Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
13-07-2003
PC Kempenrit 13 juli 2003
Het begon allemaal met een beetje te surfen achter plaatjes van Honda Pacific Coast motoren, toen ik op de site terecht kwam van de Motorenvereniging Pacific Coast Nederland. Even intikken op ritten en activiteiten en tot mijn verbazing stelde ik vast dat er, naast Nederlanders natuurlijk, ook Vlamingen bij waren. Ik mailde wat rond in Vlaanderen om te weten te komen waar er nog PC800-rijders rondhangen : gevolg was dat er een tiental reageerden (waaronder zelfs een duitstalige Eupenaar) op mijn oproep om eens een gezamelijke rondrit met die Nederlanders te maken (niet wetende dat er reeds een Belgie-Nederland-connectie bestond. Ik kreeg te horen van ene François Van Heukelom uit Olen dat hij op 13 juli een Kempenrit in Belgie organiseerde waar Nederlanders zouden op af komen. De afspraak was gemaakt om 10.00u aan het Texaco-pompstation van Gierle langs de E34. Toen ik eraan kwam, waren er reeds enkele PC's op appèl, en terwijl ik nog kenis stond te maken met enkele Nederlandse motards, kwamen een na een de PC's aangereden. Om 11.00u was het startsein voor de groepsrondrit en met 29 PC's en nog enkele sympatisanten op andere bikes gingen we van start. François kon nog vlug even de resrevaties doorbellen voor het middagmaal, er werden nog vlug enkele plaatjes gemaakt voor vertrek. Aangezien de Cois daar geboren en getogen is, kent hij daar de streek als zijn broekzak en zou hij de groep 140 km lang feilloos langs 13 Kempense gemeenten en gehuchten leiden. De vooraf uitgekiende route verliep langs rustige landelijke wegen en we kregen volop de gelegenheid te genieten van de prachtige vergezichten en idylische plekjes (zoals een nog steeds bewoond lemen huisje in Kasterlee !). Tegen 12.30u arriveerden we dan aan het restaurant 'De Watermolen' in het dorp Retie waar we allen samen genoten van een vrij te kiezen middagmaal : de enene bestelden de menu van de dag (aspergesoep, stoofvlees met frieten en groenten en een ijsje) terwijl anderen dan weer verkozen voor een belegd broodje. Daar kregen we de gelegenheid nader met elkaar kennis te maken en ervaringen op PC800 uit te wisselen. Dat soort reunies zijn nog leerrijk ook, want als je met eenzelfde soort motor rijdt, weet je waarover je moet praten. Na deze lekkere maaltijd ging het dan weer verder langs Dessel, Postel, Mol, Geel, Olen en Lichtaart waar we naast Bobbejaanland in een taverne ons konden tegoed doen aan een frissen pint of een glaasje 'ijskoude prik'. We konden deze tankstop goed gebruiken, want het was ondertussen verschrikkelijk warm geworden. Na dit welkome 'rondje-van-de-club' reden we dan via Tielen, Poederlee en Lille naar onze eindbestemming, Taverne De Laar in Gierle-Beerse, vlak aan een oprit van de autosnelweg. De lange rijen bomen beschutten ons dan toch een beetje van de warme zon en de ijsthee vloeide er rijkelijk. Het was ondertussen al 18.00u geworden en de eersten namen reeds afscheid, want de meesten hadden nog een fikse terugreis voor de boeg. François werd nog eens in de bloemetjes gezet voor het fantastische werk die hij leverde en er werden nu reeds nieuwe afspraken gemaakt voor latere groepsritten. Het was gelukkig een rondrit zonder ongelukken of motorpech, een perfecte organisatie (afgezien van het feit dat we even onze fotograaf kwijt waren) en weer een ervaring rijker. Gewoon voor herhaling vatbaar !
BMW-motoren van de Franse 'Republikeinse Garde', een eenheid van de gemotoriseerde Gendarmerie, hier op de Champs Elysées in Parijs tijdens de viering van de Nationale Feestdag aldaar op 14 juli (2003).
-Hand laid fiberglass reinforced resin body -Matching lower fender trim skirt -Single leaf-spring suspension -Wheel selected to match motorcycle: 9 Hollow-Spoke, 13-Spoke and Laced -Fully carpeted passenger area with padded siderails and forward footrest -Lockable, carpeted compartment behind fold-down seat -Contoured Lexan® windshield -Optional emergency equipment may be ordered through your authorized
SPECIFICATIONS:
2003 Specifications Police TLE/TLE Ultra Sidecar
DIMENSIONS Length 78.4 in. (1989.2 mm) Height 42.1 in. (1069.1 mm) Sidecar width 23.5 in. (596.4 mm) Width from bracket to sidecar wheel 53.3 in. (1351.5 mm) Weight: TLE 234.0 lbs. (106.14 kg) TLE Ultra 260.0 lbs. (117.94 kg) Tire Size: Dunlop Harley-Davidson Series (matches vehicle tires) Front - D402F (Blackwall)7 MT90B16 Rear - D402 (Blackwall) MT90B16 Gross Axle Weight Rating 300.0 lbs. (136.2 kg)
CHASSIS Wheel 9-spoke cast Brakes Single disc; hydraulic disc brake on third wheel Suspension Single leaf-spring Frame Easy toe in/out adjustment
ELECTRIC Lights Directional signal, tail lights; fender tip lamp
STYLING/CONVENIENCE - Body construction Hand-laid fiberglass-reinforced resin; matching lower fender trim skirt - Passenger area Fully-carpeted w/ padded siderails and forward footrest - Seat Padded vinyl (TLE) or plush, pillow-look (TLE Ultra) w/ fold-down backrest - Storage Lockable, carpeted compartment behind fold-down seat; side map-pockets - Cover Snap-down tonneau type, vinyl/cotton - Windshield Contoured Lexan® - Frame and Component Finish Black powdercoated paint - Handgrips Polished, stainless steel - Stereo 80 watts of power w/ two 40 watts low distortion speakers, CB/Intercom, AM/FM/WB selection, stereo volume controls and station adjustability - Mounting System Disconnectable mechanical and electrical systems for installation and removal; connection kit includes hardware to retain passenger footboard adjustability - Compatibility Police motorcycle models; FLHPI Road King®; FLHTPI Electra Glide®
We werden er een beetje door verrast, maar Kawasaki neemt een volledig nieuw model op in zn gamma, genaamd de KLV 1000.
Nu ja, volledig nieuw... Je hoeft er niet meteen een vergrootglas bij te halen om te zien dat de KLV 1000 gewoon een Suzuki V-Strom 1000 in een oranje/zwart jasje is.
Suzuki
Zoals bekend sloten Kawasaki en Suzuki een paar jaar terug een samenwerkingsverbond, en dat uit zich ondermeer in deze wel zeer nauwe vorm van gegevensuitwisseling.
Op technisch gebied niets nieuws onder de zon dus. De KLV 1000 wordt aangedreven door dezelfde watergekoelde, 90° V-Twin van 996 cc als de V-Strom, met 8 kleppen per cilinder die worden aangedreven door 2 bovenliggende nokkenassen. Uiteraard bleef ook het vermogen gelijk bleef met 72 kW ofte 98 pk bij 7.600 o.p.m., evenals het koppel met 101 Nm bij 6.400 omwentelingen. Ook het rijwielgedeelte veranderde niet. Vooraan dus een conventionele 43 mm voorvork en achteraan een monoshock, beiden met regelbare veervoorspanning. Ook de remmen bleven gelijk met een dubbele 310 mm schijf met tweezuigerremklauwen en achteraan een enkele 260 mm schijf met een enkelzuigerremklauw. De KLV1000 nam ook het uiterlijk en alle uitrustingen over van de V-Strom, inclusief het verstelbare ruitje en het bagagerek achteraan.
Om een lang verhaal kort te maken: Wie liever zijn Suzuki V-Strom in een oranje/zwart jasje had gezien klopt nu dus gewoon even aan bij Kawasaki. De KLV1000 zou al vanaf maart dit jaar leverbaar worden, al is nog niet bekend of de prijs zal afwijken van die van de V-Strom. Wie meer info wenst surft naar www.kawasaki.be.
This Pacific Coast PC800 is in beautiful condition. It has just over 47,000 miles and runs like new. It was professionally repainted this summer. It is a gorgeous BMW Dakar Yellow on top, silver on the bottom, and 2 clear coats. Youll definitely be noticed riding this bike! No scratches or dings whatsoever. Aluminum wheels re-polished this spring and look better than new. It has a new Clearview +5 windshield with Goldwing style vent. Options include passenger backrest, Wong Wing with high mounted LED brake light, headlight modulator, battery voltage monitor, and cruise control. An extra stock seat and windshield in good condition are included. There are absolutely no mechanical issues with this bike. Bike gets up to 45-50 mpg. Selling to finance new bike. Price is $3500 firm.
Dit is een Ducati 999 Police Bike. Na de Scottish Motorcycle Show van 2004, leende de politie van Grampian dit vehikel. Ze waren er zo content over dat ze gewoon hebben gehouden. De motor werd wel ingezet voor patrouilleopdrachten, maar had echter geen boordradio !
Half de jaren 2000 was het niet meer gebruikelijk om mooie medailles of plakettes te schenken aan de deelnemers, maar was het een trend in de motorwereld om meer en meer van die commerciële spullen (zoals balpennen of linyard-sleutelhangers met opdruk of zoals onderstaand halsdoekje) te schenken. Jammer...
De Triumph Tiger onderging voor 2004 een grondige facelift. Opvallendste verandering is ongetwijfeld de montage van lichtmetalen velgen die een tubeless band toelaten, ter vervanging van de oude spaakwielen die het gebruik van een binnenband noodzakelijk maakten. Het kader kreeg op de nieuwe versie een zilveren kleurtje mee en de typische wenkbrauwen op de kuip zijn verdwenen.
Deze potente alleskunner werd niet alleen hier en daar esthetisch bijgewerkt, maar ook het rijwielgedeelte werd onder handen genomen en moet zorgen voor een nog beter stuurgedrag. Zo werd door het gebruik van kortere vorkpoten de balhoofdhoek ingekort tot 25,8° (voorheen 28°) alsook de naloop die van 92 mm werd teruggebracht op 87,9 mm. Ook de wielbasis is een stukje korter dan voorheen: 1.537 mm in plaats van 1.550 mm. De achtervering moet het nu ook stellen met een kortere swingarm en de achterste rempedaal en het schakelpookje werden ook aangepast. De Tiger zal standaard worden uitgerust met een tweekofferset. Verwarmde handvaten en een getint hoger scherm zijn optioneel te verkrijgen. De prijs werd nog niet bekend gemaakt maar deze hoogpoter zal waarschijnlijk vanaf juli in de showroom staan.
We kennen allemaal de gekleurde bandjes op kinderfietsjes maar voor gemotoriseerde voertuigen moesten motorrijders zich tot op heden tevreden stellen met uitsluitend zwarte uitvoeringen. Een gat in de markt moeten ze bij bandenfabrikant Tomahawk hebben gedacht en daarom bieden ze tegenwoordig, naast hun gewone banden, ook een zevental gekleurde variaties aan.
Smaakvol of niet? Voor mij hoeft het niet. Je hebt in ieder geval de keuze tussen blauwe, groene, rode, gele, oranje, paarse of zilveren banden. Voor elke motor dus een passende kleur en de toegevoegde kleurstoffen hebben naar verluidt geen enkele nefaste invloed op de kwaliteiten van de band.
Wanneer we het in de toekomst over banden hebben, zullen we ons dus niet meer moeten beperken tot afmetingen en grip Meer info via
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....