De laarzen waren onderdeel van de wintercollectie 2010 van Natan en zijn zo goed als uitverkocht. 'Ze gingen als zoete broodjes over de toonbank', vertelt Hilde Bellens, commercieel directeur bij Natan. 'Natuurlijk hebben we er ook geen massa's van ingekocht: ons aanbod is iets exclusiever.'

Niet slecht gedaan, als je weet dat je voor een paar suède hoge laarzen toch zowat 600 euro betaalt. 'Ze zijn niet goedkoop. Daarom verkochten we vooral zwarte en grijze paren: die zijn iets veiliger en makkelijker te combineren.'

Prinses Mathilde daarentegen, die ging voluit voor kleur. 'De prinses heeft sinds vorige winter een kast vol van deze laarzen', zegt Bellens. 'In elke mogelijke kleur, ook in dit opvallende fuchsia. Een prinses kan zich nu eenmaal iets meer permitteren. Maar geef toe, het staat haar ook fantastisch.'

'Te truttig'

Extra voordeel: de laarzen zitten ook lekker. 'Ze hebben een heel hoge hak maar lopen toch comfortabel omdat onder de zool een soort plateau ligt. Dat maakt de hak minder lastig om mee te stappen.'

Prinses Mathilde is voor het modehuis een mooi uithangbord. 'We krijgen vaak e-mails van mensen die Mathilde iets zien dragen en dat dan ook willen. Of mensen die de winkel binnenlopen en vragen naar een bepaalde jurk. Vroeger hoorde je wel eens dat Mathilde te truttig gekleed ging, maar het voorbije jaar zie je toch dat ze, binnen wat mogelijk is in haar functie, grotere risico's neemt. Ook wel omdat meneer Vermeulen (Edouard, de ontwerper achter Natan, nvdr.) haar daarin pusht, denk ik. Wij vinden in elk geval dat ze er superstijlvol uitziet.' (dka nieuwsblad)