Wat als de NV-A de volgende federale verkiezing wint?
In de veronderstelling dat NV-A de volgende federale
verkiezing met vlag en wimpel zou winnen, en men zich à la Bart Dewever hardnekkig
aan de vooropgestelde beloftes en opties zou houden, of zo goed mogelijk na zou
komen, mag men wel ernstige veranderingen die de stabiliteit van het land en de
economie slechts heil kunnen brengen,verwachten.
Dat een overwinning op federaal vlak door NV-A een
enorme lawine kan ontketenen is haast zeker. Doch dergelijke lawine zal vooral
een negatieve impact hebben op de parasieten en criminaliteit die door het huidige
beleid onderhouden worden. Het is duidelijk dat vanuit de top van de
maatschappij allerlei onderzoeken en maatregelen tegen de stijgende
criminaliteit verhinderd worden, waardoor vele linke zaken niet aan het licht
kunnen komen. Neem maar de bende van Nijvel of de Dutroux affaire, om de meest
in het oog springende te noemen. De twijfels aangaande eventuele betrokkenheid
van de regering of hoger geplaatste, zijn in deze zaken terecht gegrond en de steun
aan dergelijke criminaliteit van uit de hoogste kringen van het land, zijn
haast onvermijdelijk.
Doorbraak van een Vlaamse nationale partij zou de
navelstreng tussen regering en andere machten of invloeden kunnen verbreken,
waarna in bepaalde gevallen grondige en degelijke onderzoeken op gang zouden
kunnen komen. Ook het ontmantelen van corrupte systemen zoals men die vandaag
kan vaststellen, en waarbij mandatarissen van de klassieke partijen duidelijk
betrokken zijn, moet een prioriteit worden, wil men de democratie herstellen en
het vertrouwen van het volk behouden.
Het gaat niet op dat mandatarissen willekeurig of om
fervente tegenstanders te raken of te pesten, documenten vervalsen, kinderen of
wezen hun rechten ontzeggen zoals dit door Melchior Wathelet jr. zijn
superieure Annemie Turtelboom en de voltallige regering met medeweten van de hofhouding
en de koning werd toegestaan, en uiteindelijk definitief doch onwettig door
Maggie De Block bezegeld en bekrachtigd.
Dergelijke doorbraak zou of zal, indien dergelijke
machten van achter de coulissen het land en de regering in haar greep houden, voor
deze machthebbers een nachtmerrie betekenen, doch de stabiliteit, de economie, het
economische vertrouwen en toekomst van het land in belangrijke maten ten goed
komen.
Het einde van de wantoestanden zoals wij die vandaag
kennen, en die een loopje nemen met de democratie, de rechten en het belang van
het volk, en dus ook van de economie die per slot afhankelijk is van de massa
en haar koopkracht, zou een positieve ommekeer betekenen voor Vlaanderen doch
ook voor België en Europa. Ook de rechtzekerheid die momenteel een lachertje is
zal de gemoederen doen bedaren en het land naar een stabielere en meer collectieve
opstelling van de bevolking leiden. Men kan moeilijk van een bevolking wiens
rechten genegeerd worden enige solidariteit verwachten, terwijl men deze van de
nuttige leden van de maatschappij brood nodig heeft om de maatschappij overeind
te houden.
Politieke verschuiving van dergelijke omvang zal
echter slecht effect hebben na een hele reeks van ingrepen en hervormingen, die
gepaard zullen moeten gaan met het uitzuiveren van de bestuursorganen en
Staatssecretariaten. De weg naar een totaal herstel
is dus lang en zal tijd vergen, doch het hertstel van de rechtzekerheid voor de burger moet het
vertrouwen en geduld leveren, die van de kant van de burger te verwachten en
nodig zal zijn.
Rechtzekerheid en bestrijding van de criminaliteit
kunnen slechts indien de totale persvrijheid en vrijheid van meningsuiting hersteld
worden, doch vrijheid van meningsuiting mag niet leiden tot bewuste laster of het onterecht en opzettelijk schaden van personen of instellingen,
het welk strafbaar moet blijven, zeker daar waar deze daad onbetwistbaar en bewust
werd gepleegd.
In de Dutroux affaire
zijn er enkele opmerkelijke feiten waar te nemen.
In 1989 werden Dutroux en
Martin beiden veroordeeld voor verkrachting van minderjarigen. Dutroux kreeg
hiervoor een gevangenisstraf van 13 jaar, en zijn echtgenote Michelle Martin
een straf van 5 jaar. In 1992 werden ze door de
toenmalige Minister van Justitie Melchior Wathelet (sr) in het kader
van de Wet Lejeune vervroegd vrijgelaten. Dit
is dus na 3 van de 13 jaar waartoe hij veroordeeld werd of al na slechts ¼ van
zijn straf.
Het feit dat Michelle Martin verklaarde angst te
hebben voor Dutroux was al meer dan opmerkelijk gezien Michelle Martin, terwijl hij tijdelijk vast zat, slechts de plaats had aan te
duiden waar de kinderen verborgen waren om deze te bevrijden en Dutroux voor
levenslang te laten veroordelen, wat haar aandeel aanzienlijk zou
geminimaliseerd hebben. De angst voor Dutroux was zeker geen rede waarom zij de
kinderen niet uit hun hachelijke positie verloste, noch om ze te laten
verkommeren.
Angst voor Dutroux kon slechts een rol spelen indien
zij wist dat Dutroux van hogerhand bescherming genoot en zij bij haar ingrijpen
zelf het doelwit zou worden van Dutroux of van zijn opdrachtgevers en
beschermheren.
De zekerheid waarmee Dutroux aanneemt dat hij op een
dag vrij zal komen is onvoorstelbaar, temeer daar hij er van overtuigd lijkt
dat hij niet onder voorwaarden vrij zal komen. Ook dit fenomeen wijst in de
richting van een beschermheer en hoog geplaatste opdrachtgever.
De veroordeling op 13 augustus 1996, van Marc
Dutroux tot levenslang kan uitmonden in een vervroegde invrijheidstelling, of
tot de effectieve levenslange straf.
Een veroordeling zou in soortgelijke gevallen moeten
bestaan uit een levenslange opsluiting zonder mogelijkheid tot straf vermindering,
zolang de gedetineerde fysiek en mentaal in staat is om dergelijke misdrijven
te plegen of te plannen.
Indien er echter een machtige beschermer van achter
de coulissen als opdrachtgever, cliënt of sympathisant, bestaat, is de absolute
levenslange opsluiting van Dutroux een directe bedreiging voor dergelijke persoon
of personen, gezien het niet uit te sluiten is dat Dutroux in dit geval zeker
zou trachten zijn hachje te redden en uit de biecht zou spreken.