MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    12-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwijnaarde.
    Vandaag naar de keuring geweest om alles in orde te maken voor de verkoop.  Vroeger ging ik altijd naar Deurne bij Antwerpen, nu ben ik voor de eerste keer naar Zwijnaarde bij Gent geweest.  Alle keuringen gebeuren daar op afspraak, de kans opwachten is dus klein.  Bovendien doet het personeel alles zelf, van de eerste controle tot de laatste.  Hier dus geen boze blikken wanneer je je mistlampen inschakelt terwijl ze "REMLICHTEN" roepen Smile.  Vanzelfsprekend was alles in orde en dus kreeg ik alle papieren mee die de volgende eigenaar nodig heeft om hem te verzekeren en opnieuw te laten keuren.  Kassa !

    11-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BBQ
    Mooi weer en zondag, een perfecte combinatie voor een bbq met de familie.  Er kwam ook nog een oude bekende opdagen die wel eens wou laten zien hoe handig hij was op de step.  Sarah bewees dan weer dat je niet altijd een bezem nodig hebt om te vliegen. 








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fantastische dag.
    Gisteren kon ik de auto van nonkel Luc gebruiken om naar Antwerpen te rijden.  Het begon niet echt goed want op Linkeroever stond ik al meteen 45 minuten in de file.  Veel tijd om nog rommel te sorteren in de bergruimte was er niet meer want er stond nog veel meer op het programma.  Eerst nog een uurtje op bezoek geweest bij Patricia, een ex van nonkel Luc.  Dat was alweer enkele jaren geleden en vermits ik toch in de buurt was ...
    Daarna naar het hoogtepunt van de dag : een namiddag om Shangrila Home te steunen.  Ze hadden daarvoor een scoutslokaal afgehuurd, prachtige locatie om een feestje te geven : binnen en buiten ruimte om mensen te ontvangen, veel groen, veel parkeerplaats en vlak bij de tramhalte. Ook heel dicht bij de skipiste Zondal die recent gesloten is omdat Studio 100 daar absoluut een Plopsa zwempark wil gaan bouwen, totaal voorbijgaand aan het feit dat half Antwerpen daar heeft leren skiën.
    Het feest dan : uitermate gezellig met verschillende optredens, als afsluiter kregen we Blue ConneXXion.  Daarvoor was de hele familie Op de Beeck aanwezig + een hele vriendenkring die voor sfeer (en de drankomzet) zorgden. 
    's Avonds laat op de terugweg was ik deze keer niet alleen want één van de vrijwilligsters tijdens het feest woonde in Gent en kon wel een lift gebruiken.
    Oh ja, er waren ook rare mannen met een baard aanwezig.
















    10-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grrr ...
    Het was moeilijk kiezen gisterenavond : de wedstrijd van de Rode Duivels volgen op teevee of naar Trefpunt om een optreden van Re:Union mee te pikken.  Vermits de voetballers zonder moeite Estland zouden overklassen en ik dus niet echt een spannende wedstrijd verwachtte koos ik voor het laatste.  Om 20u30, het geplande aanvangsuur was ik ter plaatse om dan te horen dat het nog zeker een uur zou duren.  Gewoon een uur zitten wachten is idioot en dus wandelde ik naar de Korenmarkt om toe te geven aan mijn Frappuccino verslaving.  Helaas, Starbucks is 's avonds niet meer open en dus restte mij niks anders dan snel snel met het openbaar vervoer terug naar Lochristi te gaan om de tweede helft van Estland-België te bekijken.  Ik had net zo goed kunnen wachten tot deze ochtend Starbucks open zou gaan, even spannend ...  

    07-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderig.
    De week is alweer bijna halverwege en veel is er voorlopig nog niet gebeurd.  Maandag was ik met Nancy en Mia (+ Macho en Gust natuurlijk) afgesproken bij De Vlegel in Mortsel.  Normaal was dat voor mij een ritje heen en terug met de trein maar Mia kwam die ochtend terug uit Bredene aan de kust.  Mij in Lochristi oppikken was dus maar een kleine omweg.  Bij De Vlegel waren we nog net op tijd om ontbijt te bestellen : 2 kleine en 1 groot.  Zonder al te veel ruzie maken kan je dan met drieën je buik flink rond eten.
    Daarna moest ik naar "mijn" opslagruimte op Linkeroever want ik had via 2dehands.be enkele spullen verkocht en die moest ik daar gaan halen.  Ik heb dan meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens flink te rommelen.  Resultaat : vier grote kartonnen dozen (t-shirts, truien, broeken, handdoeken enz) voor de kringwinkel of een of andere organisatie die ik er plezier mee kan doen.  Tegen het einde van de zomer wil ik graag dat nog maximum de helft van al de rommel die daar staat overblijft, zodat ik kan overstappen op een kleinere ruimte.  
    Na het rommelen ging ik met de tram naar het mooiste station ter wereld en met een omweg via Mechelen en Dendermonde naar Gent, van daaruit verder met de bus naar Lochristi.
    De rest van de week, gisteren en vandaag dus, werd vooral gevuld met kijken naar hevig heen en weer waaiende bomen.










    04-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Gent.
    Alweer een mooie dag vandaag, ook al was het enkele graden frisser.  Telkens moet je ten volle profiteren van het mooie weer want telkens opnieuw voorspellen ze veel regen voor de nabije toekomst.
    Vandaag was het "Braderie publique" in een deel van Gent.  Aan de Vlaanderenstraat verraadde alleen een dwars geplaatste auto dat het geen gewone zondag was, voor de rest was het opvallend rustig.  Pas vanaf de Brabantdam en alle straten en straatjes erachter was het een drukte van jewelste.  Het overgrote deel van de winkels was open en de terrasjes deden overal goede zaken.  Ja, ook aan mij Smile.  Op het einde heb ik nog twee caches gelogd aan de andere kant van Gent, dat deel is binnen enkele weken aan de beurt voor zijn eigen braderie.


















    03-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk druk druk.
    Een goed gevulde dag vandaag.  Soms heb je weken met een lege agenda en dan opeens moet je overal tegelijkertijd zijn.  Zo eentje was het vandaag.  Dit weekend is er de grote HOG Rally in Ekeren, mijn Harley staat dan wel in Spanje maar met de trein een kijkje gaan nemen is natuurlijk niet verboden.  
    Naar het centrum van de activiteiten aan de Ekerse Put ben ik niet geweest, wel naar het Kristus Koningplein waar een "biker show" op het programma stond.  Ik hoop voor de organisatie dat er later op de middag wat meer animo was, want ik vond het maar een stille en sfeerloze bedoening.  
    Om te wachten tot er wat meer leven in de brouwerij kwam, had ik geen tijd want vanaf 15u kon je - zoals elk jaar - in de rij gaan staan voor een gratis vegetarische maaltijd op de Groenplaats in Antwerpen.  Er was opvallend veel volk aanwezig tijdens het Ratha Yatra festival van de Hare Krishna beweging. 
    Bordje leeg en hop, naar de Veemarkt voor de "Brasspartij", een (niet zo ernstige) competitie tussen brassbands uit Vlaanderen, Wallonië en Nederland.  Gezellig sfeertje daar ! In de finale verloor de Antwerpse Ambrassband van de Waalse la Fanfare du Commando Fête en ik vrees dat mijn eigen decibelmeter er voor iets tussen zat.  De winnaar was immers diegene voor wie het publiek het meest lawaai maakte en omdat er op het gehoor geen verschil te horen was ...


















    02-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschoren.
    Omdat ze voor de volgende dagen nogal wat regen verwachten heb ik deze voormiddag het gras nog een keertje gemaaid.  Deze middag werden de schapen geschoren, er bleef nog maar de helft over nadat ze onder handen waren genomen.  Zoals altijd werd de witte wol meegenomen, de zwarte laten ze liggen.










    01-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niks.
    Onopvallend ben ik de maand juni ingerold.  Dat rollen kan je stilaan letterlijk nemen want ik word hier in Lochristi weer flink vetgemest.  Wat heb ik de voorbije dagen gedaan ? Weinig, heel weinig ! Profiteren van het mooie weer is ook een nuttige manier om je dagen te vullen.  Een keertje de winkels in de buurt afschuimen, een praatje maken met de schapen en gigantische hoeveelheden nonsens uitwisselen met nonkel Luc Laughing.
    Enkele dagen geleden ben ik met de trein naar Kortrijk gereden en - het kan dus echt ! - mijn treinticket werd gecontroleerd.  Alleen op de terugreis maar toch ...  Al mijn vorige treinverplaatsingen had ik net zo goed niet kunnen betalen.  In Kortrijk ben ik erin geslaagd mijn toekomstplannen weer een beetje meer vaste vorm te geven.  Raadselachtig ? Ja, misschien Rolling Eyes.








    28-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen.
    Mijn eerste dagje Antwerpen mocht er zijn.  Eerst met een omweg via Lokeren om een nieuwe deurrubber voor de caravan in Spanje te bestellen en dan eens gaan kijken in de opslagruimte waar nog een deel van mijn spullen staan.  Snel het rolluik weer dicht getrokken, ik zal er een andere keer wel eens gaan opruimen.
    Verder naar Karen, mijn ex-tante - of hoe moet je zo iemand noemen ? Gezellig bijpraten, een broodje gaan eten en een koffietje drinken - meer zit er niet in met dit hete weer.
    Daarna naar de Grote Markt, die vanaf 18u werd opgewarmd door o.a. Halve Neuro (het leek wel een playback show - boeh !).  Om 19u30 begon Katastroof eraan, om hun 40-jarig bestaan te vieren was het plein voor het stadhuis bijna helemaal volgelopen.  De verkoop van t-shirts, cd's, schilderijen (!) en tekstboeken verliep heel vlot en de sfeer zat er snel in.  Te snel misschien want het vele bier samen met de hitte was niet voor iedereen de ideale combinatie.  En zo zie je maar dat enkele zatlappen de boel al snel kunnen verzieken.  Gelukkig liep het niet uit de hand en werd het een groot feest.  Tot na 23u werden alle hits van de afgelopen decennia gespeeld én meegebruld ! Jos Smos en Stef Bef hadden er minder moeite mee dan Zjuul Krapuul, ik denk niet dat 40 jaar extra er nog in zit Sad.
    Na Katastroof had ik nog even tijd (die laatste tram rijdt veel te vroeg !) om de Irish Times Pub in te duiken.  De artiest (Seanin) was super, moet toch fantastisch zijn om zo je boterham te verdienen.  
    Vandaag wordt het - zoals het hoort op zondag - een rustdag, onderbroken door een ritje naar Zaventem om de familie op te halen.


















    26-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker weertje.
    En iedereen maar zeuren dat het te warm is ... Ik kom als halve Spanjaard bij deze temperaturen pas echt tot leven.  Erger : ik heb zelfs gewerkt ! Neem van mij aan dat het gras maaien hier een flinke klus is.  Gelukkig ligt een groot deel van het golfterrein onder de bomen en met een hoofdtelefoon op maximum volume hoor je de grasmachine niet meer.
    Na de arbeid tijd voor ontspanning met "Lost in spice" bier van brouwerij De Koninck.  Niet echt een naam voor een bier + een lelijk etiket maar het smaakte wel.  
    En dan : naar de kampeerwinkel en de Decathlon achter het hoekje.  De meesten zullen mij rijp vinden voor een psychiatrische instelling maar ik vind een tentje ook wel wat hebben, vooral die oppompbare.  Waarschijnlijk zal ik daar helemaal anders over denken als ik zoiets moet opstellen/afbreken in de regen, de luchtmatras lek is enz.   Een nieuwe fietshelm dan misschien ? Laughing










    25-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkocht.
    Het is gebeurd, veel sneller dan verwacht : de camper is verkocht ! Eerst maakte ik me zorgen omdat het misschien lang zou duren voor er een koper gevonden was, nu kan ik wakker liggen door te piekeren over de (nabije) toekomst.  Wanneer vertrek ik naar Spanje, hoe breng ik de rest van de zomer in België nog door, hoe ga ik naar Spanje enz enz enz ?
    Mensen denken altijd dat ik een zorgeloos en gemakkelijk leven heb, vergeet het !

    24-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Temse.
    Een lange dag vandaag.  Om 3u deze nacht naar Zaventem gereden want de familie vertrok voor enkele dagen naar Lissabon.  Om 9u moest ik met de Chausson in Temse zijn voor de jaarlijkse vochtcontrole en enkele kleine dingen (bandendruk, sloten smeren, mechanisme zelfsluitende lade vervangen enz), alles uiteraard nog in garantie.  Het was prachtig weer en dus kon ik van de gelegenheid gebruik maken om in de buurt van de garage nog enkele caches te zoeken.  Echt gezond was de wandeling zeker niet altijd, eerst een stuk door een industriegebied en ook een heel stuk naast de E17.  Gelukkig ging een stuk ook lang veldwegen waar je amper een auto tegenkwam.   De hele omgeving is nu wel ongeveer leeggeroofd, de volgende camper zal van een andere dealer moeten komen Smile.  Hoeve-ijs zat er niet in, speciaal om mij te pesten hadden ze woensdag als sluitingsdag gekozen. 












    22-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te koop.
    Deze ochtend nog een stevig ontbijtje bij Chris en Maria en hop naar Mortsel om Nancy en Macho even te zien.  Daarna vóór de avondfiles (die in Antwerpen rond 14u30 beginnen) richting Lochristi en daar blijf ik nu enkele dagen bij de familie staan.  De voorraad chips werd uit de auto gehaald en daarna was het de rest van de dag drinken, eten, snoepen, verstopperke spelen en bijkletsen.
    De terugreis wordt hiermee definitief afgesloten.  De vooraf geplande route werd - uitzonderlijk - voor het grootste deel gevolgd maar van de oorspronkelijk voorziene stopplaatsen bleef maar ongeveer de helft over.  Ik heb regelmatig veel regen en koude gehad maar ook zon.  Alles in totaal heb ik 2600 km afgelegd met de auto en ongeveer evenveel te voet.  Tijdens het cachen heb ik meer dan 300 km gestapt en daar komen dan nog de kilometers bij op de camping, naar de supermarkt enz.  In totaal werden 213 caches gelogd, ook iets om tevreden over te zijn.
    De camper staat nu te koop (advertentie HIER) en dus wordt het afwachten hoe de rest van de zomer er zal uitzien.  Concrete plannen maken is op dit moment heel moeilijk.




    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heist-op-den-Berg.
    Deze ochtend om 9u in Ieper vertrokken.  De bedoeling was om over Gent en Antwerpen naar Heist-op-den-Berg te rijden.  In de buurt van Kortrijk raadde de Garmin mij al aan om over Brussel te rijden en zo 19 minuten te besparen want er was een ongeval gebeurd op de E17 richting Antwerpen.  Geen probleem, op zondag moet je - zonder ongevallen - niet te veel verkeersproblemen verwachten.  Het ging allemaal vlotjes tot in Putte, wat er precies gebeurd is weet ik niet maar op enkele honderden meters van mekaar, waren er twee ongevallen gebeurd - een tijdje was de weg zelfs afgesloten voor alle verkeer. 
    Ik kwam dus met een beetje vertraging aan bij Chris en Maria maar het weerzien/ontvangst was daarom niet minder hartelijk.  Ze hadden net een nieuwe bbq gekocht en blijkbaar vonden ze dat ik de geschikte persoon was om alles uit te testen.  Daarvoor hadden ze volgens mij de plaatselijke beenhouwer overvallen Surprised.  We hebben ons best gedaan, maar trop is te veel is te veel is trop, maar het heeft wel gesmaakt !
    En toen reden we in Formule 1 stijl naar domein de Averegten waar vandaag een schapenscheerfeest werd georganiseerd.  Het was een gezellige bedoening en het weer was prachtig.  Er werden uiteraard schapen geschoren maar er was ook een kinderboerderij, animatie, riet vlechten, boetseren enz - echt heel veel afwisseling.  Ik kwam vooral voor de muziek : Daithi Rua, Philip Masure & Dave Munnelly en Pan de Capazo.  Wat zijn die gasten toch altijd blij wanneer ze je terugzien.


















    20-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een dag Ieper.
    Zo, de voorlaatste dag van mijn terugreis zit erop, behalve enkele druppels is het de hele dag droog gebleven.  Prima weer dus om nog eens flink wat kilometers af te leggen tijdens het caches zoeken.  Slechts eentje werd niet gevonden, een goed resultaat dus dat beloond moest worden met een ijsje.  
    Op de Grote Markt was een grote groep motorrijders neergestreken, alle merken door elkaar maar toch ook een twintigtal Harleys.  Voor de rest zag Ieper er weer uit zoals altijd : met honderden worden ze hier uit de bussen gegooid.  Alles en iedereen tussen de 7 en 177 jaar die ooit een familielid heeft gehad dat meevocht en/of sneuvelde tijdens de eerste wereldoorlog moet hier een keertje op bedevaart komen.  En dat doen ze ook, elke avond staan er honderden mensen aan de Menenpoort om de Last Post mee te maken (nummer 30681 vandaag) en de doden te herdenken.  Want dood zijn ze nu wel echt allemaal, ook diegenen die de gruwel overleefden.  En altijd zijn er nabestaanden, scholen, verenigingen enz die kransen komen neerleggen.  Vandaag kwam er een mannenkoor zingen.  Ik heb dit nu toch al enkele tientallen keren meegemaakt en telkens ik in Ieper ben, zal ik blijven komen.


















    19-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saint Valery > Ieper - 160 km - 3u30 gereden - verbruik 8,8 l.
    Ik heb zo eens nagedacht (ja, ik heb heldere momenten) en ben tot de volgende conclusie gekomen : gps moet samen met curryworst special en bruine suiker toch een van de beste uitvindingen zijn van de moderne tijd.   Waar de Garmin mij vandaag allemaal deed rijden om toch maar geen tolpoortje te passeren, knap ! Er waren in de buurt van Arras heel veel motards onderweg.   Dat wil zeggen dat ze op voorhand ergens veel geld voor betaald hebben want anders rij je niet op twee wielen door zo'n hondenweer, althans ik niet ! Ik kom zelfs niet te voet buiten als het regent.  En hondenweer, dat was het.   Hier en daar was de weg helemaal overstroomd door een laag modder. Rond 11u30 stond ik aan camping Jeugdstadion in Ieper en ja hoor : Cathérine werkt er nog steeds.  De helft van de namiddag heb ik dan ook met haar staan kletsen.   De overblijvende tijd werd gevuld met enkele caches zoeken in de onmiddellijke omgeving.   Prettig zoeken trouwens, onderweg ben ik nooit andere cachers tegengekomen en vandaag maar liefst drie ! Onderweg een koffietje gedronken bij het Vijverhuis, prachtige locatie.  Om 20u was ik aanwezig bij de Menenpoort, dat blijft verplichte kost als je in Ieper bent.  De dag werd afgesloten bij frituur 't Kattekwaad, de eerste dag in het vaderland moet afgesloten op hoog niveau
















    18-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blangy > Saint Valery sur Somme – 62 km – 1u15 gereden – verbruik 7,9 !
    Om 9u reed ik de camping af en liet de GPS mij de weg wijzen naar Le Hourdel aan de baai van de Somme.   In Le Hourdel zelf parkeren is ofwel betalend ofwel verboden, hangt er vanaf hoe je jezelf verplaatst.   Als je echter een doodlopende straat tot ongeveer één kilometer buiten het dorp blijft volgen, is er een gratis camperplaats.   Zoals meestal trekken de Fransen zich zelf niet veel aan van mogen of niet mogen en overal in de omgeving staan ze in de berm of een stukje in het bos geparkeerd.   Op de camperplaats is nochtans genoeg plaats in de voormiddag maar ik kan me voorstellen dat het hier de afgelopen nacht flink vol heeft gestaan.  
    En waarvoor komen al die mensen naar hier ? Om naar de zeehondjes te kijken ! Je moet er een beetje geluk mee hebben maar de kans om hier zeehonden te zien is in ieder geval groter dan dat je dolfijnen ziet in Alfaz.   En vandaag waren ze er, ik had ze al van ver zien liggen toen ik aangereden kwam.   Ik heb de auto snel geparkeerd en heb alle aanwezige fototoestellen in mijn rugzak gestoken.  Ik ben hier met Nancy ook twee keer geweest, de eerste keer hebben we geen enkel beestje gezien en de tweede keer heel ver weg.   Nu waren ze in volle glorie te bewonderen en het waren er veel !  
    Een meneer die ook stond te kijken had er 180 geteld en verder weg lagen er nog. Er liggen gezellige dikkerds bij en ook jongere knuffelexemplaren. Om echt goede foto's te nemen moet je een statief gebruiken (heb en wil ik niet) en/of een flinke (dure, ook een probleem) lens hebben. Ik stel me dus tevreden met doorsnee amateurbeelden en ga na een uurtje kijken terug naar de camper. Nog een kwartiertje later sta ik op plaats 125 van camping Le Walric in Saint Valery. De temperatuur ligt rond de 18 graden, dat is tien minder dan gisteren maar voor midden mei is dat helemaal niet slecht. 
    Ik vertrek met korte broek en sandalen richting centrum, meer bepaald naar La Chapelle St. Pierre want daar ligt de eerste cache.   De kapel zelf is niet speciaal maar vlak ernaast op een klein pleintje ligt het “Théâtre de Marionnettes”.  Een mevrouw komt buiten en vraagt me binnen, er snel bij vermeldend dat het geen geld kost.   Behalve het theatertje uitbaten verzamelt ze duidelijk poppen van over de hele wereld, allemaal gekregen want veel geld om te besteden heeft ze niet.   We hebben het over Pulcinella en de Poesjenellen die volgens haar allemaal afstammen van zigeunergebruiken.   Ze vertelt ook dat ze door het gemeentebestuur altijd stiefmoederlijk behandeld wordt omdat ze “niet van hier” is.   Niet van hier afkomstig zijn is blijkbaar al een probleem maar als je dan ook nog een rasechte Parisienne bent, dat is een brug te ver.   Binnen twee jaar houdt ze er mee op, jammer. 
    Het stadje is nog helemaal zoals ik het mij voorstelde en hier en daar wordt je herinnerd aan het feit dat Jeanne d'Arc hier gepasseerd is, weliswaar toen al gevangen genomen door de Engelsen.  
    Rond 15u begint het te druppelen en een uur later gaan de hemelsluizen allemaal tegelijk open. Het is nu 21u en bijna de hele camping staat blank. Ik speel even met de gedachte de vaatwas gewoon buiten te zetten, alles zal dan wel proper zijn morgenvroeg maar de kans is groot dat alles wegdrijft … 
    Morgen rij ik de grens over en blijf dan nog twee nachten in Ieper. Die stad is al jaren één van mijn favoriete plekjes in België en vermits dit wel eens mijn laatste reis zou kunnen zijn, wil ik absoluut nog een keertje de Last Post meemaken en goedendag gaan zeggen aan mijn favoriete campingreceptioniste, ik hoop dat ze er nog werkt.



















    17-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bernières > Blangy sur Bresle - 240 km - 4u30 gereden - verbruik 10,1 liter/100 km.
    Weinig te vertellen vandaag. Ik ben nog een tijdje de kustlijn blijven volgen maar hoe verder je naar het oosten rijdt, hoe minder de tweede wereldoorlog nog aanwezig is. Omaha kent iedereen, Utah doet bij de meesten ook een belletje rinkelen maar vanaf Gold Beach gaat de kennis bij de meesten al flink bergaf. Oh, bestaat er ook nog een Juno en Sword Beach ? Waarom zou deze kant een beetje stiefmoederlijk behandeld worden ? Omdat de Amerikanen de filmindustrie in handen hebben/hadden en zij nu eenmaal op de meer westelijke stranden zijn geland ? Het is altijd de overwinnaar die de geschiedenis schrijft maar de Britten en Canadezen mogen we toch ook bij de bevrijders rekenen ? 
    Nu ja, of het nu de schuld is van de Amerikanen of de Duitsers : ik heb vanmorgen mijn kwart vierkanten meter grote grasmat vergeten op de camping. Dat is al eerder gebeurd en ik had er net met Nancy nog over via de telefoon. Tijdens de voorbije 20 jaar zijn we drie of vier matten vergeten en één wielkeg, dat valt nog mee als je ziet op hoeveel verschillende plaatsen we geslapen hebben. 
    Vandaag slaap ik trouwens in Blangy sur Bresle, niks om te onthouden maar wel speciaal gekozen voor het gratis internet. In combinatie met de hevige regen perfect om alles nog eens bij te werken.

    16-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juno Beach : Courseulles en Bernières.
    Heel goed geslapen, op de doorgaande weg zijn deze nacht volgens mij niet meer dan drie auto's gepasseerd. Onmiddellijk vertrokken naar het volgende landingsstrand : Juno Beach. Ik ben eerst nog eens gaan kijken in Courseulles maar daar stond het nog altijd vol én ook weer heel dicht bij elkaar. Verder naar Bernières-sur-Mer, even tanken bij Intermarché en inkopen doen. Eindelijk ben ik de fiere bezitter van een schaar ! Ik had altijd twee scharen in de camper, één daarvan heb ik in de caravan laten liggen en de andere ? Geen idee, al een hele tijd vermist en dus moest ik alles openprutsen met een mesje of nagelknipper.  Een schaar kopen kan je zowat overal en dat heb ik onderweg ook al twee keer gedaan.  Tenminste, ik heb ze twee keer uit een rek gehaald en in mijn supermarktkarretje/mandje gelegd.  En evenveel keer is die schaar daarin blijven liggen.  Vergeten uit te halen dus en gelukkig ook niet betaald.  Nu dus wel !
    Na het winkelen heb ik me op de parking gezet aan de overkant van de straat. Eentje heeft zich heel strategisch geparkeerd, tussen twee rotsblokken is er niemand die het in zijn hoofd haalt om in te breken langs de voordeuren. 
    Ik wandel richting Saint-Aubin en pik enkele caches mee. Nog vóór de middagpauze check ik in bij camping Le Havre en zoek mezelf een mooi plekje. De jongeman aan de receptie spreekt perfect Nederlands, Frans en Duits (en misschien nog wel meer talen), dat heb je met mama en papa die elk van een ander land komen. 's Avonds komt hij nog eens kijken of iedereen het naar zijn zin heeft. 
    Ik ben onmiddellijk na aankomst te voet vertrokken naar Courseulles want ik heb gezien dat het daar vandaag marktdag is. De zon schijn uitbundig, eindelijk opnieuw in t-shirt én een markt – een toerist zou van minder een vakantiegevoel krijgen. Ik verken al cachend de hele omgeving en profiteer even van een half uurtje gratis wifi op de wandeldijk. Als ik thuiskom is het 35 graden in de camper, daar zit ik ook niet op te wachten. 
    Deze avond wou ik nog een extra wandeling maken maar ik keerde snel op mijn stappen terug. De caches lagen in een bos, telkens zo'n 20 meter van het pad af. Het gps signaal is in zo'n gevallen niet echt betrouwbaar, begin dan maar te zoeken Bovendien stonk het bos, geen idee waar het vandaan kwam maar het rook in ieder geval niet als een bos. Insecten waren er genoeg en ze wilden allemaal zo graag in mijn oren, neus en ogen vliegen of kruipen. Dag bos dus , toch weer 5 km extra.



















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs