MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    24-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel sportievelingen.
    Weer een heel mooie zonnige dag, geen wolkje aan de lucht en dus perfect om te gaan kijken naar de halve marathon en de 10 miles die vandaag in Benidorm gelopen werden.  Het aantal inschrijvingen voor de twee wedstrijden lag boven de 2000 en aan de start was het voor de deelnemers dan ook dringen om een goede positie te bemachtigen.  De man in het rood, Joe Bailey, finishte als eerste na 1u 10min en 25 seconden met ruim twee minuten voorsprong op de volgende.










    23-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het viel allemaal wel mee.
    Voor er iemand medelijden met me gaat krijgen : echt hard heb ik niet moeten werken vandaag.  Er was nog heeeeeeeeeeeeel veel tijd over om van de zon te genieten en een wandeling te maken.  






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En het bewijs !
    Foto's genomen door Emmy om mijn noeste arbeid te vereeuwigen.  Gisterenavond kreeg ik onmiddellijk commentaar van Martin omdat ik een heel deel van de alkoof was vergeten schoon te maken en dus kon ik niet anders dan deze ochtend in het halfduister dat laatste stukje ook nog te poetsen.  Je zou dan denken dat ik vandaag de hele dag in de zon zou kunnen uitrusten (en schijnen doet ze weer volop !) maar neen hoor.  De grote baas gaat met de familie lekker op uitstap naar Guadalest en ik moet hier de boel draaiende houden Laughing.












    22-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto gepoetst.
    Geen wolkje te zien vandaag, van zonsopgang tot zonsondergang ! Wind daarentegen was er meer dan genoeg, gisterenavond was het al begonnen en tot in de voormiddag werden we getrakteerd op felle windstoten.  En toen viel de wind opeens weg en werd het zomer.  Mijn plannen om de auto een keer te poetsen en hem daarna met zijn neus in de andere richting te zetten, konden niet meer uitgesteld worden.  Uiteraard gingen mijn werkzaamheden weer gepaard met de nodige commentaren, mensen zijn nu eenmaal niet gewend mij aan het werk te zien.
    Deze avond heb ik eerst even geprobeerd om naar "Verliefd op Ibiza" te kijken, een Nederlandse film waarbij ik het niet langer dan tien minuten kon uithouden.  Dan ben ik overgeschakeld op "We are what we are", een film die ik beter drie weken geleden had bekeken want perfect passend bij Halloween.  De film komt pas volgend jaar in de bioscoop maar kwam dank zij "een gunstige wind" op mijn laptop terecht.  Eerst denk je dat je bij een religieuze sekte bent terechtgekomen maar het wordt erger.  Door lokale overstromingen komen er letterlijk dingen bovendrijven die beter het daglicht niet zouden zien.  Het ontaardt gelukkig niet in overdreven bloederige toestanden en een luchtig pianomuziekje begeleidt je naar het einde, dat misschien toch niet helemaal geschikt is voor gevoelige magen.  Moesten ze hiervan ooit een Vlaamse versie maken, dan zie ik Johan Heldenbergh absoluut de rol van de vader des huizes spelen.


    21-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met zijn allen op reis naar Angola !
    Een journalist hoeft niet de taak van de politie over te nemen, maar de reactie van het ambassadepersoneel is zwaar overdreven.  En of het nu zwarten zijn of niet, dat doet er niet toe.  Het bevestigt alleen één van mijn vooroordelen : vertrouw nooit mensen in een maatpak Shocked ! ! ! Overigens zullen ze hier waarschijnlijk vlotjes mee wegkomen vanwege hun diplomatieke onschendbaarheid.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mbeki vertaalservice.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmiddag zijn we bij hoge uitzondering (Wink) nog eens gaan eten bij Sabor.  Een vispannetje, rundsvlees met Stroganoff saus en een dame blanche - het ging er allemaal even vlot in.  Onze gasten van deze week (maar ze moeten wel zelf betalen !) waren Kris en Caroline.  Na het eten nog even staan kwijlen bij alle mooie motorfietsen op de parking en dan terug naar de camping.
    De film van deze avond was een tegenvaller : The look of love, over Paul Raymond - the king of Soho.  Veel mooie naakte vrouwen, goede muziek en kilo's cocaine (zelfs in het ziekenhuis TIJDENS een bevalling wordt een lijntje gesnoven) zijn niet genoeg om een boeiende film te maken.  Wat me vooral stoorde waren de (niet uit schakelen) ondertitels : recht uit de google vertaalmachine of zoiets.  
    Enkele voorbeelden ?
    We zijn toeren harde maar zitten vast op een heuvel.
    Hij niet knippen met elke stront.
    Het werd contant bloedingen, weet je.
    Wee je zeker dat je niet zomaar knijpen een meer in ?
    Ik denk dat een uur met mij zal sorteren je rechts uit.
    Misschien heeft Mbeki (zie 17 november) eindelijk een fatsoenlijke job gevonden ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter ?
    De gemeenteraad in Antwerpen is gisterenavond uit de hand gelopen.  De reden : Bart De Wever was opgenomen in het ziekenhuis en liet zich als burgemeester vervangen door één van zijn vazallen.  Het ligt voor de hand dat ik nu heel stoute dingen zou kunnen schrijven over de ex-dikkerd en wat ik hem allemaal toewens maar dat doe ik niet.  Een stad als Antwerpen besturen zonder de grote leider is blijkbaar moeilijk en het enige wat dan overblijft is een ruzie tussen extreem-rechts en uiterst rechts, de oppositie wordt als een bende idioten afgeschilderd en de de afbraakpolitiek gaat verder ...  Ik heb mij er niet meer mee te bemoeien en sta te ver af van de dagelijkse realiteit in de Sinjorenstad, maar is er iemand die mij kan bevestigen dat het inderdaad beter gaat na "de kracht van de verandering" ? 

    20-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een appeltje ?
    Gisterenavond was ik beginnen kijken naar "Jobs" maar na een uurtje ben ik in slaap gevallen.  Niet dat de film slaapverwekkend was, ik kon gewoon mijn ogen niet meer openhouden.  Het gevolg daarvan is dan meestal dat ik 's morgens heel vroeg wakker ben en zo kon deze ochtend nog gemakkelijk het vervolg van de film zien vóór iedereen uit zijn bed kwam.
    "Jobs" gaat over Steve Jobs, de inmiddels overleden bezieler van computermerk Apple.  Het gaat niet alleen over de visionaire ideeën van Jobs, je krijgt ook zijn onhebbelijke kantjes te zien en je krijgt vooral een zicht op hoe het eraan toe gaat in de harde zakenwereld.  Geen resultaat en je wordt opzij geschoven en verraden door je "vrienden" ...  Geen wereld voor mij.

    19-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de Sprint.
    Een hele mooie dag vandaag en in de zon was het lekker warm.  Té mooi weer eigenlijk om op café te gaan maar als het moet dan moet het Smile ! En zo zaten er zes min of meer ervaren cachers en twee nieuwsgierigen deze middag in de Sprint om een beetje te praten over hun ervaringen - vier Belgen en vier Nederlanders, mooi in evenwicht.  Vaste afspraken zijn er niet gemaakt maar dit kan nog wel een keertje herhaald worden en we houden er waarschijnlijk wel een lift aan over richting bergen.  Eentje staat namelijk met een caravan op een camping in Benidorm.  Om die caravan te trekken heeft hij natuurlijk een auto nodig en dát is nu net wat wij hier soms missen om caches te gaan zoeken.  
    Ik mijn wildste fantasie had ik gehoopt dat er misschien ook enkele cache babes zouden afkomen, maar dat zal voor een andere keer zijn.  Het is toch altijd opvallend dat je met zulke dingen veel meer mannen dan vrouwen tegenkomt (net als bij het voetbal, biljarten, wielrennen, formule 1 enz).  Zitten al die vrouwen dan altijd braaf thuis te stofzuigen, te breien ... ? Vooruit dames, ruk je los van je ketting en ga ook cachen !

    18-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OCC
    Vandaag toch een redelijke dag achter de rug en zeker goed genoeg om een fietstochtje te maken.  Enkele dagen geleden had Martin me verteld dat hij een mooi plekje had gevonden om een nieuwe cache te verbergen.  Hij had er - bij wijze van proef - een doosje neergelegd en de coördinaten gegeven.  Deze middag ging ik dus op pad en het duurde verdomme een hele tijd voor ik een goede route had gevonden om er te geraken.  Maar de plek is zeker geschikt voor de cachers die ook buiten de bebouwde kom willen zoeken.  Binnenkort dus weer een nieuwe - de teller staat intussen al op 11 ! En ze kunnen niet allemaal even gemakkelijk zijn ...
    Enkele tips voor in de toekomst (niet alleen voor mijn caches uiteraard) :
    - als de moeilijkheidsgraad qua terrein op 1,5 staat, moet je echt geen gevaarlijke toeren uithalen om de cache te loggen
    - soms moet je de uitleg of hint een beetje cryptisch bekijken
    - staar je niet altijd blind op de gegeven coördinaten, maar kijk in de buurt naar een voor de hand liggende plaats

    Deze avond heb ik naar de eerste aflevering van Orange County Choppers gekeken, een bedrijf in Amerika dat unieke choppers bouwt.  Wat ze daar ontwerpen kom je nergens anders tegen maar de baas van de zaak is niet echt iemand waar ik mee zou willen werken, dat weet ik wel zeker ! Alles wat hij doet, moet iedereen "cool " vinden en hem tegenspreken is "not done". 


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEOCACHERS in de buurt van Altea-Albir-Benidorm !?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dinsdagmiddag 19 november om 14u30 zitten we met een aantal geocachers samen in café Sprint (Albir, tussen Wok en Lidl - N 38 34.430 W 0 04.598, parkeerplaats geen probleem en gemakkelijk bereikbaar met bus nr 10).  Als je zin hebt om af te komen : welkom ! 

    17-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orange is the new black.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Weinig te melden vandaag.  Het weer blijft voorlopig aan de frissen kant maar het zuinige zonnetje heeft de sneeuw in de bergen al wel doen smelten.  Vanmiddag zijn we (met versterking van Eddy en Martine) naar Sabor gaan eten, het was er echt heel druk en daarom hebben we voor volgende week toch weer voor een donderdag gekozen.  Op de parking aan de overkant stond een extra motorfiets, ook Yannick is nu (na Patrick en Jonathan van Sabor) overgestapt op iets sneller dan een scooter ... Zelf blijf ik constant het internet afschuimen op zoek naar allerlei info over Harley-Davidson.  Als het zo koud blijft, zal mijn enthousiasme wel vanzelf verdwijnen.
    Deze avond heb ik naar de laatste aflevering van "Orange is the new black" gekeken.  Geen idee of de serie al ergens uitgezonden wordt in België of Nederland, maar de reeks gaat over een vrouwengevangenis en is gebaseerd op de autobiiografie van Piper Kerman.  Alles passeert de revue : drugsverslaafden, lesbische relaties, machtsgeile bewakers, godsdienstwaanzinnigen.  Ik heb zelden zo uitgekeken naar een tweede seizoen.  Intussen ben ik aan het afwachten of ik de nieuwe seizoenen van Sons of Anarchy, Homeland en American Horror Story compleet kan downloaden.  Ik begin pas te kijken naar een nieuw seizoen als ik zeker weet dat ik alle afleveringen kan bekijken.  De avonden worden langer en langer, en de laptop moet dus goed gevuld zijn !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijn er echt mensen die zich hierdoor laten beetnemen ?
    Iedereen krijgt wel eens een mailtje van het onderstaande soort.   Het belandt dan meestal automatisch bij de spam maar er moeten toch onnozelaars zijn die hier intrappen, anders stop je toch gewoon met dit soort onzin rond te sturen.

    Beste vriend, Ik schrijf om uw dringende hulp te zoeken. Ik ben een bankier, het werken met een gerenommeerde bank hier in Zuid-Afrika. Ik Helpt het uitvoeren van een project voor 350. Million Dollars van Verenigde Staten, met de Amerikaanse mijnbouw bedrijf hier sinds 2005. Vorige week de commissioned compenseren me met 3.500.000 euro. Als bankier we niet mogen tips te nemen, maar ik denk dat dit ik het verdien. Ik heb te regelen met mijn vriend naar de € 3.500.000 sturen via onze bank diplomatieke dienst naar Europa. Ik heb besloten om het geld te verplaatsen door middel van deze bijzondere bezorgservice want het is niet officieel dat ik het uitvoeren van een overschrijving op elk verhoor te voorkomen. Aangezien we directe vlucht naar Amsterdam-Nederland of Parijs-Frankrijk, de bank diplomatieke ambtenaar kan het geld in contanten brengen zonder uit enig probleem. Zodra de officier aankomt, hetzij in Amsterdam-Nederland of Parijs-Frankrijk, zal de officier contact met u en met de hand over de Koffer met het geld aan u. We kunnen het geld gebruiken voor het opstarten van een kleine investering van uw interessant vinden bv huisvesting of een kleine lucratieve business in uw land. Ik heb belofte aan u 35 van de totale geld te geven voor uw hulp. Er is geen probleem met het geld, deze moet je me vertrouwen. (e_mbeki@webmail.co.za) Ik zal komen naar Europa in april volgend jaar tijdens mijn vakantie, om te zien wat we kunnen doen. Neem dan dringend contact met me op als je het kan doen. Zodra ik van u hoor, zal ik contact opnemen met de bank diplomatieke bezorgservice en onmiddellijk alle regelingen te treffen om het geld naar Europa te brengen zonder vertraging. Ik wacht dringend van u horen. Hoogachtend E.MBEKI.

    Wel, beste mijnheer Mbeki : ik heb een tegenvoorstel.  Het moeilijk voor mij is om vliegtuig vliegen naar Parijs of Amsterdam, hier Spanje veel beter weer is.  Ik bereid wel om te zijn in airport van Alicante in april.  Daar ik tevreden zal zijn met de helft van 3500000 euro en zal voor de rest geen stellen vragen.   De rest van het geld kan goede vertaler dan u in dienst nemen.  Hoogachtend.

    16-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er is iets mis met de kleuren ...
    De zee hoort normaal blauw te zijn en de bergtoppen bruin-groen-grijs.  Deze ochtend is de zee bijna zwart en de bergtoppen wit.  Op de Puig Campana is het maar een dun laagje maar als je richting Aitana kijkt, ligt er al heel wat meer sneeuw.  Toch uitzonderlijk vroeg dit jaar, vorig jaar kregen we de eerste sneeuw pas einde november.  Martin kreeg al schrik en vroeg of het nu drie maanden zou duren voor we de zon weer te zien krijgen.  Hij moet nog veel leren, Spanje is Tsjechië (daar hebben ze ook een CAMPING) niet Very Happy !
    Wat er ook mis is met de plaatselijke kleuren, die van de Rode Duivels blijven hetzelfde en van kameraad Chris kreeg ik een mooi filmpje doorgestuurd uit Heist op den Berg.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud, regen en wind !
    Momenteel echt geen weer om buiten te komen en dus maar een beetje lezen op de websites van de Spaanse pers.  En wat zien we daar :
    1. Vanaf maandag starten er verbeteringswerken aan lijn 9 van de TRAM.  Tussen Alfaz en Benidorm zullen er vervangende bussen worden ingezet en de werken zullen zeker drie maanden duren.  Dat heeft als gevolg dat, als je bv naar Alicante of het winkelcentrum in Finestrat wil gaan, je eerst één halte met de trein moet, dan overstappen op de bus tot Benidorm en daar vervolgens verder de trein naar je bestemming kan nemen.  Pffff, wel erg omslachtig.  Als je de reisplanner van de TRAM erbij neemt, wordt er voorlopig met geen woord gerept over al die ongemakken.  
    2. Gedaan met de Benidorm Bastards die met hun gemotoriseerde rolstoelen de buurt onveilig maken.  Binnenkort mogen waarschijnlijk alleen ouderen van boven de 55 jaar (alsof er hier jongere rondhangen Surprised) of mensen met een aantoonbare handicap (officieel attest dus) nog zoiets huren.  Er worden boetes voorzien tot 90 euro ! Voor sommigen zou de brandstapel meer aangewezen zijn, ze zijn soms ronduit levensgevaarlijk op de voetpaden.
    3. Vandaag wordt er een grote opruimactie gehouden in de Sierra Helada, hopelijk hebben ze een dikke winterjas aan.
    4. Het allerbelangrijkste : dit weekend viert men in Benidorm "La festa de la Carxofa".  Het feest bestaat sinds 1927 en eindigt morgenavond met het in brand steken van een reuzegrote artisjok ! 


    15-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En waarom moesten we vandaag absoluut mooi weer hebben ?
    Deze middag was er op de camping een Indonesisch buffet voorzien en het is dan natuurlijk niet de bedoeling om allemaal binnen te kruipen.  De lucht bleef lange tijd blauw maar er stond een koude wind die het niet echt aangenaam maakte.  Terwijl de cateraar alles klaar zette en de hongerigen plaatsnamen aan tafel was er nog een belangrijke taak weggelegd voor Martin.  Voor de eerste keer kon hij het krijtje bovenhalen en het woordje "VOL" op het bord bij de ingang schrijven.  Een nieuw record dat elk jaar scherper wordt gesteld, vorig jaar stonden we voor de eerste keer vol op 25 november.  Dit jaar dus tien dagen vroeger en dat ondanks alle concurrentie !  Even later ging de poort dicht en konden we aan tafel.
    Het eten was absoluut lekker (o.a. gado gado en rendang) maar door de koude wind was het moeilijk om alles warm te serveren.  Of was het omdat dienster Marie-Josée een beetje traag was ? 
    Na het eten wilden we nog een koffietje drinken aan de ronde tafel maar we werden weggepest door de boulers Embarassed, die voor hun slechte gedrag gestraft werden door een fikse regenvlaag .  En toen werden we allemaal samen getrakteerd op een mooie regenboog, de thermometer was intussen gezakt tot 8 graden !

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep.
    De vorige dagen hadden ze regen voorspeld en het is droog en mooi weer gebleven.  Vandaag is mooi weer echt belangrijk (waarom lees je vanavond wel) en schudt de auto over en weer van de felle windstoten.  Na een superzomer voorspellen ze voor België en omstreken een "horrorwinter" en ook hier zou de komende dagen al sneeuw vallen in het binnenland.   
    Vroeger was er dan nog altijd iets waar je op kon rekenen : de vrouw ! Helaas is dat tegenwoordig ook niet meer het geval.  In betere tijden kon je zo'n exemplaar in huis halen om te poetsen, eten klaar te maken, de was te doen - allemaal dingen waar zij beter in waren dan wij.  Mannen moesten toen gewoon nog stoer zijn ...
    En wat zie ik hier nu regelmatig gebeuren ? Sinds er afwasbakken geïnstalleerd zijn, zie je de mannen met vuile borden jongleren én komen de vrouwen aan de mannen vragen hoe de wasmachine functioneert ! Moesten ze ons (nu ja, mij niet dus) niet nodig hebben om kinderen te produceren, dan waren we enkel nog nodig om onze kredietkaart boven te halen om het zoveelste overbodige paar nieuwe schoenen te betalen.
    Een oproep aan het zwakke geslacht : wees eens opnieuw wat onderdaniger en neem je oude taken weer ter harte, je zal je veel meer vrouw voelen ! RazzRolling EyesShockedLaughing

    14-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middagje cachen.
    Moest ik voor de beurs werken, dan zouden de aandelen van geocaching.com nu waarschijnlijk geschorst worden wegens handelen met voorkennis.  Ik heb al eens geschreven dat er nog maar weinig te zoeken valt hier in de omgeving en daarom plaats ik nu zelf caches, in de hoop dat ik anderen daarmee aanzet om hetzelfde te doen.  Iemand die hier in de buurt ook al flink wat caches heeft verstopt is "verkamen" en hij is er zelf altijd als de kippen bij om als eerste een nieuwe cache te loggen.  Gisteren had hij me een mailtje gestuurd om me te bedanken voor de nieuwe caches die ik had gelegd en hij eindigde met "je zal aan het werk moeten in Benidorm".  En ja hoor, vandaag lag er een nieuwe cache van hem.  Even gehoord of er nog cachers geïnteresseerd waren om mee te gaan en na de middag zijn we met zijn drieën met de fiets een tochtje (32 km - 500 hoogtemeters) gaan maken.  De nieuwe cache werd snel gevonden en we konden hem als eerste loggen.  Omdat we toch al in de buurt waren werd er ook nog eentje gelogd waar we vorige winter de huurauto nergens kwijt konden én daarna nog een die we vorig jaar niet konden vinden.  Een mooie dag dus en bij thuiskomst bleek dat "verkamen" vandaag ook als eerste een nieuwe cache van mij had gelogd.  Mooi zo !














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele cijfers.
    Er reden gisteren 46 wagens mee tijdens de afsluitende optocht door Benidorm en iedereen was tevreden.  Het budget dat de stad had uitgetrokken voor het evenement, was dit jaar gezakt naar 265000 euro (vorige jaren nog 400000 euro en geen 40000 zoals hier eerst foutief stond geschreven !) maar dat was er niet aan te zien.  Hoeveel kilogram confetti en snoepjes werden uitgedeeld, blijft waarschijnlijk een goed bewaard geheim ...
    Nog niet genoeg gehad : dit weekend kan je naar de (bescheiden) patroonsfeesten van La Nucía.  Het programma kan je HIER vinden.

    13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van de feesten in Benidorm.
    Er waren twee goede redenen om niet naar Benidorm af te zakken deze avond.  Er werd regen voorspeld én het "desfile del humor" van gisteren was volgens de lokale pers een totale ramp.  Slechts vijf groepen liepen mee in de optocht en de toeschouwers die drie euro hadden betaald om op een stoeltje te mogen zitten waren dan ook met reden verontwaardigd, er werd zelfs met stoelen gesmeten.  Een grondige evaluatie dringt zich op voor de editie van volgend jaar.
    Deze avond werden de patroonsfeesten afgesloten met de grote stoet en ik kon me niet voorstellen dat die ook in mineur zou eindigen.  De aangekondigde regen had zich waarschijnlijk van dag vergist en dus ging ik met Ronny met de bus naar Benidorm.  Ons vast plekje was nog vrij en zoals elk jaar werd het wachten verzacht door goedkope stukken pizza uit het vuistje, aangevuld met blikjes frisdrank uit de automaat én een ijsje.  Normaal heb ik ook altijd een onwetend iemand bij mij om de hete chocolademelk die bij de churros wordt gegeven, vast te houden maar dit jaar vond ik geen slachtoffer.  Zelf ben ik zo zot niet om mijn handen te verbranden aan een plastieken bekertje, dus geen churros dit jaar.  
    De optocht zelf was - ondanks alle budgetcrisissen - toch absoluut weer de moeite.  Tientallen wagens passeerden de revue, de ene al mooier dan de andere.  Twee populaire thema's dit jaar waren griezeltaferelen en het stenen tijdperk.  Heb ik weer ergens een rage of hype gemist ? Zoals altijd werd er ook weer uitbundig met snoepjes en confetti gegooid.  Op het einde liep je echt over een kleurig tapijt, er was geen centimeter meer te zien van het wegdek.
    En na de parade : hopla, allemaal richting de oude kerk - onderweg genietend van het prachtig zicht op de Playa Levante - om het vuurwerk te bewonderen.  Vele ooohs en aaaahs later was het tijd voor "den bloemekee" (Antwerps voor de finale), echt schitterend en - zo moet het - oorverdovend ! Kijk en luister maar naar het filmpje.





















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs