Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stertreffen Wetteren 5 juni 2001
    Stertreffen Wetteren 5 juni 2001


    05-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Drie Ridders Avondrit Alveringem 10 juni 2011

    De Drie Ridders Avondrit Alveringem 10 juni 2011


    10-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Molenrijders Treffen Oostkamp 12 juni 2011
    Molenrijders Treffen Oostkamp 12 juni 2011


    12-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11de Hagelandse Motortreffen Aarschot 12 juni 2011



    11de Hagelandse Motortreffen Aarschot 12 juni 2011



    12-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.35ste Boskrabberstreffen Opdorp/Buggenhout 12 juni 2011


    35ste Boskrabberstreffen Opdorp/Buggenhout 12 juni 2011

    Klik op foto voor groot formaat

    12-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10de motortreffen MV De Pietervrienden Baasrode 13 juni 2011


    10de motortreffen MV De Pietevrienden Baasrode 13 juni 2011

    13-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30ste Pinkstertreffen MC Mascotte 13 juni 2011

    30ste Pinkstertreffen MC Mascotte 13 juni 2011


    13-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12de Pompeschittersrit Dadizele 13 juni 2011


    12de Pompeschittersrit Dadizele 13 juni 2011

    Klik op foto voor groot formaat

    13-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10de Abeelse Avondrit Poperinge-Abele 18 juni 2011

    10de Abeelse Avondrit Poperinge-Abele 18 juni 2011

    18-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen Hell's Angels en Satudarah Maluku
    Tussen Hell's Angels en Satudarah Maluku PDF Afdrukken E-mailadres
           


    Berichten over spanningen tussen de motorclubs Satudarah Maluku en de Hell's Angels in Nederland borrelen op. Het traditionele polder-model dat de MC's in Nederland vredig naast elkaar liet bestaan lijkt barstjes te vertonen. Deze week staat in de Panorama een groot verhaal over de problematiek. Hoe ernstig de geschillen zijn is afwachten. 

    Zeker is dat de politie de verhoudingen tussen de Nederlandse motorclubs scherp in de gaten houdt. Ook al door het schietincident in de Belgische grensstreek waar Outlaws en Hell's Angels bij betrokken waren.

    Maar die aandacht dateert al van wat langer geleden: vorig jaar werd bekend dat de Harley-dag in Breda deze zomer niet doorgaat. De kosten voor de beveiliging zouden te hoog oplopen. De afgelopen weken hebben burgemeesters verschillende Harley-bijeenkomsten afgelast. 

    De papieren Panorama schrijft deze week dat de politie in 2010 heeft vastgesteld dat de verhouding tussen Satudarah en Hell's Angels 'koel en afstandelijk' lijken te zijn. Verder schrijft Panorama dat de politie in november over een telefoontap de informatie zou hebben gekregen dat de Hells' Angels andere motorclubs op de vingers hebben getikt om details over hun colors en zelfs een support club eruit hebben gezet. De aanleidingen voor dergelijke manoeuvres kunnen klein zijn, het lijkt vooral te gaan om machtspolitiek.

    Satudarah zou daarop één van die clubs als hangaround club zou hebben geadopteerd, hetgeen gevoelig ligt. 

    De Hell's Angels hebben het niet makkelijk. Als in Amsterdam het belangrijkste chapter, dat wel eens het hoofdkwartier van de Hell's Angels in Europa is genoemd, door de gemeente Amsterdam van hun terrein gaat worden verdreven is dat een gevoelige tik. En alle onderzoeken en procedures die er in de afgelopen jaren door justitie tegen de club en hun leden zijn uitgevoerd helpen ook niet om de aanwas van nieuwe leden te stimuleren.

    Binnen Nederland is er een soort polder-overleg tussen MC's: de Raad van Acht. Een evenwicht, met ook een gemeenschappelijk belang: dat er geen nieuwe MC's in Nederland worden opgericht.

    Panorama schrijft dat de politie afgelopen maand mei het bericht heeft gekregen dat Satudarah uit de Raad van Acht is gezet. Begin juni wordt bekend dat zeventig leden van de Confederates zich bij de Hell's Angels hebben aangesloten. 

    In Nederland heeft nooit een openlijke biker war gewoed. Gewelddadige rivaliteit tussen MC's, zoals in Duitsland of Scandinavië, is Nederland bespaard gebleven. Wel waren binnen de gelederen van de Hell's Angels de nodige strubbelingen. Oud-president Willem van Boxtel heeft in 2004 in bad standing het veld moeten ruimen nadat bekend werd dat hij weet had van de voorbereiding van een mogelijke aanslag op Willem Holleeder. En in Limburg werden in 2004 drie Limburgse Nomads geliquideerd, die aan de Hell's Angels waren geliëerd.

    In 2009 was er een bericht over contacten van Satudarah's met Duitse Bandido's, die laatsten gelden als doodsvijanden van Hell's Angels. De beide internationaal meetellende clubs Bandido's en Outlaws zijn in Nederland niet aanwezig. Op de website van de eveneens internationaal vertakte Hell's Angels Nederland prijkt bovenaan: 'WELCOME 2 HELLAND'. Voor de Hell's Angels zal enige invloed van Bandido's of Outlaws in Nederland zeer moeilijk te accepteren zijn. 

    Hell's Angels-president Daniel Uneputty (1954) is zelf Moluks en afkomstig van de streek rond Gouda. Satudarah is opgericht in Moordrecht.  "Unu" heeft zelfs familie onder de Satudarah. 

    Uneputty noemt in Panorama de berichten over 'oorlog' tussen de twee clubs 'paranoia zaaien' vanuit justitie en politie. 'Support all bikers', is zijn oproep.

    Unu zegt over de Harley-dag in 2010 in Breda in Panorama:

    'Duizend man politie, de nationale recherche was aanwezig, een helicopter die de hele dag boven het centrum cirkelde. Reden: uit "betrouwbare bronnen" was vernomen dat er een oorlog is tussen HA en SD. Weer een staaltje van paniek zaaien. Aan het eind van de dag blijkt dat er helemaal niets gebeurd is en dat is voor de nationale recherche een regelrechte teleurstelling.'

    Panorama schrijft dat er geen 'zakelijke' grond is voor een conflict tussen de twee clubs. 

    Welke belangen er precies spelen binnen de gelederen, en tussen de clubs, is zeer moeilijk te peilen: er wordt niet over gecommuniceerd met niet-leden. En of er een eventueel zakelijk conflict, of een conflict over een code of erekwestie, eventueel door wantrouwen, tot ontvlamming komt is evenmin een peil op te trekken.

    (Met dank aan Jake de Snake)
     

    18-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Brandweerrit Red Knights 19 juni 2011

    1ste Brandweerrit Red Knights  19 juni 2011


    Klik op foto voor groot formaat

    19-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Bende van Bart Bike Tour '11 Zandvoorde_Oostende 19 juni 2011


    De Bende van Bart Bike Tour '11 Zandvoorde_Oostende 19 juni 2011

    19-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaperstreffen Wervik 19 juni 2011

    Gaperstreffen Wervik 19 juni 2011


    Klik op foto voor groot formaat

    19-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Informatief aangaande wijziging Belgische verkeerswet voor motoren

    Informatief aangaande wijziging Belgische verkeerswet voor motoren:
    (met aan Jake de Snake)

    Op maandag 20 juni verscheen in het Belgisch Staatsblad het ‘Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid van de motorrijders’, een KB dat er kwam op initiatief van staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe en dat op 1 september 2011 in voege gaat. Dit verandert er concreet voor wie zich met een motor op de Belgische openbare weg begeeft.

    1. Filefilteren

    Filefilteren is vanaf 1 september toegestaan op voorwaarde dat de motorrijder niet sneller dan vijftig kilometer per uur rijdt en het snelheidsverschil met de andere voertuigen die hij passeert niet groter is dan twintig kilometer per uur. Motorrijders die tussen de traag rijdende of stilstaande rijen auto’s door willen rijden moet daarvoor de ruimte tussen de twee meest linkse rijstroken gebruiken.

    2. Parkeren op het trottoir

    Binnen de bebouwde kom mogen motorfietsen op het trottoir en op de verhoogde berm worden geparkeerd, op voorwaarde dat ze de andere weggebruikers niet hinderen en een begaanbare strook van minstens 1,50 meter vrij laten.



    3. Kinderen op de motor

    Vanaf 1 september mogen kinderen vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen. Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een 125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje.
     


    Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets.


    4. Beschermende kledij

    De verplichting voor motorrijders om een valhelm te dragen wordt uitgebreid en omschreven als de verplichting om beschermende kledij te dragen. Naast een valhelm bestaat die beschermende kledij uit handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of overall. Het schoeisel – laarzen of bottines - moet de enkels beschermen.

    5. Busbanen

    Motoren mogen vanaf 1 september op de busbaan rijden. Hiervoor dient wel een bord F17 aanwezig te zijn.

    25-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder verongelukt bij Westerbork

    Motorrijder verongelukt bij Westerbork

     

    Een 53-jarige motorrijder uit Ter Apel is vanmiddag door een ongeval om het leven gekomen op de N381 ter hoogte van Westerbork. Door nog onbekende oorzaak kwam de man vanuit de richting Emmen frontaal in botsing met een personenauto, die uit de richting Assen kwam, en overleed ter plekke. Dat heeft de politie vandaag gemeld.

    De 39-jarige automobilist uit Emmen raakte levensgevaarlijk gewond en moest door de brandweer worden bevrijd uit zijn voertuig.
    Hij is overgebracht naar het UMCG in Groningen. De andere inzittende, zijn 11-jarige dochter, is met onbekend letsel overgebracht naar het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen.

    25-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7de Toeroet Treffen 26 juni 2011


    Torhout 26 juni 2011

    Klik op foto voor groot formaat

    Volgens dat ze ons mooi weer beloofd hadden, was het toch maar mistig en fris deze morgen
    toen we om 10.00u richting Torhout tuften.
    Maar ja... wie had er nu aan dat Belgisch Kampioenschap wielrennen in Hooglede gedacht.
    De slimmen was de Rijksweg doorgereden en stond even voor Roeselare voor een wegomlegging die mij langs Oostnieuwkerke, Vijfwegen, Houthulst, Zarren en Kortemarkt naar mijn bestemming stuurde.

    Wegkapiteins dirigeerden de aankomende motoren op de juiste plaats... moet wel lukken dat juist voor de inschrijvingsplek (Cafe Rozenveld) wegeniswerken aan de gang waren geweest en heel de straat ondersteboven lag.
    Gelukkig was het droog !

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Iedereen werd er hartelijk ontvangen door de organiserende motorclubleden en medewerkers.

    Klik op foto voor groot formaat


    De zaal zat ondertussen al barstensvol met dolenthousiaste (coladrinkende) bikers.
    Voor de start nog even een kiekje van de souvenirswinkel, de inschrijvingstafel en de trofeee.
    Die glasachtige schotels kregen een eigenaardige 'uitstraling' door het flitslicht van mijn camera !!

    Klik op foto voor groot formaat

    Milan was tevreden met zijn 'badge' en linyard.

    Klik op foto voor groot formaat
     Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat


    Buiten stond alles kant en klaar om in de nammiddag de hongerigen op te vangen.


    Klik op foto voor groot formaat

    10.30u : de hoogste tijd om te vertrekken...
    Ik stop af en toe om een kiekje te nemen voor mijn verslag en sla dan ook soms nog eens een babbel
    met de lokale bevolking over hetgeen ik zojuist heb gefotografeerd... en met de kleine achterop die als een wielrennersreporter ook aan het filmen is,  kan je maar best je rijstijl aanpassen of er komen ongelukken van.

    Klik op foto voor groot formaat

    Dit waren de pijltjes die de niet-GPS'ers moesten terugvinden om feilloos het traject af te kunnen leggen...
    En mensen : ER HINGEN ER GENOEG !

    Klik op foto voor groot formaat

    Een paar voor het kruispunt of afslag, een zestal op het kruispunt of afslag en nog een paar in de afgeslagen richting. Je moest al bijna blind zijn om ze niet op te merken.

    En toch waren er die ze af en toe 'voorbijzoefden'...

    Bij ons vertrek kwam er een 'beauty' aangereden die Milan moest fotograferen.
    Geen fantasietje, maar een rijder met evenwichtsstoornissen die niet op een gewone motorfiets kan rijden en het vrouwtje toch kon verleiden om deze prachtige machine aan te kopen. (tussen haakjes : zij heeft de kleur mogen kiezen)
    De Cam-Am Roadster-Spider RT !
    (
    http://www.impala.nl/index.php?category=homepage&id=26)

    Klik op foto voor groot formaat

    We reden door de industriezone Torhout Noord en komen via een stukje Houtlandroute in deelgemeente Driekoningen aan.
    Hier wachtte de fotograaf ons op (zijn werk helemaal onderaan dit artikel)

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder draai ik het domein van het Kasteel van Aartrijke op.

    Klik op foto voor groot formaat

    (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_d'Aertrycke)

    Milan deed achterop niets anders dan foto's trekken van alles wat hij in zijn vizier kreeg ... waaronder deze koeien.

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    We rijden door Bekegem (waar je de Boskapelroute tegenkomt)... Ichtegem... Roksem...

    (ja, die gaan ook niet gauw uit de weg)

    Klik op foto voor groot formaat


    Een heel eigenaardige straatnaam... en ze hebben dan nog een S vergeten achteraan Streuvel !

    Klik op foto voor groot formaat 

    ...en Eernegem.
    Daar staat deze mooie kapel die eigendom is van de grootgrondbezitter Vander heyden daar niet ver vanaf.
    Weet ik van overbuurvrouw Christiane die dagelijks een kijkje gaat nemen en het bedehuisje zo'n beetje onderhoud en van kaarsen en bloemen voorziet..

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    Nu rijden we op het Hoevenroute-parcours op het grondgebied Koekelare naar Gistel...

    Klik op foto voor groot formaat


    Koekelare-Zande... Leke (die al bij Diksmuide hoort)
    en terug naar Koekelare-Mokker voor een plaspauze.

    Klik op foto voor groot formaat

    Die jeugd van tegenwoordig heeft een uitgelezen vorm van humor wat betreft hun benamingen voor de fuifjes die ze organiseren...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Jaja, die vetzakskes van boerenzoons en -dochters !

    Even wat praktijkles... want die gastjes die in stad zijn opgevoed leren zulke dingen niet op school !

    Klik op foto voor groot formaat

    Voor we Ichtegem binnenreden dook plotseling aan de kruising met de Kortemarkstraat deze reuzenkapel op.

    Een prachtig interieur, maar waarschijnlijk in geen weken of maanden nog iemand over de vloer gehad om het stof af te doen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat Klik op foto voor groot formaat

    Ook de gevel is aan restauratie toe.

    Klik op foto voor groot formaat

    Het is middag en zochten een schaduwplekje op op een bankje onder een grote denneboom vlak naast de StMichielskerk, pal in het centrum van Ichtegem.
    Want, inderdaad... de zon was er ondertussen doorgekomen en het werd behoorlijk warm.
    De weerman had het ons beloofd !

    Klik op foto voor groot formaat

    Even buiten de bebouwde kom staat op een rondpunt deze verschijning :

    Klik op foto voor groot formaat

    Even verder dit...

    Klik op foto voor groot formaat

    En weer even verder dit...

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik heb er misschien nog een paar 'gemist', maar deze dames maakten deel uit van een openluchttentoonstelling
    van kunstenaar Irenee Duriez in het kader van 'Zomer in Ichtegem'.
    (
    http://www.ireneeduriez.be/)

    Niet ver daar vandaan was de eerste controlepost in het Brouwershof.
    Daar konden de hongerigen ook een hapje eten.

    Klik op foto voor groot formaat


    Wat onze Milan zo plezant vond, is dat gans Ichtegem vol hing van de affiches van Circus Pipo.
    Telkens weer riep hij 'PIPO !' als we zo'n pancarte tegenkwamen en geloof me, er hingen er HONDERDEN !

    Klik op foto voor groot formaat

    Bij het verlaten van Ichtegem rijden we langs de Kapel OLV der Armen.
    Als je het mij vraagt, lijkt dat meer op een bushokje...

    Klik op foto voor groot formaat

    We rijden naar Handzame... en in Werken staat de Kruistraatmolen nog steeds in de steigers voor een opknapbeurt.
    Ja, zo'n restauratie is niet in een handomdraai klaar !

    Klik op foto voor groot formaat


    (http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=868)

    Dan gaat het verder naar Vladslo en Esen.

    Ondanks het rode lichtsignaal en de bel schuurden enkele 'onverlaten' met hun motor de rails over, nog noet voor de slagbomen neerkwamen.

    Idioten die eigenlijk onmiddellijk van de weg moeten gehaald worden, want die gaan vroeg of laat zichzelf of anderen de dood injagen.

    Toch maar even wachten voor de aankomende trein...

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    (foto Milan)

    Verder via Woumen naar Klerken voor een foto bij de beeltenis van de Vrouwtje met het Kantkloskussen...


    Klik op foto voor groot formaat

    In Zarren staat deze grote Mariakapel met gevelbegroeiing : het interieur doet denken aan de grot van Lourdes...

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    Ook een raar lettertype : je leest eerder EVA MARIA dan Ave Maria...
    Komt daar nog bij dat 'kwakkels' het straatnaambordje aan de gevel hebben geklonken !
    (ER BESTAAN GEEN PAALTJES NIET MEER, ZEKER !)

    Klik op foto voor groot formaat



    Ondertussen schuren de motards voorbij...

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Ironie of niet, maar iets verderop staat dan dit kleine bakstenen veldkapelletje...

    Klik op foto voor groot formaat


    We rijden nu richting Werken en plots zie ik in een hoek van mijn oog iets raars flitsen...
    een signalisatiebord die je alhier niet veel zult tegenkomen.


    Klik op foto voor groot formaat

    Ik rij de oprit van deze 'hofstee' op en inderdaad, hier worden echte everzwijnen gekweekt voor de consumptie (pate, worst, gebraad,...)
    De eigendom is volledig 'ommuurd' door een mensenhoge haag zodat de kwekerij eigenlijk niet zichbaar is vanaf de openbare weg.
    Het risico dat er kinderen op komen gelopen en die beesten proberen te aaien... !
    Ik mag er niet aan denken. De opzichter wond er geen doekjes om :
    'Zo'n volwassen beer bijt direct je been eraf' vertelde hij nog.
    Trouwens gans de weide is nog eens met electrische bedrading beveiligd.
    Wij mochten wel een kijkje gaan nemen in de stallen, want overdag komen die gasten niet veel buiten, vooral omdat ze nu met jongen zitten.

    Het was even schrikken als die kerel tussen de spijlen van de hekkens kwam snuffelen...

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    Echt bang van mijn flitsaparaat was deze moordenaar ook al niet !

    De kleintjes daarentegen...

    Klik op foto voor groot formaat

    We dankten de opzichter voor de ontvangst en het woordje uitleg en reden verder naar Handzame.

    Klik op foto voor groot formaat

    De tweede controle post was in de zaak Moto Di Esere / City Motorcycles.

    Klik op foto voor groot formaat

    Opnieuw richting Kortemark...

    Klik op foto voor groot formaat


    Handzame/Staden...

    Klik op foto voor groot formaat


    Staden/Reke...

    Klik op foto voor groot formaat

    Paardje geschrokken van het voorbijrazend geweld...

    Klik op foto voor groot formaat

    Vijfwegen...West-Rozebeke.

    Milan nam voortdurend foto's 'in de vlucht'...

    Klik op foto voor groot formaat Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat Klik op foto voor groot formaat


    In Oostnieuwkerke staat de kapel Moeder van Christus BVO 1896 met een mooie 'pieta' achter glas...
    Een rustpunt...

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat

    Terwijl anderen afdraaiden, even een praatje maken met Jean-Paul Eggermont, de voorzitter van MTC Freedom Izegem die jaarlijks het grootse Mandeltreffen organiseert.

    Klik op foto voor groot formaat

    Onze benzinetank was halfleeg, dus even voltanken vij Avia...
    Het is 14.30u en het wordt warm...

    Klik op foto voor groot formaat


    Oostnieuwkerke... Passendale/Moorslede...

    Een driedimentionele foto in een vitrine...

    Klik op foto voor groot formaat

    Rumbeke... Beitem...



    ... en daar aan de Ieperseweg hangen er aan de zijhoeken  van een huis twee zulke ringen.

    Klik op foto voor groot formaat

    Ik weet wat het is, maar onze kleine Milan niet.
    Even aankloppen en een woordje uitleg vragen aan de bejaarde bewoonster,
    die wist te vertellen dat vroeger hier de herberg 'De Knok' gevestigd was
    en dat het reeds uitgebaat werd door haar grootmoeder !
    En inderdaad : op de kaart zitten we hier in de wijk Toveresse-Knok.

    Die ringen dienden om de teugels van de paarden aan vast te binden
    wanneer de ruiters binnen een kroes bier aan het nuttigen waren.

    Klik op foto voor groot formaat


    StElooiswinkel... Lendelede... Izegem.

    We zijn op vertrouwde bodem en een derde controle was opgesteld ter hoogte van cafe De Kabien even voor Emelgem.

    Klik op foto voor groot formaat

    We besloten om onze jas uit te laten en de rit op een kwakkeldrafje verder af te werken.
     We rijden omheen Izegem en arriveren via Kachtem aan het kanaal naar Roeselare waar een 'geheime' controle opgesteld stond.

    Klik op foto voor groot formaat


    Roeselare... Ardooie.

    Hier staat de Kapel OLV van Gedurende Bijstand.
    Het stalen hekje is voor de helft afgebroken, maar de beeltenissen van wel zeven verschillende heiligen waren intact.
    Een goeie poetsbeurt dringt zich hier op ...



    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    Zonder veel bezaienswaardigheden rijden we het traject af via Pittem... Koolskamp... Zwevezele...
    Wingene en Ruddervoorde.



    Beoordeling ?

    Een prachtige rit !
    Proficiat 2-Route !

    Een mooi parcours van waarschijnlijk meer dan 85 % goedberijdbare landelijke wegen (misschien niet zo interessant voor de trikes en de hele zware toermachines),
     maar verder was het 6 uur genieten. Op enkele 'cowboy's' na waren de deelnemers tamelijk gedisciplineerd (kan nog beter in de bebouwde kom).


    Klik op foto voor groot formaat

    Twee opmerkingen aan de mensen die de pijltjes hangen :

    - je hebt het ons wel héél gemakkelijk gemaakt... je moet daar niet in overdrijven. Dat is persoonlijk, maar een beetje 'zoektocht' maakt het nog zo spannend.

    - pijltjes uithangen is altijd een moeilijke kwestie geweest (heb vroeger ook al het een en ander georganiseerd in die zin) waarbij er in sommige gevallen zelfs toelating aan het plaatselijk bestuur of politie moet gevraagd worden om ze aan de verlichtings- of verkeerspalen te mogen hangen. Hang ook nooit pijltjes aan private omheiningen of installaties. Ik ben er tegengekomen die gemonteerd waren aan enkele samengebundelde maisstengels. Pas op : als de eigenaar klacht indient daartegen, kan het de club een aardige cent kosten. In het mindererge geval nemen ze de pijltjes weg (dat mogen ze) en zitten de motards zonder GPS dan met de gebakken peren.























    26-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder overlijdt door ongeval in Zwolle

    Motorrijder overlijdt door ongeval in Zwolle

    Een 22-jarige motorrijder uit Zwolle is om het leven gekomen door een ongeval in zijn woonplaats.
    De motorrijder haalde op de brug van de Westenholterallee een auto in.

    Door onbekende oorzaak raakte hij de macht over het stuur kwijt,
    kwam aan de rechterkant van de weg in de berm terecht en raakte daarbij een lantaarnpaal.

    26-06-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder overleden na ongeval op A73

    Motorrijder overleden na ongeval op A73

    Een motorrijder uit Venlo is vanochtend overleden aan de gevolgen van een verkeersongeval eerder die dag.
    De 20-jarige man raakte op de A73 bij Venray een aanhangwagen van een bedrijfsbus en kwam daarbij ten val,
    maakte de politie bekend.

    Het ongeval gebeurde rond half zeven ‘s ochtends in de rijrichting Venlo.
    De man werd ernstig gewond naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht, waar hij overleed.
    Te wijten aan het ongeval ontstond een file van 6 kilometer.

    01-07-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VMF Toer Wieze 3 juli 2011

    VMF Toer 3 juli 2011

    02-07-2011 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3de Fire Bikers Treffen Ronse 3 juli 2011





    Het was een zonnige morgen en na mijn bike een poetsbeurt te hebben gegeven ging het richting Ronse.
    Inschrijving aan het cafe Vigorelli en om 10.00u start. Bleek iets te laat te zijn, want ik heb, ook al vanwege de vele 'stops' die ik inlastte, daar door de laatste twee controles gemist.
    Soit, ik rij toch voor mijn plezier en niet 'voor de punten'.
    Daarbij komt nog de fotoreportage en het oponthoud bij de plaatselijke bevolking...

    Maar het zou opnieuw een ware 'kapellekes-slag' worden, want
    "waar je ook rijdt langs Vlaamse (Waalse) wegen, kom je een kapelleke tegen"...

    Klik op foto voor groot formaat





    Dit waren de pijltjes die we moesten volgen.

    Klik op foto voor groot formaat




    Het begon al meteen op de Schavaart


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Even verder deze stilstaande Can-Am : even vragen of er iets scheelde, maar alles bleek onder controle.

    Klik op foto voor groot formaat



    En dan heb je natuurlijk weer die pankartes voor de aankondiging van een of ander feestje : en daar heb je de meest uiteenlopende 'titels' voor handen, zoals hier : KRDJU !
    (wat zegt het opschrift ook al weer... HIER VLOEKT MEN NIET...?)

    Klik op foto voor groot formaat


    En ja, het zou een dagje Vlaamse Ardennen worden... een streek die ik misschien al honderd keer heb doorkruist, maar toch steeds weer nieuwe kantjes ontdek. Zo ook vandaag.


    Klik op foto voor groot formaat



    En wie zegt Vlaamse Ardennen, zegt wielertoeristen. Wie gehaast is, moet dan zeker hier niet in het weekend rondrijden, want dan zijn zij hier de baas.
    Maar als je het vriendelijk vraagt, gaan ze toch uit de weg, hoor.
    Het zijn niet allemaal 'wielerterroristen'.
    Toch zijn er nog altijd groepjes die zich niet aan de reglementering houden inzake hun verplaatsingen.
    We rijden een stukje door het 'muziekbos' naar Kluisbergen.


    Klik op foto voor groot formaat



    Bovenop de Koppenberg wordt er toch wel eens naar adem gehapt...

    Klik op foto voor groot formaat



    In de gevel van een woning zie je deze mooie Madonna met kind, maar dan van een heel ander genre : niet 'geposeerd', maar ingetogen echte moederliefde met een kindje Jezus die zich schijnt te verschuilen voor de fotograaf...
    Heel mooi !

    Klik op foto voor groot formaat


    Tussen Kluisbergen en de Kwaremont kwam ik deze oldtimers tegen : ze volgden toevallig onze motorroute, dus ik mee.

    Klik op foto voor groot formaat


    Mee tot aan de hoeve waar een tractor-meeting plaatsvond.


    Klik op foto voor groot formaat
      Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    Op de Kwaremont had er een pestkop niets beters op gevonden dan zijn VAN (en dan nog in de verboden parkeerrichting) vlak voor een pijl naar rechts te stationeren !
    Natuurlijk reed  iedereen hier een stukje door...



    Klik op foto voor groot formaat



    Deze mooie calvarie zit zo'n beetje verscholen achter de ronding van het kerkgebouw zodat je hem alleen kunt zien vanuit deze hoek.


    Klik op foto voor groot formaat



    Via de Paletstraat (een serieuze klimmer... ook voor motoren) komen we even later aan in Ruien : dit uitzicht zullen we gedurende lange tijd tijdens onze rit terughebben, want het was steeds maar weer rondjes rijden rond deze electriciteitscentrale.
    We hebben ze van alle kanten gezien vandaag !

    Klik op foto voor groot formaat



    Het Kluisbos is gelukkig nog steeds voor verkeer toegankelijk, want als jonge Moenenaar reden wij heel dikwijls met de fiets daarheen (toch een heel stukje rijden) om te gaan ravotten in het bos en dan een ijsje te eten aan het 'torreke'.

    Klik op foto voor groot formaat



    Aan de restaurants was het reeds een drukte van jewelste.

    Klik op foto voor groot formaat


    Door de crisis zijn er toch een paar gesneuveld en moesten hun deuren sluiten zoals hier het Kastanjehof bvb


    Klik op foto voor groot formaat



    We dalen de Kluis weer af richting Ruien en Orroir waar we de Scheldebrug naar Avelgem toe oversteken.

    Klik op foto voor groot formaat



    Aan de wijk Avelgem-Rugge hebben we weer zo'n toestand als op de Kwaremont : pijltjes verscholen achter een oplegger.
    Ik ben er eventjes staan wachten en velen zijn ook hier rechtdoor gegaan.

    Klik op foto voor groot formaat



    In Waarmaarde stuurden ze ons dan weer 'de boer op' met af en toe van die landelijke verrassingen : hier een gevaarlijk grint-bochtje !

    Klik op foto voor groot formaat


    Eventjes deze grijze Can-Am in de vlucht nemen...


    Klik op foto voor groot formaat



    De Avelgemse Scheldemeersen :  een nog ongerept brokje groen langs en nabij enkele oude armen van de Schelde.
    Er valt hier heel wat fauna en flora te bewonderen: amfibieën, snoeken, libellen, ijsvogels, de vlindersoort oranjetipje en pinksterbloemen.
    Bij het startpunt kan je genieten van de rust op een bank, het heldere water van de oude Scheldearm bewonderen of naar vogels speuren in de boomgaard.


    Klik op foto voor groot formaat



    Het is 11.15u en aan het T-kruispunt van de Vlierschaarstraat en de Kaankouter (grondgebied Anzegem) is de pijl verdwenen !
    Na een beetje heen en weer gerij, toch weer de goeie weg teruggevonden.

    We zitten op grondgebied Otegem en aan het Ruifeleinde  hangen de peertjes bijna over de rijbaan.
    Plots trok een apart figuur in dat weilandje mijn aandacht (onderaan rechts...) 

    Klik op foto voor groot formaat



    Eventjes afstappen : het bleek een nogal sexueel getinte duivel te zijn... van kunst gesproken !

    Klik op foto voor groot formaat



    Minder fraai was dat hoopje zwerfvuil in de Mussestraat : plastiekflessen en -zakken, een afgedankte sweefer, enkele versleten tapijtjes,...
    En dat op amper tien meter van onderstaand bord ! 

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    Die zie je ook niet veel meer : die 'boomkapelletjes'.

    Maar we komen aan in Otegem : 12.00u... het was te warm voor frieten,
    dus dan maar een koffiekoek en een lekkere koude chocomelk als middagmaal.
    Ik installeerde mij op een bankje bij de kerk.



    Klik op foto voor groot formaat
      Klik op foto voor groot formaat

    Plots kwam er een motorbende opgereden : het zijn de Motorkloppers uit Vichte op zoek naar een nieuw lokaal.
    Misschien dat ze hier een deal kunnen sluiten met de bazin van cafe StAmand...



    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    De Avelgemse Scheldemeerssen aan het Karekietenhof (specialiteit Paling in 't groen)
    Een paradijs voor de visser op stilstaand water. Je moet echter wel lid zijn van 'Chalet 'tZakske'




    Het uit gebruikgestelde station van Avelgem, nog met de oude benaming in email-steentjes...
    Het was een voormalig
    spoorwegstation langs spoorlijn 83 (Kortrijk - Ronse).
    Ook
    spoorlijn 85 (Leupegem - Herzeeuw) liep door dit station.

    Het stationsgebouw, naar plannen van architect P. Ongenae, bleef bewaard en werd later gerestaureerd.
     Het stationsplein is thans een belangrijk knooppunt voor het busverkeer van
    De Lijn.


    Klik op foto voor groot formaat



    Het was me al opgevallen dat mijn koppelingshendel (embrayage) er een beetje slap bijhing.
    Even stoppen aan Christiaens-Volcke van New Holland waar de baas me persoonlijk hielp bij het bijvullen van mijn reservoirke Break-Fluid.

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    (http://www.cvnh.be/frans/photos.html)

    Van daaruit gaat het weer richting Kluisberg waar we in cafe De Pontonnier in Escanafles een eerste controle kregen.
    Het is 12.35u.


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Niet ver daar vandaan, het vliegveld van Amougies.
    Ik weet nog de dag van de opening in 1968 : mijn vader had daar indertijd het boeltje verzekerd en we waren met de ganse familie uitgenodigt op het openingsfeest.
    Mijn pa stond zelfs achter de BBQ !
    Ik moet nog ergens enkele vliegtiketten liggen hebben uit die periode voor een vlucht...



    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    (http://www.airport-amougies.com/)


    Via de Rue Verte Voie en de Rue Horlitin gaan we weer de Kluisberg op en af, maar deze keer aan de andere zijde.
    We komen aan in Anseroeilles waar een  kruisbeeld aan de buitenmuur van een boerderij mijn aandacht trekt... vooral de houding van de aan het kruis genagelde Christusbeeld is zeer eigenaardig.

    Bleek achteraf geen boerderij te zijn maar een coiffure-zaak !

    Klik op foto voor groot formaat



    Even buiten het centrum van Celles rijden we voorbij het plaatselijke kerkhof dit rondpunt op.
    Een aan de armen verbrijzelde Christus kijkt neer op een hoopje zwerfvuil aan de sokkel van deze calvarie.



    Klik op foto voor groot formaat


    Via Pottes gaat het naar Helchin waar we over de Scheldebrug weer Vlaanderen binnenrijden en mogen spreken van Helkijn.


    Klik op foto voor groot formaat



    In deze nieuwbouw sociale wijk aan de Mezenstraat in centrum Helkijn staat deze prachtige oude maar gerenoveerde pomp die vroeger op de dorpspleinen stond.


    Klik op foto voor groot formaat



    We rijden langs het bos van Bossuit waar ik toevallig de 'concierge' van het Kasteel van Bossuit tegen het lijf loop en een babbel sla over het heil van deze eigendom, sedert dat beide eigenaars-broers een vete van eiegndomsrecht aan het uitvechten waren, maar nu door de rechtbank genoodzaakt zijn samen het boeltje daar te renoveren nadat ze jarenlang het kasteel hebben verwaarloosd !

    Je mag al dan bij wet niet zwemmen in kanalen en rivieren, maar hier in het kanaal Bossuit-Kortrijk (de verbinding van de Schelmde met de Leie waar ik als kind woonde en ben opgegroeid) zijn er toch stroken waar gewaterskit en gekajakt mag worden.

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    De in de zomerperiode telkens weer mooi bebloemde brug over het kanaal in Moen.
    Een brugje die ik als klein kind wel duizenden keren heb overgestoken om van thuis naar school te gaan...



    Klik op foto voor groot formaat



    Het is 14.00u :  we rijden van Moen naar StDenijs waar in de heraangelegde Vinkestraat deze OLV Ter Ruste-kapel te bewonderen is :
    een recent bedehuisje met een fraai interieur uit 1991.


    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat


    Een steeds wederkerend tafereel : de autobanden van de boer !


    Klik op foto voor groot formaat



    Die Vinkestraat is nog maar pas heraangelegd en het was nog gevaarlijk rijden op de losliggende kiezel.
    Ze leidt ons tot aan Beerboskapel waar een signaalgever de komst van de jaarlijkse Kortrijkse Triatlon op zijn gemakske zat af te wachten.


    Klik op foto voor groot formaat
      Klik op foto voor groot formaat

    Hogerop Molen Ter Claere.
    Deze molen is de enige van de vijf windmolens van Sint-Denijs die de tijd getrotseerd heeft.
    Het is een stenen grondzeiler en hij staat op het hoogste punt van de streek namelijk 76 m. Het is één van de enige West-Vlaamse molens die regelmatig werkt. De molenaar- eigenaar is Rudy Taelman. Oorspronkelijk was het een houten molen waarvan de naam voor het eerst opduikt in 1415. Een oude streekkaart vermeldt hem in 1691. Na vernieling of zware beschadiging herrees hij in 1764. 
    De mote waarop hij stond was eigendom van de bisschop van Doornik, tevens dorpsheer van Sint-Denijs.
    In 1834 behoorde de houten molen nog toe aan Jan De Camp. Na vernieling in 1848 werd een stenen molen gebouwd. Daarna kwam deze molen in het bezit van verschillende molenaarsfamilies : Devroe, Decant, Catteloin en Taelman.
    De molen was in 1918 een te gevaarlijke uitkijkpost voor de terugtrekkende Duitse troepen en net als de kerktorens van Sint-Denijs en Kooigem werd ook de molen Ter Claere opgeblazen. Norbert Catteloin herbouwd hem in 1922 en werd in de nacht van 30 januari 1942 door een inbreker vermoord in de molen.
    Op 4 april 1944 werd de molen beschermd als monument. In 1950 vernielde een brand het binnenwerk van de molen. Sindsdien werd de molenromp verhoogd en werden onderdelen vernieuwd en aangepast. De laatste restauratie gebeurde in 1986-87. De huidige molen heeft een vlucht van 26 m.
    Ter Claere is een korenwindmolen met benedenverdieping die tegelijk maalzolder is, een steenzolder met 3 maalgangen, een luizolder waar een graanreiniger zich bevindt en een kapzolder met Engels kruiwerk.


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Via de Bellegemstraat komen we aan de rand van Zwevegem waar deze Kapel Milanen staat.
    Een mooie kapel opgedragen aan OLV van Milaan

    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat

    (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapel_Milanen)

    We rijden niet het centrum van Zwevegem binnen, maar gaan via de StPaulus Site, de Industriezone Breemeers en de Blokkellestraat naar de Otegemstraat waar we de brug oversteken en langs het kanaal richting Deerlijk rijden.


    Klik op foto voor groot formaat


    Aan het rondpunt met de motorzaak Motocity, slaan we richting Statiewijk Deerlijk.


    Klik op foto voor groot formaat



    Een voormalig spoorwegstation langs de Belgische spoorlijn 89 (Denderleeuw-Kortrijk) in de Vlaamse gemeente Deerlijk.
    Ik wist niet dat stationsgebouwen een huisnummer hadden ?



    Klik op foto voor groot formaat
      Klik op foto voor groot formaat


    Bestand:Deerlijk station - België.jpg

    Klik op foto voor groot formaat
      Klik op foto voor groot formaat

    Het is 14.30u en via StLodewijk-Deerlijk rijden we naar Vichte waar deze OLV van Smarten-kapel een nieuwe dakbedekking krijgt.

    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat

    De arbeiders hebben het gebedshuisje wel afgesloten wanwege hun alaam die erin ligt...

    Klik op foto voor groot formaat


    Op Vichte 'plaotse' is er kermis en de bijhorende kermiskoers.
    De deelnemers waren al vol verwachting naar de start rondjes aan het rijden...


    Klik op foto voor groot formaat
      Klik op foto voor groot formaat

    Op het plein staat deze griezelige figuur met scroll die vol staat met namen :
    een beeld ter herinnering aan de geschiedenis van de textielgemeente Vichte, opgericht op 26 december 1976.


    Klik op foto voor groot formaat



    Even verder slaan we aan motorzaak Schiettecatte de weg op naar Molecule.

    Klik op foto voor groot formaat



    Klik op foto voor groot formaat

    Het is 15.00u en we rijden via de Vossestraat weer de landerijen in.

    Jaja, het is niet alleen in Brussel dat ze een 'Welriekende Dreef' hebben !


    Klik op foto voor groot formaat



    Die zouden ze eens op heterdaad moeten kunnen pakken !

    Klik op foto voor groot formaat


    Via de Gapersroute komen we langs Ingooigem (hier zeggen ze Ijvegem).

    Wie de beheerders van dit museum ook mogen zijn, het mist toch aan respect voor Stijn Streuvels en geef toe,
    naar de toeristen toe is het geen gezicht ! Een schande !

    Klik op foto voor groot formaat

    Maar niets dan blije gezichten op deze huifkarrenrit.
    Bij gebrek aan trekpaarden, dan maar de tractor ervoor spannen.


    Klik op foto voor groot formaat


    We rijden richting Tiegem en aan het kerkhof sturen ze ons de Neerstraat in en weer hebben we een mooi zicht op die centrale van Ruien.

    Via de Anzegemse Pontstraat gaat het richting Kerkhove en opnieuw richting Kluisbergen.
    We zitten opnieuw in Oostvlaanderen.

    Een tweede controlepunt was gevestigd in cafe-feestzaal Royal in Berchem.
    Ik had dan wel wat frisdrank mee in mijn kofferbak, maar er was daar een consumptie voorzien en ik besloot er om een pintje te drinken.

    Klik op foto voor groot formaat


    Van daaruit met de Eddy-Merckx-Route weer de boerenbuiten op.

    Deze fietsroute met vertrekpunt op het Ruienplein in Kluisbergen start op de plaats waar Eddy Merckx zijn laatste wedstrijd won.
    Niet verwonderlijk dus dat ze op zoek gaan naar de hellingen uit de Ronde van Vlaanderen : de Oude Kwaremont, de Paterberg, de Kluisberg en de Hotond.
    Een uitdagende route, maar als men het rustig aandoet een haalbare kaart voor iedereen die wel eens op de fiets springt.


    Klik op foto voor groot formaat


    Daar loopt ook de Scheldemeerssen-men-route voor paard en gespan.



    We komen onderaan de Koppenberg met het Koppenbergbos en de Mariagrot met bron



    Klik op foto voor groot formaat
     Klik op foto voor groot formaat


    Klik op foto voor groot formaat  Klik op foto voor groot formaat


    Daar zouden ze nu eens cultureel erfgoed moeten van maken.
    Een tijdje een doorn in het oog van Landschappenbeheer die liever die badkuipen niet meer in de weilanden zag staan.
    We gaan er nog tegenkomen...


    Klik op foto voor groot formaat


    15.50u : aangekomen in Oudenaarde stoten we op Havenfeesten

    Klik op foto voor groot formaat


    Tussentijdse stop aan een Power pompstation voor een tankbeurt.

    We rijden verder naar Volkegem en Mater waar we de kasseien van de Ruiterstraat moeten trotseren.
    Vlug even poseren tussen de opschietende mais...





    In Maria-Horebeke rijden we via de Watermolen-fietsroute voorbij deze naamloze Chistus-kapel.

    Klik op foto voor groot formaat
      Klik op foto voor groot formaat

    Verder naar StDenijs-Boekel (we zitten in de Zwalmstreek) en in Elst staat deze verzorgde veldkapel uit 1615.

    Klik op foto voor groot formaat

    Heel wat minder fraai is even verderop deze leegstaande kapel waarvan het opschrift onleesbaar is.

    Klik op foto voor groot formaat


    Michelbeke... Brakel en daar staat deze verzorgde OLV kapel met opschrift
    Nood zoekt Troost
    Elverenberg - Heiveld 1965


    Klik op foto voor groot formaat


    Aan het kruispunt van Heiveld met de Brusselse Baan staat verborgen in het struikgewas dit kruisje...

    Klik op foto voor groot formaat


    In Maria-Oudenhove is er in deze gevel een speciaal plekje voorzien van deze nis met kruisbeeld.

    Klik op foto voor groot formaat


    Het gaat richting StMartens-Lierde... Deftinge... Goeferdinge.
    Het is 16.35u wanneer we de centrumbrug in Geraardsbergen oprijden.

    Klik op foto voor groot formaat

    We volgen nu een stukje Dender Route Zuid en komen uit in Twee Aken, vertaald uit het Deux Acrens
    een streek waar we een tijdje zullen in- en rondtoeren.

    Klik op foto voor groot formaat

    Aan de grens met Lessen (Lessines) vond ik dit plaatje best geschikt om te fotograferen.

    Klik op foto voor groot formaat


    Jongeren op stap met de pony... ik kan er van meepraten.
    Ja, maar als je vroeg of laat dat beest wil 'inspannen' moet het aan het verkeer wennen.


    Klik op foto voor groot formaat



    We rijden verder langs Bever en Bois de Lessinnes en zie plots de wegwijzer
    Chateau de Lestriverie, een 17de eeuwse burcht dat later een omwald kasteel werd.

    Even aankloppen en Mevrouw de Markiezin stond me vriendelijk te woord.


    Klik op foto voor groot formaat


    Théodore d'Yve behoorde tot een familie waarvan de stamboom en de adelbrieven opklommen tot de vijftiende eeuw.
    Hij was de zoon van Ferdinand de Bavay (1749-1825) en van gravin Marie-Anne von Wildenstein (1762-1820).
    Ferdinand d'Yve behoorde tot de Henegouwse adelstand en verkreeg adelsbevestiging in 1816 met de titel van
    graaf, gewijzigd in 1822 in markies voor hem en overdraagbaar op de oudste erfgenaam, met de titel van graaf of gravin voor alle anderen. Hij was kamerheer van Willem I.

    De loopbaan van Théodore d'Yve begon door zijn benoeming tot kamerheer van kroonprins Willem.
    In 1824 trouwde hij met gravin Thérèse-Pauline Cornet de Grez (1799-1845) en ze kregen zes kinderen.

    Op 5 november 1830 werd hij als plaatsvervangend lid verkozen voor het Nationaal Congres in het arrondissement Zinnik.
    Door de weigering van een effectief verkozen lid, zetelde hij vanaf 12 november. Op 10 april 1831 nam hij ontslag met als reden dat hij zich buiten Brussel moest begeven en zijn arrondissement niet van één van zijn vertegenwoordigers wilde beroven. Hij werd gecatalogeerd als behorende tot de gematigde liberalen.
     Hij nam evenwel geen enkele keer het woord in de openbare zittingen. Zijn stemgedrag was dat van de meerderheid van de congresleden: voor de onafhankelijkheidsverklaring, voor de eeuwigdurende uitsluiting van de Nassaus, voor de hertog van Nemours als staatshoofd, voor Surlet de Chokier als regent.

    Théodore d'Yve was, vanaf 1823, vele jaren burgemeester van de gemeente Lessenbos (Henegouwen). Hij werd tot in 1921 door een paar van zijn nakomelingen hierin opgevolgd. De familie D'Yve de Bavay bewoont nog steeds het indrukwekkende zeventiende-eeuwse familieslot, genaamd Château de Lestriverie.
    De jongste zoon van Théodore zorgde voor nakomelingen, tot op heden.

    Théodore d'Yve had een jongere broer, graaf Ferdinand d'Yve de Bavay (1798-1866) die trouwde met zijn nicht Hyacinthe de Bousies (1798-1875) die een belangrijk aandeelhouder en bestuurder was van de Société Générale, alsook van vennootschappen voor ontginning van koolmijnen en aanleggen van spoorwegen. Dit echtpaar bleef kinderloos.


    Chateau de Lestriverie


    03-07-2011 om 00:00 geschreven door
    Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 70 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs