De Belgische rechtspraak is zo
gammel als het maar zijn kan, waardoor de maatschappij net als de burger
afhankelijk is van willekeur en corruptie, en zijn rechten niet groter dan zijn
beurs of bepaald worden door de kleur van de partijkaart.
Een klacht neerleggen voor wandaden
begaan door leden van de regering is onmogelijk, terwijl collectieve
collegialiteit andere leden van de regering verbiedt om tussen te komen. Parketverantwoordelijke
en Procureurs worden verhinderd of omgekocht, waardoor elke klacht in de
prullenmand belandt op het ogenblik dat regeringsverantwoordelijken dit
bepalen, waardoor slachtoffers rechteloos in het verdomhoekje worden gedreven,
zoals de bevolking bij de Dutroux affaire en de slachtoffers van de bende van
Nijvel konden vaststellen.
Degene die het toch waagt een klacht
neer te leggen wordt prompt geviseerd en illegaal vervolgd, gepest en om de
haverklap beboet, een systeem waarbij men ordehandhavers inzet, terwijl deze te
goeder trouw het opgedragen order vaak uitvoeren in de overtuiging dat er
overschot van redenen zijn om dit te doen, niet wetend dat ze misbruikt worden.
Affaires van onechte kinderen van
koningen zijn een schande, zeker daar waar deze hun onschendbaarheid inroepen
om aan hun verantwoordelijkheid te ontkomen, en zich zodoende als
onverantwoorde narren laten kennen, daar waar zij als publieke persoon het volk
om de haverklap om orde, rechtvaardigheid en correctheid aanmanen.
Het wordt hoogtijd dat de verjaring
van strafrechtelijke zaken en onschendbaarheid van mandatarissen en adel of
koningen naar de middeleeuwen terug worden gezonden, we leven in de 21ste eeuw en niet in de middeleeuwen. Doch ook in een democratie hoort een koning
niet thuis, zelfs niet om protocollaire redenen of voor het imago van het land.
Elke monarchie staat haaks op het
begrip en feit van democratie of democratische rechten en onafhankelijke
zelfbeschikking van het volk. Zullen we de middeleeuwen eindelijk eens voorgoed
afsluiten en de rechten en democratie herstellen. Het land heeft daadwerkelijk
bestuur en goedwil van de bevolking broodnodig, wil men tot een degelijke
organisatie van de maatschappij overgaan, en het land economisch terug op spoor
krijgen.
Een overheid die slechts bekommerd
is om eigen rechten en belangen en een belangrijk deel van de bevolking aan hun
lot over laat, kan op geen interne rust rekenen, noch op goedwil van de
werkende massa, terwijl het per slot deze zijn die het land overeind moeten
houden. Een bedrijf met goede producten en een goede organisatie kan niet
renderen als er geen bekwame mensen het werk en de productie in stand houden of
als er geen vakmensen zijn om de installaties te onderhouden.
In onze moderne maatschappij der 21ste eeuw, worden arbeiders en bedienden uit de lagere rangen nauwelijks vergoed,
terwijl de overheid hen niet ontziet en schaamteloos uit zuigt. Hun bazen of
bedrijven nemen nauwelijks deel in de verstrekking van middelen voor de
gemeenschap
De Belgische bevolking heeft de
keuze, zich houden aan de klassieke politieke huishoudens en verder zetting van
de schijndemocratie onder een monarchistische dictatuur met verdere afbouw der
rechten van de burger, of het overstappen naar nieuwe politieke families met
nieuwe en vooral democratische ideeën en programmas, om de neergaande trends
te stoppen en de maatschappij te vormen tot reële democratieën zonder
monarchistische inmenging.
Wil Europa uit de crisis herrijzen,
zal men moeten steunen op actieve werkkrachten, en tegemoetkomingen streng aan
banden moeten leggen, doch gelijktijdig het overtollige afbouwen, zeker voor
hen die wel kunnen doch niet deelnemen aan de bijdragen voor de maatschappij.
Werklozen moeten ingeschakeld en verplicht deelnemen in overheidsdienst doch
waar mogelijk met voorrang tot betrekkingen die aansluiten met
beroepskwalificatie en niveau, om hen toe te laten nuttige ervaringen op te
doen