MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    31-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brilletje.
    Alweer een rustige dag vandaag, en zo hoort het ! Even met F. naar enkele doe-het-zelf zaken gereden en uiteindelijk bij een loodgietersbedrijf terechtgekomen om een langere gasslang te kopen.  Omdat mijn verwarming op diesel werkt heb ik in mijn gaskast slechts plaats voor één fles.  In die kast staat een lpg-fles die ik tijdens de "winters" steeds omruilde voor een Spaanse propaanfles.  Niets mis mee maar nu kan de lpg-fles op zijn vaste plaats blijven staan en kan de Spaanse fles gemakkelijker buiten aangesloten worden en zonder problemen gewisseld worden.  
    Rond 13u30 werd ik op camping Almafra verwacht om iets te eten met onze pa, Jef en Brigitte. Op het slaatje, voorgerecht en dessert was niets aan te merken maar de "kalkoen uit de oven" was maar een raar beest, ik vermoed zelfs dat het is gekweekt op een andere planeet, where no man has gone before ...  We hadden in ieder geval ons buikje vol maar als Jef een extra stuk vlees weigert dan weet je dat er iets niet pluis is.

    Omdat er voorts niet veel melden valt, zet ik hieronder het voorlopig laatste lijstje van goede films die ik de afgelopen weken gezien heb.

    Duel, een echte western die gemaakt zou kunnen zijn door Tarantino of de broertjes Coen. Met Woody Harrelson in een hoofdrol, nooit slecht. 
    Le vélo de Ghislain Lambert. Je zou dit bijna een biografie van Frank Vandenbroeck kunnen noemen maar dat is het absoluut niet. Vooral interessant voor wielerliefhebbers uit de periode Merckx. 
    The purge – election year : één nacht per jaar is alles toegestaan, inclusief moorden. 
    Een echte – positieve – verrassing was 10 Cloverfield Lane met John Goodman. Wat een einde, dat had ik niet kunnen voorspellen. Kijk uit voor nachtmerries !
    Quand on a 17 ans : twee opgroeiende pubers worden door omstandigheden gedwongen om met elkaar samen te leven … 
    Sarajevo, de moord op Franz Ferdinand en de aanloop naar de eerste wereldoorlog lichtjes anders bekeken. Mensen foute informatie geven om een conflict te veroorzaken, het is van alle tijden ... 
    Before I wake, een thriller met nogal wat horrortrekjes maar niet van het soort met bakken bloed en mensenetende monsters – alhoewel … Het hoofdpersonage, het jongetje Cody, liet me sterk aan mijn neefje Trey denken. 
    17 filles : een aantal bakvissen besluit om samen zwanger te worden om zich zo af te zetten tegen de maatschappij – dat kan nooit goed aflopen  
    Under sandet/Land of mine (Deense film) vond ik echt heel sterk.  Na WOII moeten heel jonge Duitse krijgsgevangenen langs de Deense kust twee miljoen mijnen onschadelijk maken.
    Een buitenbeentje om af te sluiten : Sausage Party, een animatiefilm voor volwassenen. Het verhaaltje ? Een worstje en een broodje zijn verliefd en beleven dolle avonturen. Zelfs Stephen Hawking heeft een rol, als kauwgom ! Bereid je voor op neukende taco's en vloekende ketchup

    Vóór ik 's avonds mijn oogjes sluit kijk ik altijd nog even of de slimme telefoon iets te melden heeft.  Om de kleine lettertjes te kunnen lezen heb ik, zoals de meeste versleten mensen, een bril nodig.  Diezelfde bril heeft om een of andere reden besloten er mee op te houden.  Niet echt een ramp, ten eerste omdat het zo'n brilletje is dat je voor enkele euro's bij de supermarkt koopt en ten tweede omdat de rechterkant van de bril nog min of meer intact is.  Mijn linkeroog hebben ze mij bij de geboorte enkel gegeven als versiering, ik zou dus net zo goed altijd halve brilletjes kunnen kopen.  En dan stel je vast dat je je bril steevast opzet met je rechterhand en afzet met je linkerhand.  Maar er is geen linkerkant meer en dus grabbel ik de volgende dagen wellicht nog enkele tientallen keren in het ijle ...











    30-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk en warm.
    Alweer prachtig weer vandaag en door het ingaan van de wintertijd was het om 10u al even warm dan om 11u gisteren.  Een mooi moment om de Harley nog eens te starten.  Eerste bestemming was de markt van Albir maar echt vanzelf ging dat niet, wat een verkeersdrukte - het lijkt hier wel hoogseizoen ! Ook op de markt zelf was het bijna over de koppen lopen en de terrasjes zaten ook weer overvol en ook nog altijd starende mensen.  Eentje sprak mij aan : "Mijnheer, ik ken u van ergens maar ik weet niet van waar." De gevolgen van de kijkcijfers liegen niet, naar Radio Gaga en Hallo televisie hebben samen toch zo'n miljoen mensen gekeken.  Tegelijkertijd veronderstel ik dat mijn "beroemd zijn" nu stilaan zal afnemen.
    Na de markt wou ik naar Villajoyosa rijden om - eindelijk - mijn lelijke kop te laten zien in Dixieland maar daarvoor moest ik eerst even mijn benzinetank volgooien.  Helaas, geen beweging te krijgen in de benzinedop en dus ben ik maar terug naar huis gereden.  Daar was het euvel al snel verholpen met een druppeltje kruipolie.
    Daarna moest ik niet lang wachten om weer eens te ervaren dat ook hier de arbeid niet eerlijk verdeeld is.  Terwijl Bernard stond te schrobben en poetsen bleven de anderen met de ballen spelen tot ze in de nieuwe tent konden plaatsnemen.















    29-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna vol.
    Soms kun je wel eens zeggen : het is hier een komen en gaan maar voorlopig is hier alleen sprake van komen. Eergisteren Bert en Jen, gisteren Annie en Bernard en vandaag Leo en Rita – het begint aardig vol te lopen. Je ziet ook snel nieuwe vriendschappen ontstaan, zo vroeg Bert vandaag aan zijn – tot eergisteren – onbekende buren Hans en Martine om van de supermarkt of apotheek een tube vaseline mee te brengen. Kan je een beter bewijs bedenken van volledig vertrouwen in elkaar ? Shocked
    Met die Hans en Martine ben ik vandaag trouwens een pizza gaan eten bij, waar anders, Pizza4U. Een pizza die nog beter smaakte dan anders want zij hebben betaald omdat ze hier zo goed onthaald zijn én omdat ze al jaren met veel plezier de blog lezen. Wat mij betreft is dit een voorbeeld dat door andere lezers zonder problemen mag gevolgd worden Wink.  Het gaat trouwens goed deze week met het gratis eten want zonder het voordien te vermelden heb ik ook al kunnen profiteren van soep en frietjes van Paul en Marleen én een etentje van Mia ! Tussen al het eten door profiteer ik nog even van mijn tijdelijke beroemdheid. Gisteren was ik naar de markt geweest in Alfaz en verscheidene keren zag je mensen hun hoofd omdraaien en denken : “Is hij het echt ?” Langs de andere kant : mensen draaiden hun hoofd voordien ook al vaak maar dan waarschijnlijk met een andere reden : “Gelukkig is mijn dochter nooit met zoiets naar huis gekomen !” 
    Nog een klein cacheverhaaltje om af te sluiten : gisteren kwam ik Natres tegen, broer van Opa Trein (allemaal geocaching schuilnamen) die hier in de buurt enkele caches van mij kwam zoeken die ik in mei verstopt had. Hij was echter niet op de hoogte van een nieuwe cache die net was vrijgegeven, terugkomen is dus de boodschap voor de Halloween 2016 cache !







    27-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk Sabor !
    Eerst en vooral wil ik graag iedereen bedanken die de voorbije dagen naar de (her)uitzending van Radio Gaga heeft gekeken en daarop gereageerd heeft door een berichtje (via telefoon, blog of facebook) te sturen.  Net toen ik dacht dat mijn "bekendheid" ging minderen werd ik vandaag bij Sabor door verschillende mensen aangesproken die mij herkenden van op de televisie.  Deze avond kon ik - dank zij mijn dagelijkse telefoontje met Nancy - live meeluisteren naar Hallo Televisie waar mensen hun mening gaven over het voorbije programma, klonk allemaal nogal positief.
    En daarmee zijn we dan meteen bij Sabor beland, vandaag voor de eerste keer gaan eten sinds mijn aankomst hier.  Met het verderzetten van deze donderdagtraditie heb ik nu pas het gevoel dat mijn overwinteringsperiode echt gestart is.  En wat was het lekker, vooral het hoofdgerecht : heek met rode curry/cocos saus - mmmmmmmmmmmmmmm !
    Bij thuiskomst wachtte er nog een verrassing want inmiddels waren Bert en Jen ook aangekomen, samen met de nieuwelingen die de vorige dagen zijn gearriveerd begint het hier nu aardig vol te lopen.  Morgen en de volgende dagen komen er nog drie bij en dan zijn alle plaatsen bezet.  Zouden ze tot dan kunnen wachten om de nieuwe tent in te huldigen ?











    25-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het leven na Radio Gaga.
    Wat zou ik zeggen over mijn verschijning op teevee ? Ik ben eigenlijk wel tevreden, ik heb geen dingen gezegd waarvan ik spijt heb, ze hebben mij laten zien zoals ik ben en altijd zal zijn.  Ik had wel de indruk dat ik bijna de enige was die nog een beetje levensvreugde uitstraalde.  Zielig op een hotelkamertje zitten of wezenloos in de verte turen en een verhaaltje over euthanasie, vrolijk werd je er allemaal niet van.  Gelukkig waren er nog de altijd aanwezige Britten voor de vrolijke noot Laughing.
    En wat is er nog gebeurd behalve de zware last van het BV zijn dragen ? Eerst wakker geworden onder een laagje woestijnzand, vermengd met de regen die tijdens de nacht was gevallen gaf dat een bruin kleurtje aan alles in de buurt.  Nog vóór de middag was het dus poetsen geblazen om de auto, de Harley en de fiets proper te maken.  Als beloning vond ik een bezoekje aan de Wok wel verdiend, Paul en Marleen gingen mee.  Lekker als altijd en - niet als altijd - niet echt overdreven veel gegeten.  Toch ging het bergop fietsen een stukje trager dan hetzelfde traject met een lege maag.
    Tegen de schemering werd, net als gisteren, nog een beetje voortgewerkt aan de nieuwe tent.  Het geraamte staat er al sinds gisteren en vandaag is het dak erop geplaatst.



















    24-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RADIO GAGA dinsdag 25 oktober ! ! !
    Nog één keer slapen en ik
    - ben beroemd
    - word nog beroemder dan ik al was (schrappen wat niet past)

    Het begint morgenvroeg tussen 9u en 10u op Radio 2 maar het hoogtepunt volgt op Canvas om 21u10 met woensdag ook nog een herhaling om 19u10 !

    Waar gaat het over ? Enkele maanden geleden is de ploeg van Radio Gaga - een "human interest" programma op het tweede Belgische teevee net - neergestreken in Benidorm en wij (Jef en ik) werden een tijdje gefilmd.  Dat is morgen - dinsdag 25 oktober - dus te bekijken op Canvas.  

    Binnenkort zal er ook een Radio Gaga boek in de winkels liggen, uiteraard hebben ze daar ook een foto van ons in geplaatst

    Meer info over het programma vind je HIER !












    23-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag om in te kaderen.
    Zo mogen er nog heel veel weekends volgen ! Gisteren zo plezant met de oude kameraden in Orihuela en vandaag een fantastische dag in Jávea.
    We vertrokken deze ochtend met een bont gezelschap : Harleys, een Suzuki, een trike, een scooter - alles mocht mee ! Na een uurtje rijden waren we om 10u50 bij de verzamelplaats, de eerste 175 deelnemers kregen een gratis ontbijt aangeboden maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.  Er waren zoveel bekenden om een praatje mee te maken, veel oude clubleden van Costa Blanca die nu bij andere clubs rijden of gewoon in hun eentje rondtoeren.  Voor de lezers die niet weten wat er vandaag georganiseerd werd : "The big heart of Jávea" werd in het leven geroepen om de hulpdiensten (brandweer, politie, civiele bescherming, ambulanciers enz) te bedanken die vorige maand zware branden hebben moeten bestrijden.  Het werd een totaalspektakel met honderden motorfietsen (overwegend Harley-Davidson), oldtimers, eetstandjes, optredens én heel mooi weer.  Uiteraard was het ook de bedoeling om geld in te zamelen.  Ik ben dus alweer een t-shirt rijker en in 2017 kan ik een "biker babe" kalender aan de muur hangen Very Happy.  Tegen betaling kon je ook meerijden met een Tesla, Ferrari of een MG.  



















    22-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orihuela.
    Zoals reeds eerder gezegd ging ik het vandaag iets zuidelijker zoeken.  Zuidelijker betekent niet automatisch beter weer want het bleef in Orihuela overwegend bewolkt terwijl hier in de omgeving van Benidorm volop de zon scheen.  Afgelopen donderdag had het in de buurt van Torrevieja ook duidelijk meer geregend dan hier want op de lokale wegen zag je nog regelmatig modder op het asfalt liggen.
    Het bezoek aan de kameraden was, net als vorig jaar, weer heel geslaagd.  We hebben elkaar meer dan dertig jaar geleden leren kennen in het toenmalige punkmilieu.  Intussen zijn we stilaan oude knarren maar iedereen blijft toch een licht excentriek trekje hebben en zoals jullie weten heb ik een boon voor mensen die buiten de lijntjes kleuren.  Als er dan ook nog lekker en gezond eten op tafel komt dan kan de dag helemaal niet meer stuk.  Zeker niet als je dan 's avonds als kers op de taart ook nog kan genieten van een 1-3 thuisnederlaag van KFCO Beershit-Wilrijk tegen Dessel Sport.
    Morgen staat er weer iets helemaal anders op het programma : The big heart of Jávea.  Een evenement om de hulpdiensten te bedanken die vorige maand hun leven gewaagd hebben om de gigantische branden te bestrijden.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw.
    's Morgens gewekt worden door de zon, dat was weer even geleden.  Een mooie dag dus om een uitstapje te maken met de auto van onze pa.  Vorig jaar was het heel gezellig in Orihuela en dat zal nu niet anders zijn.  In het zuiden samenkomen met allerlei rare mensen die een punkverleden hebben in België, niks mis mee Laughing.
    Er is wel iets mis met het Schots Weekend waar ik enkele weken geleden nog het festivalseizoen uitzwaaide.  Niet zozeer met het weekend op zich maar wel met de organisatie van de camping.  Ik kreeg vanmorgen een mail om te melden dat de ganse ploeg vrijwilligers opstapt wegens "onenigheid met het technisch bestuur" van het weekend.  Spijtig, want de camping was echt perfect georganiseerd en iedereen was altijd even vriendelijk.
    Ik zal dan meteen ook nog eens publiciteit maken voor de perfecte organisatie hier.  Voor de mensen die weer deze richting uitkomen kan ik melden dat er een nieuwe wasmachine is waar zeven kg in kan ipv vijf.  Op die wasmachine staat een microgolfoven die we kunnen gebruiken én er is deze week een nieuwe (stevige) tent geleverd om tijdens de koude avonduurtjes binnen te zitten.  Het is nu alleen nog wachten op vrijwilligers om ze te installeren ... Er zijn trouwens ook nieuwe tafels geleverd voor die tent en onder een zeiltje staan al een tijd een heleboel stoelen te wachten.  Dit wil meteen zeggen dat de tafels en stoelen van vorig jaar opnieuw bij de camper kunnen blijven staan.  Jaloers of nieuwsgierig ? Voor de volgende weken is er nog altijd plaats.









    21-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw droog.
    Gisteren is het, zoals enigszins verwacht, vrijwel de hele dag blijven regenen.  Af en toe zelfs vergezeld van een bliksemschicht en begeleidend gedonder, maar problemen met de neerslag waren er zeker niet.  Elders in de omgeving hadden de mensen wel af te rekenen met overstromingen, o.a. in Callosa en Jávea.  Wij werden in ieder geval weer beloond met een prachtig gekleurde lucht.
    Vandaag zag het er al een heel stuk vriendelijker uit, ook al bleef het overwegend bewolkt.  Toch was het mooi genoeg om met de fiets naar onze pa te rijden en daar iets te gaan eten in het campingrestaurant.  Mijn fiets heb ik daar laten staan want ik mag zijn auto gebruiken om morgen naar kameraden in Orihuela te rijden.  Toen ik terug in onze tuin kwam, waren Leo en Veronique (+ hondje Bo) nog steeds niet vertrokken.  Zij wilden nog van de laatste zon profiteren en reden pas rond 18u de poort uit, de bedoeling was om vandaag nog 500 tot 600 km te rijden en dan onderweg ergens te slapen.  Zij liever dan ik ...  Mensen die in de buurt van Oelegem wonen, kennen hen misschien wel van Pain Bagnat, de broodjeszaak op de Schildesteenweg.













    20-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met beide voetjes op de grond blijven aub.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het onvermijdelijke is gisterenavond gebeurd : Madame Toertjes aka Yvette, de mama van Simonne is gestorven.  Voor de drie mensen die niet weten waarover het gaat : ik heb het hier over thui-uis (soapserie).  In een tijd waar vereenzaamde mensen maandenlang dood in hun huis blijven liggen zonder dat iemand er van wakker ligt, lijkt een rouwregister openen voor een fictief personage toch minstens een beetje overdreven.
    Wat veel belangrijker is : vandaag precies 10 jaar geleden ben ik met deze blog gestart, ook al werd er toen nog niet veel geschreven.
    Nog belangrijker : het nieuwe seizoen van "De slimste mens".  Ik blijf dit echt entertainment van de bovenste plank vinden.  Ik zit hier in mijn eentje soms te schaterlachen en geloof me : dat overkomt me niet vaak.
    Minder belangrijk maar niet plezant : gisterenavond heeft het dan toch nog echt geregend en ook nu (9u30) blijft de hemel grijs en zit er nog neerslag aan te komen, echt mooi weer wordt pas vanaf zondag voorspeld.  Dat heeft dan weer als gevolg dat er nog meer naar het laptopscherm gestaard wordt en daarom mijn volgende lijstje van geziene films.

    Er zijn een aantal films gepasseerd waarvan ik de titel al vergeten ben vanwege niet langer dan vijf minuten volgehouden óf gewoon niet goed genoeg om langer dan diezelfde vijf minuten te onthouden. Ergerlijk soms : je wil eens goed lachen met een komedie maar helaas … Als na tien minuten mijn mondhoeken zelfs geen halve millimeter naar boven zijn verschoven geef ik het op, zoals bij 50 Shades of Black (neen, niet grey), Rokjesdag en My name is Doris.  
    Ghostbusters versie 2016 heb ik een half uur volgehouden, dat vond ik al een hele prestatie. The late bloomer was goed om te kijken tussen de soep en de patatten, je aandacht er bij houden is niet nodig bij dit soort films. Of is er iemand echt geïnteresseerd in een 30-jarige man die door een “defect” zijn puberteit in enkele weken moet doorworstelen ? 
    Nerve : ik verbaas me nog altijd dat ik die tienerfilm helemaal heb uitgekeken. Nú in de bioscoop maar geef aub je geld uit aan iets anders ! 
    45 years was een film waarin niets gebeurde maar waar ik toch naar bleef kijken, geïntrigeerd door het verhaaltje. Idem met de Vlaamse productie “Achter de wolken”. Van een heel ander kaliber was een eveneens Vlaamse film Belgica – een blik achter de schermen van een succesvolle kroeg(baas). 
    Ook eindelijk eens gekeken naar 3096 Tage, over de ontvoering van Natascha Kampusch, genoeg om overtuigd te zijn dat er nog altijd gestoorde geesten rondlopen op deze planeet. 
    Komt daar ineens “About time” aanwaaien, ik wist absoluut niet wat ik moest verwachten maar het bleek zo'n typische weekendfilm te zijn waar je met de hele familie naar kan kijken. En warempel, zelfs zonder familie was dit aangenaam tijdverdrijf en kon ik af en toe toch eens glimlachen. Warempel, wat een raar woord – ik had het met een dubbele a geschreven maar dat blijkt volgens de spellingcontrole niet te kloppen. 
    Joy, nog een film voor de hele familie en gebaseerd op het leven van Joy Mangano die bewees dat de Amerikaanse droom nog altijd bestaat. Met deze film bewijst Robert de Niro dat hij nog altijd bestaat. 
    “De ontsnapping” vond ik ook de moeite waard. Soms zijn het films waar je nog nooit van gehoord hebt, die het meeste verrassen. Opvallend : een kleine rol van Rik Mayall (the Young Ones !) als huisbaas. Meteen ook zijn laatste rol want hij stierf kort daarna. 
    Krigen en Ni le ciel ni le terre zijn allebei films die je onderdompelen in de omstandigheden waarin militairen moeten leven in de conflictgebieden van tegenwoordig. In beide films moet een commandant zich verantwoorden voor de rechtbank maar de Franse film baadt een beetje in een mysterieus sfeertje.

    En nu ga ik snel het rouwregister voor Yvette tekenen ... NOT !

    19-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe geocachers.
    Alweer een overwegend grijze dag vandaag met regelmatig een druppeltje, alles bij elkaar kan je er niet eens een vingerhoed mee vullen.  De temperatuur blijft met 22 graden zeer aangenaam en dus was ik van plan om tot bij onze pa te wandelen.  Net op dat moment kreeg ik een telefoontje dat Jef en Brigitte klaar stonden om mij hier te komen bezoeken, ook goed.  In de namiddag was het tijd voor een initiatiecursus geocaching met Leo en Veronique, een uiterst sympathiek koppel dat hier ook al enkele dagen staat.  Ik had ze er iets over verteld en ze klonken meteen enthousiast.  Vandaag was het tijd om hen de eerste stapjes te laten zetten in de wondere wereld van deze fijne hobby.  Tijdens een wandeling van ongeveer vijf kilometers hier in de buurt konden ze kennismaken met de verschillende manieren van verstoppen en ik heb een klein vermoeden dat het hierbij niet zal blijven.  Ze hebben zich onmiddellijk geregistreerd en er staat al een app op de iPhone.


    18-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kijken 1.
    Door de vele dagen zonder internet had ik onderweg naar Spanje ruim de tijd om 's avonds films en series te bekijken op de laptop. Anders komt dat er gewoonweg niet van en als ik dan toch naar een film kijk, onderbreek ik hem 20 keer om te controleren of er nog iets gebeurd is op Facebook. Wat was het leven toch rustig zonder al die rommel ! 
    Ook hier in Spanje blijf ik - zeker als het wat minder mooi weer is zoals vandaag - veel naar mijn scherm kijken, maar dan wel onderbroken door mijn onhebbelijke gewoontes. Vandaag en de volgende dagen geef ik een samenvatting van wat ik de voorbije weken heb gezien.  Ik begin met de series. 
    Wayward Pines, seizoen 2. Het duurde ongeveer twee afleveringen vóór ik weer mee was met het verhaaltje maar toen kon ik er niet weerstaan om de resterende acht na elkaar te zien. Een derde seizoen zit er nog in, maar dan zullen we waarschijnlijk al in het jaar 6033 zitten. 
    Ik heb met veel plezier gekeken naar het tweede seizoen van Narcos, over de laatste stuiptrekkingen van drugsbaas Pablo Escobar. Een vervolg is weinig waarschijnlijk, vanwege iedereen dood. 
    Het eerste seizoen van Blindspot vond ik geen onverdeeld succes maar inmiddels is het tweede seizoen begonnen en ik blijf kijken. 
    Voorheen nog nooit van gehoord en om te lachen : de Noorse serie Hellfjord. Compleet gestoorde personages maken er een heel speciale politieserie van. Kijk uit voor Hulla !  
    Les témoins was dan weer een Franse serie met een sterk Scandinavisch sfeertje, echt heel goed. 
    En dan het buitenbeentje Robot Wars. Ik wist niet eens dat het nog bestond maar ja dus : alles moet kapot ! ! !

    16-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Día Internacional.
    Vandaag was er niets op voorhand gepland en als ik iets zou doen, zou het zeker niet te lang mogen duren want om 16u speelde RAFC tegen OHL
    Rond 11u hoorden we in de verte tromgeroffel en Patrick vermoedde dat het van Alfaz afkomstig was want daar werd vandaag de negende Día Internacional georganiseerd.  Verdomme, dat wist ik niet eens ! Hop op de fiets om te gaan kijken want dat is altijd een kleurrijk spektakel, dit jaar liep vooral de delegatie van Bolivia in de kijker.  Er was veel volk aanwezig en aan de kraampjes van de deelnemende landen kon je lekkere hapjes kopen voor lage prijzen.  
    Vanaf 16u hing in de zetel met de laptop voor mij om de voetbalwedstrijd via live streaming te volgen.  Meer balbezit voor Antwerp maar weinig gevaar van beide kanten tot OHL 0-1 maakte.  Voor rust maakte Antwerp gelijk en uiteindelijk was de eindstand 2-1.  De punten zijn het belangrijkste maar op deze manier gaan ze nooit kampioen spelen.  Niet genoeg dreiging, te veel ballen achteruit ... ik ben benieuwd of het na de trainerswissel allemaal gaat beteren.



















    15-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paella.
    Ik ga voorlopig niet meer op de weegschaal staan.  Mijn zorgvuldig afgetrainde lijf wordt zwaar op de proef gesteld met "overschotjes" die groot genoeg zijn om half Ethiopië te voeden.  Vandaag werden we door Vicky verwend met een grote paella en alhoewel ik nog graag een extra bord had gevuld was er - mede door de vele voorafjes - geen plaats meer in mijn buikje.  Voor een stukje kriekentaart vond ik nog wel een plaatsje Smile.  Aan geïnteresseerden voor een extra portie was nochtans geen gebrek : Attila de Chihuahua, Jill de Rottweiler en Kraakje de Eekhoorn.
    De overschot van de paella zit intussen in de diepvries op hongerige tijden te wachten.  Als ik de weerberichten voor binnen twee weken moet geloven (wat ik niet doe) kan ik maar best een flinke voorraad eten invriezen.  Als het echt een hele week gaat regenen kom ik toch niet buiten.
    Een paar uurtjes na het eten kondigde een oranje gloed het einde van de dag aan.  Donker is het echter nooit geworden, je kon bij de volle maan bijna de krant lezen.
    Terwijl we zaten te eten, zijn er nieuwe klanten aangekomen.  Een koppel uit de buurt van Antwerpen dat enkele dagen zal blijven.  Hierbij ook een oproep : als je een plek zoekt om voor kortere of langere tijd van de zon en de rust te genieten : laat maar iets weten !   














    14-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harley opgehaald.
    Veel beter weer vandaag maar wel met een nadrukkelijk aanwezig wind.  Tijdens de voormiddag de auto een beetje opgeruimd want dat was nog niet gebeurd sinds mijn aankomst hier.  Als je een hele tijd ergens blijft stilstaan kunnen de stoelen en de fiets uit de garage en zo komt er dan weer plaats vrij voor andere zaken.  Plaats die ik zeker nodig zou hebben want tegen 15u30 kwam onze pa naar hier met een hoop spullen die ik elke zomer bij hem achterlaat.  En telkens is het schrikken hoeveel dat wel is !
    Hij had ook ingevroren ajuinsoep en spaghettisaus bij én een portie krieken met frikandellenkoek én een portie rijstpap - wat een lieve papa ! Vicky had mij ook al voorzien van een flink gevuld bord voor deze avond, honger lijden zit er vandaag en de volgende dagen zeker niet in ...
    Nadat mijn overlevingspakketten in de diepvries en koelkast een plaatsje hadden gekregen, reden we naar La Nucía om bij Mel Custom de Harley op te halen.  Zoals de vaste lezers weten had ik mijn motorfiets half mei hier achtergelaten en te koop gezet.  Spijtig genoeg wou er niemand genoeg geld op tafel leggen en dus rij ik er deze winter maar zelf verder mee rond.  Spijtig, maar toen de Sportster XL 1200 Custom gestart werd in de garage was een deel van die spijt al verdwenen want wat klinkt hij toch mooi Very Happy.  Hij deed ook bijna pijn aan mijn ogen, met al dat glanzende chroom.  Olie, remmen en banden waren nagekeken - ik kan er weer tegen voor een paar maanden.
    Ik ben met onze pa nog iets gaan drinken bij het nieuwe Overdrive Rock Café en zoals altijd kwam ik ook weer een aantal bekenden tegen.  Grappig eigenlijk, op een kwartiertje tijd kom je in contact met een Zweed, een Duits, een Pool, twee Zwitsers en een Engelsman.  Allemaal Harley rijders.  Eat your heart out BMW en Jap Crap eigenaars !
    Meteen naar huis rijden vond ik een beetje onnozel en dus deed ik meteen enkele extra kilometers om weer een beetje te wennen aan het zware beest.  En ja hoor : regen, niet overdreven veel maar toch ...





    13-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vissen vallen toeristen aan (zo'n titel trekt altijd lezers !)
    Geen dag om te onthouden.  Bijna altijd zwaarbewolkt, regelmatig regen(buien) en af en toe ook een stevige wind.  Het enige lichtpuntje was het enorme bord Piccata Milanese (schnitzel met pasta) dat Vicky me bracht, daar was ik wel een uurtje zoet mee !
    Door het minder goede weer, zullen er vandaag maar weinig mensen in zee gezwommen hebben en dat is misschien maar best zo.  In Benidorm zijn er enkele tientallen mensen gebeten door vissen.  Welke soort weet men nog niet maar voorlopig wordt er gegokt op een tropische soort die normaal niet in de Middellandse Zee voorkomt.  Gelukkig kunnen de slachtoffers 's avonds al hun miserie vergeten tijdens de Oktober bierfeesten, inclusief Duitse hoempapa muziek en weelderige boezems.  Als t****nzot moet ik daar misschien ook maar eens gaan kijken Laughing.


    12-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijf.
    Maandag ben ik - zoals gepland - iets gaan eten in het restaurant van camping Almafra.  Er was weinig veranderd : nog altijd buik vol voor heel weinig geld.  De bedoeling was trouwens te voet naar daar af te zakken maar een fikse regenbui zorgde ervoor dat een telefoontje naar onze pa noodzakelijk was om droog daar te geraken.  Onze pa, dat was ik nog vergeten te melden, gaat sinds kort baardloos door het leven én zijn lange haar is ook verdwenen ! Is dat nog wel familie ?
    Gisteren was het prachtig weer en het schoonmaken van de auto kon niet meer uitgesteld worden.  Hij was écht vuil, vooral door die drie dagen in Cambrils, telkens er op de camping iemand voorbij reed, spatte de modder tot tegen mijn achterkant.  Maar nu staat de Chausson weer te blinken als nieuw.  Omdat ik dan toch helemaal tegen mijn imago van lamzak inging, heb ik dan ook nog zelf eten gemaakt.  Mijn keuken wist niet wat er gebeurde Smile. De gevolgen van al die activiteit bleven vandaag niet uit : stijf ! Mijn "poets- en kookspieren" worden ook niet zo vaak getraind.







    09-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orval.
    Ik heb mezelf voorgenomen om deze overwinteringsperiode iets minder dagenlang in mijn stoel en aan de laptop te zitten.  Ik ben vandaag al enthousiast begonnen maar lang zal ik het waarschijnlijk weer niet volhouden, ik ken mezelf goed genoeg.  Ik ben de fiets naar de markt van Albir gereden, daar kom je altijd wel iemand bekend tegen.  Ik ben eerst eens langs de kraampjes gewandeld, het was zeer druk en overal hangen nog zeilen om een beetje schaduw te geven - niet overbodig !
    Alle terrasjes in de buurt zaten overvol maar op dat van Universal Lounge Bar zag ik net Theo en Marie-Jeanne plaatsnemen én er was nog een stoel op overschot, die was voor mij - dat vonden ze niet erg.  Zij zijn ook gisteren aangekomen en staan weer op camping Benisol.  Verspreid over de rest van het grote terras zaten nog een aantal andere bekenden (oa Marc, Eddy en Martine).  
    Wat te drinken ? Als ik nu eens afstap van dat imago van geheelonthouder/triestige plant ? Twee keer Cola Zero en voor mij een Orval ! Een trappistenbier voor beginners want slechts 6,2 % alcohol, terwijl er zijn die tot 11,3 % gaan (Rochefort).  Toen besefte ik dat ik nog niets gegeten had, dat kan verkeerd aflopen Confused.  Dan maar snel een portie nachos bijbesteld.
    En toen werd het in de verte toch wel erg donker en al snel vielen de eerste druppels.  Iedereen kon niet rap genoeg vluchten en daar zat ik dan met vijf kilometers verder al mijn dakvensters open ...
    Toch maar langs onze pa, dat had ik hem gisteren aan de telefoon beloofd.  Een beetje zitten kletsen en ook nog even goedendag gaan zeggen bij Jef en Brigitte.  Het gesprek ging al snel over mijn Harley die de hele zomer te koop heeft gestaan bij Mel Custom.  In mei was afgesproken dat ik hem in oktober zou komen halen indien hij niet verkocht zou zijn.  En nu was het dus zover.  We reden met de auto naar La Nucía en daar werd afgesproken dat hij tegen woensdag klaar zal zijn.  Er was slechts één persoon echt geïnteresseerd geweest en die wou in drie keer afbetalen maar hem wel na 1/3 van het geld al meenemen - zoooooooooooooooot !
    We hebben nog even iets gedronken in het nieuwe café dat bij Mel Custom hoort en dan hebben ze mij afgezet bij Patrick en Vicky.  Mijn fiets haal ik morgen wel op want we zijn afgesproken om iets te gaan eten in het campingrestaurant.
    De avond eindigde spijtig genoeg in mineur : Lierse-RAFC 2-0 Sad.









    08-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuis.
    Mijn thuis is niet waar mijn Stella staat maar waar ik de meeste dagen van het jaar slijt : Alfaz del Pi.  Na ongeveer 400 km rijden ben ik hier rond 17u aangekomen.  Onderweg heeft het winkelen iets langer geduurd dan normaal want ik had bij de Lidl in Benissa afgesproken met Debbie.  Het was toch weer bijna vijf maanden geleden dat we elkaar nog eens gezien hadden en ook al hebben we via internet bijna dagelijks contact, dat is toch niet hetzelfde.  Onze eerste omhelzing had minder prettige gevolgen, blijkbaar was er een wesp die zich bedreigd voelde en prik - Debbie had prijs !
    Hier in de tuin bij Patrick en Vicky is het voorlopig nog erg rustig maar daarom niet minder gezellig.  Door het Franse echtpaar dat hier ook voor enkele dagen staat (Daniel en Martine denk ik) werden we al onmiddellijk verwend met aperitiefhapjes en - oh verrrassing - een glaasje Pastis !





    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs