Peter Motte
Peter Motte - Vertaler


Met dank aan iedereen die helpt om deze blog te onderhouden.

Foto

Foto

Foto


Zoeken in blog


Blogs over strips
  • Andreas, striptekenaar
  • Comic Book Verfilming
  • Music, Media & Entertainment

    Met dank aan Vertaalbureau Motte
  • Vertaalbureau Motte bij WordPress
  • Vertaalbureau Motte website

    Inhoud blog
  • Jean Ray Geïllustreerd, deel 3
  • Ezzulia lees-uitdaging december 2020
  • Hamilton heeft corona, Stoffel op pole als vervanger.
  • Snelheid van corona-verspreiding
  • Corona-overlijden in de familie

    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    Vertalen, vertaalbureau, vertalingen, vertaler, De Tijdlijn, film, fantasy, sciencefiction, horror, literatuur, auto's, beeldende kunsten, computers
    23-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 World Championship, Grote Prijs van Canada

    Nog een grote prijs buiten Europa. Telt dus niet mee voor ons European F1 World Championship.

    De Grote Prijs van Canada is wel al behoorlijk traditioneel: dit is de 40e. Hij vond plaats in 1967 ot 1974, 1976 tot 1986, 1988 tot 2008 en in 2010.

    We kunnen dus zeker niet beweren dat "vroeger" alle grote prijzen in Europa waren.

    Hij werd twee keer gewonnen door Jacky Ickx: in 1969 en 1970. 1969 was het jaar waarin Ickx vicewereldkampioen werd na Jackie Stewart. Toen won hij behalve Canada ook de Grote Prijs van Duitsland op de Nürburgring. Hij reed toen met Brabham

    In 1970 keerde hij terug naar Ferrari, maar hij crashte op het circuit del Jarama, en verbrandde bijna levend. Toch won hij in 1970 in totaal 3 wedstrijden, en hij werd weer vicewereldkampioen. Deze keer na Jochen Rindt, die in Monza was verongelukt.

    Overigens werd Jacky Ickx eigenlijk beroemder door zijn overwinningen in de 24 uur van Le Mans: zes overwinningen, nl. 1969, 1975, 1976, 1977, 1981 en 1982. Die endurancewedstrijd wordt toevallig ook dit weekend gereden. Vergis je niet: het heet "uithouding", maar het is eigenlijk één lang sprintnummer van begin tot eind.

    .

    Tot zover de geschiedenis.

    Dit weekend razen de huidige wolven in hun stalen draken over het Circuit Gilles Villeneuve.

      Startopstelling
    • 1 Lewis Hamilton
    • 2 Sebastian Vettel
    • 3 Fernando Alonso
    • 4 Jenson Button
    • 5 Vitantonio Liuzzi
    • 6 Felipe Massa
    • 7 Mark Webber
    • 8 Robert Kubica
    • 9 Adrian Sutil
    • 10 Nico Rosberg
    • 11 Rubens Barrichello
    • 12 Nico Hulkenberg
    • 13 Michael Schumacher
    • 14 Vitaly Petrov
    • 15 Sebastien Buemi
    • 16 Jaime Alguersuari
    • 17 Pedro de la Rosa
    • 18 Kamui Kobayashi
    • 19 Heikki Kovalainen
    • 20 Jarno Trulli
    • 21 Timo Glock
    • 22 Bruno Senna
    • 23 Lucas di Grassi
    • 24 Karun Chandhok


      Uitslag
    • 1 L Hamilton McLaren
    • 2 J Button McLaren
    • 3 F Alonso Ferrari
    • 4 S Vettel Red Bull
    • 5 M Webber Red Bull
    • 6 N Rosberg Mercedes
    • 7 R Kubica Renault
    • 8 S Buemi Toro Rosso
    • 9 V Liuzzi Force India
    • 10 A Sutil Force India
    • 11 M Schumacher Mercedes
    • 12 J Alguersuari Toro Rosso
    • 13 N Hulkenberg Williams
    • 14 R Barrichello Williams
    • 15 F Massa Ferrari
    • 16 H Kovalainen Lotus
    • 17 V Petrov Renault
    • 18 K Chandhok Hispania
    • 19 L di Grassi Virgin
    • 20 T Glock (ret.) Virgin
    • 21 J Trulli (ret.) Lotus
    • 22 P de la Rosa (ret.) BMW Sauber
    • 23 B Senna (ret.) Hispania
    • 24 K Kobayashi (ret.) BMW Sauber


      Stand wereldtitel rijders na Canada
    • 1 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes 109
    • 2 Jenson Button GB McLaren-Mercedes 106
    • 3 Mark Webber Aus Red Bull-Renault 103
    • 4 Fernando Alonso Spa Ferrari 94
    • 5 Sebastian Vettel Ger Red Bull-Renault 90
    • 6 Nico Rosberg Ger Mercedes GP 74
    • 7 Robert Kubica Pol Renault 73
    • 8 Felipe Massa Brz Ferrari 67
    • 9 Michael Schumacher Ger Mercedes GP 34
    • 10 Adrian Sutil Ger Force India-Mercedes 23
    • 11 Vitantonio Liuzzi Ita Force India-Mercedes 12
    • 12 Rubens Barrichello Brz Williams-Cosworth 7
    • 13 Vitaly Petrov Rus Renault 6
    • 14 Sebastien Buemi Swi Toro Rosso-Ferrari 5
    • 15 Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso-Ferrari 3
    • 16 Kamui Kobayashi Jpn BMW Sauber-Ferrari 1
    • 17 Nico Hulkenberg Ger Williams-Cosworth 1
    • 18 Pedro de la Rosa Spa BMW Sauber-Ferrari 0
    • 19 Heikki Kovalainen Fin Lotus-Cosworth 0
    • 20 Karun Chandhok Ind Hispania-Cosworth 0
    • 21 Lucas di Grassi Brz Virgin-Cosworth 0
    • 22 Bruno Senna Brz Hispania-Cosworth 0
    • 23 Jarno Trulli Ita Lotus-Cosworth 0
    • 24 Timo Glock Ger Virgin-Cosworth 0


      Stand constructeurs na Canada
    • 1 McLaren-Mercedes 215
    • 2 Red Bull-Renault 193
    • 3 Ferrari 161
    • 4 Mercedes GP 108
    • 5 Renault 79
    • 6 Force India-Mercedes 35
    • 7 Toro Rosso-Ferrari 8
    • 8 Williams-Cosworth 8
    • 9 BMW Sauber-Ferrari 1
    • 10 Lotus-Cosworth 0
    • 11 Hispania-Cosworth 0
    • 12 Virgin-Cosworth 0

    23-07-2010, 23:17 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, montreal, f1 world championship, grote prijs van canada
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 World Championship, Grote Prijs van Turkije

    De Grote Prijs van Turkije wordt niet opgenomen in onze rangschikking voor de European F1 World Championship, omdat hij pas sinds 2005 wordt gereden, en Turkije daardoor niet bij de traditionele Europese F1-landen kan worden gerekend.

    Maar dat doet niks af aan onze belangstelling, natuurlijk.

      Uitslag Grote Prijs van Turkije
    • 1 great britain Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes
    • 2 great britain Jenson Button 1 McLaren-Mercedes
    • 3 australia Mark Webber 6 Red Bull-Renault
    • 4 germany Michael Schumacher 3 Mercedes GP
    • 5 germany Nico Rosberg 4 Mercedes GP
    • 6 poland Robert Kubica 11 Renault
    • 7 brazil Felipe Massa 7 Ferrari
    • 8 spain Fernando Alonso 8 Ferrari
    • 9 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes
    • 10 japan Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari
    • 11 spain Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari
    • 12 spain Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari
    • 13 italy Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes
    • 14 brazil Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth
    • 15 russia Vitaly Petrov 12 Renault
    • 16 switzerland Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari
    • 17 germany Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth
    • 18 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth
    • 19 brazil Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth
    • 20 india Karun Chandhok 20 Hispania-Cosworth opgave
    • 21 brazil Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth opgave
    • 22 germany Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault opgave
    • 23 finland Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth opgave
    • 24 italy Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth opgave

      Stand Wereldkampioenschap na de Grote Prijs van Turkije
    • 1 Aus M Webber 93
    • 2 GB J Button 88
    • 3 GB L Hamilton 84
    • 4 Spa F Alonso 79
    • 5 Ger S Vettel 78
    • >6 Pol R Kubica 67
    • 7 Brz F Massa 67
    • 8 Ger N Rosberg 66
    • 9 Ger M Schumacher 34
    • 10 Ger A Sutil 22

      Constructeurs
    • 1 McLaren-Mercedes 172
    • 2 Red Bull-Renault 171
    • 3 Ferrari 146
    • 4 Mercedes GP 100
    • 5 Renault 73
    • 6 Force India-Mercedes 32
    • 7 Williams-Cosworth 8
    • 8 Toro Rosso-Ferrari 4
    • 9 BMW Sauber-Ferrari 1
    • 10 Lotus-Cosworth 0
    • 11 Hispania-Cosworth 0
    • 12 Virgin-Cosworth 0

    23-07-2010, 23:16 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, istanboel, f1 world championship, grote prijs van turkije
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grand Prix 1, door Marvano,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Grand Prix 1, door Marvano, het eerste album van een nieuwe stripreeks van Marvano over de geschiedenis van de Grote Prizjen van voor 1940.

    23-07-2010, 23:15 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (5)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:taal, strip, renaissance, stripverhaal, stripreeks, marvano, grand prix 1
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European F1 World Championship, Grote Prijs van Monaco

    Pech voor Fernando Alonso: hij heeft tijdens de kwalificaties zaterdagmorgen zijn bolide onhandig in Massenent behandeld, en kan daardoor niet meedoen aan de latere kwalificaties.

    Het zag er nochtans goed uit voor hem: vrijdag leek hij in staat om de pole te pakken. Wie in Monaco de pole pakt...

      Startorde (plaats land naam nr team tijd)
    • 1 Aus Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:13.826
    • 2 Pol Robert Kubica 11 Renault 1:14.120
    • 3 Ger Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:14.227
    • 4 Brz Felipe Massa 7 Ferrari 1:14.283
    • 5 GB Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:14.432
    • 6 Ger Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:14.544
    • 7 Ger Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:14.590
    • 8 GB Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:14.637
    • 9 Brz Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:14.901
    • 10 Ita Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:15.170
    • 11 Ger Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:15.317
    • 12 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:15.318
    • 13 Swi Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:15.413
    • 14 Rus Vitaly Petrov 12 Renault 1:15.576
    • 15 Spa Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 1:15.692
    • 16 Jpn Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 1:15.992
    • 17 Spa Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:16.176
    • 18 Fin Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:17.094
    • 19 Ita Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 1:17.134
    • 20 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:17.377
    • 21 Brz Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 1:17.864
    • 22 Brz Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 1:18.509
    • 23 Ind Karun Chandhok 20 Hispania-Cosworth 1:19.559
    • 24 Spa Fernando Alonso 8 Ferrari

    In de voorlopige stand verstevigt Webber zijn positie.

    Alonso had een slechte start, maar maakte veel goed door als een duivel te rijden, en zit daardoor nog altijd maar op een zuchtje van de nummer 1. Immes: met het huidige reglement kun je in één klap 25 punten goedmaken. Als we er ook de stand van de constructeurs bijnemen, zien we dat Red Bull de te kloppen combinatie is, waardoor Alonso het in zijn Ferrari zeker niet gemakkelijk zal krijgen. Tegelijk heeft Fernando met zijn remonte bewezen dat hij niet mag worden onderschat.

    Over twee weken Turkije, waarvan we nog altijd niet weten of we het zullen meetellen voor het Europese kampioenschap. We zullen echter zeker een beslissing nemen voor de eerste auto's het circuit oprijden, om ons niet door mogelijke winnaars of verliezers te laten beïnvloeden.

      Voorlopige stand European F1 World Championship na Monaco (Schumacher gediskwalificeerd)
    • Mark Webber 50 punten
    • Sebastian Vettel 33
    • Fernando Alonso 26
    • Felipe Massa 20
    • Robert Kubica 19
    • Michael Schumacher 12
    • Jenson Button 10
    • Lewis Hamilton 10
    • Adrian Sutil 10
    • Nico Rosberg 6
    • Rubens Barrichello 2
    • Vitantonio Liuzzi 2
    • Alguerson 1
    • Sebastian Buemi 1


      Constructeurs
    • Red Bull 83 punten
    • Ferrari 46
    • McLaren 20
    • Renault 19
    • Mercedes 18
    • Force India 12
    • Williams, Toro Rosso 2

    23-07-2010, 23:13 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, monaco, european f1 world championship, grote prijs van monaco
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.European F1 World Championship, Grote Prijs van Spanje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het FI-circus heeft eindelijk zijn eerste wedstrijd in Europa gereden, nl. in Barcelona. Het is nu dus tijd voor de traditionele circuits met tonnen historie onder het asfalt. Waarom denk je dat de racebaan van Europese F1-circuits zo hoog ligt? Omdat er zoveel geschiedenis onder zit!

      Voorlopige stand European F1 World Championship
    • Mark Webber 25 punten
    • Fernando Alonso 18
    • Sebastian Vettel 15
    • Michael Schumacher 12
    • Jenson Button 10
    • F Massa 8
    • A Sutil 6
    • R Kubica 4
    • Barrichello 2
    • Alguerson 1


      Constructeurs
    • Red Bull 40 punten
    • Ferrari 26
    • Mercedes 12
    • McLaren 10
    • Force India6
    • Renault 4
    • Williams 2
    • Toro Rosso1

    23-07-2010, 23:12 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:f1, formule 1, european f1 world championship, grote prijs van spanje
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!
    Hartelijk welkom op mijn nieuwe blog!
    Mijn vorige blog bereikte het verbazingwekkende aantal van meer dan 235.000 bezoekers, en omdat hij nog niet is verwijderd, zullen er wel nog enkele duizenden bijkomen.
    Maar er was een probleem.
    Al mijn blogs stonden bij dezelfde blogprovider, en dat blijkt riskant te zijn: als met die provider een probleemis, ben je de hele blog kwijt.
    Daarom dacht ik: "Laat ik maar eens ergens anders een blog opzetten, en kijken wat dat geeft."

    23-07-2010, 18:17 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:blogs, blogproviders, nieuwe blog
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/petermotte

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    23-07-2010, 18:08 geschreven door  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Problemen met skynetblogs
    Wegens aanhoudende problemen met de Skynetblogs, is het mogelijk dat ik mijn blog ergens anders zet.
    Het is eerlijk gezezgd tegen mijn zin dat ik dat doe. De Skynetblogs leverden uitstekende kwaliteit, maar plotseling vonden ze dat ze iets moesten veranderen, en toen hebben ze massa's dingen overhoop gegooid.
    Waarom die veranderen nodig waren, is me een raadsel. Het zou zogezegd beter zijn. Skynetblogs zou zogezegd achterop zijn geraakt. Ik vraag me af ten opzichte van wie.
    In elk geval zijn er nu verschrikkelijk veel problemen met de weergave.
    Ik vermoed ook dat het nieuwe systeem met sommige browsers niet goed werkt, en dat het dus gewoon een methode is om ons te verplichten een andere browser te gebruiken.is.
    Bovendien heb ik o.a. gemerkt dat er handtekeningen van de ene blog op de andere terechtkwamen, wat dus niet door de gebruikte browser kan worden veroorzaakt: een browser kan geen informatie weergegeven die hij niet ontvangt.
    Toen ik echter zag dat het type browser ook iets te maken heeft met de weergave van de blogs, heb ik de hoop opgegeven dat het ooit nog goedkomt.
    Daarom zal ik hoogstwaarschijnlijk naar een andere aanbieder verhuizen.
    Ik weet nog niet welke. Skynetblogs werkte vlot en gaf veel mogelijkheden. Ik weet niet welke concurrent dat kon.

    16-07-2010, 16:10 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (8)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    26-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. European F1 World Championship, Grote Prijs van Europa

    De Europese F1's keren terug naar Europa voor de Grote Prijs van Europa in Valentia. Ze toerden al rond in Spanje voor de Grote Prijs van Spanje.


      Startopstelling Grote Prijs van Europa
    • 1 Ger Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:37.587
    • 2 Aus Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:37.662
    • 3 GB Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:37.969
    • 4 Spa Fernando Alonso 8 Ferrari 1:38.075
    • 5 Brz Felipe Massa 7 Ferrari 1:38.127
    • 6 Pol Robert Kubica 11 Renault 1:38.137
    • 7 GB Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:38.210
    • 8 Ger Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:38.428
    • 9 Brz Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:38.428
    • 10 Rus Vitaly Petrov 12 Renault 1:38.523
    • 11 Swi Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:38.586
    • 12 Ger Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:38.627
    • 13 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:38.851
    • 14 Ita Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:38.884
    • 15 Ger Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:39.234
    • 16 Spa Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 1:39.264
    • 17 Spa Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:39.458
    • 18 Jpn Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 1:39.343
    • 19 Ita Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 1:40.658
    • 20 Fin Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:40.882
    • 21 Brz Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 1:42.086
    • 22 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:42.140
    • 23 Ind Karun Chandhok 20 Hispania-Cosworth 1:42.600
    • 24 Brz Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 1:42.851

      Grote Prijs van Europa: Uitslag piloten
    • 1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault
    • 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
    • 3 Jenson Button McLaren-Mercedes
    • 4 Rubens Barrichello Williams-Cosworth
    • 5 Robert Kubica Renault
    • 6 Adrian Sutil Force India-Mercedes
    • 7 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari
    • 8 Fernando Alonso Ferrari
    • 9 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari
    • 10 Nico Rosberg Mercedes GP
    • 11 Felipe Massa Ferrari
    • 12 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari
    • 13 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
    • 14 Vitaly Petrov Renault
    • 15 Michael Schumacher Mercedes GP
    • 16 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes
    • 17 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth
    • 18 Karun Chandhok Hispania-Cosworth
    • 19 Timo Glock Virgin-Cosworth
    • 20 Bruno Senna Hispania-Cosworth
    • 21 Jarno Trulli Lotus-Cosworth
    • 22 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth
    • 23 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth
    • 24 Mark Webber Red Bull-Renault

      European F1 Championschap: Stand na de GP van Europa
    1. Sebastian Vettel 58 punten
    2. Mark Webber 50
    3. Fernando Alonso 30
    4. Robert Kubica 29
    5. Lewis Hamilton 28
    6. Jenson Button 25
    7. Felipe Massa 20
    8. Adrian Sutil 18
    9. Rubens Barrichello 14
    10. Michael Schumacher 12
    11. Nico Rosberg 7
    12. Kamui Kobayashi 6
    13. Sebastian Buemi 3
    14. Vitantonio Liuzzi 2
    15. Alguerson 1

      Stand Constructeurs na GP van Europa
    • 1 Red Bull 108 punten
    • 2 McLaren 53
    • 3 Ferrari 50
    • 4 Renault 29
    • 5 Force India 20
    • 6 Mercedes 19
    • 7 Williams 14
    • 8 BMW Sauber 6
    • 9 Toro Rosso 4

      Nog te rijden wedstrijden van het European F1 WorldChampionship
    • 11 juli: GP van Groot-Brittanië in Silverstone
    • 25 juli: GP van Duitsland in Hockenheim
    • 1 augustus: GP van Hongarije op de Hungaroring
    • 29 augustus: GP van België in Spa
    • 12 september: GP van Italië in Monza

    26-06-2010, 19:36 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (20)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    11-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. F1 World Championship, Grote Prijs van Canada

    Nog een grote prijs buiten Europa. Telt dus niet mee voor ons European F1 World Championship.

    De Grote Prijs van Canada is wel al behoorlijk traditioneel: dit is de 40e. Hij vond plaats in 1967 ot 1974, 1976 tot 1986, 1988 tot 2008 en in 2010.

    We kunnen dus zeker niet beweren dat "vroeger" alle grote prijzen in Europa waren.

    Hij werd twee keer gewonnen door Jacky Ickx: in 1969 en 1970. 1969 was het jaar waarin Ickx vicewereldkampioen werd na Jackie Stewart. Toen won hij behalve Canada ook de Grote Prijs van Duitsland op de Nürburgring. Hij reed toen met Brabham

    In 1970 keerde hij terug naar Ferrari, maar hij crashte op het circuit del Jarama, en verbrandde bijna levend. Toch won hij in 1970 in totaal 3 wedstrijden, en hij werd weer vicewereldkampioen. Deze keer na Jochen Rindt, die in Monza was verongelukt.

    Overigens werd Jacky Ickx eigenlijk beroemder door zijn overwinningen in de 24 uur van Le Mans: zes overwinningen, nl. 1969, 1975, 1976, 1977, 1981 en 1982. Die endurancewedstrijd wordt toevallig ook dit weekend gereden. Vergis je niet: het heet "uithouding", maar het is eigenlijk één lang sprintnummer van begin tot eind.

    .

    Tot zover de geschiedenis.

    Dit weekend razen de huidige wolven in hun stalen draken over het Circuit Gilles Villeneuve.

      Startopstelling
    • 1 Lewis Hamilton
    • 2 Sebastian Vettel
    • 3 Fernando Alonso
    • 4 Jenson Button
    • 5 Vitantonio Liuzzi
    • 6 Felipe Massa
    • 7 Mark Webber
    • 8 Robert Kubica
    • 9 Adrian Sutil
    • 10 Nico Rosberg
    • 11 Rubens Barrichello
    • 12 Nico Hulkenberg
    • 13 Michael Schumacher
    • 14 Vitaly Petrov
    • 15 Sebastien Buemi
    • 16 Jaime Alguersuari
    • 17 Pedro de la Rosa
    • 18 Kamui Kobayashi
    • 19 Heikki Kovalainen
    • 20 Jarno Trulli
    • 21 Timo Glock
    • 22 Bruno Senna
    • 23 Lucas di Grassi
    • 24 Karun Chandhok


      Uitslag
    • 1 L Hamilton McLaren
    • 2 J Button McLaren
    • 3 F Alonso Ferrari
    • 4 S Vettel Red Bull
    • 5 M Webber Red Bull
    • 6 N Rosberg Mercedes
    • 7 R Kubica Renault
    • 8 S Buemi Toro Rosso
    • 9 V Liuzzi Force India
    • 10 A Sutil Force India
    • 11 M Schumacher Mercedes
    • 12 J Alguersuari Toro Rosso
    • 13 N Hulkenberg Williams
    • 14 R Barrichello Williams
    • 15 F Massa Ferrari
    • 16 H Kovalainen Lotus
    • 17 V Petrov Renault
    • 18 K Chandhok Hispania
    • 19 L di Grassi Virgin
    • 20 T Glock (ret.) Virgin
    • 21 J Trulli (ret.) Lotus
    • 22 P de la Rosa (ret.) BMW Sauber
    • 23 B Senna (ret.) Hispania
    • 24 K Kobayashi (ret.) BMW Sauber


      Stand wereldtitel rijders na Canada
    • 1 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes 109
    • 2 Jenson Button GB McLaren-Mercedes 106
    • 3 Mark Webber Aus Red Bull-Renault 103
    • 4 Fernando Alonso Spa Ferrari 94
    • 5 Sebastian Vettel Ger Red Bull-Renault 90
    • 6 Nico Rosberg Ger Mercedes GP 74
    • 7 Robert Kubica Pol Renault 73
    • 8 Felipe Massa Brz Ferrari 67
    • 9 Michael Schumacher Ger Mercedes GP 34
    • 10 Adrian Sutil Ger Force India-Mercedes 23
    • 11 Vitantonio Liuzzi Ita Force India-Mercedes 12
    • 12 Rubens Barrichello Brz Williams-Cosworth 7
    • 13 Vitaly Petrov Rus Renault 6
    • 14 Sebastien Buemi Swi Toro Rosso-Ferrari 5
    • 15 Jaime Alguersuari Spa Toro Rosso-Ferrari 3
    • 16 Kamui Kobayashi Jpn BMW Sauber-Ferrari 1
    • 17 Nico Hulkenberg Ger Williams-Cosworth 1
    • 18 Pedro de la Rosa Spa BMW Sauber-Ferrari 0
    • 19 Heikki Kovalainen Fin Lotus-Cosworth 0
    • 20 Karun Chandhok Ind Hispania-Cosworth 0
    • 21 Lucas di Grassi Brz Virgin-Cosworth 0
    • 22 Bruno Senna Brz Hispania-Cosworth 0
    • 23 Jarno Trulli Ita Lotus-Cosworth 0
    • 24 Timo Glock Ger Virgin-Cosworth 0


      Stand constructeurs na Canada
    • 1 McLaren-Mercedes 215
    • 2 Red Bull-Renault 193
    • 3 Ferrari 161
    • 4 Mercedes GP 108
    • 5 Renault 79
    • 6 Force India-Mercedes 35
    • 7 Toro Rosso-Ferrari 8
    • 8 Williams-Cosworth 8
    • 9 BMW Sauber-Ferrari 1
    • 10 Lotus-Cosworth 0
    • 11 Hispania-Cosworth 0
    • 12 Virgin-Cosworth 0

    11-06-2010, 16:52 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (4)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    28-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. F1 World Championship, Grote Prijs van Turkije

    De Grote Prijs van Turkije wordt niet opgenomen in onze rangschikking voor de European F1 World Championship, omdat hij pas sinds 2005 wordt gereden, en Turkije daardoor niet bij de traditionele Europese F1-landen kan worden gerekend.

    Maar dat doet niks af aan onze belangstelling, natuurlijk.

      Uitslag Grote Prijs van Turkije
    • 1 great britain Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes
    • 2 great britain Jenson Button 1 McLaren-Mercedes
    • 3 australia Mark Webber 6 Red Bull-Renault
    • 4 germany Michael Schumacher 3 Mercedes GP
    • 5 germany Nico Rosberg 4 Mercedes GP
    • 6 poland Robert Kubica 11 Renault
    • 7 brazil Felipe Massa 7 Ferrari
    • 8 spain Fernando Alonso 8 Ferrari
    • 9 germany Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes
    • 10 japan Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari
    • 11 spain Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari
    • 12 spain Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari
    • 13 italy Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes
    • 14 brazil Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth
    • 15 russia Vitaly Petrov 12 Renault
    • 16 switzerland Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari
    • 17 germany Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth
    • 18 germany Timo Glock 24 Virgin-Cosworth
    • 19 brazil Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth
    • 20 india Karun Chandhok 20 Hispania-Cosworth opgave
    • 21 brazil Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth opgave
    • 22 germany Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault opgave
    • 23 finland Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth opgave
    • 24 italy Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth opgave

      Stand Wereldkampioenschap na de Grote Prijs van Turkije
    • 1 Aus M Webber 93
    • 2 GB J Button 88
    • 3 GB L Hamilton 84
    • 4 Spa F Alonso 79
    • 5 Ger S Vettel 78
    • >6 Pol R Kubica 67
    • 7 Brz F Massa 67
    • 8 Ger N Rosberg 66
    • 9 Ger M Schumacher 34
    • 10 Ger A Sutil 22

      Constructeurs
    • 1 McLaren-Mercedes 172
    • 2 Red Bull-Renault 171
    • 3 Ferrari 146
    • 4 Mercedes GP 100
    • 5 Renault 73
    • 6 Force India-Mercedes 32
    • 7 Williams-Cosworth 8
    • 8 Toro Rosso-Ferrari 4
    • 9 BMW Sauber-Ferrari 1
    • 10 Lotus-Cosworth 0
    • 11 Hispania-Cosworth 0
    • 12 Virgin-Cosworth 0

    28-05-2010, 11:20 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (51)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    27-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. "50 inzichten management", Bleach 11 en Marvano's Grand Prix
    50 inzichten management groter

    The post brought me 3 books on which I collaborated.

    1st: "50 inzichten management" by Edward Russell-Walling, which I translated from English to Dutch.

    2nd: Bleach 11, an episode of a manga series translated from Japanese to Dutch, of which I checked the translation to make sure it's Standard Dutch.

    3rd: Grand Prix 1, by Marvano, the first album of a new comic book series by Marvano, for which I was corrector.




    bleach11_klein3

    3 boeken in de bus waaraan ik meewerkte

    - "50 inzichten management" door Edward Russell-Walling, dat ik vertaalde van Engels naar Nederlands

    - Bleach 11, een aflevering van een mangareeks, vertaald van Japans naar Nederlands, waarvan ik moet controleren of het Nederlands niet te Vlaams is, maar er ook in Nederland goed ingaat

    - Grand Prix 1, door Marvano, het eerste album van een nieuwe stripreeks van Marvano, waarvoor ik taalcorrector was





    grand prix 1 marvano kleintjes

    J'ai reçu 3 livres

    - "50 inzichten management" par Edward Russell-Walling, ce que j'ai traduit d'anglais en néerlandais

    - Bleach 11, un épisode de manga "Bleach", qui est traduit de japonnais en néerlandais, et que j'ai adapté au marché hollandais

    - Grand Prix 1, par Marvano, d'une nouvelle série de bandes déssinées, que j'ai corrigé



    27-05-2010, 14:04 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    15-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. European F1 World Championship, Grote Prijs van Monaco

    Pech voor Fernando Alonso: hij heeft tijdens de kwalificaties zaterdagmorgen zijn bolide onhandig in Massenent behandeld, en kan daardoor niet meedoen aan de latere kwalificaties.

    Het zag er nochtans goed uit voor hem: vrijdag leek hij in staat om de pole te pakken. Wie in Monaco de pole pakt...

      Startorde (plaats land naam nr team tijd)
    • 1 Aus Mark Webber 6 Red Bull-Renault 1:13.826
    • 2 Pol Robert Kubica 11 Renault 1:14.120
    • 3 Ger Sebastian Vettel 5 Red Bull-Renault 1:14.227
    • 4 Brz Felipe Massa 7 Ferrari 1:14.283
    • 5 GB Lewis Hamilton 2 McLaren-Mercedes 1:14.432
    • 6 Ger Nico Rosberg 4 Mercedes GP 1:14.544
    • 7 Ger Michael Schumacher 3 Mercedes GP 1:14.590
    • 8 GB Jenson Button 1 McLaren-Mercedes 1:14.637
    • 9 Brz Rubens Barrichello 9 Williams-Cosworth 1:14.901
    • 10 Ita Vitantonio Liuzzi 15 Force India-Mercedes 1:15.170
    • 11 Ger Nico Hulkenberg 10 Williams-Cosworth 1:15.317
    • 12 Ger Adrian Sutil 14 Force India-Mercedes 1:15.318
    • 13 Swi Sebastien Buemi 16 Toro Rosso-Ferrari 1:15.413
    • 14 Rus Vitaly Petrov 12 Renault 1:15.576
    • 15 Spa Pedro de la Rosa 22 BMW Sauber-Ferrari 1:15.692
    • 16 Jpn Kamui Kobayashi 23 BMW Sauber-Ferrari 1:15.992
    • 17 Spa Jaime Alguersuari 17 Toro Rosso-Ferrari 1:16.176
    • 18 Fin Heikki Kovalainen 19 Lotus-Cosworth 1:17.094
    • 19 Ita Jarno Trulli 18 Lotus-Cosworth 1:17.134
    • 20 Ger Timo Glock 24 Virgin-Cosworth 1:17.377
    • 21 Brz Lucas di Grassi 25 Virgin-Cosworth 1:17.864
    • 22 Brz Bruno Senna 21 Hispania-Cosworth 1:18.509
    • 23 Ind Karun Chandhok 20 Hispania-Cosworth 1:19.559
    • 24 Spa Fernando Alonso 8 Ferrari

    In de voorlopige stand verstevigt Webber zijn positie.

    Alonso had een slechte start, maar maakte veel goed door als een duivel te rijden, en zit daardoor nog altijd maar op een zuchtje van de nummer 1. Immes: met het huidige reglement kun je in één klap 25 punten goedmaken. Als we er ook de stand van de constructeurs bijnemen, zien we dat Red Bull de te kloppen combinatie is, waardoor Alonso het in zijn Ferrari zeker niet gemakkelijk zal krijgen. Tegelijk heeft Fernando met zijn remonte bewezen dat hij niet mag worden onderschat.

    Over twee weken Turkije, waarvan we nog altijd niet weten of we het zullen meetellen voor het Europese kampioenschap. We zullen echter zeker een beslissing nemen voor de eerste auto's het circuit oprijden, om ons niet door mogelijke winnaars of verliezers te laten beïnvloeden.

      Voorlopige stand European F1 World Championship na Monaco (Schumacher gediskwalificeerd)
    • Mark Webber 50 punten
    • Sebastian Vettel 33
    • Fernando Alonso 26
    • Felipe Massa 20
    • Robert Kubica 19
    • Michael Schumacher 12
    • Jenson Button 10
    • Lewis Hamilton 10
    • Adrian Sutil 10
    • Nico Rosberg 6
    • Rubens Barrichello 2
    • Vitantonio Liuzzi 2
    • Alguerson 1
    • Sebastian Buemi 1


      Constructeurs
    • Red Bull 83 punten
    • Ferrari 46
    • McLaren 20
    • Renault 19
    • Mercedes 18
    • Force India 12
    • Williams, Toro Rosso 2

    15-05-2010, 13:12 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (45)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    09-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. European F1 World Championship, Grote Prijs van Spanje

    Het FI-circus heeft eindelijk zijn eerste wedstrijd in Europa gereden, nl. in Barcelona. Het is nu dus tijd voor de traditionele circuits met tonnen historie onder het asfalt. Waarom denk je dat de racebaan van Europese F1-circuits zo hoog ligt? Omdat er zoveel geschiedenis onder zit!

      Voorlopige stand European F1 World Championship
    • Mark Webber 25 punten
    • Fernando Alonso 18
    • Sebastian Vettel 15
    • Michael Schumacher 12
    • Jenson Button 10
    • F Massa 8
    • A Sutil 6
    • R Kubica 4
    • Barrichello 2
    • Alguerson 1


      Constructeurs
    • Red Bull 40 punten
    • Ferrari 26
    • Mercedes 12
    • McLaren 10
    • Force India6
    • Renault 4
    • Williams 2
    • Toro Rosso1

    09-05-2010, 16:22 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (7)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    09-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Starterkits van Kana: 2 boekjes voor 9,95 euro
    Kana

    Kana brengt van sommige reeksen starterkits op de markt.

    Je kunt voor 9,95 euro twee boekjes krijgen, telkens deel 1 en 2. Dat is ideaal om met een reeks kennis te maken, want na één boekje weet je nog niet echt waar je mee te maken hebt, zelfs al telt het zowat tweehonderd pagina's.

    Het is niet alsof ze slecht lopende reeksen verramsjen, want er zijn starterkits van Shaman King, Detective Conan, Nana, Naruto, Inuyasha en Yu-Gi-Oh! En daar zijn toch wel enkele heel populaire series bij.

    09-04-2010, 13:59 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    14-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nana blogt
    nana-blogt

    Er bestaat een blog over de stripreeks Nana.

    14-12-2009, 08:31 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nana
    nana13

    "Nana" is een tamelijk onbekende manga-reeks van Kana.

    Het gaat over twee twens met verschillende achtergronden die allebei de voornaam Nana dragen. Ze ontmoeten elkaar toevallig in de trein naar Tokio, en terwijl de ene een punkzangeres is met een eigen band, en de andere een burgerlijk typetje op zoek naar haar ideale huwelijkspartner, klikt er toch iets tussen hen.

    In het station scheiden ze als oude bekenden, en gaan op zoek naar hun plaats in Tokio.

    Onverwachts komen ze elkaar weer tegen als ze een apartement bezichtigen dat hun allebei bevalt, maar voor elk van hen te duur is. Na wat over en weer gepalaver besluiten ze het samen te huren.

    En vanaf dat moment kan de ene Nana niet meer uit het leven van de andere worden weggedacht.

    "Nana" zou je bij de chick-lit kunnen rekenen: vertelt vanuit het standpunt van een vrouwelijk, wat naïef personage, dat allerlei "vrouwelijke" dingen nastreeft. Net als in "Bridget Jones' Diary" krijg je daardoor een scheut romantiek en humor.

    Het punkpersonage geeft echter een zwart randje aan het geheel, waardoor de zoeterigheid en tranerigheid van de ene Nana wordt gecompenseerd.

    De kracht van de reeks ontstaat dan ook door de confrontatie tussen de twee typen. Hun tegenstellingen zorgen ervoor dat geen van beide standpunten helemaal ernstig kan worden genomen, en die relativering levert een amusante, genietbare reeks op.

    Op de stand van Kana op de Boekenbeurs van Antwerpen (de Bébé te Aah! voor de ingewijden) kun je de hele Nana-reeks vinden. Zie ook dit bericht.

    04-11-2009, 21:22 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (3)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. John Vermeulen: 1941-2009, in memoriam
    john-vermeulen

    John Vermeulen, 1941-2009

    Als mensen zoals John Vermeulen sterven, overvalt me altijd dezelfde dubbelzinnigheid: waarom zou ik een in memoriam over hen schrijven en daarin mijn droefheid over hun overlijden uitdrukken, als ik me daardoor eigenlijk de gevoelens toe-eigen van anderen die de gestorvene beter hebben gekend dan ik?

    Maar toch kan zo'n dood niet ongezegd voorbij gaan, alsof de dode alleen maar iets betekende voor zijn directe omgeving.

    Het is waar: John Vermeulen heeft een groot aantal romans geschreven, en hij werd genoeg gelezen om tot op het einde van zijn leven te worden gepubliceerd. Wat daarna, wat hierna zal gebeuren, is niemand van ons duidelijk, en wie het op dit moment al zou kunnen weten, is nog bezig met dat nieuwe feit een plaats te geven in zijn gevoelens en gedachten.

    Want John Vermeulen blijkt meer te zijn dan de schrijver van de eerste roman die ik ooit heb gelezen, toen ik nog niet eens tien jaar was en werd aangetrokken door de lugubere titel "De vervloekte planeet". Een hele planeet vervloekt! Die titel en het onwerkelijke landschap op de voorpagina, waarop een raket met twee ruimtevaarders in een stalen pak omringd worden door metalen vliegende zwammen, verlicht door een merkwaardige gloed die achter agressief-scherpe bergpieken opduikt - een gloed? een zon? een explosie? - een landschap waarin geen mens zich thuis kon voelen...

    Die "vervloekte planeet" heb ik minstens drie keer bezocht, al heeft John achteraf zelf opgemerkt dat het zeker niet zijn beste boek was. Hij was vijftien jaar oud toen hij er mee debuteerde, en vond later dat hij te toegeeflijk behandeld werd, en pas met "Blinde planeet" de klappen kreeg die hij "had verdiend".

    "Schrijven is een vak", zei hij later in een interview. En elk vak moet je leren. Dat heeft hij dan ook gedaan. Na het fiasco van "Blinde planeet" klom hij met "De binaire joker" bij D. A. P. Reinaert Uitgaven uit het dal. Ook "Contract met een supermens", zijn eerste techno-thriller, verscheen nog bij die uitgeverij, en Eddy C. Bertin merkte erover op, dat John Vermeulen met dat boek al naar een grotere uitgever had moeten stappen. Dat deed John met "1000 meter van Armageddon", dat bij A. W. Bruna verscheen en de eerste van ongeveer tien techno-thrillers werd waarmee hij in de jaren tachtig de bestsellerlijsten aanvoerde.

    Maar daarna zakte het weer in. Succes in kunst en entertainment is nu eenmaal erg wankel, en heeft meer te maken met de wisselvallige voorkeuren van het publiek dan met de kwaliteiten van de kunstenaar (afhankelijk van "de waan van de dag", zouden sommigen zeggen). Dus moest hij weer verhuizen. In de jaren negentig verscheen zijn werk zo'n beetje overal. Hij reisde wat kleinere uitgevers rond, maar publiceerde ook historische biografieën bij Uitgeverij Het Spectrum, toneelstukken en tv- en filmscenario's.

    Tenslotte belandde hij tamelijk definitief bij Uitgeverij Kramat, waar het laatste decennium het meeste van zijn werk verscheen. De genres zijn uiteenlopend: heel wat thrillers, maar ook historische biografieën, fantasy, en zijn eerste liefde: sciencefiction.

    Daaruit blijkt dat John Vermeulen erg flexibel op nieuwe trends kon reageren. Als zijn eerste roman sciencefiction was, dan mogen we dat als een jeugdliefde beschouwen. Achteraf bekeken heeft hij toen waarschijnlijk onbewust een aantal voorbeelden geïmiteerd. Inhoudelijk verschilt de roman niet veel van wat toen als een goede sf-roman voor de jeugd werd beschouwd. Toen de techno-thriller hoogtij vierde, schakelde hij daar zonder problemen naar over, net zoals hij dat later deed met fantasy.

    Veel prijzen heeft hij nooit gewonnen. Onderhoudende, degelijk geschreven avonturenromans hebben nu eenmaal nooit veel genade gevonden in de ogen van het kransje "letterkundigen" dat doorgaans prijzen uitreikt, maar in 1988 kreeg hij wel de Prijs van de Grote Jury voor "Solo Race", en in 2000 won hij zowel de Internationale Ambrozijn Prijs voor Korte Verhalen als de John-Flandersprijs voor een van zijn Vlaamse Filmpjes.

    Ja, voor een van zijn Vlaamse Filmpjes: vanaf 1979 publiceerde hij in totaal elf Vlaamse Filmpjes, het laatste in 2004. Maar eigenlijk heeft hij zijn hele schrijverscarrière door regelmatig voor de jeugd geschreven, naast her en der verspreidde verhalen.

    Minder bekend is dat hij ook non-fictieboeken uitgaf, vooral over varen. Zijn ervaring met zeilen blijkt duidelijk uit boeken zoals "Ring van vuur", "Solo Race" en "De kat in het aquarium". Uit zijn historische biografieën blijkt dat hij zich uitstekend in historisch materiaal kon inleven. Dat inlevingsvermogen kwam hem niet alleen van pas als roman- en verhalenschrijver, maar ook als redacteur voor watersporttijdschriften, waar hij nogal wat artikelen aan bijdroeg.



    De laatste jaren verscheen zijn werk vooral bij de kleine uitgeverij Kramat. Veel kan hij daar niet aan hebben verdiend, dus moet hij wel hebben geschreven omdat hij het graag deed. Dat blijkt ook uit getuigenissen van schrijvers die hem hebben gekend.

    Marie-José meldde op Pure Fantasy: "We hadden pas nog contact via Facebook over zijn betrekkelijke onbekendheid in het Nederlandse taalgebied, hoe raar dat dit was omdat hij zoveel werk uitgebracht heeft."

    Thirza schreef op hetzelfde forum: "John is degene die mijn schrijven begeleid en beïnvloed heeft vanaf het moment dat ik hem leerde kennen in 2003. Hij was degene die me aanspoorde mijn werk uit te geven. (...) Hij heeft me gestimuleerd, vooral middels zijn onuitputtelijke cynische kracht."

    Ook op dat forum schreef Ishtarsarrow: "Ik leerde hem pas heel onlangs kennen via een gesprek op internet."

    Daaruit blijkt dat John voor de lezers erg toegankelijk was, wat wordt bewezen door Ka Sha Gan: "Ik herinner me zijn toegeeflijke bitterheid." Ka Sha Gan verklaarde daarover in een privé-bericht aan uw huidige auteur: "Door onze [van Ka Sh Gan met John] correspondentie zweefden altijd van die flarden mist, ontgoocheling over het leven en teleurstelling over de mensheid. Maar tegelijk iets van een realisme dat hem liet doen wat hij kon. Schrijven. (...) Dus de flarden mist van ontgoocheling scheren nu doelloos voor me langs, maar ik zal altijd dankbaar zijn dat ik met hem heb mogen corresponderen. "

    En Ziburan postte: "Heb hem meerdere malen ontmoet en zelfs naast zijn schrijfkunsten mogen genieten van zijn kookkunsten."

    Ook op het online-rouwregister van Inmemoriam.be blijkt hoezeer John Vermeulen werd geapprecieerd.



    Als John nu in een ander landschap opduikt, wensen we hem minstens een paradijselijker omgeving toe dan "De vervloekte planeet".


    Peter Motte, dinsdag-donderdag 25-27 augustus 2009



    Er is een online rouwregister geopend voor John Vermeulen.

    [Omwille van de privacy worden de werkelijke namen van de getuigen niet onthuld, maar de schuilnamen zijn geen gelegenheidspseudoniemen bedacht door de auteur van dit artikel.]

    25-08-2009, 18:40 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    24-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. John Vermeulen: 1941-2009
    john-vermeulen

    "Uitgeverij Kramat meldt met droefheid het overlijden van John Vermeulen, 68 jaar, auteur van kinderboeken, filmscenario's, toneelstukken, sf- en fantasyromans, ook historische romans die hem bekendmaakten tot ver over de landsgrenzen."

    John Vermeulen was een van de meest professionele sciencefictionauteurs die Vlaanderen ooit heeft gekend.

    Spijtig genoeg heb ik hem nooit ontmoet, en heb ik dus nooit eens de kans gehad om tijdens een kort gesprekje te zeggen dat ik zijn boeken graag lees.

    Maar misschien heeft hij enkele van mijn recensies onder ogen gekregen, van romans zoals Satans Oog e.d.

    "De vervloekte planeet" was de eerste sciencefictionroman die ik ooit las. Ik was toen net geen tien jaar, waardoor hij de enige auteur is die ik in elk decennium van mijn leven heb gelezen; een feit dat ik anderen onder de neus wrijf telkens ik daartoe de kans krijg.

    Vermeulen zelf gaf later toe dat hij in "De vervloekte planeet" nogal wat beginnersfouten had gemaakt, maar hij is er later in geslaagd om die allemaal weg te werken.

    Zijn carrière heeft wat ups en downs gekend.

    Hij schreef in zowat alle genres: sciencefiction, thriller, historische biografieën, jeugdverhalen en jeugdromans, fantasy... Hij publiceerde Vlaamse filmpjes maar ook wat meer aangebrand stuf zoals "De binaire joker". In de jaren 80 van de 20e eeuw werd hij via Bruna bekend door techno-thrillers.

    Daarna nam dat weer wat af, en de laatste jaren kende zijn carrière een revival door een grote verscheidenheid aan boeken die bij Kramat werden uitgegeven.

    Ik heb nog heel wat leesachterstand in te halen als het om John Vermeulen gaat, en vroeg of laat zal die achterstand wel worden ingehaald.

    Ik hoop dat hij niet, zoals veel auteurs, na zijn dood snel wordt vergeten.

    Ik hoop dat zijn boeken nog vele tientallen jaren verkrijgbaar zullen zijn.

    Peter Motte

    Er is een online rouwregister geopend voor John Vermeulen.

    24-08-2009, 22:53 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (2)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    17-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Tevreden klant
    Na een vertaalopdracht die ik uitvoerde voor Kelly Services, zei de opdrachtgever:
    "Many thanks for a professional job." (Peter Downhill, Kelly Services Ltd)
    Nog een opsteker voor mijn vertaalwerk, dus.
    Hier zie je er meer..
    Wel even naar beneden scrollen.

    17-07-2009, 15:42 geschreven door Peter Motte  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    Met dank aan wie me helpt om deze blog te onderhouden.

    Laatste commentaren
  • Jack Aitken vervangt Russel, Russel vervang Hamilton (Peter)
        op Hamilton heeft corona, Stoffel op pole als vervanger.
  • Standaard weer open (Peter Motte)
        op Boekhandels dicht
  • Nieuws over De Laatste Farao (Peter)
        op Nieuwe Blake & Mortimers op komst
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op PI-DAG !
  • Goedemiddag blogmaatje (weetjeselkedag)
        op Storm van 10 maart 2019
  • Heb een mooie zonnige warme donderdag (bemoedigendewoorden)
        op Computerkoeltoren!
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: Tentoonstelling Geraardsbergen 950 ( Peter Motte)
        op Tentoonstelling Geraardsbergen 950
  • Re: In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017) ( Peter Motte)
        op In memoriam: Alfons J. Maes (1950 - 2017)
  • Bijna weekend (Bernward)
        op Eindelijk "Het boek der spoken" van Jean Ray!

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog


    Zoeken met Ilse



    Archief per week
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 05/11-11/11 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 10/10-16/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 29/12-04/01 1970

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!