
Als ik aan Moto Guzzi denk, krijg ik altijd zo'n ouderwets gevoel. Destijds maakte Guzzi publiciteit voor de 'California' met de slogan "Wordt Verslaafd Aan Een Vaste Realtie", wat voor mij zoiets was als 'hou het maar saai...'. Nochthans was Moto Guzzi de uitvinder van de nu op zowat iedere motor gebruikte swingarm of achterophanging. Om die te testen reden, 80 jaar na datum, de gebroeders Guzzi in het gezegende jaar 1928 ermee naar Noorwegen, wat in die tijd met het materiaal van toen al behoorlijk straf was !

 Net daarom noemt Moto Guzzi zijn eerste echte moderne toermotor 'Norge' en ik moet toegeven : dit is een revolutionaire moto, zeker naar Guzzi-normen.

ABS is standaard maar wel uitschakelbaar, de windbescherming is optimaal dank zij de protectiestukken aan de benen en het electrisch verstelbaar windscherm en de koffers zijn in de prijs inbegrepen.

Het motorblok is een lichtjes uitgeboorde Breva V-Twin (1133cc en 90PK) en Guzzi ontwikkelde een nieuw Carc-cardansysteem. Helemaal leuk wordt het als ik u vertel dat er een ingebouwde TomTom-navigatie aanwezig is met een draadloos communicatiesysteem om te gsm'en via een headset in de helm.

Prijskaartje van al dat moois : 15.000

|