Zoeken in blog

Gastenboek
  • Prachtig
  • Kolorowanki
  • ¿Qué Festividades Se Celebran Los Lunes Bancarios?
  • Productos Y Servicios Bancarios Operativos
  • Eternity Jewelry Explained

    Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)

    Neem ook een kijkje op mijn andere bloggen SNOR en BUDOKA,
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Motortoerisme...mijn hobby
    Motortoerisme... mijn passie
    Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972. Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen. Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties. Treffens en andere activiteiten. En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
    24-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder verongelukt in Huldenberg
    Bij een verkeersongeval op de Wolfshaegen in Huldenberg is gisterenavond een 34-jarige man uit Terlanen (Overijse) om het leven gekomen. De motorrijder kwam in een bocht ten val en schoof onder een auto die uit de andere richting kwam.
    Het slachtoffer bezweek aan de opgelopen verwondingen.

    De motorrijder verloor omstreeks 20.15 uur om een nog onbekende reden in een bocht de controle over het stuur. De man schoof over het wegdek en belandde onder een wagen die uit de tegenovergestelde richting kwam. De 34-jarige man liep zware inwendige verwondingen op en overleed ondanks pogingen van de hulpdiensten om de man te reanimeren.

    Het parket kwam ter plaatse met een verkeersdeskundige om de omstandigheden van de dodelijke aanrijding te onderzoeken.

    24-07-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Motorrijder komt om het leven
    op N8 in Alveringem

    Rond half tien is afgelopen woensdag een man van 56 jaar uit Koksijde om het leven gekomen bij een zwaar ongeval op de N8 in Alveringem. De man reed met zijn motor in de richting van Ieper toen hij frontaal werd aangereden door een auto die een inhaalmanoeuvre uitvoerde.

    De bestuurder van de personenwagen P.K. (29) uit Poperinge reed in de richting van Veurne. De motard DEVOS Johan (56) uit Koksijde reed in de tegenovergestelde richting, richting IEPER. De bestuurder van de personenwagen begon zijn manoeuvre om een vrachtwagen in te halen en reed daarbij frontaal in op de tegemoetkomende motor. De motor werd weg gekatapulteerd en kwam terecht tegen een wiel van de vrachtwagen. Zowel de motorfiets als de personenwagen zijn volledig vernield.
    De hulpdiensten van het Sint-Augustinusziekenhuis van Veurne probeerden hem nog te reanimeren, maar voor het slachtoffer kwam alle hulp te laat. De bestuurder van de auto raakte licht gewond en is afgevoerd naar het ziekenhuis. Door het ongeval was de N8 afgesloten tussen de Nieuwe Herberg en Hoogstade. Die werd iets over elf uur vrijgegeven. Intussen was er daar wel een lange file ontstaan.

    25-07-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder verongelukt in Alveringem
    Een 56-jarige man uit Koksijde is gisterenochtend omgekomen bij een zwaar verkeersongeval op de N8 in Alveringem. De politie bevestigt de feiten.

    De man reed met zijn motor van Koksijde richting Ieper toen hij omstreeks 9.30 uur botste met een personenwagen. Die probeerde op dat moment een ander voertuig probeerde in te halen.

    De hulpdiensten waren snel ter plaatse. Zij probeerden het slachtoffer te reanimeren maar uiteindelijk kwam alle hulp te laat. De motorrijder overleed aan zijn verwondingen.

    De autobestuurder werd met lichte verwondingen naar het ziekenhuis in Veurne overgebracht.
    Door het ongeval werd de N8 gedeeltelijk afgesloten voor alle verkeer.

    26-07-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
    Een 48-jarige motorrijder is afgelopen nacht zwaargewond geraakt toen hij tegen een verkeersbord en een verlichtingspaal belandde in Dendermonde.
    De man bleek onder invloed van alcohol en verdovende middelen, zegt het Dendermondse parket.

    De motorrijder ging onderuit aan de Zeelsebaan in Dendermonde en raakte daarbij een verkeersbord en een verlichtingspaal. De 48-jarige man uit Lokeren werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht.

    Overdreven snelheid
    Het parket van Dendermonde stelde een verkeersdeskundige aan.
    De motorrijder was als enige bij het ongeval betrokken, zo blijkt uit het onderzoek.
    Uit de eerste bevindingen blijkt ook dat overdreven snelheid een rol speelde bij het ongeval.
    De motor was niet verzekerd en niet ingeschreven.
    Het rijbewijs van de bestuurder werd voor een periode van 15 dagen ingetrokken.

    26-07-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
    Op het racecircuit Jules Tacheny in Mettet (provincie Namen) is deze namiddag een motorrijder om het leven gekomen. Het is al het derde dodelijke ongeval op het circuit dit jaar en het vijfde sinds de opening in maart 2010.

    De man, geboren in 1990, botste tegen een andere motorrijder, waarop hij de controle verloo. Dat meldt het parket van Namen. Een expert werd ter plaatse gestuurd.

    Op de nationale feestdag, vorige zaterdag, kwam een ervaren 35-jarige motorrijder om het leven toen hij van de baan ging.

    28-07-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012



    9de Mega 'Tour de France' : Houthulst 29 juli 2012

    Een bepijlde motor toer (ook gps mogelijk) van 300 km doorheen Noord Frankrijk, met start en aankomst aan het markthuis, centrum Houthulst.

    Inschrijven was 5 €, drankje en depannage inbegrepen.
    Meer info op www.mtcvrijbos.be

    Het werd een (volledige maar spaarzaam bepijlde) prachtige motortoer, zowel voor clubs als individuelen. Afgezien van het bekende Noord-Franse wegennet, waren die extra 150 kilometers een welkome verrassing. Het tempo lag dan ook ietsje hoger dan bij een gewone 130km-rit, maar de afwisselende provinciale/departementale wegen en landelijke slingerbaantjes, de prachtige panorama's (dank zij het zonnige weer), af en toe een onbekend oord deden daar niet van af. In tegendeel : de gekozen route lag zo vlot in de hand, dat iedereen tegen 17.30u binnen was voor de prijsuitreiking.

    Conclusie : na de afgelopen mooie 20ste Vrijbosrit van mei laatstleden, nu reeds voor de tweede maal deze Mega Tour de France meegereden en zeker voor herhaling vatbaar.
    Proficiat Vrijbos Houthulst !

    Routebeschrijving en fotoverslag.





    In het markthuis was er reeds de mogelijkheid om een sandwich en koffie te bestellen en de organisatoren waren maar wat fier op hun ontvangstcomitee : de mensen aan de bar, de madammen aan de broodjes, de PC-GPS-specialisten en de inschrijvingstafel met de trofeeën.
















    Van bij de start al...





    (foto) wielertoeristen, en we zouden ze de ganse rit aan ons been hebben. -- (foto) De Groenstraat met voormalige cafe De Kruisstraat... what's in the name...



    -- (foto) Er is hier een 'landelijk' feestje gehouden geweest... ---(foto)



    Op de weg naar Boezinge, enkele pareltjes uit het verleden : een Peugeot 203 C1 'Découvrable'.





    De
    Peugeot 203 is het eerste naoorlogse model van het Franse automerk Peugeot. Tussen 1949, productie einde van de 202, en 1954, lancering van de 403, was het het enige model van Peugeot. Het was een opvallend moderne, gestroomlijnde auto, de eerste Peugeot met zelfdragende constructie. Ook de 1290 cc 4 cilinder « super-carré » motor die 42 pk leverde was nieuw ontworpen. In een latere versie opgevoerd tot 45 pk, waarmee een topsnelheid van 120 km/u kon worden gehaald. Andere vernieuwingen waren de fuseebesturing, de gesynchroniseerde vierversnellingsbak en onafhankelijke wielophanging. De 203 had groot succes in duurritten. In 1953 wonnen Andre Mercier en Charles de Cortanze in 17 dagen een race van Parijs naar Kaapstad (15.000 km), wat overigens ook de zuinigheid van de auto onderstreepte: met een volle tank haalde je 900 km. In hetzelfde jaar werd in Australië de Redex race gereden, die ook gewonnen werd. Alle elf gestarte wagens kwamen ook aan, wat de naam van Peugeot op dit continent vestigde.

    Daarnaast een Citroën 'Traction Avant' (1951).





    De
    Citroën Traction Avant was een zeer innovatieve auto die vanaf 1934 door Citroën werd geproduceerd naar een ontwerp van André Lefèbvre en Flaminio Bertoni. Het was de eerste in serie geproduceerde auto met voorwiel-aandrijving (Frans: Traction Avant) en een zelfdragende carrosserie. Vele van de innovaties die geïntroduceerd zijn in de Traction Avant zijn nu nog steeds aanwezig in de huidige auto's.

    De auto was beschikbaar in motorvarianten van 7 CV (32 en 36 pk), 11 CV (46, 56 en 60 pk) en 15 CV (77 pk) en de carrosserievarianten 7C, 11BL (Légère) (in sedan, cabrio en faux-cabrio), 11BN (Normale) (in sedan, cabrio en faux-cabrio) en 11BF (Familiale), 11BC (Commerciale), 15/6F, 15/6C (6 cilinder luxe versie). Enkele prototypen met een 22 CV (100 pk) V8-motor werden op de Parijse Autosalon in oktober 1934 tentoongesteld. Citroën heeft een tiental van deze bijzondere auto's vervaardigd. De 22 is evenwel nooit in productie genomen en op last van Michelin, dat in 1935 het failliet verklaarde Citroën had overgenomen, zijn de prototypen weer omgebouwd tot het model 11. Het verhaal wil dat enkele exemplaren van de 22 toch aan klanten zijn geleverd. Waar deze auto's zijn gebleven en wat ermee is gebeurd, is één van de grote mysteries rondom de Traction Avant. Van het eerste type Traction Avant, de 7A, is voor zover bekend (eind 2005), het oudste nog bestaande exemplaar (met productienr AZ-00-18) tentoongesteld in het Citroënmuseum te Parijs; de waarschijnlijk oudste nog rijdende heeft nr AZ-00-23 en is in Nederlands bezit.

    De geestelijke vader van de Traction Avant is André Lefèbvre, die door André Citroën eind 1932 van concurrent Renault werd aangetrokken. Het uiterlijk werd ontworpen door Flaminio Bertoni. Beiden zouden ook verantwoordelijk worden voor de HY bestelwagen, de 2CV en de ID/DS. De ontwikkeling van de Traction Avant diende noodgedwongen in recordtijd te geschieden. Ernstige financiële problemen dwongen Citroën dan ook het model te vroeg uit te brengen, waardoor allerhande zaken nog niet uitontwikkeld waren. De eerste Traction Avants kenden talloze ernstige kinderziekten, die door de fabriek plichtsgetrouw werden aangepakt en opgelost. Deze ellende heeft menige eigenaar en 'Concessionaire' (dealer) in die jaren aan de rand van de wanhoop gebracht. De oorspronkelijke bedoeling was, de Traction Avant te voorzien van een automatische transmissie. Met die bak waren ook al problemen. De automaat had de bijnaam 'Friteuse' omdat die de olie steeds aan de kook bracht. Tijdens een praktijktest vanaf de fabriek naar de rand van Parijs, strandden alle drie de auto's. De ingenieurs van Citroën besloten tot een noodgreep en er werd in een tijd van ongeveer drie weken een handgeschakelde drieversnellingsbak in elkaar geflanst, maar die moest wel in het huis van de automaat passen, zodat Citroën het niet zou merken. Deze versnellingsbak zou tot het einde van de productie een van de zwakste schakels van de Traction Avant blijven. Naast voorwielaandrijving, introduceerde de auto ook een geheel gelaste monocoque-constructie, onafhankelijk opgehangen voorwielen en vering d.m.v. torsiestaven. De motoren waren voorzien van kopkleppen, voor die tijd zeer vooruitstrevend, en hadden natte, verwisselbare cilinderbussen. Verder bezat de Traction Avant hydraulische remmen (Lockheed systeem) en vanaf 1936 tandheugelbesturing. Al deze noviteiten zouden in de jaren daarna door de meeste autoconstructeurs worden overgenomen. De Traction Avant was bedoeld voor het brede publiek. Naast het standaard vierdeurs ('Légère') koetswerk verschenen al spoedig modelvarianten als de bredere en grotere vierdeurs 'Normale', de 'Roadster', de 'Faux Cabriolet' (coupé) en de langere 'Familiale' met zes zijruiten en klapstoeltjes ('strapontins') tussen de voorstoelen en de achterbank. Als varianten van de Familiale waren een 'Commerciale' met grote achterklep en een 'Limousine' zonder klapstoeltjes beschikbaar. De 7-serie is tot en met 1939 geproduceerd. Vanaf 1935 was de 7C voorzien van een 1628 cc motor. Reeds in 1934 was de '11' aan het programma toegevoegd. Deze bezat de 1911 cc motor die vrijwel ongewijzigd tot aan het einde van de productie in 1957 gehandhaafd zou blijven. Na het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in 1939 is de productie van de Traction Avant nagenoeg stil komen te liggen. In 1945 werd deze mondjesmaat hervat op basis van de nog beschikbare materialen. De modellenreeks werd drastisch ingeperkt: alleen de Légère en de Normale waren nog leverbaar, in een sterk versoberde uitvoering. De cabrio- en coupémodellen zouden niet meer terugkeren. Eerst in 1953 werd de productie van de Familiale en de Commerciale hervat. In 1938 werd de 15-Six geïntroduceerd. Deze was voorzien van een 2867 cc zescilinder motor. De 15 was beschikbaar als 'Berline' (zelfde afmetingen als de Normale) en als Familiale, respectievelijk Limousine. Van de 15 zijn door Citroën in 1939 slechts enkele Roadsters gemaakt. Het eerste en enige nog resterende exemplaar dat werd gemaakt voor Madame Michelin, is in het bezit van een Nederlander. Na de oorlog zijn door anderen dan Citroën diverse 15 cabriolets vervaardigd door het koetswerk van een vooroorlogse 11 Normale Roadster te combineren met het voorstuk van een 15-Six. Gedurende de 23 jaar van de productie, de oorlogsjaren meegerekend, zijn slechts enkele opmerkelijke veranderingen aan de Traction Avant aangebracht. Het meest in het oog lopend is wel de modificatie van juli 1952, toen het reservewiel onder een kofferdeksel verdween in plaats van het vertrouwde 'wieltje' achterop. Bij die gelegenheid verhuisden de ruitenwissers naar de onderzijde van de voorruit en werden de bumpers recht in plaats van de sierlijke 'moustaches' van weleer. Alle vooroorlogse viercilinder Tractions hadden twee ventilatieklepjes aan weerszijden van de motorkap. De zescilinders waren van meet af voorzien van een motorkap met de bekende staande sleuven. Vanaf 1947 hadden alle Tractions een dergelijke motorkap. Ook het interieur is met de tijd enigszins aangepast. De voorstoelen met metalen buizen boven de rugleuningen maakten plaats voor comfortabeler 'pullman'-zittingen. Tot in de loop van 1936 waren alle Tractions voorzien van een instrumentenpaneel dat midden in het dashboard was gemonteerd. Deze auto's hadden dan ook twee handschoenenkastjes. Vanaf het modeljaar 1937 verhuisde het instrumenten-paneel naar een meer gebruikelijke plaats, onder het stuurwiel. De uitvoering en de kleur van het paneel zijn afwisselend zwart, crème wit en grijs geweest.

    Ook op het gebied van de techniek zijn kleine modificaties aangebracht, die evenwel nooit ingrijpend waren. De compressieverhouding van de motor is van tijd tot tijd aangepast aan de kwaliteit van de beschikbare benzine (kort vóór en net na de oorlog was deze aanmerkelijk minder). Aan de dringende roep van vele klanten om een degelijker versnellingsbak met vier gangwissels, om minder slijtagegevoelige aandrijfassen en een degelijker en minder gecompliceerde voorwielophanging is door Citroën echter nooit gevolg gegeven. Daar waren ze allang niet meer in het verbeteren van de Traction geïnteresseerd. Alle energie werd gestoken in de ontwikkeling van de modellen van de toekomst, die zouden worden voorzien van een revolutionair veersysteem. De 2CV, die in zijn productierijpe vorm in 1948 op de markt kwam, was reeds voorzien van onafhankelijke wielophanging met uiterst soepele vering. In april 1954 werd de autojournalistiek in Parijs uitgenodigd voor wat men hoopte dat de langverwachte presentatie van een nieuw model Citroën zou zijn. Die gebeurtenis zou echter nog anderhalf jaar op zich laten wachten. Wat men te zien kreeg, was een zescilinder Traction Avant die was voorzien van een nieuw hydropneumatisch veersysteem op de achteras. De heren journalisten werden rondgereden in enkele van deze auto's, waarbij tijdens de rit over een slechte weg een fles champagne werd ontkurkt en uitgeschonken. De gasten kregen hun glaasje keurig op een dienblad gepresenteerd, dit alles zonder een druppel te morsen, terwijl de auto onverminderd voortsnelde. Van deze '15 Hydraulique' zijn iets meer dan 3.000 exemplaren vervaardigd. Met de introductie van de DS19 op de Parijse Autosalon in oktober 1955 viel definitief het doek voor de zescilinder Traction Avant. De viercilinder modellen werden nog anderhalf jaar langer geproduceerd. Toen was het definitief afgelopen voor de Traction Avant.

    Citroëns en dus ook de Traction Avant werden gebouwd in drie Europese fabrieken:

    De Britse auto's werden gebouwd in een rechtsgestuurde versie. De originele modellen waren kleine sedans met een 1303 cc motor. De recentere modellen hadden een motor van 4 cilinder 1911 cc met 'grote zes' die met een 2867 cc zescilinder uitgerust waren. Michelin bezat het bedrijf Citroën vanaf 1934 tot 1976, zodat het niet verrassend is dat zij de Traction Avant als testmateriaal voor hun radiale banden gebruikten.

    Tegen 1955 bouwde Citroën de DS, die aanvankelijk dezelfde motor gebruikte. De productie van de Traction eindigde in juli 1957; er werden ruim 770.000 exemplaren van gebouwd. De Traction Avant wordt vaak geassocieerd met de Tweede Wereldoorlog: een cliché is dat van in het zwart geklede Gestapoagenten die rondrijden in zwarte Tractions. Dat beeld heeft niet zo veel met de werkelijkheid van doen. De verklaring is dat er nog veel rijdende Tractions zijn die voor filmproducties over de Tweede Wereldoorlog gebruikt zijn, en kunnen worden.

    En om plaatje helemaal mooi te maken een Dodge Coronet Coupé.



    De
    Dodge Coronet was een model van het Amerikaanse automerk Dodge. De naam verscheen eerst in 1949 en werd tot 1976 gebruikt in Noord-Amerika. De Coronet werd daarna opgevolgd door de Dodge Monaco. In de jaren 1980 werd de Dodge Diplomat in Colombia verkocht als de Dodge Coronet.

    Eerste generatie (1949-1954)

    De Dodge Coronet werd geïntroduceerd als een van de eerste naoorlogse modellen van het merk. Het model was boven de Dodge Wayfarer en Meadowbrook gepositioneerd als het topmodel van het merk. In 1954 werd de Coronet in die hoedanigheid afgelost door de Dodge Royal. De Coronet was in feite identiek aan de Wayfarer en de Meadowbrook op wat uitrusting, opties en uiterlijke details na. Het model was enkel te verkrijgen met een 3,8 liter zes-in-lijnmotor van 103 pk. Vanaf 1953 kwam daar ook een optionele 4 liter V8 bij. Er werd ook een gelimiteerde limousineuitvoering gebouwd die plaats bood aan acht personen.

    Tweede generatie (1955-1959)

    De tweede generatie van de Coronet verscheen in 1955 aan de onderzijde van het gamma. De Wayfarer en de Meadowbrook waren geschrapt. Boven de Coronet stond de Royal en aan de top stond de Custom Royal. Een stationwagenuitvoering verscheen met de naam Dodge Suburban en de hardtop coupé en de cabriolet verschenen als Dodge Lancer. De Coronet II nam dezelfde motoren over: de 6-in-lijn was krachtiger geworden en leverde nu 123 pk. De cilinderinhoud van de Hemi V8 groeide naar 4,4 liter en in 1958 verder tot 5,3 liter. Voor 1957 werd de Coronet gefacelift waarbij de Forward Look-stijl van Virgil Exner werd toegepast. Hiermee werd de auto groter en kreeg hij een moderner uiterlijk. Na 1959 werd de Coronet samen met de Royal en de Custom Royal geschrapt waarna Dodge nieuwe modelnamen introduceerde.

    Derde generatie (1965-1967)

    Na enkele jaren afwezigheid werd in 1965 een nieuwe Coronet geherintroduceerd in het midden van het gamma. Daar stond het model boven de Dodge Dart en onder de Dodge Polara. In 1966 werd het model gefacelift en verscheen een coupé onder de naam Dodge Charger.

    Vierde generatie (1968-1970)

    In 1968 verscheen een nieuwe grotere Coronet. Er kwam ook een 426-S muscle car- uitvoering met onder meer een 7 liter Hemi V8 van 425 pk. Ook was er een coupé-hardtopversie ondanks het bestaan van de Dodge Charger. In 1968 werd een recordverkoop van 196.242 exemplaren opgetekend. In 1969 en 1970 werden lichte facelifts doorgevoerd. In dat laatste jaar liet Dodge het basismodel van de Coronet vallen en werd de Coronet Deluxe het instapmodel.

    Vijfde generatie (1971-1973)

    In 1971 werd opnieuw een nieuwe Coronet gelanceerd. Deze Dodge kreeg vloeiender lijnen en verscheen als sedan en als stationwagen. Er was geen coupéversie meer daar die markt voor de verwante Dodge Charger was. In 1972 werd een facelift doorgevoerd die vele optiepakketten wijzigde en het topmodel Coronet Brougham schrapte. Hierna liep de verkoop nogal matig. Daar waar in 1968 nog bijna 200.000 Coronets gebouwd waren werden er vanaf 1973 minder dan 90.000 per jaar geproduceerd. Dit was niet alleen een gevolg van de oliecrisis die dat jaar toesloeg. De verkopen van de Coronet gingen in de voorgaande jaren ook al achteruit.

    Zesde generatie (1974-1976)

    Voor 1974 werd de Coronet hertekend met een hoekiger carrosserie. Ook verscheen er - enkel dat jaar - een coupéversie. De verkoop kromp verder in tot minder dan 60.000 stuks en ongeveer 52.000 in 1975. Nog in 1975 werd het uitrustingsniveau Brougham terug ingevoerd. 1976 Was het laatste jaar met de modelnaam Coronet. Diens facelift ging verder als de Dodge Monaco. Ook de Diplomat, die tot dan een uitrustingsniveau op de Royal Monaco was, verscheen in 1977 als opvolger van de Coronet.

    Oef … even ademhalen. (Ik ga daar nog eens naar terug...)

    Het gaat verder naar Steenstraat -- Zuidschote --



    Elverdinge -- Poperinge – Om 09.15u rijden we de Franse grens over



    (foto : grenspost met voormalige douanekantoren) richting Godewaersvelde




    – Eecke – StSylvestreCappel – (foto : telecommunicatiestation-toren Herziene)





    – Hondeghem – (foto : hier is duidelijk een fietspad ! Tjonge, zulke plakaten...)



    -- Staples – Ebblinghem – (foto gasbuizen)
     


    : enkele cijfertjes... eind
    2015 gaat de gasterminal in Loon Plage in werking. Jaarlijks zal er 13 miljard kubieke meter gas door de pijplijn gestuwd worden. Hij wordt op Franse bodem191 km lang, hetzij de afstand van de canalisatie tussen Pitgam en Civilly (Oise) met een diameter van 1200 mm. En er werd reeds 500 miljoen euro uitbetaald aan onteigeningen van landbouw-gronden, geld dat niet terug betaald hoeft te worden eens de putten terug dicht zijn. Deze Gazoduc gaat door 99 gemeenten in 4 verschillende departementen.

    We rijden verder ... Wardrecques – Le Pont d'Ascin – Blaringhem – Wittes – Rocquetaire – Rincq – Glomenghem – (foto) Het is 10.30u en we krijgen een eerste controle in Bar Brasserie





    – Mammetz – Blessy – Ham – (foto antenne)



    jaja , in Vlaanderen niet meer te vinden, maar in Noord-Frankrijk bestaan ze nog – Estrée Blanche – Enqhuin-les-Mines (foto) en een inwoner beeld dat uitstekend uit met een mijnen-kolenwagentje voor zijn woning te etaleren
     


    – even verder (foto) het etablissement Ferme des Templiers
     


    : de hedendaagse hoeve 'De Tempeliers' is herbouwd in de 17de eeuw op de ruines van een middeleeuws versterkte woning. In die bepaalde periode mochten de edele families zonder enig gezag alleen dit type van versterkte woningen van dit type bouwen. In de 16de eeuw, wanneer Artois nog toebehoorde aan Keizer Karel, werden de gebouwen vernield door de soldaten van het Franse garnizoen van Thérouanne. Het behoorde daaropvolgend toe aan het boerendomein van de familie Fléchin tot aan de Franse Revolutie. In de 19de eeuw werd het overgenomen door de familie Solminihac. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het domein in tweeën gesplitst. Deze versterkte hoeve ligt bij het verlaten van het dorp in het gehucht Fléchinelle op de baan naar Cuhem-Flechin en is nu bestemd als B&B voor dagjestoeristen, restaurant en vergaderzalen.

    -- verder naar Cuhem – fléchin – Boncourt – Laires – Lisbourg – (foto) even binnenwippen bij dat kasteeltje





    : Chateau de Verchin dat deel uitmaakt van Les Jardins de la Lys, want het is hier dat de Lesse zijn bronnen heeft. Het omliggende park is omstreeks 1850 aangelegd en je kan er majestueuze bomen aantreffen, alsook waterplanten, nieuwe bloemperken, een moestuin 'a la française' met meer dan 100 verschillende groentensoorten. Het kasteel zelf is in private handen, maar toch ingeschreven als historisch monument en te bezoeken van 1 juni tot 30 september, elke zondag van 14.30u tot 18.00u en verder tijdens de week op afspraak. Gratis tot 12 jaar, volwassenen betalen 5 euro, groepen 4 euro. Contact : Gilles et Bénédicte de Lencquesaing op gilles.delencquesaing@wanadoo.fr of Tél. 03 21 04 41 38.

    -- We rijden verder Verchin binnen en zien nog maar eens (op eerdere ritten al eens tegengekomen) die eigenaardige 'gedraaide' kerktoren. (foto)





    Het dorp is door zijn 17de eeuwse StOmerkerk in flamboyante gothische stijl en zijn gekrulde toren wereldwijd bekend/beroemd geworden. Die draaiing zou te wijten zijn aan een verkeerde samenstelling van het houten dakgebinte. Sinds 15 november ingeschreven als historisch monument.
    Natuurlijk gaven de plaatselijke inwoners aan dit fenomeen een duivelse legende : deze verteld dat de jonge meisjes van Verchin het nog niet te serieus namen wat betrefde de goede zeden. Toen op een zekere dag een 'zogezegde' jonge maagd de kerk betrad om te huwen, draaide de klokkentoren zich verbolgen om. Hij zal zich slechts weer rechtoptrekken als een andere maagd de trappen van de kerk betreed... wat tot op heden nog niet is gebeurd !

    -- Verder naar Fruges – Coupelle-Vieille – Maisoncelle – Rimboval – Embry – Baubers-les-Hesmond – St Danoeux – Aix-en-Issard – Le Bout de Haut – Cormont – Frencq – Le Turne – Halinghen – Le Haut Pichot en daar krijgen we een prachtig panorama voorgeschoteld (foto)



    – Menty – Samer – (foto ) het is 13.00u en we hebben een tweede controlepunt in Café de l'Agriculture – in neem een koffietje op een minder druk terras voor het Café de la Place (foto)
     


    – Longfossé – Desures – Alincthun – Le Wast – Colembert – Nabringhen – en we arriveren bovenop de Col des 4 Vents (foto)



    – Surques – Neuville – het was me al een tijdje opgevallen dat de aloude gietijzeren hydranten langsheen de weg, daar stilletjesaan vervangen worden door modernere apparaten (foto)







    – Petit-Quercamps – La Coete – Bouvelinghem – West-Becourt – Acquin – Quelmes – Zudausques – Tilques – Zudrove – Serques – Le Marais – dan rijden we een stukje langs het kanaal richting StOmer tot in StMomelin – Nieurlet – het is 15.00u en we komen aan de 3de controle in taverne Au Marais Flamand



    – Haeneberg – Lederzeele – Mont Balenberg – Weemaerscappel – Oudezeele – Hogenaene – Winnezeele – Kruytstraete – Les Cinq Chemins – Oostcappel – hier gaan we weer (aan onze bekende 'zittende douanier') de Franse over en België binnen – het is 15.45u – Beveren Kalsijde – Stavele – Hoogstade – Pollinkhove – langs de Lo-vaart richting Diksmuide – Lo-Reninge – in Merkem het brugje over – langs het water tot aan de Driegrachtenbrug in Houthulst en vandaar naar het centrum.

    29-07-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012

    13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012

    09.00u : aankomst Zelzate...





    Cafe Bristol nog niet open... moeten wachten tot 09.30u voor een koffie...
     







    09.45u start – Dit waren de te volgen pijltjes





    Wachtebeke – (landwegen en bossen) – (foto dreef)



    – we volgen de Krekenroute

     
    Het Krekengebied is het meest noordelijke deel van het Meetjesland. Het hele landschap draagt er de sporen van de eeuwenlange strijd tegen de zee, die dikwijls overwonnen werd, maar even vaak keihard terugsloeg. In Waterland-Oudeman steekt de route de grens met Nederland over, om de polders van Zeeuws-Vlaanderen te ontdekken. In Terneuzen komen we even tot aan de imposante Westerschelde.




    – (Nederlandse grens) – Westdorpe – Axel – Overslag – 1ste controle Cafe Hoeksken (10.30u) 







     
    – (foto Nederland – Zeeland)



    – Nieuwe Molen – Koewacht – (foto Total pompstation) Heikant



    – kruispunt met N290 oversteken – Hulst – (Belgische grens) – Kapellebrug – (foto olifant)



    – 11.30u – Kemseke – (foto Snack de Grens)



    – 2de Controle Camping Voorhout Stekene (12.00u) : tijd voor een lekkere hamburger en een fris pintje want het is inmiddels 22°C





    – Stekene – StGillisWaas – StPauwels – Puivelde – Sinaai – (foto schaapherder met hond, een standbeeld van kunstenaar Frans Heirbaut)



    - Daknam – (foto bank en gedenkplaat)





    – Puttenen – Doorslaardorp – Lokeren – Lammeken – (Reynaertroute Zuid)



    Ook in het zuiden van het Waasland liet de sluwe Reynaert overal sporen na. In Sint-Niklaas start je voor een tocht langs het Rupelmonde van Mercator en langs Scheldegemeente Temse. Na de Waasmunsterse Heide volgen we de pijlen naar Lokeren. Voorbij Lochristi en het provinciaal domein Puyenbroeck rij je naar Daknam. Via Sinaai en Belsele rijden we terug naar Sint-Niklaas.

    – 3de Controle Taverne Krielken



    – Beervelde – Lochristi – Zeveneken – Zaffelare – (foto Puyenbroeck)



    – over de Moervaart (foto)



    – Wachtebeke – we volgen een baantje langs de autosnelweg – Zelzate.

    Beoordeling :
    Ondanks de mooie landelijke wegen en beboste domeinen, weinig soeps wat betreft 'bezienswaardigheden'. Deze streek is een vlakke landbouwstreek, zonder hoogtes en laagtes, met afwisseld maïs- en graanvelden en bebossing. Verder niets.
    Maar de route was wel goed bepijld... evenwel spannend, want de pijltjes hingen pas (meestal zonder voorafgaande waarschuwing) op de afslag, de splitsing of het kruispunt !
    Af en toe was het 'keren' geblazen. Een echte zoektocht... dat heeft ook zijn charmes.
    Het is duidelijk dat het nieuwe bestuur (de club is pas een drietal jaar terug heropgericht) nog geen kaas gegeten heeft wat organiseren en 'pijltjes hangen' betreft.
    Komt wel goed met de jaren...

    04-08-2012 om 17:54 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012

    11de Kanaaltreffen van MC Down Under uit Oudenburg.

    Zondag 5 augustus 2012


    We kwamen aan in Oudenburg om 09.30u... heldere hemel, fel zonnetje... dat beloofde al veel goeds. De mooiste van de bende speelt voor wegkapitein...



    Ondertussen worden al maatregelen getroffen voor de hamburgers en de hot-dogs...



    Binnen was het gezelligheid troef : de barmeiden en de inschrijvingstafel...






    Even een kiekje van de talrijke mooie trofeeën...











    We beginnen met kilometers kronkelweggetjes door de landerijen tot we in het centrum van De Haan arriveren... een fanatieke inwoner heeft dat goed geïllustreerd op zijn gevel (foto haan)...


    Verder naar Nieuwmunster ... Zuienkerke ... we volgen een tijdje de Vierkerkenroute ... en weer de landerijen in tot bij Blankenberge ... weer naar Zuienkerke ... Houtave ... Varsenare ... en daar zoeven we de bossen van het Domein Tu-dor in ...



    even oprijden tot bij het kasteel... (foto)




    Loppem ... Heidelberg ... Zedelgem ... in Snellegem liggen de wegen er nat bij : hier hebben ze al een bui gegeten ! ... we zitten op de Permekeroute ... Zerkegem ... Bekegem ... en hier hebben ze een ware 'knuffelzone' : wat we hier voor en na schooltijd te zien krijgen is me een raadsel... (foto)


    We komen aan de Witte Molen van Roksem (foto)
    De Witte Molen is een windmolen in Roksem, een deelgemeente van het West-Vlaamse stadje Oudenburg. De Witte Molen, aan de Zeeweg, is een bergmolen waarin zowel meel als olie kan worden gemalen. In de eerste helft van de 17e eeuw werd hier een eerste houten staakmolen gebouwd. Deze molen staat op de Ferrariskaart (1770-1778) vermeld als "Rockxem-molen".
    De huidige bakstenen bergmolen kwam er in 1843 waarbij men onderdelen van de oude houten molen heeft gebruikt. Er staan namelijk 18de-eeuwse datums vermeld op enkele balken. Stad Oudenburg, die de molen in erfpacht heeft, liet de molen restaureren. Op de open monumentendag van 13 september 2003 werd de molen nog eens feestelijk ingehuldigd.

    In 2010 zou de Witte Molen opnieuw gerestaureerd moeten zijn, maar de onderdelen liggen er nog steeds naast. De molen draaide niet meer nadat in 2008 problemen in de askop ontstonden.

      Roksem - Witte Molen 1.jpg

    We rijden een stukje af van de Hoevenroute.

     

    Deze autoroute met een totale afstand van 76 kilometer, verkent het polderlandschap tussen Oostende en Diksmuide, een gebied dat deel uitmaakt van de “Grote Westpolder”; dit is een op de zee teruggewonnen landstreek met een vrij uitgesproken agrarisch karakter, dat bepaald wordt door weiden, akkers en boerenhoven. Tijdens deze route worden de boerderijen centraal geplaatst, want trekpleisters langsheen deze tocht zijn onder andere: de Oudenburgse abdijhoeve, de Viconia-kasteelhoeve, de imposante Schoorbakkehoeve, het Fleriskot en de Spermalie-hofstede aangedaan. Andere bezienswaardigheden daarentegen worden gevormd door de Keignaertkreek, het Romaanse kerkje van Ettelgem, het landschap van Moere-Nieuwland, de Godelieve-abdij van Gistel, het natuurreservaat van Stuivekenskerke, het Fort van Nieuwen Damme en het koninklijk domein van Raversijde. Om het de autobestuurders een stuk makkelijker te maken is deze Hoevenroute als provinciale autoroute over het gehele parcours met zeshoekige bordjes bewegwijzerd. En voor de realisatie van dit routeproject stonden het Vlaams Commisariaat-Generaal voor Toerisme, het West-Vlaams provinciebestuur en de steden Oostende, Middelkerke, Gistel, Oudenburg en Diksmuide in, waarbij de algemene coördinatie werd waargenomen door de Westvlaamse Vereniging voor de Vrije Tijd v.z.w.

    Wil je nog meer te weten komen over deze Hoevenroute, ga dan naar de website van het Brugse Ommeland via deze link: http://www.brugseommeland.be en klik daar dan door op “routes”.
     

    Af en toe heeft de organisatie er goed aan gedaan om hier en daar van die gevarenbordjes te plaatsen, vooral waar de landelijke wegen bezaaid waren met grind...



    1ste controlepunt te Westkerke : cafe 'tKroegje... het is 11.22u.
    (foto)


    De organisatoren hebben zelfs de 'snelle jongens' voorzien van een extra waarschuwing : Flitspaal !!! Maar die stond da n weer heel dicht na het bord / velen zullen hier hard op de rem gestaan hebben ! ...(foto)


    Eernegem ... Koekelare ... tja, veel plaats bleef er niet over voor een tegenligger...



    Ichtegem ... Daar hebben ze een 'Plezanten Hof' : dat zal de Fons van de 'Opnieuw-Plezant-Club' deugd doen / misschien kan hij in de toekomst daar wel eens een meeting organiseren !! ...(foto)




    Mijn bankkaart doet het niet bij het tanken en die gasten met hun prachtige GoldWings hebben mij bij dat Gulf-station van nafte voorzien : ik heb ze natuurlijk in cash terugbetaald... (foto)


    We rijden een stukje Houtlandroute en Boskapelroute...



    De 81 km-lange Houtlandroute met vertrekplaats het Kasteel Ravenhof in Torhout, leidt je door het West-Vlaamse Houtland tussen Brugge en Torhout. Kenmerkend voor de streek zijn de vele bossen en houtkanten. De route start in Torhout en gaat dan via rustige secundaire wegen naar Koekelare, Ichtegem, Aartrijke en Zedelgem. De route is zo opgevat dat de rondrit kan worden gecombineerd met een korte wandeling in de kasteeldomeinen die zich langsheen het tracé situeren.
    De 44 km-lange Boskapelfietsroute met startplaats in Ichtegem is vernoemd naar de Boskapel werd in de 19de eeuw gebouwd door de edelman Auguste de Tserclaes de Wommersom als dank voor een genezing. In 1875 werd het gebouwtje eigendom van de Bekegemse kerkfabriek. Sinds 1948 is er op Pinkstermaandag een jaarlijkse bedevaart naar de kapel. Deze werd ingericht door Pastoor Nijs. In de meimaand wordt er de rozenkrans op zondag om 19.00 u. op maandag, woensdag en vrijdag om 20.00 u gebeden. Op de eerste zondag van oktober wordt er een bedevaart gehouden van de kerk van Bekegem naar de Boskapel.

    Koekelare ... Handzame ... Bovekerke ... Vladslo ... en daar zenden de kerels die de pijltjes hebben opgehangen ons in een verboden zone. (foto)...


    Jongens pas daar mee op : als er ene 'local' de politie opbeld en die plaatsen zich zo ongeveer halverwege die weg, dan gaan alle motorrijders die ze pakken betalen !!!

    Esen ... Woumen ... 2de controle in de 'ijshoeve' 'tMadeliefje... en den diene zal deugd gehad hebben van zijn aarbeiencoupke !! (foto)




    We rijden langsheen het waterzuiveringsstation De Blankaart (foto)




    We rijden tot bij de Houthulstbrug en rijden een eindje langs de Ijzer... de Knokkebrug Houthulst over... Nieuwkapelle ... Lo ... opnieuw Nieuwkapelle ... dit is het windmolenproject De Put ...
    (foto)




    Oudekapelle ... Lampernisse ... Oostkerke ... we volgen de N35 richting Veurne en slaan af richting Stuivekenskerke ... Kaaskerke ... Stuivekenskerke ... en we zitten nu op de IJzerfrontroute...






    Deze 79km-lange toeristische autoroute verkent het polderlandschap tussen Nieuwpoort, Koekelare en Diksmuide. Centraal thema vormt het gebeuren tijdens de Eerste Wereldoorlog. De route vangt aan in Diksmuide. Vier jaar lang vormde de IJzer hier de frontlijn. Tal van relicten, monumenten en begraafplaatsen herinneren hieraan.

    We passeren een Kattenhotel (met ster) (foto)
    www.kattenhotel-beverdijk.be


    Pervijze ... en hier hebben we één van de weinige 'rechte' stukken weg in het ganse traject richting Schore / dat moet een opluchting zijn voor de 'laagvliegers' die hier – na urenlang die kronkelweggetjes te hebben getrotseerd - voor een aantal kilometers eens alle registers kunnen openzetten ... we rijden weer een stukje Hoevenroute .. over de Ijzer en we komen aan in Schore ...

    we volgen een stukje N367 en slaan af naar Mannekensvere... even buiten de bebouwde kom, vind ik een bankje om even de benen te strekken en een 'stuutje' te eten / het is inmiddels al 13.30u geworden ... (foto)

     

    Dan gaat het langs de vaartdijk tot aan de Rattevallebrug van Middelkerke...



    Ook de naam van het aanlengende restaurant waar de lekkerbekken aan hun trekken komen!
    Wat eens een volkcafeetje langs de Plassendaelevaart was, werd eind jaren 80 gerenoveerd tot een knus restaurantje, waar Koen en Claudette ondertussen al 25 jaar hun gasten ontvangen. Tussen 14 en 17.30 u. kun je er terecht voor verrukkelijke pannenkoeken, wafels en roomijs. Op ons zonnig en verwarmd terras kun je ’s middags of ’s avonds eveneens genieten van onze specialiteiten van het huis: een blond of bruin Rattevallekuipje en heerlijk gegrilde ribbetjes. En niet te vergeten: de kleintjes kunnen ravotten op het speelpleintje en in het springkasteel. Binnen zijn er 64 zitplaatsen, op het terras buiten kunnen zo’n 70 personen plaatsnemen.

    komen we via Westende in Middelkerke ... foto verpakte grasbalen...


    Bij het binnenrijden van Slijpe zien we dat staan : ROZE VAN VOOR TOT ACHTER INCLUIS DE GARAGE !!!!!! Nog net niet zijn dak en zijn deuren...Ik mag er niet aan denken wie daarin wil leven ! (foto)


    Af en toe komen op splitsingen waar een flauwe grappenmaker de pijltjes heeft omgedraaid : dan zit er niets op dan in beide richtingen te gaan verkennen tot we opnieuw een pijltje hebben gevonden, maar dat kan soms kilometers ver zijn !!!

    Zo ook hier bij de 42km-route van Wereldkampioen Freddy Martens... (foto)




     
    De fietsroute start aan het info-kantoor nabij de Sint-Theresiakapel, langs de Badenlaan in Westende-Bad. Het initiatief voor de route kwam van de gemeente Middelkerke, waarvan Lombardsijde een deelgemeente is. U maakt kennis met zowel een ruraal landschap als de kustduinen. Het is een route met opvallend veel rustbanken. Houd wel rekening mat veel wind !
     
     
    Freddy Maertens was een fameus wielrenner en werd wereldkampioen in 1976 en 1981. In de zomer van 2004 kreeg hij zijn eigen fietsroute in Middelkerke in West-Vlaanderen. De route is 42 kilometer lang en loopt voornamelijk over landelijke wegen. 
    Freddy Maertens (Lombardsijde, 13 februari 1952) is een voormalig Belgisch wielrenner, die beroepsrenner was van 1972 tot 1987. Hij won veel van zijn wedstrijden in de sprint en kon dankzij zijn uitzonderlijke kracht goed op het grote verzet rijden. De meeste zeges haalde Maertens dan ook in sprints en tijdritten. In drie deelnames aan de Tour de France won hij vijftien etappes en droeg hij negen dagen de gele trui. Driemaal won hij de groene trui voor het puntenklassement.
     

    We rijden nog een stukje langs het water tot in Snaaskerke en van daaruit was het niet ver meer tot in Oudenburg... maar velen vergaten hun stempel op te halen bij de 3de (en geheime) controle in cafe Derby !!! (foto)


    Aankomst 14.45u.

    Nog even sympatiseren met een standhouder 'voor het goede doel' en een kiekje van wat 'bikers'-spullen. Niets speciaals tenzij je van die 'hardcore'-gadgets houdt natuurlijk.









    Beoordeling : een mooie rit /een min of meer voor sommigen lastige rit want het parcours bestond voor 90% uit landelijke kronkelwegen en voor de 'snelle machines' is dit geen must. Onderweg heel weinig bezienswaardigheden (dat is dan voor de toeristen onder ons) en voor de Westvlamingen is dit natuurlijk bekend terrein. Gaan we per gelegenheid zeker nog eens overdoen...



    05-08-2012 om 18:44 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moto Treffens Vlaanderen 2012
    • Motorrijders !
      Een weekendje vrij ?
      Hieronder alvast een reeks ritten voor in jullie agenda...
             


      12 augustus : 31ste Krabbetreffen Rollegem

    • 12 augustus : Graafschapsrit – Jabbeke

    • 12 augustus : 13de MTC Walkers Motor Treffen – Rijmenam

    • 15 augustus : Zomerrit – Burst

      15 augustus : 9de Olf Oest-treffen - Torhout

    • 19 augustus : 27ste Mandeltreffen - Izegem

    • 19 augustus : 2de Canyon Treffen – Nazareth

    • 19 augustus : 18de Redbone Treffen - Lichtervelde

    • 26 augustus : 13de 'We Zien Wel' Treffen Zeeland – Wemmeldinge

    • 26 augustus : Zennevallei Treffen – StPietersLeeuw

      26 augustus : Vlastreffen - Kortrijk

    • 1 september : 8ste Open Motorrit – Olmen

    • 9 september : 15 Mossel Treffen – Oostende

    • 9 september : 9de Brandweer Motor Treffen – Aarsele

      9 september : benefietrit 'Motorrijders met een Hart' - Zarlardinge

    • 16 september : Griezel Treffen – Grobbendonk

    • 16 september : 8ste MR voor MS – Zwevegem

    • 16 september : 21ste Squeedly Treffen – Ecaussines

    • 16 september : 9de Motor Toertocht – Oostkerke

    • 16 september : 15de Gruzmull Treffen - Ledegem

    • 23 september : Paterrit – Affligem

      30 september : 32ste Eikeltreffen - Oostende

    • 6 oktober : 6de Sleuren Treffen – Berlaar/Heikant

    • 14 oktober : Gouden leeuw Treffen – StGillisWaas

      21 oktober : Schelde-Dendser-Leie Treffen - Buggenhout

    • 28 oktober : Herfstrit – Moerzeke

      28 oktober : Ronde van Henegouwen - Ronse


    See you on the road !!!!

    (Meer details op www.treffens.be)







    06-08-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
    Bij een verkeersongeval is gisterenavond rond 20.30 uur een motorrijder om het leven gekomen op de N98, tussen Fosses-la-Ville en Mettet. Dat meldt het parket van Namen.

    Een wagen sneed de motor de pas af.
    De bestuurder van de auto was onder invloed van alcohol.
    De motorrijder, een vijftiger, overleed aan zijn verwondingen.
    Het parket stuurde een expert ter plaatse.

    12-08-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
    Bij een verkeersongeval is gisterenavond rond 20.30 uur een motorrijder om het leven gekomen op de N98, tussen Fosses-la-Ville en Mettet.
    Dat meldt het parket van Namen.

    Een wagen sneed de motor de pas af.
    De bestuurder van de auto was onder invloed van alcohol.
    De motorrijder, een vijftiger, overleed aan zijn verwondingen.
    Het parket stuurde een expert ter plaatse.

    12-08-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
    In Diest is een 23-jarige man om het leven gekomen bij een verkeersongeval.
    Dat meldt de lokale politie. De man reed met zijn motorfiets in de Molenstraat en verloor de controle over het stuur toen hij aan het kruispunt met de Postbaan een bocht nam.

    De motorrijder kwam ten val, gleed door en kwam onder een geparkeerde wagen terecht.
    Volgens de politie overleed hij ter plekke.
    Het Leuvense parket heeft een verkeersdeskundige aangesteld om het ongeval nader te onderzoeken.

    17-08-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
    Een Belgische bestuurder heeft dinsdag op een weg in Corbès, in het Franse departement Gard, een motorrijder doodgereden.
    De Belg wordt vervolgd voor onopzettelijke doodslag, zo berichtte de krant Midi Libre.

    De Belgische bestuurder zou geen voorrang aan de motorrijder verleend hebben toen hij een privéweg verliet. De motard overleed ter plaatse.
    De bestuurder, die in shock verkeerde, werd gehoord door de gendarmerie en vervolgens in verdenking gesteld voor onopzettelijke doodslag.

    17-08-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
    Een motorrijder is vandaag om het leven gekomen bij een ongeval in Stoumont in de provincie Luik. De passagier, de vrouw van de overleden bestuurder, raakte daarbij zwaargewond, meldt het parket van Verviers.

    De motorrijder verongelukte even na 16 uur op de baan tussen Coo en La Gleize (Stoumont).
    Om een nog onbekende reden verloor hij de controle over het stuur.
    Hij overleed ter plaatse.

    Zijn echtgenote werd in kritieke toestand met de helikopter afgevoerd.
    De vrouw verkeert nog steeds in levensgevaar.

    02-09-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
    In het West-Vlaamse Moen, een deelgemeente van Zwevegem, is deze namiddag een motorrijder om het leven gekomen na een frontale aanrijding met een personenwagen.
    Dat bevestigt woordvoerder Michaël Vanden Heede van de politiezone Mira.

    Het ongeval gebeurde omstreeks 15.30 uur op de Verzetslaan.
    Bij een inhaalbeweging botste een motorrijder frontaal op een voertuig dat uit de andere richting kwam. Voor de 48-jarige motorrijder kon geen hulp meer baten.
    Hij stierf ter plaatse aan zijn verwondingen.

    De personenwagen werd bestuurd door een man uit Doornik.
    Hij was vergezeld van zijn vriendin.
    De bestuurder raakte lichtgewond, zijn vriendin verkeerde in shock.
    De Verzetslaan is afgesloten voor alle verkeer.

    05-09-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
    De aanrijding in Nevele waarbij een motorrijder gisterenavond levensgevaarlijk gewond raakte, gebeurde vermoedelijk door een onoplettendheid van de bestuurster van de personenwagen.
    Dat zegt het Gentse parket, dat een verkeersdeskundige aangesteld heeft voor verder onderzoek.

    Het ongeval gebeurde in de Damstraat in deelgemeente Vosselare.
    De bestuurder van de wagen, een 48-jarige vrouw, sloeg links de Meirebeekstraat in.
    Ze raakte de motorrijder, die uit de tegenovergestelde richting kwam.
    De vrouw reed niet te snel en had niet gedronken.

    De man op de motor kwam zwaar ten val. Hij werd in levensgevaarlijke toestand naar het ziekenhuis gebracht en zijn toestand is nog altijd uiterst kritiek.
    Het gaat om een 28-jarige Gentenaar, die met een voorlopig rijbewijs reed.

    07-09-2012 om 12:03 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
    Zaterdagmiddag gebeurde even na 13 uur een zwaar ongeval in de Clyttesteenweg in Reningelst.

    Een motorrijder uit Dranouter, die uit de richting van Reningelst kwam, werd er aangereden door de zeer eclusieve wagen Fisker Karma ES Ever van W.L. uit De Klijte, die de weg opreed vanuit de Diepestraat. De motor kwam via een boom in de gracht terecht en de bestuurder werd meters hoog door de lucht geslingerd. Hij kwam tientallen meter verder in de gracht terecht.
    De MUG en de brandweer van de Poperingse deelgemeente Reningelst kwamen ter plaatse. De motorrijder werd met zware verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. In de auto werd er niemand gewond.
    http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieuws/algemeen/motorrijder-raakt-zwaargewond-bij-ongeval-in-reningelst/article-4000177962288.htm#.UFT1idEY-sg.facebook

    15-09-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op het kruispunt van de Ninoofsesteenweg en de Luitenant Jacopsstraat botsten deze morgen een wagen en een motor.

    De motorrijder raakte licht gewond.

    Het ongeval gebeurde kort voor 7 uur. De bestuurder van een wagen, die richting Ninove reed, sloeg links af, naar de Luitenant Jacopsstraat.

    Op dat ogenblik kwam er een motorrijder aangereden, richting kruispunt Eizeringen.

    De motor reed op de wagen in. De motorrijder werd licht gewond en is naar het ziekenhuis van Asse gevoerd.

    Door het ongeval was er extra verkeershinder voor het verkeer, dat richting Brussel rijdt.

    24-09-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
    Langs de Rijksweg belandde Glenn Gayse (26) uit Lendelede gisteren met zijn motor tegen de wagen bestuurd door Solange Theys. De automobiliste wilde rechtsomkeert maken en had wellicht de snelheid van de motor niet juist ingeschat. De motorrijder haperde met zijn voet aan de auto en kwam ten val. Hij werd lichtgewond.

    29-09-2012 om 09:28 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Nijlense lijsttrekker van N-VA Jinse Van Den Bogaert mag van geluk spreken dat hij de laatste campagneweken nog volop kan mee beleven. Afgelopen vrijdag werd de 30-jarige politicus op weg naar zijn werk op zijn motorfiets op de Broechemsesteenweg van de sokken gereden.

    "Uit
    een zijstraat kwam plots een auto opgedraaid. Mijn motorfiets raakte de voorzijde van de wagen, waarop ik onderuit ben gegleden", reconstrueert de N-VA-lijsttrekker het ongeval.
    In het ziekenhuis werd duidelijk dat hij bij de val zijn rechterenkel had gebroken.
    "Dit had erger kunnen aflopen. Ik moet nu wel zes weken op krukken rondlopen, maar dat betekent niet dat mijn campagne is afgelopen", zegt een strijdvaardige Jinse Van Den Bogaert.
    "Flyers ronddelen en huisbezoeken afleggen, zal niet meer lukken. Maar ik ga zeker nog langs bij een aantal mensen. Woensdag hebben we partijvergadering. Ik vermoed dat er dan nog wel afspraken worden gemaakt over wie me nog wat kan bijspringen."

    30-09-2012 om 00:00 geschreven door Guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Guy Vandendriessche
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
    Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 25/12-31/12 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/03-03/04 2005
  • 14/03-20/03 2005
  • 28/02-06/03 2005
  • 21/02-27/02 2005
  • 17/01-23/01 2005
  • 15/11-21/11 2004
  • 25/10-31/10 2004
  • 11/10-17/10 2004
  • 27/09-03/10 2004
  • 06/09-12/09 2004
  • 16/08-22/08 2004
  • 09/08-15/08 2004
  • 26/07-01/08 2004
  • 12/07-18/07 2004
  • 05/07-11/07 2004
  • 28/06-04/07 2004
  • 31/05-06/06 2004
  • 24/05-30/05 2004
  • 10/05-16/05 2004
  • 03/05-09/05 2004
  • 19/04-25/04 2004
  • 12/04-18/04 2004
  • 05/04-11/04 2004
  • 29/03-04/04 2004
  • 15/03-21/03 2004
  • 01/03-07/03 2004
  • 02/02-08/02 2004
  • 29/12-04/01 2004
  • 13/10-19/10 2003
  • 08/09-14/09 2003
  • 01/09-07/09 2003
  • 25/08-31/08 2003
  • 04/08-10/08 2003
  • 14/07-20/07 2003
  • 07/07-13/07 2003
  • 09/06-15/06 2003
  • 12/05-18/05 2003
  • 14/04-20/04 2003
  • 07/04-13/04 2003
  • 17/03-23/03 2003
  • 10/03-16/03 2003
  • 17/02-23/02 2003
  • 27/01-02/02 2003
  • 14/10-20/10 2002
  • 30/09-06/10 2002
  • 26/08-01/09 2002
  • 29/07-04/08 2002
  • 29/04-05/05 2002
  • 15/04-21/04 2002
  • 18/03-24/03 2002
  • 04/03-10/03 2002
  • 04/02-10/02 2002
  • 28/01-03/02 2002
  • 31/12-06/01 2002
  • 24/12-30/12 2001
  • 17/12-23/12 2001
  • 26/11-02/12 2001
  • 03/09-09/09 2001
  • 20/08-26/08 2001
  • 13/08-19/08 2001
  • 30/07-05/08 2001
  • 25/06-01/07 2001
  • 11/06-17/06 2001
  • 30/04-06/05 2001
  • 19/02-25/02 2001
  • 23/10-29/10 2000
  • 16/10-22/10 2000
  • 21/08-27/08 2000
  • 14/08-20/08 2000
  • 17/07-23/07 2000
  • 19/06-25/06 2000
  • 27/09-03/10 1999
  • 09/08-15/08 1999
  • 17/08-23/08 1998
  • 15/06-21/06 1998
  • 01/06-07/06 1998
  • 29/12-04/01 1998
  • 16/06-22/06 1997
  • 17/03-23/03 1997
  • 30/12-05/01 1997
  • 26/08-01/09 1996
  • 05/08-11/08 1996
  • 15/07-21/07 1996
  • 10/06-16/06 1996
  • 08/05-14/05 1995
  • 20/03-26/03 1995
  • 06/03-12/03 1995
  • 03/10-09/10 1994
  • 26/09-02/10 1994
  • 12/09-18/09 1994
  • 05/09-11/09 1994
  • 29/08-04/09 1994
  • 15/08-21/08 1994
  • 04/07-10/07 1994
  • 23/05-29/05 1994
  • 09/05-15/05 1994
  • 25/04-01/05 1994
  • 11/04-17/04 1994
  • 03/01-09/01 1994
  • 26/12-01/01 1995
  • 04/10-10/10 1993
  • 13/09-19/09 1993
  • 06/09-12/09 1993
  • 30/08-05/09 1993
  • 16/08-22/08 1993
  • 09/08-15/08 1993
  • 26/07-01/08 1993
  • 12/07-18/07 1993
  • 05/07-11/07 1993
  • 28/06-04/07 1993
  • 21/06-27/06 1993
  • 07/06-13/06 1993
  • 31/05-06/06 1993
  • 17/05-23/05 1993
  • 03/05-09/05 1993
  • 26/04-02/05 1993
  • 19/04-25/04 1993
  • 05/04-11/04 1993
  • 29/03-04/04 1993
  • 15/03-21/03 1993
  • 08/03-14/03 1993
  • 02/11-08/11 1992
  • 19/10-25/10 1992
  • 10/08-16/08 1992
  • 30/03-05/04 1992
  • 03/02-09/02 1992
  • 16/09-22/09 1991
  • 03/06-09/06 1991
  • 27/05-02/06 1991
  • 13/05-19/05 1991
  • 29/04-05/05 1991
  • 01/04-07/04 1991
  • 04/03-10/03 1991
  • 31/12-06/01 1991
  • 17/12-23/12 1990
  • 10/12-16/12 1990
  • 03/12-09/12 1990
  • 15/10-21/10 1990
  • 08/10-14/10 1990
  • 01/10-07/10 1990
  • 03/09-09/09 1990
  • 27/08-02/09 1990
  • 06/08-12/08 1990
  • 30/07-05/08 1990
  • 16/07-22/07 1990
  • 25/06-01/07 1990
  • 18/06-24/06 1990
  • 11/06-17/06 1990
  • 04/06-10/06 1990
  • 28/05-03/06 1990
  • 14/05-20/05 1990
  • 07/05-13/05 1990
  • 30/04-06/05 1990
  • 16/04-22/04 1990
  • 09/04-15/04 1990
  • 02/04-08/04 1990
  • 26/03-01/04 1990
  • 19/03-25/03 1990
  • 12/03-18/03 1990
  • 05/03-11/03 1990
  • 26/02-04/03 1990
  • 05/02-11/02 1990
  • 13/11-19/11 1989
  • 16/10-22/10 1989
  • 18/09-24/09 1989
  • 11/09-17/09 1989
  • 04/09-10/09 1989
  • 14/08-20/08 1989
  • 07/08-13/08 1989
  • 31/07-06/08 1989
  • 26/06-02/07 1989
  • 03/04-09/04 1989
  • 27/02-05/03 1989
  • 22/08-28/08 1988
  • 01/08-07/08 1988
  • 13/06-19/06 1988
  • 02/05-08/05 1988
  • 18/04-24/04 1988
  • 04/04-10/04 1988
  • 07/03-13/03 1988
  • 30/11-06/12 1987
  • 08/06-14/06 1987
  • 30/03-05/04 1987
  • 23/03-29/03 1987
  • 11/08-17/08 1986
  • 05/05-11/05 1986
  • 31/03-06/04 1986
  • 24/03-30/03 1986
  • 03/03-09/03 1986
  • 24/02-02/03 1986
  • 30/12-05/01 1986
  • 03/06-09/06 1985
  • 06/05-12/05 1985
  • 11/03-17/03 1985
  • 04/02-10/02 1985
  • 09/07-15/07 1984
  • 25/06-01/07 1984
  • 12/03-18/03 1984
  • 05/03-11/03 1984
  • 02/01-08/01 1984
  • 24/12-30/12 1984
  • 11/07-17/07 1983
  • 27/06-03/07 1983
  • 21/03-27/03 1983
  • 14/03-20/03 1983
  • 28/06-04/07 1982
  • 16/07-22/07 1979
  • 11/08-17/08 1975

    Inhoud blog
  • Motorrijder uit Oostende om het leven gekomen
  • Dodelijk ongeval in Moorsele
  • Dodelijk ongeval op de Groendalseweg in Bleiswijk
  • DODELIJK ONGEVAL OP N8 IN HEESTERT
  • Motorambulance
  • Vluchtmisdrijf in Torhout
  • Koninklijke Marechaussee kiest wederom voor Yamaha
  • DRIE VIERDE VAN DE MOTORONGEVALLEN GEBEURT TUSSEN APRIL EN OKTOBER
  • Aantal motorongevallen op tien jaar met kwart gedaald
  • BIVV roept weggebruikers op na motorongevallen: "Wees extra voorzichtig"
  • Motorrijder laat het leven bij ongeval in Kuurne
  • Motorongeval in bocht oprit A29
  • Zero Police Motorcycles in California
  • De motor van de toekomst...
  • Kersverse bruid overleden na aanrijding met motorrijder
  • Motorrijders als Kerstman in Brussel
  • Gibbs Biskji
  • Chauffeur maait motard van de weg
  • Motard staat weer recht na mislukte wheelie op snelweg
  • Humanoïde bikerrobot van Yamaha kan helemaal alleen moto rijden
  • Motorrijder sterft nadat hij door kapel reed
  • Zero Motorcycles
  • Nieuwe badges voor nieuwe uniformen wegpolitie Antwerpen en Gent
  • de motorrijders van Hatzoloh
  • Helft Belgische motorrijders niet verzekerd voor lichamelijke schade
  • Motorpolitie Marokko krijgt camera op helm
  • Motard van 36 sterft na zware klap op N49
  • Doodgeschoten verpleegster stuurde motorbende op ex af
  • Zwaar motorongeval in Waaslandhaven
  • motorrijder sterft tijdens ritje met vrienden
  • Mustang Pony 320 1947
  • Motorrijder overleden na ongeval op circuit in Zolder
  • Porcaro, de stad van de motorrijders
  • Gearresteerde tiener moet geboeid meelopen met motor van agent
  • Gestolen motorfiets terug bij eigenaar
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Strandredders nemen jetscooter in gebruik
  • Twee doden na motorongeval
  • Chauffeur was onder invloed van alcohol toen hij jong koppel doodreed
  • Quadbestuurder levensgevaarlijk gewond
  • Bestuurder motorfiets komt om het leven na ongeval op Rijksweg te Roeselare
  • Motorrijder (60) komt om bij ongeval in Lichtervelde
  • Gedenksteen voor alle verongelukte motorrijders
  • Rondrit Ommegang StDenijs 21 juni 2015
  • Motorongeval in de Botlek
  • Motorrijder stabiel, maar nog in levensgevaar na aanrijding
  • Deze anonieme motoren helpen Antwerpse politie verkeershooligans klissen
  • 24-jarige motorrijder overleden na botsing
  • Motorrijder sterft na val in gracht in Koekelare
  • Motorrijder sterft na frontale klap
  • 'Bendeoorlog verwacht in België'
  • Hondjes op de motor...
  • Zware brand in motozaak
  • Hond mee met baasje op Vespa
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder zwaargewond na harde klap in Izegem
  • Motorrijder verongelukt in Lille
  • 2015 Ducati Monster Stripe 821 en 1200
  • 2016 Yamaha YZ en WR offroad modellen gelanceerd
  • Motorrijder geeft levensgevaarlijke chauffeur terechte kopstoot
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Fleurus
  • Motorrijder zwaar gewond
  • Motorrijder zwaargewond bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Aarschot
  • Motard laat leven na zware klap tegen een wagen
  • Zwaar motorongeval in Neeroeteren
  • Orlando Bloom laat zich eens goed gaan
  • Motorrijder verongelukt
  • Motorrijder
  • Overlever motorongeval toont hoe ze de draad weer oppikt
  • Motorrijder komt om bij ongeval
  • Waaghals rijdt op 1 wiel op Ring rond Brussel
  • 100-jarige Liske opnieuw op de motor
  • Een 'opfrissing' helpt ongevallen voorkomen
  • Motorrijder sterft na ongeval op brug over E17
  • Dodelijk ongeval met motorrijder op Assesteenweg te Herne
  • motorrijder dood in Ternat
  • Nieuwe politiemotoren Antwerpen
  • Motorrijder gewond na aanrijding
  • Vader van zes kinderen sterft bij motorongeval
  • Police Use Electric Chariot Scooter , Fast Motorised Off Road Segway
  • Motorrijder overleden na ongeluk Zoutelande
  • Motorrijder boord zich in auto
  • Jonge motorrijder verongelukt in Ingelmunster
  • Motorrijder verongelukt op gladde weg...
  • Motor op de spoorwegen geglipt door zand
  • Oekraïense ex-international Gusin sterft in motorongeval
  • 17de Mosseltreffen - Oostende
  • beelden dodelijk motorongeval gebruikt in campagne voor veiliger verkeer
  • Schokkend: Roekeloze motorrijder filmt eigen dood
  • Motorrijder zwaar gewond in StDenijs
  • Nieuw scherm en herstellingen aan PC800
  • Nieuwe KMar-motorfiets: Yamaha FJR 1300A
  • 33ste Krabbetreffen - Rollegem 17 augustus 2014
  • Aanrijding tussen motorrijder en bestelwagen in Hoevenen
  • 13de Olf Oest treffen - Torhout 16 augustus
  • 15de Walkerstreffen - Rijmenam 10 augustus 2014
  • Graafschapstreffen 2014
  • Nederlandse motoragent omgekomen bij achtervolging
  • Twee doden bij motorongeval aan Leuvense vaart
  • 1ste motorrit Paddy's Pub - Zottegem 3 augustus 2014
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Antwerpen
  • Dodelijk motorongeval in Frasnes-lez-Anvaing
  • Competentietreffen - Ieper 2 augustus 2014
  • Motorrijder overleden, passagier kritiek na ongeval
  • Motorrijder verongelukt, passagier kritiek
  • Manneken Pis Treffen Geraardsbergen 27 juli 2014
  • BMW R1200RT (2014) uit circulatie !
  • Snelheidscontrole op Engelse wegen
  • Jaar rijverbod voor dodelijk motorongeval
  • 2 DODEN BIJ ZWAAR MOTORONGELUK
  • 2 doden bij zwaar motorongeluk
  • Izegems motorrijder lichtgewond
  • 53ste Ronde van West-Vlaanderen : Menen 29 mei 2014
  • Drago-treffen Izegem 25 mei 2014
  • Ongeval met motor, bestuurder spoorloos
  • Motor Union Belgische Politie Treffen tvv ALS-Liga
  • Dendertoerrit zondag 11 mei 2014
  • 1ste Flamengostreffen Torhout 4 mei 2014
  • Coast Tour 2014
  • Honda Gold Wing Airbag
  • Ducati Diavel
  • Toerrit Reglement voor groepsrijden
  • 23ste Houtlandroute - Torhout 20 april 2014
  • Yamaha MT-09
  • 24e Zomertreffen Tsjamp Wevelgem zondag 13 april
  • Harley Davidson Street 750
  • Motorrijder komt om het leven in Zomergem
  • Yamaha SR400
  • 18-jarige motorrijder komt om het leven in Eernegem
  • Motards frissen rijkunsten op
  • Meer dodelijke ongevallen met motorrijders in 2013
  • Jonge motorrijder komt om het leven na ongeval in Ichtegem
  • Motorrijder zwaargewond bij botsing in Wakken
  • Motorrijder omgekomen bij ongeval in Hechtel-Eksel
  • MV Agusta Brutale 800 Dragster
  • Motorrijder (30) overleeft klap tegen paal niet in Lede
  • Yamaha Ténéré XT 1200ZE
  • Ducati Monster 1200S
  • Nieuwe politiejassen Antwerpse motards
  • ZERO SR : the iMOTO
  • Vroegere diensthoofddeksels bij de NMBS
  • Nog geen motorkeuring...
  • Santa is coming !
  • Motorrijdster buiten levensgevaar na aanrijding
  • Vrouw vat zelf vuur na motorongeval
  • Herfstmist
  • Moto Toerkalender 2014
  • Nieuwe aanwinst PC 800 parelmoer
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • 23-jarige motorrijder overleden bij ongeval in Herfelingen
  • Motorongeval in Lissewege
  • Bij een motorongeval in Sint-Andries komen 2 mensen om het leven
  • Motorrijder komt om het leven bij ongeval in Hooglede
  • Genkenaar (23) week na motorongeval overleden
  • Motorrijder ­wandelt weg na valpartij
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Noirefontaine
  • Motorrijder gewond
  • Koppel laat het leven bij motorongeval in Houffalize
  • Grote bijeenkomst van Hells Angels in Gent
  • Honderdvijftig trikes en motoren verwacht in Neerwinden
  • Motorrijder (19) bezweken aan verwondingen
  • rouwregister geopend voor Christof Van Mullem
  • Het Koninklijk Motorrijdersescorte
  • Verdachte vriend van vermiste Marijke Francis sterft in ongeval
  • Motorrijder overleefd aanrijding in Ingelmunster
  • Drie gewonden bij botsing tussen auto en politiemotor in Ingelmunster
  • Geen rijbewijs bij 1 motorongeval op 5
  • Metalzanger komt om het leven bij motorongeval
  • Twee zwaargewonden bij motorongeval te BACHTE-MARIA-LEERNE
  • Broers verongelukken op vijf kilometer van elkaar
  • Twee agenten laten het leven bij motorongeval
  • Motorrijder verongelukt in Opglabbeek
  • Man en vrouw komen om bij zwaar motorongeval in Brugge
  • Motorrijder (39) maakt dodelijke smak tegen geparkeerde truck
  • Boer verwisselt tractor na dodelijk motorongeval
  • Motorrijden ligt voorlopig een tijdje stil...
  • Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op de motor
  • Lijsttrekker N-VA breekt enkel bij motorongeval
  • Motorrijder gewond bij verkeerd manoeuvre auto
  • Motorrijder gewond in ongeval Eizeringen
  • Motorrijder raakt zwaargewond bij ongeval in Reningelst
  • Motorrijder levensgevaarlijk gewond bij aanrijding in Nevele
  • Motorrijder (48) verongelukt bij frontale aanrijding in Moen
  • Motorrijder komt om bij ongeval in Stoumont
  • Belgische bestuurder rijdt motorrijder dood in Franse departement Gard
  • Motorrijder maakt dodelijke val in Diest
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Motorrijder komt om in Fosses-la-Ville
  • Moto Treffens Vlaanderen 2012
  • 11de Kanaaltreffen Oudenburg 5 aug 2012
  • 13de Terrasrit – Zelzate 4 augustus 2012
  • 9de Mega 'Tour de France' Houthulst 29 juli 2012
  • Motorrijder (22) komt om op racecircuit in Mettet
  • Dronken motorrijder zwaargewond na ongeval in Dendermonde
  • Motorrijder verongelukt in Alveringem
  • Motorrijder komt om het leven op N8 in Alveringem
  • Motorrijder verongelukt in Huldenberg

    Pacific Coast 800 USA
  • Pacific Coast 800 USA

  • TGPCHPCMY2KMR+8
  • The Great Pacific Coast Highway Pacific Coast Motorcycle Year 2008 Motorcycle Ride

  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List
  • Honda Pacific Coast (PC800) Parts List

  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast
  • Corbin Motorcycle Seats & Accessories | Honda Pacific Coast

  • MV Pacific Coast Nederland
  • MV Pacific Coast Nederland

  • Foto

    PC800
  • Honda Pacific Coast (PC800) Owner/iPCRC Registry

  • PC France
  • PC France

  • Foto

    Web PC
  • Web PC

  • Foto

    IPCRC
  • IPCRC

  • PC Italia
  • PC Italia

  • PC naamlijst
  • PC naamlijst

  • PC Russia
  • PC Russia

  • Bikes !
  • Bikes !

  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs