Om mensen lekker te maken voor melk, zijn in bushokjes in de Amerikaanse stad San Francisco advertentiestrips geplaatst die de geur van verse koekjes afscheiden.  De campagne is een initiatief van de Calfornia Milk Processor Board, die eerder wereldwijd bekendheid verwierf met advertenties waarin bekende personen met een melksnor figureerden. Deze 'Got Milk?' campagne liep dertien jaar. De plakstrips worden overal in de bushokjes aangebracht, ook onder de zitbanken en zijn vergelijkbaar met geur-advertenties die eerder al in tijdschriften verschenen. Volgens Jeff Goodby, van reclamebureau Goodby, Silverstein &Partners dat de campagne bedacht, is het voor het eerst dat 'advertenties met een luchtje' in de buitenlucht worden geplaatst. "Zolang het niet om gevaarlijke chemicaliën gaat, vind ik het best", reageerde een oud vrouwtje, onderzoekend waar de koekjesgeur in het bushokje precies vandaan kwam. Om vervolgens verbaasd op te merken: "Proberen ze ons melk te verkopen? Gaat het daarom?"
bron: WaarMaarRaar
|