evodisku2
Dit blog is een onderdeel van EVODISKU
WAT IS DE BEDOELING EN WAAR STAAT DIT BLOG VOOR ****Wie meent dat alles inmiddels wel over de evolutietheorie gezegd is en dat de discussie gesloten kan worden, ziet over het hoofd dat de wetenschap niet stil staat. ***Wie meent dat inmiddels het creationisme definitief het pleit heeft verloren en dat de discussie gesloten kan worden , ziet over het hoofd dat het "creationisme" is geevolueerd ( en zal evolueren ) in nieuwere mimicrytische vormen( meme-complexen ) zoals bijvoorbeeld het ID(C) ***Dit blog is speciaal opgezet om de aktualiteit binnen het evolutie-creationisme debat te volgen en van kommentaren te voorzien ... waartoe de lezers zijn uitgenodigd bij te dragen ... Let echter wél op het volgende : "Je bent een rund als je hier met religie stunt " ....
22-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wetenschappelijke parate Kennis neemt af bij jongeren ?

De Belg getest - resultaten peiling wetenschappelijke kennis



vrt nieuwsvideo fragmenten:


Vorig jaar hield Eos in juni  een  enquete over het "geloof , Intelligent design ( de  "geleerde " vorm van het creationisme) en de evolutieleer"   ,en  zoals dat door de belgische  academici  ( zoawel   zogenaamde alfa ( geest )  als beta ( natuur-)wetenschappers : om de "hollandsche "terminologie te gebruiken  ) wordt/werd   ingeschat   ...(1)


De jongste  peiling die Eos  in 2007 hield onder de Belgische bevolking, gaat over  :
Het kennisniveau van wetenschap en technologie bij de Belgen (  het daaruit noodzakelijk volgende  grotere  begrip  voor de werkelijkheid die ons  allen omringd werd niet onderzocht ? ?? )
IK heb zelf het  artikel  nog NIET i n handen  gehad  of  gelezen maar ik stel me nu al  een paar vragen en wil   zelfs al een paar bemerkingen plaatsen  ...
( uiteraard moet de geldigheid , representatieviteit   en precisie  van deze enquete  ook nog worden  nagechekt  / het nummer  verschijnt pas ( ten laatste ) in september ..  ) *

Maar 
Enkele conclusie  van dat  laatste  onderzoekje van Eos zijn  al vermeld  op het vrt -nieuws en  aangekondigd  op de eigen site  van het blad
http://www.eos.be/homenl.asp?qI=L     #3


Samengevat komt het neer op ;

Er valt een  bedroevende  achteruitgang van de  wetenschappelijk kennis-niveaus  te konstaten  bij jongeren  tussen 18 en 24 jaar
Dat niveau ligt beduidend lager dan bij de oudere generaties .

OPGEMERKT   
dient te worden dat de oudere generaties altijd vinden dat de  kennis van de jeugd veel minder is dan in  de hun tijd  


Regus Patoff - 22/08/2007
''Bij vragen over basiskennis halen de Belgen gemiddeld 75 procent. Dat is een goed Europees gemiddelde, maar de ouderen scoren opvallend beter dan jongeren. ' die volgens dit rapport   slechts 52 % halen ...

Bij de vraag over de aarde die rond de zon draait, scoren de 65-plussers het beste.
Een op de drie jongeren weet niet eens dat de aarde rond de zon draait', luidt het. '' ------

Nog enkele opmerkelijke resultaten:
 
* de meerderheid van de Belgen weet niet dat homeopathie geen wetenschappelijk aanvaarde geneeswijze is,
* en het gat in de ozonlaag situeren de meesten boven de noordpool



Volgens wetenschapsfilosoof Gustaaf Cornelis van de Vrije Universiteit Brussel ligt dit gedeeltelijk  aan het onderwijs.

"In het onderwijs wordt minder aandacht gegeven aan feitenkennis.
Bovendien is het aanbod aan  toegankelijke  informatie veel ruimer geworden ...."
(Denk ook aan het internet : jongeren surfen  veelvuldig maar hebben ( nog niet ) de nodige kritische vaardigheden  om de morosofen , idiotieen , de pseudo en junk kennes  en het  proselitisme eruit te filteren  ...etc ... Bovendien gaan ze op zoek naar "leuke"  info )
Er is dus wel degelijk nood aan kritische vorming    maar 
"Toch zouden de jongeren die basiskennis wel moeten hebben om zich een beeld van de wereld te kunnen vormen.
Kijk maar naar de discussie over creationisme (  noot : vooral ook naar  de  vele internet  desinformatie  die wordt gespuid door allerlei   sektaire pseudo's , dilettanten  en  orakelende  irrationalisten  )"

vindt Cornelis....  

Over gezondheid weten Belgen wel tamelijk veel, zo schrijft EOS nog.


De achteruitgang van  parate basiskennis  in de beta-vakken
, (het toenemend wetenschappelijk analfabetisme  ? ,   
de ( in het algemeen) volslagen onbekendheid met de wetenchappelijke methodiek en kennisleer ...) :  het voortwoekerend bijgeloof en  het  onuitroeibare  abracadabra en  verhaaltjes vertellen ,( ook in de vorm van   reeds lang  aanwezig  alternatief
para -  gedoe en  andere  oude " esosterische "  en " heilige " kennis )zijn de diepere oorzaken van een  dreigende afkalving en van een
verminderd aanbod  van goed opgeleide krachten bij het broodnodige  voortzetten  van  het wetenschappelijk  bedrijf en uitbouw van  de
( door  sommige politici geroemde maar  tegengewerkte ) "kennis-ekonomie" ..,en van een  groeiende  populistsche achterdocht jegens 
natuurwetenschappen    en uitbreiding van  pseudo-  en junk wetenschappen : de  demagogische  anti-science bewegingen  en de  nieuwe
obscurantismen van de (bij)gelovigen   ...

Blijkbaar maakt onze maatschappij zich onderhuids op om massaal  terug in een soort "nieuwe middelleeuwen" te duiken ?
althans voor een gedeelte van de  bevolking dreigt een soort  " nieuw analfabetisme " ....





P.S.
Het zich vrolijk maken   over" amerikaanse hilliebillies  " enzo  , zouden we ook best laten voor wat het is   ... er is werk genoeg aan de winkel  in ons eigen  landje,   me dunkt  ....

Bart B. Van Bockstaele op 20 augustus  2007
http://standaard.typepad.com/en_nu_even_elders/2007/08/benny-hinn-in-t.html
vat het allemaal nog eens goed samen ;
citaat



"In Europa wordt er vaak lacherig gedaan over "die onnozele Amerikanen" die zo naïef in Bijbel en bijbelaars geloven, maar dat is goedkope kritiek. Jawel, het Christelijke fundamentalisme is verder gevorderd in Amerika dan in Europa. Het rukt echter ook langzaam maar zeker op in Europa.
De Raad van Europa heeft daar nog niet zo lang geleden over gediscussieerd in verband met het zogenaamde  Creationisme  
Ook in Europa zijn er immers steeds meer mensen die geloven dat de wereld ergens tussen zesduizend en tienduizend jaar oud is.

We mogen bovendien niet vergeten dat er veel meer religieuze scholen zijn in Europa dan in Amerika.
Godsdienst stimuleert kritiekloos denken en blind geloof in een autoriteit, dat is de vruchtbare grond waarop figuren als bijvoorbeeld Benny Hinn  of  machtgeile   politiekers  met autoritaire  neigingen   gedijen, tot meerdere eer en glorie van henzelf.
Het lijkt dus niet meer dan logisch dat het Christelijk fundamentalisme ( evenals het  moslimfundamentalisme en creationisme )  zich ook in Europa verder zal doorzetten, en mogelijk nog virulenter ( en in het geval van de islamitische creationisten ala  Harun Yahyah , acuter  en betekenisvoller ) dan in Amerika...."






ondertussen( 23 augustus ) zijn de eerste  bedenkingen over de  ENQUETE  binnen ;
(in De Standaard )
-->Veel te kleine niet representatieve  steekproef .... vragen die  peilen naar  het  "benoemen"   ipv  naar begrip  en doorzicht  ...Quizzers kennis  
--> Ministers  Van Den Broecke   en  Fientje Moerman
 
Johan Braeckman heeft ook een  paar  ad rem opmerkingen   ingezonden naar de opiniebladzijde  van  " De Morgen "

Zie verder   hierover   --> de eerste  twee toevoegingen   in "reacties
"









Noten
(1)

http://groups.msn.com/evodisku/nieuws.msnw?action=get_message&mview=1&ID_Message=2525

( naar ) EOS juni 2006

 ....Uit een onderzoek onder Vlaamse wetenschappers, wat in opdracht van EOS is uitgevoerd, naar voren is gekomen dat maar liefst 1 op de 7 wetenschappers
Intelligent Design als een reëel alternatief voor de evolutietheorie houdt.
Dat is maar liefst 5% van alle wetenschappers in Vlaanderen.
 "Dat er in België weinig over Intelligent Design wordt geschreven en gediscussieerd, betekent niet dat het de wetenschappers koud laat", aldus de website.
 
'Wat mij meer verontrust is het feit dat als je de cijfers van de antwoorden 'ja' en 'geen mening' optelt, je aan bijna 20 procent komt,' zegt prof. Johan Braeckman, hoogleraar wijsbegeerte aan de Universiteit Gent.
'Dat betekent dat 1 op de 5 academici niet klaar en duidelijk kan zeggen dat ID complete nonsens is.'

Uit  het juni-nummer van EOS  2006  lijkt hieruit
Opnieuw naar voren te komen dat Intelligent Design heel langzaam aan een opmars in Europa bezig is...


*Meer over  ID en opmars van creationisme in Belgie
http://groups.msn.com/evodisku/nieuws.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=2521&LastModified=4675617199254521023

*  En natuurlijk ook de jongste  heisa rond 
het politiek agenda van het creationisme  en enkele  crhisten democratische  eieren ...  ( hieronder in vorig bericht 
 )zoals dat woedt op de pagina's van De Standaard en het lezers forum van die krant  ...

* Het zou wel eens kunnen  dat  het Creatonisme  in wezen  niets anders meer is dan alleen nog maar  een  middel  in de  handen  van mogelijk  manipulerende  en politieke  intriganten.
( voornamelijk  in de betekenis van  G. Orwell' s   "newspeak" -uitvinders en   de (tegenwoordige )junk -wetenschappers  /aka  " spin-doctors " ... )
Politiek gekuip en  gelobby  is zeker  het enige  wat  ( ook de  sektaire  en  lobbyende  creationisten ) overblijft ... want het creationisme en de ID ,   ZIJN geen wetenschap 
Hun  wetenschappelijke pretenties zijn  kompleet afgevoerd

De  enige ( = zeer  weinige )ooit geformuleerde wetenschappelijk testbare  ondersteuningen  van hun leer zijn  ( logisch- epistemologisch   )foutief  bevonden en/ of   empirisch  proefondervindelijk  gefalsifeerd   of minstens  anders ( en wetenschappelijk consistenter/    legitiemer ) verklaard  en/of verklaarbaar dan door de crea's en ID-oten  voorgestelde  ad hoc  hypotheses en   mistgordijn- theorieeen    .... )
Bovendien  hebben creato's en  ID-ers  nooit  echt   /eigen  (peer reviewed ) wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de eigen "zogenaamd" wetenschappelijke  ontdekkingen ... Het enige wat ze doen is kritiek leveren  op  de wetenschap en op zoek gaan naar nog onopgeloste problemen binnen de wetenschap ...Bovendien zeggen ze steeds weer dat ook evolutiewetesnchap  ook  een  " geloof " is   en de wetenschap slechts een  " mening"  over de " waarheid "  of op zijn best een zeer beperkte visie  ....

22/08/2007 - Joris Vanderaert
Er bestaan verschillende Waarheden. Gewoonlijk geldt, hoe groter de W, hoe minder waarschijnlijk dat men met de waarheid te maken heeft. De wetenschappelijke benadering is en blijft de beste: de wAARHEID met een kleine w, met het besef dat 1. de waarheid op zich niet het doel is van de wetenschap en 2. de w stilaan kan groeien, maar enkel door objectief en controleerbaar onderzoek te doen, niet door prietpraat voor waar aan te nemen.







** Tenslotte neem ik hier  het  vrij belangrijke  stuk  van prof Jozef T. Devreese , hoogleraar emeritus ... volledig over 
Ik denk dat dit de meest  verstandige  conclusies  toelaten   die ik de laatste dagen heb mogen   lezen ...

OPINIE   & ANALYSE 

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=3J1G8QUN

Creationisme als politiek gevaar

 

Op wetenschappelijk vlak betekenen creationisme en intelligent design geen bedreiging. Hun verstrengeling met de politiek is wel verontrustend, vindt Jozef Devreese die de polemiek door de bril van een natuurkundige bekijkt.

In de Griekse Oudheid streefden de wijsgeren naar een allesomvattend wereldbeeld. Zij stelden zowel de hoe-, de wat- en de waarom-vragen: over vallende stenen maar evenzeer over de ziel. De moderne natuurwetenschap, die ontstond tijdens de renaissance, ontwierp een nieuwe methodiek. Wat- en waarom-vragen werden verbannen. Uitsluitend het hoe van de natuurverschijnselen werd nog onderzocht via een combinatie van experiment en theorie. Theorie wordt axiomatisch opgebouwd zoals de meetkunde van Euklides. Proefondervindelijke waarneming is de enige en volstrekt objectieve arbiter. Beperking van haar doel is een zeer vruchtbare strategie gebleken voor de natuurwetenschap. In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Religie is een moeilijk precies te definiëren begrip. Religie tracht onder andere een zin te geven aan het leven en doet typisch ook een beroep op geloof in hogere, niet precies bepaalde, essenties zoals God. Er bestaat geen overlap tussen de methodiek van de natuurwetenschap en religie. Daarom is er geen geldige basis voor dispuut tussen natuurwetenschap en religie. Zij kunnen in harmonie naast elkaar leven.

Creationisme, algemeen gedefinieerd, gaat uit van het geloof dat een ad hoc scheppingsdaad het heelal, de aarde, de dieren en de mens heeft gecreëerd. Wanneer zij dan stellen dat de wereld in zes dagen werd geschapen en dat het heelal zowat 6000 jaar oud zou zijn, doen ze uitspraken die behoren tot het domein van de natuurwetenschap. Wie dergelijke absurditeiten tot dogma wil verheffen kan zich, met de steun van Voltaire, beroepen op de vrije meningsuiting, die ook niet verbiedt te beweren dat de aarde plat is.

Natuurwetenschap en creationisme naast elkaar behandelen in het onderwijs is het mengen van onderling incompatibele en niet gelijkwaardige categorieën. Goede nabuurschap is hier onmogelijk.

Aan leerlingen onderwijzen dat er anno 2007 creationisten bestaan die nonsens verkondigen over de evolutielijkt geschikt, maar dan in cursussen over wereldbeschouwing of gedragswetenschappen... In deze lessen kan de leerkracht de methodiek of het uitgangspunt van verschillende wetenschapsdisciplines, van de religies en ook van bewegingen zoals creationisme, intelligent design, teleologie (die doelgerichtheid in het heelal poneert) en zelfs van de astrologie kritisch toelichten.

Kritische benadering is even belangrijk bij het natuurwetenschappelijk onderzoek, waarin ze trouwens inherent is ingebouwd. Ook de meest 'exacte' wetenschap gaat uit van hypothesen, die als axioma's fungeren waarop een theorie wordt geconstrueerd. Met behulp van het doorgedreven vergelijken van de voorspellingen van de theorie met steeds meer verfijnde experimenten, worden de hypothesen en de theorie voortdurend getoetst op hun geldigheidsdomein. Bij de biochemie en de evolutietheorie zijn de hypothesen, vanwege de aard van het onderzoek naar de oorsprong en de ontwikkeling van de levende materie, minder rigoureus uitgebouwd dan bij de fysica en de chemie. Maar de evolutietheorie is opgebouwd volgens de strikte regels van de natuurwetenschap. De evolutieleer behoort tot de grote scheppingen van de menselijke geest.

Het creationisme is zoals de draak Hydra: telkens als men een kop afhakt verschijnen er twee nieuwe. In 1925 was het onderricht over evolutietheorie nog wettelijk (het Scopes-proces) verboden in de staat Tennessee. Nadat de rechtspraak in de Verenigde Staten achtereenvolgens had beslist dat de evolutietheorie mocht worden onderwezen, dat creationisme niet mocht worden onderwezen, en ten slotte dat creationisme-wetenschap geen wetenschap is (Supreme Court 1987), kon worden gedacht dat de discussie was afgerond. Maar een tiental jaren geleden verscheen het creationisme in een gemuteerde vorm van intelligent design, inclusief financieel machtige lobby's en denktanks. De discussie kon herbeginnen en leidde, nu in Pennsylvania, tot een soort heruitgave van het Scopes-proces, het Dover-proces met als verdict dat intelligent design geen wetenschap is.

Het is opmerkelijk dat recent acties om creationisme of intelligent design op te nemen in het wetenschappelijk curriculum de kop opsteken in Europa, mee gedragen door sommige politici en gezagsdragers. Letizia Moratti, minister van Onderwijs in Italië, verwijderde in 2004 de evolutieleer als leervak in het middelbaar onderwijs. Er zijn zeer actieve 'pro creationisme' of 'pro intelligent design' pressiegroepen in Rusland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Turkije. Het onderwijs over de evolutietheorie is een zeer politieke kwestie aan het worden. Dit is een verontrustende ontwikkeling en er bestaat in essentie geen rationele basis is voor een debat.

Vanzelfsprekend moet de evolutieleer prominent aan bod komen bij de eindtermen, net als wiskunde, natuurwetenschappen, geesteswetenschappen, sociale wetenschappen, kunst en cultuur, talen, geschiedenis,.... Er is evenzeer plaats voor lessen over levensbeschouwelijke vakken en gedragswetenschap. Dat er geen plaats is voor creationisme, intelligent design, astrologie... is even klaar en dat heeft niets te maken met een al dan niet vrijzinnige invalshoek.

Op wetenschappelijk vlak betekenen creationisme en intelligent design geen bedreiging. Hun verstrengeling met de politiek is wel verontrustend.



Jozef T. Devreese is hoogleraar emeritus in de theoretische natuurkunde aan de Universiteit Antwerpen en aan de Technische Universiteit Eindhoven.




Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (7)

06-03-2015
air jordan

air jordan,air jordan 4,air jordan uk,air jordan 4 retro,air jordan cheap,jordans 4 black cat

air jordan 3 uk,air jordan sale,air jordan 3 retro,men's air jordan 3

air jordan 6 uk,air jordan 6 womens,air jordan 6 mens,air jordan 6 retro

cheap nike air yeezy 2,air yeezy 2 sale,air yeezy 2 uk,air yeezy 2 mens

air jordan 11,air jordan 11 uk,air jordan 11 cheap,air jordan 11 low,air jordan 11 sale

air jordan 5 retro uk,cheap air jordan 5,air jordan 5 sale

nike free run,nike free run sale,cheap nike free run,womens nike free run

nike dunk sky high uk,nike dunk sky high womens,nike dunk sky high,nike dunk sky high wedge

nike revolution sky hi,nike revolution sky hi wedge,nike revolution sky hi uk,nike revolution sky hi city pack

new balance,cheap new balance,new balance 996,new balance 996 women,new balance 996 sale,new balance uk

asics gel kinsei 4,asics gel kinsei 5,asics gel kinsei 5 womens,asics gel kinsei 5 mens,asics gel sale

06-03-2015 om 10:54 geschreven door air jordan


13-09-2007
Generation and annotation of the DNA sequences of human chromosomes 2 and 4


http://www.nature.com/nature/journal/v434/n7034/full/nature03466.html


Article

Nature 434, 724-731 (7 April 2005) | doi:10.1038/nature03466; Received 25 October 2004; Accepted 11 February 2005

Generation and annotation of the DNA sequences of human chromosomes 2 and 4

LaDeana W. Hillier1, Tina A. Graves1, Robert S. Fulton1, Lucinda A. Fulton1, Kymberlie H. Pepin1, Patrick Minx1, Caryn Wagner-McPherson1, Dan Layman1, Kristine Wylie1, Mandeep Sekhon1, Michael C. Becker1, Ginger A. Fewell1, Kimberly D. Delehaunty1, Tracie L. Miner1, William E. Nash1, Colin Kremitzki1, Lachlan Oddy1, Hui Du1, Hui Sun1, Holland Bradshaw-Cordum1, Johar Ali1, Jason Carter1, Matt Cordes1, Anthony Harris1, Amber Isak1, Andrew van Brunt1, Christine Nguyen1, Feiyu Du1, Laura Courtney1, Joelle Kalicki1, Philip Ozersky1, Scott Abbott1, Jon Armstrong1, Edward A. Belter1, Lauren Caruso1, Maria Cedroni1, Marc Cotton1, Teresa Davidson1, Anu Desai1, Glendoria Elliott1, Thomas Erb1, Catrina Fronick1, Tony Gaige1, William Haakenson1, Krista Haglund1, Andrea Holmes1, Richard Harkins1, Kyung Kim1, Scott S. Kruchowski1, Cynthia Madsen Strong1, Neenu Grewal1, Ernest Goyea1, Shunfang Hou1, Andrew Levy1, Scott Martinka1, Kelly Mead1, Michael D. McLellan1, Rick Meyer1, Jennifer Randall-Maher1, Chad Tomlinson1, Sara Dauphin-Kohlberg1, Amy Kozlowicz-Reilly1, Neha Shah1, Sharhonda Swearengen-Shahid1, Jacqueline Snider1, Joseph T. Strong1, Johanna Thompson1, Martin Yoakum1, Shawn Leonard1, Charlene Pearman1, Lee Trani1, Maxim Radionenko1, Jason E. Waligorski1, Chunyan Wang1, Susan M. Rock1, Aye-Mon Tin-Wollam1, Rachel Maupin1, Phil Latreille1, Michael C. Wendl1, Shiaw-Pyng Yang1, Craig Pohl1, John W. Wallis1, John Spieth1, Tamberlyn A. Bieri1, Nicolas Berkowicz1, Joanne O. Nelson1, John Osborne1, Li Ding1, Rekha Meyer1, Aniko Sabo1, Yoram Shotland1, Prashant Sinha1, Patricia E. Wohldmann1, Lisa L. Cook1, Matthew T. Hickenbotham1, James Eldred1, Donald Williams1, Thomas A. Jones2, Xinwei She3, Francesca D. Ciccarelli4, Elisa Izaurralde4, James Taylor5, Jeremy Schmutz6, Richard M. Myers6, David R. Cox6,10, Xiaoqiu Huang7, John D. McPherson1,10, Elaine R. Mardis1, Sandra W. Clifton1, Wesley C. Warren1, Asif T. Chinwalla1, Sean R. Eddy2, Marco A. Marra1,10, Ivan Ovcharenko8, Terrence S. Furey9, Webb Miller5, Evan E. Eichler3, Peer Bork4, Mikita Suyama4, David Torrents4, Robert H. Waterston1,10 and Richard K. Wilson1

  1. Genome Sequencing Center, Washington University School of Medicine, Campus Box 8501, 4444 Forest Park Avenue, St. Louis, Missouri 63108, USA
  2. Howard Hughes Medical Institute and Department of Genetics, Washington University School of Medicine, St. Louis, Missouri 63110, USA
  3. Genome Sciences, University of Washington School of Medicine, Seattle, Washington 98195, USA
  4. EMBL, Meyerhofstrasse 1, Heidelberg 69117, Germany
  5. Center for Comparative Genomics and Bioinformatics, Departments of Biology and Computer Science, Pennsylvania State University, University Park, Pennsylvania 16802, USA
  6. Stanford Human Genome Center, Department of Genetics, Stanford University School of Medicine, Stanford, California 94305, USA
  7. Department of Computer Science, Iowa State University, Ames, Iowa 50011-1040, USA
  8. EEBI Division and Genome Biology Division, Lawrence Livermore National Laboratory, Livermore, California 94550, USA
  9. Center for Biomolecular Science and Engineering, University of California, Santa Cruz, California 95064, USA
  10. Present addresses: Perlegen Sciences Inc., 2021 Stierlin Court, Mountain View, California 94943, USA (D.R.C); Baylor College of Medicine, 1 Baylor Plaza, Human Genome Sequencing Center, N1519, Houston, Texas 77030, USA (J.D.M.); Genome Sciences Centre, British Columbia Cancer Agency, 600 West 10th Avenue, Room 3427, Vancouver, British Columbia V5Z 4E6, Canada (M.A.M.); Department of Genome Sciences, Box 357730, University of Washington, 1705 NE Pacific Street, Seattle, Washington 98195-7730, USA (R.H.W.).

Correspondence to: Richard K. Wilson1 Correspondence and requests for materials should be addressed to R.K.W. (Email: rwilson@watson.wustl.edu).
All reported DNA sequences have been deposited in GenBank or EMBL. Accession numbers for the chromosome sequence analysed for this paper can be found in Supplementary Table 1. The updated chromosome 2 and 4 sequences can be accessed through GenBank accession numbers NC_000002 (chromosome 2) and NC_000004 (chromosome 4). Primate resequencing data can be accessed using GenBank accession numbers CZ179368CZ179565. The mRNA resequencing data can be accessed via GenBank/dbSNP identifiers ss35032449ss35032461, ss35033273ss35033317.

Human chromosome 2 is unique to the human lineage in being the product of a head-to-head fusion of two intermediate-sized ancestral chromosomes. Chromosome 4 has received attention primarily related to the search for the Huntington's disease gene, but also for genes associated with Wolf-Hirschhorn syndrome, polycystic kidney disease and a form of muscular dystrophy. Here we present approximately 237 million base pairs of sequence for chromosome 2, and 186 million base pairs for chromosome 4, representing more than 99.6% of their euchromatic sequences. Our initial analyses have identified 1,346 protein-coding genes and 1,239 pseudogenes on chromosome 2, and 796 protein-coding genes and 778 pseudogenes on chromosome 4. Extensive analyses confirm the underlying construction of the sequence, and expand our understanding of the structure and evolution of mammalian chromosomes, including gene deserts, segmental duplications and highly variant regions.

Less than 50 years after the human diploid number was established, the reference human genome sequence was announced1. Detailed accounts of the sequences of individual chromosomes are now providing great insights into genomic structure and evolution. Here we present our analysis of the sequence of human chromosomes 2 and 4. For chromosome 2, we analyse the region containing the ancestral chromosome fusion event2 and describe possible mechanisms for the inactivation of the vestigial centromere. For chromosome 4, we discover some regions with the lowest and highest (G + C) content in the human genome, as well as the putative largest 'gene deserts'. Analyses of highly variant regions found on these chromosomes have also allowed us to investigate their origins.


13-09-2007 om 13:49 geschreven door Tsjok45


10-09-2007
knack lezer
Als je kijk naar de vragen van eos, dan blijkt daar ook een onvoldoende kennis van de wetenschap.

Naast het " apenvraagje " , wat hier al is behandeld
op   28-08-2007 "wetenschaps quiz "
iqsw er de verkeerde  vraagstelling rond   "het" gat in de ozonlaag ....., er zijn er immers 2 :  een boven beide polen, het is wel zo dat deze boven de zuidpool het grootste is, maar dan moet je je vraag maar correct stellen.

Op die manier stel ik me dan ook wel de vraag of hun enquete relevant is(daarbij genomen dat jongeren zich meestal uitleven als ze een enquete krijgen op school...deden wij ook)

Dus 2 tips voor het eos team:

1) hun wetenschappelijke kennis toch eens op punt stellen tot het niveau van een middelbaar onderwijs.
2) bij het opstellen van een dergelijke vragenlijst eens terugdenken aan hoe men zelf(of dan toch de rest van z'n studiegenoten) was en hierop anticiperen door betere vraagstelling.

dannyvanpoucke (op maandag 27 augustus 2007)

10-09-2007 om 00:09 geschreven door Tsjok45


30-08-2007
chromosoom #2
Chromosoom #2
Menselijk chromosoom #2 bewijst evolutie (video)
Geschreven door Danny de Kruijk   
maandag 18 juni 2007

We weten allemaal dat veel mensen pro-schepping zijn. De meeste van ons weten ook dat het geloof hierin nergens op slaat.

Bewijzen voor evolutie zijn er overal, en vrij recent is er een ontdekking gedaan  die  bewijst dat de huidige mens-apen en de moderne mens ( homo sapiens ) dezelfde voorouder hebben).
Die ontdekking is dus nu gedaan en de scheppingsgelovigen hebben hier  nog  niet op gereageerd,(1)  ze kunnen het namelijk niet weerleggen.

Het filmpje waar het om gaat, gaat over de fusie van chromosonen.
Het filmpje is een onweerlegbaar bewijs dat het zeer onwaarschijnlijk maakt dat wij geschapen zijn zoals de bijbel dat beweerd.

Korte uitleg:


P.S. 
(1)
De enige  creationist  die het tot nu toe  heeft  geprobeert is  Dr   P. Borger 

30-08-2007 om 17:37 geschreven door Tsjok45


28-08-2007
Wetenschaps-quiz
Doe zelf de test

De quiz bestaat uit dezelfde vragen die in het onderzoek van Eos gebruikt werden.

http://www.standaard.be/Info.aspx?topic=quiz.wetenschap







Opmerking ;


"Of de mens afstamt van de aap ? "
is een kompleet verkeerd gestelde vraag  waar geen duidelijk antwoord op is te geven 

*Ja   :    want mensen zijn  apen ...
*Neen , mens en mensapen hebben een gemeenschappelijke  (mensaapachtige )voorouder  ...

De opstellers van de vragenlijst zouden  beter herbeginnen  , liefst met  de  juiste  formulkeringen en  antwoorden  op een   reeks vraagjes 

http://forum.skepp.be/viewtopic.php?t=803




"Aap"

Eigenlijk word het woordje " aap" in het nederlands gebruikt als synoniem van allerlei primaten uit de oude en de nieuwe wereld ...
De engelse spreektaal-term is " monkey " ...

"Ape" (uit de spreektaal ) letterlijk vertalen door aap is dus verkeerd ...
"ape" gaat nml over de mensapen van de superfamilie hominoidea( waaronder de gibbons ( familie Hylobatidae ) van de " monkeys" uit de oude wereld (infraorde catharini )

" Great apes " gaat over de afrikaanse mensapen en de oerang outang )(= onderdeel van de familie Hominidae ) allen met een karyotype van 48 chromosomen ( 2x 24)
en uiteraard ook de mens met 46 chromosomen (2x23) ...

Nota :
Twee van de mensapen- chromosomen zijn gefusioneerd in het menselijke haploide karyotype van de geslachtscel ( fusie chromosoom 2)
http://www.genome.gov/13514624

chromosome2_big.gif
On the left of the diagram is human chromosome number 2 (of 23). On the right of the diagram are the matching chromosomes from a chimpanzee
http://www.don-lindsay-archive.org/creation/translocation.html



Zie verder het schema op basis van de huidige fylogenetica :
http://www.laits.utexas.edu/shapiro/homin/homin.html

28-08-2007 om 16:09 geschreven door Tsjok45


resultaten

Op het totaal van 28 vragen en stellingen haalt de Belg gemiddeld een resultaat van 58%. De vlaming doet het over de hele peiling 5% beter dan zijn landgenoot. Ook tussen de verschillende leeftijdscategorieën zien we duidelijke verschillen.

wetenschapgrafiek.gif

28-08-2007 om 15:51 geschreven door Tsjok45


23-08-2007
De eerste bedenkingen

 


Frank Van Den Broecke  ;
Publicatiedatum : 2007-08-23

" Je kunt je redeneervermogen ontdekken en ontwikkelen met theoretische kwesties en op die manier werken aan jezelf
Maar je kunt ook je andere capaciteiten ontwikkelen bij meer vaardigheidsgerichte aspecten van het onderwijs: hoe los ik een probleem op, heb ik daar
geduld voor of wind ik me op? Wat kan ik daaraan doen?

De minister geeft  toe dat een groot deel van de bevolking niet mee is op dat onderdeel.
Toch schaar ik me niet achter de stelling dat het vroeger beter was.
Ik wil ook niet gezegd hebben dat jongeren minder werken, omdat ze net over veel meer zaken iets moeten weten.
Het domein van de wetenschappelijke kennis is enorm uitgebreid en groeit nog steeds.

Vandenbroucke wil ook niet dat het cognitieve als enige maatstaf wordt genomen.
Ik denk dat er voldoende kennis moet zijn,
maar er is vooral ook nieuwsgierigheid nodig om kennis te blijven verzamelen en de vaardigheid om die kennis goed toe te passen.
Daarom heeft het onderwijs een evenwicht nodig tussen overdracht van kennis, de vaardigheid om die kennis om te zetten in praktisch inzicht
en een houding van nieuwsgierigheid en willen bijleren, aldus nog de minister in Eos.

 

Fientje Moerman ;
Publicatiedatum : 2007-08-23

Vlaanderen moet de inspanningen voor de popularisering voor wetenschap, techniek en technologische innovatie voortzetten.
Dat is volgens Vlaams minister van Wetenschap en Innovatie Fientje Moerman (Open VLD) de conclusie die valt te trekken na de enquête van het
wetenschappelijke tijdschrift Eos waarin gepeild werd naar de wetenschappelijke kennis van Belgen.

 

Johan Braeckman doceert wijsbegeerte aan de universiteit van Gent.
De Morgen /  Publicatiedatum : 2007-08-23

De enquête van het tijdschrift Eos over de wetenschappelijke feitenkennis van de Belg doet stof opwaaien. Als een derde van de 18- tot 34-jarigen
niet weet dat de aarde rond de zon draait, moeten we dan lachen of huilen?
 

Iedere generatie denkt dat het met de kennis van de jeugd van tegenwoordig slecht gesteld is.
Het is niet erg moeilijk om daar met enkele goed gemikte vragen 'bewijzen' van te vinden.
Zo stelt Eos vast dat jongeren, ook al zijn ze erg vertrouwd met de computer, weinig afweten van de technologie die er achter schuilgaat.
Maar ook hier kun je je afvragen waarom dat problematisch is.

De derde wet van sciencefictionschrijver Arthur C. Clarke luidt dat geavanceerde technologie op een bepaald moment niet meer te onderscheiden is van
magie. De meerderheid van dagelijke gebruiksvoorwerpen is voor het overgrote deel van de bevolking magisch, in die zin dat we eigenlijk niet begrijpen
hoe al die dingen functioneren.
Wie weet hoe een televisie werkt?
De magnetron?
Het navigatiesysteem in de auto?
De benzinemotor?
We kennen er het abc niet van, maar dat belet de meesten onder ons niet om ze dagelijks vrij succesvol te gebruiken.
Een gebrek aan feitenkennis en weetjes is slechts problematisch voor wie in Blokken of de Canvascrack wil scoren.

Veel ernstiger is dat uit de enquête ook blijkt dat de meeste mensen geen degelijke methodes hebben om betrouwbare van minder betrouwbare informatie
te onderscheiden.


De Amerikaanse fysicus Richard Feynman schreef ooit het volgende:
"Je kunt de naam van een vogel kennen, in alle talen van de wereld, zonder iets van de vogel zelf te weten. Laat ons daarom de vogel bestuderen en
kijken hoe hij leeft en wat hij doet. Dat is wat echt belangrijk is. Ik leerde al vroeg het onderscheid tussen de naam van iets kennen enerzijds
en iets kennen anderzijds."
Die laatste vorm van kennis ontstaat dankzij inzicht in de verschillen tussen betrouwbare en minder betrouwbare informatie.
Weten hoe de wetenschappelijke methode werkt is daarvan een zeer belangrijk aspect, maar het is niet het enige.
Men moet inzicht krijgen in het onderscheid tussen verschillende soorten bronnen: in de psychologische mechanismen die ons vaak tot foute
conclusies brengen, in de relativiteit van het belang van anekdotes en ooggetuigen, in de wijze waarop drogredenen ontstaan en functioneren,
enzovoort.

Kortom, mensen moeten leren wat kritisch denken betekent. Van belang is niet dat je weet hoe internet precies functioneert, maar wel dat je in staat bent
om in die enorme hoeveelheid aan informatie het kaf van het koren te scheiden.

Van belang is niet dat je weet dat de telefoon in 1876 is uitgevonden, maar wel dat je beseft dat homeopathie een pseudowetenschap is.

In de discussie die onlangs in De Morgen en De Standaard werd gevoerd over de evolutietheorie, bleek er nagenoeg consensus te bestaan over het
standpunt dat het creationisme niet thuishoort in de les biologie.
Dat is volkomen terecht, maar dat wil niet zeggen dat we het creationisme daarom moeten doodzwijgen.

Integendeel, het creationisme en andere vormen van negationisme (holocaustontkenning, complottheorieën over 9/11), evenals pseudowetenschappen zoals
 homeopathie en astrologie, zijn net interessant om het verschil duidelijk te maken tussen kritisch en onkritisch denken, tussen het bevrijdende
van de wetenschappelijke twijfel en het dogmatische van de pseudozekerheid.

Richard Feynman bestudeert een vogel die leeft en rondvliegt, pseudowetenschappen houden zich bezig met een dode mus.

23-08-2007 om 12:48 geschreven door Tsjok45




Tsjok45
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Tsjok45
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 
Belgische Soortenlijst
Archief per maand
  • 04-2014
  • 02-2014
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 03-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 09-2005
    Mijn favorieten
  • evolutie-creationisme
  • Pandasthumb
  • 'tGroot Skeptisch Discussieforum
  • Evolutieblog /Gert Korthof
  • Thomas Agricola / Tomasso's tien tellen
  • Pharyngula
  • Sandwalk
    Foto
    Gastenboek
  • buy cialis canada paypal
  • now cialis active cheap super
  • Gould en Darwinisme.be op één lijn?
  • blog
  • foutje

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laatste commentaren
  • Segera daftarkan diri anda untuk mengikuti Judi Online melalui kami sebagai agen judi online yang terbaik dan terpercaya (violaputri)
        op Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS
  • Agen Bola Terbaik untuk menjadi media perjudian anda adalah kami (halimsutarmaja)
        op Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS
  • gelasaqua (gelasaqua)
        op ZWEDEN
  • poker online (amanda1)
        op Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS
  • pandora jewelry (changhon62)
        op EUROPEES ONDERWIJS ?
  • Inhoud blog
  • intelligente dieren
  • acanthodii
  • video mammoet
  • EVODISKU INHOUD E
  • BREIN EN EVO
  • evodisku C Cosmos
  • anticreato
  • DINOSAURICON B
  • DINOSAURICON D
  • EVODISKU B



    Evolutie en creationisme in de Nederlandstalige  media
    http://evolutie-creationisme-media.blogspot.com/2009_12_13_archive.html


    14-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een belangrijke Nieuwkomer
    HET PROJECT  van
    JOHAN BRAECKMAN 

    UGent

    http://www.evolutietheorie.be/



    (klik  op  het vierkantje )-->
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    NADARWIN  
     
     
    De komplete aanklikbare "NaDarwin" is hier te vinden
    http://evodisku.multiply.com/journal/item/655/NaDarwin


    Quick site:


    OPGELET
    Het duurt een tijdje vooraleer de aangeklikte grote bestanden zijn gedownload

    Hardnekkige Misverstanden
    http://web.archive.org/web/20070128091855/www.nadarwin.nl/misverstanden.htm
    Hardnekkige Misverstanden

    (makkelijk) Darwins evolutietheorie
    http://web.archive.org/web/20070521224108/www.nadarwin.nl/evolutie-theorie.htm

    Sporen van Evolutie
    http://web.archive.org/web/20070519001006/www.nadarwin.nl/S/sporen.html

    Genetica
    http://web.archive.org/web/20070224174120/www.nadarwin.nl/Gtica/genetica.html

    Het Fossielenbestand
    http://web.archive.org/web/20070519000907/www.nadarwin.nl/FB/fossielenbestand.html

    Geologie & de ouderdom v/d aarde
    http://web.archive.org/web/20070519000822/www.nadarwin.nl/Geo/geologie.html

    Embryologie
    http://web.archive.org/web/20070522060922/www.nadarwin.nl/E/embryologie.html

    Creationistische fouten & blunders
    http://web.archive.org/web/20070128093013/www.nadarwin.nl/CFB/creationisme.html

    Is creationisme wetenschap?
    http://web.archive.org/web/20070519000954/www.nadarwin.nl/crea-wetenschap.html

    Boekbesprekingen
    http://web.archive.org/web/20070515114244/www.nadarwin.nl/boekbesprekingen.html

    Artikelen van Arjan Kop
    http://web.archive.org/web/20070519000939/www.nadarwin.nl/Art-AK/arjan.html

    De niet-zo-missing links gallerij
    http://web.archive.org/web/20070128091722/www.nadarwin.nl/gallerij.html

    Reacties op de site
    http://web.archive.org/web/20070521224240/www.nadarwin.nl/reacties.html

    Links
    http://web.archive.org/web/20070519000654/www.nadarwin.nl/links.html

    Zoeken--> pico search /NIET MEER BRUIKBAAR

       
    ( inhoudsopgave  met aanklikbare  links  van de  site  NaDarwin )




    INHOUD  PER CATEGORIE
      

    Algemeen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEES EERST DIT   ( creationisme)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAT IS DE BEDOELING EN WAAR STAAT DIT BLOG VOOR (algemeen )


    Ecologie en natuurbehoud

    kevermania

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orang oetan
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITSTERVINGSGOLF   primaten  in moeilijkheden
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELK EEN SCHOONHEID SCHEPT DE MENS TOCH ?  oliecatastrofe



    Publiek debat  

    DARWINJAAR
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslaggevers, pop-wetenschap, hypes  en creationisten 
    * Tree of life
  • Vervalsing of geklooi ?
  • Levend arsenicum


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2009: Dominees verklaren Darwin de oorlog 
    creationisten carnaval  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.creationisten weggevertjes 
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misvattingen en leugens 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.150jaar Darwinisme... De evolutietheorie gewikt en gewogen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DANTE'S HEL versie 2009 door de Klojo's

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na het Darwinjaar

    HET GELIJK VAN DARWIN

    Musea
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen KBIN

    I(Categorie  ; CREATIONISME )

    a)controverse /Publiek dispuut/politiek
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creationistische tsjeven-truken ?» Reageer (7) 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanbeveling EUROPEES ONDERWIJS  » Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUROPEES ONDERWIJS ? » Reageer (10)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUROPEES ONDERWIJS II   » Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Grote Publieke Dispuut
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kom op zeg  /EO rel » Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Sir Attenborough's antwoord  » Reageer (1)

    Misvattingen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wetenschappelijke parate Kennis neemt af bij jongeren ?  » Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEDEN  » Reageer (1)


    b) ID
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Is ID de wetenschappelijke (sic) uitleg voor creationiisten
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.150jaar Darwinisme... De evolutietheorie gewikt en gewogen 
     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.David sorensen en revolutietheorie lalala
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE VERRIJZENIS VAN DE JONGE VERDRONKEN KOE » Reageer (21)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ID TOVERDOOS OVER   SLECHTE  ID-EETJES  ,RESISTENTIE  &  TOVERDOCTORS

    c) OEC
    d) YEC
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het Grote vertaalde en gerecycleerde Citatenboek 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOROSOFEN ?
    morosoof of oplichter (Tsjok45)
        op MOROSOFEN ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLONAISE met creationisten

    II( Categorie  WETENSCHAP )
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    eerste acht maanden van 2008

    Primaten
     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fossiele apen in 2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Darwinius masillae
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GANLEA megacanina  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orang oetan

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nog een aap uit de mouw
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Saadanius hijazensis
    LIBYA
    a)antropologie

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ardipithecus Ramidus
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Australopithecus SEDIBA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STERKFONTEIN 2010

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oeroud spoor
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Denisova :  ZUID SIBERIË
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DENISOVA - mens

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DMANISI AAP OF MENS
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE OUDSTE ? » Reageer (1)  Nakalipithecus nakayamai (<)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alweer eentje ? .....
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tand des tijds  / Heidelberg-mens 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HEUPEN VAN EVA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CASABLANCA MAN /erectus
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobbit is aparte soort ?  » Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOG EEN BENDE BIJTERS 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLONAISE met neanderthaler
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. TANDEN UIT DE QESEM GROT
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neanderthaler genoom
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitochondriale Genenkaart van Neanderthaler
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Xuchang mens 

    b)Biologie 
    1.-(
    EVOLUTIE )
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAS / IM Document 2008 (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAS / IM Document 2008 ( 1) 

    Cambrium & precambrium  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AVALON
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GABONESE chips


    Evolutie in actie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opmerkelijk snelle adaptaties bij kroatische ruine-hagedissen:

    2.-fysiologie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERTEBRATEN- OOG en Müller cellen

    c)Paleontologie /

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zogenaamde levende fossielen

  • Pterosaurier
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pterosaurier


    1a.-Dino's;


    DINO 2010
    DINO-maand ?
    De Bultenaar uit spanje

    Dino's ontdekt in 2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier komen de nieuwste dino's
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAKOTA & LEONARDO
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dino collageen ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Megadino

    Saurichia
    Theropoda

    Dromeosauridae
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mongolie  :  Linheraptor esquisitus

    Opnieuw iets over Theropode dino's
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroeg grut
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dino's onstonden in zuidamerika ...
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorouder dino's ? Asilisaurus kongwe

    geboortegrond dinosaurus


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aerosteon riocoloradensis
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEIPIAOSAURUS

    Ornithomimosauria
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beishanlong grandis,

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polonaise 1  OPA THEROPODA ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oudste theropode ?

    Tyrannosauridae

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog eentje uit de tyrannosaurus familie;Bistahieversor sealeyi
    ( scroll naar  2 ) Haplocheirus Sollers   
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tyrannosaurus in australie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zacht dinosaurus weefsel betwist
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dino collageen ?
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polonaise 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polonaise 3 BREEKBAAR BOSKALF
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAPTOREX kriegsteini
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrikaanjagende hagedissen

    1b.-Vogelevolutie ;


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anchiornis huxleyi in vol ornaat

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Archaeopteryx en co

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pluimpje        

    Pluimpje

     

     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN PLUIM VOOR CHINA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geef eens een pootje
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pluimgewicht  
    KLEIN DUIMPJE & DE REUS &VEREN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw gevederde Maniraptor
     Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Similicaudipteryx.
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aerosteon riocoloradensis


    Krokodillen
     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAKASUCHUS KAPILIMAI
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prestosuchus chiniquensis
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug naar zee
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.viseter

    Zeereptielen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Predator X  
    KLEIN DUIMPJE & DE REUS &VEREN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET SVALBARD MONSTER

    Schikdpadden
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schildpadsoep

    Slangen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slangetje in het gras ? I
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ouder slangetje in het gras

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.krokodil als prooi ; titanoboa
     

    Zoogdieren
     
    Buideldieren
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAMBAROO

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oor voor evolutie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. PLACENTALE ZOOGDIEREN STAMBOOM CONTROVERSE
     
  • Een uitgekomen voorspelling
  • Wie oren heeft , die hore
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eritherium azzouzorum
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LJOEBA
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Darwinius masillae
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLIEGENDE KATTEN   ?
    Vleermuizen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALWEER EEN BELANGRIJK STUK UIT DE LEGPUZZEL
    Zee-zoogdieren ;
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van de wal in de visgronden  Indohyus / walvisevolutie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeehonden-evolutie

    amfibieen 


    Vissen
    Overgang  naar tetrapoda

     
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw Tiktaalik
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ventastega

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIEKEBOE BOE BOE (oude tetrapoden )
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De niet-zo-missing links gallerij (1) 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KWASTEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KWASTEN (2)

    Longvissen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. HELP TE WEINIG ZUURSTOF


    Arthropoda
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trilobieten

    Weekdieren
    OCTOPUSSY


    d) Geologie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALH 84001
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHICXULUB
    TIPS

    *Blauwe
    en groene ( =nederlandse)teksten zijn meestal  aanklikbare links 
    *Engelse Wikipedia teksten  verwijzen   in de  linkerkolom naar  verschillende  niet-engelse versies van het   wikiartikel
    *Blauwe teksten tusssen ""  ,  zijn voornamelijk  ( gedeeltelijke)citaten afkomstig van  mensen met andere  meningen


      







    Links naar  Gespecialiseerde  Verenigingen en sites


    Fossielnet
    http://www.fossiel.net/

    Arachnologie  
    ARABEL

    http://www.arabel.ugent.be/

    Myrmycologie
    Mierenwerkgroep * Polyergus *
    http://formicidae.be/

    Entomologie
    Jean-Luc Renneson
    http://users.swing.be/entomologie/
    http://users.swing.be/entomologie/Vespidae%20of%20the%20World1.htm


    Three of life  projects 



     "The Tree of Life".
     
     
  • Tree of Life Web Project
  • Green Tree of Life at Berkeley
  • Fungal Tree of Life Project
  • Beetle Tree of Life project
  • Fly Tree of Life project
  • Mammal Tree of Life project
  • Cypriniformes Tree of Life project
  • Liverwort Tree of Life Project
  • Early Bird Tree of Life project
  • Early Bird Tree of Life project
  • Angiosperm Tree of Life project
  • Cnidaria Tree of Life Project
  • Decapoda Tree of Life Project

    LepTree.net,
    the Tree of Life project on Lepidoptera.


    http://www.rebeccashapley.com/cipres/telescoping.htm
    The Tree of Life blog
    Tree of Life at wikipedia.
  • Zoeken met Google


    Zoekmachine ;
     


    doorzoekt 4-sites, inclusief:
    http://tsjok45.multiply.com/photos
    http://anticreato.multiply.com/,
    http://evodisku.multiply.com/,
    http://www.bloggen.be/evodisku/ ,




      


    site search by freefind advanced

    Tomaso schrijft over      

    Evolutie /  Charles Darwin aan de basis:
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SELECTIE NATUURLIJK
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE LEVENSBOOM
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITSTERVEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEEP TIME
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Biogeografie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEKSUELE SELECTIE
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al jaren lang samen CO-EVOLUTIE
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De economie van de natuur
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geleidelijke veranderingen

    Unintelligent design:

    Blog Entry
    Ons gebit , De appendix,  Geboorte, 
    De weg van het zaad , Nervus  Laryngeus Recurrens,
    DNA , 75 mistakes , Het boek 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent design (1): Rechtop lopen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tomaso over het oog , oogspieren ,
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent Design (5): ZWEETVOETEN 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent design (6): Vitamine C 
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unintelligent design (8): Kuitspieren
    DARWINJAAR

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET GELIJK VAN DARWIN

    Darwin is GEEN Heilige Sinterklaas
    2009 Année Darwin
    De eerste pasjes ?
    Darwinjaar trekt zich op gang I
    Darwinjaar trekt zich op gang II


    foto





















    Nederlandse  Blog-zwerm  /een selectie
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.me.myself.and.I.

    De Stoet

    Tsjok45    zie ook  MULTIPLY evodisku
    http://evodisku.multiply.com/tag/darwinjaar
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETER LOUTER
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRIPMAN
    Theodorus

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAMIREZI
    http://ramireziblog.blogspot.com/

    Cees Chamuleau
    Zoe van Zaal
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIEKE ROTH

    100 Woorden

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeroen de Baaij
    Ragfijn
    Annelies
    Satuka

    Qabouter 1 Qabouter 2


    Pierra
    Johan H.v.D.
    Theo E. Korthals Altes

    Meneer Opinie 1 Meneer Opinie 2 Meneer Opinie 3

    Tomaso Tomaso 2

    Laila (??)
    Linda Morgan
    Wilma
    Kees Smit
    Henk van Leuken
    Iris
    Vroems
    Erik de Groot
    Ely
    Mephisto

    Thera

    Bart
    Rein John
    Martijn van Calmthout Martijn van Calmthout 2
    Draakhond
    Jeg Synes
    Jim Hasenaar
    Kokopelli
    Jos Goedmakers
    Fleur Frenkel Frank
    London Calling
    Maria Trepp
    Johan H. van D. 2
    Aad Verbaast
    Landheha
    Ina Dijstelberge


    sterk aanbevolen 
     
    Terrence :
    http://boomdeslevens.blogspot.com/    
    een voortzetting van het
    vroegere -->
    http://www.vkblog.nl/blog/125817/Neomuran_hypothesis

      
    De sublieme   
    PIERRA
    (uiteraard ook sterk aanbevolen )


    http://ascendenza.wordpress.com/2011/01/08/welkom-op-mijn-nieuwe-blog/
      http://www.vkblog.nl/blog/95678/Op_zoek_naar_de_klepel
     



    Tsjok45 photo site  MULTIPLY



    MULTIPLY evodisku 

    Blog Entry





     


     


    ANTI-CREATO   MULTIPLY



    Blog Entry INHOUD ANTI CREATO


    LINKS  NAAR VERKLARENDE  NOTEN
    (In verschillende talen )

  • INDEX   NOTES  : 
    http://evodisku.multiply.com/tag/inhoud%20%20notes

  • T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs