Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
Een Australische leger 'Perentie Land Rover' en twee 'military police' motoren.
Originele benaming: "Camp Rocky, Queensland, Australia (21 juni 2005) Korporaal Paul Vandermeer (links) van het First Battalion, Royal Australian Corps of Military Police en Wapenmeester 3de Klas David Espiritu (rechts) van de Navy Security Force voor de Navy Region Southwest verzorgen hier een escorte vanuit Camp Rocky in het kader van de 'Talisman Saber 2005' oefening.
Die Talisman Saber militaire oefening is een vier-weken kamp om gezamelijke trainingen en praktiche inter-)operabiliteit tussen U.S. and Australische krijgsmachten te organiseren terwijl een verdere ontwikkeling het samenhorigheidsgevoel, gecombineerde operaties en een regionale beveiligingsopbouw moeten verzekeren. Meer dan 17.000 personeelsleden van de zeemacht (Navy), het leger (Army), de luchtmacht (Air Force), de commando's (Marines) en de 'Special Forces' nemen deel aan deze 'Talisman Saber'.
Dit zijn de 'Golden Helmets', een speciale eenheid motoragenten van de Provenciale Politie van Ontario in Canada tijdens het 7de jaarlijkse 'Great Lakes Police Motorcycle Training Seminar'. Het evenement vond plaats in het Canadese Chatham-Kent, Ontario en georganiseerd door het plaatselijke Politie Departement zelf.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.
7de Nat. Motortreffen Inter Politie en Veiligheid 1999
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Er zullen binnenkort grote veranderingen gebeuren in de keuze van het type en het aantal motoren dat het Ierse leger zich zal aanschaffen. Grote kanshebers zijn de New KTM en de met diesel aangedreven motor.
Reeds tientallen jaren gebruikte men voor politie-doeleinden in Europa, Asie, Zuid-Amerika en zelfs vele staten van de US, de BMW-motor, in het biezonder de modellen RT en LT. Het was een vertrouwd gezicht om een 'zwaantje' op een BMW te zien rondtoeren of in achtervolging van een snelheidsduivel. het was zelfs zo'n vertrouwd gezicht dat men er alleen van uit ging dat enkel BMW leverancier was van politie-motoren / afgezien van enkele Honda's en Kawazaki's en dan natuurlijk de Harley-Davidson's. Dat was zo tot in 2005 ! Er kwam echter sleet op die BMW's en de Duitse gigant verloor zijn contract met de Franse Gendarmerie en de Douane die overstapten naar Yamaha die een nieuw model op de markt brachten, de XJR1300P.
De officiele reden die BMW voor dat verlies gaven was dat ze nog niet klaar waren met hun nieuwe model R1200RT.
Ook in Belgie, het Verenigd Koninkrijk, Portugal en Denemarken verloren ze hun contract.
Het laatste land dat eveneens overstapt naar Yamaha was Nederland. Dit wil zeggen dat de Nederlandse Marechaussee nu ook te zien zal zijn met hun oranje-blauw-gestreepte Yamaha-motoren op de Nederlandse wegen.
Wil dat nu zeggen dat BMW als leverancier volledig afgedaan heeft bij de politiediensten ? Of hebben zijzelf de politie de rug toegekeerd ? Wie zal het zeggen. het kan BMW er alleen toezetten om nog betere producten op de markt te brengen...
Ziehier de nieuwe bolides van de afdeling "Wegpolitie/Police Routière" van de Federale Politie, beter bekend als de "zwaantjes". De Yamaha FJR 1300 A, ter vervanging van de BMW K1100.
Honderdzesenveertig stuks zijn besteld en worden vanaf volgende week geleverd. De zwaantjes krijgen wel eerst nog een bijscholingscursus, dus het kan nog wel even duren voor ze op onze wegen te zien zijn.
Voor de lokale politiezones zijn er nog 38 bijkomende exemplaren voorzien.
Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets al op een normale motorfiets gezien heb, maar bij de nieuwe Yamaha R6 loopt de rode zone van de toerentalteller op tot 20.000 opm ! Niet dat je zo ver kan gaan, want bij 17.500 opm houdt het volledig nieuwe motorblok van deze giller ermee op. En dat is ook al hallucinant.
Dank zij het luchtinlaatsysteem heeft de YZF R 6 zeven extra paarden ten opzichte van Yamaha's vorige supersport-kanon. Dat brengt het totaal op 133 en voor een 600cc is dat al even indrukwekkend als het circuit van Qatar waar de motor werd voorgesteld.
Even indrukwekkend en vernieuwend is de YCC-T : de electronisch bediende gaskleppen. De stand van de gashendel wordt electronisch doorgegeven waarna de injectie de dure (eveneens uit Qatar afkomstige) benzine naar de overvierkante cilinders spuit : de diameter van de zuigers is groter dan de lengte, waardoor het blok meer toeren kan draaien. Met andere woorden : er zit geen gaskabel meer op de nieuwe R6 !
Over het rijden kan ik kort zijn : Yamaha wil volgend jaar absoluut het supersport-kampioenschap winnen en met deze motor zou dat wel eens kunnen lukken. De R6 heeft 133 PK voor 161 kg en het rijwielgedeelte en de zitpositie zijn zo goed dat je aan één ronde genoeg hebt om je perfect te voelen op dit jankende kleine ding. Je moet enkel de naald boven de 10.000opm houden.
Wanneer je in de States denkt aan gemotoriseerde politie (vooral wanneer je ze in je achteruitkijkspiegel ziet), denk je onmiddellijk 'Made in Amerika'. Maar dat is stilletjesaan aan het veranderen. Je kon je dan ook de verwondering voorstellen van Harley-Davidson wanneer de Eugene Police in Oregon hun HD Dyna Defenders inruilden voor de BMW R1150 RTP. Maar dat was voor practische redenen : de amerikaanse motorfabrikant was namelijk gestopt met de productie van de Dyna Defender.
De keuze viel op de BMW R1150 RTP vanwege zijn ABS-rem systeem, zijn ergonomische stroomlijn, het rijgedrag en de mogelijkheid om het stuur, het zadel, het windscherm en de remmen aan te passen zonder gereedschap te hoeven meesleuren. Maar de 'Hog'-liefhebbers mogen op hun twee oren slapen : HD maakt nog steeds politie-motoren, maar dan van het type Electra-Glide, Road King en het model XL883.
It has a large waterproof luggage compartment, and a more straight up seating position than an ST1100 or a BMW sport touring bike. It may be the most comfortable "sport touring" bike. It is also an ideal motorcycle for a commuter.
Surprising power and smoothness from the 800cc V-twin.
Benelli heeft flink wat financiële problemen achter de rug, maar dank zij nieuw kapitaal uit China (O ironie !) heeft het Italiaanse topmerk enkele schitterende modellen kunnen klaarstomen voor het seizoen 2006.
Deze Tornado Tre 1130 is er eentje van.
Met zijn 163 pk meteen de sterkste driecilinder op de markt en als hij rijdt zoals de 900cc versie (zie onder), belooft dat heel wat.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 70 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....