evodisku2
Dit blog is een onderdeel van EVODISKU
WAT IS DE BEDOELING EN WAAR STAAT DIT BLOG VOOR ****Wie meent dat alles inmiddels wel over de evolutietheorie gezegd is en dat de discussie gesloten kan worden, ziet over het hoofd dat de wetenschap niet stil staat. ***Wie meent dat inmiddels het creationisme definitief het pleit heeft verloren en dat de discussie gesloten kan worden , ziet over het hoofd dat het "creationisme" is geevolueerd ( en zal evolueren ) in nieuwere mimicrytische vormen( meme-complexen ) zoals bijvoorbeeld het ID(C) ***Dit blog is speciaal opgezet om de aktualiteit binnen het evolutie-creationisme debat te volgen en van kommentaren te voorzien ... waartoe de lezers zijn uitgenodigd bij te dragen ... Let echter wél op het volgende : "Je bent een rund als je hier met religie stunt " ....
27-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUROPEES ONDERWIJS II

Wordt  dit soort  deskundigen  de toekomst  van het wetenschappelijk  onderwijs  ?









Creationisme-rapport weer bij Raad van Europa


In juni 2007  besloot de Raad, (een landenorganisatie die zich vooral met democratie en mensenrechten bezighoudt ) een   door  Creationisten fel  aangevochten  (wegens 'eenzijdig '( A)  )rapport over creationisme (scheppingsgeloof) en "intelligent design "(ontwerp" theorie"  ) terug te sturen( ter herwerking )  naar de commissie 'cultuur, wetenschap en onderwijs', die het initieel  rapport had opgesteld  
(zie daarover mijn  blog  EUROPEES ONDERWIJS ?    )



De commissie 'cultuur, wetenschap en onderwijs' heeft___ na stemming  en goedkeuring op 17 september___.   het " verbeterde"   rapport weer op de agenda van de plenaire zitting  weten te plaatsen 

Volgens de nieuwe rapporteur, de Luxemburgse liberaal Anne Brasseur,  ( http://www.gouvernement.lu/gouvernement/gouvernements_precedents/periode_1999_2004/1999_2004/brasseur.html  )
 geeft juist de enorme media-aandacht na het terugsturen van het rapport aan, dat het thema een politiek onderwerp is en daarom door de Raad van Europa moet worden behandeld.

Ze benadrukt dat het doel van het rapport niet is,
de vrijheid van godsdienst (B)  aan te vechten,
maar te waarschuwen tegen een tendens om  creationisme/ ID  en wetenschap op één lijn te plaatsen (in het wetenschappelijk onderwijs .)

Het gaat er niet om  "geloof" en wetenschap tegenover elkaar te stellen, maar om het geloof ( in  creationistiche en  IDC  doctrines  )   ervan te weerhouden zichzelf als wetenschap te profileren

Er bestaan ( veel )  verschillende  geloofsvisies over  de  schepping van de  wereld  , en we respecteren die .... Onze  voorstellen ( en  boodschap )  wil  helpen verhinderen  dat het creationisme  en de ID  zich kunnen blijven  voordoen als wetenschap en kunnen worden   onderwezen als ( of ipv ) wetenschap ... Dat is waar de gevaren op de loer  liggen ..... (1)






De nieuwe rapporteur heeft  de verbeterde versie  van het eerste   rapport inhoudelijk niet veel aangepast.
De  uiteindelijk tekst die zal worden voorgelegd op 4 oktober (C)   is hier te vinden  ;
http://assembly.coe.int/main.asp?Link=/documents/workingdocs/doc07/edoc11375.htm


Volgens de opstellers heeft de wetenschap de juistheid van de evolutietheorie  (2)  aangetoond ,  kan het creationisme een bedreiging vormen voor  de  mensenrechten ( 3) en willen sommige creationisten democratie zelfs vervangen door theocratie. (4)
'De creationistenbeweging bezit echt politieke macht', aldus het rapport.


LAATSTE  NIEUWS
ONDERTUSSEN  IS DE NIEUWE TEKST ALS GEAMENDEERDE  RESOLUTIE OP 4 OKTOBER  AANVAARD DOOR DE PLENAIRE VERGADERING VAN DE RAAD VAN EUROPA  ---> 
Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS




zie ook
Creationistische tsjeven-truken ?  (<klik)

Fragmenten uit een CANVAS  reportage   ;
WAT BETEKENT CREATIONISME - ONDERWIJS ? (Tsjok45)  (<)





NOTEN

OPGELET  !!!
UITERAARD  HEB IK SLECHTS  DATGENE WEERHOUDEN  WAT IK GOEDE  VERWOORDINGEN  EN GOEDE AANVULLENDE IDEEEN  VIND VAN MIJN EIGEN STANDPUNTEN TER ZAKE


***( Roel )
Als creationisten en hun  broeders de ID-ers   niet via slinkse wegen (de politiek en de publieke opinie) hadden geprobeerd om hun geloof aan  schoolkinderen op te dringen, had de Raad van Europa deze drastische stap nooit hoeven te overwegen .....



VOOR  ALLE DUIDELIJKHEID  ;
De voorliggende  bespreking  en  stemming  op  4 october     gaat over  een
niet - bindend  ADVIES  aan de lidstaten   om  in   hun  wetenschappelijk  onderwijsprogramma    het  doceren   van het  creationisme  en het intelligent  Design  af te raden
  




(A) eenzijdigheid ?

*** ( Professioneel ID-creationist   PB  )
.....Wat de IDers willen: is  beide zijden belichten.
Dat is eerlijk, want dan kunnen jonge mensen hun eigen keuzes maken...

Echter ID en  Creationisme zijn  pseudo-wetenschap( volgens de  adviesgevende  experten en de legitieme wetenschappen  ) 
 ...ze kunnen derhalve niet  als normatief  worden gebruikt  om het  curriculum  van het onderwijs in de wetenschappen  op te stellen


Filosofie , Expertise en onderwijs(<klik)
wat is id(<klik)
Is wetenschap geloof ?(<klik)
creationisme(<klik)
De evolutietheorie is een atheïstische theorie.  ? (<klik)
Oorlog met de religie  ? (<klik)



(  vrij naar  David Verbeke )
Is het "kritisch confronteren van leerlingen met verschillende keuzes" de beste manier om hen tot "gefundeerde en bewuste keuzes te brengen".

Het is natuurlijk maar de vraag of iedere leerkracht even duidelijk zal meegeven dat creationisme totaal onwetenschappelijk is, en om die reden zou men kunnen opperen om het onderwerp enkel aan te snijden in de lessen godsdienst/filosofie.
 
In het bijzonder op jonge leeftijd moet men zich nog kunnen openstellen voor allerlei nieuwe informatie om tot een overtuiging te komen.
Indien men zich in de puberteit reeds vastgepind heeft op een bepaalde godsdienst/ideologie  zal deze keuze hoogstwaarschijnlijk niet door kritisch denken en evaluatie van informatie tot stand zijn gekomen.

Ik denk dus niet dat het wenselijk is om met iedere overtuiging van pubers die hoogstwaarschijnlijk 'het gevolg is van indoctrinatie ' ( of zelfs met  eigen fantasieen  ) rekening te houden om het lespakket samen te stellen, en zeker niet binnen de wetenschappelijke vakken.
Zoiets lijkt me integendeel de deur op een gevaarlijke kier zetten





(axxyanus)
Een kritische confrontatie?
Trouwens waarom wordt zoiets altijd voorgesteld i.v.m. de evolutieleer.
Gaat de leerkracht ook astrologie ter sprake brengen, of het idee dat aardbevingen een straf van een godheid zijn .....

bron ; (http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=13239&sid=82b472f55e4ad702949a3a9e1d3defbe)



(B)

*Scheppingsmythes   of   ( bepaalde ) godsdienstige  visies  voortrekken ( en   onderrichten  als  "wetenschap ") , is  zowel een inbreuk  op de godsdienstvrijheid  van andere  gelovigen  , als   misbruik maken van  het onderwijs  om  kinderen te indoctrineren  met ( of te winnen   voor) een bepaald geloof  op kosten van de belastingsbetaler  en tijdens  het onderwijs in de wetenschappen   ....  

***( vrij naar  Felixior )

1.- Er is niet één ( gelovig ) alternatief voor de evolutietheorie, er zijn er duizenden 
Eén christelijke visie op ons ontstaan als enig alternatief onderwijzen, lijkt me nogal dogmatisch.
Het enige dat passend is, is onderwijzen dat er "mogelijk andere verklaringen zijn".

2.- Dit gebeurt al omdat elke wetenschappelijke theorie falsifieerbaar (  Falsificatie  )dient te zijn.
Deze onzekere factor, dat elke theorie uiteindelijk verworpen kan worden, geeft ruimte aan geloof.
 
Deze ruimte zal er altijd blijven, want die vloeit voort uit onze onmogelijkheid de werkelijkheid absoluut te kennen.
De vrees van creationisten dat zij buiten spel gezet zullen worden, is daarmee ongegrond.
Wel is bescheidenheid op zijn plaats en dienen zij naast alle andere alternatieve theorieën te staan


 

(C)
Uiteraard zal ik naar best vermogen  trachten  na 4 oktober  de zaak op te volgen  ... als het god belieft  natuurlijk ...
 aha ... Haha




(1)

***Martin

".....For some people the Creation, as a matter of religious belief, gives a meaning to life. Nevertheless, the Parliamentary Assembly is worried about the possible ill-effects of the spread of creationist ideas within our education systems and about the consequences for our democracies....."

Dus er staat NIET dat geloof in een creator een gevaar voor de democratie is.



(2) Standpunt ingenomen door de internationale wetenschappelijke gemeenschap( betreffende het eerste rapport )
 
79. Op 21 juni 2006 werd er een verklaring van het InterAcademy Panel (IAP) over het onderwijs over evolutie getekend door de academies van wetenschap van 67 landen, 27 van hen zijn lidstaten van de Raad van Europa.
Zij riepen "beleidsmakers, onderwijzers, en ouders op om alle kinderen te onderwijzen over de methoden en ontdekkingen van de wetenschap en voor een goed begrip van de wetenschap van de natuur te zorgen.
Kennis van de natuurlijke wereld waarin zij leven geeft mensen de kracht om de menselijke behoeften te vervullen en de planeet te beschermen
."

De wetenschappelijke gemeenschap erkent dat
"er nog steeds veel open vragen zijn over de precieze details van de evolutionaire verandering"
maar weigert om een aantal van de resultaten van haar relevante   onderzoeken  aan te vechten.


***(vrij naar  alib )
.- Naar mijn weten is veel meer dan de helft van de Godgelovige mensen ervan ovetuigd dat de  moderne  ge-update vormen  van de  evolutietheorie  min of meer klopt.
Zij zien weinig tot niets  in het creationisme.
Hoe zou dat toch komen?
Misschien vanwege het hoge hogehoedgehalte?
Het onwetenschappelijk karakter ervan?

- Niemand (of bijna niemand) zal beweren dat de evolutie zoals hij wordt onderwxezen  een geheel sluitend wetenschappelijk systeem is, maar vooralsnog zijn er geen betere theorieen.
In plaats van God ( of een andere  supernaturalistische  grootheid ) uit de hoed te toveren ,  moeten  wetenschappers
( en het onderwijs in de wetenschap )  zich bezighouden met wetenschappelijk  onderzoek en  training  in legitieme   wetenschappelijke   methodes ( O.a.  methodisch naturalisme )


MENINGEN OVER ID (<klik)
Barbara Forrest(<klik)

Het verwijt dat het creationisme geen wetenschap is  (Tsjok45)  (<klik)




(3) in het bijzonder het recht op degelijk onderwijs 
"Verbieden van het onderwijzen van sleuteltheoriën, zoals de evolutie,( bijvoorbeeld omwille van  religieuze gevoeligheiden  )  is volledig tegen het onderwijsbelang van kinderen.( = het is derhalve een inbreuk op hun rechten ,   immers  : ) 

Onderwijs heeft een taak om een manier te zijn om kinderen, jonge mensen en volwassen in staat te stellen om belangrijke spelers te worden in de verandering van de samenlevingen, waarbij het innemen van een ontkennend standpunt over wetenschappelijk bewezen theoriën een rem op onderwijs en de intellectuele en persoonlijke ontwikkeling van duizenden kinderen oplevert.
Wetenschap is een prominente speler en speelt een grote en actieve rol in dit proces van ontwikkeling en verandering van samenlevingen..."



(4)
Volgens  sommigen is de direkte  aanleiding  tot de drastische voorstellen  ook  de  wereldwijde  campagne  die  door turkse creationisten   vorig jaar werd gevoerd  ....

ATLAS OF CREATION IN NEDERLAND (Tsjok45)








*** zie voor nog meer  uiteenlopende  meningen   ( waaruit sommige  met *** gemerkte bovenstaande antwoorden een  persoonlijke selectie  zijn )en  de  antwoorden van de IDC-er 's  (en andere mensen met de " geleerde  ' ollandsche  ziekte "( =  o.a.  de bijbelarij  , de YEC -denkbeelden van het " scientific  creationisme /ID"    en  het ( mogelijke )  voetvolk   uit de   EO  -achterban )) of hun volgelingen en  zuid-nederlandse doorslagjes  , ook nog  :

--->
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/137674 
---> http://www.volkskrantblog.nl/bericht/156511 




Ik denk bovendien  dat het  blog van  G Kortthof  mettertijd    ook   veel   zal kunnen   opleveren  over dat onderwerp
 
http://evolutie.blog.com/



Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (4)

30-09-2007
Het verwijt dat het creationisme

Het creationisme (1)  of het ID (2)  als "wetenschappelijke" discipline erkennen  is  volkomen belachelijk .

Het scheppingsverhaal ( of het bestaan van een intelligent designer )kan op geen énkele manier in letterlijke zin begrepen
(= gods wegen zijn ondoorgrondelijk )  en/of '"bewezen" worden.(het is niet- te falsiferen )

 

* Zaken waarin iemand " gelooft"  zijn  geen wetenschap  (tot zolang  die "bewezen" (= als meest waarschijnlijk volgens de bechikbare data  ) zijn en er dus niet meer in ... geloofd moet worden. )
Geloof en wetenschappelijke  empirische  " bewijzen "  hebben  niets met mekaar te maken .

Integendeel, waar wetenschap heerst, heeft geloof niets te zoeken.
En de zaken waarin mensen geloven( of willen geloven )  hoéven helemaal niet bewezen te worden.

* Uiteraard moet men op de schoolbanken leren dat creationisme ( als maatschappelijk -cultureel  verschijnsel ) bestaat (wat ook  ten goede zou kunnen komen aan de kritische ingesteldheid van de jeugd), Maar men moet het niet als een "inhoudelijk waardevol "  vak op zich onderwijzen, en dus zeker niet als alternatief voor de evolutietheorie.

In essentie is het heel eenvoudig: creationisme en intelligent design zijn geen wetenschap omdat ze beide een bovennatuurlijke schepper inroepen,wat fundamenteel indruist tegen de wetenschappelijke methode.

Bovendien kan eenvoudig worden aangetoond dat de basis van het creationisme  volledig verkeerd is.Het is zelfs  geen geloof , omdat het meent het bestaan van God te kunnen  "bewijzen," en daarmee indruist tegen het principe van 'geloven'.

*  Mensen met voldoende geld, middelen en stem in de media  kunnen  echter hun vooropgezette  ideeën ( en verborgen agenda's )  ter zake , opdringen.
Daar heeft de raad van europa wel degelijk gelijk in ; ze reageert dan ook terecht om voor het onwetenschappelijke karakter te waarschuwen en te adviseren  aan haar leden de infiltratie van creationisme en ID in het wetenschapsonderwijs tegen te gaan

 

(1).
Bijbels (YEC =6000 jaar) creationisme is volkomen onwetenschappelijk

Dat soort creationisme wordt zelfs niet uitsluitend  door de biologie   verworpen , maar eveneens door  de : fysica, de chemie  ,  de geologie, aardrijkskunde, astronomie ... etc....

* Wij kunnen de afstand tot  de sterren in het centrum van onze melkweg(  50.000 lightjaren = de melkweg is bijna 100.000 lichtjaren  overdwars) meten,
Waarbij we kunnen  gebruik maken van  "eenvoudige" methodes van  driehoekmetingen , met de baan van de aarde als basis.( Parallax ) , en  de kennis die we hebben verzameld over de  Cepheïden
Lichtjaar is zoals bekend  een afstandsmaat waarbij de afstand die licht doorloopt ( c =  ong 300.000 km /sec ) gedurende een "aards " jaar  
Hoe kan iemand de eis dat het heelal 6.000 jaar oud is ,  ernstig nemen ,
laat staan voorstelt onderwijzend het als wetenschap?


DE idiotieen  en de  belachelijkheid van " creationistische wetenschap "  over( bijvoorbeeld )  de ark van noach , Jonas en de walvis  , de zondvloed  en het samenleven van Dino's en mens  ... staat buiten kijf ...

Creationisten nemen het bijbelse  schepping  letterlijk op en ontkennen(= net zoals de holocaust ,HIV en klimaatsverandering  ontkenners  ) alle  zaken die niet  overeenkomen(= voor nederlanders --> niet sporen ) met hun geloofsleer.
Ze delen daarmee een geestesziekte die ook massaal voorkomt in de islamitische wereld ( underdog en martelaarsrol,verminderd realiteitsbesef  en   Cognitieve dissonantie )  .
Overigens zullen  westerse creationisten  de islam afschilderen  als  een veel grotere en reële bedreiging voor de mensenrechten dan het creationisme.....(De pot verwijt de ketel strategie dus ) alhoewel bijvoorbeeld  het turks creationisme is (mede)onstaan onder de invloed van de amerikaanse YEC  missionarissen in de tachtiger jaren )

 

(2) .-ID is  de PR van het creationisme
Het is bovendien  de  would- be academische  en "white colar ideologische  en politieke" arm van  het creationisme die zich als  een soort van   "  Mimicry van de  reguliere wetenschap "voordoet


a)Er zijn verschillende varieteiten van creationisten en creationisme ,
ID is  het publieke ( pseudo en junk wetenschappelijke )  uithangbord van het creationisme  , terwijl men kan vaststellen  dat de grote
meerderheid van de creationisten  YEC's zijn .

b) de anti-evolutie beweging  is politiek van aard ; het is in wezen " anti-science en een  "wereldbeelden "/ideologieen  oorlog  die wordt gevoerd
om het "goddeloze  materialisme " ( en  het ongeloof van het atheisme  )te overwinnen 
We  kunnen die doelgerichte strategieen  en  de algemene opzet van de creationisten en de  ID-ers  , in hun eigen  woorden  nalezen in  de
sleutelgedeelten van het " Wedge document "
 
c) theistische  evolutionisten( meestal  ook  christenen )  , worden door de  ID -beweging beschouwd als de verraders  van de zaak , die zich hebben laten omkopen door de  grote samenzwering  van de   materialistische naturalisten  van de wetenschap ...
Creationisten/ID-ers  zijn paranoide  complot- en samenzwerings theoretici

 

 

 

30-09-2007 om 22:29 geschreven door Tsjok45


29-09-2007
ATLAS OF CREATION IN NEDERLAND

De dreiging ....

 

The Atlas of Creation ,( 'Moslimaanval op de evolutietheorie.' )
  is een loodzwaar boek waarin
*het ontstaan van het leven op aarde vanuit een scheppingstheorie wordt verklaard.
* Evolutie wordt tegelijkertijd weggezet als onbewezen en
*bovendien als bron van vrijwel alle onheil in de wereldgeschiedenis.
'De bron achter 11/9 en Hitlers genocide: Darwin'


'Een geheimzinnige islamitische organisatie die de evolutie ontkent, stuurt in West-Europa gratis propagandaboeken rond aan scholen, universiteiten en krantenredacties', opende het Volkskrantartikel.
 'De boeken, die op internet voor 75 euro per stuk worden aangeboden, zijn ontvangen door onder meer een school in Amstelveen, de Universiteit Utrecht, maar ook de Volkskrant.'

De auteur is Harun Yahya, pseudoniem van Adnan Oktar. Dat is een persoon die 'ook populair is onder leden van de Hofstadgroep', meldt nrc.next zonder enige toelichting.

Link met de islam
De sfeer in de berichten is grimmig, de dreiging is bijna voelbaar.
De toon is opvallend eenduidig.
Uiteenlopende media brachten inmiddels het nieuws alsof The Atlas of Creation een 'islamitisch geschrift' zou zijn. Dat is zeer de vraag. Het klopt in zoverre dat er een duidelijke link wordt gelegd met de islam.

Maar het idee dat de aarde en het leven geschapen zijn is zeer oud, zeer wijdverbreid en zelfs grotendeels in het christelijke denken tot bloei gekomen.
Tot halverwege de negentiende eeuw was het in het Westen volstrekt mainstream om in een scheppingsverhaal te geloven.

Wie praat over creationisme is weinig precies.
Het is net als met kerkelijke gezindten; er zijn talloze varianten en stromingen.

De karikatuur van het creationisme ( de YEC ) is die van de gelovige die meent dat het bijbelse scheppingsverhaal de letterlijke waarheid is;
het leven is in een paar dagen geschapen,
de aarde is niet ouder dan een paar duizend jaar.
Dat is slechts een minderheidsvisie.

Ook heden ten dage zijn er nog vele creatievarianten levendig in omloop:
van een letterlijke zesdaagse schepping
tot evolutie geleid door een hogere macht.

Uit peilingen blijkt dat ongeveer de helft van de Amerikanen gelooft in een vorm van creationisme. Er is geen reden aan te nemen dat dat in Europa drastisch anders ligt.
 Twee jaar geleden nog getuigde onderwijsminister Maria van der Hoeven 'niet in toeval te geloven.'

Duiding van fossielen
Het type scheppingsverhaal dat The Atlas of Creation uitdraagt, valt onder de categorie van het oude aarde creationisme. ( OEC)
Deze stroming gaat ervan uit dat de aarde honderden miljoenen jaren oud is.
Oude aarde creationisten hebben daardoor geen moeite met de ouderdom van fossielen, maar wel met de duiding ervan.
De overeenkomsten tussen fossielen en moderne dieren en planten vormen voor deze visie op de schepping het bewijs dat evolutie niet bestaat.

Vergeleken met fossielen lijken sommige soorten miljoenen jaren onveranderd gebleven.
Ziedaar 95 procent van de inhoud van de 'Atlas of Creation':
 mooie ( geplagieerde ) afbeeldingen van fossielen,
suggestief geplaatst naast foto's van levende dieren.
De minieme tekst hoef je niet te lezen om het argument pagina na pagina aan te voelen.
Het boek is vanuit dat educatieve oogpunt zeer effectief - al heeft het met moderne biologische inzichten helemaal niets te maken.
 Een deskundige doorziet het gelijk, een leek kan misschien makkelijker worden verleid.

The Atlas of Creation brengt kortom noch iets nieuws, noch iets specifiek islamitisch of Turks.
 In de Verenigde Staten en Europa zullen miljoenen mensen van uiteenlopende christelijke stromingen zich in onderdelen van degelijke argumentatie kunnen vinden.
 
Ook de idee dat 'de materialistische filosofie van Darwinisme' de oorzaak is van veel verderf in de wereld - inclusief fascisme en nazisme - zal in met name in sommige kringen in de Verenigde Staten met instemming worden begroet.

Sterker nog: veel van de materialen en argumentatiewijzen in The Atlas of Creation lijken ontleent aan de Amerikaanse christelijkecreationismebeweging van het IRC .
Mensen van die organisatie  werden  en  worden nog steeds  geregeld als spreker uitgenodigd in Turkije.

In de tachtiger jaren en later is ook door amerikaanse creationisten  daadwerkelijk  een intensieve
" missionering  "doorgevoerd  ( bij deze  bondgenoot tegen de russen  )  Turkye ....  en  waarbij de godsdienstige  verschillen  en overenigbaarheden  eventjes werden in de koelkast gezet ....en het crea- gedachtengoed  en ideologie doorgegeven   ...

Eigenlijk is het turks crationisme een   frankenstein-kindje
  ... Net zoals de islamitische  muhjahedin oorspronkelijk  door de amerikanen werden opgeleid en geronseld  om te strijden tegen de russen in afghanistan  en later een soort terroristische  boomerang werden  ...
 
Overigens   zijn ook " turkse  creationisten " als getuige /"experten "  aangevoerd  bij   ID- processen  in de USA


Tegenpolen

De opkomst van het creationisme in islamitische landen is zo bezien het resultaat van een alliantie tussen twee religieuze stromingen, die als twee totale tegenpolen worden gezien.

Dat is op z'n minst iets om even met heel grote verbazing bij stil te staan.
Wat de betekenis ervan is, laat zich niet makkelijk raden.
Op verzoening hoeft niet direct gerekend te worden, gezien de expliciet anti-Westerse toon die uit Yahya's werk spreekt.

Is er een probleem bij het toezenden van de Atlas of Creation in Nederland?

-Privé staat het geloven in een vorm van creationisme natuurlijk vrij.

-Maar in de arena van onderwijs en wetenschap gelden andere regels.
Het is in ieder geval duidelijk dat de inhoud daar niet thuishoort.


En wie wel daarvoor vreest, doet veel docenten en scholen in Nederland ernstig tekort en stapt te snel over de Nederlandse wetgeving en richtlijnen voor onderwijsprogramma's heen.

Grotere invloed van islamitisch creationisme is in islamitische landen te verwachten, waar onderwijs en wetenschap minder zijn opgewassen tegen dergelijke invloeden.
Natuurlijk is ook te vrezen  voor grote invloed onder allochtonen

Het opduiken van the Atlas of Creation  is vooral een zeer geslaagde publiciteitscampagne met uiterst beperkte middelen.: Iedereen kent nu de auteur en z'n site met gratis te downloaden bibliotheek.

 

29-09-2007 om 11:00 geschreven door Tsjok45


UK government september 2007

ENGELAND

zal (net als andere  europeese  landen  ) NIET  wachten op de uitkomst  van het niet-bindend  advies  van  de " Raad van Europa   "

http://blogs.guardian.co.uk/science/2007/09/creationism_in_the_classroom.html
http://pandasthumb.org/archives/2007/09/uk-on-id-creati.html#new-comments


De Britse overheid heeft nieuwe  bindende  richtlijnen ( guidelines  ) voor  leraars  rondgestuurd  ,
waarbij  de  plaatsing  van  creationisme en ID (intelligent ontwerp ) tijdens  het onderwijs in de wetenschapsklassen  officieel en strikt  worden afgebakend  .
De regels  zijn vrij expliciet :creationisme  en ID  behoren niet tot de wetenschap en de te behandelen stof .

Het  schijnt om een officiele correctie/ reactie  te gaan  op  de grootscheepse  inspannende (efforts ) campagne  van een groep (  ironisch genoeg  de  zogenoemde  )
"Waarheid in Wetenschap", ( TIS = "Truth in Science".)die  vorig jaar propagandistische Intelligent design  DVDs verzond naar elke school in het land in de hoop dat ze zouden  worden gebruikt om naast   de evolutietheorie  ook het   het creationisme  en  intelligent  ontwerp  -idee ( en gedachtengoed )sluiks  te pushen  in  de wetenschapslessen .

(vergelijk met de  wereldwijde en dure   "The Atlas of Creation"campagne van harun yahyah )

De nieuwe officiele richtlijnen konden niet duidelijker zijn:

"....Creationism en het intelligente ontwerp zijn een geen deel van de programma's van het Nationale Leerplan van wetenschapstudie en zullen  niet als wetenschap mogen  worden onderwezen.  "

Dat betekent niet , dat deze   meningen NIET kunnen worden  vermeld  , maar de richtlijnen wijzen erop dat het slechts  door de beugel  kan , wanneer ze worden gebruikt  als voorbeelden    bij  een  bespreking
over wat een wetenschappelijke theorie is ,  en wat geen wetenschappelijke  "theorie "  is .

" ....Het gebruik van het woord ' theorie ' kan iedereen  misleiden  die niet vertrouwd is  met wetenschap als  gedefinieerde discipline :  omdat het dagelijkse spreektaal-gebruik van de term "theorie " eerder een soort " gissing" of zelfs een  " mening" betekent  ....

In de wetenschap is de betekenis veel minder twijfelachtig; wetenschappelijke theorie  wijst erop dat er een wezenlijke hoeveelheid ondersteunend bewijsmateriaal aanwezig is,
ondersteund door principes, medthodieken   en  legitieme theoretische verklaringen  zoals aanvaard  door de  internationale wetenschappelijke gemeenschap en consensus ...

Creationism en  intelligente ontwerp ,  eisen de status  van  wetenschappelijke theorieën op .
Dit is onterecht  aangezien ze geen legitieme ondersteunende wetenschappelijke principes en methodes huldigen , of geen  ( nvdr = falsifeerbare ) theoretische  verklaringen, en niet door de  reguliere wetenschapsgemeenschap ( zelfs als mondiaal geheel) zijn aanvaard  ..."

Er zijn zelfs specifieke richtlijnen over het gebruiken van materialen van groepen zoals vermelde  TIS:

" .... Terwijl deze ( audio-visuele ) middelen kunnen worden gebruikt, moet men er zich terdege van bewust blijven  dat zij niet het  Nationale wetenschapsLeerplan steunen  en zij slechts  een bepaald minderheidsgezichtspunt( een mening ) vertegenwoordigen  dat niet door wetenschappelijk principes , en bewijsmateriaal wordt ondersteund....


" alle  studiemateriaal moet zorgvuldig worden nagecheckt  vooraleer te worden gebruikt in de klassen ...Wanneer bronnen die  creationisme of ID vermelden worden gebruikt  , dan moet er klaar en duidelijk  worden bij  worden vermeld/ (=ervoor worden verwittigd ) dat ze  geen enkele  "wetenschappelijke " theorie  vertegenwoordigen  .... "





Voor meer  info   over  TIS en het standpunt van het onderwijs in de wetesnschap  
British Centre for Science Education.
http://www.bcseweb.org.uk/index.php/Main/TheGovernmentPosition


Raad van Europa - Wikipedia
EUROPA - De Europese Raad




 

29-09-2007 om 10:10 geschreven door Tsjok45


28-09-2007
WAT BETEKENT CREATIONISME - ONDERWIJS ?




Fragmenten uit een kritische reportage op CANVAS (Ter Zake) over creationisme, Intelligent Design en fundamentalistisch christendom.

Let op de Duitse school waar creationisme tijdens de biologieles als wetenschappelijk alternatief wordt gegeven voor evolutieleer(!).

Schokkend wordt het als we twee normaal ogende blonde Nederlandse dames zien beweren dat de aarde 6000 jaar oud is

Deel I


Deel II


De  uitzendig van deze   reportage heeft  overal  een  hele discussie  teweeggebracht  



28-09-2007 om 22:32 geschreven door Tsjok45




Tsjok45
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Tsjok45
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 
Belgische Soortenlijst
Archief per maand
  • 04-2014
  • 02-2014
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 03-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 09-2005
    Mijn favorieten
  • evolutie-creationisme
  • Pandasthumb
  • 'tGroot Skeptisch Discussieforum
  • Evolutieblog /Gert Korthof
  • Thomas Agricola / Tomasso's tien tellen
  • Pharyngula
  • Sandwalk
    Foto
    Gastenboek
  • buy cialis canada paypal
  • now cialis active cheap super
  • Gould en Darwinisme.be op één lijn?
  • blog
  • foutje

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laatste commentaren
  • Segera daftarkan diri anda untuk mengikuti Judi Online melalui kami sebagai agen judi online yang terbaik dan terpercaya (violaputri)
        op Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS
  • Agen Bola Terbaik untuk menjadi media perjudian anda adalah kami (halimsutarmaja)
        op Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS
  • gelasaqua (gelasaqua)
        op ZWEDEN
  • poker online (amanda1)
        op Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS
  • pandora jewelry (changhon62)
        op EUROPEES ONDERWIJS ?
  • Inhoud blog
  • intelligente dieren
  • acanthodii
  • video mammoet
  • EVODISKU INHOUD E
  • BREIN EN EVO
  • evodisku C Cosmos
  • anticreato
  • DINOSAURICON B
  • DINOSAURICON D
  • EVODISKU B



    Evolutie en creationisme in de Nederlandstalige  media
    http://evolutie-creationisme-media.blogspot.com/2009_12_13_archive.html


    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een belangrijke Nieuwkomer
    HET PROJECT  van
    JOHAN BRAECKMAN 

    UGent

    http://www.evolutietheorie.be/



    (klik  op  het vierkantje )-->
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    NADARWIN  
     
     
    De komplete aanklikbare "NaDarwin" is hier te vinden
    http://evodisku.multiply.com/journal/item/655/NaDarwin


    Quick site:


    OPGELET
    Het duurt een tijdje vooraleer de aangeklikte grote bestanden zijn gedownload

    Hardnekkige Misverstanden
    http://web.archive.org/web/20070128091855/www.nadarwin.nl/misverstanden.htm
    Hardnekkige Misverstanden

    (makkelijk) Darwins evolutietheorie
    http://web.archive.org/web/20070521224108/www.nadarwin.nl/evolutie-theorie.htm

    Sporen van Evolutie
    http://web.archive.org/web/20070519001006/www.nadarwin.nl/S/sporen.html

    Genetica
    http://web.archive.org/web/20070224174120/www.nadarwin.nl/Gtica/genetica.html

    Het Fossielenbestand
    http://web.archive.org/web/20070519000907/www.nadarwin.nl/FB/fossielenbestand.html

    Geologie & de ouderdom v/d aarde
    http://web.archive.org/web/20070519000822/www.nadarwin.nl/Geo/geologie.html

    Embryologie
    http://web.archive.org/web/20070522060922/www.nadarwin.nl/E/embryologie.html

    Creationistische fouten & blunders
    http://web.archive.org/web/20070128093013/www.nadarwin.nl/CFB/creationisme.html

    Is creationisme wetenschap?
    http://web.archive.org/web/20070519000954/www.nadarwin.nl/crea-wetenschap.html

    Boekbesprekingen
    http://web.archive.org/web/20070515114244/www.nadarwin.nl/boekbesprekingen.html

    Artikelen van Arjan Kop
    http://web.archive.org/web/20070519000939/www.nadarwin.nl/Art-AK/arjan.html

    De niet-zo-missing links gallerij
    http://web.archive.org/web/20070128091722/www.nadarwin.nl/gallerij.html

    Reacties op de site
    http://web.archive.org/web/20070521224240/www.nadarwin.nl/reacties.html

    Links
    http://web.archive.org/web/20070519000654/www.nadarwin.nl/links.html

    Zoeken--> pico search /NIET MEER BRUIKBAAR

       
    ( inhoudsopgave  met aanklikbare  links  van de  site  NaDarwin )




    INHOUD  PER CATEGORIE
      

    Algemeen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEES EERST DIT   ( creationisme)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAT IS DE BEDOELING EN WAAR STAAT DIT BLOG VOOR (algemeen )


    Ecologie en natuurbehoud

    kevermania

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orang oetan
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITSTERVINGSGOLF   primaten  in moeilijkheden
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELK EEN SCHOONHEID SCHEPT DE MENS TOCH ?  oliecatastrofe



    Publiek debat  

    DARWINJAAR
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslaggevers, pop-wetenschap, hypes  en creationisten 
    * Tree of life
  • Vervalsing of geklooi ?
  • Levend arsenicum


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2009: Dominees verklaren Darwin de oorlog 
    creationisten carnaval  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creationisten weggevertjes 
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misvattingen en leugens 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.150jaar Darwinisme... De evolutietheorie gewikt en gewogen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DANTE'S HEL versie 2009 door de Klojo's

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na het Darwinjaar

    HET GELIJK VAN DARWIN

    Musea
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen KBIN

    I(Categorie  ; CREATIONISME )

    a)controverse /Publiek dispuut/politiek
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creationistische tsjeven-truken ?» Reageer (7) 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS  » Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUROPEES ONDERWIJS ? » Reageer (10)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUROPEES ONDERWIJS II   » Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Grote Publieke Dispuut
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kom op zeg  /EO rel » Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Sir Attenborough's antwoord  » Reageer (1)

    Misvattingen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wetenschappelijke parate Kennis neemt af bij jongeren ?  » Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEDEN  » Reageer (1)


    b) ID
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Is ID de wetenschappelijke (sic) uitleg voor creationiisten
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.150jaar Darwinisme... De evolutietheorie gewikt en gewogen 
     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.David sorensen en revolutietheorie lalala
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE VERRIJZENIS VAN DE JONGE VERDRONKEN KOE » Reageer (21)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ID TOVERDOOS OVER   SLECHTE  ID-EETJES  ,RESISTENTIE  &  TOVERDOCTORS

    c) OEC
    d) YEC
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het Grote vertaalde en gerecycleerde Citatenboek 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOROSOFEN ?
    morosoof of oplichter (Tsjok45)
        op MOROSOFEN ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLONAISE met creationisten

    II( Categorie  WETENSCHAP )
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    eerste acht maanden van 2008

    Primaten
     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fossiele apen in 2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Darwinius masillae
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GANLEA megacanina  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orang oetan

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nog een aap uit de mouw
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Saadanius hijazensis
    LIBYA
    a)antropologie

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ardipithecus Ramidus
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Australopithecus SEDIBA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STERKFONTEIN 2010

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oeroud spoor
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Denisova :  ZUID SIBERIË
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DENISOVA - mens

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DMANISI AAP OF MENS
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE OUDSTE ? » Reageer (1)  Nakalipithecus nakayamai (<)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alweer eentje ? .....
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tand des tijds  / Heidelberg-mens 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HEUPEN VAN EVA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CASABLANCA MAN /erectus
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobbit is aparte soort ?  » Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOG EEN BENDE BIJTERS 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLONAISE met neanderthaler
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. TANDEN UIT DE QESEM GROT
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neanderthaler genoom
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitochondriale Genenkaart van Neanderthaler
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Xuchang mens 

    b)Biologie 
    1.-(
    EVOLUTIE )
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAS / IM Document 2008 (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAS / IM Document 2008 ( 1) 

    Cambrium & precambrium  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AVALON
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GABONESE chips


    Evolutie in actie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opmerkelijk snelle adaptaties bij kroatische ruine-hagedissen:

    2.-fysiologie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERTEBRATEN- OOG en Müller cellen

    c)Paleontologie /

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zogenaamde levende fossielen

  • Pterosaurier
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pterosaurier


    1a.-Dino's;


    DINO 2010
    DINO-maand ?
    De Bultenaar uit spanje

    Dino's ontdekt in 2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier komen de nieuwste dino's
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAKOTA & LEONARDO
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dino collageen ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Megadino

    Saurichia
    Theropoda

    Dromeosauridae
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mongolie  :  Linheraptor esquisitus

    Opnieuw iets over Theropode dino's
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroeg grut
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dino's onstonden in zuidamerika ...
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorouder dino's ? Asilisaurus kongwe

    geboortegrond dinosaurus


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aerosteon riocoloradensis
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEIPIAOSAURUS

    Ornithomimosauria
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beishanlong grandis,

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polonaise 1  OPA THEROPODA ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oudste theropode ?

    Tyrannosauridae

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog eentje uit de tyrannosaurus familie;Bistahieversor sealeyi
    ( scroll naar  2 ) Haplocheirus Sollers   
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tyrannosaurus in australie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zacht dinosaurus weefsel betwist
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dino collageen ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polonaise 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polonaise 3 BREEKBAAR BOSKALF
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAPTOREX kriegsteini
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrikaanjagende hagedissen

    1b.-Vogelevolutie ;


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anchiornis huxleyi in vol ornaat

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Archaeopteryx en co

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pluimpje        

    Pluimpje

     

     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN PLUIM VOOR CHINA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geef eens een pootje
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pluimgewicht  
    KLEIN DUIMPJE & DE REUS &VEREN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw gevederde Maniraptor
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Similicaudipteryx.
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aerosteon riocoloradensis


    Krokodillen
     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAKASUCHUS KAPILIMAI
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prestosuchus chiniquensis
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug naar zee
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.viseter

    Zeereptielen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Predator X  
    KLEIN DUIMPJE & DE REUS &VEREN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET SVALBARD MONSTER

    Schikdpadden
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schildpadsoep

    Slangen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slangetje in het gras ? I
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ouder slangetje in het gras

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.krokodil als prooi ; titanoboa
     

    Zoogdieren
     
    Buideldieren
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAMBAROO

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oor voor evolutie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. PLACENTALE ZOOGDIEREN STAMBOOM CONTROVERSE
     
  • Een uitgekomen voorspelling
  • Wie oren heeft , die hore
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eritherium azzouzorum
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LJOEBA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Darwinius masillae
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLIEGENDE KATTEN   ?
    Vleermuizen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALWEER EEN BELANGRIJK STUK UIT DE LEGPUZZEL
    Zee-zoogdieren ;
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van de wal in de visgronden  Indohyus / walvisevolutie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeehonden-evolutie

    amfibieen 


    Vissen
    Overgang  naar tetrapoda

     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw Tiktaalik
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ventastega

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIEKEBOE BOE BOE (oude tetrapoden )
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De niet-zo-missing links gallerij (1) 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KWASTEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KWASTEN (2)

    Longvissen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. HELP TE WEINIG ZUURSTOF


    Arthropoda
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trilobieten

    Weekdieren
    OCTOPUSSY


    d) Geologie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALH 84001
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHICXULUB
    TIPS

    *Blauwe
    en groene ( =nederlandse)teksten zijn meestal  aanklikbare links 
    *Engelse Wikipedia teksten  verwijzen   in de  linkerkolom naar  verschillende  niet-engelse versies van het   wikiartikel
    *Blauwe teksten tusssen ""  ,  zijn voornamelijk  ( gedeeltelijke)citaten afkomstig van  mensen met andere  meningen


      







    Links naar  Gespecialiseerde  Verenigingen en sites


    Fossielnet
    http://www.fossiel.net/

    Arachnologie  
    ARABEL

    http://www.arabel.ugent.be/

    Myrmycologie
    Mierenwerkgroep * Polyergus *
    http://formicidae.be/

    Entomologie
    Jean-Luc Renneson
    http://users.swing.be/entomologie/
    http://users.swing.be/entomologie/Vespidae%20of%20the%20World1.htm


    Three of life  projects 



     "The Tree of Life".
     
     
  • Tree of Life Web Project
  • Green Tree of Life at Berkeley
  • Fungal Tree of Life Project
  • Beetle Tree of Life project
  • Fly Tree of Life project
  • Mammal Tree of Life project
  • Cypriniformes Tree of Life project
  • Liverwort Tree of Life Project
  • Early Bird Tree of Life project
  • Early Bird Tree of Life project
  • Angiosperm Tree of Life project
  • Cnidaria Tree of Life Project
  • Decapoda Tree of Life Project

    LepTree.net,
    the Tree of Life project on Lepidoptera.


    http://www.rebeccashapley.com/cipres/telescoping.htm
    The Tree of Life blog
    Tree of Life at wikipedia.
  • Zoeken met Google


    Zoekmachine ;
     


    doorzoekt 4-sites, inclusief:
    http://tsjok45.multiply.com/photos
    http://anticreato.multiply.com/,
    http://evodisku.multiply.com/,
    http://www.bloggen.be/evodisku/ ,




      


    site search by freefind advanced

    Tomaso schrijft over      

    Evolutie /  Charles Darwin aan de basis:
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SELECTIE NATUURLIJK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE LEVENSBOOM
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITSTERVEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEEP TIME
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Biogeografie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEKSUELE SELECTIE
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al jaren lang samen CO-EVOLUTIE
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De economie van de natuur
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geleidelijke veranderingen

    Unintelligent design:

    Blog Entry
    Ons gebit , De appendix,  Geboorte, 
    De weg van het zaad , Nervus  Laryngeus Recurrens,
    DNA , 75 mistakes , Het boek 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent design (1): Rechtop lopen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tomaso over het oog , oogspieren ,
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent Design (5): ZWEETVOETEN 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent design (6): Vitamine C 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent design (8): Kuitspieren
    DARWINJAAR

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET GELIJK VAN DARWIN

    Darwin is GEEN Heilige Sinterklaas
    2009 Année Darwin
    De eerste pasjes ?
    Darwinjaar trekt zich op gang I
    Darwinjaar trekt zich op gang II


    foto





















    Nederlandse  Blog-zwerm  /een selectie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.me.myself.and.I.

    De Stoet

    Tsjok45    zie ook  MULTIPLY evodisku
    http://evodisku.multiply.com/tag/darwinjaar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETER LOUTER
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRIPMAN
    Theodorus

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAMIREZI
    http://ramireziblog.blogspot.com/

    Cees Chamuleau
    Zoe van Zaal
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIEKE ROTH

    100 Woorden

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeroen de Baaij
    Ragfijn
    Annelies
    Satuka

    Qabouter 1 Qabouter 2


    Pierra
    Johan H.v.D.
    Theo E. Korthals Altes

    Meneer Opinie 1 Meneer Opinie 2 Meneer Opinie 3

    Tomaso Tomaso 2

    Laila (??)
    Linda Morgan
    Wilma
    Kees Smit
    Henk van Leuken
    Iris
    Vroems
    Erik de Groot
    Ely
    Mephisto

    Thera

    Bart
    Rein John
    Martijn van Calmthout Martijn van Calmthout 2
    Draakhond
    Jeg Synes
    Jim Hasenaar
    Kokopelli
    Jos Goedmakers
    Fleur Frenkel Frank
    London Calling
    Maria Trepp
    Johan H. van D. 2
    Aad Verbaast
    Landheha
    Ina Dijstelberge


    sterk aanbevolen 
     
    Terrence :
    http://boomdeslevens.blogspot.com/    
    een voortzetting van het
    vroegere -->
    http://www.vkblog.nl/blog/125817/Neomuran_hypothesis

      
    De sublieme   
    PIERRA
    (uiteraard ook sterk aanbevolen )


    http://ascendenza.wordpress.com/2011/01/08/welkom-op-mijn-nieuwe-blog/
      http://www.vkblog.nl/blog/95678/Op_zoek_naar_de_klepel
     



    Tsjok45 photo site  MULTIPLY



    MULTIPLY evodisku 

    Blog Entry





     


     


    ANTI-CREATO   MULTIPLY



    Blog Entry INHOUD ANTI CREATO


    LINKS  NAAR VERKLARENDE  NOTEN
    (In verschillende talen )

  • INDEX   NOTES  : 
    http://evodisku.multiply.com/tag/inhoud%20%20notes

  • T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs