MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    31-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel bekenden bij Sabor.
    Een belangrijke tip voor alle campingeigenaars in de buurt : wees niet bang om je prijzen te verhogen ! Sabor zat deze middag (op het einde van de maand !) helemaal vol met kampeerders.  Geld genoeg ! Laughing
    We - onze pa en ik - stapten binnen en gingen naar ons vast tafeltje.  Aan de tafel naast ons hadden Jenny, Bert, Joke en Jielis net hun voorgerecht naar binnen gewerkt.  Dat was een verrassing ! Later bleek dat ook een heel deel ex-Costa Blanca klanten (nu Benisol) in het restaurant zaten.  En dus werd er ook daar nog een praatje gemaakt.  Voor velen zal het stilaan de laatste keer zijn dat we ze zien want de vertrekdatum komt voor de meesten wel heel dichtbij.  Terwijl we de laatste roddeltjes uitwisselden, stonden enkele Britse vrouwen de boel te versieren om een feestje te vieren.  Naar Engelse normen zagen ze er allemaal vrij fatsoenlijk uit, bijna mooi zelfs.  Ik ben benieuwd wat dat zal worden na het feestje ...
    Toen we buiten kwamen wandelden we noodgedwongen langs het nieuwe restaurant dat enkele weken geleden zijn deuren opende vlak naast Sabor.  En alweer : geen enkele klant.  Ik krijg echt medelijden met de uitbaters, bij Sabor staan de hongerigen aan te schuiven voor een vrije plaats en hier echt niemand.  Het ziet er nochtans een mooie zaak uit, misschien toch een keertje proberen.
    Na het eten nog even langs de supermarkt en langs camping Almafra.  Onze pa had rijstpap gemaakt én verse soep.  De rijstpap verdwijnt vanavond door mijn keelgat, de - ingevroren - soep zal voor later zijn.
















    30-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleur.
    Sinds het weekend verlopen alle dagen ongeveer hetzelfde.  Elke ochtend schijnt de zon uitbundig en na de middag komt een (soms frisse) wind de boel verpesten, eventueel geholpen door de wolken.  Tegen de avond verdwijnt de wind opnieuw en zit iedereen buiten nog wat na te praten over wat ze die dag niet gedaan hebben.  Alhoewel : de meesten gaan nog eens een keertje naar de winkel met de fiets, poetsen de auto en/of spelen rond 16u een beetje met de ballen.  Ik doe meestal helemaal niks.  Als je ergens goed in bent, moet je geen andere hobby zoeken ! 
    Vandaag ben ik even langs geweest bij Guy en Mieke op camping Benisol, mensen waarmee je nog op een normale manier mee kan praten over de huidige wereldproblemen.  De bedoeling was om daarna enkele stukken pizza te eten in centrum Benidorm maar zelfs met de Harley vond ik nergens parkeerplaats.  Dan maar naar McDonalds in Albir, dat was lang geleden. 

    27-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een mooi leven heb ik toch.
    Ook al gaat het niet echt de goede richting uit met onze wereld, ook al proberen een aantal idioten België richting burgeroorlog te sturen en vinden bepaalde partijen dat helemaal geen probleem, ook al ben ik het meestal niet eens met wat anderen als hún waarheid verkondigen : soms voel ik mij echt gelukkig ! Vandaag beleefde ik weer zo'n zeldzame dag.  Ik heb er ook genoeg redenen voor : alweer prachtig zomerweer, een ritje met de Harley zonder schouderproblemen én een heleboel dingen te doen en te beleven.
    In onze tuin was vandaag een paasbrunch gepland maar ik had een tijdje geleden al andere zaken gepland op deze zondag.  Het begon met een uitstapje naar het stuwmeer van Amadorio en het eerste terrasje van de dag.  Daarna reden we even tot bij het stuwmeer zelf, het niveau staat duidelijk hoger na de laatste regenbui(en).  Daarna ging het richting Villajoyosa waar MC Calamity Janne (niet verkeerd geschreven !) een nieuw clubhuis geopend heeft, meteen ons volgende terrasje.  Enkele kilometers verder wachtte intussen Dixieland op onze komst, deze keer werd het een terrasje met live muziek.  Normaal gezien moest er een optreden zijn van Dakota Beach maar één van de leden had een ongeluk gehad en dus speelde Kike solo (wat een onvoorstelbaar goede gitarist is hij toch !) en mocht iedereen om beurt een nummertje meezingen.  
    Na deze veredelde karaoke tussenstop reden we opnieuw richting Albir, waar voor de eerste keer een foodtruck festival werd georganiseerd op de parking van Frax.  Meer dan genoeg keuze met vele hapjes uit alle hoeken van Spanje en daarbuiten.  Bovendien ook zeer goede muziek !
    Rond 18u was ik terug aan de camper en ja hoor, de paasbrunch was nog niet afgelopen ! En dus kon ik nog een hapje mee-eten.  Dat deed iedereen trouwens want er was nog heel veel overschot.


















