Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
{TITEL_VRIJE_ZONE}
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Luik-Bastenaken-Luik 2011.
Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
20-11-2010
Herfstslaap voorbij.
Hallo bloggeling, ik heb er even aan getwijfeld of ik zou ophouden met het blogske, dag op dag drie jaar na de start ervan. Om nog enkel te berichten via Facebook, veel directer, dat wel, maar ook veel sneller ge-antidateerd. Vandaar dat ik toch nog een vervolgverhaal zal breien aan 't blogske. Volgend jaar wordt de uitdaging dus Luik-Bastenaken-Luik, datum van afspraak is zondag 12 juni. Voor de geïnteresseerden, je kan alles terugvinden op de website van de organisatie (googelen: vélo club tilffois) , die een heel duidelijke, Nederlandstalige infosite samenstelde. Voor het zover is moet er nog heel wat geregeld worden. De vrije start wordt er gegeven tussen 5 en 7 uur, dus ginder overnachten is een must. Het wordt dus uitkijken naar een hotelletje in de buurt van Tilff. Logistiek is één probleem, materiaal is een ander. Mijn huidige fiets is aan vervanging toe, niet zozeer uit noodzaak, het stalen ros is bijlange nog niet versleten, maar ik heb er nu 11 seizoenen mee gefietst en een mens wil dan al eens veranderen hé. Als ik nu die carbonnen hebbedingen zie dan likkebaard ik toch bij het aanschouwen van al dat fijn afgesteld materiaal. Een nieuwe fiets dus. Ik ben altijd heel content geweest van mijn huidige fiets, dus zal Merckx zeker terug in overweging genomen worden. Ook Cervélo kan me wel bekoren, de ietwat aparte look straalt een eigenzinnig karakter uit en omdat ik nu eenmaal niet van meelopers hou, ging ik een keuze maken tussen deze twee merken, ook al omdat ze nog enigszins betaalbaar zijn. Tot ik kort geleden een flyer in handen kreeg van Museeuw Bikes. Is het de economische crisis die een rol speelt, ik weet het niet, maar de tot voor kort zeer dure fietsen van Museeuw, hebben er enkele 'minder dure' broertjes bijgekregen. De MC-6 bijvoorbeeld. Museeuw maakt geen gebruik van glasvezelcarbon maar van vlasvezelcarbon, wat een verschil in sterkte en comfort zou moeten uitmaken. Alles afgemonteerd met Campagnolo tegen een aanvaardbare prijs. Het wordt dus googelen en vergelijken deze winter om een goede keuze te maken. Bloggers mogen me altijd bijstaan met goeie tips. Bye.
Reacties op bericht (2)
21-11-2010
Keuze
Alvast veel plezier met de keuze van het carbonnen ros.
Ik ben Guy Devreker
Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.
juli : 654,8 km augustus : 771,8 km september : 395,7 km oktober : 587,5 km november : 407,5 km december : 386,6 km januari : 492,7 km februari : 51 km (knieontsteking) maart : 826,8 km
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.
september: 33,00 oktober: 112,20 november: 59,50 december: 31,30 blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen. januari: 152,00 februari: 166,50 maart: 187,20 april: 168,70 mei: 290,40 juni: 136,30 totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni: 1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.
Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder... Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck.
Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.