Belgische Rechten
Inhoud blog
  • De waarheid van natuur en overleven.
  • Gezondheid en zijn ontwikkeling:
  • Coma behandeling van SARS Covid-19 patiënten.
  • Symptomen SARS-COVID-19
  • De corrupte wereld van het Belgische rechtssysteem.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Staatsanarchie
    26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hilarisch, Etienne Schouppe (CD&V) schiet bokken en kemels:


    Opgelet Schouppe op kemeljacht! Puinhoop bij ABX kost NMBS 1,847 miljard euro (De morgen 22/10/08)

    Het was niet 650 miljoen euro, en ook niet anderhalf miljard euro. De financiële put van ABX bij de nationale spoorwegmaatschappij bedraagt 1,847,1 miljoen euro.

    Terwijl de omvang van het ABX-debacle zichtbaar wordt, verhoogt staatssecretaris Etienne Schouppe (CD&V) zijn greep op het NMBS-management. Er is nog een selectieprocedure met acht kandidaten aan de gang, maar zijn ex-rechterhand Marleen Verdonck is volgens interne NMBS-documenten nu al 'generaal manager' van de dienst patrimonium.

    In maart eiste Herman De Croo (Open Vld) een parlementaire onderzoekscommissie voor ABX. Het vrachtwagenbedrijf waar de NMBS jarenlang honderden miljoenen euro's in had geïnvesteerd, was in 2006 voor een prikje verkocht aan de Britse durfkapitaalgroep 3i: 80 miljoen euro. Twee jaar later bleek 3i in het Deense DSV een overnemer te hebben gevonden die er 750 miljoen euro voor wou neertellen. En dat terwijl de NMBS zelf 1,5 miljard euro in ABX had gestopt, aldus De Croo.


    Wet Schouppe vanaf 1 september 2011, deze keer een bok geschoten.

    (De motorSite.be – door Bart De Schampheleire | 20 jun 2011)

    Op maandag 20 juni verscheen in het Belgisch Staatsblad het ‘Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid van de motorrijders’, een KB dat er kwam op initiatief van staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe en dat op 1 september 2011 in voege gaat. Dit verandert er concreet voor wie zich met een motor op de Belgische openbare weg begeeft.

    1)    Filefilteren:

    Filefilteren is vanaf 1 september toegestaan op voorwaarde dat de motorrijder niet sneller dan vijftig kilometer per uur rijdt en het snelheidsverschil met de andere voertuigen die hij passeert niet groter is dan twintig kilometer per uur. Motorrijders die tussen de traag rijdende of stilstaande rijen auto’s door willen rijden moet daarvoor de ruimte tussen de twee meest linkse rijstroken gebruiken.

    2)    Parkeren op het trottoir

    Binnen de bebouwde kom mogen motorfietsen op het trottoir en op de verhoogde berm worden geparkeerd, op voorwaarde dat ze de andere weggebruikers niet hinderen en een begaanbare strook van minstens 1,50 meter vrij laten.

    Mr Schouppe schijnt niet te weten dat er haast nooit een voetpad of berm is van meer dan 1,5m, waardoor deze regeling haast nergens toepasselijk is, en dus nagenoeg zinloos.   

    3)    Transport van kinderen op de motor

    Vanaf 1 september mogen kinderen vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen. Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een 125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje. Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets.

    Kinderen mogen onder de 3 jaar niet naar de kleuterklas gevoerd worden per motorfiets, dus ook niet indien de moterfiets of scooter tot klas A, max. minder dan 25Km/h behoort? 

    4)   Beschermende kledij

    De verplichting voor motorrijders om een valhelm te dragen wordt uitgebreid en omschreven als de verplichting om beschermende kledij te dragen. Naast een valhelm bestaat die beschermende kledij uit handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of overall. Het schoeisel, “laarzen of bottines” moet de enkels beschermen.

    Uit welk materiaal moet deze kleding vervaardigd zijn? Geld dit ook voor kinderen die naar school worden gebracht? Geld dit ook op scooters? Ook op toermotors? Weet Etienne Schouppe wat een motor is? Kent hij de bepalingen van veilige motorkleding? Weet hij uit welk materiaal veiligheidkleding voor race, sport en supersport motoren wordt vervaardigd?

    En wat is de meerwaarde die zijn wet biedt op het gebied van veiligheid?    

    5)    Busbanen

    Motoren mogen vanaf 1 september op de busbaan rijden.


    Opgelet daar is Schouppe weer, doch nu met een machinegeweer!

    'Zeker in 275 Vlaamse gemeenten voorakkoorden gesloten'

    Bedenk dat CD&V overal en alom in het verleden bij regeringen en besturen de toon aangaf.

    (Knack - dinsdag 25 september 2012 om 17u29)

    Etienne Schouppe (CD&V) schat dat er "in zeker 275 Vlaamse gemeenten" voorakkoorden zijn gesloten.

    "Je kan er gif op innemen dat er in ten minste 250 en mijn persoonlijke inschatting is zeker 275 van de 308 Vlaamse gemeenten nu al voorakkoorden zijn gemaakt". Dat zegt CD&V'er Etienne Schouppe in een interview met de nieuwssite Apache. 

    Schouppe was zes jaar geleden als politiek secretaris van CD&V nauw betrokken bij de lijstvorming en wordt nu "aangesproken om behulpzaam te zijn", ook bij het maken van voorakkoorden. "Als partij sturen we er zelf niet op aan, maar we weten natuurlijk dat het gebeurt. Door iedereen. Het is een grote huichelarij hoe politici voor televisie verklaren dat ze voorakkoorden niet correct vinden", zegt Schouppe.

    Of er voorakkoorden tegen de N-VA gesloten worden? "Als dat al zo zou zijn, dan is dat omdat ze het zelf hebben gezocht",Schouppe zegt Schouppe. "Op de plaatsen waar ik weet heb dat mensen van Open Vld, CD&V of sp.a zijn overgestapt, zie ik geen coalities met N-VA tot stand komen. Wat wil je ook? Met 36 procent in de peilingen moet je geen calimero meer spelen".

    Hoe de spanning tussen CD&V en N-VA na 14 oktober evolueert, zal afhangen van de conclusies die uit de gemeenteraadsverkiezingen worden getrokken, zegt Schouppe. "Als N-VA niet de grote dooddoener blijkt te worden, dan zal de spanning zakken. Anders wordt het een kwestie van overleven". (Belga/SD)

    Uit het relaas van Schouppe kan men uitmaken dat er voorakkoorden werden en worden gesloten, doch zijn partij zetelt haast altijd in de regeringen, wat de veronderstelling rechtvaardigt dat het specifiek zijn partij is die via voorakkoorden de beste positie wist te behouden. Er zijn slechts drie partijen die voor dergelijke afspraken in het brandpunt staan, namelijk de drie klassieke grote partijen, CD&V, Open VLD en Sp-a. Ook het verloop van de laatste regeervorming net zoals het “cordon sanitaire” bewijzen het bestaan van voorakkoorden. Het is trouwens geen geheim dat de klassieke partijen streven naar onderlinge samenwerking om NV-A uit te sluiten, net zoals bij de federale regeringsvorming.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 26/10-01/11 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 11/11-17/11 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 02/02-08/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 26/04-02/05 2010
  • 29/03-04/04 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs