Foto
Inhoud blog
  • Vakantie !!!
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 09-2005
    Foto

                 Trailers

  • Man of Steel 19/06/2013
  • Star Trek Into Darkness 05/06/2013
  • Fast & Furious 6 22/05/2013
  • The Great Gatsby 15/05/2013
  • Iron Man 3 24/04/2013
  • Parker 17/04/2013
  • Oblivion 10/04/2013
  • G.I. Joe 2: Retaliation 03/04/2013
    Foto
                  Video-
          interviews
    FILMS - ACTUEEL
  • The Company You Keep(interview Robert Redford)
  • Stoker(interview Nicole Kidman)
  • Iron Man 3(interview Robert Downey Jr.)
  • Warm Bodies(interview Nicholas Hoult)
  • Side Effects(interview Jude Law)
  • The Croods(interview Emma Stone en Nicolas Cage)
  • The Sessions(interview Helen Hunt)
  • FILMS - ARCHIEF - DEEL 1
  • Hitchcock(interview Anthony Hopkins)
  • Lincoln(interview Steven Spielberg)
  • The Last Stand(Arnold Schwarzenegger)
  • Gangster Squad(Josh Brolin)
  • Gangster Squad(Ryan Gosling)
  • Alex Cross(interview met Matthew Fox)
  • The Hobbit(interview met Peter Jackson)
  • Argo(interview Ben Affleck)
  • Skyfall(interview cast)
  • Skyfall(interview Daniel Craig)
    FILMS - ARCHIEF - DEEL 2
  • The Dark Knight Rises(interview cast)
  • Brave(interview John Lasseter)
  • The Amazing Spider-Man(interview cast)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Dark Shadows(interview Johnny Depp/Michelle Pfeiffer)
  • Mirror Mirror(interview Julia Roberts)
  • Titanic 3D(interview Kate Winslet en James Cameron)
  • Perfect Sense(interview Eva Green)
  • Safe House(interview Denzel Washington)
    FILMS - ARCHIEF: DEEL 3
  • Captain America: The First Avenger
  • Fast & Furious 5
  • Water for Elephants
  • Thor
  • Just go with it
  • I am number four
  • Salt
  • Eat Pray Love
  • The Green Hornet
  • Clash of the Titans
    ACTEURS
  • Russell Crowe
  • Sandra Bullock
  • Adrien Brody
  • Jessica Alba
  • Jean Reno
  • Thandie Newton
  • Michael Madsen
  • Foto
            


    Filmsites
    Nederlandstalig
  • Cinenews
  • Cinebel
  • De Filmblog
  • Supercalifragilistic
  • Filmfreak
  • Filmtotaal
  • Movienewz
  • Moviemachine
  • Movie
  • In de bioscoop
  • Biosagenda
  • Cinevox
  • Vlaamse Film
  • Cineme
  • Cinema
  • Moviegids
  • De Filmkrant
  • Filmabides
  • De betere film
  • Moviesnet
    Engelstalig
  • Internet Movie Database
  • Film.com
  • Deadline
  • Empire
  • Movieinsider
  • Moviefanatic
  • The Wrap
  • Hollywoodreporter
  • The Film Stage
  •       


    Bioscopen
  • Kinepolis
  • UGC
  • Utopolis
  • Cartoon's
  • Euroscoop


  • Filmmaat-
    schappijen
  • Paramount Pictures
  • Universal Studios
  • Warner Bros
  • Sony Pictures
  • Fox
  • Miramax
  • MGM
  • Touchstone pictures
    Foto
  • Hollywood Walk of Fame
  • Startpagina !
    CINEMA - UW ONLINE FILMKRANT

    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jennifer Garner speelt Miss Marple.
    Jennifer Garner gaat detective Miss Marple spelen in een Disneyfilm over het
    beroemde karakter van thrillerschrijfster Agatha Christie.
    De Amerikaanse actrice produceert de film ook. Dat schrijft de Amerikaanse
    filmsite Deadline. 

    De actrice is vanaf 11 mei 2011 te zien in de komedie Arthur.
    Ze zit momenteel in de opnames van de komedie Butter, een film die ze ook
    produceert.


    Garner en haar zakenpartner Juliana Janes willen veel filmsterren aan hun
    project verbinden. Mark Frost, bekend van de tv-serie Twin Peaks uit de jaren
    negentig, werkt aan een scenario voor de film.

    Wanneer de film in de bioscopen moet draaien, is nog onbekend

    30-03-2011 om 21:23 geschreven door Patje007


    29-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'The Fighter'.


    'The Fighter' speelt vanaf 30 maart 2011 in de Kinepolis-bioscopen.


    Inhoud: In 'The Fighter' staat "Irish" Mickey Ward(rol van Mark
    Wahlberg), een bokser uit Boston, op het punt de handschoenen in
    de ring te gooien. Zijn broer Dicky Ecklund(rol van Christian Bale),
    eveneens bokser, komt na 15 jaar uit de gevangenis en besluit zijn
    jongere broertje te helpen door hem te trainen voor de kampioen-
    schappen in de categorie lichtgewicht.


    Regie:  David O. Russell
    Cast:    Christian Bale,
                Mark Wahlberg
    Genre:  Drama, biografie
    Duur:    113 minuten







    29-03-2011 om 23:55 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Penélope Cruz krijgt ster op Hollywood Walk of Fame.
    De Spaanse actrice Penélope Cruz krijgt een felbegeerde ster op de Hollywood
    Walk of Fame. De 36-jarige Spaanse krijgt de ster op de vrijdag voor de release
    van haar recentste film 'Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides', die vanaf
    18 mei 2011 te zien is in de bioscoop.

    ©Jeff Vespa/WireImage.com

    Cruz, die meer dan veertig films in het Spaans en Engels op haar palmares heeft
    staan, wordt de trotse eigenaar van de 2.436ste ster.
    Ze acteerde onder meer in de films 'Vanilla Sky', 'Vicky Cristina Barcelona' en
    'Volver' en krijgt de ster onder andere omdat ze de eerste Spaanse actrice is die
    genomineerd werd voor een Oscar.

    29-03-2011 om 11:50 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Source Code was voor Jake Gyllenhaal een uitdaging.
    Jake Gyllenhaal had moeite met zijn nieuwste film Source Code. Dit vertelt de
    acteur in een interview aan Comingsoon.net. De film bestaat vooral uit één
    scène die constant herhaald wordt. De acteur speelt de hoofdrol in de film.



    De film gaat over Captain Colter Stevens die, na een bomaanslag op een trein,
    deelneemt aan een overheidsprogramma genaamd 'Source Code'. Aan de hand
    van dit programma kunnen de laatste acht minuten van het leven van mensen
    opnieuw beleefd worden. Om achter de daders van de aanslag te komen en
    andere aanslagen te voorkomen duikt hij elke scène in de huid van een ander
    personage waarvan hij de laatste acht minuten beleeft.

    In het interview vertelt Gyllenhaal: “In deze film kreeg ik als acteur de ruimte om
    dingen te ontdekken. Het was een heel nieuwe manier van werken voor mij. Dat
    maakte het heel spannend.”

    Volgens regisseur Duncan Jonas was het filmen niet het lastigste deel maar was dit
    het schrijven van het script. De regisseur vond het moeilijk om te zorgen dat er geen
    herhalingen in het script zaten en de science fiction-film daardoor saai zou worden.
    Dit is de regisseur naar eigen zeggen gelukt: "De kracht van de film is nu dat, ondanks
    dat het elke keer dezelfde acht minuten zijn, er altijd weer iets nieuws gebeurt.”

    Source Code speelt vanaf 20 april 2011 in de Kinepolis-bioscopen.

    29-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    28-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amy Adams is Lois Lane in nieuwe Superman.
    Amy Adams, de actrice uit 'The Fighter', heeft de rol van Lois Lane gekregen in
    de aankomende reboot van Superman. Dit heeft de studio Warner Bros. bekend-
    gemaakt in een persbericht.

    ©Steve Granitz/WireImage.com
    Amy Adams

    "Naast de rol van Superman zelf waren de fans waarschijnlijk het meest benieuwd
    naar wie de rol van Lois Lane ging spelen. Daarom zijn we erg blij dat we de casting
    van Amy Adams in deze rol mogen aankondigen," aldus regisseur Zack Snyder
    (regisseur van '300') in het persbericht van studio Warner Bros. "Amy heeft het talent
    om alle eigenschappen, die we zo leuk vinden aan Lois Lane, uit te drukken.
    Ze is slim, sterk, grappig, warm, ambitieus en, natuurlijk, beeldschoon."

    Amy Adams speelde eerder de hoofdrol in de Disneyfilm Enchanted(2007). Ook ont-
    ving ze Oscarnominaties voor haar bijrollen in de drama's Doubt (2008) en Junebug
    (2005) . Vanaf 30 maart 2011 is de 37-jarige actrice te zien in de bioscoopfilm 'The
    Fighter', waarvoor ze haar derde Oscarnominatie kreeg.

    Eerder werd bekendgemaakt dat de Britse acteur Henry Cavill de titelrol zal spelen in
    Superman: Men of Steel. Kevin Costner(Dances with Wolves en Diane Lane(Unfaithful)
    zijn gecast als de pleegouders van de superheld.

    ©Jamie McCarthy/WireImage.com
    Henry Cavill

    De reboot van Superman zal in de loop van 2012 in de bioscopen draaien.

    28-03-2011 om 17:50 geschreven door Patje007


    26-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Gone with the wind': beste film, quote en kus.

    "Frankly, my dear, I don't give a damn", is door 500.000 mensen uitgeroepen tot
    de beste filmquote allertijden. De zin komt uit het epos dat werd uitgeroepen tot
    beste film: 'Gone with the wind', uit 1939. Dat bleek uit een online peiling in op-
    dracht van de Amerikaanse televisiezender ABC en People Magazine.


    Scène uit Gone with the wind

    'The Excorcist' werd verkozen tot beste horrorfilm, de beste thriller werd 'Silence
    of the lambs' en Leonardo DiCaprio en Kate Winslet in 'Titanic' prijken bovenaan
    de lijst als het meest romantische stel.

    Character Couples Titanic Leonardo DiCaprio Kate Winslet
    Scène uit Titanic

    'Gone with the wind' won ook in de categorie beste filmkus. Het karakter Scarlett
    O'Hara uit dezelfde film moest in de categorie beste filmkarakter genoegen nemen
    met de derde plaats.
    'Forrest Gump' in de gelijknamige film werd eerste. Tom Hanks kreeg in 1994 een
    Oscar voor die rol.

    Er kon alleen op Amerikaanse films worden gestemd.



    De volledige lijst:

    Beste film: Gone with the Wind (1939)
    Beste komedie: Airplane! (1980)
    Beste SciFi: Star Wars (1977)
    Beste animatiefilm: The Lion King (1994)
    Best musical: The Sound of Music (1965)
    Beste thriller: The Silence of the Lambs (1991)
    Beste actiefilm: Raiders of the Lost Ark (1981)
    Meest romantische filmkoppel: Leonardo DiCaprio en Kate Winslet
    Beste filmpersonage: Forrest Gump in Forrest Gump
    Beste filmquote: 'Frankly my dear, I don't give a damn'
    Beste horrorfilm: The Exorcist (1973)
    Beste westernfilm: Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)
    Beste chick flick: The Notebook (2004)
    Beste politiek/historische film: Schindler's List (1993)
    Beste filmkus: Clark Gable en Vivien Leigh in Gone with the Wind (1939)












    26-03-2011 om 17:08 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Paul Giamatti naar aanleiding van de release van 'Barney's Version.

    In de tragikomedie ‘Barney’s Version’ van Richard Lewis zet de Amerikaanse acteur
    Paul Giamatti nog maar eens een forse vertolking neer van een boeiend personage:
    Barney Panofski. Giamatti kreeg voor de rol een Golden Globe.

    In de film 'Barney's Version speelt Giamatti de rol van Barney een brutale, egoïstische,
    idealistische joodse Canadees, met een voorliefde voor whisky, sigaren en hockey, die
    wanhopig op zoek is naar de liefde. Tweemaal maakt hij de verkeerde keuze en de derde
    juiste keuze verknoeit hij omdat zijn persoonlijkheid roet in het eten gooit.
    Paul Giamatti heeft als acteur al heel wat watertjes doorzwommen, maar toch, de humor
    en het neurotische van Barney lijken zo uit Giamatti te komen.

    ©Sony Pictures Classics

    Paul Giamatti is erin gespecialiseerd: onaangename personages die toch de harten
    van het bioscooppubliek stelen. Met Barney Panofsky zet hij de kroon op dat werk.
    Paul Giamatti: Safe is saai.

    Barney Panofsky moet de droom zijn van elke acteur die de lat graag hoog legt: een
    Canadese jood die drinkt als een vis, vrienden en familie laat stikken als er een wed-
    strijd van zijn ijshockeyteam is en een gevoel voor humor heeft waarmee je vis kunt
    fileren.

    Maar ook een man die zo romantisch is dat hij op zijn eigen - tweede - huwelijksfeest
    wegloopt omdat hij net smoorverliefd is geworden op Myriam, die later de derde
    mevrouw Panofsky wordt. Een man die zulke complexen heeft over zijn afkomst, dat
    hij bij zijn eerste afspraakje met Myriam een spiekbriefje maakt met 'intellectuele'
    onderwerpen om over te praten, maar tijdens hun huwelijk niet naar haar radioshows
    luistert en haar vrienden belachelijk maakt tijdens etentjes.

    Een interview met Paul Giamatti die de geweldige Panofsky vertolkt in Barney's
    Version:

    ©Sony Pictures Classics
    Paul Giamatti en Dustin Hoffman

    Paul Giamatti
    : Ik haat niets aan die man'. Hij werkt iedereen op de zenuwen, maar
    dat volstaat niet om iemand te haten. Onder zijn prikkelbare gedrag zit een fatsoenlijke
    man, die geen kouwe kak of huichelarij verdraagt. Daar heb ik geen problemen mee.
    Hij is ook superromantisch. Niet meer van deze tijd, zelfs niet meer van de tijd waarin
    hij jong was.
    Ik heb altijd vermoed dat veel knorpotten eigenlijk teleurgestelde romantici zijn. Voor
    Barney gaat dat zeker op. In zijn hoofd zou de wereld standvastiger, romantischer en
    mooier moeten zijn.


    U speelt wel vaker types die niet helemaal sociaal aangepast zijn: de alcoholist-
    wijnproever uit 'Sideways', de striptekenaar Harvey Pekar in 'American splendor'...

    Paul Giamatti: Ik kies ze niet bewust om hun provocatieve kantje, maar als de film af is,
    blijken ze het steevast wel te zijn. Misschien is dat mijn inbreng. Ik weet ook niet waarom
    mensen op hun gemak zouden moeten zijn in de bioscoop: safe is saai. Je kunt maar beter
    buitenkomen met een paar knagende vragen.
    Maar in het boek is Barneys sarcasme nog veel erger, en omdat het in de eerste persoon
    is geschreven, komt het ook veel harder aan.

    Barney's Version

    Het boek wordt gekoesterd door veel mensen: hoe begin je dan aan de verfilming?

    Paul Giamatti: Het is onmogelijk om het boek te verfilmen zoals het is. Richler speelt
    met de vorm van de roman. Veel van het boek is monologue intérieur, van een man die
    Alzheimer heeft en wiens herinneringen dus onbetrouwbaar zijn. Hij vertelt voortdurend
    dezelfde dingen, maar ze zijn elke keer anders, of zijn zoon corrigeert ze in voetnoten.
    Om dat in een film weer te geven, zou je een zeer experimentele prent moeten maken.
    We hebben veel van zijn gedachten omgezet in acties, omdat je niet voortdurend de
    kankerende stem uit het boek kunt hebben.



    Barney gelooft in liefde op het eerste gezicht, kunt u hem daarin volgen?

    Paul Giamatti: Ik word vijftien keer per dag verliefd! Al die heerlijke vrouwen die
    een man ontmoet! Dus ja. Maar ik vraag die vrouwen niet meteen ten huwelijk, zoals
    Barney, ik spreek ze zelfs meestal niet aan. (lacht)
    Ik denk niet dat veel mannen zo impulsief zijn als hij. Hij gelooft in een ouderwetse
    vorm van liefde - ik zei het al: het is iemand die in de verkeerde tijd is geboren.


    Voor Barneys bohemienjaren werd er in Rome gefilmd: was dat een vorm van
    thuiskomen?

    Paul Giamatti: We filmden eind augustus aan de Spaanse Trappen. Het was nog smoor-
    heet, al filmden we 's ochtends vroeg - je weet hoeveel toeristen daar rondlopen, en voor
    elke take moesten ze de Trappen afsluiten, wat waanzin was. Maar Italianen zeggen altijd
    dat mijn naam hen niet Italiaans in de oren klinkt, al heb ik nog verre familie wonen in
    Napels. Ik krijg ook nooit Italiaanse rollen aangeboden; joodse personages heb ik wel al
    vaak gespeeld. Het zal wel perceptie zijn: met een bril op zie ik er wat intellectueel uit,
    en voor Amerikanen zijn joden intellectueel, en Italianen kerels die mensen in het gezicht
    meppen. (lacht) Al een geluk dat ik er niet zo uitzie.
    Hoewel ik ook al veel stevige drinkers heb gespeeld, dus God weet hoe het publiek me
    ziet.(lacht)

    ©Sony Pictures Classics

    In deze film moet u een pruik en een prothese op om de jonge Barney te spelen,
    hoe was dat?

    Paul Giamatti: Ik heb altijd oudere personages gespeeld, doordat ik voor mijn dertigste
    begon te kalen: nu begin ik de leeftijd te zijn die ik al jaren speel. Zo'n pruik is een fijn
    attribuut: ze doet de helft van het werk voor je. En die rubberen protheses zijn tegen-
    woordig zo licht dat je niet voelt dat je ze aanhebt, al blijft het moeilijker om gelaats-
    uitdrukkingen te spelen. Maar zo'n prothese aanbrengen, en een pruik, dat duurt uren.
    Ondertussen kruip je stilletjesaan in de huid van je personage: je bent een oudere of
    jongere man tegen de tijd dat je moet acteren.




    Paul Giamatti over...

    Favoriete rollen
    Normale, kalme en goed functionerende mensen (lacht). Ik heb het wel gehad
    met al die gekwelde zielen. Die zijn wel leuk om te spelen, maar toch...

    Complimenten
    Ik voel me wat in mijn blootje gezet als mensen mooie dingen over mij zeggen
    (lacht). Ik ben niet goed in het krijgen van complimentjes, weet je. Maar het is
    natuurlijk wel leuk om ze te krijgen. Alleen weet ik niet of dat wel klopt.

    Hollywood
    Ik heb nooit echt een onderscheid gemaakt tussen Hollywoodfilms en onaf-
    hankelijke projecten. Die laatste worden trouwens meer en meer ‘Hollywood’.
    Kijk, ik voel me gewoon opgelucht dat ik mooie rollen kan spelen én dat ik ze
    kan uitkiezen.»

    Romantiek
    In ‘Shoot’em Up’ had ik een liefdesscène met een lijk op de achterbank van
    een auto. Waarschijnlijk de meest romantische scène die ik ooit heb gespeeld.
    Schietpartijen à volonté, met mij ertussen op zoek naar een lijk waarmee ik van
    bil kan gaan.»

    ©New Line Cinema
    Paul Giamatti in 'Shoot 'Em Up'

    Breken met familietraditie
    Ik heb nooit de druk gevoeld om de richting van mijn ouders, academici, op
    te gaan. Ik groeide op in en rond een schitterende universiteitscampus, in een
    stad die veel theater te bieden had. Mijn moeder en mijn oudere broer hielden
    erg veel van toneel. Hij is trouwens ook acteur geworden. Mijn zus werd ballet-
    danseres. Wij zijn dus allemaal een artistieke richting uitgegaan.

    Theater
    Toen ik theater deed, dacht ik nooit aan acteren in films. Nu sta ik veel minder
    op de planken, maar toneelspelen is moeilijk. En niets is zo erg als te moeten
    acteren in een slecht stuk. Echt de hel. Ik heb in massa’s slechte stukken
    gespeeld. In goede ook trouwens.

    ‘Saving Private Ryan’
    Ik herinner me niet meer hoe en waarom ze bij mij zijn terechtgekomen, maar
    ze boden mij de rol aan. Ik zei meteen ja. Mijn agenten vroegen zich echter af
    waarom ik die film wou doen. Ik antwoordde hen: «Waarom niet? Het is een
    oorlogsfilm! Ik mag rondlopen met een geweer en een helm op. Daar droomde
    ik als achtjarige van!» (lacht) En je zou het niet zeggen, maar het was erg leuk
    om te doen, vooral omdat mijn personage vooraf niet vaststond. We gaven hem
    vorm tijdens het draaien.

    Barney's Version

    Barney's Version speelt sinds 23 maart 2011 in de Kinepolis-bioscopen


    Regie:  Richard J Lewis
    Cast:    Paul Giamatti, Dustin
                Hoffman, Rosamund Pike
    Genre:  Drama, komedie
    Duur:    132 minuten





    26-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    25-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dossier wereldsterren: deel 22: interview met Milla Jovovich.

    Ze is momenteel te zien in de film 'Stone' naast Robert De Niro en Edward Norton, en volgens
    productiemaatschappij Screen Gems kunnen we Resident Evil 5 op 14 september 2012 in de
    bioscopen verwachten.
    Na het kassucces van de vierde en meest recente film, Resident Evil: Afterlife (de film bracht
    wereldwijd 296,2 miljoen dollar in het laatje) viel te verwachten dat men aan een vijfde film
    zou gaan werken. Milla Jovovich zou hierin opnieuw in de huid kruipen van het hoofdpersonage
    Alice, en ook Paul W.S. Anderson, de echtgenoot van Jovovich die de eerste en vierde film in
    de reeks regisseerde en alle delen produceerde, wordt opnieuw betrokken bij de film.


    Een gesprek met de in Oekraïne(Kiev) geboren 35-jarige actrice:

    ©Overture Films

    Hoe was het om in Resident Evil: Afterlife voor het eerst in 3D te werken?
    Milla Jovovich
    : Het was een stuk intenser dan ik ooit had meegemaakt, zeker wanneer je met stunts
    bezig bent. Je kan behoorlijk vals spelen wanneer je in 2D werkt. Wanneer je plotseling een derde
    dimensie toevoegt, kan je niet meer zomaar overal mee wegkomen. Als je een klap uitdeelt kan je
    bijvoorbeeld de afstand tussen de vuist en iemands gezicht zien. Dus alle acteurs werden behoorlijk
    toegetakeld omdat je zo dichtbij moest komen.


    Dus er waren ongelukken op de set?
    Milla Jovovich
    : Absoluut, er zijn ongelukken bij iedere film en je moet er voorbereid op zijn dat die
    gebeuren. Zelfs als je elf of twaalf uur per dag traint. Er is altijd ruimte voor een ongeluk wanneer er
    150 zombies achter je aan rennen en ze 'actie' zeggen, mensen zullen dan fouten maken.

    Milla Jovovich as Alice - "Resident Evil: Afterlife" (2010)

    Zijn er lessen die je geleerd hebt van Resident Evil?
    Milla Jovovich
    : Lessen? Nou, ik heb wel een hoop discipline geleerd. Als je genoeg oefent, dan
    lukt het om die klap goed uit te delen en die trap heel hoog te maken. Gewoon basislessen, waar-
    door ik ook zo hou van martial arts: het zijn dingen die voor je hele leven opgaan.


    Zou je in een echt gevecht je mannetje staan?
    Milla Jovovich
    : Ik weet het niet, ik heb het nog nooit geprobeerd. Zou je mijn testpersoon willen
    zijn? Maar ik hoop het wel ja, na tien jaar zombies doden, mijn god. Anders zou ik erg teleurgesteld
    zijn in mezelf.

    ©Dimitrios Kambouris/WireImage.com

    Hoe blijf je in vorm tussen de films door?
    Milla Jovovich
    : Nou ik train voor de actiefilms, maar doe verder niet echt veel oefeningen. Maar
    als je buiten werktijd constant achter een tweejarige aanloopt, met haar speelt en haar de lucht in-
    gooit, dat is aardig wat lichaamsbeweging.


    Aan de Britse Grazia onthulde de Oekraïense schone recent enkele van haar grote twijfels, die voor-
    al te maken hebben met de jonge leeftijd waarop ze het modellenleven instapte.

    Milla Jovovich: “Omdat ik zo jong was toen ik begon, was er altijd de stress van ‘Ben ik wel goed
    genoeg? Maak ik de juiste keuzes? En maak ik de verwachtingen van mijn ouders wel waar?"

    Funktional cage top: $140, Diavolina, 310-550-1341, revolveclothing.com.

    Het topmodel denkt dat de buitenwereld weinig gemerkt heeft van het lage zelfbeeld dat ze met
    zich meezeulde.

    Milla Jovovich: “Ik denk dat het zelfvertrouwen er aan de buitenkant wel was. Maar van binnen
    had ik heel veel twijfels.”


    Door de jaren heen heeft Milla geleerd om zelfverzekerder in het leven te staan en dat is maar goed
    ook. Het publiek is nog altijd dol op het model, dat haar sporen op de catwalk en in de filmindustrie
    ruimschoots verdiend heeft, en dat geldt ook voor de pers.


    Je doet niet zoveel modellenwerk meer, maar mode is nog steeds erg belangrijk
    voor je toch?
    Milla Jovovich
    : Haha ja, dat kun je wel zeggen. Ik hou van kleren, ik ben echt een meisje en kleding
    is altijd belangrijk voor me geweest. Weet je, het is gewoon een van de manieren om mezelf te uiten.
    Ik ben een geval apart en dat komt zeker naar voren in de manier waarop ik me kleed.

    Milla Jovovich Close Up

    Hoe zou je je kledingstijl omschrijven?
    Milla Jovovich
    : Ik denk dat een of andere sportieve jongen in een bar in ieder geval niet naar me
    toe zou komen. Hij zou waarschijnlijk naar het meisje met het minirokje en een topje kijken en
    denken 'dat is meer mijn stijl'. Ik trek zeker een ander publiek met de manier waarop ik eruitzie en
    dat vind ik leuk.


    Op de set van Resident Evil is je man Paul W. S. Anderson de regisseur en jij de ster. Hoe is
    de relatie thuis?
    Milla Jovovich
    : Thuis heb ik een erg respectvolle relatie met een geweldige man die ik aanbid en
    waar ik naar opkijk en ik denk dat hij hetzelfde denkt over mij, behalve dan het 'man'-gedeelte.
    We hebben een kalm huishouden, we schreeuwen nooit tegen elkaar, gebruiken nooit scheldwoorden,
    we zijn respectvolle mensen. Als we ergens een meningsverschil over hebben, dan praten we erover.

    ©Steve Granitz/WireImage.com

    Nemen jullie nooit het werk mee naar huis?
    Milla Jovovich
    : Nou, Resident Evil mee naar huis nemen is erg leuk, haha.


    25-03-2011 om 19:22 geschreven door Patje007


    24-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dossier wereldsterren: deel 22: interview met Milla Jovovich.


    Lees morgen op Cinefilm het interview lezen met Milla Jovovich,
    de ster uit de Resident Evil-filmreeks.

    24-03-2011 om 21:41 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Matt Damon en Emily Blunt over The Adjustment Bureau.
    In de romantische sci-fi thriller The Adjustment Bureau - naar een kort verhaal van
    Philip K. Dick - raakt politicus Matt Damon op slag verliefd op de bloedmooie dans-
    eres Emily Blunt. Het lijkt er echter op dat hun liefdesaffaire wordt tegengewerkt
    door mysterieuze mannen, die in opdracht van het Adjustment Bureau proberen te
    verhinderen dat de twee bij elkaar komen.
    Een gesprek met beide hoofdrolspelers vanuit Los-Angeles over dit regiedebuut
    van scenarist George Nolfi:

    ©Universal Pictures

    Matt, wat sprak je het meest aan in The Adjustment Bureau
    ?
    Matt Damon:
    Vanaf het begin heb ik het liefdesverhaal het meest interessante,
    unieke deel van de film gevonden. De scènes waarin de relatie tussen mijn
    personage en dat van Emily wordt uitgediept, zijn mijn favoriet. Daarbij vind ik
    het heel knap en ambitieus van regisseur George Nolfi, hoe hij een film heeft
    kunnen maken waarin een romance gecombineerd wordt met spanning en actie.
    Een soort kruisbestuiving van genres.


    Zijn jullie liefhebbers van het sciencefictiongenre?
    Emily Blunt:
    Soms wel, soms niet. Het verschilt per film. Het verhaal moet een
    beetje toegankelijk zijn. Ik bedoel, het moet allemaal niet te onwaarschijnlijk worden,
    want dan haak ik af. Ik hou dan ook niet bepaald van ruimtefilms en andere 'crazy
    crap'. Grootse sciencefictionspektakels zijn niet aan mij besteed. Ik hou ervan als het
    verhaal enigszins realistisch is. Films die zich zestig of zeventig jaar in de toekomst
    afspelen, bijvoorbeeld. Wie weet immers wat er tegen die tijd allemaal mogelijk is?

    ©Universal Pictures

    Matt Damon:
    De films die op het werk van Philip K. Dick gebaseerd zijn vind ik
    geweldig, zoals Blade Runner en Minority Report.
    Er zijn een aantal erg goede bewerkingen van zijn boeken en korte verhalen gemaakt,
    dus ik denk dat bijna iedereen in de filmwereld hem waardeert. Hij was een groot
    verteller. Zijn verhalen hebben meestal een heel eenvoudig, maar desondanks origineel
    uitgangspunt, dat zich gemakkelijk laat uitwerken tot een steengoede en beeldende
    vertelling: ideaal voor een speelfilm.


    Heb je soms het gevoel dat er, net als in de film, een instantie is die alle touwtjes in
    handen heeft?
    Matt Damon:
    In 1954, toen Dick het originele korte verhaal publiceerde, waren politieke
    paranoia en angst voor geheime machten actuele thema's. Maar vandaag de dag leven we
    in een vrij land, dat weet ik zeker. Dicks korte verhaal had een politieke lading, maar ik
    denk dat het scenario van George zich niet zozeer op Big Brother richt. Het gaat hem
    meer om een echt hogere macht, om filosofische kwesties over vrije wil.

    ©Universal Pictures

    Filosofische kwesties?
    Matt Damon:
    Vrije wil versus lotsbestemming, dat vraagstuk. George is afgestudeerd in
    filosofie, dus dat soort thema's vindt hij interessant. Zijn eigen carrière is denk ik een goed
    voorbeeld van hoe hij de dingen ziet. Met zijn diploma had hij zonder veel moeite een goed-
    betaalde, stabiele baan kunnen krijgen, maar hij koos ervoor scenarioschrijver te worden.
    Uiteindelijk is het hem gelukt, maar voordat je een succesvol scenarioschrijver bent, krijg je
    veel onzekerheden, afwijzingen en valse beloftes op je pad.


    Emily Blunt:
    Hetzelfde geldt voor acteurs. Wanneer je kiest voor het vak, neem je een
    sprong in het diepe; in het onzekere. Je waagt een grote gok.


    Matt Damon:
    Ik denk dat George met The Adjustment Bureau een eerbetoon brengt aan het
    nemen van dat soort tegendraadse beslissingen. Om ongebaande paden in te slaan en de vrij-
    heid te hebben om het leven niet zijn beloop te laten, maar iets te doen wat mogelijk wat
    zwaarder zal zijn.

    ©Universal Pictures

    Geloof jij in vrije wil of lotsbestemming?
    Matt Damon:
    Ik herinner me dat ik ooit de beslissing moest maken of ik de hoofdrol in de
    oorlogsfilm Rescue Dawn zou aannemen of in Stuck on you zou gaan spelen, de komedie die
    de gebroeders Farrelly zouden gaan opnemen op Hawaï. Ik weet nog dat mijn moeder zei:
    "Matt, je werk hoeft niet altijd vol ontberingen te zitten, je mag best eens wat meer lol maken."
    Dus ik besloot in zee te gaan met de Farrelly's. Uiteindelijk werd die film niet op Hawaï maar in
    Miami gedraaid. En op een avond in een bar in Miami ontmoette ik mijn huidige vrouw, met wie
    ik nu vier kinderen heb. Dus het feit dat wij elkaar gevonden hebben lijkt ofwel een speling van
    het lot, of een enorm groot geluk.


    Speelt het lot ook een grote rol in jouw leven, Emily?
    Emily Blunt:
    Over het algemeen heb ik wel het gevoel dat ik de baas ben over mijn eigen doen
    en laten. Maar tegelijkertijd heb ik ook zulke onwaarschijnlijke, bijna magische dingen meege-
    maakt! Ik wilde vroeger bijvoorbeeld heel erg graag naar dezelfde school als mijn oudere zus.
    Alleen de slimste en beste kinderen werden er toegelaten. Ik werd afgewezen. Ik was er echt
    kapot van. Toen ging ik maar naar een andere school, mijn tweede keus, maar daar gebeurde
    iets wonderlijks: ze hadden er een geweldige toneelvereniging. Ik werd lid, ontwikkelde mijn
    acteertalenten, speelde op theaterfestivals, kreeg een manager en nu maak ik films in Holly-
    wood! Toen ik werd afgewezen door die school, was dat voor mij echt het einde van de wereld.
    Maar uiteindelijk bleek dat stukje ongeluk de reden voor mijn latere acteercarrière.

    ©Universal Pictures

    Heb je ooit overwogen de politiek in te gaan, zoals je personage in de film?
    Matt Damon:
    Nee, een politieke carrière lijkt me niets voor mij. Ik vind politiek erg boeiend,
    maar het lijkt me gewoon niet heel interessant om een politicus te zijn. Maar ik vind wel dat
    iedereen van ons een zekere verantwoordelijkheid draagt. Een verantwoordelijkheid om op
    enige manier betrokken te zijn bij wat er gebeurt in de wereld om ons heen.
    Het is heel belangrijk dat mensen hun stem laten horen, dan volgt de politiek vanzelf. Politici
    zijn volgers, geen leiders. Kijk naar wat er onlangs gebeurde in Egypte. De revolutie daar is
    geweldig. Hoe het land zich nu verder zal ontwikkelen, blijft uiteraard de vraag, maar dat het
    volk haar stem laat horen, is fantastisch. Trouwens, mijn goede vriend Khalid Abdalla die
    samen met mij acteerde in The Green Zone, heeft drie weken lang op het Tahrirplein in Caïro
    staan demonstreren. Ik ben trots dat ik hem ken.

    ©Universal Pictures

    24-03-2011 om 18:08 geschreven door Patje007


    23-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanrader op TV: There will be blood.

    23/03/2011-Canvas: 20u40

    There Will Be Blood

    Inhoud: There will be blood is een meeslepend epos over familie, geloof, macht
    en olie. Het speelt zich af tegen de achtergrond van de jacht naar olie in het
    Californië in het begin van de 20ste eeuw. De film volgt de levensgeschiedenis
    van Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis) die zich als alleenstaande vader eigen-
    handig opwerkt van arme mijnwerker tot oliemagnaat.

    Wanneer Plainview een mysterieuze tip krijgt over een klein stadje in het Westen
    waar de olie letterlijk uit de grond zou spuiten, gaat hij met zijn zoontje H.W. (rol
    van Dillon Freasier) op avontuur, op weg naar het stoffige Little Boston.
    In dit stadje slaan Plainview en H.W. hun slag. Maar ook al maakt de olie hen rijk,
    toch blijft niets bij het oude wanneer de conflicten escaleren en alle menselijke
    waarden – liefde, hoop, geloof, ambitie, gemeenschap en zelfs de band tussen
    vader en zoon – onder vuur komen te liggen als gevolg van corruptie, bedrog en
    de rijkelijk vloeiende olie.

    ©Paramount Vantage Pictures

    Hapte je meteen toe toen Paul Thomas Anderson je vroeg?
    Daniel Day-Lewis:
    Ik was een fan van Pauls films, hoe graag ik ook met hem wilde
    werken, als het script van 'There Will Be Blood' me niet meteen had aangegrepen, dan
    had ik hem gezegd: 'Sorry man, alle respect, maar zoek maar een ander.' Enfin, 't is
    anders uitgedraaid: ik had het script nog niet uit of mijn koffers waren al gepakt.


    Voor een personage als Daniel Plainview valt vast veel te researchen. Hoe ver ben
    je daarin gegaan?
    Daniel Day-Lewis:
    Niet zo ver als iedereen schijnt te denken(lachje). Ik heb de roman
    'Oil!' gelezen (van Upton Sinclair), waarop Paul zijn verhaal losjes gebaseerd heeft.
    Sinclair geeft een rake beschrijving van de mannen die honderd jaar in Californië naar
    olie speurden. Erg fascinerend, dat wel.
    Ik heb ook briefwisseling uit die tijd gelezen: mannen van allerlei slag - bankbediendes,
    scheepsbevrachters, leraars - die schreven naar vrouwlief, die ze thuis met de kinderen
    hadden achtergelaten in de hoop een snelle dollar te gaan verdienen in het Wilde
    Westen. Nu ja, eigenlijk modderden ze maar wat aan. Eerst wist niemand zelfs goed hoe
    dat moest, boren naar olie. Ze schepten het goedje gewoon uit de grond met steelpannen!
    De mens in zijn meest dierlijke gedaante: graaiend door de viezigheid, op zoek naar iets
    van waarde.
    Wist je dat Los Angeles gebouwd is op die smurrie? Als je de foto's van de stad van rond
    1900 bekijkt, dan zie je niks anders dan boortorens, met hier en daar een huisje ertussen
    gesandwicht. Stapten de mensen er hun voordeur uit, dan stonden ze enkeldiep in een
    moeras van olie. De kinderen speelden zelfs in die vuiligheid.

    ©Paramount Vantage Films

    Naar het schijnt ben je je ook gaan inleven op een boorplatform.
    Daniel Day-Lewis:
    Sorry, maar da's een kwakkel. Er wordt zoveel onzin geschreven.
    Ik las zelfs dat ik een boortoren in mijn achtertuin had laten bouwen. Compleet verzonnen
    natuurlijk. Al moet ik toegeven: toen ik het las, dacht ik: 'Da's bijlange geen slecht idee!'
    Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, maar alleen omdat ik niemand vond die mij erbij kon
    helpen.
    Ik sta altijd versteld van de verhalen die de ronde doen over hoe ik me voorbereid op mijn
    rollen. Ik zou ze stuk voor stuk kunnen ontkrachten, maar er is geen beginnen aan. Ik snap
    wel dat mensen gefascineerd zijn door details - in welk ziekenhuis of in welke gevangenis
    ik me heb zitten inleven in mijn rol en zo. Natuurlijk is inleving ook belangrijk, maar mijn
    verbeelding doet het gros van het werk. Dáár moet het gebeuren. 


    De gehandicapte kunstenaar uit 'My Left Foot', de angstaanjagende slager in 'Gangs of
    New-York', de donderprekende olieondernemer uit 'There Will Be Blood' : lichtvoetig kun
    je de rollen van Daniel Day-Lewis bezwaarlijk noemen. Het hoefde dan ook niet te verbazen
    dat zijn 'Nine, zijn  eerste musical ook geen hapklaar spektakel was.

    ©The Weinstein Company
    Daniel Day-Lewis en Marion Cotillard in 'Nine'.


    Uw prachtprestatie in 'There Will Be Blood' ligt nog vers in het geheugen.
    'Nine' was voor uw doen een redelijk snelle opvolger
    .
    Daniel Day-Lewis: Je moet niet overdrijven. De opnamen van There Will Be Blood
    lagen al twee jaar achter me toen ik aan Nine begon. Maar goed : ik heb al weleens
    vrijaf genomen. ( lacht)


    De verschillen tussen uw twee recentste projecten - en hun regisseurs - zijn
    hemelbreed.

    Daniel Day-Lewis: Paul Thomas Anderson staat dankzij films als Boogie Nights en
    Magnolia bekend als intelligent arthouse-icoon, terwijl Rob(Marshall) als een flam-
    boyante showman te boek staat. Toch spreken beide individuen me evenveel aan.
    Hun films zijn zonder twijfel de meest bevredigende uit mijn carrière.

    ©The Weinstein Company
    Nicole Kidman en Daniel Day-Lewis in 'Nine'.

    Wordt het niet steeds moeilijker om uitdagende projecten te vinden ?

    Daniel Day-Lewis: Angst en opwinding zijn onlosmakelijk verbonden met het
    acteerproces. Het uitkiezen van projecten en de voorbereidingsperiodes ervaar ik
    nog altijd als ware afrodisiaca. Het spelen zelf kan soms iets te technisch worden,
    maar ik voel nog steeds dezelfde prikkels die ik op mijn eerste filmsets voelde.
    Als dat niet het geval was, zou ik 'lege' bijdragen leveren waar niemand iets aan zou
    hebben.

    Er is al veel geschreven over uw intense werkmethode. Zo zou u in Nine ook
    naast de set met een Italiaans accent hebben gepraat.

    Daniel Day-Lewis: Mijn manier van werken bevalt me. Als jij ze vreemd of extreem
    vindt, so be it. Denk echter niet dat ik andere methoden minacht. Als ik me zou af-
    sluiten van mijn omgeving, zou ik compleet verloren zijn. Met zo'n attitude heb je niks
    te zoeken op een filmset. Je moet openstaan voor de fantasieën van anderen.
    Het kernwoord van mijn vak blijft spelen.

    ©Paramount Vantage Films
    Daniel Day-Lewis in 'There will be blood'.

    U kunt uw passie voor uw stiel amper bedwingen.
    Daniel Day-Lewis
    : Jezelf een tijdlang verliezen in een rol is het fijnste gevoel dat
    ik ken. Vergelijk het met jezelf verliezen in een goede film. Als ik de zoveelste flut-
    prent bekijk, betrap ik mezelf erop dat ik het interieur van de bioscoop begin te be-
    studeren. ( lacht) Maar als het goed is, ben ik compleet verloren. Die magie, die
    alchemie van de cinema boeit me mateloos. Ik ken de knepen van het vak en toch
    slagen bepaalde cineasten er nog steeds in me te betoveren.


    Welke Italiaanse cineast betoverde u het meest ?
    Daniel Day-Lewis: Lijstjes boeien me niet. Eerste plaats, tweede plaats, derde plaats:
    who fucking cares ? Pasolini, Visconti, Rossellini, Fellini : ze hebben stuk voor stuk
    onvergetelijke films afgeleverd. De cinema van het naoorlogse Italië vormt een meer
    dan uniek hoofdstuk in de filmgeschiedenis.

    ©Paramount Vantage Films
    Daniel Day-Lewis in 'There will be blood'


    U verbleef er zelf enige tijd, toen u twijfelde of u ooit nog zou acteren.
    Daniel Day-Lewis: Een moeilijke periode zou ik het niet noemen. Ik wil er
    gewoon niet over praten met de pers. Sommige zaken behoren nu eenmaal tot de
    privé-sfeer. Voor alle duidelijkheid : ik heb ongelooflijk genoten van mijn verblijf in
    Italië. Ik heb geproefd van de lokale dranken en spijzen, ik heb gelezen, ik heb gerust,...


    Terug naar 'Nine' : u stond op de set zij aan zij met actrices van uiteenlopende
    nationaliteiten. Ontdekte u tijdens de shoot grote culturele verschillen ?
    Daniel Day-Lewis
    : Als ik zulke dingen zou opmerken, zou dat betekenen dat ik mezelf
    niet ten volle geef. Op de set heb ik geen tijd voor een objectieve, theoretische analyse
    van het werk van mijn collega's. Ik benader hen als de personages die ze spelen.
    Natuurlijk hebben ze allemaal hun eigen trekjes en methoden, maar op zulke momenten
    ben ik me daar niet bewust van.

    ©Paramount Vantage Films
    Scène uit Daniel Day-Lewis

    Stoot het u niet tegen de borst dat de meeste van uw 'Nine'-tegenspeelsters op-
    duiken in reclamecampagnes voor modehuizen en make-upfabrikanten ?
    Daniel Day-Lewis
    : (glimlachend) Ik geloof nog steeds dat er een grens is tussen kunst
    en commercie. Moest die vervagen, dan zou ik niet langer deel uitmaken van de film-
    wereld. Natuurlijk is het niet toevallig dat we dit onderwerp aanraken in Nine. Het is
    immers een problematiek waarmee Fellini geregeld werd geconfronteerd. De gedachte
    dat hij stijl boven inhoud zou verkiezen maakte hem gek. En dat kan ik best begrijpen.

     

     



















    23-03-2011 om 18:15 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elizabeth Taylor (79) overleden.
    De Brits-Amerikaanse actrice Elizabeth Taylor is vanmorgen op 79-jarige leeftijd
    overleden. Ze kreeg een hartstilstand in het Cedars-Sinai ziekenhuis in Los Angeles,
    waar ze twee maand geleden werd opgenomen.
    De Hollywoodlegende bij uitstek schitterde in zowel komische als dramatische rollen.
     


    Taylor leed al jaren aan hartfalen, een aandoening waarbij het hart onvoldoende bloed
    door het lichaam pompt. Daarnaast had ze vijfmaal haar rug gebroken, een hersentumor
    overleefd en tweemaal een levensbedreigende longontsteking gehad. De jongste jaren
    was ze aan een rolstoel gekluisterd.

    Taylor was niet alleen een grote actrice, ze hield ook enorm van film. Haar 79ste verjaar-
    dag, op 27 februari, keek ze vanop haar ziekbed nog naar de oscaruitreiking.

    Taylor, de ultieme Hollywoodlegende, won Oscars voor haar rollen in de films 'Butter-
    field 8' (1961) en 'Who's Afraid of Virginia Woolf?' (1967). Ze was ook vermaard om haar
    acht huwelijken. Ze was twee keer getrouwd met de inmiddels overleden acteur Richard
    Burton. De jongste jaren was ze aan een rolstoel gekluisterd.

    Met Richard Burton vormde Taylor het ultieme showbizzkoppel, hoe stormachtig hun huwelijk ook was. 
    Elizabeth Taylor en Richard Burton


    Carrière-overzicht
    :

    Haar acteertalent, haar schoonheid en haar tumultueuze liefdesleven maakten van
    Taylor al in de jaren vijftig dé publiekslieveling, zowel op het scherm als in de roddel-
    rubrieken.

    Elizabeth Rosemond Taylor werd in 1932 geboren in Londen. Ze was een kind van
    Amerikaanse ouders die naar Engeland waren verhuisd.
    De groeiende angst voor een wereldoorlog deed haar ouders besluiten terug te keren
    naar de VS. In haar nieuwe woonplaats Los Angeles vielen haar donkere schoonheid
    en doordringend blauwe ogen al snel op.



    Taylor werd een gevierd kindsterretje dankzij films als 'Lassie Come Home' (1943) en
    'National Velvet' (1944). Later stapte ze vlot over naar ernstiger rollen met films als
    'A Place in the Sun' en 'Giant', met de rijzende ster James Dean.

    Vanaf 1957 werd ze in vier opeenvolgende jaren genomineerd voor een Oscar, onder
    meer voor 'Cat on a Hot Tin Roof' en 'Butterfield 8', waarvoor ze haar eerste Academy
    Award kreeg.

    In 1963 kon ze zo als eerste actrice ooit het toen waanzinnig hoge bedrag van een
    miljoen dollar vragen voor 'Cleopatra'. Dat kostuumdrama won vier Oscars en was de
    bestbezochte film van het jaar, maar zorgde met een prijskaartje van 44 miljoen dollar
    ei zo na voor het bankroet van studio 20th Century Fox. Aangepast aan de inflatie werd
    de film recentelijk uitgeroepen tot duurste film aller tijden.


    Elizabeth Taylor in Cleopatra


    Aan de film hield Taylor haar haar vijfde echtgenoot, Richard Burton. Hoewel ze nog
    getrouwd was met acteur-zanger Eddie Fisher, viel ze voor Richard Burton, die haar
    geliefde Marcus Antonius speelde.

    Burton en Taylor vormden in die tijd het ultieme showbizzkoppel, van dezelfde orde
    als Brad Pitt en Angelina Jolie vandaag. Samen speelden ze in tien films, waarvan
    'Who's Afraid of Virginia Woolf' de beste was. Taylor kreeg voor haar rol van Martha
    een tweede Oscar.

    In 1974 scheidden Taylor en Burton. Een jaar later probeerden ze het nog eens, maar
    dat huwelijk strandde na tien maanden. Taylor zou nog twee keer trouwen, onder meer
    met senator John Warner, maar geen van die huwelijken hield zo lang stand als dat met
    Burton.

    Taylors carrière duurde nog drie decennia, maar zou nooit meer de hoogtepunten
    van de jaren zestig halen. Haar laatste rol in een bioscoopfilm was die van de schoon-
    moeder van Fred Flintstone in 1994.



    Ook zonder kaskrakers bleef Taylor in de spotlights. Ze zette zich in voor de strijd
    tegen aids nadat haar tegenspeler Rock Hudson aan de ziekte overleed. Ze hielp met
    het oprichten van de American Foundation for AIDS Research (amfAR). Naar schatting
    verzamelde ze in 1999 50 miljoen dollar voor de bestrijding van aids.

    Ook verdedigde ze vol overtuiging haar vriend Michael Jackson toen die werd beschuldigd
    van kindermisbruik. Twee jaar geleden woonde ze nog zijn begrafenis bij.

    Door haar slechte gezondheid verscheen ze de voorbije tien jaar nog maar zelden in het
    openbaar en waren er al jaren geruchten dat ze stervende was.







    23-03-2011 om 16:00 geschreven door Patje007


    22-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'Drive Angry'.
    Drive Angry 3D

    Drive Angry speelt vanaf 23 maart 2011 in de Kinepolis-bioscopen.



    Inhoud:  De mysterieuze Milton(rol van Nicolas Cage) is tot alles bereid
    om de moordenaar van zijn dochter en kidnapper van zijn kleindochter te
    vinden. Samen met de verleidelijke Piper(rol van Amber Heard) achtervolgt
    hij sekteleider Jonah King en zijn volgelingen, van Colorado tot Louisiana.
    Maar de jager is zelf ook een doelwit. Een vreemde man met bovennatuurlijk
    krachten, de Boekhouder(William Fichtner) genaamd, zit hem namelijk op de
    hielen. Zal Milton er in slagen om Jonah King bij te halen voordat de Boek-
    houder hem bij de lurven grijpt? Met de voet stevig op het gaspedaal begint
    Milton aan zijn missie. Hij heeft nog drie dagen voordat King en zijn sekte zijn
    kleindochter zullen offeren bij volle maan...


    Regie:  Patrick Lussier &
                Todd Farmer
    Cast:    Nicolas Cage,
                Amber Heard
    Genre:  Actie
    Duur:    104 minuten

    22-03-2011 om 18:33 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Matthew McConaughey kiest andere rollen door vaderschap.
    Matthew McConaughey maakt andere keuzes sinds hij vader is. Waar de acteur
    voor de geboorte van zijn kinderen meestal in romantische komedies speelde,
    kiest hij nu voor serieuzere rollen, zegt hij tegen persdienst Reuters.
    Volgens de Texaan is hij niet bewust veranderd door het vaderschap, maar zorgt
    het er wel voor dat hij andere keuzes maakt.

    ©Moris Puccio/Photomovie/Retna Ltd.

    Matthew McConaughey
    : "Ik denk niet: O, nu heb ik een familie, laat ik andere
    keuzes maken, maar dat ik dat doe is geen toeval."

    De 41-jarige McConaughey heeft met zijn Braziliaanse vriendin Camila Alves een
    2-jarig zoontje Levi en een 1-jarig dochtertje Vida.
    Door zijn gezinsleven heeft hij ook meer plezier in het maken van films.
    De acteur speelt in zijn nieuwste film The Lincoln Lawyer een keiharde advocaat
    die zijn werk doet vanaf de achterbank van zijn auto. McConaughey is vooral bekend
    van romantische komedies als How to Lose a Guy in 10 Days uit 2003 en Surfer Dude
    uit 2008. Hij zegt het spelen in dit genre films moeilijker te vinden dan dramatische
    rollen. Romantische komedies zijn niet zo realistisch en 'dat kost meer acteerwerk', al-
    dus McConaughey.

    The Lincoln Lawyer is vanaf 25 mei 2011 te zien in de bioscopen.

    22-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feo Aladag, de vrouw achter 'Die Fremde'.

    De Oostenrijkse Feo Aladag(39) werd in Duitsland bekend als actrice in televisie-
    drama's. Ze tekent bij haar aangrijpend regiedebuut 'Die Fremde', dat ze ook schreef
    en produceerde, meteen voor een van de beste films van het jaar.
    De film won intussen de Grote Prijs van het 37ste Filmfestival van Vlaanderen-
    Gent.
    Inhoud: In ‘Die Fremde’ laat Feo Aladag voelen hoe niet alleen een mishandelde
    vrouw, maar ook haar ganse familie, in de afgrond wordt gesleurd door onmenselijke
    regels en tradities. Een Turkse vrouw (Sibel Kekili uit ‘Gegen die Wand’) verlaat
    haar gewelddadige man in Istanboel om een nieuw leven te beginnen in Berlijn.
    Maar haar familie kan niet met de schande leven en verstoot haar.

    Het verhaal van ‘Die Fremde’ is eenvoudig, maar de situatie waarin de vrouw belandt,
    kan niet complexer zijn.

    Feo Aladag

    Wat was er eerst: de wens om te regisseren of de noodzaak dit verhaal te
    vertellen?
    Feo Aladag
    : Dat ging min of meer gelijk op. Ik heb altijd wel ergens het verlangen
    gehad te regisseren, maar heb daar nooit actief naar toe gewerkt.
    Pas toen ik met dit onderwerp in aanraking kwam, ben ik me bewuster gaan afvragen
    wat al die gasten eigenlijk leren op de filmschool. Ik had de angst dat je daar een soort
    recept meekrijgt dat je in de praktijk niet leert. Dus ben ik twee jaar terug naar de film-
    school gegaan, waar ik workshops kreeg van fantastische regisseurs als Mike Leigh,
    Bertrand Tavernier en Stephen Frears.
    Aanvankelijk wilde de directeur me niet toelaten op de school. Hij zei letterlijk tegen
    me: ‘je hebt nu vuur voor films, en dat vuur zal doven als je naar deze school komt.'
    Een behoorlijk absurde stelling voor een directeur van zo'n school!


    Had hij achteraf gelijk?
    Feo Aladag
    : Nee. Wel in de zin dat je geen films leert maken op een filmschool.
    Dat kan alleen door het echt te doen. Dat recept bestaat dus niet. Wat me echter
    erg heeft geholpen is om samen met ervaren filmmakers naar film te kijken.
    In praktische zin heb ik er niets geleerd dat ik niet ook in de praktijk had kunnen
    leren, maar het gaf me veel meer focus. Ik begreep na die twee jaar veel beter wat
    voor films ik wil maken: cinema vanuit het meest humanistische oogpunt mogelijk,
    begrip hebben voor het feit dat films over mensen van vlees en bloed gaan. Ik ben
    in de eerste plaats geïnteresseerd in menselijke relaties.



    Tegelijkertijd was u dus al bezig met het onderwerp 'eerwraak'?
    Feo Aladag
    : Min of meer. Door Amnesty International was ik eerder al benaderd
    om een reeks filmpjes te maken voor hun campagne rond 'geweld tegen vrouwen'.
    Een breed onderwerp, waarvoor ik wagonladingen research kreeg toegestuurd.
    Toen ik klaar was met de spotjes merkte ik dat het onderwerp aan me bleef knagen.
    Tegelijkertijd kwamen er meer en meer berichten in de Europese en Duitse pers over
    eerwraak. Die twee zaken kwamen toen samen. Het beeld dat daarbij in mijn hoofd
    bleef zitten, was dat van een uitgestoken hand. De hand die zegt: 'misschien leef je
    niet zoals ik zou leven, maar ik geef nog steeds om wie je bent.' Die hand wordt
    meestal uitgestoken door onze familie, maar bij eerwraak is die juist afwezig.


    In de dialogen van de film lopen Duits en Turks door elkaar. Spreekt u de taal?
    Feo Aladag
    : Een beetje. Ik versta het beter dan ik het spreek. Het is een prachtige
    taal, omdat het vol zit met emotionele beelden. Het is echt een beeldende taal, en heel
    zacht op een bepaalde manier. En doordat ik het versta, kon ik tijdens de opnamen zeer
    rigide controle houden op mijn scenario; als iemand twee woordjes verwisselde zat ik er
    direct bovenop.



    Gold dat ook voor de non-verbale communicatie? Die is misschien nog wel belang-
    rijker dan de dialogen.
    Feo Aladag
    : Dat element was voor mij fundamenteel, al tijdens het schrijven van het
    scenario. Het grootste deel van de menselijke communicatie is niet verbaal. We merken
    vaak langs andere wegen zoals via blikken en lichaamshouding hoe we ons tot een ander
    verhouden. Dat is ook waar ik zelf in films het liefst naar kijk. Dus veel van die momenten
    staan al in het scenario. Omdat dat is wat ik zie wanneer ik schrijf.


    Dus u bent vooral een acteursregisseur?
    Feo Aladag
    : Het beeld is natuurlijk evengoed belangrijk; het is geen radio. Maar mijn
    aandacht gaat inderdaad vooral uit naar het werk met de acteurs. Je kunt nog zulke mooie
    kadreringen en prachtig uitgelichte beelden hebben, als het acteerwerk niet goed is, komt
    de film niet aan bij het publiek.
    We hebben dus lang gerepeteerd, ook omdat een aantal van de acteurs nooit eerder geacteerd
    hadden. Zij moesten leren dat het niet alleen gaat om wat zij zelf doen maar ook om de acteur
    die tegenover ze staat. Tegelijkertijd werkt dat door in hoe de beelden zijn opgebouwd. Hoe de
    acteurs ten opzichte van elkaar in een ruimte en in het filmkader staan, zegt zo veel. Zonder dat
    het publiek zich daar bewust van is, voelen ze er het effect van. Het is iets dat je niet echt kunt
    uitleggen.


    De film komt zo geloofwaardig en accuraat over dat je zou denken dat u Turkse
    roots heeft. Waar haalde u de inspiratie voor dit verhaal?
    Feo Aladag
    : Ik heb geen Turkse roots, maar ik ben getrouwd met een Duits-Turkse
    man. Dat heeft me geholpen met de taal, maar ook met de familiestructuren. Ik heb zelf onder-
    vonden hoe sterk de familiebanden zijn in een Turkse familie en hoe belangrijk de familie wel
    is, vooral wanneer je naar een ander land migreert. Ik was eveneens geïnspireerd door de liefde
    en trouw die ik binnen de familie van mijn man gevoeld heb. Maar ik denk dat ik hetzelfde
    verhaal zou verteld hebben, moest ik met een Rus getrouwd zijn geweest (lacht).
    Voor ik met de opnames begon, heb met mijn Turkse schoonvader gepraat. Hij vond het heel
    belangrijk dat ik deze film maakte, wat mij erg motiveerde.
    Daarnaast speelde ook mijn werk voor Amnesty International een rol en baseerde ik mij op
    mijn observaties in de Europese media van waargebeurde incidenten in Berlijn, de stad waar
    ik nu woon.


    Heeft uw opvoeding ook niet wat geholpen?

    Feo Aladag: Zeer zeker. Mijn moeder was een feministe en mijn vader steunde haar visie.
    Hij zei ooit: ‘Een vrouw moet drie keer meer studeren dan een man en twee keer zo hard
    werken om dezelfde mogelijkheden te hebben.’ Ik zag de toestand voor vrouwen in sommige
    maatschappijen zeker verbeteren en ik denk dat we op de goed weg zitten, maar het blijft
    toch nog een probleem.


    Die Fremde gaat over eremoord in Berlijn, niet in Kaboel. Dat is niet hetzelfde verhaal.
    Feo Aladag
    : Het probleem hier is dat minderheden zich afgewezen voelen en dus niet geneigd
    zijn om de oude structuren en gewoontes te laten varen. Die zorgen voor veiligheid, rust, aan-
    vaarding, een identiteit, een eigenwaarde. Omdat er een vacuüm is, ontlenen ze een identiteit
    aan een oude set waarden.

    Hoe meer de meerderheid, migranten van álle generaties, het gevoel heeft dat ze er volledig bij
    horen mét hun inbreng aan taal, cultuur, hoe beter. Dat zal het de jongere generatie verge-
    makkelijken om eer anders in te vullen. Dat zal de oudere generatie helpen om de jongeren
    kinderen van hun tijd te laten zijn. Ouders hebben het niet gemakkelijk. Je concepten in twijfel
    moeten trekken, aanvaarden dat je kinderen anders leven dan jij, dat is voor niemand ge-
    makkelijk. Dat lukt nooit als je je niet aanvaard voelt. Je moet ergens trots op kunnen zijn. Je
    moet proberen saamhorigheid te creëren. De weg is nog lang. Het kan niet zijn dat je kansen op
    een job slinken als je Mehmet heet in plaats van Max.



    Dat vergt tijd. Zijn die eremoorden geen urgent probleem?
    Feo Aladag
    : Daar ben ik het mee eens. Eremoord is een zeer complex, breed en politiek thema.
    Dit gaat niet enkel over vrouwenrechten dit gaat over mensenrechten. Er lijkt geen beginnen
    aan. Hoeveel makkelijker is het niet om je in te zetten voor mijnwerkers die in Chili vastzitten?
    Maar je moet ergens beginnen. Duitsland kan geen dertig slachtoffers per jaar tolereren, en al
    helemaal niet het mechanisme dat erachter steekt. Dat mechanisme moet onderzocht en be-
    sproken worden.


    Is uw mening veranderd door intensief onderzoek te voeren naar eremoord?
    Feo Aladag
    : Mij frappeerde de pijn van alle betrokken familieleden. Sommigen openden zich
    meteen, anderen moest ik tien keer interviewen, zeker als ze zich ergens voor schaamden of
    bang voor waren. Maar telkens stootte ik op kolossaal veel pijn. Ik vind het mijn plicht om die
    pijn te tonen.

    De media lossen niets op door broers die zo’n eremoord begaan, monsters te noemen. Na zo’n
    eremoord is iedereen getraumatiseerd. Officieel is de eer van de familie hersteld, maar in de
    praktijk is het ellende troef. Maar dat verschoont niets. Je moet luid en duidelijk zeggen dat
    eremoorden totaal onaanvaardbaar zijn. We hebben er geen begrip voor. Tegenargumenten –
    sharia hier, sharia daar – hebben geen enkel gewicht.



    Ik veronderstel dat niet iedereen van ‘Die Fremde’ zal houden. Was er kritiek vanuit
    linkse hoek en van radicale moslims?
    Feo Aladag
    : Ik ben blond, maar niet dom (lacht). Toen ik besloot de film te maken, wilde ik
    hem ook schrijven, regisseren én produceren. Ik kon me dus niet verstoppen achter iemand.
    Ik wist daarbij op voorhand dat extreem links én extreem rechts me zouden aanvallen.
    De grote verrassing was dat dat niet gebeurd is. Niet in Duitsland en niet in de rest van de
    wereld. Ik heb mijn film van Duitsland tot Pakistan voorgesteld en hem op 88 filmfestivals
    getoond. De discussie bleef uiteindelijk beperkt tot een dialoog tussen minderheid en meerder-
    heid.
    In Duitsland was de minderheid tegen die behandeling van vrouwen. ‘Daar strijden we tegen’,
    vertelden ze. ‘Maar we willen ook de meerderheid van de maatschappij dwingen om na te
    denken over waarom kleine groepen van migranten zo vastklampen aan oude regels en structuren’,
    klonk het.

    Mijn film vraagt begrip voor alle personages in de film. Ik wilde geen zwartwitbeeld geven en de
    karikatuur van enkele jaren geleden in Duitse films vermijden. Je had toen de monsterlijke vader
    en de al even monsterlijke broer. Ze werden volledig ontdaan van al het menselijke. Maar of het
    nu in Duitsland of Pakinstan is, er is geen enkele vader die niet zal lijden als zijn dochter verstoten
    wordt.

    Die Fremde

    Heeft u de film in conservatieve milieus getoond?
    Feo Aladag
    : Je moet niet verwachten dat bijvoorbeeld imams komen kijken. Je kan die mensen
    niet dwingen. Als ze niet uit vrije wil naar de film komen, moet je die beslissing respecteren.
    Je kan kunst trouwens nooit opdringen. Maar ik heb de film in Pakistan getoond en daar waren
    tijdens voorstellingen een of twee mannen in het publiek die bij ons beeld van jonge extremisten
    zouden passen. Ze gedroegen zich helemaal volgens de clichés en werden uiteindelijk door de rest
    van de toeschouwers naar buiten gejaagd (lacht). Ik heb dus zeker reacties gehad van radicale
    mensen, maar ze waren zeer zeldzaam.

    Je moet weten dat dé Turkse gemeenschap niet bestaat. Het is een zeer diverse, niet homogene
    samenleving. ‘Die Fremde’ was voor veel mensen een echt cultureel volksevenement. Mensen
    begonnen na de film zelfs spontaan hun eigen verhaal of ervaring te vertellen.



    Die Fremde speelt sinds 9 maart 2011 in Cartoon's









     

    22-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    21-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'The Adjustment Bureau'.
    The Adjustment Bureau

    The Adjustment Bureau speelt vanaf 23 maart 2011 in de Kinepolis-bioscopen.


    Inhoud:  Bepalen we zelf onze lotsbestemming, of worden we gemanipuleerd door onzichtbare krachten?
    Dat is het thema van The Adjustment Bureau, eenthriller waarin Matt Damon de rol speelt van een man
    die een glimp opvangt van wat het lot voor hem in petto heeft en beseft dat hij iets anders wil.
    Om dat te bereiken, moet hij de enige vrouw van wie hij ooit gehouden heeft, dwars door en onder de
    straten van het hedendaagse New York achternagaan.

    Net als hij op het punt staat een zitje te krijgen in de Amerikaanse senaat, ontmoette de ambitieuze
    politicus David Norris (Damon) immers de aantrekkelijke ballerina Elise Sellas (Emily Blunt), een vrouw
    zoals hij er nog nooit één ontmoet heeft. Maar zodra hij voor haar begint te vallen, spannen geheimzinnige
    mannen samen om de twee uit elkaar te houden.
    David komt te weten dat hij het moet opnemen tegen de agenten van het lot zelve - de mannen van het
    Adjustment Bureau - die alles zullen doen wat in hun aanzienlijke macht ligt om te verhinderen dat David
    en Elise samen zijn.
    Nu de kansen tegen hem gekeerd zijn, moet hij kiezen of hij haar loslaat en zijn voorbestemd pad aanvaardt...
    of alles waagt om het lot te tarten en met zijn geliefde samen te zijn.



    Regie:   George Nolfi
    Cast:     Matt Damon,
                 Emily Blunt
    Genre:   Thriller
    Duur:     106 minuten


    21-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1000.
    Hello filmfreaks,

    Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar mijn filmblog bestaat vandaag 1000 dagen, een
    periode waarin ik jullie zoveel mogelijk heb proberen te voorzien van relevante filminformatie
    met, zoals jullie sinds het begin van mijn blog(23/06/2008), hebben kunnen zien, vooral de
    nadruk op interviews met bekende acteurs en actrices.

    Ik ben, nu ongeveer 3 jaar geleden,  met een filmblog gestart omdat er, naar mijn gevoel, weinig
    (Nederlandstalige) sites zijn waar de filmsterren de hoofdrol spelen, waar acteurs, actrices en
    regisseurs aan het woord worden gelaten over de reden dat zij in de filmwereld zijn gestapt,
    waarom zij voor een bepaalde film kiezen, hoe het is om bekend te zijn...

    Hopelijk hebben jullie tot nu toe genoten van mijn blog. Naar de toekomst toe ga ik jullie zeker
    blijven voorzien van jullie dagelijkse filminformatie.


    Groetjes,

    20-03-2011 om 15:02 geschreven door Patje007


    19-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jodie Foster heeft geen spijt van samenwerking met Mel Gibson.
    Actrice Jodie Foster heeft recent op het Texaanse South by South-
    west Film Festival een goed woordje gedaan voor Mel Gibson, de
    veelbesproken hoofdrolspeler van het door haar geregisseerde
    komisch drama The Beaver.
    De acteur kwam de laatste tijd vooral op negatieve wijze in de
    belangstelling, maar Foster heeft geen spijt van hun samenwerking.

    Jodie Foster
    Jodie Foster

    Mel Gibson haalde vorig jaar het nieuws door een aanklacht van huiselijk
    geweld jegens zijn ex-vriendin, en een uitgelekt voicemailbericht waarin
    hij haar de huid vol scheldt en op brute wijze dood wenst.
    Eerder berichtten de media al hoe Gibson aangehouden werd wegens
    autorijden onder invloed, en tijdens zijn arrestatie racistische leuzen uit-
    kraamde. Als gevolg van het geweld tegen zijn ex-vriendin werd de
    controversiële acteur en filmmaker vorige week door de rechter veroor-
    deeld tot drie jaar voorwaardelijk voor het slagen en verwonden van zijn
    toenmalige vriendin. Hij moet ook in therapie voor zijn agressief gedrag,
    zestien uur gemeenschapsdienst uitvoeren en een boete betalen.

    Zulke negatieve aandacht zou Gibsons nieuwe film The Beaver kunnen
    schaden, maar regisseuse Jodie Foster neemt het voor hem op. "Natuurlijk
    is er nogal wat met hem gebeurd," aldus Foster, maar "ik heb absoluut geen
    spijt van de samenwerking met Mel."

    In het komisch drama The Beaver speelt Gibson een depressieve zakenman
    die bij wijze van therapie een handpop ter hand neemt en alle communicatie
    via de pop, een bever, laat verlopen. Deze bizarre wending heeft een
    indringende uitwerking op zijn gezin, bestaande uit zijn vrouw (gespeeld door
    Jodie Foster) en tienerzoon (Anton Yelchin).
    Ook de begin dit jaar voor een Oscar genomineerde Jennifer Lawrence
    (Winter's Bone) heeft een rol in de film.


    Jodie Foster en Mel Gibson in 'The Beaver'

    Mel Gibson is intussen zelf naar de politie gestapt nadat hij veroordeeld
    werd voor het slaan van zijn ex-vriendin Oksana Grigorieva. De politie
    nam zijn vingerafdrukken en maakte ook een foto van Gibson, die zo de
    première miste van zijn nieuwe film The Beaver.

    The Beaver speelt vanaf 31 mei 2011 in de Kinepolis-bioscopen.







    19-03-2011 om 17:16 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de week: Gemma Arterton is het nieuwe gezicht van G-Star.

    Gemma Arterton is het gezicht van de nieuwe lente- en zomercollectie van het
    jeansmerk G-Star. De Britse actrice is een van de rijzende sterren in filmland
    en schitterde vorig jaar in Prince of Persia en de stripverfilming Tamara Drewe.

    Ondanks haar internationale bekendheid blijft Gemma met beide benen op de
    grond staan.
    Gemma Arterton: “Ik voel me eigenlijk als een sterke vrouw in een mooie jurk
    en ik denk dat G-Star hetzelfde uitstraalt. Ik hou van de combinatie glamour en
    duurzaam”.

    Gemma Arterton werd door niemand minder dan Anton Corbijn(regisseur van 
    The American) gefotografeerd.
    De nieuwe Spring/Summer 2011 campagne is sinds half februari te zien op straat,
    in etalages en in tijdschriften.


    Fotogalerij:
































    19-03-2011 om 17:15 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colin Firth wordt oplichter in remake van Gambit.
    Na zijn majesteitelijke rol rol in ‘The King’s Speech’, laat Oscarwinnaar Colin
    Firth zich van een heel andere kant laten zien. In mei beginnen namelijk de
    opnamen van zijn nieuwe film ‘Gambit’, waarvoor Joel en Ethan Coen het
    scenario schreven. Michael Hoffman(a Midsummer Night's Dream, one fine day) 
    zal instaan voor de regie.

    ©Steve Granitz/WireImage.com
    Colin Firth

    Colin Firth geeft in Gambit gestalte aan een kunsthandelaar die vergevorderde
    plannen heeft om de rijkste man van Engeland op te lichten. Daarvoor roept hij
    de hulp in van een aantrekkelijke rodeo-ruiter uit Texas, gespeeld door Cameron
    Diaz.

    Gambit

    ‘Gambit’ is een remake van de gelijknamige film uit 1966, waarin Michael Caine
    en Shirley MacLaine de hoofdrollen vertolkten.










    19-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007




    Foto

            ACTEURS/
         ACTRICES

    Foto

  • Andy Garcia

    Foto

  • Charlize Theron

    Foto

  • Robert De Niro

    Foto

  • Sharon Stone

    Foto

  • Al Pacino

    Foto

  • Julia Roberts

    Foto

  • Johnny Depp

    Foto

  • Sandra Bullock

    Foto

  • Christian Bale

    Foto

  • Gwyneth Paltrow

    Foto

  • Denzel Washington

    Foto

  • Nicole Kidman

    Foto

  • Jack Nicholson

    Foto

  • Halle Berry

    Foto

  • Tom Cruise

    Foto

  • Ashley Judd

    Foto

  • Nicolas Cage

    Foto

  • Michelle Pfeiffer

    Foto

  • Michael Douglas

    Foto

  • Meryl Streep

    Foto

  • Tom Hanks

    Foto

  • Angelina Jolie

    Foto

  • Matt Damon

    Foto

  • Jodie Foster

    Foto

  • Daniel Day-Lewis

    Foto

  • Kim Basinger

    Foto

  • Edward Norton

    Foto

  • Renée Zellweger

    Foto

  • Ed Harris

    Foto

  • Helen Hunt

    Foto

  • Russell Crowe

    Foto

  • Cameron Diaz

    Foto

  • John Travolta

    Foto

  • Cate Blanchett

    Foto

  • Mel Gibson

    Foto

  • Demi Moore

    Foto

  • Brad Pitt

    Foto

  • Natalie Portman

    Foto

  • Clint Eastwood

    Foto

  • Scarlett Johansson

    Foto

  • James Franco

    Foto

  • Eva Mendes

    Foto

  • George Clooney

    Foto

  • Keira Knightley

    Foto

  • Richard Gere

    Foto

  • Rebecca Romijn

    Foto

  • Mark Wahlberg

    Foto

  • Diane Lane

    Foto

  • Colin Farrell

    Foto

  • Hilary Swank

    Foto

  • Leonardo DiCaprio

    Foto

  • Jessica Alba

    Foto

  • Gene Hackman

    Foto

  • Megan Fox

    Foto

  • Bruce Willis

    Foto

  • Jennifer Connelly

    Foto

  • Samuel L. Jackson

    Foto

  • Reese Witherspoon

    Foto

  • Will Smith

    Foto

  • Jennifer Garner

    Foto

  • Pierce Brosnan

    Foto

  • Naomi Watts

    Foto

  • Sean Penn

    Foto

  • Famke Janssen

    Foto

  • Harrison Ford

    Foto

  • Uma Thurman

    Foto

  • Kevin Bacon

    Foto

  • Julianne Moore

    Foto

  • James Woods

    Foto

  • Catherine Zeta-Jones

    Foto

  • Jason Statham

    Foto

  • Kate Winslet

    Foto

  • Alec Baldwin

    Foto

  • Penélope Cruz

    Foto

  • Hugh Jackman

    Foto

  • Kate Beckinsale

    Foto

  • Paul Newman

    Foto

  • Madeleine Stowe

    Foto

  • Jude Law

    Foto

  • Jennifer Lopez

    Foto

  • Marlon Brando

    Foto


    Foto

  • Orlando Bloom

    Foto

  • Salma Hayek

    Foto

  • Sean Connery

    Foto

  • Denise Richards

    Foto

  • Clive Owen

    Foto

  • Vera Farmiga

    Foto

  • Keanu Reeves

    Foto

  • Carrie-Anne Moss

    Foto

  • Matt Dillon

    Foto

  • Liv Tyler

    Foto

  • Joaquin Phoenix

    Foto

  • Rebecca De Mornay

    Foto

  • Michael Madsen

    Foto

  • Rachel Weisz

    Foto

  • John Voight

    Foto

  • Sienna Miller

    Foto

  • Sylvester Stallone

    Foto

  • Jessica Biel

    Foto

  • John Malkovich

    Foto

  • Milla Jovovich

    Foto

  • Kevin Costner

    Foto

  • Anne Hathaway

    Foto

  • Ray Liotta

    Foto

  • Diane Kruger

    Foto

  • Paul Walker

    Foto

  • Alicia Silverstone

    Foto

  • Anthony Hopkins

    Foto

  • Neve Campbell

    Foto

  • Tim Robbins

    Foto

  • Kirsten Dunst

    Foto

  • Guy Pearce

    Foto

  • Monica Bellucci

    Foto

  • Tommy Lee Jones

    Foto

  • Christina Ricci

    Foto

  • Lee Marvin

    Foto

  • Michelle Rodriguez

    Foto

  • Jamie Foxx

    Foto

  • Carice Van Houten

    Foto

  • Benicio Del Toro

    Foto

  • Elizabeth Banks

    Foto

  • Robert Duvall

    Foto

  • Helena Bonham Carter

    Foto

  • James McAvoy

    Foto

  • Juliette Lewis

    Foto

  • Liam Neeson

    Foto

  • Jennifer Jason Leigh

    Foto

  • Hugh Grant

    Foto

  • Sigourney Weaver

    Foto

  • Viggo Mortensen

    Foto

  • Kristin Scott Thomas

    Foto

  • Ben Kingsley

    Foto

  • Jennifer Aniston

    Foto

  • James Gandolfini

    Foto

  • Sophia Loren

    Foto

  • Mickey Rourke

    Foto

  • Winona Ryder

    Foto

  • Ben Affleck

    Foto

  • Tery Hatcher

    Foto

  • Daniel Craig

    Foto

  • Julia Ormond

    Foto

  • Chazz Palminteri

    Foto

  • Katie Holmes

    Foto

  • Steve Buscemi

    Foto

  • Kate Hudson

    Foto

  • John Cusack

    Foto

  • Jessica Lange

    Foto

  • Joe Pesci

    Foto

  • Mandy Moore

    Foto

  • Nick Nolte

    Foto

  • Kathleen Turner

    Foto

  • Jean Reno

    Foto

  • Robin Wright

    Foto

  • Morgan Freeman

    Foto

  • Rachel McAdams

    Foto

  • Woody Harrelson

    Foto

  • Susan Sarandon

    Foto

  • Forest Whitaker

    Foto

  • Carey Mulligan

    Foto

  • Kiefer Sutherland

    Foto

  • Meg Ryan

    Foto

  • Kevin Spacey

    Foto

  • Mila Kunis

    Foto

  • Billy Bob Thornton

    Foto

  • Andie MacDowell

    Foto

  • Donald Sutherland

    Foto

  • Ellen Barkin

    Foto

  • Harvey Keitel

    Foto

  • Emily Blunt

    Foto

  • Philip Seymour Hoffman

    Foto

  • Mary Elizabeth Mastrantonio

    Foto

  • Adam Sandler

    Foto

  • Frances McDormand

    Foto

  • Eric Bana

    Foto

  • Faye Dunaway

    Foto

  • Ewan McGregor

    Foto

  • Ali MacGraw

    Foto

  • Dustin Hoffman

    Foto

  • Olivia Wilde

    Foto

  • Sean Bean

    Foto

  • Amanda Seyfried

    Foto

  • Robert Redford

    Foto

  • Michelle Williams

    Foto

  • Cuba Gooding Jr.

    Foto

  • Rebecca Hall

    Foto

  • Jeff Bridges

    Foto

  • Zoe Saldana

    Foto

  • Gerard Butler

    Foto

  • Geena Davis

    Foto

  • Owen Wilson

    Foto

  • Maggie Gyllenhaal

    Foto

  • Sam Worthington

    Foto

  • Franka Potente

    Foto

  • Willem Dafoe

    Foto

  • Minnie Driver

    Foto

  • Edward G. Robinson

    Foto

  • Jamie Lee Curtis

    Foto

  • Sydney Poitier

    Foto

  • Maggie Q

    Foto

  • Dennis Hopper

    Foto

  • Michelle Monaghan

    Foto

  • Robin Williams

    Foto

  • Heather Graham

    Foto

  • James Dean

    Foto

  • Judi Dench

    Foto

  • Michael Caine

    Foto

  • Thandie Newton

    Foto

  • Robert Downey Jr.

    Foto

  • Patricia Arquette

    Foto

  • Michael Keaton

    Foto

  • Rosamund Pike

    Foto

  • Jim Carrey

    Foto

  • Sophia Bush

    Foto

  • Don Cheadle

    Foto

  • Gemma Arterton

    Foto

  • Javier Bardem

    Foto

  • Emma Thompson

    Foto

  • Arnold Schwarzenegger

    Foto

  • Evangeline Lilly

    Foto

  • Gregory Peck

    Foto

  • Marion Cotillard

    Foto

  • Omar Sharif

    Foto

  • Gong Li

    Foto

  • Matthew McConaughey

    Foto

  • Veerle Dobbelaere

    Foto

  • Wesley Snipes

    Foto

  • Elizabeth Taylor

    Foto

  • Liev Schreiber

    Foto

  • Melanie Griffith

    Foto

  • Antonio Banderas

    Foto

  • Antje De Boeck

    Foto

  • Kurt Russell

    Foto

  • Lucy Liu

    Foto

  • Val Kilmer

    Foto

  • Grace Kelly

    Foto

  • Tom Selleck

    Foto

  • Connie Nielsen

    Foto

  • Jet Li

    Foto

  • Ursula Andress

    Foto

  • Richard Burton

    Foto

  • Bridget Fonda

    Foto

  • Ben Stiller

    Foto

  • Amanda Peet

    Foto

  • Eric Roberts

    Foto

  • Freida Pinto

    Foto

  • Tom Sizemore

    Foto

  • Emma Stone

    Foto

  • Pete Postlethwaite

    Foto

  • Courteney Cox

    Foto

  • Adrien Brody

    Foto

  • Evan Rachel Wood

    Foto

  • James Caan

    Foto

  • Kelly Macdonald

    Foto

  • James Cromwell

    Foto

  • Laura Linney

    Foto

  • Humphrey Bogart

    Foto

  • Maria Bello

    Foto

  • Jonathan Rhys Meyers

    Foto

  • Marcia Gay Harden

    Foto

  • Josh Brolin

    Foto

  • Melissa George

    Foto

  • Gary Oldman

    Foto

  • Julia Stiles

    Foto

  • Kirk Douglas

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Jeroen Krabbé

    Foto

  • Natalie Wood

    Foto

  • Jan Decleir

    Foto

  • Diane Keaton

    Foto

  • Warren Beatty

    Foto

  • Eva Green

    Foto

  • William H. Macy

    Foto

  • Juliette Binoche

    Foto

  • Vincent Cassel

    Foto

  • Blake Lively

    Foto

  • William Forsythe

    Foto

  • Ashley Greene

    Foto

  • Jeremy Irons

    Foto

  • Kim Novak

    Foto

  • Ryan Reynolds

    Foto

  • Tara Reid

    Foto

  • Casey Affleck

    Foto

  • Amy Adams

    Foto

  • Charles Bronson

    Foto

  • Kristen Bell

    Foto

  • Gary Cooper

    Foto

  • Kristanna Loken

    Foto

  • Dennis Quaid

    Foto

  • Marilyn Monroe

    Foto

  • Ken Watanabe

    Foto

  • Ingrid Bergman

    Foto

  • Ralph Fiennes

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Robert Pattinson

    Foto

  • Kristen Stewart

    Foto

  • Colin Firth

    Foto

  • Kate Bosworth

    Foto

  • John C. Reilly

    Foto

  • Olga Kurylenko

    Foto

  • Dwayne Johnson

    Foto

  • Mary Elizabeth Winstead

    Foto

  • Freddie Prinze Jr.

    Foto

  • Lauren Bacall

    Foto

  • Josh Hartnett

    Foto

  • Vanessa Hudgens

    Foto

  • Ving Rhames

    Foto

  • Keri Russell

    Foto

  • Bill Pullman

    Foto

  • Greta Garbo

    Foto

  • Geoffrey Rush

    Foto

  • Rose McGowan

    Foto

  • Daniel Baldwin

    Foto

  • Vivien Leigh

    Foto

  • Christopher Lee

    Foto

  • Emma Watson

    Foto

  • Billy Chrystal

    Foto

  • Anjelica Huston

    Foto

  • Gary Sinise

    Foto

  • Brigitte Bardot

    Foto

  • Gabriel Byrne

    Foto

  • Rooney Mara

    Foto

  • Paul Bettany

    Foto

  • Anna Kendrick

    Foto

  • Danny De Vito

    Foto

  • Ava Gardner

    Foto

  • Christopher Walken

    Foto

  • Maggie Grace

    Foto

  • John Hurt

    Foto

  • Isabelle Adjani

    Foto

  • Koen De Bouw

    Foto

  • Kelly Brook

    Foto

  • Ashton Kutcher

    Foto

  • Bridget Moynahan

    Foto

  • Burt Reynolds

    Foto

  • Marisa Tomei

    Foto

  • Terrence Howard

    Foto

  • Anna Paquin

    Foto

  • Sam Elliott

    Foto

  • Elisabeth Shue

    Foto

  • Ray Winstone

    Foto

  • Noomi Rapace

    Foto

  • Chris Pine

    Foto

  • January Jones

    Foto

  • Chris Evans

    Foto

  • Jennifer Lawrence

    Foto

  • Channing Tatum

    Foto

  • Kate Mara

    Foto

  • Ryan Gosling

    Foto

  • Kelly Preston

    Foto

  • Bradley Cooper

    Foto

  • Alice Braga

    Foto

  • Paul Giamatti

    Foto

  • Amber Heard

    Foto

  • Aaron Eckhart

    Foto

  • Rose Byrne

    Foto

  • Vin Diesel

    Foto

  • Elsa Pataky

    Foto

  • Tobey Maguire

    Foto

  • Leelee Sobieski

    Foto

           REGISSEURS
    Foto

  • Martin Scorsese

    Foto

  • Francis Ford Coppola

    Foto

  • Alfred Hitchcock

    Foto

  • Michael Mann

    Foto

  • Steven Spielberg

    Foto

  • Ron Howard

    Foto

  • Wolfgang Petersen

    Foto

  • Sergio Leone

    Foto

  • Ridley Scott

    Foto

  • James Cameron

    Foto

  • Stanley Kubrick

    Foto


    Foto

  • Christopher Nolan

    Foto

  • Oliver Stone

    Foto

  • Peter Jackson

    Foto

  • Paul Verhoeven

    Foto

  • John Woo

    Foto

  • Orson Welles

    Foto

  • Jonathan Demme

    Foto

  • Spike Lee

    Foto

  • Joel Schumacher

    Foto

  • Brian De Palma

    Foto

  • Steven Soderbergh

    Foto

  • Paul Greengrass

    Foto

  • Tony Scott

    Foto

  • Sydney Pollack

    Foto

  • Tim Burton

    Foto

  • Paul Haggis

    Foto

  • John Frankenheimer

    Foto

  • Curtis Hanson

    Foto

  • Barry Levinson

    Foto

  • David Fincher

    Foto

  • Robert Zemeckis

    Foto

  • William Friedkin

    Foto

  • George Lucas

    Foto

  • Mike Nichols

    Foto

  • Quentin Tarantino

    Foto

  • John Schlesinger

    Foto

  • Bryan Singer

    Foto

  • Elia Kazan

    Foto

  • Sidney Lumet

    Foto

  • John Ford

    Foto

  • John Cassavetes

    Foto

  • Paul Thomas Anderson

    Foto

  • J.J. Abrams

    Foto

  • Gus Van Sant

    Foto

  • Frank Darabont

    Foto

  • John McTiernan

    Foto

  • Peter Weir

    Foto

  • John Huston

    Foto

  • David Lynch

    Foto

  • Darren Aronofsky

    Foto

  • Stephen Frears

    Foto

  • Edward Zwick

    Foto

  • Kathryn Bigelow

    Foto

  • Kevin Macdonald


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs