Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
Een linnen motortas annex rugzak (inhoud 50 liter !) die met een grote brede elastiek over de rugsteun op de sissybar kan geschoven worden. Een kadootje van collega motorrijder Robert Colson uit Drongen-Gent. Gratis voor niks, maar ik moest er wel zelf omgaan. Het was nog splinternieuw en zoiets laat je dan ook niet liggen.
Maar ik heb van die man dan nog wel een nieuwe Throttle Rocker afgekocht.
Een demonteerbare 'cruis-control' die (enkel en alleen nuttig bij lange-afstand-rijden) de druk van je vingers rondom de gashendel een beetje verlicht, omdat je als het ware je volledige hand op de gashendel kunt laten rusten.
Soms loop je in een catalogus of in een motorzaak tegen dingetjes aan waarvan je denkt: wat is daar in vredesnaam het nut van? Die "Throttle Rocker", te koop bij de filialen van Hein Gericke, valt in ieder geval in die categorie. Ik monteerde dit vreemde gadget dus meteen op mijn motorfiets en kwam er vanuit Gent mee naar huis gereden.
Wie de reclamekreten leest die bij de Throttle Rocker horen krijgt meteen visioenen van Amazing Discoveries of Tel Sell. Het "eenvoudig te monteren" plastic gevalletje dient om de gashendel geklemd te worden en zou dan zorg dragen voor minder kramp in de handen, een veel nauwkeuriger gasdosering en dientengevolge meer rijplezier.
Natuurlijk, dat geloofde ik, als lange-afstands-rijder meteen. Nee dus. De praktijk In eerste instantie bleek de montage minder eenvoudig dan gedacht. Als de Throttle Rocker op de verkeerde plek of hoogte zit, dan kun je de gashendel niet meer goed bedienen. Het werd dus even passen en meten, maar na enig gefrummel zat het ding op zijn plaats en kon ik de gashendel bedienen door met de handpalm enige druk op de Throttle Rocker uit te oefenen. In het begin gaat dat niet zo nauwkeurig, maar na een kwartiertje rijden krijg je er handigheid in. Als je minder dan een uurtje op de motorfiets zit, dan heeft de Throttle Rocker geen toegevoegde waarde. Zit je echter (zoals ik soms...) een hele dag op de bike, dan begint dit gadget zijn geld terug te verdienen. Ik vind het zelfs fijner als een cruise control. Rij je vervolgens in de stad dan draai je de Throttle Rocker een halve slag door en hoppa, je merkt niet eens meer dat ie er zit. Kramp in je rechterhand - een logisch gevolg van de hele dag rijden - blijft uit. Aha, het werkt dus ! Conclusie Het uiterlijk van de Throttle Rocker zal je hart niet sneller doen kloppen. De prijs ook niet, want circa 10,- betalen voor een stukje gebogen plastic geeft je het gevoel dat je belazerd wordt. In de praktijk echter blijkt het ding goud waard voor diegenen die er van houden om flinke afstanden af te leggen.
Je kunt dit handige hulpmiddel ook kopen/bestellen bij EVA-Motorfietssystemen.
Het eerste kwartaal van 2005 is RVK iNTERMEDiAiR gestart met een marktverkenning met de inzet van ambulancemotoren en motoren t.b.v. noodhulpdiensten als onderwerp.
Door de alsmaar toenemende files, het steeds drukker wordende verkeer en de verkeersremmende maatregelen in de grote steden komen de aanrijtijden van de ambulancevoertuigen steeds meer in het gedrang.
Het behoeft geen nadere uitleg dat dit naast het terugbrengen van het aantal ambulanceposten en het inkrimpen van het wagenpark een nadelige invloed heeft op de aanrijtijden en de ambulancehulpverlening.
Begin en eind november 2004 hebben wij tijdens de 14e Vakbeurs Ambulancezorg in de Americahal te Apeldoorn en op de Vakbeurs Veiligheid & Hulpverlening in het Hollandcomplex van de RAI laten zien welke wijze van hulpverlening ons voor ogen staat.
Op deze beurzen waren wij aanwezig met een prototype van de nieuwe generatie ambulance-motoren waarmee op een veilige en effectieve wijze eerste hulp kan worden verleend.
Door de aanwezigheid van een LP12 hartbewakingsmonitor kan met deze motoren overeenkomstig het landelijk protocol ambulancezorg gewerkt worden.
Ook in 2006 hebben wij ons actief bezig gehouden met de promotie van de Yamaha FJR1300 ambulancemotoren. Inmiddels hebben naast de RAVU en de RAV Gelderland Zuid ook de GGD Zuid Limburg en de Regionale Hulpverlening Rotterdam Rijnmond gekozen voor de inzet van Yamaha FJR1300 ambulancemotoren.
Onder de vlag van de Motor Vereniging Pacific Coast Nederland waarvan ik toen lid was geworden, reed ik af en toe eens een ritje bij onze Noorderburen. Maandelijks was er daar wel wat te doen... enige nadeel de afstand. Maar het waren enkele leuke jaren. Vooral omdat er nog enkele 'belgjes' aan deelnamen ! Bezoek eens hun site www : pc800.nu
Het gebeurd bijna nooit, maar we maakten toch al eens mee dat er iemand lek reed en hier demonstreerd een collega hoe je met een kant-en-klaar-repareersetje een voorband stopt.
En verbroederen doe ik altijd met een schoonheid. 'Verzusteren' kun je het ook noemen...
De politie van de Brusselse hoofdstad en elsene ging over tot de aankoop van 11 gloednieuwe Harley-Davidsons. Ze werden voor het eerst aan het publiek voorgesteld tijdens de Korpsfeesten op de Brusselse Grote Markt op 23 juni laatstleden. Terug naar de goeie ouwe tijd ?
De laatste Harley's werden in de jaren '70-'80 aan de politiediensten verkocht en reden rond tot in de jaren '90. Toen werd er volledig overgeschakeld op BMW. Commissaris Chr. Wouters, verantwoordelijke van het escadron motorrijders binnen de 'directie verkeer' van de lokale politie Brussel-Hoofdstad/Elsene, verteld waarom er nu weer voor harley-Davidson gekozen werd... "Uit de aanbesteding kwamen twee merken naar voren : uiteraard BMW, maar ook de foldertjes van Harley lagen op tafel. We hebben ons enkel gebaseerd op pure objectieve gegevens en vergeleken prijs en kwaliteit. De Harley bleek de meest interessante aankoop te zijn." De prijs wil hij liever niet kwijt, enkel dat de HD er goedkoper uitkwam dan de BMW. "Harley Davidson wil opnieuw de markt veroveren en mijn indruk is dat ze dat proberen te doen met hun prijzen te drukken. De fabrikant verzekerde ons tevens dat vroegere problemen zijn weggewerkt, maar de ervaring zal moeten aantonen of dat werkelijk zo is.Wie weet is de HD zelfs een betere werkmakker dan de BMW !" Tijdens de Korpsfeesten werden de 11 HD's officieel voorgesteld aan het publiek (mag wel : 't is wij die ze betaald hebben...) Insp. Rudy Spinnoy van het escadron motorrijders had de eer om met één van die gloednieuwe machines te rijden. "Het geeft een machtig gevoel. De 'look' is ook heel anders". Hij wist eveneens te zeggen dat de Harley's niet enkel voor escortes zullen worden ingezet, maar ook voor patrouilles. "Tot in '91 reed de politie hier enkel op Harley's. Ze konden alle soorten werk aan, dus waarom zouden ze nu geen achtervolgingen aankunnen ?"
De 11 Amerikaanse politieversies van de Harley-Davidson zijn van het type Electra Glide en zijn uitgerust met een Twin Cam 88-motor. Ze wegen 344 kilogram en hebben een cilinderinhoud van 1450cc. Ze verbruiken rond de 7,5 liter benzine per 100 km en zijn voorzien van politiemateriaal zoals een sirene, zwaailichten en radio.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....