Volg dagelijks mijn voorbereiding op Luik-Bastenaken-Luik op 12 juni 2011
Foto
Archief per maand
  • 03-2013
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 03-2012
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 09-2005
    Lopende promoties Bruynooghe's Koffie: filters 10 + 1 gratis
    Inhoud blog
  • Mooiste, té groot?
  • Superontdekking!
  • De verkrachting van Varsenare.
  • Koersfiets Eddy Merckx te koop,
  • Sandra...
    Laatste commentaren
  • Ronde van Vlaanderen (maria)
        op Mooiste, té groot?
  • 2013 (Natalie)
        op Superontdekking!
  • Mtb (Mike )
        op Superontdekking!
  • Sporten (maria)
        op Superontdekking!
  • politiek (wim)
        op De verkrachting van Varsenare.
  • 2012 (Natalie)
        op Sandra...
  • Sandra (Natalie)
        op Sandra...
  • ! (wim)
        op Sandra...
  • genieten (Natalie)
        op En toen,...kwam Sarah.
  • liefde is ..... (wim)
        op Luik wordt Parijs.
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • foto's
  • Hallo
  • Starttijd in Brugge ?
  • RVV
  • ???

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Luik-Bastenaken-Luik 2011.
    Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwaar !
    Dag zondagblogger,
    vandaag stond de laatste lus op het menu die de RVV organisatie heeft uitgestippeld,mn.de groene lus.Volgens het roadbook 114 lang met opnieuw tal van hellingen uit de Ronde.Het begon al na amper 2 kilometer met de Achterberg in Leupegem.Absoluut nog niet opgewarmd en al mogen naar boven kletsen,dit deed al meteen pijn.En ze kwamen verdorie zeer snel vandaag.De afdaling pas voorbij lag de Kapelleberg al te wachten,niet de moeite waard,maar wel de voorbode van de Varent,die toch een max. stijgingspercentage heeft van 13%.Aan km.12 was de Foreest aan de beurt en 4 km verder de Steenberg,eveneens 2 kuitenbrekers.We waren 16 km.onderweg en hadden reeds 5 hellingen beklommen.Een relatieve rustpauze bracht ons naar de Haaghoek,ruim 2 km.kasseien die eerst naar beneden lopen en daarna terug naar boven.Eens boven ligt dan nog een lange uitloper,eveneens in kasseien.Op het einde van die kasseistrook wordt al direct begonnen met de beklimming van de Leberg,1130 meter lang en max.stijgingspercentage van 13%.Zeven hellingen en 1 kasseistrook na 23 kilometer.En nog hield de leute niet op.Vijf kilometer verder lag de Berendries op vinkenslag.Ook geen gewone bult,hier 'stierf 'Laurent Jalabert eens van uitputting toen hij alleen in de aanval was.Ze flitsten hem langs alle kanten voorbij ,hij stond zowat helemaal geparkeerd,halverwege de berg.(Ondertussen is Jalabert al een tijdje uit het peloton verdwenen en levert hij nu commentaar vanop de motor).Kort na de Berendries lag de Valkenberg,ook al niet gemakkelijk,en daarna Ten Bosse,niet steil en ook niet lang maar toch presteerde J.Museeuw het hier twee keer om de basis te leggen voor een overwinning in de Ronde.Na een leeglopende band-alweer-ging het richting Geraardsbergen.De Muur,20% als max.percentage,maar reeds van in het stadscentrum begint het al gevoelig omhoog te lopen.Van de Muur zelf hebben we eigenlijk weinig genoten omdat er een mountain bike wedstrijd aan de gang was en we een paar keer onder linten door moesten kruipen.Jammer.Ook Rudi had tot hiertoe alle hellingen heel goed verteerd,de Muur incluis,in die mate zelfs dat hij me er op een stuk vals plat gewoon afreed.Het was tussen de Muur en de Bosberg.Plots zag ik in de verte het bord 'Bosberg' staan en kon ik snel weer de puntjes op de i plaatsen eens we aan de beklimming begonnen waren.Het zal hem leren mij achter te laten:lol::lol:.Maar 't is wel plezant natuurlijk,mekaar wat jennen,plagen en weten dat het mag,zonder rancune of jaloezie of wat dan ook.Ik zei het al eerder,de vooruitgang die Rudi gemaakt heeft in een dik jaar is echt wel groots.Tussen de Bosberg en de aankomstplaats in Meerbeke liggen 10 lange kilometers die voor een eenzame vluchter een eeuwigheid moeten duren.Zoals bij Stijn Devolder,2 jaar na mekaar dan nog.Het is pas als je zelf eens op die grote lange en vooral kaarsrechte wegen rijdt dat je beseft met wat voor een mentale druk die mannen moeten kunnen omgaan.Dat hij nu alle zonden Israëls over zich heen krijgt door zijn mindere conditie vind ik dan ook een beetje ongepast,en ik spreek als neutraal waarnemer,Devolder is niet meteen mijn favoriet,maar mijn respect verdient hij zeker wel! Goed,we waren in Meerbeke,aan de aankomst en hier...begon het fout te lopen.Het is zo dat als er geen bord staat het gewoon rechtdoor is.We reden echter steeds verder richting Halle,Brussel !Brussel,dedju!Rudi deed een fietser stoppen die zei dat we terug naar de aankomstplaats moesten en aan de lichten afslaan.Enfin,na veel vijven en zessen en nog eens vragen zag ik plots het onderbord,het logo van de RVV,maar het vergezellend zeshoekig bordje was verdwenen.Tja.We zaten eindelijk weer op goede weg,maar ...niet voor lang.Even voorbij Onkerzele stond een pijl nogal dubieus aangeduid.We dachten dat ze rechtdoor stond maar toen we aan een splitsing geen bord meer zagen,zijn we teruggekeerd en hebben we de andere weg genomen.Mis dus.Eikenmolen en Rekelberg zijn zo aan onze neus voorbijgegaan.In Geraardsbergen reden we terug naar Brakel,een vervelende lastige baan,slecht fietspad,steeds golvend.In Brakel namen we dan de weg richting Oudenaarde waar even buiten Brakel de Kleiberg ligt.1500 meter lang klimmen en ik zat stikkapot.Rudi had nog reserves en muisde er van onder.Hij sloeg meteen een gat van zo'n 50 meter maar bleef dan hangen.Ik probeerde nog om terug langszij te komen maar tevergeefs.In Horebeke konden we terug invoegen op de groene lus waar we in Mater de stenen van Kerkgate nog over moesten.Daar ligt een fietspad naast en tegen mijn natuur in heb ik toch maar voor het fietspad gekozen.Kattelam over stenen dokkeren is niet evident weet je wel,maar in de Holleweg,een aansluitende kasseistrook, ligt geen fietspad en de stenen zijn er bovendien precies door een helikopter gewoon uitgekieperd.Jongens toch.De Volkegemberg mochten we naar beneden rijden en de Edelare, die van een zijkant beklommen werd en van hieruit eigenlijk niets voorstelt ,was het nummer 13 van de dag.Via de Saab garage van Callens (Brigitta niet gezien,jammer:-8):wink::roll:)bereikten we opnieuw ons startpunt,de parking nabij het Ronde van Vlaanderen Centrum.Ik vond het een lastige lus,met wat teveel grote banen,maar dat zal wel komen door het feit dat men ook het effectieve parcours van de profs wil volgen vermoed ik.Uiteindelijk hadden we 118,7 km.op de teller.Met dank aan Rudi voor de steun!Ciao.
    Logboek:Afstand: 118,700 km.Tijd:4u59'59"(!).Snelheid:23,6/u.(!).YTD:159200 meter.
    Medisch rapport: Perte totale.
    GHS:-.
    MHS:183.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    15-09-2009
    nieuwe poll
    Hoi Guy,

    Ik zou toch eens graag hebben dat je een nieuwe poll opstart. Dat is toch wel eens leuk.
    De laatste weken lees ik niets anders in de krant over dronken bestuurders die mensen gewoonweg van de weg maaien!!! Altijd met dodelijke afloop. Hoe is het toch mogelijk dat zo'n mensen niet gestraft worden???
    Hun rijbewijs 2 weken kwijt en een geldboete??
    Doe eens een peiling Guy naar uw lezers en we zullen meer weten.

    Spartacus

    15-09-2009 om 11:41 geschreven door Luc Duyck



    2008 : Marathon
    2009 : Marathon
    2010 : RvVlaanderen
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Guy Devreker
    Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
    Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
    Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
    Mijn favorieten
  • Jasmina 's fotografie

  • Foto

    Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
    Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
    Foto

    Foto

    Foto

    Mijn Persoonlijke Besttijden.

    *5 km : 20'51",01maart2009
    *14 km: 59'35",01maart2009
    *10 mijl - 16,095 km: 1u08'23",01maart2009
    *Halve Marathon:21,1 km:1u31'22",14augustus1988
    *Marathon,42,195 km: 3u22'27",19juni2009


    Target One:In Flanders Fields Marathon,Ieper 14.IX.2008.Tijd: 3u.23'10".
    Target One bis:Marathon Nacht van W.-Vlaanderen,Torhout 19.VI.2009.Tijd:3u22'27".
    Favoriete loopblogs
  • ann's loopblog
  • gert luyckx
  • karine vanhecke
  • katrien rogiers
  • natalie tijtgat en zoontje mathis
  • stijn fincioen
  • vince
  • wim

    Andere favorieten
  • bruynooghe's koffie*
  • ronde van vlaanderen
  • groen!
  • in flanders fields marathon ieper
  • miko
  • nacht van west-vlaanderen torhout
  • p-magazine
  • prorun
  • saab

    Foto

    Parcours RVV 2010
  • Officiëel parcours RVV 2010

  • Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.

    juli : 654,8 km
    augustus : 771,8 km
    september : 395,7 km
    oktober : 587,5 km
    november : 407,5 km
    december : 386,6 km
    januari : 492,7 km
    februari : 51 km (knieontsteking)
    maart : 826,8 km
    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.

    september: 33,00
    oktober: 112,20
    november: 59,50
    december: 31,30
    blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen.
    januari: 152,00
    februari: 166,50
    maart: 187,20
    april: 168,70
    mei: 290,40
    juni: 136,30
    totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni:
    1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.


    aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.

    november: 59,50
    december: 97,90
    januari: 120,10
    februari: 138,60
    maart: 171,00
    april: 122.20 shinflints blessure,zes weken inactief.
    mei: 20,20
    juni: 176,00
    juli: 241,60
    augustus: 300,80
    september: 73,60
    totaal t/m 12 september:1521,500 km.+ 42,195 op 14.IX.2008.


    Foto

    Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder...
    Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck. 
    Foto

    Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.
    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs