MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    18-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OCC
    Vandaag toch een redelijke dag achter de rug en zeker goed genoeg om een fietstochtje te maken.  Enkele dagen geleden had Martin me verteld dat hij een mooi plekje had gevonden om een nieuwe cache te verbergen.  Hij had er - bij wijze van proef - een doosje neergelegd en de coördinaten gegeven.  Deze middag ging ik dus op pad en het duurde verdomme een hele tijd voor ik een goede route had gevonden om er te geraken.  Maar de plek is zeker geschikt voor de cachers die ook buiten de bebouwde kom willen zoeken.  Binnenkort dus weer een nieuwe - de teller staat intussen al op 11 ! En ze kunnen niet allemaal even gemakkelijk zijn ...
    Enkele tips voor in de toekomst (niet alleen voor mijn caches uiteraard) :
    - als de moeilijkheidsgraad qua terrein op 1,5 staat, moet je echt geen gevaarlijke toeren uithalen om de cache te loggen
    - soms moet je de uitleg of hint een beetje cryptisch bekijken
    - staar je niet altijd blind op de gegeven coördinaten, maar kijk in de buurt naar een voor de hand liggende plaats

    Deze avond heb ik naar de eerste aflevering van Orange County Choppers gekeken, een bedrijf in Amerika dat unieke choppers bouwt.  Wat ze daar ontwerpen kom je nergens anders tegen maar de baas van de zaak is niet echt iemand waar ik mee zou willen werken, dat weet ik wel zeker ! Alles wat hij doet, moet iedereen "cool " vinden en hem tegenspreken is "not done". 


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEOCACHERS in de buurt van Altea-Albir-Benidorm !?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dinsdagmiddag 19 november om 14u30 zitten we met een aantal geocachers samen in café Sprint (Albir, tussen Wok en Lidl - N 38 34.430 W 0 04.598, parkeerplaats geen probleem en gemakkelijk bereikbaar met bus nr 10).  Als je zin hebt om af te komen : welkom ! 

    17-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orange is the new black.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Weinig te melden vandaag.  Het weer blijft voorlopig aan de frissen kant maar het zuinige zonnetje heeft de sneeuw in de bergen al wel doen smelten.  Vanmiddag zijn we (met versterking van Eddy en Martine) naar Sabor gaan eten, het was er echt heel druk en daarom hebben we voor volgende week toch weer voor een donderdag gekozen.  Op de parking aan de overkant stond een extra motorfiets, ook Yannick is nu (na Patrick en Jonathan van Sabor) overgestapt op iets sneller dan een scooter ... Zelf blijf ik constant het internet afschuimen op zoek naar allerlei info over Harley-Davidson.  Als het zo koud blijft, zal mijn enthousiasme wel vanzelf verdwijnen.
    Deze avond heb ik naar de laatste aflevering van "Orange is the new black" gekeken.  Geen idee of de serie al ergens uitgezonden wordt in België of Nederland, maar de reeks gaat over een vrouwengevangenis en is gebaseerd op de autobiiografie van Piper Kerman.  Alles passeert de revue : drugsverslaafden, lesbische relaties, machtsgeile bewakers, godsdienstwaanzinnigen.  Ik heb zelden zo uitgekeken naar een tweede seizoen.  Intussen ben ik aan het afwachten of ik de nieuwe seizoenen van Sons of Anarchy, Homeland en American Horror Story compleet kan downloaden.  Ik begin pas te kijken naar een nieuw seizoen als ik zeker weet dat ik alle afleveringen kan bekijken.  De avonden worden langer en langer, en de laptop moet dus goed gevuld zijn !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijn er echt mensen die zich hierdoor laten beetnemen ?
    Iedereen krijgt wel eens een mailtje van het onderstaande soort.   Het belandt dan meestal automatisch bij de spam maar er moeten toch onnozelaars zijn die hier intrappen, anders stop je toch gewoon met dit soort onzin rond te sturen.

    Beste vriend, Ik schrijf om uw dringende hulp te zoeken. Ik ben een bankier, het werken met een gerenommeerde bank hier in Zuid-Afrika. Ik Helpt het uitvoeren van een project voor 350. Million Dollars van Verenigde Staten, met de Amerikaanse mijnbouw bedrijf hier sinds 2005. Vorige week de commissioned compenseren me met 3.500.000 euro. Als bankier we niet mogen tips te nemen, maar ik denk dat dit ik het verdien. Ik heb te regelen met mijn vriend naar de € 3.500.000 sturen via onze bank diplomatieke dienst naar Europa. Ik heb besloten om het geld te verplaatsen door middel van deze bijzondere bezorgservice want het is niet officieel dat ik het uitvoeren van een overschrijving op elk verhoor te voorkomen. Aangezien we directe vlucht naar Amsterdam-Nederland of Parijs-Frankrijk, de bank diplomatieke ambtenaar kan het geld in contanten brengen zonder uit enig probleem. Zodra de officier aankomt, hetzij in Amsterdam-Nederland of Parijs-Frankrijk, zal de officier contact met u en met de hand over de Koffer met het geld aan u. We kunnen het geld gebruiken voor het opstarten van een kleine investering van uw interessant vinden bv huisvesting of een kleine lucratieve business in uw land. Ik heb belofte aan u 35 van de totale geld te geven voor uw hulp. Er is geen probleem met het geld, deze moet je me vertrouwen. (e_mbeki@webmail.co.za) Ik zal komen naar Europa in april volgend jaar tijdens mijn vakantie, om te zien wat we kunnen doen. Neem dan dringend contact met me op als je het kan doen. Zodra ik van u hoor, zal ik contact opnemen met de bank diplomatieke bezorgservice en onmiddellijk alle regelingen te treffen om het geld naar Europa te brengen zonder vertraging. Ik wacht dringend van u horen. Hoogachtend E.MBEKI.

    Wel, beste mijnheer Mbeki : ik heb een tegenvoorstel.  Het moeilijk voor mij is om vliegtuig vliegen naar Parijs of Amsterdam, hier Spanje veel beter weer is.  Ik bereid wel om te zijn in airport van Alicante in april.  Daar ik tevreden zal zijn met de helft van 3500000 euro en zal voor de rest geen stellen vragen.   De rest van het geld kan goede vertaler dan u in dienst nemen.  Hoogachtend.

    16-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er is iets mis met de kleuren ...
    De zee hoort normaal blauw te zijn en de bergtoppen bruin-groen-grijs.  Deze ochtend is de zee bijna zwart en de bergtoppen wit.  Op de Puig Campana is het maar een dun laagje maar als je richting Aitana kijkt, ligt er al heel wat meer sneeuw.  Toch uitzonderlijk vroeg dit jaar, vorig jaar kregen we de eerste sneeuw pas einde november.  Martin kreeg al schrik en vroeg of het nu drie maanden zou duren voor we de zon weer te zien krijgen.  Hij moet nog veel leren, Spanje is Tsjechië (daar hebben ze ook een CAMPING) niet Very Happy !
    Wat er ook mis is met de plaatselijke kleuren, die van de Rode Duivels blijven hetzelfde en van kameraad Chris kreeg ik een mooi filmpje doorgestuurd uit Heist op den Berg.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud, regen en wind !
    Momenteel echt geen weer om buiten te komen en dus maar een beetje lezen op de websites van de Spaanse pers.  En wat zien we daar :
    1. Vanaf maandag starten er verbeteringswerken aan lijn 9 van de TRAM.  Tussen Alfaz en Benidorm zullen er vervangende bussen worden ingezet en de werken zullen zeker drie maanden duren.  Dat heeft als gevolg dat, als je bv naar Alicante of het winkelcentrum in Finestrat wil gaan, je eerst één halte met de trein moet, dan overstappen op de bus tot Benidorm en daar vervolgens verder de trein naar je bestemming kan nemen.  Pffff, wel erg omslachtig.  Als je de reisplanner van de TRAM erbij neemt, wordt er voorlopig met geen woord gerept over al die ongemakken.  
    2. Gedaan met de Benidorm Bastards die met hun gemotoriseerde rolstoelen de buurt onveilig maken.  Binnenkort mogen waarschijnlijk alleen ouderen van boven de 55 jaar (alsof er hier jongere rondhangen Surprised) of mensen met een aantoonbare handicap (officieel attest dus) nog zoiets huren.  Er worden boetes voorzien tot 90 euro ! Voor sommigen zou de brandstapel meer aangewezen zijn, ze zijn soms ronduit levensgevaarlijk op de voetpaden.
    3. Vandaag wordt er een grote opruimactie gehouden in de Sierra Helada, hopelijk hebben ze een dikke winterjas aan.
    4. Het allerbelangrijkste : dit weekend viert men in Benidorm "La festa de la Carxofa".  Het feest bestaat sinds 1927 en eindigt morgenavond met het in brand steken van een reuzegrote artisjok ! 


    15-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En waarom moesten we vandaag absoluut mooi weer hebben ?
    Deze middag was er op de camping een Indonesisch buffet voorzien en het is dan natuurlijk niet de bedoeling om allemaal binnen te kruipen.  De lucht bleef lange tijd blauw maar er stond een koude wind die het niet echt aangenaam maakte.  Terwijl de cateraar alles klaar zette en de hongerigen plaatsnamen aan tafel was er nog een belangrijke taak weggelegd voor Martin.  Voor de eerste keer kon hij het krijtje bovenhalen en het woordje "VOL" op het bord bij de ingang schrijven.  Een nieuw record dat elk jaar scherper wordt gesteld, vorig jaar stonden we voor de eerste keer vol op 25 november.  Dit jaar dus tien dagen vroeger en dat ondanks alle concurrentie !  Even later ging de poort dicht en konden we aan tafel.
    Het eten was absoluut lekker (o.a. gado gado en rendang) maar door de koude wind was het moeilijk om alles warm te serveren.  Of was het omdat dienster Marie-Josée een beetje traag was ? 
    Na het eten wilden we nog een koffietje drinken aan de ronde tafel maar we werden weggepest door de boulers Embarassed, die voor hun slechte gedrag gestraft werden door een fikse regenvlaag .  En toen werden we allemaal samen getrakteerd op een mooie regenboog, de thermometer was intussen gezakt tot 8 graden !

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep.
    De vorige dagen hadden ze regen voorspeld en het is droog en mooi weer gebleven.  Vandaag is mooi weer echt belangrijk (waarom lees je vanavond wel) en schudt de auto over en weer van de felle windstoten.  Na een superzomer voorspellen ze voor België en omstreken een "horrorwinter" en ook hier zou de komende dagen al sneeuw vallen in het binnenland.   
    Vroeger was er dan nog altijd iets waar je op kon rekenen : de vrouw ! Helaas is dat tegenwoordig ook niet meer het geval.  In betere tijden kon je zo'n exemplaar in huis halen om te poetsen, eten klaar te maken, de was te doen - allemaal dingen waar zij beter in waren dan wij.  Mannen moesten toen gewoon nog stoer zijn ...
    En wat zie ik hier nu regelmatig gebeuren ? Sinds er afwasbakken geïnstalleerd zijn, zie je de mannen met vuile borden jongleren én komen de vrouwen aan de mannen vragen hoe de wasmachine functioneert ! Moesten ze ons (nu ja, mij niet dus) niet nodig hebben om kinderen te produceren, dan waren we enkel nog nodig om onze kredietkaart boven te halen om het zoveelste overbodige paar nieuwe schoenen te betalen.
    Een oproep aan het zwakke geslacht : wees eens opnieuw wat onderdaniger en neem je oude taken weer ter harte, je zal je veel meer vrouw voelen ! RazzRolling EyesShockedLaughing

    14-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middagje cachen.
    Moest ik voor de beurs werken, dan zouden de aandelen van geocaching.com nu waarschijnlijk geschorst worden wegens handelen met voorkennis.  Ik heb al eens geschreven dat er nog maar weinig te zoeken valt hier in de omgeving en daarom plaats ik nu zelf caches, in de hoop dat ik anderen daarmee aanzet om hetzelfde te doen.  Iemand die hier in de buurt ook al flink wat caches heeft verstopt is "verkamen" en hij is er zelf altijd als de kippen bij om als eerste een nieuwe cache te loggen.  Gisteren had hij me een mailtje gestuurd om me te bedanken voor de nieuwe caches die ik had gelegd en hij eindigde met "je zal aan het werk moeten in Benidorm".  En ja hoor, vandaag lag er een nieuwe cache van hem.  Even gehoord of er nog cachers geïnteresseerd waren om mee te gaan en na de middag zijn we met zijn drieën met de fiets een tochtje (32 km - 500 hoogtemeters) gaan maken.  De nieuwe cache werd snel gevonden en we konden hem als eerste loggen.  Omdat we toch al in de buurt waren werd er ook nog eentje gelogd waar we vorige winter de huurauto nergens kwijt konden én daarna nog een die we vorig jaar niet konden vinden.  Een mooie dag dus en bij thuiskomst bleek dat "verkamen" vandaag ook als eerste een nieuwe cache van mij had gelogd.  Mooi zo !














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele cijfers.
    Er reden gisteren 46 wagens mee tijdens de afsluitende optocht door Benidorm en iedereen was tevreden.  Het budget dat de stad had uitgetrokken voor het evenement, was dit jaar gezakt naar 265000 euro (vorige jaren nog 400000 euro en geen 40000 zoals hier eerst foutief stond geschreven !) maar dat was er niet aan te zien.  Hoeveel kilogram confetti en snoepjes werden uitgedeeld, blijft waarschijnlijk een goed bewaard geheim ...
    Nog niet genoeg gehad : dit weekend kan je naar de (bescheiden) patroonsfeesten van La Nucía.  Het programma kan je HIER vinden.

    13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van de feesten in Benidorm.
    Er waren twee goede redenen om niet naar Benidorm af te zakken deze avond.  Er werd regen voorspeld én het "desfile del humor" van gisteren was volgens de lokale pers een totale ramp.  Slechts vijf groepen liepen mee in de optocht en de toeschouwers die drie euro hadden betaald om op een stoeltje te mogen zitten waren dan ook met reden verontwaardigd, er werd zelfs met stoelen gesmeten.  Een grondige evaluatie dringt zich op voor de editie van volgend jaar.
    Deze avond werden de patroonsfeesten afgesloten met de grote stoet en ik kon me niet voorstellen dat die ook in mineur zou eindigen.  De aangekondigde regen had zich waarschijnlijk van dag vergist en dus ging ik met Ronny met de bus naar Benidorm.  Ons vast plekje was nog vrij en zoals elk jaar werd het wachten verzacht door goedkope stukken pizza uit het vuistje, aangevuld met blikjes frisdrank uit de automaat én een ijsje.  Normaal heb ik ook altijd een onwetend iemand bij mij om de hete chocolademelk die bij de churros wordt gegeven, vast te houden maar dit jaar vond ik geen slachtoffer.  Zelf ben ik zo zot niet om mijn handen te verbranden aan een plastieken bekertje, dus geen churros dit jaar.  
    De optocht zelf was - ondanks alle budgetcrisissen - toch absoluut weer de moeite.  Tientallen wagens passeerden de revue, de ene al mooier dan de andere.  Twee populaire thema's dit jaar waren griezeltaferelen en het stenen tijdperk.  Heb ik weer ergens een rage of hype gemist ? Zoals altijd werd er ook weer uitbundig met snoepjes en confetti gegooid.  Op het einde liep je echt over een kleurig tapijt, er was geen centimeter meer te zien van het wegdek.
    En na de parade : hopla, allemaal richting de oude kerk - onderweg genietend van het prachtig zicht op de Playa Levante - om het vuurwerk te bewonderen.  Vele ooohs en aaaahs later was het tijd voor "den bloemekee" (Antwerps voor de finale), echt schitterend en - zo moet het - oorverdovend ! Kijk en luister maar naar het filmpje.





