    26-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel mooi weer ...
    ... en verdomme geen tijd om er van te genieten.  Deze ochtend een uurtje in de stoel gelegen/gezeten/gehangen en toen was het tijd om naar La Nucía te gaan.  Helemaal niet erg want "Garage Rules" zag er op papier een aantrekkelijk evenement uit.  Het werd voor de eerste keer georganiseerd en alles draaide om oude auto's en custom bikes.  Ik veronderstel dat dit een jaarlijks weerkerend gebeuren gaat worden want er kwam al meteen een heleboel volk op af.  Wat ook altijd onmiddellijk opvalt : meer dan de helft van de bezoekers rijdt met een Harley. Mensen met goede smaak dus Smile.  Zoals verwacht liep ik een aantal bekenden tegen het lijf.  
    Daarna kon er weer even in de zon gezeten worden en hup : naar Sabor, het moet niet altijd op donderdag zijn.



















    25-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo !
    Na de processies van Palmzondag en Goede Vrijdag is het weer voor even genoeg geweest voor de diepgelovige mens die ik ben.  Afgelopen zondag waren er al een heleboel mensen op de been, vandaag was het gewoonweg een overrompeling.  Met een beetje geluk vonden we nog een parkeerplaats (onze pa was chauffeur) en konden we ons naar het kerkplein van Altea begeven.  Verschillende "tronos" werden meegedragen, soms waren er wel 20 mannen nodig om ze te verplaatsen.  Uiteraard liepen er ook boetelingen mee, met de typische "capirotes" op hun hoofd om onherkenbaar te blijven.  Het was toch weer een hele belevenis !
















    24-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En gedaan ...
    ... gedaan met zoeken.  Vandaag was de laatste rit gepland om caches te zoeken want morgen moet de huurauto terug naar Alicante.  Met een beetje geluk legt er nog iemand een nieuwe cache op wandelafstand maar die kans is klein want het is duidelijk dat het overwinteringsseizoen hier stilaan ten einde loopt.  Veel vaste cachers zijn al opnieuw naar het noorden vertrokken.  Ook hier in onze tuin is voor het eerst sinds lang een plaats vrijgekomen.  Als je dus zin hebt om hier een tijdje te verblijven, laat maar weten !
    De laatste rit dus, en die ging voor de verandering een keer in noordelijke richting.  Langs o.a. Gata de Gorgos, Pedreguer en Ondara naar Denia.  Toen was het tijd om binnen te stappen bij Rani Palace, eindelijk ... Zoals te verwachten : geen menu del dia vandaag want witte donderdag is feestdag.  Dat was trouwens duidelijk te zien aan het aantal mensen in de straten, op het strand enz.  Een absolute vakantiesfeer, ook door het heel mooie weer natuurlijk.  Na Denia probeerden we nog enkele caches in Javea maar dat wou niet echt goed lukken.  
    Toch een mooie dag gehad.  Vanaf morgen weer meer met de Harley op stap en misschien kan ik zelfs de fiets nog eens een keer gebruiken.  Die staat hier namelijk al maanden weg te roesten tegen een bankje.



















    23-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kutantonneke.
    Voor de niet-ingewijden : Antonneke is iemand die heel veel caches verstopt heeft in de buurt van Torrevieja.  We hadden voorheen al eens een reeks van hem gedaan en vandaag gingen we er nog eentje doen in de duinen/bossen tussen Torrevieja en Santa Pola.  Je weet op voorhand dat je niet alles kan vinden maar toch is het regelmatig vloeken.  Ze zijn soms zo vernuftig verstopt dat je er uren kan naast kijken.  En dat was ook vandaag het geval.  Slechts enkele caches werden vlot gevonden, de rest kostte ons zoveel tijd dat we de ronde niet helemaal konden afmaken.  Akkoord, een cache die met vijf sterren gequoteerd wordt kan en mag niet makkelijk zijn.  Maar waarom moeten ze altijd zo ver weg in de struiken verstopt zijn ? Samengevat : rond nummer 25 hadden we er genoeg van en staakten de strijd.  Neen, Antonneke is niet onze favoriete verstopper ! 
    Dan maar koers gezet naar La Cala de Finestrat waar een bescheiden meet&greet werd georganiseerd door een Noorse vakantieganger/geocacher.  Het was wel heel bescheiden, zelfs de organisator kwam niet opdagen ! Door een staking van de verkeersleiders in Frankrijk had hij gisteren zijn aansluitende vlucht gemist en dus was hij afwezig op zijn eigen bijeenkomst.  Helemaal niet erg, mijn favoriete (vrouwelijke uiteraard) Spaanse cachers waren aanwezig en daarna gingen we richting Sacristan om nog iets te eten.

















    22-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monte Toix + Bernia.
    Na een regendag gisteren hoopten we dat het vandaag droog zou blijven zodat we weer op stap konden.  Ik was al veel te vroeg wakker en je kent dat : je draait nog een keer rond, je slaapt nog een kwartiertje, wordt weer wakker en dan ineens op de radio : "Naar aanleiding van de gebeurtenissen in Brussel loopt ons ochtendprogramma verder door."  Wat heb ik gemist ? Het werd snel duidelijk en op zo'n moment ben je dan meteen klaarwakker.  Ik heb dan gewoonlijk het voornemen om de hele dag de nieuwsberichten intens te volgen maar we waren afgesproken om nog enkele caches te zoeken.  En dat deden we dan ook !
    Eerst naar Monte Toix nabij Calp voor dé uitdaging van de dag : een 5/5 cache, vijf sterren dus voor zowel moeilijkheid als terrein.  Zwemmen, duiken en klimmen : we moesten alles uit de kast halen maar voor ons mag het nog straffer zijn want ook deze uitdaging werd tot een goed einde gebracht.
    Als dessert trokken we nog een stukje het Bernia gebergte in om ook daar nog enkele caches te loggen.


















    20-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Almendros 7 Gremase 2
    Het verschil was groot tussen nummer 2 in de rangschikking en "mijn" ploeg, die op drie staat (stond ?).  Niks aan te doen, de beste hebben gewonnen.  Wat mij wel stoort is het amateurisme bij dit soort competities.  Eén minuut voor aanvang van de wedstrijd toekomen of zelfs 10 minuten te laat, het kan allemaal.  De scheidsrechter na de eerste helft bijna smeken om af te fluiten omdat je nog elders verwacht wordt, kan gebeuren ...  Maar eentje met witte kousen, eentje met zwarte en de rest met alle schakeringen geel ? Bijna iedereen met dezelfde grijze broek maar dan toch weer eentje met een blauwe, inclusief rode streep ? Zou toch niet mogen ! Gelukkig hebben ze wel allemaal hetzelfde shirt aan.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de kerk.
    Domingo de ramos of palmzondag, dat konden we als diepgelovige toeristen niet zomaar laten voorbijgaan.  Met vijven de auto in en naar Altea, een parkeerplaats vinden duurde even maar we waren toch nog ruim op tijd.  Een kwartiertje later hoorden we de muziek door de straten galmen en daar kwamen ze ...  Ze, dat zijn honderden volwassenen en kinderen met palmtakken en -takjes die ze kunnen laten wijden in de kerk.  De kerk zat dan ook afgeladen vol, de pastoors in het hoge noorden zouden er jaloers op zijn.  Toch wel plezierig om zoiets te kunnen bijwonen.  Daarna nog iets drinken op een zonnig terrasje en hup, naar Almafra voor de zondaglunch.  


















    18-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw cachen.
    Genoeg uitgerust, vandaag opnieuw tijd om te gaan cachen.  Geen overdreven verre verplaatsingen, geen gigantische aantallen of recordpogingen en ook geen wekker nodig om vroeg te vertrekken.  Ongeveer de helft van de gevonden caches was echt gemakkelijk, maar de andere helft ... tot vier sterren moeilijkheid en 3,5 qua terrein.  Er zaten dan ook weer echte kunstwerkjes bij : uitgeholde rotsblokken en boomstammen bv.  De laatste vergde dan weer een pittige klim tot tegen de Monte Ponoig.  Van op een afstand zagen we de kabels en veiligheidsvoorzieningen voor de echte klimmers al hangen en dachten : het zal toch niet waar zijn ...  Gelukkig niet, de cache bevond zich op "begane grond" in een rotsnis. Maar wat een mooie omgeving daar weer, ver weg van de bewoonde wereld met enkel fluitende vogeltjes als geluid.
    Er werd afgesloten bij Pizza4U, lekker als altijd maar sinds een tijdje ander personeel.  Ik vraag me af waar ze allemaal heen zijn.

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heropstanding.
    Rusten en zelf doktertje spelen, zo kan je de voorbije periode het best samenvatten.  Alles wat in mijn privé-apotheek aanwezig was heb ik geslikt, met slechts één doel voor ogen : ik moest terug bij de levenden horen op donderdag.  En gisteren was het dan zover maar echt een succes was het niet.  Het eten bij Sabor was lekker maar ik heb mijn hoofdgerecht amper voor de helft opgegeten.  Bonkende hoofdpijn en buikkrampen (gelukkig zonder gevolgen), niet echt prettig om van je lunch te genieten.  Gisterenavond heb ik ook even mijn kop in onze feesttent laten zien maar ook alleen maar om te bewijzen dat ik nog leef want ook mijn stem is nog altijd niet wat ze moet zijn.
    Door dat sobere leven zijn er natuurlijk weer flink wat gigabytes van de harde schijf verdwenen.  Het zesde seizoen van de Nederlandse serie Moordvrouw heb ik - net als de voorgaande - met plezier bekeken.  Tussendoor heb ik ook "Auwch" ontdekt, met Ben Segers en Axel Daeseleire in de hoofdrollen : simpele scenario's maar er valt wel mee te lachen.  Soms was het zelfs meebrullen.  
    En dan, zou ik ? Ja, vooruit maar : FC De Kampioenen nummer twee - jubilée general. Kon het nog erger na de eerste bioscoopfilm ? Ja, dat kon absoluut maarrrrrr ... dat was niet het geval.  Neen, een goede film is dit absoluut niet maar de eerste film was gewoon verschrikkelijk slecht en de nieuwste kon ik gewoon uitkijken zonder mij overmatig te ergeren.   
    Daarna een beetje tegengif : "Den elfde van den elfde" was echt topniveau.  Akkoord, het zijn steeds dezelfde namen die passeren als je het over Vlaamse topseries hebt maar het zijn dan ook topacteurs/actrices.  
    Genoeg volk van eigen bodem en overgestapt op Hyena Road, een Canadese oorlogsfilm die mij wel kon bekoren.  Ook Cloclo, de film over het leven van Claude François was best te pruimen.  Veeleisend voor zichzelf en heel zijn leven werd bepaald door de slechte relatie met zijn vader, maar vooral : wat een onuitstaanbaar degoutant ventje voor zijn omgeving !
    De laatste film was "Carol", film met Cate Blanchett.  Na een half uur zat ik nog altijd te wachten op Cate.  Pauze, had ik dan verkeerd gekeken ? Oei, ik zat eigenlijk te wachten op Kate Winslet.  Te veel pillekes geslikt waarschijnlijk ...  Overigens, een goede film.  Wel een beetje traag maar deze dagen kan dat voor mij geen kwaad Confused.




    17-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tamara.
    Regelmatig lees je in de krant of hoor/zie je op radio of teevee dat er iemand verdwenen is. Soms zijn het jonge weglopertjes die na enkele dagen met hangende pootjes en grote honger terug aan de deur staan, een andere keer gaat het om een wanhoopsdaad, een ontvoering of moord. Soms weet je helemaal niet wat er gebeurd is … en dat is volgens mij nog altijd het ergste. 
    Vandaag precies tien jaar geleden verdween in Aarschot op klaarlichte dag een jonge vrouw : Tamara Morris. En weer was het een ver-van-ons-bed-show. Tot doorsijpelde dat ze de zus was van een vriend van ons. Automatisch probeer je de zaak dan iets meer in detail te volgen. Toen ongeveer drie jaar later haar lichaam werd teruggevonden kon het rouwproces definitief beginnen maar de zaak werd nooit opgelost. 
    Sterkte aan familie en vrienden op deze moeilijke dag !

    13-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nationaliteiten.
    Ook al ben ik een lamzak : altijd niksen vind ik ook niet echt spannend.  Ik heb al een etentje moeten missen, niet meegeweest om caches te zoeken en dat was genoeg ! Vandaag werd de "Dia Internacional" georganisserd in La Nucia en daar wou ik toch graag heen gaan.  Samen met Rob, Joke, Jielis en Jenny reed ik naar het mooie sportcomplex en we hebben er geen spijt van gekregen.  
    Zo'n 40 nationaliteiten stapten mee in de openingsparade, vooral de balkanlanden waren goed vertegenwoordigd.  Ook de "nieuwe" Belgische consul - mevrouw Anneke Mussche - was aanwezig en ik heb me dan maar meteen uitgebreid voorgesteld zodat ze weet wie hier in de streek echt belangrijk is Smile.  Ik hoop maar dat ze geen problemen krijgt : poseren met iemand die een Support 81 petje op zijn kop heeft ...
    Ik word oprecht gelukkig van zo'n dag als deze : al die verschillende mensen uit landen die zelfs met elkaar in oorlog zijn (Rusland en Oekraïne) op hetzelfde podium, mooi ! Ik was zelfs ontroerd toen de Argentijnse delegatie voorbij kwam.  Ik kan niet verklaren waarom maar ik heb iets met dat land, ook al ben ik er nooit geweest en zal ik er waarschijnlijk ook nooit geraken.
    En dan om de sfeer toch een beetje te verpesten : waar gaat - als man - de volgende reis heen ? Naar Nederland of naar Brazilië ? En neen : ik weet niet wat er onder mijn sweater verstopt is als ik naast de (eenkoppige) Belgische delegatie sta.
    Deze namiddag heb ik eerst de video stream van Roeselare-RAFC (0-1) gevolgd op de laptop en daarna ben ik live gaan kijken naar Gremase-Cines (3-3 en een strontwedstrijd).  Dat had ik beter niet gedaan want ik kwam klappertandend terug.  En nu ging het net iets beter.



















    12-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De goede kant van Facebook.
    Eerst een mooi verhaaltje : de hond van vrienden van mij in Altea La Vella was gestolen/ontsnapt/weggelopen en uiteraard werd dit op FB meegedeeld.  Amper een uur later was de hond terecht.  Iemand had hem zien lopen op straat en had de politie verwittigd.  Die hadden hem dan op hun beurt naar het dierenasiel van Benidorm gebracht waar hij door het baasje weer opgehaald kon worden.  Mooi toch ?
    Tot zover het goede nieuws.  Met mezelf gaat het nog altijd niet goed, in de namiddag haalde ik zelfs 39,9° koorts.  Dat had ik nog nooit gehad en ik was op internet al aan het rondkijken voor een mooie kist.  Na enig opzoekwerk bleek dat een beetje voorbarig want pas tussen 40,5 en 41° moet je je zorgen beginnen maken.  
    Een normaal mens kruipt dan waarschijnlijk in zijn bed maar ik niet - Nancy heeft trouwens telefonisch bevestigd dat ik een "rare" ben.  Vanmiddag gingen mijn naaste buren naar de Curry Pot eten en dat leek mij een mooie gelegenheid om dingen te doen waar ik liever geen toeschouwers bij heb.  Niks crimineel, geen vunzigheid : gewoon de zetelhoezen van de rijcabine eindelijk een keertje "installeren".  Waarbij nogmaals dank aan Frank en Marleen om ze uit België mee te brengen !  Toch een heel ander zicht vergeleken met de standaard zetelbekleding.
    Omdat ik dan toch eindelijk in beweging was, heb ik ook meteen de auto een beetje verplaatst.  Die was namelijk al een stuk weggezakt in het grind door het lange stilstaan.  Ik kan zoiets beter nu doen, als het dan niet lukt is er nog genoeg volk om te helpen.  In mei sta ik hier misschien helemaal alleen, begin er dan maar aan ...




    11-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziek.
    Ik zal jullie de details besparen maar echt beter gaat het voorlopig nog niet.  Ik kan niet slapen omdat ik de hele nacht lig te hoesten, het snot loopt uit mijn neus, ik heb hoofdpijn en koorts en sinds deze morgen sputtert ook het motortje aan de achterkant.  Ai, nu heb ik toch alles verteld.
    Vanmorgen zijn Walter en Bertha vertrokken.  Toffe mensen, ik hoop dat ze volgend jaar terugkomen.  De bedoeling was om daarna samen met Rob en Letty enkele caches te gaan zoeken in de buurt van Guadalest maar ik zag het echt niet zitten.  Ook het geplande etentje morgen in de Curry Pot laat ik maar voor wat het is.  Hopelijk is het zondag beter want dan zou ik graag naar de internationale dag in La Nucia gaan en daarna naar het voetbal.









    10-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo smaakt warm eten dus voor een normale mens.
    Deze middag naar Sabor, zoals elke donderdag.  En toch was het nu helemaal anders.  Er waren vrienden bij (Philip en Monique) die ik al een tweetal jaren niet meer gezien had en dan wil je natuurlijk graag een beetje bijpraten.  Je kan het al raden : nog altijd geen stem.  Nu ja, een heel klein beetje beter dan gisteren maar je moet dan absoluut niks gaan forceren.  Hoe dan ook : nu pas viel het mij op hoeveel tijd ik spendeer aan praten.  Ik ben normaal altijd de laatste om mijn bord leeg te hebben, nu was ik de eerste ! Ook op het laatste was alles nog warm, een openbaring !!! Hoe dan ook, het was gezellig en elkaar op de hoogte brengen van de laatste roddels zal een andere keer wel eens gebeuren.
    Naarmate de avond vorderde, steeg ook de koorts en begon ik steeds meer te hoesten.  Griep, een gewone verkoudheid, Ebola ... de toekomst zal het uitwijzen.










    09-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een rotdag !
    De mensen die mij persoonlijk kennen weten dat ik zelden zwijg.  Ik heb altijd een verhaaltje klaar, ik maak een opmerking, plaag mensen enz.  Als ik niets meer te vertellen heb dan verzin ik wel iets ...  Vanmorgen toen ik tegen mezelf goedendag zei in de spiegel kwam er enkel een piepend geluidje uit mijn mond.  Het stemprobleem was gisteren al begonnen en vandaag was het helemaal noppes.  Het beste (en zowat enige) dat je dan kan doen is zwijgen ! Je kan net zo goed aan een krokodil vragen om aardappelen te schillen.  En toch : het was niet anders en het ging in de loop van de dag nog verder bergaf.  Deze avond was er een afscheidsfeestje in de tent, want overmorgen vertrekken Walter en Bertha.  Morgen zou wel eens problemen kunnen geven, gezien het drankverbruik.  Je zit in de tent en je kan je niet in de gesprekken mengen, zwaar probleem voor mij.  Een bepaald moment dacht ik dat het dan beter zou zijn om meteen ook doof te zijn, dan voel je je niet verplicht om tegen al de uitgekraamde onzin in te gaan.  Gelukkig waren er genoeg hapjes, vooral chips zijn op zo'n moment handig, door het gekraak hoor je veel minder wat de anderen zeggen.  












    08-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.55
    Gisteren was een dag om snel te vergeten : de hele dag zwaarbewolkt, temperatuur van maximum 12 graden en af en toe een druppeltje regen.  Dat hadden ze ook voorspeld, iedereen sprak zijn/haar noodrantsoen aan en bleef binnen.  Spijtig genoeg stelde de regen weer helemaal niets voor en de stuwmeren en waterreservoirs kunnen hooguit met 0,0000001 cm gestegen zijn.
    Vandaag was het, ook zoals voorspeld, weer helemaal zoals we het graag zien : zon van 's morgens tot 's avonds en niet al te veel wind.  Om 8u30 werd de Lancia Ypsilon gestart (dat is nog ongeveer het enigste wat hij goed doet) en we reden naar La Marina, een stukje voorbij Alicante.  Daar liggen echt nog honderden caches te wachten om door ons gevonden te worden.  
    We gingen niet voor een recordpoging maar enkele tientallen exemplaren vinden, dat zou toch moeten lukken.  Eerst een stuk met de auto en om de 2-300 meter uitstappen om eentje te zoeken, helemaal te voet zou te veel tijd vergen.  Sommige caches waren zeer origineel, eentje zelfs zo origineel dat het de eerste keer was dat ik zoiets zag.  Dat idee gebruik ik ooit zelf nog ergens een keertje als ik er zelf een verstop.   Na een tijdje werd de auto geparkeerd en deden we een rondje van ongeveer 4 km te voet.  De hele zoektocht verliep zeer succesvol, werkelijk alle caches werden gevonden - dat gebeurt niet vaak !
    Na de wandeling weer een uurtje in-en uitstappen en vervolgens richting kust.  In het uitgestrekte en wilde duinen- en bosgebied lag de laatste reeks te wachten die we vandaag zouden afwerken.  Eerst even tellen hoeveel we er al gevonden hebben ... verdomme, een nieuw record is best haalbaar ! Vol goede moed trokken we het natuurgebied in.  Je kan het al raden : dat viel tegen ! Bergop-bergaf door het mulle zand, de brandende zon ... daar kunnen we allemaal wel tegen maar de caches waren van een ander kaliber dan diegenen die we al gehad hadden.  De ene na de andere werd niet gevonden en de droom om ons pas gevestigde record te breken moesten we al snel opbergen.  De wandeling zelf was wel mooi maar ik begrijp niet wat er plezant is om constant in het struikgewas te kruipen om een cache niet te vinden.  En toch verschenen er op het einde van de dag weer 55 smileys op de kaart ! Waar kunnen we dat anders vieren dan bij Sacristan ? 
     















    06-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    Na een hele dag feesten gisteren moesten we het vandaag een beetje rustig houden.  Het begon met een wasmachine te laten draaien, de was ophangen en dan ... gewoon niks.  Tot twee uurtjes later Joke aan de deur staat met mijn was, netjes opgevouwen.  Daarbij de vraag : "Je vindt het toch niet erg dat ik dat doe ?" Wat een vraag ! "Wat je zelf doet, doe je beter" hoor je wel eens zeggen maar dat is dikke zever.  Ten eerste : ik doe niks beter dan een ander.  Ten tweede : moest dat wel zo zijn, dan zou ik mijn gave verbergen en het toch door iemand anders laten doen.  Als je een lamzak bent, moet je dat volhouden tot het einde.  Toch bedankt Joke ! Je doet het ook veel beter dan ik Laughing.
    In de namiddag heb ik toch een kleine wandeling gemaakt en van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele caches te controleren.  Misschien zelfs iets nieuws verstopt ...




    05-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vol pension.
    Vandaag was er een feestje gepland voor de huwelijksverjaardag van Patrick en Vicky en ook nog een beetje voor mijn verjaardag. Omstreeks 13u kwamen de eerste hapjes op tafel en werden de eerste glazen gevuld. Rond 14u reed ik met Patrick naar L'Alfas+ om de bestelde paella op te halen. De twee grote pannen (eentje met vlees, eentje met vis) werden in de koffer geschoven en tien minuutjes later konden de borden gevuld worden. Afgesloten werd er met een reuzentaart, de specialiteit van Vicky. Iedereen bleef napraten, nog iets drinken, een beetje lachen, nieuwe fles open, nog wat vertellen, glazen nog eens vol, verhaaltje, dorst, zingen, nog meer dorst ... en ongemerkt naderde het uur om aan het avondeten te denken. Geen probleem : er lag blijkbaar nog genoeg in diverse koelkasten om het kleine avondhongertje te stillen. Rond 22u hield ik het voor bekeken maar de die-hards bleven nog zitten.

















    04-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een mooie dag alweer !
    Het wordt eentonig voor de lezers, maar niet voor ons : we zijn weer een hele dag op pad geweest om caches te zoeken.  Zoals gisteren gezegd, niet voor een recordpoging maar dat maakt het niet minder spannend.  De auto werd eerst geparkeerd in San Vicente de Raspeig om daar een flinke wandeling door de verschillende parken en het centrum te maken.  San Vicente is zo een stad waar je normaal als toerist niet komt, maar die toch de moeite is om rond te wandelen.  Daarna reden we verder naar Aspe, vorige week was daar een nieuw reeksje gelegd langs de rivier (in Spanje is dat tegenwoordig overal een beekje) Tarafa en dat konden we dan gemakkelijk combineren met enkele caches in het stadje zelf.  Het begon in een parkje waar we de cache in een pvc buis zat verstopt waar je water moest ingieten om de cache naar boven te laten komen.  We waren verwittigd : dit zou geen serie worden waarbij de caches moeten gezocht worden onder een hoopje stenen.  De wandeling naast de rivier was heel mooi aangelegd met brugjes en houten vlonders en de caches zelf waren stuk voor stuk juweeltjes.  Slechts eentje konden we niet vinden, we hebben de buurt van de waterval (ook hier : uit de kraan thuis komt meer water) grondig geïnspecteerd maar noppes.
    Na Aspe ging de tocht verder naar Novelda, daar lag slechts één cache maar wel in een mooi park met een heel grote stenen zetel - daar konden we om beurten in poseren.  Allemaal samen lukte net niet ...
    Omdat we toch in de buurt waren stelde ik Rob en Letty voor om nog even een omweg te maken langs het Santuario enkele kilometers verder.  Dit heiligdom is duidelijk geïnspireerd door Gaudi en zijn Sagrada Familia in Barcelona, met het grote verschil dat dit wel is afgewerkt.  Het orgel verdient een speciale vermelding : de pijpen zijn van marmer en de pastoor wilde graag even demonstreren hoe het klonk ! Altijd oppassen : een pastoor en pij...  Een filmpje HIER !
    De laatste halte was in Monforte del Cid, een op historisch gebied belangrijk dorp in Spanje met grote feesten om de strijd tussen Moren en Christenen te herdenken.  Nu vooral bekend omdat sinds 2014 het huisvuil opnieuw wordt opgehaald met paard en wagen omdat dat goedkoper is dan een vuilniswagen.  Een vuilniswagen schijt natuurlijk minder op straat.
    En toen was het tijd om iets te eten bij Sacristan.


















    03-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Films en eten.
    Eerst nog eens een lijstje met geziene films/series.  De helft ben ik waarschijnlijk al vergeten, omwille van mijn steeds slechter wordend geheugen of gewoon omdat het de moeite niet was om te onthouden.  Naar de laatste reeks van De Ridder heb ik weer met veel plezier gekeken.  Geen echte hoogvlieger misschien maar wel prima amusement.  Occupied was dan weer Scandinavische kwaliteit van topniveau, hoe blijven ze het toch klaarspelen ?
    Intussen heb ik ook The Hateful Eight achter de kiezen, de nieuwste Tarantino (Oscar voor de soundtrack van Morricone).  Een western zoals alleen hij dat kan maken, met veel bloed en een niet te voorspellen verhaaltje.  Gisterenavond heb ik naar Room gezien, ook een Oscarwinnaar (actrice Brie Larson) over een mama die met haar zoontje vijf jaar opgesloten zit in een schuur.  Aanrader !
    En dan het echte leven : gisteren moesten we nog even bekomen van onze geocaching-superdag en daarvoor hadden de weergoden prima weer in petto : absolute zomertemperaturen, tot 28 graden in de schaduw.  In de voormiddag de laag stuifmeel van de Harley gehaald en in de namiddag een klein ritje gemaakt, samen met Jef.  Meestal eindigt zo'n uitstapje bij Dixieland in Villajoyosa en dat was nu niet anders.
    Vandaag was het nog altijd mooi weer maar wel een stuk frisser.  Maakt allemaal niet uit, want donderdag blijft Sabordag ! Voor mij tempura van kabeljauw en een beursje van zalm met mango-currysaus en dan afsluiten met een verse fruitsla, meer moet dat niet zijn.
    Morgenvroeg weer op stap om caches te zoeken maar geen recordpoging deze keer.














    01-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tevreden.
    Geocaching, je moet er wat voor overhebben : vroeger opstaan dan ik ooit moest doen toen ik nog werkte ! Om 8u vertrok ons team naar San Miguel de Salinas om een poging te wagen ons dagrecord scherper te stellen.  Vol goede moed begonnen we aan de zoektocht maar het wilde niet echt vlotten.  De omgeving was niet echt mooi en alle caches lagen langs een niet echt drukke weg, maar toch genoeg om het verkeer storend te vinden.  Bovendien stond er een ijzig koude wind.  Tot overmaat van ramp werden een aantal caches niet gevonden en de moed zakte in onze schoenen.  Halverwege begon alles beter te gaan, werkelijk alles werd gevonden en op de terugweg konden we nog enkele extraatjes scoren.  In totaal werden - tadaaaaaaaaaaaaaaaa - 66 caches gevonden, 11 meer dan mijn vorige dagrecord ! Rond 20u konden we de verbrande calorieën weer aanvullen bij Sacristan.

















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs