Nee, het heeft niet alleen bestaan doch het bestaat
nog. Wat vele in het westen niet weten, is dat de bevolking in vegetatierijke
tropische gebieden nauwelijks hoeven te werken om te overleven. Rivieren zijn
er veelal onaangetast en relatief proper, wat betekend dat er geen giftige
afvalstoffen in geloost worden en het water dus, hoewel naar onze normen
ogenschijnlijk vuil, toch drinkbaar is. Ook troebel water wordt door de bevolking
gedronken, zonder dat het hen deert, daar hun immuunsysteem zich hieraan heeft
aangepast. Wat voor ons westerlingen ondrinkbaar is, zonder infecties op te
lopen, is voor hen drinkbaar en zonder gevolgen, en heeft geen schadelijke impact
op hun gezondheid.
Wanneer ik voor langere tijd in de tropen op het
platte land verblijf, wordt ik telkens bij aanvang gedurende de eerste zes
maanden geplaagd door ontstoken en gezwollen benen, en massas kleine
zweetblaasjes op de rug, armen en benen, die uiteindelijk openbreken en kleine
ontstoken wondjes geven. Kwalen die direct gevolg zijn van het drinken van
besmet water en een onaangepaste drinkgewoonte. We zijn bij de warmte geneigd
om veel te drinken, doch onze poriën zijn door het verblijf in een koel klimaat
niet aangepast en zweet kan niet genoeg weg terwijl we teveel drinken en dus
ook teveel zweten. De kwalen verdwijnen na ongeveer een halfjaar vanzelf, het lichaam
en afweer zowel als onze gewoonten hebben daartegen aangepast. Men heeft er
vaak geen dokter ter beschikking, doch de bevolking kent vele wonderlijke en
natuurlijke remedies die verbluffende resultaten geven. Een wondje aan mijn
been wou, ondanks het gebruik van ontsmettende wondzalf die ik bij me had, maar
niet genezen. Een van de dorpelingen bood me uiteindelijk aan om de wonde te
verzorgen en plukte enkele bladeren van een struikje, die hij vervolgens fijn
hakte en in ongefilterd water uit de rivier drenkte om vervolgens op de wonde
aan te brengen, vastgehouden door een extra blad dat hij om mijn been bond met
een touwtje uit kokosvezel. Wat onze wond en huid verzorgende zalven zoals Soframycine,
Betadine of Terramycine niet vermochten, genas echter in slechts enkele dagen
met behulp van hun natuurlijke kruidenbehandeling.
De fysieke weerstand en het immuunsysteem bij deze
mensen is veel hoger ontwikkeld en vele van hen overleven tot op een hoge
leeftijd zonder moderne medische hulp. De natuurlijke selectie behoedt hen
tegen fysieke of psychische degradatie, waardoor de maatschappij zonder moderne
infrastructuren of complexe wetgevingen vreedzaam kan blijven functioneren,
uiteraard naar eigen normen. Eigen normen en zowel sociale als zedelijke
ontwikkelingen van deze volkeren worden tegenwoordig echter veelal door
westerse invloeden en interventies ontwricht, met alle nefaste gevolgen van
dien.
Indien we honderd jaar teruggaan in de tijd treffen
we ook hier het gebruik van vele natuurlijke methoden en kruiden om ziekten te
bestrijden, doch de farmaceutische industrie heeft zelfredzaamheid op dit vlak
grondig verdrongen.
Gezien het leven in tropische gebieden buitenshuis
verloop heeft het esthetische in het huis geen directe betekenis voor deze
mensen en gaat hun aandacht voluit naar het buitenleven, ook gebrek aan
individualisme en de behoefte zich via hun eigendommen te profileren zorgt voor
een afwezigheid van esthetische kenmerken ene persoonlijke eigendommen of
rijkdommen.
HET PARADIJS:
Leven in het
aartsparadijs.
De meeste mensen zijn s morgens op rond vijf uur en
vrouwen beginnen met in en rond de hut te vagen met wissen en vervolgens met het
ontmantelen en klieven van een kokosnoot, waarbij de kokosmelk wordt verzameld dat
als kookvocht dient om rijst in te koken. In kokosmelk gekookte rijst kleeft
goed samen, wordt uitgestreken op een gewassen bananenblad om vervolgens in
blokjes verdeeld te worden. Deze rijstkoeken worden veelal met kruidige chili pasta
gegeten. Chili pasta die bij de rijst wordt gegeten is vaak verzacht door
vermenging met geraspt kokosvlees. De meeste mensen nemen genoegen met een
halve dag werk om in het nodige te voorzien. In minder gunstige gebieden of
waar de vegetatie schaars is wordt aan landbouw en veeteelt gedaan om in de
behoefte te voorzien. Familialebehoefte kan in de tropen veelal gedekt worden
door zeer kleinschalige landbouw of veeteelt. Deze mensen hoeven niet voor
kleding of verwarming te zorgen en een bladerendek volstaat om zich te
beschutten tegen de regen. Er rest hen dus veel vrije tijd, waardoor mannen en
vrouwen vaak in groepjes er op uit trekken of samenscholen en zich amuseren.
Verder op de dag is het bereiden van het eten een kleine klus, daar er s
morgens voor de nodige middelen en ingrediënten werd gezorgd. Thuis is de vrouw
veelal meesteres, de man moet soms op haar verzoek wat zwaardere of riskantere
zaken opknappen. De man is heer en meester in de maatschappij en het
maatschappelijke bestuur. Buitenshuis mag hij als een haan gaan kraaien, thuis
heeft hij, bij de meeste volkeren, weinig of niet in de pap te brokken. Kinderen
leren door in het dagelijkse leven de ouders te helpen, wat veelal ernst wordt
vanaf de leeftijd van ongeveer 6 à 7 jaar.
Huisgerief:
Huisgerei is veelal beperkt tot eventueel enkele
gebakken potten, kalebassen, lepels vervaardigd uit halve kokosschaal met een
steel, een vijzel en stomper, een pletsteen en een stevig gesmeed mes of een
scherp stenen blad dat als mes functioneert . Koken kan door vlees, vis of
groeten, al dan niet afzonderlijk of vermengd, eventueel in kruidige bladeren
te wikkelen om vervolgen in de hete as van een gedoofd vuur te laten garen.
Grote bananenbladeren doen dienst als onderlegger, inpakmateriaal, of voor het
inpakken van voeding om te laten garen in hete assen. Het servies is al even
eenvoudig en praktisch als het kookgerief dat uit stenenpotten of bladeren
bestaat, daar de vijf vingeren van de rechterhand dienen als vork terwijl de
linkerhand voorbehouden blijft voor het vuile werk, de hygiëne en het toilet. Al
het eten is vooraf door de vrouw of kokkin klein gesneden op een metalen of
stenen lemmet dat met het scherp naar boven in of op een plank word bevestigd,
en bij niet gebruik wordt afgedekt. De handen worden voor en na elke maaltijd goed
gewassen. Als kom of lepel worden de harde schalen van vruchten als de kalebas
en kokosnoot gebruikt. De afwas is dan ook in een handomdraai achter de rug.
Zitten doet men door te hurken en tafels gebruikt men niet, iedereen hurkt of
zit bij het eten ergens te velde en houdt zijn kom, kalebas of aarde schotel in
de linkerhand en eet met de rechter hand, louter een kwestie van gewoonte,
praktisch, goedkoop en gemakkelijk. s Avonds tot laat in de nacht hoort men praten,
lachen en zingen. Jong en oud klit in groepjes samen en amuseren zich tot in
het hols van de nacht.
Slapen op de grond.
Bedden zijn ook absoluut onnodig gezien de mensen op
de warme grond slapen waarbij zij gevlochten matten gebruiken om op te liggen, matten
die zij dan in de dag ergens opgerolde aan de kant zetten. Geweven doeken van
draden uit katoenspinsel worden gebruikt om gevuld met pitten als kopkussen te
functioneren.
Op blote voeten
lopen.
Schoeisel is door het klimaat overbodig, terwijl allen
van jongs af op blote voeten lopen waardoor hun voetgewrichten ook soepel
blijven en zich aan de boden aanpassen. De voetzolen zijn door een eeltlaag ook
minder kwetsbaar. Door soepele gewrichten plooit de voet zich naar elke
oneffenheid, terwijl eelt samen met soepelheid belet dat men verwondingen door
scherpe stenen oploopt of pijn voelt. Het lopen door de vrije natuur en de
aanwezigheid van giftige slangen en ongedierte heeft echter snel tot de
noodzaak en nut van schoeisel geleid, doch tropische volkeren zijn aan dit
risico gewend en vermijden nachtelijke tochten door de wildernis of door
begroeide en onoverzichtelijke plaatsen. Het ontbreken van verlichting voorkomt
lichtvervuiling en stelt hen in staat ook s nachts redelijk goed te zien.
Medische zorg en
middelen.
Gebrek aan medische zorg wordt veelal aangegeven
voor de lage gemiddelde ouderdom, doch dit is een ernstige misvatting. De
meeste volkeren beschikken over een verbluffende farmaceutische inboedel die
zij recht van de natuur weten te onttrekken en niet zelden onze westerse
farmacie u in de schaduw zet.
De sterfte bij zuigelingen mag dan hoger zijn dan
bij ons, wat de gemiddelde levensverwachting drukt, doch het gemiddelde van de
gezonde ouderdom ligt aanzienlijk hoger dan dit in het westen het geval is. Het
behoudt van de natuurlijke selectie heeft tot gevold dat wie de kleuterperiode
overleeft ook gezond is en kan overleven zonder moderne en westerse medische
verzorging of interventie.
Wij beschikken over medicines en hun bevoorrading
door grote farmaceutische bedrijven, doch deze zijn slechts na de tweede
wereldoorlog massaal opgedoken, terwijl tot in de periode rond 1950 haast elke
arts een eigen farmacie had en zelf medicijnen bereidde of door een assistent
niet bereiden, waarbij vaak kruiden uit de lokale flora en natuur werden benut.
Zede, naaktheid en
individueel gevoel.
Gezien de tropische warmte geen kleding vereist, is
het naakt lopen vaak tot vandaag geen uitzondering of ongewoonheid. Kleren zijn
slechts hinderlijk in een tropische en begroeide omgeving en het gebrek hieraan
is dus geen gebrek maar een gemak. Naakt zijn hoort thuis in het warme en tropische
klimaat, en stoort niet waardoor men er aan gewend is. Merkwaardig genoeg zijn
zede en gewoonten hieraan aangepast, en gezien hun normen niet gekoppend zijn
aan het individualisme en individuele wensen, bestaan er nauwelijks of geen
zedendelicten. Ook incest is in de tropische maatschappijen haast ondenkbaar en
onmogelijk. Gebrek aan individualiteit of individuele gebondenheid en
gevoelsbasis heeft bij vele niet westerse volkeren tot gevolg dat de eigen
waarde en behoefte afhankelijk is van deze van de gemeenschap, waardoor bewuste
individuele uitspattingen door eigen instinct wordt verhinderd.
Westerse invloeden en vooral kerkgemeenschappen en
Bijbelse religies die hun ontstaan danken aan het individualisme, hebben hier
echter hun vernietigend spoor getrokken, terwijl volksvermengingen het westerse
DNA met de erfelijke factoren hieraan verbonden, door kolonisten verspreid ook
hier steeds meer zedendelicten naar westerse normen brachten.
Zede, seks en de
jeugd.
Daar westers individualisme en egocentrisme door
volksvermenging overal ter wereld werd verspreid, zijn ook de daaraan verbonden
kwalen en het extreme egoïsme overal terug te vinden, terwijl de hoge agressie
die aan de westerse ontwikkeling verbonden is zich overal doet gelden, vaak
gewelddadig of zelfs door het westen uit puur eigenbelang gesteund.
Ontbreken van extreem egocentrisme en egoïsme heeft
echter tot gevold dat de persoonlijke behoefte van het individu gemakkelijk aan
de maatschappelijke normen onderworpen blijft, terwijl bij goed sociaal
ontwikkelden de geslachtsdrift en lusten, niet opgewekt kunnen worden door het
kind dat geen spontane seksuele prikkels kan uitsturen of beantwoorden.
Seksuele gerichtheid
en gevoelens.
De goede sociale en maatschappelijke ontwikkeling
bij vele volkeren heeft tot gevolg dat de plaats van de partner in
overeenstemming met de natuur en zijn natuurlijke eigenheid onvoorwaardelijk
wordt aanvaard, waardoor gebrek aan aanpassing aan de andere sekse niet in
vraag kan komen, en beide partners zich schikken naar de eigenheid van de tegenpool.
Seksuele noden en gevoelens worden via maatschappelijke afspraken en normen
perfect opgevangen en in banen geleid, waardoor er naar hun normen geen
seksuele delicten plaats of kans hebben. Vooral gevoelens worden door volkeren
op het tropische vasteland goed beheerst, en emotionaliteit neemt hier nooit de
bovenhand, waardoor deze gemeenschappen hun interne stabiliteit mee verzekerd
wisten, net zoals hun plaats in klimatologisch gunstige en biologisch rijke, gezonde
en gunstige gebieden.
Huwelijk, monogamie
en polygamie, zin en onzin.
Het huwelijk is een instelling die verbonden is en
zijn oorsprong heeft bij het individualisme en noden tot individuele
tegemoetkoming, bevrediging en voorziening. Door het huwelijk worden man en
vrouw aan elkaar verbonden, verplicht en taken in het gezin verzekerd.
Egocentrisme dat ontstaat door gebrekkige sociale ontwikkeling leidt dan weer
tot het onderwerpen van de zwakkeren vrouwelijke partner en is daarmee de
oorzaak van bepaalde extreme patriarchale maatschappijen die wij duidelijk
weerspiegeld zien in de Bijbelse religies, doch ook in Arische religies zoals Hindoeïsme
en aanverwanten.
Extreem patriarchale gemeenschappen onderwerpen niet
zelden de vrouw als lustobject aan de man en staan toe dat mannen meerdere
vrouwen nemen om in hun behoefte te voldoen, en dit haaks op de individuele
behoefte of noden aan individuele koppeling eigen aan de westerse ontwikkeling.
Vanuit de Arische cultuur en het hindoeïsme drong de
extreme onthechting ter loutering door in de Bijbelse wereld, het Jodendom en
het christendom, om uiteindelijk gedurende de reformatie 1517 of op het einde
der late middeleeuwen in de Roomse kerk te worden verankerd in het priesterschap.
Vereiste van het celibaat werd voor het eerst als
wetgeving vermeld in de Synode van Elvira in 306.
Tijdens het kerkelijke Concilie van Trente van 1545
tot 1563, dat ten doel had een einde te maken aan de misstanden in de
katholieke kerk, werd andermaal besloten dat geestelijken het celibaat moeten
respecteren. (http://nl.wikipedia.org/wiki/)
Vanuit de context van voorgaande ontstond bij
individualisten in combinatie met een degelijke sociale ontwikkeling en respect
voor de vrouw en het individualisme ook de regelgeving tot het monogame
huwelijk en het erkennen van beperkte rechten voor de vrouw in haar rol en hiertoe
ook strikt beperkt.
In niet westerse en/of niet individualistische
ontwikkelingen vinden we zowel monogame als polygame samenlevingen, terwijl ook
het communale leven vooral in Afrika en Indonesië een belangrijke plaats
innemen of innamen, doordat bij deze ontwikkelingen de commune of gemeenschap
centraal stonden en staan.
De instorting
Het Egocentrisch
individualisme:
Het individualisme dat door degradatie evolueerde
tot een egocentrisme vormt de basis voor zowel durende als onbeperkte
rivaliteit binnen een gemeenschap met destabiliserend effect en verzwakking van
dergelijke gemeenschappen. Deze gemeenschappen zullen dank zij hun verzwakking
moeten wijken voor stabiele gemeenschappen en uiteindelijk verdrongen worden
naar koude of onherbergzame gebieden en eilanden. Hiermee is de basis gelegd
voor de Indo-Europese ontwikkelingen en een belangrijk deel in het bevolken van
midden en noord Europa. De invloeden van de westerse ontwikkeling en de
verspreiding van onze ziekelijke beschaving gaat ruim vijf tot zes duizend jaar
terug in de tijd, en liet ons zijn oudste sporen in het gebied van de Indus en
de Nijl delta na. Er zijn echter aanwijzingen die doen aannemen dat ook de Nijl
delta een ontwikkeling kent die mogelijk ouder is en duidelijke sporen draagt
van het individualisme en persoonlijke verering in de culturele overblijfselen.
Vooral het individualisme geeft aanzet tot persoonlijke ontwikkelingen die zich
boven de gemeenschappen verheffen en de natuurlijke orde verstoren om
persoonlijk belang te benadrukken en te verheerlijken. Dergelijke verstoringen
blijven lange tijd beperkt tot de westerse wereld terwijl andere
gemeenschappenen continenten nauwelijks worden aangeroerd en slecht langzaam
binnen natuurlijke grenzen en behoeften evolueren.
Mobiliteit en verspreiding
van de westerse ontwikkeling:
Door verhoogde mobiliteit en de scheepvaart
gedurende de 15de en 16de eeuw betekende de kolonisatie
en kerstening van nagenoeg de gehele wereld, door het vooral Rooms
geïnspireerde Europese gezag, en de verspreiding van een dictatoriale en individualistische
tirannie over alle niet Europese gebieden. Er is tot op heden geen enkele
godsdienst die met een enigszins vergelijkbaar geweld verspreid werd terwijl
het Rooms christendom met bloed in de geschiedenis werd geschreven. Het Westen
palmde in en veroverde op zoek naar macht en rijkdom, onder mom van
noodzakelijke beschaving van volkeren. Volkeren die echter haast allen een
veelhogere beschaving en sociale ontwikkeling hadden dan de best ontwikkelde
westerse maatschappij, doch net hierdoor geen behoorlijke militaire
ontwikkeling kende en dus machteloos waren tegenover de veroveraar. Het westen
veroverde zonder enig respect voor de eigenheid van de veroverde volkeren en
hun rechten, en dwongen de veroverde gebieden zich te richten naar hun bekrompen
normen. Authentieke waarde en culturen van de veroverde volkeren werden als
heidens vervloek en verbannen of gingen onder druk van de westerse kolonisatie verloren.
Fysieke degradatie
door moderne medische ontwikkelingen en sentimentele ingrepen.
Zowel medische ontwikkelingen en het gebuik van
kunstmatige vernietiging van pathogene als de veelvuldigheid in voorzorgen en
medische interventies, beletten de opwaardering en aanpassing van het
immuunsysteem, doch zetten de artsen uit de wind en voorkomen beschuldiging aan
hun adres. Vooral de zwakke en emotionele individualist eist steeds meer van de
medische sectoren en dwingt hen om interventies op te voeren, terwijl de
medische sectoren er financieel wel bij varen en persoonlijke rijkdommen van
hun verantwoordelijken garanderen. Achterstand van het menselijke immuunsysteem
wordt niet alleen schrijnen, doch ook de voorsprong van de ziekteverwekker
neemt slecht toe gezien de zwakste onder de ziekteverwekkers vernietigd worden
tot er een mutant bij zit die immuun blijkt voor de ontwikkelde medicatie
waardoor men een versterkte ziekteverwekker of pathogene krijgt die zich gaat
verspreiden. Er duiken net door de massale medische interventies steeds meer
ziektes op door bacteriën die immuun zijn voor de bestaande antibiotica. Tot
overmaat is het immuunsysteem van de mens onderhevig aan een snelle en fatale
degradatie, gezien dit systeem door overvloedig gebruik van medicaties geen
gelegenheid krijgt om zich aan te passen.
Mentale degradatie
onder invloed van sentimenteel individualisme.
Fysieke degradatie kan slechts een ernstige impact
geven, indien deze gekoppeld is aan een mentale degradatie. Zonder mentale
degradatie is de fysieke degradatie kansloos en zal de logica en het gezonde
verstand leiden tot correcte ingrepen om verdere degradatie van de soort te
voorkomen. Kortzichtige en sentimentele benadering van het vermeende respect
voor het leven leidt maar al te vaak tot het onderhoud en beschermen van leven
dat zinloos en hopeloos is. In de natuur zien we dat dieren de jongen die
onvoldoende overlevingskansen hebben, aan hun lot over laten, een systeem dat ook
door vele volkeren zelfs vandaag noch in acht wordt genomen, en waardoor
degradatie nauwelijks kansen krijgt.Vooral het individualisme en verbonden egoïsme geven ontsporing op
sentimenteel vlak kans op impact en invloed op het leven, en de moeder die een
kind baar heeft de natuurlijke neiging dit kind te behouden en te verzorgen. In
de meeste ontwikkelingen is dit beperkt tot het kind dat duidelijk in staat is
om een normale ontwikkeling te doorlopen, terwijl duidelijke of zichtbare
tekortkomingen leiden tot het afstoten van het kind om erger te voorkomen en de
maatschappij te beschermen. Ongelukkig genoeg is het ook hier vaak gedwongen
interventie door westerse gemeenschappen en hun ziekelijke filosofie
voortspruitend uit sentimenteel individueel gerichte gevoelens, die zich
bemoeien en de natuurlijke ontplooiing en handelswijze van dergelijke
gemeenschappen veroordelen en verbieden. Overal ter wereld verschijnen hierdoor
gehandicapten op het toneel, doch verzwakken en ontwrichten de gemeenschappen,
terwijl ze op de koop toe mogelijk verder kweken en via het DNA het risico en
de degradatie kunnen verspreiden.
Overbevolking:
Medische
interventies ten behoeve van de medische industrie en rijkdommen der westerse
industriële magnaten en beleggers zijn oorzaak van totaal onverantwoorde
promotie en gebruik van medische producten en medicatie, waardoor medische
interventies de leeftijd van de bevolking verhoogt net zoals de
overlevingskansen van zuigelingen, doch ook de verspreiding en voorplanting van
leven dat zonder deze interventies er niet zou zijn, en waarbij de bevolking
groeit ten nadelen van de kwaliteit van mens en maatschappij.
Sentimentele
ingrepen en schijnheilige interventie om het eigen geweten vrij te pleiten,
vloeien direct voort uit de vele bemoeiingen in de derde wereld en de
catastrofale impact die hierdoor plaatsheeft. Het westen voert maar al te vaak
interventies op om noodlijdende gebieden uit de problemen te halen, terwijl het
duidelijk is dat vele van deze interventies de getroffen regios van de regen
in de drop helpen, doch westerse politici showen hiermee aan hun achterban hun
vermeende menslievendheid, een kwestie van het oppoetsen van het eigen embleem.
Dergelijke interventies verhinderen maar al te vaak het herstel van het
natuurlijke evenwicht.
Tussenkomsten in noodlijdende gebieden ten behoeve
van eigen industrie en eigen belangen, veelal nadat bepaalde sectoren via
financiële dotaties en subsidies overproductie hebben die dan naar die
noodlijdende gebieden worden getransporteerd in ruil voor grondstoffen of
diensten aan gunstige voorwaarden voor het westen of hun industrie. Vaak worden
op deze wijze onleefbare gebieden bevolkt pof de bevolking op peil gehouden
boven het natuurlijke vermogen van het gebied, waardoor het plaatselijke
probleem door overbevolking of behoudt van overbevolking wordt verschoven en
niet verholpen, en daarmee het probleem slechts verergert.
Stedelijke bewoning
en leefruimte:
Interventies
en gedwongen volkvermengingen veelal door verkrachtingen of manipulatie en
dictatoriaal optreden van kolonisten creëerden instabiliteit in de betreffende
gemeenschap. Telgen die voortspruiten uit gemende betrekkingen, hebben niet
zelden een genetisch patroon en erfelijke factoren van een andere ontwikkeling,
doch groeien op in een voor hun gevoelspatroon, vreemde wereld. Het onaangepast
zijn en het onvermogen om zich volledig aan te passen aan hun geboorteplaats en
bijhorende milieu drijft vele van hen naar een zoektocht naar eigen identiteit
en aangepaste leefwereld.
De vlucht
uit het geboortedorp eindigt voor vele van hen in een onderkomen in de
anonimiteit van een stedelijk milieu, doch in deze omgeving hebben ze net als
in het dorp geen duidelijke en steunende koppeling aan hun omgeving, noch de
ontspanning die een vertrouwde omgeving biedt. Deze mensen vallen figuurlijk
tussen wal en schip, en horen nergens echt thuis. Stedelijke omgevingen bieden
onvoldoende natuur en natuurlijke ontspanning om jongeren afdoende in hun
ontwikkeling te leiden, een natuurlijke en spontane impact van de natuur is
nochtans de beste opvoeding die een kind kan krijgen.
Natuur is niet alleen verdraagzaam doch leert, biedt
ervaringen en loont of straft naar maten men de natuur behandelt terwijl het kind
nergens beter zijn grenzen kan leren kennen en bepalen.
De natuur is leven
en sterven:
Euthanasie uit
respect voor medemens, leven en maatschappij. Het kind dat in een natuurlijke
omgeving opgroeit, leer van de natuur ook het feit en het nut van de natuurlijke
selectie, een belangrijk element in het natuurlijke evenwicht en voortbestaan
van natuur, in alle diversiteit en soorten. Deel van het leven zijn zowel het
begin als het einde en al wat er tussen ligt. Dood is het gevolg en vervolg van
leven en behoed de natuur voor hinder en ouderdomskwalen, een wetenschap
waardoor vele volkeren tot vandaag de euthanasie toepassen, een taak die vooral
door vrouwen of liefst dochters van de ouderen wordt voltrokken vanaf het
ogenblik dat ouderen ongeneeslijk zijn en te veel lijden of door volslagen
dementie alle contact met het leven verloren hebben. In de meeste gekende
gevallen worden ouderen uit hun lijden verlost door verstikking waardoor de
ouderen op een zachte en snelle wijze eerst het bewustzijn verliezen en
vervolgen buiten bewustzijn snel doch pijnloos sterven. Euthanasie heeft niet
alleen het voordeel dat men mensen uit een uitzichtloos lijden verlost, doch
ook de maatschappij niet onzinnig verder belast. Euthanasie wordt trouwens ook
toegepast op pasgeborenen die geen duidelijke of normale ontwikkeling hebben of
kunnen hebben.
Men mag overwegen dat ruim 25% van de westerse
bevolking op steun en verzorging is aangewezen, wat in de meeste gevallen een
blijvende factor en een lijdensweg voor hen betekend, terwijl zij er zich vaak
niet van bewust zijn, of er zelfs indien ze er zich van bewust zijn, geen beslissingsrecht
in genieten.
De droom:
Een Aartsparadijs, waar kwam het vandaan?
Indien we de
Bijbel trachten te analyseren en dit combineren met de logica, kan men zich een
beeld vormen van de wortels van het verhaal van het Aartsparadijs.
De Bijbel
vertelt ons dat de eerste mensen, Adam en Eva in een paradijs leefden met de
goedkeuring en zegen van God.
De Bijbel
vertelt ons ook dat de eerste vrouw een product was van de man en uit de man
voortkwam. Dit kan impliceren dat eva een incestueuze dochter van Adam was, en
dus logisch, in dergelijk geval althans, dezelfde gedragsafwijkingen als haar
vader kon vertonen.
De Bijbel vertelt
dat zij door het plukken van de vrucht van de boom van goed en kwaad, geen
onderscheid maakten tussen wat mocht en wat niet mocht, en tot zich namen wat
hen niet persoonlijk toekwam. Het tot zich nemen wat een gemeenschap toekomt,
kan een eerste aanwijzing zijn van een ongehoorde en asociaal egoïsme eigen aan
de westerse ontwikkeling, en onaanvaardbaar bij de meeste tropische volkeren,
gezien dit de sociale structuur en samenhang van de gemeenschap op de helling
zet.
Het feit dat
God optreedt en hen verjaagt uit het paradijs is een directe weerspiegeling van
het uitstoten of uitsluiten dat een gevolg is van asociaal of onaanvaardbaar
gedrag ten overstaan van de gemeenschap waarin men leeft. Dat het uitsluiten en
verdrijven van negatief ontwikkelden leidt tot een verhaal of sage waarbij deze
uitsluiting centraal staat is begrijpelijk, doch betekend ook dat de
uitgestotenen in ongunstige gebieden moet zien te overleven, terwijl er veel
aanwijzingen zijn die laten veronderstellen dat het verhaal zich zou afspelen in
het middenoosten voor de natuurverwoestingen en woestijnvorming. Trouwens het
verhaal over, en de tocht naar het
beloofde land hoort ook in dit gebied thuis. Een gebied dat door een gunstige
doch gematigde en relatief constante warmte begiftigt moet geweest zijn met een
uitzonderlijk rijke subtropische fauna en flora, waardoor het in de het
collectieve geheugen en volkoverleving de vorm van een paradijs kreeg. Dit
laatste impliceert dat Adam en Eva niet de eerste mensen waren doch wel de
stamouders van de westerse volksontwikkeling of toch van een belangrijk deel
hiervan. Van hieruit is het ook logisch dat er een wens ontstaat naar een
terugkeer naar dat land of gebied, en is er dus ook een logische link te maken
met een wens naar een beloofd land voor hen.
De
uitsluiting uit de subtropische omgeving heeft tot gevolg dat na langdurend verblijf en vele honderden
generaties in de koelte van Europa en het leven in afgesloten ruimten of
grotten en door gebrek aan zonlicht de huidpigmenten gedegradeerd zijn,
waardoor de blanke bevolking van Europa ontstond. Het is duidelijk dat bij het
bestuderen van de bevolking in Europa dat de Europese ontwikkeling tot stand
kwam door vermenging en uitstoot van verschillende tropische ontwikkelingen.