    12-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ongewone dag.
    Tot het middaguur ging alles zijn gewone gangetje en toen deden we (Ronny noemt ons altijd de heilige drievuldigheid : hij, onze pa en ikke) iets dat we nog nooit gedaan hadden : barbecueën.  Meestal zijn we zo slim om gebruik te maken van het materiaal van andere mensen maar deze keer hebben we alles zelf gedaan.  Ik had afgelopen zomer zo'n wegwerpspul gekocht en samen met een elektrisch grilletje van Ronny zijn we er in geslaagd om alles mooi (soms een beetje zwart) te bakken.  Het vlees kwam uiteraard van Delicioso, de slagerij van Lynn.
    Daarna was het tijd om mij mentaal voor te bereiden om mijn zware avondtaak.  De buren moesten naar een receptie van het Belgisch consulaat en hadden me gevraagd om voor de kinderen te zorgen.  Ik ben ze dan van school gaan halen en daarna heb ik ze naar de Engelse les gebracht.  Terwijl ze daar zaten, kon ik in de ondergaande zon nog een wandeling langs de haven van Altea maken en daar de boel een beetje verkennen (je weet dus waar je binnenkort nieuwe caches kan verwachten).  
    En toen was het alweer tijd om de kindjes te gaan halen.  Weggereden, jas vergeten, teruggereden en naar McDonalds.  Wat kunnen die kleine gasten vreten ! Ik kwam maar net toe met het geld dat mama had meegegeven.  Als bij toeval kenden ze bijna iedereen die de McDonalds kwam binnengewandeld, en nog groter toeval : al die klanten spraken Russisch en ik zat erbij voor spek en bonen.  Voor diegenen die het niet weten : de mama (Marina) is Russisch.  De tafel waaraan we zaten was intussen een puinhoop geworden maar ze hebben alles netjes opgeruimd.
    Toen we dan thuis kwamen, werden we al meteen enthousiast begroet door Lea (de jongste hond) die erin geslaagd was te ontsnappen uit de kennel.  En toen kwam het moeilijkste : wat moet ik nu de hele avond met die jongens aanvangen ? Ik had één opgelegde taak : morgen hebben ze examen Engels en ik moet ervoor zorgen dat ze daar goede punten zouden halen.  Gemakkelijk gezegd dan gedaan, hun aandacht werd getrokken door zowat alles behalve de Engelse woordjes die ze foutloos moesten schrijven.  
    De rest van de avond werd getest hoe ver ze kunnen gaan zonder een tik tegen hun kop te krijgen.  Het hele salon werd omgebouwd, allerlei projectielen vlogen door de lucht, er werd gevochten en rond 22u30 vielen ze stil.  En ik ook ...   











    11-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschil.
    Gisteren 80 pk en 1600 cc onder mijn gat, vandaag 1 ek (ezelskracht) en enkele cc's water in mijn drinkbus - wat een verschil ! Maar fietsen blijft leuk, zeker als het mooi weer is.  En daarom heb ik vandaag een ritje gemaakt, want als de voorspellingen kloppen zou het binnenkort wel eens afgelopen kunnen zijn met het mooie weer.  Ook aan een mooie zomer komt ooit een einde ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobiliteit en (alweer) lawaai.
    Vorig jaar werd overwogen lijn 9 (Benidorm - Denia) van de TRAM op te doeken vanwege niet rendabel.  Winstgevend zal openbaar vervoer wellicht nooit worden maar meer dan 750000 reizigers kan je ook niet zomaar hun favoriete (en vaak enige) vervoermiddel afnemen.  Dit jaar hebben ze dan maar besloten om de lijn te renoveren, daar hangt een prijskaartje van 7 miljoen euro aan vast.
    Mensen die niet geïnteresseerd zijn in het openbaar vervoer en zich hier in de buurt liever met de auto verplaatsen, zullen zich dat deze dagen beklagen.  De N332, waaraan al jaren gewerkt wordt, is tijdelijk afgesloten vanwege de afbraak van een brug ter hoogte van het winkelcentrum in Finestrat.  Het verkeer moet daar de N332 verlaten en langs het centrum van Benidorm rijden, met de nodige opstoppingen tot gevolg.
    Als je dan toevallig gisteren rond 14u in de buurt van Plaza de Hispanidad een half uur stilstond, kon je "genieten" van een oorverdovend spektakel : de "mascletas".  Gisteren werd 91 kg buskruit gebruikt om 120 decibels te produceren.

    10-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Korte nacht, lange dag.
    Echt veel geslapen heb ik niet en deze ochtend werd ik al verwacht voor een ritje met de HOG (Harley Owners Group) Chapter Costa Blanca, een hele mond vol voor een bende Harley Davidson rijders.  De groep is samengesteld uit allerlei nationaliteiten (PL-F-B-NL-E-GB-D) maar de gemeenschappelijke taal is Spaans.  En vergis je niet : dit is een groep vrienden met dezelfde passie en absoluut géén MC met gewelddadige activiteiten ! Met 22 motorfietsen vertrokken we aan de McDonalds en ik (inclusief lederen vest met patch) zat achterop bij buurman Georges.  Een aantal van de deelnemers kende ik al van de kerstritten die ze elk jaar organiseren, maar het was de eerste keer dat ik meereed.  We gingen richting Alicante en reden daarna de bergen in langs o.a. Relleu, Sella en Confrides - achter de Aitana (hoogste berg hier in de buurt) door. en daarna terug over Polop naar La Nucía.  Hoewel het mooi weer was, werd het boven toch af en toe fris.  Na de eerste koffiestop werd er door enkele rijders al afscheid genomen want 's middags moeten ook de stoerste mannen plooien voor de wensen van hun familie (lees : naar de speeltuin, op bezoek bij schoonmama, de haag snoeien).  De tweede en laatste stop was om gezamenlijk iets te eten en daarna brachten we nog een bezoekje aan een winkel/garage in La Nucía.  Daar worden Harleys getuned, onderhouden en uiteraard ook verkocht.  Er stonden een paar mooie machines binnen maar geen enkele voldeed volledig aan mijn wensen.  En dat is maar goed ook, zo doe ik geen stomme dingen ... 

     

















    09-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroem vroem knal.
    Vandaag schreef Malvina in het gastenboek dat ze aan mij moet denken als ze naar Connie en Clyde kijkt.  Ik hoorde het in Keulen donderen maar ik ben natuurlijk onmiddellijk gaan opzoeken waarover ze het had.  Op YouTube vond ik een aantal fragmentjes met veelzeggende titels als : Peggy zonder slipje, Vincent en Peggy gaan op zoek naar een maagd, Vlinders in de buik, Andere woorden voor vagina enz.  Nog meer vraagtekens nu, wat moet ik mij nu voorstellen bij de fantasiewereld van Malvina ...?
    Een hele tijd geleden schreef ik dat kameraad Jef zichzelf een folieke had gegund.  Ik was al eens op bezoek geweest en had "het" toen al onder een zeiltje zien staan.  Vandaag kwam hij ons voor de eerste keer een bezoekje brengen met zijn typisch cadeau voor een man in zijn midlife crisis : een Harley, mooi glimmend en een prachtig geluid ! Enkele minuten later kwam echtgenote Brigitte ook in zicht, zij wil absoluut niet mee met de motorfiets en blijft zich verplaatsen met de auto.  En nog een speciale vermelding voor de winkel waar de Harley oorspronkelijk vandaan komt : WWW.ANTWERPMOTORSTORE.BE, mee uitgebaat door een jeugdvriend van mij.  En dan begint het toch weer te kriebelen ...
    Terwijl ik dit schrijf (21u) hoor je vanuit het dorp regelmatig flarden muziek naar hier overwaaien en ook het nodige vuurwerk en ander geknal zorgen voor een lawaaierige avond.  En het grote vuurwerk is pas voor morgen gepland ! Om niet te veel last te hebben van al dat kabaal, vertrek ik rond middernacht naar het centrum van Afaz, onder het motto "if you can't beat them, join them".  Om 0u30 staat er een optreden van La Musicalité op het programma.








    08-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe moet het nu verder ?
    Weer een goede film gezien : Les chevaux de Dieu, over hoe jonge mannen zonder toekomst onder invloed komen van moslimextremisten en zo geïndoctrineerd worden om zelfmoorterroristen te worden.  Je krijgt een beetje inzicht in hun methodes om mensen voor zich te winnen en soms begrijp ik ze zelfs een beetje, maar ik blijf het gestoorde paljassen vinden.  En had ik al gezegd dat ik een paar dagen geleden heeeeeeeel hard heb kunnen lachen met Philippe Geubels en zijn zaalshow "Hoe moet het nu verder ?"
    Enkele dagen geleden waren er ook mensen die niet konden lachen met één van mijn meest recente caches.  Ze vonden hem te moeilijk en omdat ik wil dat mensen er plezier aan beleven en niet dat ze er gefrustreerd door raken omwille van hun eigen dommigheid heb ik het allemaal een beetje gemakkelijker gemaakt.  Én er nog eentje extra bijgelegd, wat mijn totaal hier in de buurt nu op acht brengt.
    En dan nog iets over de feesten in Alfaz.  Een jaarlijkse gewoonte is het nog niet helemaal, maar het begint er toch op te lijken : Els Barrufets hebben weer de eerste prijs in de wacht gesleept met hun "trommelact" - proficiat mannen !


    07-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiesta !
    Geen gemakkelijke dag vandaag.  Eerst van 's morgens vroeg al warm en dan naar Sabor.  Toch niets mis mee, hoor ik jullie denken.  Op zich niet neen, maar als je als voorgerecht moet kiezen tussen kroketten met eekhoorntjesbrood of een spiesje van gemarineerde kip met chutney van perzik en mango, dan begrijp je hoe moeilijk het leven hier soms kan zijn.  
    Na de Sabor amper tijd om het zweet van de fietstocht terug naar de camping te laten opdrogen, want stoet in Alfaz vanavond.  De dorpsfeesten zijn hier volop aan de gang en daar mogen wij niet ontbreken.  Op tijd beginnen mag je van een doorsnee Spanjaard nog altijd niet verwachten en we hadden dus nog ruim tijd om "een terraske te doen".
    De optocht zelf was zoals alle voorgaande jaren een mengeling van mooie choreografieën, lawaaierige muziek, goede en minder goede ideeën en veel drank.  Opvallend was hoe dikwijls Madrid op de korrel werd genomen.  Het mislopen van de Olympische Spelen in 2020 is blijkbaar een goede reden om de hoofdstad uit te lachen.

















    06-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wassen.
    In de voormiddag leek het hiernaast wel een hondenwassalon.  Zowel Tommie als Rakker moesten er aan geloven en bij alle twee was het niet echt met volle goesting.  Een half uurtje later waren ze waarschijnlijk al helemaal droog want het was weer een heel warme dag vandaag.  De maand oktober was al extreem warm en ook november lijkt alle records te gaan breken.  Gisteren werd de hoogste minimumtemperatuur van de laatste 28 jaar opgetekend.
    In de namiddag werden we verwacht bij Dirk en Maryline, die vandaag 20 jaar getrouwd zijn.  De hapjes werden doorgespoeld met heel veel drank en gelukkig moest er niemand met de auto naar huis ...

















    05-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindstrijd.
    Toen Martin deze ochtend met zijn bromfiets kwam aangereden, vertelde hij dat het bij hen (op 2 km afstand) hard had gewaaid de afgelopen nacht.  De auto had hier ook af en toe wel een beetje bewogen door de rukwinden maar we zijn erger gewend.  Enkele uurtjes later kwam Ronny met het verhaaltje van iemand die op de grens La Nucía-Polop woont en daar waren zelfs daken weggewaaid.  We hebben dus geluk gehad !
    Pech kan ook van een heel andere aard zijn.  Bijvoorbeeld zonder goed te kijken, denken dat je vijf liter "rosado" koopt (rosé wijn) en dan later pas beseffen dat je witte wijn hebt gekocht van het merk "Rosario".  
    In de namiddag was het weer tijd voor een uurtje jeu de boules.  De Nederlanders wilden nog een keertje wraak nemen na de nederlagen van de voorbije dagen en weer lukte het niet.  De totale stand was intussen 3-0 geworden voor de Belgen en nog wilden de Nederlanders niet opgeven.  Zouden ze strijdend ten onder gaan of ... ? Beide teams probeerden te imponeren met hun meest gracieuze bewegingen en stiekem werd alles via de laptop de wereld rondgestuurd.  Pas toen er vreemde mutaties van Nederlandse oorsprong opdoken ging het beter.  Uiteindelijk wonnen de Noorderburen overtuigend de vierde partij en was iedereen tevreden.  En daarmee stopt het boulen voor mij dan voorlopig, voor ze allemaal denken dat ze wereldsterren zijn Smile.


















    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs