Wielertoeristenclub PLACORA
Tofste clubtje van 't land
Inhoud blog
  • Vispaleis Bredene
  • Tot aan de schreve (en er niet over).
  • Met zes op het groot mes
  • Umbraco nr.10 en andere hindernissen
  • Zwoel Stuivekenskerke
    Zoeken in blog

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Laatste commentaren
  • Play to win Emirates Draw Online - Win Millions For A Better Tomorrow (emirates draw)
        op -overlijden van de moeder van Chris Coppin
  • Play to win Emirates Draw Online - Win Millions For A Better Tomorrow (emirates draw)
        op -overlijden van de moeder van Chris Coppin
  • High-Performance Industrial Machines for Precision Metalworking (ESSELL Engineering Solution Company)
        op -overlijden van de moeder van Chris Coppin
  • vibracion de motor (Donaldcoums)
        op -overlijden van de moeder van Chris Coppin
  • 24/7 Emergency Ambulance Services in Delhi – Yadav Ambulance (+91-9899519540) (yadavambulanceservices)
        op -overlijden van de moeder van Chris Coppin
  • Gastenboek
  • Prettige zomerse zonnige dag
  • Brother printer tech support
  • Een fijne koude weekend toegewenst
  • Zaterdagritje
  • Heb een aangename tweede Pinksterdag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    19-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint-Pietersplas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omwille van het vroege aanvangsuur van de match Wereldploegsje – OHL en de daaraan gekoppelde Coronamaatregelen wordt het vertrek van de zaterdagrit vervroegd naar 9u00.

     

    Zeven Placora’s zijn op tijd uit hun bed gerold voor een matinale rit door de polders. Aolus blaast van uit het noordoosten, dus gaat de rit richting Brugge. Om Geert GPS terwille te zijn vermijden we zoveel mogelijk vaarten of kanalen. Dus rijden we via Bekegem en Snellegem naar Jabbeke om daar een stukje van de Oude Sarah te volgen tot Varsenaere.

     

    We kruisen het kanaal en rijden richting Sint-Pieters waar we dan aan de terugweg beginnen. Tot dan toe was het bijwijlen flink trappen met wind op kop. Nu is Aolus onze bondgenoot en blaast hij ons terug naar huis.

     

    Geen vermeldenswaardige incidenten, tenzij de pisstop hiervoor in aanmerking komt. In de Schorre is het nog even uitkijken voor loslopende honden en linksrijdende zondagsfietsers op zaterdag. Het vervolg is voorspelbaar: Leo legt zich plat voor de eindspurt en geeft iedereen het nakijken. 

     

    Steve Flitser moest verstek geven, dus jammer genoeg geen

    beeldmateriaal.

     

    In het lokaal komen nog de PDF, Sexy Lexy en Christ aangewaaid. Veel tijd om te hydrateren heeft uw dienaar niet: KVO wenkt. 

     

    Met het seizoeneinde in zicht is het misschien interessant om een tussenstand van het klassement mee te geven. Momenteel staat Denis op kop; hij heeft één eenheid meer dan Geert GPS. Op de derde plaats is er een ex aequo tussen Leo en uw dienaar. Wie van deze vier moet in de geldbeugel tasten als kampioen seizoen 2020? Op 30 september kennen we het resultaat.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-09-2020, 13:56 geschreven door Surre  
    Reacties (0)
    17-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Côte à l'Os
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In weerwil wat de mooie nazomer zou laten vermoeden staan er om 18u00 slechts vijf Placora’s paraat voor de woensdagrit. Vakantie, werk of gewoonweg geen zin zijn de boosdoeners. De koninginnenrit in de Tour op de Côte à l’Os (aka Côte de la Loze) kan er ook voor iets tussen zitten.

     

    Geert Pirelli, Leo, Rich, Steve Flitser en uw dienaar zijn de vijf moedigen die de strijd met Aolus zullen aangaan. Want ja, waarde lezer, de Koning der Winden is nadrukkelijk van de partij. Hij blaast van uit noordoostelijke richting wat betekent dat we op de heentocht volle wind mee hebben.

     

    Het is verleidelijk om met de bries in de rug de snelheidsmeter de hoogte in te jagen. We zoeven langs de vaart met de ketting helemaal rechts op derailleur. Niet echt wijs, evenwel, want we verbruiken krachten die we op de terugweg nodig zullen hebben.

     

    Even voor Tervaete-brug rijdt Rich plat. Na maanden zonder bandenproblemen te hebben rondgereden twee platte banden op twee dagen tijds! Gisteren reed uw dienaar namelijk ook lek tijdens een ritje met de Vets.

     

    De herstelling neemt slechts een achttal minuten in beslag en kunnen we onze weg verderzetten. Op de Schoreweg pikken we Denis op. Onze ploegmakker zat vast in de file zodat hij niet op tijd aan het vertrek kon raken.

     

    Het is nu bijwijlen echt harken met de wind in het nadeel. Nu ligt de ketting helemaal links! Het belet Leo niet om er fors tegen aan te gaan, in die mate zelfs dat Geert Pirelli kramp krijgt en Steve Flitser tussen Wilskerke en Leffinge de rol moet lossen.

     

    De eindspurt is millimeterwerk tussen Leo, Denis, uw dienaar en Flitser. De laatstgenoemde in dit rijtje trekt aan het langste eind.

     

    De beperkte opkomst betekent niet dat er in het lokaal niet uitvoerig wordt nagekaart. Het is iets na tienen wanneer uw dienaar huiswaarts rijdt.

     

    Belangrijk: volgende zaterdag rijden we ’s morgens omdat in de namiddag ons Wereldploegsje de wei in moet tegen OHL. Vertrek om 9u voor een rit van om en bij de 70 km.

     

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2020, 08:17 geschreven door Surre  
    Reacties (0)
    13-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een tandje bijsteken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals de trouwe lezer dezer pagina al weet is het vertrek van de zaterdagrit vervroegd naar 13u00. “Tussen twaalf en één eet iedereen.” weet Christ te zeggen, en daarom vertrekken we niet vroeger.

     

    Aolus is ook nadrukkelijk van de partij. Hij blaast van uit westelijke richting, wat ons doet besluiten om via de Duinenweg richting De Panne en Adinkerke te rijden. Met tien Placora’s trekken we er op uit en we doen dit aan een gematigd tempo want er zijn heel wat gelegenheidsfietsers op de baan. Steve Flitser kan er niet bij zijn, wat het ontbreken van fotomateriaal verklaart. U zult het dus met deze beschrijving moeten doen, waarde lezer.

     

    Zoals afgesproken wordt er onderweg niet gestopt, want we willen ons Wereldploegsje live aan het werk zien tegen de Kakkers. In De Panne vergeet Rich even rechtsaf te slaan waardoor hij pardoes in de duinen terecht komt. 

     

    Vanaf Adinkerke krijgen we de wind in de zeilen en is het heerlijk cruisen aan 35 per uur. Tussen Oostduinkerke en Nieuwpoort zorgt Leo voor de traditionele tempoversnelling (52 per uur!). Onze nestor heeft zelfs nog reserve in de tank maar mist een tandje of twee om dit in wattage om te zetten.

     

    Gezien het drukke fietsverkeer besluiten we de ovezijde van de vaart te nemen richting Leffinge. Pilot Pascal en Wimco nemen het commando over. Tussen Nieuwpoort en Leffinge zakt de snelheidsmeter niet meer onder de 37 per uur. Iedereen kan zonder probleem volgen, topvorm!

     

    Om twintig voor vier komen we aan bij het lokaal, ruim op tijd om ons voor te bereiden op de confrontatie tussen KVO en KVM. Ondertussen kunnen we al eens piepen naar de Tour.

     

    Het is onmogelijk de ontlading te beschrijven, beste lezer, wanneer onze Schotse aanwinst Hendry in minuut 94 de winning goal binnenkopt. Iedereen klampt zich vast aan de rugleuning van zijn stoel, want de coronamaatregelen verbieden vreugde- en andere dansen.

     

    Toch komt Ria verschrikt van achter de hoek kijken wanneer een vreugdekreet door de gelagzaal weerklinkt. Blijkbaar hebben enkele gasten zich verslikt in hun garnaalkroket, waarvoor onze welgemeende verontschuldigingen.

     

    Weerman Frank voorspelt voor de komende week nog zomerse temperaturen. De woensdagrit ziet er dan ook veelbelovend uit. Zaterdag wordt er hoe dan ook ’s morgens gereden (vertrek om 9u00) omdat KVO om 16u15 al OHL partij moet geven. Hou het veilig!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2020, 16:39 geschreven door Surre  
    Reacties (0)
    10-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zorro is jarig!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zorro is jarig, waarde lezer. Niet de gemaskerde Californische Robin Hood die wij allemaal kennen van uit onze jeugdjaren, maar zijn Portugese lookalike die al sinds jaar en dag deel uit maakt van onze wielerclub. 

     

    Met een traktatie in het verschiet staan tien Placora’s aan de start van de woensdagrit. Toch enkele opmerkelijke afwezigen: zowel Geert GPS als Leo sturen hun kat wat de strijd voor het kampioenschap alleen maar spannender maakt. Anderzijds verwelkomen we Geert Pirelli terug van zijn welverdiende vakantie.

     

    Aolus blaast uit noordwestelijke hoek, wat betekent dat we op de terugweg de wind van achteren krijgen. Er wordt netjes rondgedraaid, de snelheidsmeter wijst 32 aan.

     

    Langs de IJzer verplichten wegenwerken ons om het traditionele parcours te verlaten. We nemen een eerdere afslag naar Stuivekenskerke waardoor de rit noodgedwongen met drie kilometer wordt ingekort.

     

    Niemand komt in de problemen, ook niet als het tempo enigszins wordt opgetrokken. Geert Pirelli toont op de brug dat zijn vakantiestage een positieve invloed heeft gehad op zijn fysieke paraatheid.

     

    Pilot Pascal kroont zich tot protagonist tijdens het laatste deel van de rit. Hij loodst ons met veel aplomb door Middelkerke, Wilskerke en Leffinge om dan ook nog de lead-out voor de spurt op zich te nemen.

     

    De eindversnelling wordt een spannende bedoeming tussen Denis, Geert Pirelli, Rich, Remi en uw dienaar. Uiteindelijk is het de bandenmagnaat die aan het langste eind trekt. Uw dienaar en Denis vervolledigen het podium. Kan het toeval zijn dat de fietsen van zowel Geert als uw dienaar voorzien zijn van hetzelfde bandenmerk?

     

    In het lokaal de traditionele gezelligheid. Eerst is er de traktatie van de jarige Zorro die we ons laten smaken. Christ komt er ook bij, wat de pret alleen maar verhoogt. Gespreksonderwerpen zijn onder andere de Rode Duivels, de Tour en de coronacrisis. Er wordt, in overleg met waard Samir, besloten om de zaterdagrit om 13u te laten starten. We rijden zo’n 70 km zonder stop onderweg zodat we mooi op tijd zijn om in het lokaal getuige te zijn van de eerste overwinning van het Weireldploegsje.

     

    Het begint lichtjes te druppelen wanneer uw dienaar huiswaarts rijdt…

     

     

     

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2020, 08:17 geschreven door Surre  
    Reacties (0)
    08-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stavele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Waar te beginnen, waarde lezer? Vooreerst excuses voor het late verslag. Omwille van laptopperikelen was uw dienaar niet in staat om u vroeger in te lichten over wat er zich vorige zaterdag in het ‘tofste clubje’ (dixit Remco) heeft afgespeeld.

     

    De weersomstandigheden zijn ideaal voor een langere rit. In de loop van de ochtend worden er tal van voorstellen gepost op WhatsApp. Uiteindelijk kiezen we voor Geert G’s voorstel: we rijden naar de geboorteplaats van de Keizer van Oostende, te weten Stavele. Afstand om en bij 90 km.

     

    Voor vertrekken moet Rich nog even dringend de darmen ontlasten. In zijn haast legt hij zijn helm op de vensterbank van het lokaal, waarna hij naar het kleinste kamertje spurt. Een windvlaag zwiept het kleinood op straat waar een voorbijrijdende auto het tot een pannenkoek herleidt. Enkele minuten later zien zijn ploegmakkers tot grote hilariteit Rich beteuterd de restanten van wat eens een aerodynamisch voorwerp was in ogenschouw nemen.

     

    Gelukkig woont Steve Flitser om de hoek en kan hij Rich zijn reservehelm lenen. Is het een klein model, of heeft Rich een groot hoofd? In alle geval, het zicht is eerder komisch.

     

    We kunnen eindelijk onderweg. Geert G. leidt ons via Slijpe naar de IJzer. Lange Lis, Booitshoeke, een stukje Strada Bianche, Steenkerke, en dan eindelijk Het Hof van Commerce. De wind zit niet echt tegen, maar ook niet echt mee. Er moet verstandig in waaiers gereden worden.

     

    De Blonde Augustijn is een voltreffer. Leo heeft een fringale en bestelt een “boerestuute mé gekapt”. Het gemis van twee tanden belet hem niet om deze delicatesse met smaak naar binnen te werken.

     

    De terugweg, dan. Ondanks de vraag om “de kortste weg” te kiezen, blijft Geert G. halstarrig bij zijn oorspronkelijk plan. De weg voert ons via West- en Oost-Vleteren naar Renige, Woumen, Diksmuide, Keiem uiteindeiljk naar Oostende.

     

    Uw dienaar heeft bijwijlen moeite om de trekkers in toom te houden. De vraag om de snelheidsmeter onder de 32 te houden krijgt moeilijk gehoor, wat begrijpelijk is als u weet dat geen van hen over een kilometriek blijkt te beschikken!

     

    De vooropgestelde 90 kilometer zijn er uiteindelijk 110 geworden. Het is halfzeven wanneer we het lokaal bereiken. Uw dienaar kan niet blijven voor de nabespreking wegens babysitverplichtingen. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-09-2020, 08:31 geschreven door Surre  
    Reacties (0)
    04-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tempo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog nagenietend van de sublieme overwinning van Wout Van Aert staan we met z’n tienen aan de start van de woensdagrit. Enkele ploegmakkers moeten verstek geven omwille van werk of vakantie. In Leffinge komt Geert G. nog de rangen versterken.

     

    Het is zo goed als windstil, de temperatuur ideaal, de perfecte omstandigheden om er een pittig ritje van te maken. En zo geschiede. Kurt, Steve, Denis en hij die niet meer vernoemd hoeft te worden leggen er van bij de start stevig de pees op. 

     

    De snelheidsmeter flirt voortdurend met de 35 per uur. Toch iets te fel voor sommigen onder ons. Het peloton wordt enigszins gereorganiseerd waarna de tocht kan worden verdergezet.

     

    Langs de IJzer moeten we plots hard in de remmen wanneer een voorbijrazende auto ons bruusk de pas afsnijdt. Een ongeval kan maar nipt vermeden worden. 

     

    We blijven een hoog tempo aanhouden. Het tweede deel van het peloton draait ‘een molentje’ zodat iedereen meekan. Hoewel, even voor Slijpe houdt Noël het voor bekeken. Misschien de gevolgen van de inspanningen die hij de dag voordien heeft geleverd tijdens het uitstapje met de Vets? Wie zal het zeggen … Op is op, meent Noël.

     

    Vreemd genoeg heeft het vertrek van Noël tot gevolg dat het tempo aanzienlijk zakt. De spurt over de brug blijft zelfs achterwege. Onze kopmannen moeten toch eens nadenken over deze manier van handelen.

     

    Zoals de traditie het wil wordt er tussen Wilskerke en Leffinge nog eens flink doorgetrokken, waarna de eindspurt volgt. Rich en Kurt zorgen voor de lead-out en het is zowaar uw dienaar die als eerste zijn voorwiel over de eindstreep gooit. 

     

    In het lokaal vinden we nog een plaatsje op het terras. Een frisse pint en een bakje frietjes doen ons op krachten komen. We maken plannen voor volgende zaterdag maar komen er niet echt uit. Blijkt onder andere dat De Bolzak definitief gesloten is. De windrichting zal allesbepalend zijn.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-09-2020, 10:26 geschreven door Surre  
    Reacties (0)
    Archief per maand
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Blog als favoriet !
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Cycling News
  • Mountainbikekalender 2008
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nickylr
    www.bloggen.be/nickylr
    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs