Mogen we ons
afvragen of het niet beter zou zijn de doodstraf terug in te voeren om de
wildgroei der criminaliteit in te dijken.
Het is echter de
vraag of er voldoende politieke wil zal zijn om dergelijk voorstel te berde te
brengen, gezien de hoogste graad van onverantwoorde schendingen der
mensenrechten zich vooral in politiek middens citeren.
Voor België zou
de doodstraf ons zeker van het deels mentaal ongezonde koningshuis verlossen
naar het goede voorbeeld van de Russische oplossing van het Tsaristisch regime.
Men mag wel bedenken dat het uitroeien van de criminaliteit in regeringskringen
de enige weg naar een degelijke bestrijding der criminaliteit is, en
bestrijding der criminaliteit onder een crimineel overheidsregime slechts
dweilen met open kraan betekent.
Men moet echter
consequent zijn en bedenken dat in België het drastisch optreden tegen de
criminaliteit, betekend dat men met het opruimen van de wortels en steunpunten,
of de monarchie ook deleiders der grote
partijen die met de monarchie heulen moet vervolgen en veroordelen voor hun
volksverraad en de imbeciele wijze waarop zij het vertrouwen van het volk
misbruiken.
Verscheidene
vooraanstaande leden van de grote politieke strekkingen steunen latent de
laksheid van optreden tegen de criminaliteit, waardoor zij zich voluit
profileren als beschermelingen van dergelijke criminelen en hun activiteiten,
de zaak Dutroux indachtig en de ijver die men aan boord legt om zijn
medestanders in vrijheid te stellen, wat slechts als voorteken van de in
vrijheidstelling van Dutroux kan aanzien worden. Men kan echter wel bedenken
dat de opdrachtgevers van dergelijke criminelen de enige zijn die belang hebben
bij de invrijheidstelling van criminelen om zo te voorkomen dat daders of
uitvoerders hen als opdrachtgever zouden aanduiden.
De Belgische monarch
bemiddelde in de regeringsvorming van 2010 met als resultaat dat de Vlaamse
meerderheid terzijde werd geschoven en er compromissen vereist waren tussen
enerzijds 4 Franstalige en 4 Nederlandstalige partijen, wat uitmondde in een regeringsvorming
met een recordduur van 541 dagen of nagenoeg 1.5 jaar. Door dit politiek manoeuvre
werd tegen alle democratische normen in, de Vlaamse meerderheid in de nieuwe
regering, met steun van de monarch en de verliezende partijen, ondervertegenwoordigd.
Tot overmaat
negeren de regeringspartijen met stilzwijgende instemming van het koningshuis
de eigen wetten en alle grenzen der menselijkheid om extreem zware criminelen
te vrijwaren en opposanten de mond te snoeren.
De instabiliteit
die door toedoen van de monarch Albert II tot stand kwam heeft echter een extra
nefast effect en belet de krachten der massa en democratie, om drastische doch
dringend vereiste hervormingen door te voeren. De bescherming van extreme
criminelen zoals de medewerkers van Dutroux, wordt naar een hoogtepunt
opgevoerd en de criminaliteit in regeringskringen door de onvoorwaardelijke
solidariteit, welke vereist wordt van de regeringsleden daarentegen heimelijk afgeschermd.
Niemand en zeker
geen regering kan in een land, met een democratisch kiessysteem, openlijk,ongestraft en onweerlegbaar de criminaliteit in
bescherming nemen. Zelfs de grootste idioot moet begrijpen dat dit zal
uitmonden in een negatieve reactie van de kiezer die zich door toenemende
criminaliteit bedreigd voelt, en in zijn kiesgedrag de politici, die zij
verantwoordelijk achten, zullen afstraffen. De vraag is dan ook gerechtvaardigd
wie deze politici heeft omgekocht, of moeten we aan nemen dat het met hun IQ
nog erger gesteld is dan dat van een idioot.
Dat de monarch
Albert II niet onschuldig is aan de ongewone gang van zaken kan men niet
ontkennen, doch hier rijst de vraag wat de monarchie met de bescherming van de
zwaarste criminaliteit van de voorbij eeuw, namelijk de activiteiten der bende
van Nijvel en van Dutroux, te maken heeft. Het is uiteraard niemand ontgaan dat
de heren Procureurs des Konings, die oorspronkelijk door hun titel als
vertegenwoordiger van het koninklijk gezag werden geacht toezicht op de
rechtspraak te houden, zonder verzet van de monarch of zijn diensten, hun naam
en gezag misbruikte door verwarring in de lopende onderzoeken naar deze
criminaliteit uit te lokken, en zo de naam en faam van de monarchie in het
gedrang brachten.
Het feit dat
zelfs de grootste dwaas niet ander kan dan aannemen dat deze criminelen van aan
de top van de maatschappij werden en worden beschermd, rechtvaardigt het vermoeden
dat ook hun eventuele opdrachtgevers op dit terrein terug te vinden zijn. De
massa gruwelijke onwettigheden en schendingen der democratische regels en
wetten en de gebrekkige functie van recht en rechtspraak steunen het vermoeden
dat dit met opzet in stand gehouden wordt, en de burger slechts op rechten kan
rekenen indien het de overheden uitkomt.
De openlijke en
schriftelijke bevestiging en bescherming van wandaden en schiftvervalsing van
de dienst Vreemdelingenzaken, asiel en migratie, door de nieuwe
staatssecretaris Maggie De Block wijst trouwens in dezelfde richting, terwijl
de collegialiteit onder regeringambtenaren elk optreden tegen laakbare
praktijken van buiten uit, in de kiem smoort. Collegialiteit wordt door de
regering vereist met als excuse dat dit de onderlinge samenwerking der
regeringleden moet verzekeren, doch het sluit ook gerechte vetos binnen de
regering uit, waardoor slechts de criminaliteit gebaat kan zijn en de burger
zich de vraag kan stellen waar het verschil wel ligt tussen de Belgische
regering en een maffia organisatie?
Het moet voor iedereen
duidelijk zijn dat elke partij die hieraan geen einde wenst te maken of de
verdere inspraak van de monarchie tolereert, de steun van het volk, de
zelfstandige ondernemer of de industrieel niet verdient, terwijl slechts de
chaos en rechtloosheid gediend worden, niet het volk, de toekomst of de industriële
overlevingskansen van de regio.
De machtstrijd
tussen monarchie of dictatuur in een vermeende democratische maatschappij heeft
niet alleen en nefaste invloed op het getroffen gebied, doch ook op alle
verbonden regios of maatschappijen van een eventuele federatie waarmee de
betrokken maatschappij verbonden is.
De voltallige
Europese Unie wordt hierdoor onderhevig door onderlinge verbondenheid aan de
tweestrijd en instabiliteit van zijn lidstaten.