MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    01-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16u15 - een minuutje geleden ...
    hebben we de 75000e "unieke" bezoeker op onze blog mogen verwelkomen ! Eeuwig zullen wij u dankbaar blijven, helaas is het nooit te achterhalen wie die bezoeker precies is/was - zodat hier geen cruise op onze kosten aan vastgeknoopt kan worden.  Bezoeker nummer 1 is trouwens even belangrijk dan bezoeker nummer 250000.  Om dit te vieren heb ik wel een nieuwe blog opgestart, die je kan vinden op www.bloggen.be/eduweirdo.  Deze blog zal helemaal een apart leven gaan leiden en nieuwe berichten, foto's en/of video's zullen verschijnen afhankelijk van de inspiratie.  Voorlopig zullen jullie nog even geduld moeten hebben, de eerste bijdrage verschijnt pas nadat er genoeg mensen nieuwsgierig zijn gemaakt.  Voor alle duidelijkheid : deze blog blijft gewoon bestaan !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12u45 - nog 25 ...
      

    30-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Echt heel mooi weer vandaag, al was het vanmorgen echt frisjes.  Rond tien uur helmpje opgezet en vertrokken voor een fietstochtje langs Altea en Cautivador.  Alles bij elkaar anderhalf uur rijden en zo'n 20 km, niet wereldschokkend maar daarna nog wel tijd genoeg om uitgebreid in de zon te zitten en iets te gaan eten met Ronny en onze pa.  Neen, niet naar de Sabor deze keer maar wel een menuutje in de Pizza4U.  Voor negen euro krijg je daar een lekkere pizza, een drankje, een dessertje en een koffie.  Een echt authentiek Italiaans restaurant kan je het zeker niet noemen, maar dat hoeft niet - als de pizza maar lekker is.  Vanochtend met de fiets heb ik ook nog enkele restaurants ontdekt die we de volgende weken/maanden ook een keertje moeten testen.

    29-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na een regendag opnieuw droog.
    Een vrij mooie dag vandaag en eerst overwogen om een fietstochtje te maken maar uiteindelijk gewoon wat rondgehangen en in het zonnetje gezeten.  In de namiddag kregen we onverwacht bezoek op de fiets : Hans en Els die al een weekje op Los Limbos (een ander camperpark dat dit jaar is geopend) staan.  Ik had ze eerst al gekscherend "deserteurs" genoemd maar toen bleek dat ze hebben besloten om toch maar naar hier te verhuizen.  Dat doet ons uiteraard plezier want we moeten eerlijk zijn : we zijn flink wat (vooral Nederlandse) klanten verloren aan de concurrentie.  Als je dan hoort dat de bezoekers van de vorige jaren toch onze parking verkiezen, geeft dat absoluut een goed gevoel.  Ze zijn trouwens niet de eersten die opnieuw de overstap maken, we hopen dat er nog zullen volgen.  Ik wens de uitbaters van Los Limbos uiteraard veel succes, maar we zien de overwinteraars liever hier staan dan elders - logisch lijkt me.

    27-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag rustdag.
    Vandaag afwisselend zon en wolken en een nogal koude wind.  Een aantal vrienden van de parking waren naar de markt en omdat ik weet waar ze meestal koffie gaan drinken was ik naar daar gewandeld want ik stond bij een aantal van hen nog in het krijt.  Dus heb ik ze op een koffie getrakteerd.  Maria omdat ze eergisteren lekkere Griekse goulash had gemaakt en mij daarbij niet vergeten was.  Ronny omdat hij regelmatig brood voor mij meebrengt, Marie-Jeanne omdat ze handig is met de naaimachine en de Chris had gewoon geluk omdat hij daar ook was want die doet eigenlijk niets anders dan mensen ambeteren (niet waar zenne).  En ook Theo had zijn koffie verdiend, daar hangt nog een extra verhaaltje aan vast.
    Het Ford Transit onderstel waarop de Rimor Koals gebouwd is, wordt aangedreven op dubbele achterwielen.  Fantastische wegligging en nooit problemen om weg te geraken van modderige plekjes maar ... de banden opblazen is niet zo gemakkelijk.  De voorbanden en de buitenste achterbanden op druk houden gaat zonder moeite, maar de binnenste achterbanden lukt bijna bij geen enkel tankstation.  Ik ben dus al meer dan een jaar op zoek naar een oplossing en nergens konden ze me helpen, niet bij een Ford garage en ook niet bij de verschillende bandencentrales die ik bezocht heb.  Er waren wel speciale adaptertjes verkrijgbaar maar niemand had ze in voorraad en ze wisten ook niet waar ik ze dan wel zou kunnen vinden.  Tot Theo zijn toverdoos uit de koffer haalde en een speciaal gebogen verlengventiel tevoorschijn haalde.  Voortaan kan ik dus overal mijn banden oppompen ! 

    26-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje overdreven.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het opwarmertje van gisteren, vandaag een iets grotere tocht.  Eerst naar La Nucia, van daaruit naar Terra Mitica en dan via La Cala de Finestrat verder naar de wandeldijk van Benidorm en zo terug tot op de parking. In de buurt van La Nucia zijn veel nieuwe fietspaden aangelegd (constant bergop en bergaf) maar soms kom je vreemde zaken tegen.  Geparkeerde auto's op het fietspad, dan kennen we in België ook maar hier slagen ze erin om midden op het fietspad een bushokje te plaatsen !
    Ik heb nog steeds geen kilometertellertje (ben nog altijd aan het twijfelen over welk model fiets/wandelGPS ik zal kopen)  maar ik vermoed dat het een tocht was van ongeveer 30-35 kilometers en eigenlijk was dat te veel, mijn polsen deden pijn en ik was op het einde echt moe.  Ik zal nog veel moeten trainen om met de "groten" mee te kunnen.  In Benidorm was het weer een drukte van jewelste, veel volk op het strand en in de winkelstraatjes van het oude centrum kon je over de koppen lopen.

    25-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoals voorspeld ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... vandaag mooi en zonnig weer en dus ging het zeiltje van de nieuwe fiets.  Ik ben naar de Faro de Albir (de vuurtoren) gereden, een mooi tochtje over asfalt (eigenlijk is het een wandelweg) dat niet overdreven bergop gaat en je kan daar altijd genieten van een mooi uitzicht.  De vuurtoren is recent helemaal gerestaureerd en je kan er het "Centro de Interpretación bezoeken", wat er precies te zien is kan ik jullie niet vertellen want ik had geen slot bij om de fiets vast te leggen.  Bij de afdaling naar het beginpunt kan je onderweg een rotsachtig pad naar de zee volgen, daar ben ik ook maar naar beneden gehobbeld.  Opnieuw bergop om op het hoofdpad te geraken was iets moeilijker en ik moest regelmatig afstappen omdat de banden geen grip hadden.

    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra calorieën.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag opnieuw meer zon en geen regen en ook de volgende dagen zou het zo blijven.  Ik zal dan geen enkele uitvlucht meer kunnen bedenken om niet met mijn nieuwe fiets rond te rijden.  Gelukkig heb ik vandaag nog wat extra calorieën verzameld om morgen te kunnen verbranden.  Ik val in herhaling en soms lijkt het hier wel een reclamesite voor Sabor, maar het was weer heel lekker deze middag.  Ronny en onze pa waren het daar helemaal mee eens en de pakjes met bloedworst en gekarameliseerde ui, de kaaskroketjes, het varkenshaasje met calvados saus en de zalm in een jasje van spek met mosterdsaus werden met veel smaak verorberd.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reclame beu ?
    Indien mogelijk, bezoek ik dagelijks nl.giveawayoftheday.com (elke dag gratis software, meestal overbodige zaken maar af en toe een pareltje) en deze keer wil ik dat even extra onder de aandacht brengen.  Jullie hebben waarschijnlijk al gemerkt dat er steeds meer publiciteit bovenaan de blog verschijnt en ook andere sites worden steeds meer ontsierd door "floating" advertenties e.d.  Ik heb zelfs al een keertje overwogen om jullie mening te vragen over die reclameboodschappen maar nu heb ik een oplossing gevonden.  Gisteren kon je gratis AdMuncher downloaden en registreren via bovenvermelde site.  En, hopla : de ontsierende rommel is verdwenen van de blog, maar ook bij gmail en vele andere sites.  Omdat de reacties gisteren overdonderend waren  en niet iedereen erin slaagde om de registratiecode aan te vragen, zou deze actie uitzonderlijk met één dag verlengd worden.  Ik weet het, dit klinkt echt als een reclameboodschap en dat is het ook - alleen wordt ik spijtig genoeg niet voor betaald.  Nadeel : na één jaar stoppen de gratis updates, maar tegen die tijd valt er misschien wel een ander alternatief te versieren.  Misschien werkt dit programma niet bij iedereen, je installeert dit uiteraard volledig onder eigen verantwoordelijkheid.  Downloaden zou nog altijd mogelijk zijn via www.giveawayoftheday.com/ad-muncher-basic/ en dan de instructies volgen.  Ik hoop dat het nog lukt.

    23-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7-0 !
    Gisteren was er nog sprake van het uitstellen van de wedstrijd Valencia-Genk, door de overvloedige regen van de voorbije dagen was het immers niet zeker dat het veld bespeelbaar zou zijn.  Nu blijkt dat het veld beter was ondergesneeuwd, want 7-0 is toch een heel zware nederlaag.  De Spaanse kranten gingen er op voorhand al van uit dat het geen probleem zou worden, de Belgische pers hoopte op een stunt van de Limburgse ploeg.  Intussen is het duidelijk wie er gelijk had.

    22-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog meer regen.
    Ik lees hier net op het internet dat reisorganisator Thomas Cook in financiële problemen zit maar dat "de Belg niet hoeft te vrezen voor zijn vakantie".  Ik heb hier mijn twijfels bij, want de sukkelaar die zijn laatste centjes heeft bijeengeraapt om in het zonnetje te zitten in Spanje hoeft wel te vrezen voor zijn vakantie ! Hij zal dan wel kunnen vertrekken, maar zijn verblijf zal letterlijk in het water vallen.  Wat een strontweer de laatste dagen, en voor de rest van de week zullen we ook tevreden moeten zijn met af en toe een streepje zon.  Waar de Costa Blanca meestal met mooiere weerkaarten zit dan de rest van Spanje/Europa blijven de regenwolken hier maar rondcirkelen.  
    In hetzelfde artikel wijt men men de slechte resultaten van Thomas Cook aan het verminderen van boekingen in Groot-Brittannië en de Arabische lente.  Over die lente heb ik niets te vertellen maar in Benidorm is alvast niets te merken van die terugval.  De Britten blijven daar in grote getale aanwezig en in de lokale pers verscheen onlangs een bericht dat het herstel van het toerisme in deze streek helemaal te danken is aan de Britten.  In de maand oktober boekte Benidorm zelfs de beste resultaten van de afgelopen tien jaar : 88,8 % bezettingsgraad.  De mooie cijfers zijn deels ook toe te schrijven aan het Imerso-programma.  Dit door de overheid gesteunde (en uiteraard betaalde) project zorgt ervoor dat gepensioneerden aan verminderde prijs van het (hmm) mooie weer kunnen genieten aan de kust.  Als de (waarschijnlijk) nieuwe premier Rajoy doorheeft dat het in België beter weer is, zitten de terrasjes aan de Groenplaats in Antwerpen binnenkort misschien vol Spanjaarden ...  Of dat nog enig voordeel zou opleveren voor Spanje, mogen de economen beslissen.

    21-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk slecht weer.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was al enkele dagen voorspeld, vandaag werd het werkelijkheid : regen, wind en koudere temperaturen.  Pas rond 15u werd het even droog en dat is dan meteen het sein voor iedereen om snel naar de winkel te gaan of de hond uit te laten.  Anderen hopen dat het elders beter is en vertrekken naar beter weer (of nog meer regen ?).  

    20-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maar wat er ook gebeurt ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... restaurant Sabor vindt het helemaal niet erg dat wij zonder vrouwelijk gezelschap kom eten.  Het was weer overheerlijk vandaag, vooral het vispannetje viel in de smaak.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat kan je op zondag doen als je niet naar de kerk gaat ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er staan hier dit jaar nogal wat noodgewongen/zelfbewuste/tijdelijke/eenzame/gelukkige (schrappen wat niet past) vrijgezellen op de parking en uiteraard worden daar grapjes over gemaakt.  Een homohoekje creëren was misschien een beetje vergezocht - want dat zijn we/ze dus niet maar het bracht de mensen wel op ideeën.  Terwijl Ronny naar de markt was, werkt zijn motorhome mooi versierd.  

    19-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen regen.
    Gisteren was het een regenachtige dag, gelukkig werd het om 16u nog even droog zodat ik naar de supermarkt kon gaan.  Voor vandaag hadden ze hetzelfde weer voorspeld maar gelukkig zit de plaatselijke Frank Deboosere er ook wel eens naast en is het droog gebleven.  Vanmorgen ben ik mijn nieuwe fiets eens deftig gaan uittesten en hij heeft de test goed doorstaan, enkel in zware modder laten de banden het afweten maar dat was te verwachten.  Banden die zowel op asfalt als in de modder goed presteren moeten nog uitgevonden worden.

    17-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carbonara casera.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alweer een mooie dag vandaag maar het zou wel eens de laatste kunnen zijn.  De weerkaarten zien er niet echt rooskleurig uit.  Gelukkig was Malvina vandaag nog zo braaf om voor "ons clubke" spaghetti carbonara te maken, morgen zullen we uit pure noodzaak op restaurant moeten gaan.

    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een knallende afsluiter.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de stoet hadden we nog even tijd om iets te drinken en dan kwam de apotheose van deze dag : het vuurwerk !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de feesten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag was het de laatste dag van de feesten in Benidorm en dus hebben we de bus genomen om naar de optocht te gaan kijken.  Zoals altijd is deze stoet absoluut de moeite waard en te vergelijken met de grote carnavalstoeten in België.  Er was een massa volk op de been maar gelukkig hadden we een prima plaatsje om alles te kunnen bekijken én vlak bij een pizza- en churroszaak zodat we tijdens het wachten ook geen honger leden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik heb er nog twee nachtjes over geslapen ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... en het is een Mongoose Meteore Comp geworden, dat wil zeggen : de fiets zonder elektrische ondersteuning.  Een mooie fiets voor een competitieve prijs, compleet met hydraulische schijfremmen, Deore LX en banden die ook op asfalt vlot bollen.  De eerste kilometers waren even wennen, vooral de zithouding is flink verschillend van mijn oude Trek.

    14-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeilijke beslissing.
    Vaststelling : mijn fiets is versleten, hij is nu acht jaar oud en behalve banden oppompen en een keer de ketting smeren is hij nooit echt met liefde onderhouden.  Dus ben ik al een tijdje op zoek naar een nieuw exemplaar maar eentje vinden die volledig aan mijn eisen voldoet is niet simpel.  Het moet zowel een fiets zijn waar je de trappen mee kan afrijden, die vlot over het asfalt glijdt, waar ik mee naar de supermarkt kan en een comfortabele zitpositie heeft zonder last te krijgen van nek en rug.  Allemaal dingen die je moeilijk kan samenbrengen in één fiets.  Vorige zaterdag waren we gaan kijken bij een soort "outlet" fietsenwinkel in Altea die alleen overjaarse modellen verkoopt, maar natuurlijk wel met fikse kortingen.  Thierry was direct verkocht en raadde aan om meteen een beslissing te nemen, Ronny vond de fiets "te goed" voor mij - wetende dat ik hem toch weer niet zal onderhouden zoals het moet.  Ik moest er dus nog eens over nadenken en mij niets aantrekken van de uitspraken van de verkoper - die zoals alle verkopers altijd doen, meedeelde dat er nog slechts één exemplaar van de fiets in voorraad was.  Vandaag zijn we naar een andere fietsenwinkel geweest in Albir, eentje die vooral elektrische exemplaren verkoopt.  Eén van de modellen was ik vorig jaar al een keertje uitvoerig gaan bekijken, maar de bagagedrager waarop de batterij gemonteerd is, is ronduit lelijk - en het oog wil toch ook wat.  Dus ... zou die fiets uit Altea gekozen worden.  Tot de verkoopster zei dat er binnen enkele weken een nieuw model komt dat er veel gestroomlijnder uitziet.  En dus weer twjfelen ... over het feit of ik wel een elektrische fiets nodig heb, of het de (fikse) meerprijs wel waard is.  Eén ding is zeker : zo'n fiets met "een duwtje in de rug" is verdomme gemakkelijk, alleen heb ik schrik dat ik te veel van dat duwtje gebruik ga maken en dus de lichaamsbeweging achteruit zal gaan.  Toch nog eens een nachtje over slapen.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs