Peter Motte
Peter Motte - Vertaler


Foto

Foto

Foto

Zoeken in blog


Blogs over strips
  • Andreas, striptekenaar

    Met dank aan ...
  • Vertaalbureau Motte bij WordPress
  • Vertaalbureau Motte website
  • Steun onze blog, koop onze boeken

    Mijn favorieten
  • Ezzulia, waar lezers elkaar ontmoeten
  • De getekende reep

    Inhoud blog
  • Kafkaësk
  • Warp drive: is het mogelijk?
  • Ezzulianen op internet
  • Nog meer Ezzulianen op Hebban
  • Ezzulianen

    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, literatuur, Ezzulia, forum
    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, literatuur, Ezzulia, forum
    19-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Formula Una!
    2646462396.jpgEr is een nieuwe blog over formule 1: Formula Una!

    19-03-2012, 21:51 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw seizoen, een nieuwe URL
    ... Ha ja, want op deze plek hebben we niet veel trek.
    Daarom stoppen wij en verhuizen we naar Formula Una!
    Onze belangrijkste berichten worden naar ginder gekopieerd.

    12-03-2012, 17:17 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:verhuizing, Formula Una
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk "Het boek der spoken" van Jean Ray!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk verkrijgbaar: "Het boek der spoken" van Jean Ray!
    Of John Flanders.
    Of Raymond de Kremer.
    Alla, what's in a name?
    Die man had meer dan 150 pseudoniemen!
    Hij was een Gentenaar die soms in het Nederlands en soms in het Frans schreef.
    "Het boek der spoken" verscheen oorspronkelijk als "Le livre des fantomes", en was nog niet in het Nederlands verkrijgbaar.
    Dat is nu wel het geval.
    Het is een merkwaardige collectie spookverhalen in een merkwaardige editie: je krijgt in één deel zowel de Franse als de Nederlandse tekst: de ene kant bevat het Nederlandse boek, en als je het boek omdraait, krijg je de Franse versie. Een "back-to-back" wordt zoiets wel eens genoemd.
    Wie het uitgeven van deze Nederlandse fantasy-auteur avant la lettre wil steunen, kan exemplaren rechtstreeks bij mij kopen voor 19 euro excl. verzendingskosten.
    Omdat ik de corrector van de Nederlandse versie was, wil ik er desgevraagd nog mijn handtekening in zetten.

    "Het boek der spoken", Jean Ray, 2011, 1947 voor de Franse tekst, originele uitgave beperkt tot 300 exn, 15 x 21 cm, 328 p., D/2011/6358/4, 19,00 euro (excl. verzendingskosten).

    29-02-2012, 14:36 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:het boek der spoken, le livre des fantomes, jean ray, john flanders, raymond de kremer
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Eindelijk "Het boek der spoken" van Jean Ray!
    spoken.jpg Eindelijk verkrijgbaar: "Het boek der spoken" van Jean Ray! Of John Flanders. Of Raymond de Kremer. Alla, what's in a name? Die man had meer dan 150 pseudoniemen! Hij was een Gentenaar die soms in het Nederlands en soms in het Frans schreef. "Het boek der spoken" verscheen oorspronkelijk als "Le livre des fantomes", en was nog niet in het Nederlands verkrijgbaar. Dat is nu wel het geval. Het is een merkwaardige collectie spookverhalen in een merkwaardige editie: je krijgt in één deel zowel de Franse als de Nederlandse tekst: de ene kant bevat het Nederlandse boek, en als je het boek omdraait, krijg je de Franse versie. Een "back-to-back" wordt zoiets wel eens genoemd. Wie het uitgeven van deze Nederlandse fantasy-auteur avant la lettre wil steunen, kan exemplaren rechtstreeks bij mij kopen voor 19 euro excl. verzendingskosten. Omdat ik de corrector van de Nederlandse versie was, wil ik er desgevraagd nog mijn handtekening in zetten. "Het boek der spoken", Jean Ray, 2011, 1947 voor de Franse tekst, originele uitgave beperkt tot 300 exn, 15 x 21 cm, 328 p., D/2011/6358/4, 19,00 euro (excl. verzendingskosten).

    29-02-2012, 14:24 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    11-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bob van Laerhoven verkoopt aandelen in literatuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bob van Laerhoven, die ooit samen met "Grand Prix" Marvano de strip "Solitair" schreef, heeft een nieuwe methode bedacht om de vertalingen van zijn boeken te financieren.
    Hij kreeg de inval om aandelen te verkopen van zijn boeken om daarmee de vertaler te betalen.
    Hij heeft dat momenteel al met twee titels gedaan: "De wraak van Baudelaire" en "Terug naar Hiroshima", twee romans die we durven aanbevelen.
    In Crowd funding: vele kleintjes maken iets groot(s) op zijn blog zet hij het hele idee erachter uiteen.
    De lijst met deelnemers staat er ook, en wie interesse heeft, kan via het web deelnemen.
    Bob zegt dat hij het gênant vindt en dat het hem op "schooien" lijkt, maar wij vinden dat het getuigt van inzet en initiatief.
    De minimuminleg bij Bob van Laerhoven is 10 euro. Veel is dat niet.
    Als de sponsoring na negen maanden onvoldoende is om de vertalingen te bekostigen en er dus geen vertaling komt, krijgen de participanten/sponsors
    80 procent van hun investering terug.
    Dus riskeer je minimum hoogstens ... 2 euro! Daar kun je soms niet eens een biertje mee betalen.
    BTW-plichtigen kunnen vanaf 100 euro op aanvraag een factuur toegestuurd krijgen voor culturele sponsoring.
    Links voor meer info:
    Crowd funding: vele kleintjes maken iets groot(s)
    op Bob van Laerhoven zijn blog
    lijst met deelnemers
    via het web deelnemen

    11-02-2012, 14:21 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:bob van laerhoven, marvano, De wraak van Baudelaire, Terug naar Hiroshima
    10-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Literaire aandelen
    bob van laerhoven,de wraak van baudelaire,terug naar hiroshima,aandelen,participatie,crowd funding,sponseringJe zou het niet verwachten, maar ook van literatuur kun je aandelen kopen. Bob van Laerhoven kreeg de inval om aandelen te verkopen van zijn boeken om daarmee de vertaler te betalen. Hij heeft dat momenteel al met twee titels gedaan: "De wraak van Baudelaire" en "Terug naar Hiroshima", twee romans die we durven aanbevelen. In Crowd funding: vele kleintjes maken iets groot(s) op zijn blog zet hij het hele idee erachter uiteen. De lijst met deelnemers staat er ook, en wie interesse heeft, kan via het web deelnemen. Bob zegt dat hij het gênant vindt en dat het hem op "schooien" lijkt, maar wij vinden dat het getuigt van inzet en initiatief.

    10-02-2012, 11:38 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    24-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jérôme d'Ambrosio 3e rijder bij Lotus
    Jérôme weg bij Marussia/Virgin was niet helemaal onverwachts. Wie de F1 een beetje volgde, voelde al tijdens de laatste wedstrijden aan dat zijn plaats bij het team te onduidelijk was om zeker te zijn. Toen Charles Piq met veel sponsorgeld begon te dreigen, werd het zelfs wat genant.
    Er waren nog andere teams waar rijders opstapten: Barichello weg bij Williams, bijv., wat iedereen in Brazilië eigenlijk ook al zeker was, behalve wie wiskundige zekerheid wou.
    Langzamerhand raakten de plekjes ingevuld, tot alleen nog het tweede zitje bij HRT overbleef.
    Maar vandaag kregen we het nieuws dat Jérômze zich liever als derde rijder bij Lotus aansluit, dan bij HRT rond te toeren.
    De Fransman Romain Grosjean en de voormalige wereldkampioen-dankzij-geruzie-tussen-Alonso-en-Hamilton  Räikkönen  staan daar een trapje hoger dan hem, maar hij heeft dus wel een relatief zware jongen boven zich.
    D'Ambrosio rekent Lotus bij de topteams. Dat klinkt mij wat overmoedig in de oren. Waar eindigden ze in 2011 in het constructeurskampioenschap? Juist: 5e met 73 punten. Lotus is een goede middenmotor, dat wel.
    Opgelet: Lotus van 2012 was Renault in 2011, ook wel Lotus-Renault genoemd. Toen het team nog Renault heette, was d'Ambrosio er in 2010 ook al testrijder. Het lijkt terug naar af, maar dat is het niet. Een team als Lotus biedt doorgroeikansen.
    Er toerde toen ook een Team Lotus mee. Dat heet nu Caterham.
    In interviews die d'Ambrosio gedurende de laatste maand aflegde, was wel al te merken dat hij liever testrijder was bij een degelijk team, dan effectief rijder bij een hekkensluiter.
    Jérôme zal aanwezig zijn bij de lancering van het Lotus F1 Team in Jerez (Spanje) op 6 februari 2012. Iets om naar uit te kijken!
    En dat ene zitje van HRT, dat blijft voorlopig leeg achter...

    24-01-2012, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, world championship, jérôme d'ambrosio, lotus, renault, hrt, kimi räikkönen , romain grosjean, charles piq, virgin, marussia, barichello, williams, caterham, team lotus, jerez, spanje
    23-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Waar manga? Hier manga!
    Onlangs had ik contact met iemand die nogal in paniek leek. Ze wou een mangareeks bestellen, maar de verkoper beweerde dat ze uitverkocht was. Ik heb het direct nagevraagd, en alles was nog verkrijgbaar. Dus voor wie te maken krijgt met onwillende boekhandelaren, dit lijstje: Waar vind je manga in Nederland? Ik heb "isbn 9789086770427" in het zoekvak van bol.com ingevoerd, en kwam hier terecht. Waar je het ook kunt vinden, is op Archonia. Er is daar een vakje "Nana manga NL", en daar worden alle titels in het Nederlands vermeld. Ook op de website van de Slegte wordt Nana vermeld. Waar vind je manga in België? Verder heb ik ervaren dat je in België manga op de volgende plaatsen vindt: - veel reeksen staan bijna volledig in de Fnac, en ook in Boekhandel de Poort in Gent - bij Standaard Boekhandel is het me tot nu toe altijd gelukt om boekjes te bestellen. Online: - Proz.com, maar ze lijken me ook niet alles meer te hebben. - Fnac heeft ook een onlinewinkel. Ik heb hem niet getest, maar dat levert misschien ook wel wat op. - De Standaard Boekhandel heeft ook een flinke catalogus online staan, maar ik weet niet of je daar kunt bestellen. - Voor strips in het algemeen is het volgende onlineadresje erg interessant: Stripweb De manga van Kana Info over de manga van Kana vind je hier. Je moet in de lijst in het venstertje links naar beneden scrollen. Manga-starterkits Kana heeft ook starterkits gemaakt: dat is deel 1 samen met deel 2 voor een lagere prijs. Er zijn in totaal zes starterkits: Starterkit 1 is die met Detective Conan. isbn 9789063347574 Starterkit 2 is met InuYasha. isbn 9789063347581 Starterkit 3 is die met Nana. isbn 9789063347598 Starterkit 4 is die met Naruto isbn 9789063347604 Starterkit 5 is die met Shaman King isbn 9789063347611 Starterkit 6 is die met Yu-Gi-Oh! isbn 9789063347628 ISBN-controle Toen ik de ISBN's wou controleren, vond ik deze site waar je van alle isbn's van in België en Nederland uitgegeven boeken kunt vinden van welk boek ze zijn. Andere adressen Als iemand nog andere adressen kent, ga je gang, post ze gerust in de commentaren. Het mogen onlinewinkels zijn, maar dat is niet verplicht.

    23-01-2012, 21:41 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    08-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FantasyWereld.nl over strips
    Klik op de afbeelding om de link te volgen







    Nog eens terug naar het uitgangspunt van deze blog: stripverhalen.

    Fantasywereld is een website om een zo compleet mogelijk overzicht te geven van de fantasyuitgaven in Nederland. Naast een uitgebreide boekendatabank en recensies publiceren ze interviews en plaatsen ze gastblogs.

    Deze week (van 20 tot 27 december 2011) organiseren ze een stripweek met aandacht voor de fantastistische literatuur in de strip.

    Er is onder andere een wedstrijd om stripalbums te winnen,

    een gastblog van uw dienaar over doodsbezorgers in manga,

    en aandacht voor Red Sonja, strips van Stephen King en George R. R. Martin, fantasy in de graphic novel, fantasy-klassiekers zoals Troy, en nieuwe beloften zoals Doubt en De Smaragdridders.

    08-01-2012, 10:58 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:manga, strips, stripverhaal, fantasywereld, shinigami
    27-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. FantasyWereld.nl over strips

    manga,strips,stephen king,george r r martin,doubt,de smaragdridders,fantasywereld.nl,troy,shloka,wedstrijd,sagen van de tafelronde,shinigami

    Fantasywereld is een website om een zo compleet mogelijk overzicht te geven van de fantasyuitgaven in Nederland. Van 20 tot 27 december 2011 organiseerden ze een stripweek met aandacht voor de fantastistische literatuur in de strip. Er is onder andere een wedstrijd om stripalbums te winnen, een gastblog van uw dienaar over doodsbezorgers in manga, en aandacht voor Red Sonja, strips van Stephen King en George R. R. Martin, fantasy in de graphic novel, fantasy-klassiekers zoals Troy, en nieuwe beloften zoals Doubt en De Smaragdridders. Er zijn ook een boekendatabank, recensies, interviews en gastblogs.

    27-12-2011, 21:04 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    20-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Manga
    In de gauwte: er is een artikel over shinigami verschenen op de website Fantasywereld.

    20-12-2011, 14:14 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    27-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Brazilië 2011
    De laatste wedstrijd van het jaar.

    Startorde
    1 Sebastian Vettel (Dui/Red Bull-Renault)
    2 Mark Webber (Aus/Red Bull-Renault)
    3 Jenson Button (GBr/McLaren-Mercedes)
    4 Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes)
    5 Fernando Alonso (Spa/Ferrari)
    6 Nico Rosberg (Dui/Mercedes)
    7 Felipe Massa (Bra/Ferrari)
    8 Adrian Sutil (Dui/Force India-Mercedes)
    9 Bruno Senna (Bra/Lotus-Renault)
    10 Michael Schumacher (Dui/Mercedes)
    11 Paul di Resta (Sch/Force India-Mercedes)
    12 Rubens Barrichello (Bra/Williams-Cosworth)
    13 Jaime Alguersuari (Spa/Toro Rosso-Ferrari)
    14 Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso-Ferrari)
    15 Vitaly Petrov (Rus/Lotus-Renault)
    16 Kamui Kobayashi (Jap/Sauber-Ferrari)
    17 Sergio Perez (Mex/Sauber-Ferrari)
    18 Pastor Maldonado (Ven/Williams-Cosworth)
    19 Heikki Kovalainen (Fin/Team Lotus)
    20 Jarno Trulli (Ita/Team Lotus)
    21 Vitantonio Liuzzi (Ita/Hispania-Cosworth)
    22 Daniel Ricciardo (Aus/Hispania-Cosworth)
    23 Jérôme d'Ambrosio (Bel/Virgin-Cosworth)
    24 Timo Glock (Dui/Virgin-Cosworth)

    Opmerkelijk: d'Ambrosio was sneller dan Glock.
    Ook opmerkelijk: Williams beweert dat Barrichello niet snel genoeg meer is, wegens te oud. Maar van de 5 punten die Williams die jaar heeft gehaald, hebben ze er 4 te danken aan Barrichello. En let maar eens op deze startgrid: Barrichello 12 en zijn ploeggenoot, Maldonado, 18.
    Als het niet beter was dit jaar, dan is het gewoon omdat Williams een slechte auto heeft.
    Hopelijk zien we Barrichello in 2012 terugkeren. Hij doet nog altijd opmerkelijke dingen.

    Overigens werd o.a. op de BBC-website gesteld dat d'Ambrosio heel goed het tempo van Timo Glock kon volgen, en zelfs dat de resultaten van Jerôme beter waren: hij haalde immers 2x een 14e plaats. Glock eindigde niet zo hoog.

    Zien we de crisis toeslaan in F1?
    Williams zou Barrichello kwijt willen, terwijl Maldonado duidelijk slechter is. Echter: Maldonado brengt grotere sponsors mee.
    Virgin/Marussia vervangt d'Ambrosio door Charles Pic. Ook Pic brengt een vette kluif mee.
    De zogenaamde wereldkampioen F1 Räikkönen keert terug naar de F1. Williams wou hem, greep ernaast. Hij koos voor Lotus Renault / Lotus. Terug binnengehaald omdat hij als ex-wereldkampioen gemakkelijker sponsorgeld aantrekt?
    En wat doet Michael Schumacher daar? Een dure vogel, jazeker, maar ook wel iemand die geld aantrekt door hij een wereldtitel of 5, 6, 7 (of 8?) op zak heeft.

    Uitslag Grote Prijs van Brazilië 2011
    1. Mark Webber Aus Red Bull  
    2. Sebastian Vettel Dui Red Bull 0:16
    3. Jenson Button Eng McLaren 0:27
    4. Fernando Alonso Spa Ferrari 0:35
    5. Felipe Massa Bra Ferrari 1:06
    6. Adrian Sutil Dui Force India LAP
    7. Nico Rosberg Dui Mercedes LAP
    8. Paul Di Resta Sch Force India LAP
    9. Kamui Kobayashi Jap Sauber LAP
    10. Vitaly Petrov Rus Renault LAP
    11. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso LAP
    12. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso LAP
    13. Sergio Perez Mex Sauber LAP
    14. Rubens Barrichello Bra Williams LAP
    15. Michael Schumacher Dui Mercedes LAP
    16. Heikki Kovalainen Fin Lotus LAP
    17. Bruno Senna Bra Renault LAP
    18. Jarno Trulli Ita Lotus LAP
    19. Jerome D Bel Virgin LAP
    20. Daniel Ricciardo Aus Hispania LAP
    21. Vitantonio Liuzzi Ita Hispania OUT
    22. Lewis Hamilton Eng McLaren OUT
    23. Pastor Maldonado Ven Williams OUT
    24. Timo Glock Dui Virgin OUT

    Eindstand Wereldkampioenschap F1 2011 piloten
    1. Sebastian Vettel Dui Red Bull 392
    2. Jenson Button Eng McLaren 270
    3. Mark Webber Aus Red Bull 258
    4. Fernando Alonso Spa Ferrari 257
    5. Lewis Hamilton Eng McLaren 227
    6. Felipe Massa Bra Ferrari 118
    7. Nico Rosberg Dui Mercedes 89
    8. Michael Schumacher Dui Mercedes 76
    9. Adrian Sutil Dui Force India 42
    10. Vitaly Petrov Rus Renault 37
    11. Nick Heidfeld Dui Renault 34
    12. Kamui Kobayashi Jap Sauber 30
    13. Paul Di Resta Sch Forde India 27
    14. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso 26
    15. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso 15
    16. Sergio Perez Mex Sauber 14
    17. Rubens Barrichello Bra Williams 4
    18. Bruno Senna Bra Renault 2
    19. Pastor Maldonado Ven Williams 1

    Eindstand Wereldkampioenschap F1 2011 constructeurs
    1. Red Bull 650
    2. McLaren 497
    3. Ferrari 375
    4. Mercedes 165
    5. Renault 73
    6. Force India 69
    7. Sauber 44
    8. Toro Rosso 41
    9. Williams 5
    10. Lotus 0
    11. Virgin 0
    12. Hispania 0

    27-11-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, interlagos, f1 world championship, grote prijs van brazilië, F1 World Championship
    11-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Abu Dhabi 2011
    F1 is spannend dit weekend. d'Ambrosio werd bij Virgin voor de eerste oefensessie vervangen door Wickens. Zal d'Ambrosio bewijzen dat hij beter is dan Wickens?

    Volgend jaar keert de Grote Prijs van de VS terug.
    Als voorbereiding een lijstje met de eerdere GP's voor het F1-kampioenschap in de VS:
    • 2000-7: Indianapolis
    • 1989-91: Phoenix, Arizona
    • 1984: Dallas, Texas
    • 1982-88: Detroit, Michigan
    • 1981-82: Las Vegas, Nevada
    • 1976-83: Long Beach, California
    • 1961-80: Watkins Glen, New York
    • 1960: Riverside, California
    • 1959: Sebring, Florida


    Starorde
    1 Germany S Vettel Red Bull
    2 Great Britain L Hamilton McLaren
    3 Great Britain J Button McLaren
    4 Australia M Webber Red Bull
    5 Spain F Alonso Ferrari
    6 Brazil F Massa Ferrari
    7 Germany N Rosberg Mercedes
    8 Germany M Schumacher Mercedes
    9 Germany A Sutil Force India
    10 Great Britain P Di Resta Force India
    11 Mexico S Perez Sauber
    12 Russian Federation V Petrov Renault
    13 Switzerland S Buemi Toro Rosso
    14 Brazil B Senna Renault
    15 Spain J Alguersuari Toro Rosso
    16 Japan K Kobayashi Sauber
    17 Venezuela P Maldonado Williams
    18 Finland H Kovalainen Lotus
    19 Italy J Trulli Lotus
    20 Germany T Glock Virgin
    21 Australia D Ricciardo HRT
    22 Belgium J d'Ambrosio Virgin
    23 Italy V Liuzzi HRT
    24 Brazil R Barrichello Williams

    D'Ambrosio is de 22e.
    Goed?
    Enerzijds wel: hij is slechts 184 duizendste trager dan Timo Glock.
    Anderzijds niet: hij is trager dan de HRT van Riccardio.

    Uitslag Grote Prijs van Abu Dhabi 2011
    1 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 2 1:43.461 1:37:11.886 25
    2 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 5 1:43.914 +00:08.457 18
    3 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 3 1:43.154 +00:25.881 15
    4 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 4 1:42.612 +00:35.784 12
    5 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 6 1:44.288 +00:50.578 10
    6 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 7 1:43.993 +00:52.317 8
    7 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 8 1:44.916 +01:15.964 6
    8 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 9 1:44.709 +01:17.122 4
    9 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 10 1:44.120 +01:41.087 2
    10 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 16 1:43.521 lapped 1
    11 mexico Sergio Perez 17 Sauber 11 1:44.566 lapped
    12 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 23 1:44.438 lapped
    13 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 12 1:43.673 lapped
    14 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 24 1:44.628 lapped
    15 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 15 1:44.093 lapped
    16 brazil Bruno Senna 9 Renault 14 1:46.150 lapped
    17 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 17 1:46.610 lapped
    18 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 18 1:47.444 lapped
    19 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 19 1:48.085 lapped
    20 italy Vitantonio Liuzzi 23 HRT-Cosworth 22 1:49.242 lapped
    21 australia Daniel Ricciardo 22 HRT-Cosworth 20 1:48.274 retired, 48 laps
    22 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 13 1:47.094 retired, 19 laps
    23 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 21 1:51.196 retired, 18 laps
    24 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1
    retired, 1 laps

    Spijtig genoeg viel d'Ambrosio uit door remproblemen.
    Vettel liep een lekke band op, zo vroeg in de wedstrijd dat je bijna zou denken dat hij ermee vertrokken is. Hij stond sip in de pits naar een computerscherm te kijken terwijl zijn vriendjes buiten mochten spelen met hun autootjes.
    Het heeft de wedstrijd wel een stuk spannender gemaakt dan we gewoon zijn.
    Mansell is daardoor nog altijd recordhouder van het grootste aantal overwinningen in één seizoen.

    Stand wereldkampioenschap F1 2011, piloten na Abu Dhabi
    1. Sebastian Vettel     Dui     Red Bull     374
    2. Jenson Button     Gbr     McLaren     255
    3. Fernando Alonso     Spa     Ferrari     245
    4. Mark Webber     Aus     Red Bull     233
    5. Lewis Hamilton     Gbr     McLaren     227
    6. Felipe Massa     Bra     Ferrari     108
    7. Nico Rosberg     Dui     Mercedes     83
    8. Michael Schumacher     Dui     Mercedes     76
    9. Vitaly Petrov     Rus     Renault     36
    10. Nick Heidfeld     Dui     Renault     34
    11. Adrian Sutil     Dui     Force India     34
    12. Kamui Kobayashi     Jap     Sauber     28
    13. Jaime Alguersuari     Spa     Toro Rosso     26
    14. Paul Di Resta     Sch     Forde India     23
    15. Sebastien Buemi     Zwi     Toro Rosso     15
    16. Sergio Perez     Mex     Sauber     14
    17. Rubens Barrichello     Bra     Williams     4
    18. Bruno Senna     Bra     Renault     2
    19. Pastor Maldonado     Ven     Williams     1

    Stand wereldkampioenschap F1, constructeurs na Abu Dhabi
    1. Red Bull     607
    2. McLaren     482
    3. Ferrari     353
    4. Mercedes     159
    5. Renault     72
    6. Force India     57
    7. Sauber     42
    8. Toro Rosso     41
    9. Williams     5
    10. Lotus     0
    11. Virgin     0
    12. Hispania     0

    11-11-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, yas marina, f1 world championship, grote prijs van abu dhabi, F1 World Championship
    28-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van India 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen India...
    De F1-bolidens hebben al over de hele wereld geracet.
    Ondanks alle kritiek op de verspreiding van de F1, moet worden toegegeven dat F1 een van de weinige autosporten is die echt een wereldkampioen hebben. De enige andere zijn het Wereldkampioenschap Ralley, en tot op zekere hoogte de LeMans Series - maar die laatste toert toch vooral rond bij de usual suspects.
    Maar nu India...
    Telkens de chartervliegtuigen het materiaal en de manschappen neerzetten, worden ze geconfronteerd met andere landen: Abu Dhabi, Brazilië, Japan, China...
    Maar India...
    D'Ambrosion zag al iemand met een aapje op zijn schouder. De ossenkarren dokken er door de straten. Paleiswachters zitten er op olifanten. Er vlogen vleermuizen in de perszaal... en de oefensessies werden verstoord door... honden op het circuit.
    Ja, India is echt anders.

    Geen onaardig circuit, maar dat de wielen eraf vliegen als je over sommige boordstenen rijdt, is niet toelaatbaar. Daar moet iets tegen worden gedaan.
    En Massa moet toch eens leren sturen; zoals hij tegen Hamiton reed...

    Jenson Button, Fernando Alonso, Mark Webber en Lewis Hamilton zijn de enigen die nog kans hebben om vice-wereldkampioen te worden.

    Startorde Grote Prijs van India 2011 (circuit Buddh nabij New Delhi)

    Deze keer was het een heel gedoe om de juiste startvolgorde te kennen. Het staat zelfs op de website van de BBC nog altijd verkeerd.

    1 Sebastian Vettel (Dui/Red Bull-Renault)
    2 Mark Webber (Aus/Red Bull-Renault)
    3 Fernando Alonso (Spa/Ferrari)
    4 Jenson Button (GBr/McLaren-Mercedes)
    5 Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes)
    6 Felipe Massa (Bra/Ferrari)
    7 Nico Rosberg (Dui/Mercedes)
    8 Adrian Sutil (Dui/Force India-Mercedes)
    9 Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso-Ferrari)
    10 Jaime Alguersuari (Spa/Toro Rosso-Ferrari)
    11 Michael Schumacher (Dui/Mercedes)
    12 Paul di Resta (GBr/Force India-Mercedes)
    13 Pastor Maldonado (Ven/Williams-Cosworth)
    14 Bruno Senna (Bra/Lotus-Renault)
    15 Rubens Barrichello (Bra/Williams-Cosworth)
    16 Vitaly Petrov (Rus/Lotus-Renault)
    17 Kamui Kobayashi (Jap/Sauber-Ferrari)
    18 Heikki Kovalainen (Fin/Team Lotus)
    19 Jarno Trulli (Ita/Team Lotus)
    20 Sergio Perez (Mex/Sauber-Ferrari)
    21 Jérôme d'Ambrosio (Bel/Virgin-Cosworth)
    22 Daniel Ricciardo (Aus/Hispania-Cosworth)
    23 Narain Karthikeyan (Ind/Hispania-Cosworth)
    24 Timo Glock (Dui/Virgin-Cosworth)

    Timo Glock haalde de 107%-regel niet, maar mocht toch meerijden.
    De regel wordt meer naar de geest dan naar de letter geïnterpreteerd: echt trage bakken vermijden, zoals Spyker.

    Uitslag
    1 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1 1:27.249 1:30:35.002 25
    2 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 4 1:27.967 +00:08.433 18
    3 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 3 1:27.953 +00:24.301 15
    4 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 2 1:27.520 +00:25.529 12
    5 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 11 1:28.549 +01:05.421 10
    6 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 7 1:28.600 +01:06.851 8
    7 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 5 1:28.721 +01:24.183 6
    8 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 10 1:29.239 lapped 4
    9 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 8 1:29.289 lapped 2
    10 mexico Sergio Perez 17 Sauber 20 1:29.345 lapped 1
    11 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 16 1:29.289 lapped
    12 brazil Bruno Senna 9 Renault 14 1:29.310 lapped
    13 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 12 1:28.679 lapped
    14 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 18 1:30.294 lapped
    15 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 15 1:28.635 lapped
    16 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 21 1:31.990 lapped
    17 india Narain Karthikeyan 22 HRT-Cosworth 24 1:31.988 lapped
    18 australia Daniel Ricciardo 23 HRT-Cosworth 23 1:31.674 lapped
    19 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 19 1:31.691 lapped
    20 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 6 1:30.243 retired, 32 laps
    21 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 9 1:30.956 retired, 24 laps
    22 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 13 1:33.573 retired, 12 laps
    23 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 22 2:09.008 retired, 2 laps
    24 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 17
    retired, 0 laps

    Stand wereldkampioenschap F1 2011, piloten
    1. Sebastian Vettel Dui Red Bull 374
    2. Jenson Button Gbr McLaren 240
    3. Fernando Alonso Spa Ferrari 227
    4. Mark Webber Aus Red Bull 221
    5. Lewis Hamilton Gbr McLaren 202
    6. Felipe Massa Bra Ferrari 98
    7. Nico Rosberg Dui Mercedes 75
    8. Michael Schumacher Dui Mercedes 70
    9. Vitaly Petrov Rus Renault 36
    10. Nick Heidfeld Dui Renault 34
    11. Adrian Sutil Dui Force India 30
    12. Kamui Kobayashi Jap Sauber 27
    13. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso 26
    14. Paul Di Resta Sch Forde India 21
    15. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso 15
    16. Sergio Perez Mex Sauber 14
    17. Rubens Barrichello Bra Williams 4
    18. Bruno Senna Bra Renault 2
    19. Pastor Maldonado Ven Williams 1

    Stand wereldkampioenschap F1, constructeurs
    1. Red Bull 595
    2. McLaren 442
    3. Ferrari 325
    4. Mercedes 145
    5. Renault 72
    6. Force India 51
    7. Sauber 41
    8. Toro Rosso 41
    9. Williams 5
    10. Lotus 0
    11. Virgin 0
    12. Hispania 0

    28-10-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, buddh , f1 world championship, grote prijs van india, indië, F1 World Championship
    15-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Zuid-Korea 2011
    En jawel hoor, Hammi doet het: pole!

    Vreemd is vooral dat Alonso het al twee wedstrijden na elkaar slecht doet tijdens de kwalificaties. Geen zin meer? Hij had al een wedstrijd of drie geleden gezegd dat het wereldkampioenschap verkeken was, nog voor dat mathematisch onmogelijk was geworden.
    Toch doet hij het tijdens de wedstrijden zelf nog altijd erg goed.
    Mercedes-GP is nog altijd geen topteam, maar als het zo doorgaat worden ze volgend jaar de hond in het kegelspel. En dan kunnen ze indirect wel meebeslissen wie overeind blijft voor het wereldkampioenschap.
    Zoals de laatste tijd dikwijls het geval is, staan de Force India's heel hoog, deze keer in de eerste tien. En dat voor een team waar een jaar of twee geleden nog smalend over werd gedaan. Het lijkt erop dat Jerôme d'Ambrosio bij de verkeerde hekkensluiter is gaan racen: hij staat weer net voor het team dat stil lijkt te staan in plaats van te rijden. D'Ambrosio lijkt soms op iemand die net niet goed genoeg is om te sur-placen, in plaats van op een F1-coureur. Schuld van de auto, niet van de piloot.
    We wensen hem een goed race toe. Hij zal het nodig hebben als hij volgend jaar nog wil rondtoeren in een F1.
    Lotus Renault zet geen topprestatie neer, maar slaagt er wel regelmatig in om de beste van de achterblijvers te zijn.

    De Grote prijs van Zuid-Korea wordt gereden op het Korea International Circuit te Yeongam. Als ik me niet vergis is dat een van die circuits die pas op het laatste moment klaar waren. De piloten hadden tijdens de eerste kwalificaties te Yeongam meer een glijbaan dan een racebaan onder zich, doordat de olie op het nog verse asfalt zich wegens de regen naar boven drong.

    Startorde
    1 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 1:37.525 1:36.526 1:35.820
    2 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1:39.093 1:37.285 1:36.042
    3 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 1:37.929 1:37.302 1:36.126
    4 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 1:39.071 1:37.292 1:36.468
    5 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 1:38.670 1:37.313 1:36.831
    6 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 1:38.393 1:37.352 1:36.980
    7 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 1:38.426 1:37.892 1:37.754
    8 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 1:38.378 1:38.186 1:38.124
    9 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 1:38.549 1:38.254
    10 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:38.789 1:38.219
    11 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 1:39.392 1:38.315
    12 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 1:38.502 1:38.354
    13 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 1:39.352 1:38.508
    14 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 1:39.464 1:38.775
    15 brazil Bruno Senna 9 Renault 1:39.316 1:38.791
    16 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 1:39.436 1:39.189
    17 mexico Sergio Perez 17 Sauber 1:39.097 1:39.443
    18 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 1:39.538

    19 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 1:40.522

    20 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 1:41.101

    21 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:42.091

    22 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 1:43.483

    23 italy Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth 1:43.758

    24 australia Daniel Ricciardo 22 Hispania-Cosworth


    Uitslag
    1 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 2 1:39.605 1:38:01.994 25
    2 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 1 1:40.459 +00:12.019 18
    3 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 4 1:40.294 +00:12.477 15
    4 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 3 1:40.709 +00:14.694 12
    5 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 6 1:40.547 +00:15.689 10
    6 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 5 1:40.541 +00:25.133 8
    7 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 11 1:40.940 +00:49.538 6
    8 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 7 1:41.770 +00:54.053 4
    9 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 13 1:40.537 +01:02.762 2
    10 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 9 1:42.102 +01:08.602 1
    11 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 10 1:42.014 +01:11.229
    12 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 18 1:42.371 +01:33.068
    13 brazil Bruno Senna 9 Renault 15 1:42.549 lapped
    14 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 19 1:42.456 lapped
    15 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 14 1:42.080 lapped
    16 mexico Sergio Perez 17 Sauber 17 1:42.425 lapped
    17 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 20 1:43.009 lapped
    18 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 21 1:44.536 lapped
    19 australia Daniel Ricciardo 22 Hispania-Cosworth 24 1:44.870 lapped
    20 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 22 1:44.746 lapped
    21 italy Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth 23 1:46.173 lapped
    22 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 16 1:44.689 retired, 30 laps
    23 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 8 1:45.469 retired, 16 laps
    24 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 12 1:45.327 crash, 15 laps

    Wereldkampioenschap piloten 2011
    1. Sebastian Vettel Dui Red Bull 349
    2. Jenson Button Gbr McLaren 222
    3. Fernando Alonso Spa Ferrari 212
    4. Mark Webber Aus Red Bull 209
    5. Lewis Hamilton Gbr McLaren 196
    6. Felipe Massa Bra Ferrari 98
    7. Nico Rosberg Dui Mercedes 67
    8. Michael Schumacher Dui Mercedes 60
    9. Vitaly Petrov Rus Renault 36
    10. Nick Heidfeld Dui Renault 34
    11. Adrian Sutil Dui Force India 28
    12. Kamui Kobayashi Jap Sauber 27
    13. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso 22
    14. Paul Di Resta Sch Forde India 21
    15. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso 15
    16. Sergio Perez Mex Sauber 13
    17. Rubens Barrichello Bra Williams 4
    18. Bruno Senna Bra Renault 2
    19. Pastor Maldonado Ven Williams 1

    Wereldkampioenschap constructeurs 2011
    1. RED BULL
    558 -> Wereldkampioen constructeurs 2011
    2. McLaren 418
    3. Ferrari 310
    4. Mercedes 127
    5. Renault 72
    6. Force India 49
    7. Sauber 40
    8. Toro Rosso 37
    9. Williams 5
    10. Lotus 0
    11. Virgin 0
    12. Hispania 0


    15-10-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, yeongam, f1 world championship, grote prijs van zuid-korea, F1 World Championship,
    12-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kana-site is verhuisd

    logo.pngDe url van de site van de Nederlandse manga-uitgeverij Kana is verhuisd naar
    http://www.mangakana.com/nl/

    Eigenlijk is dat el een hele tijd het geval, maar sommige fans merken het nu pas.
    Kana NL was vroeger van het Franse bedrijf Kana, en op de site van Kana FR stonden ook de gegevens van Kana NL.
    Toen werd Kana NL overgenomen door Ballon Media.
    De pagina's van Kana NL moesten dus vroeg of laat wel verdwijnen van de site van de Franse Kana.
    De Franse Kana heeft echter nog zowat drie jaar doorverwezen naar de Nederlandse Kana, om de tijd te geven om ons aan te passen.
    Alleen heeft blijkbaar niemand de links aangepast, en alle oude verwijzingen via de Franse Kana werken sinds een week of zo niet meer.
    Nu moet het dus rechtstreeks via http://www.mangakana.com/nl/, maar alles is er dus nog.

    Kana NL

    12-10-2011, 13:51 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    08-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Japan 2011
    Dit weekend wordt Sebastian Vettel wereldkampioen F1 2011.
    Hij zou natuurlijk kunnen beslissen om het kampioenschap spannend te houden, door bijvoorbeeld opzettelijk van de baan te schuiven.

    Wat moet er gebeuren opdat Vettel het WK binnenhaalt?
    Ofwel eindigt Vettel minstens als 10e. Ofwel wint Jenson Button niet.

    Eigenlijk komt het erop neer dat Vettel alleen maar moet rondrijden en aankomen.
    En aangezien hij vanop de pole vertrekt....

    Startorde
    1 Ger Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1:30.466
    2 GB Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 1:30.475
    3 GB Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 1:30.617
    4 Brz Felipe Massa 6 Ferrari 1:30.804
    5 Spa Fernando Alonso 5 Ferrari 1:30.886
    6 Aus Mark Webber 2 Red Bull-Renault 1:31.156
    7 Jpn Kamui Kobayashi 16 Sauber 1:32.380
    8 Ger Michael Schumacher 7 Mercedes GP 1:32.116
    9 Brz Bruno Senna 9 Renault 1:32.297
    10 Rus Vitaly Petrov 10 Renault 1:32.245
    11 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:32.463
    12 GB Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 1:32.746
    13 Brz Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 1:33.079
    14 Ven Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 1:33.224
    15 Swi Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 1:33.227
    16 Spa Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 1:33.427
    17 Mex Sergio Perez 17 Sauber 1:34.704
    18 Fin Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 1:35.454
    19 Ita Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 1:35.514
    20 Bel Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 1:36.439
    21 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:36.507
    22 Aus Daniel Ricciardo 22 Hispania-Cosworth 1:37.846
    23 Ger Nico Rosberg 8 Mercedes GP No time
    24 Ita Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth No time


    Rosberg en Liuzzi hadden geen tijd, maar mogen wel vertrekken.
    De enkele keren dat de 107%-regel dit jaar kon worden toegepast, werden er telkens uitzonderingen gemaakt.

    Zo, we waren er vanmorgen al erg vroeg bij om de wedstrijd in Japan live te kunnen meemaken, maar dat op zondag is nogal moordend, zodat we nadat Button - Alonso - Vettel over de eindstreep donderden, we prompt in slaap vielen.
    Daarom pas nu de uitslag:

    Uitslag Grote Prijs van Japan 2011

    1 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 2 1:36.568 1:30:53.427 25
    2 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 5 1:36.682 +00:01.160 18
    3 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1 1:36.916 +00:02.006 15
    4 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 6 1:36.828 +00:08.071 12
    5 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 3 1:37.645 +00:24.268 10
    6 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 8 1:37.916 +00:27.120 8
    7 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 4 1:37.800 +00:28.240 6
    8 mexico Sergio Perez 17 Sauber 17 1:36.569 +00:39.377 4
    9 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 10 1:37.053 +00:42.607 2
    10 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 23 1:36.614 +00:44.322 1
    11 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 11 1:38.133 +00:54.447
    12 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 12 1:37.970 +01:02.326
    13 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 7 1:39.724 +01:03.705
    14 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 14 1:37.645 +01:04.194
    15 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 16 1:37.411 +01:06.623
    16 brazil Bruno Senna 9 Renault 9 1:38.407 +01:12.628
    17 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 13 1:39.080 +01:14.191
    18 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 18 1:39.297 +01:27.824
    19 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 19 1:39.561 +01:36.140
    20 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 21 1:41.704 lapped
    21 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 20 1:41.794 lapped
    22 australia Daniel Ricciardo 22 Hispania-Cosworth 22 1:41.437 lapped
    23 italy Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth 24 1:42.409 lapped
    24 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 15 1:42.107 retired, 11 laps

    Opmerkelijk?
    Heel veel coureurs in de eerste ronde.


    WK-STAND PILOTEN
    1. Sebastian Vettel Dui Red Bull 324
    2. Jenson Button Gbr McLaren 210
    3. Fernando Alonso Spa Ferrari 202
    4. Mark Webber Aus Red Bull 194
    5. Lewis Hamilton Gbr McLaren 178
    6. Felipe Massa Bra Ferrari 90
    7. Nico Rosberg Dui Mercedes 63
    8. Michael Schumacher Dui Mercedes 60
    9. Vitaly Petrov Rus Renault 36
    10. Nick Heidfeld Dui Renault 34
    11. Adrian Sutil Dui Force India 28
    12. Kamui Kobayashi Jap Sauber 27
    13. Paul Di Resta Sch Forde India 20
    14. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso 16
    15. Sergio Perez Mex Sauber 13
    16. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso 13
    17. Rubens Barrichello Bra Williams 4
    18. Bruno Senna Bra Renault 2
    19. Pastor Maldonado Ven Williams 1

    Sebastian VETTEL WERELDKAMPIOEN 2011 (wat had je gedacht?).
    We blijven hopen dat d'Ambrosio toch nog een punt te pakken krijgt, maar - toegegeven - zijn auto is niet opgewassen tegen de andere.

    WK-STAND CONSTRUCTEURS
    1. Red Bull 518
    2. McLaren 388
    3. Ferrari 292
    4. Mercedes 123
    5. Renault 72
    6. Force India 48
    7. Sauber 40
    8. Toro Rosso 29
    9. Williams 5
    10. Lotus 0
    11. Virgin 0
    12. Hispania 0

    08-10-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, suzuka, f1 world championship, grote prijs van japan, F1 World Championship, sebastian vettel
    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De Tijdlijn te koop

    Vroeger gaf ik een literair tijdschrift uit.

    Dat bracht verrassend veel niks op.


    In het begin was het een mix van "gewone" literatuur en fantasy en sciencefiction, maar fantasy en sf werden altijd belangriker.

    Ik heb nog eens gecontroleerd van welke afleveringen er nog exemplaren over zijn.
    De oudste zijn eigenlijk allemaal verdwenen, waardoor alleen nog de nummers over zijn die vooral voor liefhebbers van fantasy, sciencefiction en horror interessant zijn.

    Het bevat verhalen en besprekingen. Heel in het begin was het niet geïllustreerd, maar langzamerhand kwamen er meer illustraties in, en uiteindelijk zelfs kleurenafbeeldingen.

    Let wel: dit zijn allemaal frisse exemplaren, geen tweedehands.

    Dit is de lijst van wat nog verkrijgbaar is, met de prijs voor een los nummer.
    Let wel: vanaf het moment dat je meer dan één boekje wilt (van dezelfde aflevering of van verschillende afleveringen, krijg je 50% korting).
    Verzendkosten zijn niet in de prijs inbegrepen.

    Nr - aantal exemplaren - lossenummerprijs in euro (verzendkosten niet inbegrepen, de 50% korting is in deze prijzen nog niet meegerekend)
    2 - 3 - 5,00
    20 - 25 - 5,00
    29 - 01 - 5,00
    30 - 05 - 5,00
    35 - 02 - 5,00
    36 - 03 - 5,00
    37 - 04 - 5,00
    38 - 01 - 5,00
    39 - 13 - 5,00
    41 - 02 - 5,00
    44 - 01 - 5,00
    45 - 06 - 6,00
    48 - 06 - 10,00
    49 - 22 - 8,00
    50 - 01 - 15,00
    51 - 25 - 10,00
    52 - 29 - 10,00

     

    Wie belangstelling heeft, mag me gewoon een mail sturen via peter.motte@skynet.be.

    03-10-2011, 15:44 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    24-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van Singapore 2011
    Zo, het Europese deel van het F1-circus zit er op dit jaar.

    Misschien valt de beslissing voor de totaaloverwinning van dit jaar al in Singapore, misschien niet.
    Kans is groot dat het "niet" wordt, omdat de tegenstanders van Vettel bijna allemaal pech moeten hebben, en dat zien wij niet gebeuren.
    De laatste belangrijke wedstrijd van dit jaar wordt dus waarschijnlijk de GP van Japan.

    Startorde Grote Prijs van Singapore 2011
    1 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1:46.397 1:44.931 1:44.381
    2 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 1:47.332 1:45.651 1:44.732
    3 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 1:46.993 1:45.472 1:44.804
    4 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 1:47.014 1:46.829 1:44.809
    5 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 1:47.054 1:45.779 1:44.874
    6 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 1:47.945 1:45.955 1:45.800
    7 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 1:47.688 1:46.405 1:46.013
    8 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 1:48.819 1:46.043
    9 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:47.952 1:47.093
    10 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 1:48.022 1:47.486
    11 mexico Sergio Perez 17 Sauber 1:47.717 1:47.616
    12 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 1:48.061 1:48.082
    13 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 1:49.710 1:48.270
    14 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 1:48.753 1:48.634
    15 brazil Bruno Senna 9 Renault 1:48.861 1:48.662
    16 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 1:49.588 1:49.862
    17 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 1:48.054

    18 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 1:49.835

    19 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 1:50.948

    20 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 1:51.012

    21 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:52.154

    22 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 1:52.363

    23 australia Daniel Ricciardo 22 Hispania-Cosworth 1:52.404

    24 italy Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth 1:52.810


    Zoals gedacht was het te veel verwacht dat Vettel al in Singapore wereldkampioen zou zijn. Te veel van zijn concurrenten moesten daarvoor brute pech hebben.
    Maar het heeft niet veel gescheeld: nog één puntje, en hij is wereldkampioen.
    Dat wordt dus Japan.

    Opmerkelijke feiten van deze wedstrijd?
    Michael Schumacher weet niet meer waar de rem zit (en knalde tegen Perez op en daarna in de muur)
    De rijders koersten naar het schijnt met een lichaamstemperatuur van 40 graden. Hé jongens, da's hoge koorts! Tabletje nemen! Naar het schijnt was het zo warm in Singapore (meer dan 30 graden) dat het niet mogelijk was om in die brandwerende pakken onder de helm de temperatuur laag te houden, zodat de lichaamstemperatuur zelf naar 40 graden steeg. Donders gevaarlijk. Het zou wel eens de uitzonderlijke prestaties van Vettel tijdens deze wedstrijd kunnen verklaren. Hij was misschien de enige die fit genoeg is om niet door de temperatuur te worden benadeeld. En misschien heeft zijn jeugd daar ook bij geholpen. Want het moet worden toegegeven: in Singapore was niemand ooit een bedreiging voor Vettel. Hij deed gewoon wat hij wou.
    Pechvogel van de dag: Hamilton. Bij de start zat hij achter de traag vertrekkende Webber, die vlot werd voorbijgereden en daardoor ook Hamilton naar achteren duwde. We weten dus niet wat de wedstrijd zou zijn geworden als Lewis een betere start had gehad. Zou Webber het opzettelijk doen?

    Uitslag Grote Prijs van Singapore 2011
    1. Sebastian Vettel Dui Red Bull  
    2. Jenson Button Eng McLaren 0:02
    3. Mark Webber Aus Red Bull 0:29
    4. Fernando Alonso Spa Ferrari 0:55
    5. Lewis Hamilton Eng McLaren 1:07
    6. Paul Di Resta Sch Force India 1:51
    7. Nico Rosberg Dui Mercedes LAP
    8. Adrian Sutil Dui Force India LAP
    9. Felipe Massa Bra Ferrari LAP
    10. Sergio Perez Mex Sauber LAP
    11. Pastor Maldonado Ven Williams LAP
    12. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso LAP
    13. Rubens Barrichello Bra Williams LAP
    14. Kamui Kobayashi Jap Sauber LAP
    15. Bruno Senna Bra Renault LAP
    16. Heikki Kovalainen Fin Lotus LAP
    17. Vitaly Petrov Rus Renault LAP
    18 Jerome D Bel Virgin LAP
    19. Daniel Ricciardo Aus Hispania LAP
    20. Vitantonio Liuzzi Ita Hispania LAP
    21. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso DNF
    22. Jarno Trulli Ita Lotus DNF
    23. Michael Schumacher Dui Mercedes DNF
    24. Timo Glock Dui Virgin DNF

    WK-STAND PILOTEN
    1. Sebastian Vettel Dui Red Bull 309
    2. Jenson Button Gbr McLaren 185
    3. Fernando Alonso Spa Ferrari 184
    4. Mark Webber Aus Red Bull 182
    5. Lewis Hamilton Gbr McLaren 168
    6. Felipe Massa Bra Ferrari 84
    7. Nico Rosberg Dui Mercedes 62
    8. Michael Schumacher Dui Mercedes 52
    9. Vitaly Petrov Rus Renault 34
    10. Nick Heidfeld Dui Renault 34
    11. Adrian Sutil Dui Force India 28
    12. Kamui Kobayashi Jap Sauber 27
    13. Paul Di Resta Sch Forde India 20
    14. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso 16
    15. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso 13
    16. Sergio Perez Mex Sauber 9
    17. Rubens Barrichello Bra Williams 4
    18. Bruno Senna Bra Renault 2
    19. Pastor Maldonado Ven Williams 1

    WK-STAND CONSTRUCTEURS
    1. Red Bull 491
    2. McLaren 353
    3. Ferrari 268
    4. Mercedes 114
    5. Renault 70
    6. Force India 48
    7. Sauber 36
    8. Toro Rosso 29
    9. Williams 5

    24-09-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, singapore, f1 world championship, grote prijs van singapore, F1 World Championship
    10-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European Formula 1 World Championship, Grote Prijs van ItaliëZ, 2011
    Zo: de laatste wedstrijd van het Europese deel van het Wereldkampioenschap voor snelheidsduivels.
    Het circuit van Monza is zowat het snelste van het hele seizoen: snelheden van meer dan 330 km/u, zowat het maximum dat een F1 kan bereiken.
    Jérôme start spijtig genoeg slechts op de 22e plaats.
    Verder is de traditionele pikorde herstelt:
    - Vettel op 1
    - de eerste zes plaatsen ingenomen door de drie topteams Red Bull, McLaren en Ferrari.
    - Hamilton voor Button
    - Alonso voor Massa
    - Vettel voor Webber
    - Hispania helemaal achteraan
    - Virgin er net voor
    - Lotus net voor Virgin
    - Mercedes doorbreekt die orde, doordat het net als
    - Force India de laatste tijd duidelijk vooruitgang heeft geboekt

    We wensen iedereen morgen een spannende wedstrijd.

    Startorde Grote Prijs van Italië 2011
    1. Sebastian Vettel Dui Red Bull
    2. Lewis Hamilton Eng McLaren
    3. Jenson Button Eng McLaren
    4. Fernando Alonso Spa Ferrari
    5. Mark Webber Aus Red Bull
    6. Felipe Massa Bra Ferrari
    7. Vitaly Petrov Rus Renault
    8. Michael Schumacher Dui Mercedes
    9. Nico Rosberg Dui Mercedes
    10. Bruno Senna Bra Renault
    11. Paul Di Resta Sch Force India
    12. Adrian Sutil Dui Force India
    13. Rubens Barrichello Bra Williams
    14. Pastor Maldonado Ven Williams
    15. Sergio Perez Mex Sauber
    16. Sebastien Buemi Zwi Toro Rosso
    17. Kamui Kobayashi Jap Sauber
    18. Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso
    19. Jarno Trulli Ita Lotus
    20. Heikki Kovalainen Fin Lotus
    21. Timo Glock Dui Virgin
    22. Jérôme d'ambrosio Bel Virgin
    23. Daniel Ricciardo Aus Hispania
    24. Vitantonio Liuzzi Ita Hispania


    Denderende wedstrijd.
    Alonso geeft definitief zijn titelkansen op, en dat wil wat zeggen: hij is tweede in het Wereldkampioenschap F1.

    Uitslag Grote Prijs van Italië 2011
    1 germany Sebastian Vettel 1 Red Bull-Renault 1 1:26.557 1:20:46.172 25
    2 great britain Jenson Button 4 McLaren-Mercedes 3 1:26.207 +00:09.590 18
    3 spain Fernando Alonso 5 Ferrari 4 1:27.191 +00:16.909 15
    4 great britain Lewis Hamilton 3 McLaren-Mercedes 2 1:26.187 +00:17.417 12
    5 germany Michael Schumacher 7 Mercedes GP 8 1:27.402 +00:32.677 10
    6 brazil Felipe Massa 6 Ferrari 6 1:26.924 +00:42.993 8
    7 spain Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso-Ferrari 18 1:28.357 lapped 6
    8 great britain Paul Di Resta 15 Force India-Mercedes 11 1:28.054 lapped 4
    9 brazil Bruno Senna 9 Renault 10 1:26.895 lapped 2
    10 switzerland Sebastien Buemi 18 Toro Rosso-Ferrari 16 1:28.202 lapped 1
    11 venezuela Pastor Maldonado 12 Williams-Cosworth 14 1:28.934 lapped
    12 brazil Rubens Barrichello 11 Williams-Cosworth 13 1:28.377 lapped
    13 finland Heikki Kovalainen 20 Lotus-Renault 20 1:29.639 lapped
    14 italy Jarno Trulli 21 Lotus-Renault 19 1:29.825 lapped
    15 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 21 1:30.783 lapped
    16 australia Daniel Ricciardo 22 Hispania-Cosworth 23 1:32.013 lapped
    17 mexico Sergio Perez 17 Sauber 15 1:29.403 retired, 32 laps
    18 japan Kamui Kobayashi 16 Sauber 17 1:30.000 retired, 21 laps
    19 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 12 1:31.455 retired, 9 laps
    20 australia Mark Webber 2 Red Bull-Renault 5 1:30.994 retired, 4 laps
    21 belgium Jerome d'Ambrosio 25 Virgin-Cosworth 22
    retired, 1 laps
    22 russian federation Vitaly Petrov 10 Renault 7
    crash, 0 laps
    23 germany Nico Rosberg 8 Mercedes GP 9
    crash, 0 laps
    24 italy Vitantonio Liuzzi 23 Hispania-Cosworth 24
    crash, 0 laps

    Eindstand European F1 World Championship Piloten (Grote Prijs van Italië 2011 was de laatste wedstrijd)
    1    S. Vettel    198 ----> WINNAAR van het European F1 World Championship Piloten
    2    Fernando Alonso    146
    3    Mark Webber    115
    4    Lewis Hamilton    111
    5    Jenson Button    104
    6    Felipe Massa    50
    7    Nico Rosberg    46
    8    M. Schumacher    34
    9    Adrian Sutil    22
    10    Nick Heidfeld    19
    11    Kamui Kobayashi    14
    12    J. Alguersuari    12
    13    Paul Di Resta    10
    14    Vitaly Petrov    9
    15    Sergio Perez    8
    16    Sebastien Buemi    8
    17    R. Barrichello    2
    18    Bruno Senna    2
    19    P. Maldonado    1
    20    H. Kovalainen    0
    21    Jarno Trulli    0
    22    V. Liuzzi    0
    23    N. Karthikeyan    0
    24    Timo Glock    0
    25    J. d'Ambrosio    0

    Het is ook wel duidelijk wie dit jaar de winnaar is van het European F1 World Championship Piloten: Sebastian Vettel.

    Eindstand European F1 World Championship  2011 Constructeurs (Grote Prijs van Italië 2011 was de laatste wedstrijd)
    1    Red Bull    313 ----> WINNAAR van het European F1 World Championship Constructeurs
    2    McLaren        215
    3    Ferrari        196
    4    Mercedes    80
    5    Force India    32
    6    Renault        30
    7    Sauber        22
    8    Toro Rosso    20
    9    Williams    3
    10    Lotus        0
    11    Hispania    0
    12    Virgin        0

    En het is ook wel duidelijk wie de winnaar van het European F1 World Championship  2011 voor constructeurs is: Red Bull.

    Vorige jaar was het stuivertje wisselen van het Europese kampioenschap naar het Wereldkampioenschap, maar dat zal er dit jaar niet bij zijn.

    10-09-2011, 00:00 geschreven door Peter Motte  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, formula 1, europa, monza, f1 world championship, grote prijs van italië, F1 World Championship, European F1 World Championship
    Met dank aan wie me helpt om deze blog te onderhouden.

    (c) 2023, Peter Motte of van de respectieve auteurs en kunstenaars.
    Use by AI not allowed. Use for training purposes of AI not allowed.
    De teksten en afbeeldingen op deze blog mogen niet worden gebruikt door AI, ook niet voor trainingsdoeleinden.
    Alle teksten en afbeeldingen op deze blog zijn louter bedoeld voor kennisgeving aan menselijke gebruikers.

    Laatste commentaren
  • Jack Aitken vervangt Russel, Russel vervang Hamilton (Peter)
        op Hamilton heeft corona, Stoffel op pole als vervanger.
  • Standaard weer open (Peter Motte)
        op Boekhandels dicht
  • Nieuws over De Laatste Farao (Peter)
        op Nieuwe Blake & Mortimers op komst
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op PI-DAG !
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op Storm van 10 maart 2019
  • Heb een mooie zonnige warme donderdag (bemoedigendewoorden)
        op Computerkoeltoren!
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017) ( Peter Motte)
        op In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017)
  • Bijna weekend (Bernward)
        op Eindelijk "Het boek der spoken" van Jean Ray!

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog


    Archief per week
  • 11/03-17/03 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 04/09-10/09 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 16/08-22/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 05/11-11/11 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs