Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
30-03-2010
Moto's ? Ja ! MOTO'S !
Soms kan de fantasie van een mens nogal eens op hol slaan, zo ook in het wereldje van de motorrijders. Rijden zullen ze waarschijnlijk wel maar men vraagt zich soms wel af of die dingen ook werkelijk veilig te besturen zijn...
Een vliegtuigmotor op een brommer zetten, vind ik nu niet direct een goed idee...
Een moto met zijwieltjes... gaat daarmee eens door het leven !
Die staat evenals alle andere auto's mee te schuiven in de file !
Altijd al een hekel gehad aan moto's met autobanden...
Als dat een benzinetank is achterop, ga ik niet mee...
Met deze dan weer wel !
Als die ooit met zijn snoet tegen een van die uitlaatpijpen zit...
Koopt dan een vrachtwagen, hé...
Zomeruitvoering en...
... winteruitvoering.
Zonder woorden...
Nog een geluk dat zij daar niet hoeft mee te rijden !
Eén keer goed gas geven, meid, en we zien je NOOIT meer terug !
24 motorblokken op een rij...
... en het kan nog beter !
WAW !
BAH !
Heb je mijn 'kontje' al eens goed bezien ?
Waarvoor dat dit moet dienen is mij een raadsel !
Een klassieker : een Duits 'kettenrad' van het 'Afrikakorps'
... heb er zo enkele in modelbouw gemaakt...
En ofwel is dit een heel mooie 'trucage', ofwel staat die er al héél lang...
Met dank aan 'Jake de Snake' voor het toesturen van deze album !
Zoals ik je al eerder mededeelde, krijg ik soms al eens rechtstreeks nieuws vanuit het Nederlandse motorrijderswereldje (ook al van de Nederlandse Honda Pacific Coast 800 motorrijdersclub), maar ook af en toe van 'Jake de Snake' van de Roadhawks. Maar deze keer geen goed nieuws...
Dodelijk motorongeval: straatrace of overvliegende fazant?
woensdag 07 april 2010
DESTELBERGEN - Er is nog geen duidelijkheid over de oorzaak van het verkeersongeval dinsdagavond op de R4 in Heusden. Daarbij botste een 22-jarige motorrijder uit Wetteren achterop een personenwagen. De motard overleed ter plekke.
Volgens sommige getuigen zou de man betrokken geweest zijn bij een straatrace tussen motoren. Het parket bevestigt voorlopig enkel dat hij te snel reed.
Tussen de brokstukken lag ook een vermorzelde fazant, wat aanleiding geeft tot geruchten dat het dier tegen de motor zou aangevlogen zijn.
Vanaf deze zomer worden in België de nieuwe Europese rijbewijzen uitgereikt en dat zal de looks van onze motoren niet bepaald ten goede komen. Europa doet ons een witte spatlap met zwarte letters cadeau waarvan het formaat een belachelijke 27 bij 18 centimeter bedraagt. Voor wie zich bij dat formaat niet meteen iets kan voorstellen: het komt ongeveer overeen met een liggende A4.
Jan Pauwels, woordvoerder van mobiliteitsminister Etienne Schouppe, wil het formaat wel bevestigen, maar voorlopig wordt er verder over het hele onderwerp niet gecommuniceerd. Officieel omdat de aanbestedingsprocedure voor de aanmaak en uitreiking van de nieuwe nummerplaten nog loopt, maar wij vermoeden dat ze er niet te veel woorden aan vuil willen maken omdat ze beseffen dat geen enkele motorrijder hiermee blij kan zijn.
Zeg nu zelf...
Een Duitse nummerplaat meet 28 x 20 cm. Nog iets groter dan dat Europees geval dus, maar 'vierkanter'.
Jawel, ook voor opvallende motoren is het de tijd aangekomen om aangereden te worden.
ALKMAAR - Een motorambulance is woensdagochtend op de Nollenweg in Alkmaar aangereden door een personenauto. De motorrijder kwam vanaf de Nollenweg en wilde linksaf de Westerweg op rijden. Een tegemoetkomende automobilist zag de man over het hoofd en ramde de motorambulance. Beide bestuurders zijn met onbekend letsel naar een ziekenhuis gebracht.
Schouppe sleutelt aan wegcode, motorrijders opgepast !
Schouppe sleutelt aan wegcode, motorrijders opgepast !
Volgende maand stelt Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe een nieuwe versie van de wegcode voor die op 1 januari 2011 van kracht moet worden. De huidige verkeerscode bestaat sinds 1 december 1975 en werd liefst zestig keer gewijzigd. In afwachting van die compleet nieuwe wegcode voert Schouppe op korte termijn nog een aantal aanpassingen aan het huidige verkeersreglement door. Een concrete datum is er nog niet, maar de meeste aanpassingen worden tegen de zomer van kracht. Opmerkelijk is dat de meeste aanpassingen aan de wegcode betrekking hebben op motorrijders. Hieronder een overzicht van die aanpassingen.
QUADS: Een aantal steden en gemeenten hebben quads verboden op basis van een gemeentelijk reglement inzake overlast. De wettelijkheid van deze oplossing wordt evenwel betwist. De steden en gemeenten zijn vragende partij voor een duidelijke verbodsbepaling. Er wordt een nieuw verbodbord C6 voor quads ingevoerd. Een quad wordt gedefinieerd als een motorvoertuig met vier wielen, geconstrueerd voor ongebaand terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets en een zadel.
FILE-FILTEREN : het zogenaamde filteren, het rijden van motorfietsers tussen de voertuigen in de files, is een gekend fenomeen dat echter niet in de wegcode werd geregeld. Om meer rechtszekerheid te bekomen, wordt het rijden tussen de files toegelaten met een maximale snelheid van 50 km per uur en met een maximaal snelheidsverschil van 20 km per uur met de voertuigen die worden voorbijgereden. Op autosnelwegen en autowegen dient dit te gebeuren tussen de twee meest links gelegen rijstroken.
BESCHERMENDE KLEDIJ : motorrijders en hun passagiers moeten verplicht beschermende kledij dragen. Onder beschermende kledij wordt verstaan: lange mouwen, lange broek, handschoenen en schoeisel dat de enkels beschermt. Passagiers van bromfietsen en motorfietsen moeten hun voeten op de voetsteunen hebben, en mogen dus geen amazone-zit aannemen.
Die mag mee... Deze niet !
PARKEREN : Er wordt ook een dubbelzinnigheid weggenomen betreffende het parkeren van motorfietsen buiten de rijbaan: motorfietsen mogen niet langer op het trottoir parkeren.
Motorfietsen met zijspanwagen mogen voortaan een aanhangwagen trekken.
KINDEREN OP DE MOTOR : het vervoer van kinderen onder de 3 jaar op bromfietsen en motorfietsen wordt verboden. Tussen 3 en 8 jaar mogen zij in een kinderbeveiligingssysteem worden vervoerd op bromfietsen en motorfietsen met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3. Pas vanaf 8 jaar mogen kinderen op de motorfietsen met een cilinderinhoud van meer dan 125 cm3 worden vervoerd.
MP3 OP SNELWEG : driewielers met motor met een ledige massa van minder dan 400 kg worden ook op autosnelwegen en autowegen toegelaten.
HELMPLICHT POSTBODE : op verzoek van De Post en om evidente veiligheidsredenen wordt de vrijstelling afgeschaft voor de draagplicht van de valhelm voor de beambten van De Post bij de postbedeling per bromfiets.
Doe de deur op slot, sluit uw gordijnen en trek de hoofdzekering uit want de familie Teutul is terug ! Het was te denken dat er een vervolg zat aan te komen op American Chopper, maar wat de heren van Discovery Channel/TLC hier in elkaar breien tart alle verbeelding.
De nieuwe serie heet American Chopper : Senior versus Junior. U leest het goed, de Teutuls gaan verder in de clinch en daar zal de serie zich nu op focussen. Paul Jr. heeft een concurrentiebeding van een jaar moeten uitzitten na de rechtszaak die zn vader tegen hem had ingespannen en is nu zijn eigen zaak begonnen, onder de zeer origineel bedachte naam 'Paul Junior Design'. De opzet van de nieuwe serie is dat Teutul Sr. en Teutul Jr. elk motoren gaan bouwen tegen elkaar op, zodat voor eens en voor altijd duidelijk zal worden wie van de twee de beste custombouwer is. De serie zal in augustus 2010 van start gaan.
GENT/LOCHRISTI - In de Sint-Lievenstunnel kwam zondagnacht nog maar eens een motorrijder om het leven, de tweede in nauwelijks acht maanden tijd. Twee jaar geleden werd een volledig nieuw wegdek beloofd, maar de uitstulpende asfaltnaden en oplappingsbulten blijven er - zeker voor motorrijders - nog altijd levensgevaarlijk
30/04/'10 Andy Bortels (23) uit Lummen is
vrijdagochtend verongelukt toen hij met de motor naar zijn werk reed. Op de
Molemstraat sneed een inslaande auto hem de pas af. Die klap werd de jongeman
fataal.
Het ongeval gebeurde vrijdag rond 7.15 uur. Andy Bortels reed met zijn motor
op de Molemstraat richting Genenbos. Een auto uit de andere richting draaide
net voor hem in, richting Kraaibergstraat. De motor ramde de flank van de auto.
De bestuurster liep lichte verwondingen op. Door de klap vloog de motor tot
tegen de gevel van een huis. Voor Andy kon geen hulp meer baten.
Het kruispunt en de omgeving werden enkele jaren beveiligd met onder andere
middengeleiders. Het ongeval gebeurde op enkele tientallen meters van een
bushalte waar scholieren stonden te wachten.
In de woonwijk in Schallebroek waar Andy bij zijn ouders en broer Kenny
woont, missen ze hun kameraad. Ze kwamen allemaal bij hem om hun verhaal te
doen. Andy was heel sociaal, hield niet van ruzies en was de rust zelve, zegt
mama Heidi Beutels. Het was een wereldverbeteraar. Hij had een andere visie op
de wereld en deed daar nogal filosofisch over. En ja, hij had gelijk, hoor.
Andys grote passie was muziek. Andy heeft op zijn kamer een grote
verzameling gitaren. Hij speelde vooral rock en melodic metal. Aan kameraden gaf
hij gratis gitaarles, vertelt zijn moeder. Geboeid door de schilder- en
tekenkunst trok hij naar Venetië en Londen. Na de kunstacademie ging hij bij
Puratos, producent van bakkerijproducten, in Lummen aan de slag als operator. Zijn
bazen waren direct na het ongeval bij ons. Dat kunnen we appreciëren. Zijn
werkploeg is meteen naar huis mogen gaan.
De avondmis is donderdag om 19 uur in de kerk van Lummen-centrum.
Goed om te weten... Hou er rekening mee uw snelheid aan te passen !Aan al diegene die van Hasselt komen opgelet, eerste trajectmeting in België is actief... Voor diegene die soms de E313 richting Antwerpen nemen: Op de E313 richting Antwerpen te Wommelgem, ter hoogte van het Q8 tankstation, wordt snelheid via de nieuwste trajectmeting gecontroleerd...
Meetpunt I (1 camera per rijstrook) onzichtbaar achter de verkeersborden op de portieken. Meetpunt II staat 900m verder. Wees op uw hoede! Een verwittigde man of vrouw.........
Inschrijving:8u00 tot 12u30. Zonder rondrit tot 15u00. Bewegwijzerde rondrit van 160km.
Inschrijvingsrecht 5, één drank inbegrepen. Waar: CC De Steiger, Waalvest te Menen.
Wisselbeker Joe Bar. Die wisselbeker wordt eigendom van de club die het eerst driemaal het dagklassement wint.
Met optreden van de 'Void of Sadness' en dit vanaf 15u45. Dit is een muziekgroep met een genre "as something in between industrial metal with a post rock flavor". Een niet te missen optreden. Oordopjes zijn geen optie !
Mijn fotoverslag.
Het was koud, die ochtend in Izegem. 6°C ! Onze kleine Milan zag het ook niet zo zitten om achterop mee te rijden, maar ik moest er eens uit. Ik besloot de 'binnenbaan' te nemen ipv de autosnelweg en even verder, aan het rondpunt van Izegem-Bosmolens, was het bijna prijs : perfect in de 'ligging' van mijn voorwiel... DIT !
Een cirkelvormige put met een diameter van 25 cm en zo'n goeie 10 cm diep (ziet er niet zo uit met dat watertje erin...) : ik mag er niet aan denken daarin te hebben gereden. Moet ik morgen direct melden aan de plaatselijke technische dienst.
Via Gullegem en Moorsele (langsheen de mooie molen 'De Grote Macht') kwam in in Menen terecht waar de eerste 'inschrijvingspijltjes' me naar het Cultureel Centrum De Steiger loodsten.
Het was tegen 09.00u en tijd om te vertrekken : buiten hadden leden van MAG een infotafel geïnstalleerd. Voor inlichtingen : http://www.mag.be/web/
Dit waren dan de 'pijltjes' die we moesten volgen ! Je kunt ze werkelijk niet groter maken !
Bij het verlaten van Menen kregen we nog eens goed zicht op de molen 'De Goede Hoop' : toch eerst even van dichterbij bekijken...
Voorbij de watertoren ging het richting Rekkem.
We zitten een stukje op de 'Kommiezen-fietsroute' en rijden voorbij de watertoren van Neuville-en-Ferrain. 'Kommiezen' waren de vroegere Franse douaniers die op de loer lagen voor de 'blauwers', de smokkelaars van tabak en boter.
Op de weg naar Bousbecque kom je dit ruitercentrum tegen : een 'cavalier' hield even op met 'jumpen' om te poseren...
Via landelijke wegen ging het dan naar Linselles, Cominnes en Quesnoy-sur-Deule Even stoppen aan de Carrefour om een koffiekoek en een fles chocomelk te kopen. Het was al 10.00u.en 8° warm... koud...
Via Perenchies met zijn mooie 'église Saint-Léger...
... gaat het naar La Chapelle d'Armentières en Armentières-en-Weppes naar Radinghem, waar in cafe Le Bridoux de eerste controle plaatsvond.
In Fromelles reed ik langs dit impossant Mariabeeld met opschrift... Het gaat hier om de geschiedenis van 'La Chartreuse de Notre Dame des Douleurs', een legende uit 1616 waarvoor ene Jean le Vasseur, toendertijd 'seigneur de la Boutillerie en burgemeester van Lille/Rijsel, dit standbeeld en bijhorend klooster heeft opgericht. Vernietigd in 1793, werd het beeld in 1935 heropgebouwd op de ruines van het klooster, in afwachting van de opstanding van de asse van de monikken...
Er is daar tijdens de Eerste Wereldoorlog serieus gevochten geweest in Fromelles, getuige de vele militaire kerkhoven. Een daarvan is dit Australian Memorial Park Fromelles, een site gelegen bij de Franse Fromelles en herdenkt de Australiërs van de 14th Australian Brigade die vielen tijdens de aanval op de Duitse linie op 19 en 20 april 1916. De Slag bij Fromelles staat in de Australische geschiedenisboeken bekend als de ergste 24 uur in de geschiedenis van Australië. Ruim 5500 Australische en 1500 Britse militairen kwamen om in de strijd tegen de Duitsers. De site ligt gelegen op de Duitse stelling waar nog een vijf tal bunkers bewaard bleven, nabij het VC Corner Australian Cemetery. Centraal staat het Cobbers monument, een ontwerp van Peter Corlett afkomstig uit Melbourne. Het is gebaseerd op sergeant Simon Fraser van de 57th Battalion, een 40 jarige Victoriaanse landbouwer, die een gewonde soldaat draagt van de 6th Battalion.
Het slagveld van Fromelles kwam in het jaar 2008 uitgebreid in het nieuws omdat er een nieuw massagraf was gevonden en getracht wordt de opgegraven stoffelijke resten van de soldaten te identificeren.
Dit is ondertussen gebeurt en in juli van dit jaar worden plechtig meer dan 400 gesneuvelden bijgezet op deze nieuwe begraafplaats.
Hieronder nog zo een : het Military Cemetry 'Rue du Bois' met slachtoffers uit '14-'18. "Their names lived for evermore..."
Le reservoir de Fleurbaix
Even een iddylisch beeld van een lijnzaadveld in bloei...
Even op mijn rug aan de impossante kerk van Sailly-sur-la-Lys
Dan gaat het richting Steenwerck, met de D77 naar Estaires/Merville en Le Doulieu... en ge gaat me niet geloven maar daar werden we verwelkomd met 'Joyeuse Fetes' en met veel kerstversiering !!!!!
We zien in de verte reeds de Catsberg en de Mont Noir. Met de D18 geraken we in Bailleul en met de D23 gaat het richting Merris/Outtersteene. Nog even een afslag met de D69 naar Strazeele/Hazebrouck en we rijden pal op de kerk van Merris. WAT EEN KLOKKENTOREN !
Op het kerkplein staat ook dit mooie monument ter nagedachtenios van de gesneuvelden, niet alleen van tijdens de twee wereldoorlogen hier, maar ook voor de Franse soldaten die vochten in Indochina... Het werd opgericht in 1928 en gerestaureerd in 2002.
Via Strazeele komen we - nog steeds met de D69 - in Fletre. Over de spoorwegbrug - waar pas een TGV paseerde - zie ik (enigszins verborgen achter een berm) dit overblijfsel van een rijk industrieel verleden...
In Fletre hebben ze dit arduinen oorlogsmonument in de verf gestopt... en dan nog in de Franse kleuren !
Wat ik zo eigenaardig vond onderweg, is dat er daar om de haverklap van die brandkranen stonden. In een bebouwde kom zou je dat nog normaal vinden, maar op het platteland waar er in een straal van 300 meter geen enkel huis te bespeuren is ? Rare jongens, die Fransen ! (cfr Obelix)
Nog steeds met de D69 arriveren we omstreeks 11.30 in Godewaersvelde. Hier moest ik eventjes een foto van nemen : dit bakkerijtje met een opschrift en deur-raam-versierselen in geschilderde tegels.
Even verder in de Abelestraat, dit :
Een motorrijder van MTC Drago uit Tielt moet - weliswaar aan lage snelheid - een uitwijkmanoeuver doen voor een landbouwvoertuig dat zijn akker verlaat, komt op de drassige graskant terecht en gaat overkop.
De onfortuinlijke motorrijder (tweede van links) staat met zijn clubvoorzitter (uiterst rechts) de schade aan zijn bike te bezien. Gelukkig kwam hij er zonder kleerscheuren van af. Zijn Yamaha zal door de depanage van de organisatie worden opgehaald.
En nog geen twee kilometer verder was de tweede controle in eetcafe Hanekamp
In Abele weer zo'n plezant kapel-opschrift... Nog van in de tijd dat er geen wielen bestonden, zeker ?
Het gaat nu richting Watou, winnezele, Hondschoote, Houtkerque en rijden in Bambeque over de 'Yser'
Het was reeds over de middag en op een bankje naast deze bunker vlak voor we Oostcappel zouden binnenrijden, hield ik even halt om een lekkere appelflap - die ik uit de Carrefour had meegebracht - naar binnen te werken. Ondertussen 'vlogen' de motards op die D916 laag voorbij...
Dat zou zo zijn naarlijke gevolgen hebben... (zie verder)
Maar eerst moeten we weer de grens over in Oostcappel.
Die grensovergang wordt er nog steeds bewaakt...
Via Beveren-Alveringem rijden we naar Beveren-Kalsijde.
En ja hoor, weer van datte ! En waarom verwonderd mij dat niet ? Een van die 'laagvliegers' van daarstraks...
Verklaring van de gevallen motorrijder : "ik reed een 'beetje' te snel, de bocht verkeerd ingeschat, de controle over het stuur verloren en paf, tegen dek..." De kerel was gelukkig in het leer en liep zelf geen schade op. Zijn motor daarentegen...
Vanwege een gescheurde oliecarter lag er nogal wat smurrie op de baan. Op mijn aanraden wierpen de gasten wat akkergrond op de olieplekken... kwestie van niet nog meer kandidaten de vangrails in te sturen.
Nog eentje voor de depannage.
Via Roesbrugge en Krombeke komen we in Poperinge en dat is de streek van de Hop en het Hommelbier.
Mijn brandstofpeil stond al over de helft leeg, tijd om even bij te tanken in Elverdinge.
Via Boezinge reden we recht het industriegebied van Ieper binnen en langsheen het Ypres Business Park (het vroegere Flanders Language Valley) tot aan de derde controle in cafe Nova
Het hoeft niet gezegd dat we hier door een voormalig oorlogsgebied rijden, waar de streek bezaaid ligt van de kerkhoven die ons herinneren aan '14-'18, waaronder dit impossante Franse St Charles de Potyze kerkhof
Zelfs op het kerkhof liggen die militairen nog in rangorde van graad, met helemaal vooraan een Luitenant-Kolonel...
Zo'n recht stuknodigt natuurlijk uit tot 'gasgeven', wat die Molenrijders uit Ruddervoorde maar al te graag demonstreerden... en met één hand !
Even verder, langs een landelijke weg, viel mijn oog op dit gedenkteken... even terugkeren voor nader onderzoek. Bleek een herdenkingsplaat te zijn, daar opgesteld in 2008 tgv 90 jaar wapenstilstand, geschonken door de gemeente Zonnebeke en de Ambassade van Nieuw-Zeeland;
Het verteld het verhaal van ene Sergeant Henry James Nicolas van het eerste Bataljon Canterbury Regiment, die op 7 december van 1917 op deze plek een Duits luchtafweergeschut eigenhandig heeft overvallen en de 16-koppige bemanning van kant heeft gemaakt. Hij werd daarvoor vereremerkt met het Victoria Cross maar sneuvelde zelf het jaar daarop in het Franse Quesnoy op 23 oktober. Postuum kreeg hij daarvoor nog eens de Military Medal.
De plaat is waarschijnlijk goed vastgekleefd aan de stenen constructie, want verzamelaars hebben reeds gepoogd om ze los te vijzen... drie van de vier vijzen zijn er al uitgedraaid !
Die Eerste Wereldoorlog mag dan al meer dan 90 jaar gedaan zijn, de plaatselijke boeren hebben er nog steeds een beetje last van. Dagelijks komt er (al dan niet ontplofte) munitie naar boven... En het is niet ondenkbaar dat er af en toe wel eens zo'n spul de lucht in gaat... met boer en tractor ! (is al gebeurt in de Westhoek) Maar koelbloedige landbouwers als ze zijn, leggen ze die obussen gewoon langs de kant van de weg of stapelen ze ze op in de gaten van deze electriciteitspalen. "Ze zullen ze wel komen weghalen !"
En zo komen we stilaan weer in een voor ons, westvlamingen, bekende streek met ondermeer de 'heksengemeente' Beselare.
We rijden Dadizele binnen...
... en via Geluwe geraken we terug in Menen.
Ondertussen staan er al enkele trofeeën opgesteld (een klassement van de 1ste tot de 10de plaats voor deelnemende groepen en hun aantal deelnemers ) + de Joe Bar Wisselbeker (beker ?) en is een van de lawaaimakers van 'Void of Sadness'bezig met zijn instrumentarium te testen.
Hoog tijd om weg te wezen.
Eindconclussie : ondanks het koude weer, een mooie (op sommige momenten leerrijke) rit met veel afwisseling wat wegen betreft (landelijke wegen, departementale wegen,...), al lagen die op sommige plekken er glibberig en bijgevolg gevaarlijk bij, met de katastrofale gevolgen vandien.
Ik had verwacht dat de organisatie - voor hun jubileumeditie - er eerder een 'echte Westvlaamse ronde' van gemaakt zouden hebben, in plaats van een rondritje in Frankrijk. Een speciale pin of badge als kadoo voor de gelegenheid kon er ook al niet af. Jammer. Waar is de tijd dat er bij motortreffens mooie medailles werden uitgedeeld ?
Motorzegening en HD-treffen 2010 Nederlandse Drifters
Regelmatig krijg ik van 'Jake the Snake' een uitnodiging met bijhorende affiche van een of ander motortreffen. Ik kan ze natuurlijk niet allemaal bijwonen, maar wil toch de moeite doen om ze hier aan mijn blog toe te voegen voor de geïnteresseerden.
Zo ook deze mooie prenten met volgende activiteiten...
Waalwijk - Een nog onbekende motorrijder is zaterdagmiddag overleden aan de gevolgen van een ernstig verkeersongeval op de Midden Brabantweg.
Inmiddels is de man overleden. Personeel van de traumaheli heeft ter plaatse assistentie verleend. De motorfietser kwam in aanrijding met een bestelbus. Vermoedelijk is de motorrijder vanaf de A-59 de Midden Brabantweg richting Tilburg opgereden. Ter hoogte van de meubelboulevard is hij op de kruising in aanrijding gekomen met een bestelauto die vanuit de richting van Tilburg kwam en vermoedelijk links af wilde slaan. De identiteit van het slachtoffer kan nog niet vrijgegeven worden, de familie moet nog worden geïnformeerd.
In Rotterdam kwam een motorrijder om het leven toen hij werd geschept door een auto.
Het is al het 3e motorongeval in 24 uur tijd. Ook in Eindhoven en Aalten, Gelderland, kwamen bij verschillende ongelukken twee motorrijders om het leven en viel 1 lichtgewonde.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....