Foto
Inhoud blog
  • Vakantie !!!
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 09-2005
    Foto

                 Trailers

  • Man of Steel 19/06/2013
  • Star Trek Into Darkness 05/06/2013
  • Fast & Furious 6 22/05/2013
  • The Great Gatsby 15/05/2013
  • Iron Man 3 24/04/2013
  • Parker 17/04/2013
  • Oblivion 10/04/2013
  • G.I. Joe 2: Retaliation 03/04/2013
    Foto
                  Video-
          interviews
    FILMS - ACTUEEL
  • The Company You Keep(interview Robert Redford)
  • Stoker(interview Nicole Kidman)
  • Iron Man 3(interview Robert Downey Jr.)
  • Warm Bodies(interview Nicholas Hoult)
  • Side Effects(interview Jude Law)
  • The Croods(interview Emma Stone en Nicolas Cage)
  • The Sessions(interview Helen Hunt)
  • FILMS - ARCHIEF - DEEL 1
  • Hitchcock(interview Anthony Hopkins)
  • Lincoln(interview Steven Spielberg)
  • The Last Stand(Arnold Schwarzenegger)
  • Gangster Squad(Josh Brolin)
  • Gangster Squad(Ryan Gosling)
  • Alex Cross(interview met Matthew Fox)
  • The Hobbit(interview met Peter Jackson)
  • Argo(interview Ben Affleck)
  • Skyfall(interview cast)
  • Skyfall(interview Daniel Craig)
    FILMS - ARCHIEF - DEEL 2
  • The Dark Knight Rises(interview cast)
  • Brave(interview John Lasseter)
  • The Amazing Spider-Man(interview cast)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Dark Shadows(interview Johnny Depp/Michelle Pfeiffer)
  • Mirror Mirror(interview Julia Roberts)
  • Titanic 3D(interview Kate Winslet en James Cameron)
  • Perfect Sense(interview Eva Green)
  • Safe House(interview Denzel Washington)
    FILMS - ARCHIEF: DEEL 3
  • Captain America: The First Avenger
  • Fast & Furious 5
  • Water for Elephants
  • Thor
  • Just go with it
  • I am number four
  • Salt
  • Eat Pray Love
  • The Green Hornet
  • Clash of the Titans
    ACTEURS
  • Russell Crowe
  • Sandra Bullock
  • Adrien Brody
  • Jessica Alba
  • Jean Reno
  • Thandie Newton
  • Michael Madsen
  • Foto
            


    Filmsites
    Nederlandstalig
  • Cinenews
  • Cinebel
  • De Filmblog
  • Supercalifragilistic
  • Filmfreak
  • Filmtotaal
  • Movienewz
  • Moviemachine
  • Movie
  • In de bioscoop
  • Biosagenda
  • Cinevox
  • Vlaamse Film
  • Cineme
  • Cinema
  • Moviegids
  • De Filmkrant
  • Filmabides
  • De betere film
  • Moviesnet
    Engelstalig
  • Internet Movie Database
  • Film.com
  • Deadline
  • Empire
  • Movieinsider
  • Moviefanatic
  • The Wrap
  • Hollywoodreporter
  • The Film Stage
  •       


    Bioscopen
  • Kinepolis
  • UGC
  • Utopolis
  • Cartoon's
  • Euroscoop


  • Filmmaat-
    schappijen
  • Paramount Pictures
  • Universal Studios
  • Warner Bros
  • Sony Pictures
  • Fox
  • Miramax
  • MGM
  • Touchstone pictures
    Foto
  • Hollywood Walk of Fame
  • Startpagina !
    CINEMA - UW ONLINE FILMKRANT

    30-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Top 10 meest bezochte films in België(2008)

      1) Loft
      2) Indiana Jones & The Kingdom of the Crystal skull
      3) Kung Fu Panda
      4) Quantum of Solace
      5) Bienvenue chez les Ch'tis
      6) The Dark Knight
      7) Wall-E
      8) Asterix et les Jeux Olympiques
      9) Hancock
    10) Madagascar 2



    Zo beste filmfreaks, dit was mijn laatste artikeltje voor 2008.
    Ik zou hierbij van de gelegenheid gebruik willen maken om iedereen een gelukkig nieuwjaar, een gezond en voorspoedig 2009, en een fantastisch filmjaar toe te wensen.
    See you next year.


     





     

     

     

     

     

     

    30-12-2008 om 16:23 geschreven door Patje007


    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hollywood verdient goed aan kerstweekend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hollywood kan zich in deze kerstperiode verheugen op erg goede resultaten: een vijftal nieuwe producties doen de kassa in Noord-Amerika luider rinkelen dan ooit. Het vier dagen tellende kerstweekend leverde in de Verenigde Staten en Canada maar liefst 173 miljoen dollar op, omgerekend 123 miljoen euro.

    De grootste kaskraker was "Marley and Me", een film over een eigenzinnige maar trouwe hond. De prent met Jennifer Aniston en Owen Wilson in de hoofdrol bracht 51,7 miljoen dollar in het laatje, veel meer dan verwacht werd. In onze contreien is het nog tot in maart wachten tot "Marley and Me" ook hier te bekijken is.

    Op de tweede plaats staat de Disneyfilm "Bedtime Stories", waarin Adam Sandler een wat vreemde klusjesman speelt die zijn fantasie plots gedeeltelijk ziet uitkomen. "The Curious Case of Benjamin Button", over een verliefde man (Brad Pitt) die jonger wordt in plaats van ouder, sluit de top drie af.

    Daarnaast kende ook de oorlogsthriller "Valkyrie" met Tom Cruise in de hoofrol, een goede start in de Verenigde Staten. De enige nieuweling die op een teleurstellende plaats onderaan de kassaranglijst bleef steken, was "The Spirit", een verfilming van de strip van Will Eisner met onder andere Samuel L. Jackson en Scarlett Johansson in de cast.

    29-12-2008 om 17:52 geschreven door Patje007


    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gwyneth Paltrow vertelt over haar nieuwe film 'Two Lovers'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gwyneth Paltrow is na een paar jaar afwezigheid weer helemaal terug! Door haar rol als Pepper Potts in de superheldenfilm 'Iron Man' staat zij weer volop in de schijnwerpers. Op het Festival van Cannes presenteerde de 35-jarige actrice (geboren: 1972) haar nieuwste film 'Two Lovers': "een film over verlangen en obsessie", volgens regisseur James Gray.

    'Two Lovers' vertelt over de jongeman Leonard (Joaquin Phoenix) die verzot is op twee vrouwen. Gwyneth Paltrow speelt Michelle, één van deze dames waar Joaquin Phoenix verzot op is, Vinessa Shaw speelt Sandra, de andere. Zij is een nette meid en Leonard's ouders zien hem maar wat graag met haar verder gaan. Leonard zelf is echter helemaal weg van Michelle, een vrouw die beduidend minder deugdzaam lijkt maar die hij misschien daarom wel juist zo spannend vindt.

    Het personage van Michelle lijkt ver van jou af te staan. Hoe begreep je hoe zij zich voelde?

    Gwyneth Paltrow: Ik vond haar fascinerend; ze is beklemmend en toch meelijwekkend. Je ziet dat ze vast zit in een verschrikkelijke vicieuze cirkel, maar tegelijk merk je dat er ergens een vrijgevochten vrouw in haar schuilt. Ik voel me verbonden met haar ook al zijn we zo verschillend. Ik geloof erin dat we allemaal van één groot wezen of ziel afstammen, daardoor kan ik me verbonden voelen met iemand die niet zoals mij is.

    Hoe kon je jezelf in haar inleven?

    GP: Iedereen heeft wel meerdere lagen die je vanuit je levenservaring gekregen heb. Ik heb een geweldig leven, maar ook ik heb mindere dingen meegemaakt en daardoor krijg je meer diepgang.

    Wat sprak jou aan in deze film?

    GP: Toen ik het script las raakte het me echt. Ik vond het einde ook erg sterk. Ik hou van de spirituele boodschap van het verhaal: er is een oud-Joods geloof dat zegt dat een slechte vrouw een man in het slechte meesleept, net zoals een goede vrouw een man meeneemt naar dat wat goed is. Dan hoeft zo'n slechte vrouw niet per definitie een slecht persoon te zijn, maar gewoon een vrouw die ongeschikt is voor die man. Daar gaat deze film over. Sandra staat voor wat voor Leonard het goede is.

    ©Magnolia Pictures

    Vindt je het jammer dat jij de rol van Sandra niet speelt?

    GP: Nee, ik vond deze rol juist een geweldige kans om een complex iemand vol tekortkomingen te spelen.

    Wat voor voldoening geeft 'Two Lovers' jou, nu die af is?
    GP: Dat ik me na een lange afwezigheid weer helemaal in een rol voelde opgaan. Ik ben een lange periode voltijds als moeder van twee kinderen bezig geweest. Maar begrijp me niet verkeerd, dat is het mooiste van mijn leven dat er is! Het is goed weer terug te zijn en deze film was voor mij wel een soort van redding.

    Jodie Foster zei ooit dat het erg lastig is om een comeback te maken in Hollywood als je er een tijd tussenuit geweest bent. Heb jij dat ook zo ervaren? Jij bent immers net ook een lange tijd uit de roulatie geweest.

    GP: Hollywood is inderdaad keihard: er kan altijd iemand die jonger en mooier is dan jou opduiken. Ik heb gewoon ontzettende mazzel gehad dat zogauw ik terugkeerde zowel Jon Favreau als James Gray mij zulke kansen gaven. En zo mocht ik ook nog eens werken met Robert Downey Junior en met Joaquin Phoenix! Dat overkomt je maar één keer in je leven. Althans, niet helemaal één keer, aangezien we nu een tweede Iron Man gaan maken.



    Two lovers speelt vanaf 24 december in de Kinepolis-bioscopen.






    22-12-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luhrmann maakt film over de door de staat geroofde Aboriginalkinderen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Naar de film 'Australia' met Nicole Kidman en Hugh Jackman is reikhalzend uitgekeken. Het gigantische epos zapt vrolijk van western naar oorlogsfilm, van romantiek naar komedie. Nu nog het budget terugverdienen.

    Het is onmogelijk om Baz Luhrmann te zien als een geld verkwistende, onverantwoordelijke dromer: zoals de Australische regisseur (46) in het poepdure Claridge's in Londen zit, lijkt hij nog het meest op een tiener met grijs haar. Hij drinkt mineraalwater uit een designfles en veert af en toe op uit zijn zetel om zijn woorden kracht bij te zetten.

    Soms wisselen hij en Hugh Jackman, van interviewploeg; ze proberen elkaar de loef af te steken met zelfrelativerende grappen en noemen je allebei 'mate'. Typische Australiërs in actie.

    Twentieth Century Fox kan een ander verhaal vertellen. Natuurlijk is Luhrmann de wonderboy die Leonardo DiCaprio Shakespeare liet spelen in Romeo + Juliet en musicals weer hip maakte met Strictly ballroom en Moulin rouge. Kassa kassa, ook al is Luhrmann een ziekelijke perfectionist. Hij en zijn echtgenote Catherine Martin - Luhrmann noemt haar meestal 'CM' - willen altijd spectaculaire kostuums en decors.

    Voor Australia ging hij nog een stap verder: hij trok met een crew van vierhonderd man het bloedhete Australische binnenland in - 'David Lean filmde ook alles op locatie!' - en besloot dan doodleuk om het adembenemende landschap in de studio nog wat te 'verbeteren' met de computer. De film kostte uiteindelijk 130 miljoen dollar - 30 miljoen meer dan gepland.

    Twee dagen voor de wereldpremière zat Luhrmann nog te monteren. In Australië is de film al twee weken nummer één in de bioscoop; nu is het afwachten wat de rest van de wereld zal doen. België bijt woensdag de spits af.

    Met Australia creëert Luhrmann naar eigen zeggen een 'mythologisch' Australië. 'Het gaat niet over Australië, zoals Casablanca niet over Casablanca gaat. Het is een metafoor, een plek waar mensen naartoe vluchten. Voor Lady Sarah Ashley (Nicole Kidman, red.) is het de verste plek op aarde. Ze gaat ernaartoe en wordt erdoor veranderd, zoals Lawrence in Lawrence of Arabia of Karen Blixen in Out of Africa.'

     

    'Al mijn films komen uit mijn hart, al zijn Strictly ballroom of Romeo + Juliet meer zoals een mooie stoel waar ik trots op ben. De origine van Australia zat me veel dichter op de huid: CM en ik wilden niet dat onze kinderen van die internationale weesjes zouden worden die drie jaar in New York hebben gewoond, en dan even in Parijs. Australië moest hun thuis worden.'

    'Ik verdiepte me op dat moment in de geschiedenis van mijn land, omdat ik ook zocht naar een canvas waarop ik een grootse, romantische, komische avonturenfilm kon projecteren. Maar mijn land heeft ook een duister hoofdstuk: de aboriginalkinderen die uit hun huizen zijn geroofd en in instellingen gestopt, de zogenaamde stolen generation. Daar zijn al prachtige films over gemaakt, zoals Rabbit proof fence, maar dat zijn films voor de mensen die al bekeerd zijn. Ik wilde datzelfde onderwerp in een film voor een groot publiek stoppen, zoals je een bittere pil in een dessertje verbergt.'

    Dat thema is uiteindelijk de film gaan overheersen, zeker in Australië, waar al twee weken over niets anders wordt gepraat. Luhrmann noemt zichzelf een 'typische Australiër' wat dit onderwerp betreft. 'Ik groeide op in een vrij racistische streek, waar aboriginals boons werden genoemd en als een verloren ras werden beschouwd. We gaven af en toe geld aan de missies; ik wist dat die voor aboriginalkinderen zorgden, maar niet dat die kinderen met geweld werden afgenomen van hun ouders.'

    'Als Barack Obama in Australië was geboren, zou hij in een instelling zijn gestopt en te horen gekregen hebben dat zijn ma dood was. Hij zou een nieuwe naam gekregen hebben en geherprogrammeerd zijn. Ze zouden er “het zwarte er wel hebben uitgekweekt,, zoals een personage in de film zegt. Dat heb ik niet verzonnen: het komt uit een rapport van een plaatselijke functionaris.'

    Hugh Jackman, die er even later komt bijzitten, wist een beetje meer. 'Toen ik negentien was, ging mijn liefje voor drie maanden op reis. Dat had ik het jaar voordien zelf gedaan, dus ik wist dat ze me zou vergeten; om daar niet aan te denken, nam ik een baantje aan in de outback. De armoede die ik toen zag, tartte alle verbeelding.'

    'Op de middelbare school had ik wat algemene dingen geleerd over de cultuur van aboriginals, gezichtsbeschildering en didgeridoo's. In de outback leerde ik voor het eerst aboriginals kennen. Maar op de universiteit kreeg ik pas echt een schok, toen ik leerde over de stolen generation.'

    Terwijl de opnamen van Australia bezig waren, kreeg Australië een nieuwe eerste minister, die officieel zijn excuses aanbood aan de aboriginals. 'Tot een jaar geleden waren er nog mensen die alles ontkenden', zegt Jackman. 'Dat wordt nu niet meer gepikt. De reden waarom het zo lang heeft geduurd voor we ons verontschuldigd hebben, was natuurlijk financieel: Australiërs waren bang dat ze compensatie zouden moeten betalen. Maar de speech van Rudd was onschatbaar: eerlijk, duidelijk.'

    De zeven plagen van Egypte

    Luhrmann laat de film vertellen door Nullah, een kind van een aboriginalmoeder en een blanke vader. Gemengde relaties waren weliswaar wettelijk verboden, maar kwamen wel vaak voor. De overheid erkende ze ook impliciet, door kinderen van gemengde afkomst bij hun ouders weg te halen - de idee was, dat zij 'minder zwart' waren en dus nog heropvoedbaar.

    'Brandon Walters, die Nullah speelt, was een revelatie', zegt Luhrmann. 'Waarschijnlijk is hij op dit moment een hagedis aan het vangen, terwijl er in Hollywood wordt gediscussieerd of hij een Oscarnominatie krijgt. Brandon is een kind uit de bush: hij had al films gezien, maar hij had geen idee hoe ze gemaakt worden. Het cliché gaat dat filmen met kinderen onmogelijk is, maar met hem werken was zo gemakkelijk. Hij werd ook goed opgevangen door zijn familie.'

    'Ik zou dit niet mogen verklappen, maar zijn zusje was zijn doublure in deze film. Kinderen mogen maar een paar uur per dag werken, en veel scènes waar je denkt hem te zien, zijn eigenlijk zijn zusje, die er op de rug net hetzelfde uitziet.'

    Het lag dus niet aan Walters dat de film zo duur was. Maar de ploeg werd met de zeven plagen van Egypte geconfronteerd. 'Een typisch voorbeeld was die keer dat we niet konden filmen omdat het voor het eerst in honderd jaar regende op die plek', zegt Luhrmann met een zucht. 'Of de dag dat we de paarden gingen filmen - er stonden er zevenhonderd klaar, maar toen kwam een man van het ministerie zeggen dat er een besmettelijk paardenvirus was uitgebroken en dat ze alle zevenhonderd in quarantaine moesten. Je lacht, maar de problemen overtroffen alles wat we in onze stoutste dromen hadden bedacht.'

    Honderd keer vallen

    Jackman speelt een veedrijver, maar was voor de film niet zo'n paardenfanaat. 'Ik reed twee keer per jaar en was nooit helemaal op mijn gemak op zo'n beest. Dus heb ik eerst leren rijden zonder zadel, omdat mijn leraar vond dat ik anders 'geen goede relatie met mijn paard kon ontwikkelen'. (lacht) Maar hij had gelijk: zonder zadel voel je precies hoe je paard beweegt en kun je het veel gemakkelijker bijsturen. (droogjes) Na de eerste honderd keer vallen, ben je daar ook niet meer zo bang voor.'

    Jackman maakte zich alleen zorgen omdat de film zoveel genres mengt, dat hij als acteur geen voorbeelden had om zich aan te spiegelen. Luhrmann ziet de sluipschutters al klaarzitten. 'Voor critici is het moeilijk te bevatten, iemand als Peter Jackson of ik die iets grandioos willen maken. Het publiek heeft daar minder moeite mee. Ik ben blij dat we al twee weken op één staan in de cinemalijsten; anders zou de kritiek niet mals geweest zijn. Alhoewel ze nu zeggen dat High school musical niet echt een concurrent is. Nou, daar denkt mijn dochter toch anders over. (lacht)'

    'Zelfs als de film niet genoeg geld opbrengt, zal iemand wel met een gelijkaardig idee aan de slag gaan, crisis of geen crisis. Studio's en critici hebben soms zo weinig verbeelding: “Musicals zullen nooit meer geld opbrengen in Hollywood, Baz, - dat was vóór Strictly ballroom. “Jongelui gaan niet naar Shakespeare kijken, Baz, - dat was vóór Romeo + Juliet.'

    'Weet je: ik heb nooit een goede recensie gekregen in de New York Times, Variety of Newsweek, tot nu. Misschien moet ik me nu pas echt zorgen maken.'



    'Australia' draait vanaf woensdag 17 december in onze zalen.












    16-12-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    13-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hugh Jackman presenteert Oscars
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Australische filmster Hugh Jackman presenteert op 22 februari de 81e editie van de Academy Awards, beter bekend als de Oscars. Dat heeft de organisatie van de prestigieuze filmprijzen bekendgemaakt.

    De 40-jarige acteur is momenteel te zien in het romantische epos 'Australia', waarin ook Nicole Kidman een van de hoofdrollen vertolkt.

    Jackman werd in 2000 bij een groot publiek bekend als superheld Wolverine in de film 'X-Men'. Ook speelde hij in 'The Prestige' en 'Van Helsing'.

    13-12-2008 om 17:48 geschreven door Patje007


    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tilda Swinton over Burn After Reading:

    ‘Burn after Reading’ draait rond de afpersingspoging van twee bedienden van een fitnesscentrum (Pitt en McDormand), die gevoelige informatie over een ex-CIA-agent (Malkovich) in handen hebben gekregen. Maar de ex-agent weigert om ook maar een dollar te geven. En wanneer zijn vrouw (swinton) hem wil verlaten voor een regeringsambtenaar (Clooney), wordt hij helemaal dol.


    Foto van Tilda Swinton



    Hoe was het werken met Joel en Ethan Coen?

    Tilda Swinton: «Het zijn bijzonder aardige kerels. En ze amuseren zich geweldig met de acteurs. Meestal zitten ze onder hun tweetjes luid te giechelen. En zelfs wanneer de camera’s lopen. Zeer vreemd.»

    Maar vlotte het met twee regisseurs?

    TS: «Ik heb al met twee regisseurs op een set gewerkt. David Siegel en Scott McGehee voor ‘The Deep End’. Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit met hoeveel ze zijn.

    Misschien bestaat er de fantasie dat één regisseur achter de camera alles orkestreert, maar zo iemand kom je vrij zelden tegen. Enfin, dat is mijn ervaring toch. Films maken doe je altijd in groep.

    Soms heb je een regisseur die een heel creatieve producer of cameraman heeft. Joel en Ethan zijn heel symbiotisch. Het zijn broers, dus misschien is dat de reden. David en Scott vechten al hun conflicten uit tijdens het schrijven. Eens ze op de set komen hebben ze één gezamenlijke visie.

    Bij de Coens gebeurt alles heel organisch. Ze denken als één filmmaker.»

    Kan u meer duidelijkheid geven over deze film? Want Joel en Ethan, hoe aardig ze ook mogen zijn, vertikken het om ook maar een hint naar een interpretatie te geven.

    TS: «Hun scenario is heel precies en werkt als een perfect geoliede machine. Daarom denk ik dat je de film al kan voelen vanuit het script. Neem nu het begin en het einde: we vallen neer op een plek op deze aarde en na twee uur zijn we er weg. Het is een beetje zoals iemand die met een pen op de aardbol een plaats aanstipt. Je begint een verhaal te vertellen. Wanneer de pen weggaat, is het verhaal gedaan.
    Joel en Ethan suggereren dus al meteen een willekeurige, toevallige kijk op het menselijke bestaan. Alsof ze zeggen: dit kan overal gebeuren.
    Het doet me een beetje denken aan sommige benaderingen uit de 18de eeuw. In de stijl van iemand als Jonathan Swift.

    Ik geef nu wel commentaar als buitenstaander, want tegen mij zeggen ze ook niet veel. Ik weet dus niet veel meer dan jij. Ik ken Joel en Ethan als vrienden, maar ze zullen geen levende ziel uitleggen waar de film nu juist over gaat. Dus wat ik hier heb gezegd, is een beetje speculeren.»



    Is het voor u een komedie of een politieke satire?

    TS: «Voor ik de film voor het eerst zag, vertelden al mijn Amerikaanse collega’s dat hij hilarisch was. Funny, funny, funny, ha-ha-ha. Wel, ik heb amper gelachen. Ik vond de film zó donker.

    Ik denk dat het een satire is en een heel uitzonderlijk werk. Je zal Joel dat nooit horen zeggen, maar ik vind het een extreem politieke film. Maar zoals ik al zei, geen politiek film op nationaal vlak. Meer op cultureel vlak.
    Joel en Ethan nemen een moment in dit tijdperk, deze eeuw, maar zonder een onderwerp te kiezen dat de VS typeert. Het verhaal had zich ook elders kunnen afspelen. Maar het genre zou je dan weer wel een Amerikaanse specialiteit kunnen noemen. De film gaat voor mij vooral over een ingesteldheid van veel mensen. Een echte nachtmerrie(lacht)


    De humor spruit vooral voort uit het feit dat al die mensen blunderen op een groteske manier…

    TS: «Absoluut. Ik denk dat er hier iets gelijkaardig aan de gang is als in ‘Michael Clayton’.
    Waardoor beide werken films van deze tijd zijn. Ik geloof dat er over heel de wereld wordt gedacht dat het systeem van onze moderne industriële maatschappij prima werkt, dat het gerund wordt door mensen die weten wat ze doen en dat de leiders supermensen zijn die boven menselijke fouten en emoties staan.

    We hebben de neiging te geloven dat we kunnen vertrouwen op deze mensen. Waardoor we onze eigen verantwoordelijkheden mogen opschorten. Laat die mensen doen, ze zullen alles wel goed doen terwijl wij slapen.
    Zowel ‘Michael Clayton’ en ‘Burn after Reading’ vestigen er onze aandacht op dat we die algemene gedachte dringend moeten bijstellen. In die zin zijn die films zeer politiek én belangrijk. Ik denk dat ze ons oproepen tot een zekere verantwoordelijkheid.

    We moeten allemaal beseffen dat mensen en geen superwezens deze maatschappij runnen. Daarom moeten we die mensen ook zeer goed kiezen. Want we vergeten altijd het menselijke aspect.»


    De affiche van de film Burn after reading



    12-12-2008 om 17:44 geschreven door Patje007


    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Samuel L. Jackson naar aanleiding van de release van Lakeview Terrace: Deel 2.

    Samuel L. Jackson speelt een racist in ‘Lakeview Terrace’
    «Ik sta niet elke morgen op met het idee: Gotta be cool!»

    DEAUVILLE De 59-jarige Samuel L. Jackson kan elk personage overtuigend neerzetten. Ook dat van een racistische politieman in ‘Lakeview Terrace’ , de nieuwe film van auteur Neil LaBute (‘In the Company of Men’,‘The Wicker Man’). Meteen het bijzondere aan deze thriller. ‘Lakeview Terrace’ komt subversief uit de hoek door de rollen om te keren. In de meeste Hollywood-films is het immers de blanke die zich racistisch gedraagt. 

    Een jong gemengd koppel (Patrick Wilson en Kerry Washington) verhuist naar een relatief rustige woonwijk in Los Angeles. Buurman is Abel (Jackson), een oudere politieman met twee kinderen die gemengde huwelijken maar niks vindt. Hij laat dat ook goed merken, waardoor er een mini-oorlog tussen de buren uitbarst.

    ©Sony Pictures


    We zien relatief weinig interraciale relaties in Hollywood-films. Is dat nog altijd een taboe in de VS?

    Samuel L. Jackson: «Ik weet het niet zo goed. Misschien wel in de filmwereld (lacht), maar niet in de VS. Ik ken heel veel interraciale koppels. Je vindt ze tegenwoordig overal.»

    Het probleem in de film lijkt meer van sociale dan van raciale aard. In de ogen van uw personage Abel vormen die jonge, rijke mensen het probleem…

    «Het is inderdaad complexer. De lont had eigenlijk uit het kruitvat kunnen getrokken worden. Maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. Toch is er een moment in de film waarop de twee buren bijna een consensus bereiken. Je voelt dat ze bijna oké zijn met elkaar. Maar dan besluit het koppel dat er een klassenverschil bestaat tussen hen en Abel. Dat jonge koppel draagt op dat moment evenveel schuld als de politieman. Beiden overschrijden vervolgens een grens, waardoor niemand nog terug kan.»

    Accepteert een regisseur zoals Neil LaBute uw ideeën op de set?

    «Zeker. Er zijn trouwens heel wat dingen die we veranderd hebben in het script. In een vroegere versie leefde de vrouw van Abel nog en ging het er in zijn huis heel vijandig aan toe. Maar dat maakte van hem enkel een andere soort van bad guy. Ik vond echter dat Abel geen gewone, harde schurk mocht zijn. Daarom leek het me beter dat zijn vrouw al overleden was en dat hij veel wrok koesterde. Op die manier is hij veel interessanter en brengt hij het publiek aan het denken. In de zin van: ‘Kijk, ik begrijp wel hoe Abel zich voelt. En de buren behandelen hem op die manier. Tja, dan moet hij wel zo reageren.’ Die benadering was veel boeiender.»


    In het verleden waren veel Afro-Amerikaanse acteurs bijna verplicht om vooral bendeleden, gevangenen en moordenaars te spelen. Plots zagen we u als een ‘goeie’ in ‘Star Wars’ en Morgan Freeman als president van de VS…

    «Morgan begon als pooier. Oké? Vergeet dat vooral niet (lacht). Hij kreeg zijn eerste Oscarnominatie voor het spelen van een pooier. En Denzel (Washington) kreeg zijn eerste Oscar voor beste acteur voor zijn vertolking van een bad cop. Not a nice guy. Hollywood is drastisch veranderd over de jaren. De bewijzen zijn er. Will Smith is de grootste ster van Hollywood. Hij heeft trouwens als producer mijn looncheque voor deze film gesigneerd. Will speelt heel gevarieerd. Denzel en Morgan ook. We hebben allemaal genoeg dingen gedaan die de poorten openden voor jonge kleurlingen. Ze weten nu dat acteren voor iedereen een winstgevende job kan zijn. Jonge mensen die films maken en verhalen schrijven hebben bovendien school gelopen met mensen van alle mogelijke etnische groepen. Daardoor staan de rollen nu open voor iedereen. Advocaten en dokters kunnen nu zwart of Aziatisch zijn. Mensen die andere mensen beroven hoeven niet noodzakelijk meer zwart te zijn. In Amerika lopen er nu trouwens zoveel arme mensen rond, dat je meer kans hebt om overvallen te worden door een blanke.»

    ©Sony Pictures

    Wat ligt er voor u in het verschiet?

    «Ik begin straks met een film die ‘Unthinkable’ heet. Het gaat over een kerel die drie atoombommen plaatst in drie verschillende steden in de VS. En wij proberen hem op te sporen. Verder is er ‘Soul Men’, de laatste film die ik deed met Bernie Mac. En in december mag je je verwachten aan de Frank Miller-film ‘The Spirit’.»

    U speelt de slechterik in die film?

    «Ja, hij heet ‘the Octopus’. Hij is de aartsvijand van The Spirit. Hij is een beetje zoals The Joker in ‘The Dark Knight’. Maar… grappiger en met meer kostuums. (lacht)»

    U staat ook bekend als een mode-icoon. Hoe zou u uw stijl kunnen omschrijven?

    «Comfortably chique! Armani en een leuk Jacques Tati-hemd met een gescheurde jeans. Ik hou er wel van om gemakkelijk te zitten in mijn kleren. Ik sta niet elke morgen op met het idee: ‘Gotta be cool!’»

    U zei 10 jaar geleden dat Spike Lee een dinosaurus was…

    «Dat heb ik nooit gezegd! Of wel? Ik noemde hem een dinosaurus? Welke soort van dinosaurus?»

    Wil u nog met hem werken?
    «Zeker. Als je hem volgende week ziet, vraag of hij een job voor me heeft. We zijn buren in New York. We zien elkaar veel. Ik zag hem vorige jaar nog toen ik blond haar had (lacht).»

    Hij was nogal verbolgen omdat u 38 keer ‘nigger’ had gezegd in ‘Jackie Brown’…

    «Ja, en toen maakte hij ‘Bamboozled’ en overtrof dat in de eerste vijf minuten.»


    De affiche van de film Lakeview Terrace

    10-12-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    09-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Special: The day the earth stood still
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Plot: Een buitenaards wezen genaamd Klaatu bezoekt samen met zijn onvernietigbare robot Gort de aarde. Hij heeft een belangrijke waarschuwing voor de bewoners van de aarde: als de mensheid niet stopt met hun oorlogen dan zullen buitenaardse vredestichters wraak nemen en de aarde vernietigen.
    Regeringsleiders vanuit alle hoeken van de aarde en vooraanstaande wetenschappers verdringen zich vervolgens om het raadsel achter het bezoek van Klaatu te ontwarren.


    Reeves is indrukwekkend als de mysterieuze buitenaardse bezoeker Klaatu, die de bewoners van onze aardkloot een grimmige maar overduidelijke boodschap komt bezorgen: "Als jullie niet op jullie medemens en jullie planeet beginnen te passen, zal er binnenkort niks meer van jullie of jullie woonplaats overblijven!"

    Reeves is natuurlijk niet de eerste die deze iconische rol neerzet. 57 jaar terug kroop de Britse karakteracteur Michael Rennie in de huid van de enigmatische alien. Het originele 'The Day the Earth Stood Still' groeide dankzij de strakke regie van 'The Sound of Music'-cineast Robert Wise, de omineuze thereminscore van Bernard Hermann en een destijds toepasselijke Koude Oorlogboodschap uit tot een regelrechte sciencefictionklassieker.

    Productiemaatschappij Twentieth Century Fox vond het een jaartje terug dan ook hoog tijd om het verhaal in een moderner jasje te steken. De speciale effecten zijn aanzienlijk opgepimpt: hoe de legendarische robot Gorth er in deze incarnatie zal uitzien is nog niet duidelijk, maar de ontploffingen en gevechtssequenties beloven in ieder geval veel verbluffende 'eye candy'.

    Bovendien wordt Reeves op het grote scherm vergezeld door niemand minder dan 'A Beautiful Mind'-knapperd Jennifer Connelly en Will Smiths zoontje Jaden, die in 'The Pursuit of Happyness' reeds toonde wat hij in zijn mars had. In de regisseursstoel nam dan weer Scott Derrickson plaats, de man die met het duiveluitbanningdrama 'The Exorcism of Emily Rose' vriend en vijand verbaasde.

    Wanneer Reeves zijn nieuwste prent komt voorstellen in Amsterdam, maakt hij een ontzettend opgewekte indruk. 

    Was u net zoals miljoenen filmfanaten vertrouwd met de originele film?

    Keanu Reeves: Ik zag de film toen ik nog heel jong was en vond 'm toen al fantastisch. Bovendien was het enorm interessant om mijn indrukken van toen en nu met elkaar te vergelijken. Toen ik de prent enkele jaren terug opnieuw bekeek, ontdekte ik pas hoe subversief hij wel was. Er worden verschillende zaken aangekaart: de rol van de media, de artificiële creatie van angst, noem maar op. Dat zijn natuurlijk dingen die ik destijds niet doorhad. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: het gaat om een enorm moedige prent, die Scott en mij inspireerde om een geweldige remake te maken.

    Het origineel oogt nu toch een beetje gedateerd, niet?

    Keanu Reeves: Dat klopt. Vooral de boodschap aan het einde van de prent is enorm uitdagend. Het komt er eigenlijk op neer dat de buitenaardse wezens de mensheid een flink standje geven. Hun boodschap is nogal ironisch: "Jullie zijn alles aan het kapot maken. Stop daarmee of wij maken jullie kapot!" (Lacht)


    Hoe hebt u een iconisch personage als Klaatu aangepakt?

    Keanu Reeves:
     Goed dat je dat vraagt, uit dat element haalde ik immers het meeste plezier. Ik denk dat Klaatu in principe geen lichaam heeft. Hij is een energiebron die zich op verschillende manieren kan verplaatsen. Ik heb geprobeerd hem neer te zetten als een ongewone bestaansvorm die met zijn nieuwe situatie worstelt.

    Als ik het goed begrijp is uw Klaatu donkerder dan in het origineel? 

    Keanu Reeves:  In onze versie komt hij iets meer sinister uit de hoek. Er is niks mis met de originele prent, maar de warme, lieve aanpak zou nu ongelooflijk naïef overkomen.

    Gelooft u zelf in aliens? 

    Keanu Reeves: Natuurlijk geloof ik in buitenaardse wezens. Zou het niet ongelooflijk naïef zijn om te geloven dat wij de enige levende, voelende wezens in het universum zijn? Ik wil niet zeggen dat we binnenkort aliens zullen ontmoeten, maar dat het tot de mogelijkheden behoort zal ik nooit ontkennen.

    Waarom waagde u zich nu voor het eerst in uw carrière aan een remake? 

    Keanu Reeves: Het origineel blijft een verbijsterende film die een fantastisch verhaal vertelt. Daarenboven zijn de thema's die aangesneden worden nog steeds relevant. Het leek me dan ook een geweldig uitgangspunt voor een uitdagend drama. Dat Scott, de regisseur, enorm gepassioneerd was door het project en dat ik het scenario fantastisch vond, hielp natuurlijk ook. Onze versie gaat ervan uit dat de mensheid op een breekpunt is beland. Overal zien we de gevolgen van onze verschrikkelijke houding ten opzichte van de natuur. Nu pas stellen wij: "Zijn we bereid om te veranderen?" De film fungeert dan ook als een spiegel voor onze samenleving.

    Walgt u niet van die overdaad aan rammelende remakes?

    Keanu Reeves: Ik ben allesbehalve een fan van remakes. Toen ik Scott ontmoette in zijn huis en gesprekken voerde met de scenarist, bleef ik steeds dezelfde vraag stellen: "Waarom zouden we zo'n geweldige film opnieuw inblikken?" Zij wisten me echter te overtuigen dat een klassieker zoals deze best in een nieuw jasje gestoken mocht worden.

    Zijn er grote verschillen tussen het origineel en jullie versie? 

    Keanu Reeves: Zoals ik al zei: het uitgangspunt van het origineel zou nu niet meer werken. In onze versie krijgt de mensheid ook een kans, maar ze moeten wel instaan voor de consequenties van hun verschrikkelijke gedrag. Mijn tegenspeelster Jennifer Connelly zegt iets ongelooflijks interessant in de film: "Dit is ons moment." Dat is een zinnetje dat je op verschillende manieren kan interpreteren.

    Iets helemaal anders: maakt u nog muziek? 

    Keanu Reeves: Thuis wel, ja. Maar mijn groep Dogstar is een tijdje terug gesplit. Waarom? Je speelt negen jaar samen in muffe koten en begint elkaar te haten. Dat is niet bepaald bevorderlijk voor je muzikale ontwikkeling. (Lacht) Ik overdrijf, hoor. We haten elkaar niet. Het is gewoon allemaal een beetje ingewikkeld geworden.

    U hebt al in verschillende films met een spirituele boodschap gespeeld. Kan u iets vertellen over uw eigen geloof of filosofie? 

    Keanu Reeves: Natuurlijk heb ik een spirituele kant, alleen lijkt deze in de verste verte niet op wat er in mijn films verkondigd wordt. Hoewel ... uiteindelijk gaat elk geloof terug op dezelfde metaforen en verhalen. Denk nu niet dat ik in weerwolven of vampieren geloof. Maar ik ben er wel van overtuigd dat er meer is dan het blote oog kan zien. Dat heb ik al doende ondervonden.




    Regie: Scott Derrickson
    Genre: drama, science-fiction
    Tijdsduur: 106 minuten
    Jaar: 2008
    Acteurs: Keanu Reeves, Jon Hamm, Jennifer Connelly, John Cleese, Kathy Bates, Jaden Smith, Aaron Douglas...


    The day the earth stood still speelt vanaf 10 december 2008 in de Kinepolis-bioscopen



    09-12-2008 om 19:57 geschreven door Patje007


    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Samuel L. Jackson naar aanleiding van zijn nieuwste film Lakeview Terrace.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Samuel L. Jackson speelt in Lakeview terrace een racistische agent. Zwarten kunnen tegenwoordig echt alle rollen krijgen, stelt hij tevreden vast.

    De razernij waarmee hij in Pulp fiction Ezekiel 25:17 citeerde alvorens zijn slachtoffers aan flarden te schieten, maakte van Samuel L. Jackson een wereldster. Maar terwijl zijn tegenspeler John Travolta genomineerd werd voor de Oscar van de beste acteur, werd Jackson doorverwezen naar de categorie van de beste bijrol. Sommigen vroegen zich af of zijn huidskleur iets met die beslissing te maken had.

    Jackson is vertrouwd met de problematiek. Hij maakte als puber de segregatie in Tennessee mee, was actief in de Civil Rights Movement en liet zich eind jaren tachtig als acteur opmerken in Do the right thing, Mo' better blues en Jungle fever, drie films van de strijdlustige zwarte regisseur Spike Lee. In Lakeview terrace, een B-thriller die hij samen met de regisseur Neil Labute vlot boven de middelmaat uittilt, speelt hij zelf de racist. De oerconservatieve agent Abel Turner probeert de nieuwe buren weg te pesten omdat hij het gemengde paar niet kan uitstaan.

    'Precies omdat Abel in niets op mij lijkt, was het leuk om hem te spelen', vertelt Jackson. 'Ik kreeg de kans om gevoelens en ideeën te exploreren die ik zelden of nooit meemaak: heerlijk!'

    U hebt vermeden dat het hoofdpersonage een archetypische slechterik is. Hebt u begrip voor een agent die zijn buren viseert vanwege hun gemengde huwelijk?

    'In mijn ogen is hij niet door en door slecht. Ik hoop de kijker aan het denken te zetten door begrip los te weken voor zijn standpunt. Hij is ook maar een mens die probeert te voldoen aan de behoeftes van hemzelf, de kinderen, de wijk, de samenleving. Anders dan ik, houdt Abel vast aan heel rigide richtlijnen over hoe je moet leven. In zijn twintig jaar bij de politie heeft hij veel gezag opgebouwd. Hij intimideert desnoods om dingen gedaan te krijgen.'

    'Die gewoonte speelt ook thuis en in zijn relatie met de buren op. Hij moet alleen twee kinderen opvoeden. Zijn tienerdochter denkt dat hij de slechtste mens op aarde is, maar eigenlijk wil hij haar gewoon beschermen.'

    'In deze wereld een meisje groot brengen is verdraaid niet makkelijk. Hij probeert het toch, op zijn rechtlijnige manier. Soms moet je gewoon nee zeggen. Omdat ik zo vaak nee zei, was mijn dochters slagzin vroeger ook: “Maar het is zo oneerlijk!, Tja, de wereld is oneerlijk. Hoe sneller je dat leert, hoe beter je af bent.'

    In het verleden moesten Afro-Amerikaanse acteurs vaak genoegen nemen met de rol van boef, pooier of junkie. Maar nu zien we u als Jedi in 'Star wars' of Morgan Freeman als God of de president...

    (onderbreekt) 'Morgan begon als pooier, vergeet dat vooral niet. Hij kreeg zijn eerste Oscarnominatie voor het spelen van een pooier. Denzel Washington kreeg zijn eerste Oscar van de beste acteur niet voor de vertolking van een aardige kerel, maar voor de corrupte flik die hij speelde.'

    U speelt nu een racistische agent. Is dat de ware emancipatie?

    'Hell no, waar heb je het over? (schaterlacht) Hollywood is drastisch veranderd in de loop der jaren. Kijk zelf maar. De man die mijn loonbriefje voor deze film tekende, Will Smith, is zwart en de grootste ster van Hollywood. Hij speelt interessante kerels. Ook Denzel Washington en Morgan Freeman spelen heel uiteenlopende personages.'

    'Van Spike-Leefilms tot rollen die deuren openden: we hebben het allemaal gedaan. Daardoor zijn jonge kleurlingen acteren als een winstgevende job gaan bekijken. Film en televisie weerspiegelen dat nu. We hebben sterren van allerlei pluimage. De jongeren die nu filmen en schrijven, liepen school tussen mensen uit alle mogelijke etnische groepen en zijn het gewoon om met iedereen te praten. Iedereen komt in aanmerking voor een rol. Advocaten en dokters kunnen net zo goed zwart of Aziatisch zijn. Zelfs de straatboeven zijn niet noodzakelijk zwart of Mexicaans, ook al zijn die groepen oververtegenwoordigd in de gevangenissen.'

    Amerika is dus klaar voor een zwarte president?

    'Laten we het hopen. Men beweert dat de rassenkwestie geen thema is, maar dat is onzin. Niemand wil er openlijk over praten, maar zwart zijn is een hindernis en vrouw zijn ook.'

    'Ik denk dat president Obama het internationale imago van de VS positief zal veranderen. McCain vertegenwoordigde wat Amerika altijd was. Hij sprak de oorlogstaal en de grote-witte-vaderwoorden die de wereld van ons kent. “We blijven een supermacht, hou daar rekening mee!, Maar dat is precies wat we nu niet moeten zeggen. We moeten deelnemen aan de wereldgemeenschap zonder ze te willen leiden.'

    'We moeten samen met de andere landen ook naar oplossingen zoeken voor alle mensen die hulp nodig hebben. Dat zijn er heel wat, want de middenklasse bestaat niet meer. Ik heb al wat mijn hartje begeert, maar familie van me heeft nog steeds geen geld voor benzine, degelijk onderwijs en gezondheidszorg. De meeste landen helpen hun mensen. Amerika laat dat na. En wij zouden dan the advanced nation moeten zijn? Da's niet mijn idee.'

    'Wat nu gebeurt, is fascinerend en verbaast iemand met mijn achtergrond. Als kind leerde ik dat ik enkel een boef kon worden, nooit president. “Inderdaad, onmogelijk,, heb ik altijd gedacht. Nu blijkt het wel mogelijk. Kinderen uit alle etnische groepen hebben het op tv gevolgd en beseffen dat het wel mogelijk is. Amerika is veranderd. De American dream bestaat dus toch.'

    Dat u in 'Jackie Brown' van Quentin Tarantino 38 keer 'nigger' zei, schoot destijds bij Spike Lee in het verkeerde keelgat.

    'Ja en toen draaide Spike Lee Bamboozled en overtrof daarmee die 38 keer al in de eerste vijf minuten. Maar als je hem volgende week ziet, vraag hem gerust of hij een job voor me heeft.'

    U zit toch niet om werk verlegen?

    'Zeker niet. Ik begin straks aan Unthinkable. In die film probeer ik een kerel te vatten die drie atoombommen verstopt in drie steden. Je ziet me binnenkort ook in Soul men, de laatste film van Bernie Mac (de in Amerika erg populaire acteur die in augustus overleed, red.). In The Spirit van Frank Miller (de tekenaar van Sin city, red) speel ik Octopus, de aartsvijand van The Spirit. Vergelijk hem met The Joker uit The dark knight, maar dan grappiger en met meer kostuums. (lacht) Octopus is een egomaniakaal genie en min of meer onverwoestbaar. Hij en The Spirit slaan elkaar met grote dingen zonder dat ze ooit sterven. Plezant! 't Is een cartoon en zoals je misschien weet, ben ik een grote fan van strips. Meer verklap ik niet. Als je nu al over The Spirit schrijft, mag ik straks misschien niet nog eens naar Europa afreizen. Dat zou jammer zijn. (buldert)



    'Lakeview terrace' loopt vanaf woensdag in de bioscoop.

    07-12-2008 om 16:14 geschreven door Patje007


    06-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cate Blanchett heeft ster op Walk of Fame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Australische actrice Cate Blanchett heeft vrijdag een ster gekregen op de Walk of Fame in Hollywood. Haar ster is al de 2.376 ste op de sterrenboulevard in de Amerikaanse filmstad.

    Blanchett werd vergezeld door Steven Spielberg, die haar regisseerde in 'Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull', en door David Fincher. Deze laatste draaide met haar en met Brad Pitt de film 'The Curious Case of Benjamin Button' die binnenkort in de Amerikaanse zalen komt.

    De 39-jarige Australische actrice werd verschillende keren genomineerd voor een Oscar. In 2005 won ze de Oscar voor beste vrouwelijke bijrol voor haar rol in 'The Aviator' van Martin Scorsese.

    Andere bekende films waarin ze speelde, zijn onder meer 'Elizabeth: The Golden Age', 'I'm Not There' en 'Notes on a Scandal'. Ze was ook te zien in 'The Talented Mr. Ripley' en als elfenkoningin in de 'Lord of the Rings'-trilogie.

    Op de Walk of Fame worden sinds de jaren zestig sterren opgedragen aan filmsterren en persoonlijkheden uit de theater-, tv-, radio- en muziekwereld.

    06-12-2008 om 13:34 geschreven door Patje007


    04-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filip Peeters speelt hoofdrol in Duitse film.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Vlaamse acteur Filip Peeters, bekend uit Loft, vertolkt momenteel een hoofdrol in de Duitse film Tannöd, de verfilming van de meest verkochte Duitse thriller van 2007.

    Tannöd" wordt beschouwd als een topfilm. Met een budget van 4 miljoen euro zit de Duitse productie een half miljoen boven het budget van "Loft".
    Julia Jentsch, die voor haar rol in "Sophie Scholl" (2005) de Zilveren Beer voor beste actrice won in Berlijn, is een van Filip Peeters tegenspeelsters. Regisseuse van dienst is Bettina Oberli, wier debuutfilm "Late bloomers" (2006) is uitgegroeid tot de meest succesvolle film in Zwitserland in dertig jaar.

    04-12-2008 om 19:46 geschreven door Patje007


    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Johnny Depp doet Dante.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Johnny Depp en zijn productiebedrijfje Infinitum Nihil hebben de rechten gekocht voor de verfilming van het boek In the Hand of Dante van Nick Tosches. Depp is in elk geval producent en zal misschien ook de hoofdrol voor zijn rekening nemen.
    Het gaat hier weer om zo'n typisch afwijkend project van een man die overduidelijk geen zin heeft om zich tot blockbusters te beperken.

    Het boek beschrijft de totstandkoming van Dante's beroemde epische gedicht La Divina Commedia in de 14e eeuw, en ook hoe het oorspronkelijke manuscript zeven eeuwen later in handen valt van Maffiosi die er kwaad mee in de zin hebben. Tosches zelf speelt ook een rol in het boek waarin feiten en fictie behendig door elkaar worden gegoocheld.

    Depp werkt momenteel onder regie van Tim Burton aan Alice in Wonderland, waarin hij the Mad Hatter speelt. De opnamen voor zijn gangsterfilm Public Enemies zijn afgerond. De film komt in de zomer van 2009 uit.

    03-12-2008 om 20:25 geschreven door Patje007


    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Special Oorlogswinter: deel 2: Regisseur Martin Koolhoven over 'Oorlogswinter'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Martin Koolhoven brak in 1999 door met de veelbekroonde Telefilm Suzy Q. Oorlogswinter is zijn zevende speelfilm, na Amnesia, De grot, Het zuiden, Het schnitzelparadijs, Knetter en 'n beetje verliefd. Koolhoven: "Ik wilde een grootse, emotioneel meeslepende film maken over een jongen in de oorlog. Een jongen die graag volwassen wil worden. Maar als dat gebeurt, is het de vraag of hij daar zo blij mee is."

    Waarom wilde je Oorlogswinter verfilmen?
    Iedere regisseur moet zich volgens mij een keer aan een oorlogsfilm wagen. Ik vind het interessant als de nieuwe generatie Nederlandse filmmakers naar de oorlog kijkt. Die hebben er, denk ik, een andere kijk op. Oorlogswinter herinnerde ik me uit mijn jeugd. In de zomer van 2002 heb ik het opnieuw gelezen tijdens een vakantie in Noorwegen. Dat doe ik vaker. Een boek of film, die ooit grote indruk maakte, nog eens lezen of bekijken. De ene keer is dat een teleurstelling, de andere keer een meevaller. Oorlogswinter las ik in één nacht uit. De volgende ochtend heb ik Els Vandervorst gebeld en gevraagd achter de rechten aan te gaan.

    Wat is de aantrekkingskracht van een oorlogsfilm?
    Interessant voor speelfilms zijn situaties op het scherpst van de snede. In de recente Nederlandse geschiedenis is de Tweede Wereldoorlog de ideale achtergrond voor een meeslepende film. Ik vind het mooi verhalen te verfilmen die net wat groter zijn, met een mythische of tragedieachtige kwaliteit. Zoals de western ook een setting is die van zichzelf al zo'n soort uitvergroting heeft. Als je geen fantasiewereld wil creëren, kom je als Nederlander dan op de Tweede Wereldoorlog uit. Het mooie van een oorlogsfilm is dat het de geur van realisme heeft, terwijl je er meer mee kunt doen.

    Wat sprak je aan in het boek?
    De eerste keer het avontuur, de spanning. Dat maakte als jongetje indruk op me. Het is een beetje het dubbele van het boek. Terlouw schreef het om aan de jeugd te vertellen hoe verschrikkelijk de Tweede Wereldoorlog was, maar iedereen die ik er over sprak herinnerde zich vooral een spannend jongensboek. Wat me ook aansprak is dat het verhaal zich in de winter afspeelt. Het is natuurlijk een oneigenlijke reden, maar ik wilde heel graag een film in de sneeuw maken. Ik wilde de Hongerwinter laten zien zoals ik hem nog niet eerder heb gezien.

    Het verschil tussen het boek en de film is groot. Diverse personages zijn verdwenen, het verhaal en de emoties zijn aangescherpt. Terwijl het boek vrij breedspraking is, heeft de film weinig dialoog. Waarom die keuzes?
    Bij de meeste Nederlandse historische films blijf je op afstand door de stijl en het taalgebruik. Je gelooft het, maar het komt niet dichtbij. Het lijkt wel een rare Nederlandse wet dat je historische drama's ouderwets moet verfilmen. Ik wilde het anders aanpakken. In your face, op de huid. Een veel modernere aanpak dus dan je meestal ziet. Daardoor krijgt de film ook meer urgentie. Ook de sneeuw helpt. Oorlogswinter refereert daardoor visueel niet aan andere oorlogsfilms. Alles wat me deed denken aan oude oorlogsfilms, moest eruit. Ik heb voor een hybride taal gekozen. Niet te populair, maar ook niet gedateerd. Belegen woorden en archaïsche uitdrukkingen stonden bij mij op de besmette lijst. Een goed voorbeeld is Michiel die tegen zijn vader zegt: 'Moet ik zeker ook met ze slijmen?'. Waarschijnlijk geen taalgebruik uit 1945, maar het kan. Daardoor krijg je het gevoel van een eigentijds verhaal en niet een geschiedenisles. In de dialogen heb ik voortdurend geschrapt. Als filmmaker wil ik verhalen steeds visueler vertellen. Dat is een proces van de laatste jaren. Door al die elementen - de cameravoering, de taal, de muziek ook - word je in de film gezogen en raak je betrokken bij wat er gebeurt.

    Waarom ga je nauwelijks in op de historische achtergrond?
    Omdat ik denk dat de kijkers die al kennen. Ook de jongeren. Wie een kaartje koopt, heeft over de film gelezen en komt de bioscoop dus binnen met achtergrondkennis. Die weet al iets over de Tweede Wereldoorlog, het verzet en de Hongerwinter. Ik wil niets uitleggen wat het publiek al weet. Als oom Ben een visje meeneemt, merk je aan Michiels reactie dat hij voor het eerst sinds lang weer zoiets eet. Explicieter hoeft het van mij niet. De emoties die je met de jongen beleeft, vind ik belangrijker. Dat je geraakt wordt door zijn verhaal. Dat is waar film goed in is. Film kan je, meer nog dan andere verhalende kunstvormen, dicht bij een personage brengen, laten meemaken wat hij meemaakt. En dat maakt je volgens mij een rijker mens.

    Wat is het thema van de film?
    Het verlies van onschuld. Een jongen komt in een snelkookpan terecht. Aan het begin van de film wil hij volwassen worden, aan het einde is hij volwassen, maar is het de vraag of hij daar zo blij mee is. Dat is de lijn die ik interessant vond. Die is iets anders dan het boek, waar het meer gaat om verantwoordelijkheden nemen. Dat zit natuurlijk ook in de film, maar volwassen worden, het verlies van onschuld is het hoofdthema.

    De film draait om Michiel, het hoofdpersonage. Wat voor jongen had je in je hoofd?
    Een jongen in de puberteit, maar nog jong genoeg om onschuld uit te stralen. Je moet geloven dat Michiel aan het begin van de film nog kan spelen met zijn vriendje en aan het einde harde beslissingen durft te nemen. Tijdens castings zag ik veel jongens die net te oud of te jong waren. Het bijzondere is dat een draaiperiode ook een snelkookpan is. Martijn was bij de start van de opnamen nog een jongetje, maar tijdens het draaien is hij, net als Michiel, fysiek en mentaal enorm gegroeid. Daar hebben we gebruik van gemaakt.

     

    Hoe heb je Martijn gevonden?
    Voor de rol van Michiel hebben we honderden jongens getest. De hoofdrolspeler moest overeind blijven tegenover ervaren acteurs. Ik heb de knoop bij de andere rollen ook pas definitief doorgehakt toen we Martijn hadden gekozen. Want zij moesten bij hem passen. Toen Martijn naar de casting kwam, had hij nog geen ervaring. Hij had zich net aangemeld bij een Rotterdamse jeugdtheatergroep en had twee maanden lessen gevolgd. Toch sprong hij er direct uit. Hij was heel goed bij een paar improvisatie-oefeningen. En hij kende absoluut geen schaamte. Dat is belangrijk bij film en heel bijzonder voor een jongen van zijn leeftijd. Martijn heeft weinig ervaring, maar veel talent en hij pikt aanwijzingen heel snel op. Met emotionele scènes had hij geen enkel probleem. Dat is knap. Hij kan ook heel goed kijken. Daar hebben acteurs met tien jaar ervaring vaak nog moeite mee. We hebben dicht op zijn huid gedraaid, zodat je echt in zijn hoofd kruipt.

    Had je andere kandidaten achter de hand?
    Nee, want er was niemand die bij hem in de buurt kwam. Daarom vroegen we hem steeds terug. Dat was voor hem natuurlijk zenuwslopend. Met Martijn ben ik erg blij. Hij pakt aanwijzingen snel op, waardoor hij tijdens het draaien alleen maar beter werd. Martijn is een intelligente, gevoelige en open jongen. Dat is ook wat ik zocht. Iemand bij wie je recht naar binnen kunt kijken. Bij wie je ziet wat hij denkt en voelt.

    Had je voor de andere rollen vooraf al acteurs in je hoofd?
    Bij de meeste films wel, deze keer alleen Anneke Blok. De andere acteurs heb ik bij de casting gekozen. Daarbij kreeg ik van de producenten gelukkig de vrije hand. Er hoefden geen bekende Nederlanders in voor de publiciteit. Het verhaal en de jongen spelen de hoofdrol. Om dan in bijrollen bekende namen te casten, heeft geen zin. Ik heb gewoon gekozen voor de beste acteurs. Jamie Campbell Bower hebben we in Engeland gecast. Ook hij was de beste die we zagen. Al is het natuurlijk een leuk detail dat hij met Tim Burton en Johnny Depp op de set stond van Sweeney Todd. En hij is ook te zien in RocknRolla van Guy Ritchie.

    Hoe kwamen jullie voor de opnames in Litouwen terecht?
    Ik wilde sneeuw hebben en het landschap moest eruit zien als Nederland. Dat vonden we in het oosten van Litouwen, bij de Russische grens. Een streek die is uitgepolderd en daardoor met zijn weilanden veel op Nederland lijkt. We hebben er bijna de helft van de film gedraaid, de andere helft hebben we hier gefilmd.

     

    Hoe was het om in Litouwen te filmen?
    Vreemd. Je merkt er toch dat je in een oud-communistisch land werkt. Dat levert een bepaalde mentaliteit op. En de omvang van de crew was gigantisch. Je had er chauffeurs om de chauffeurs te rijden. Wij zijn gewend om met zo weinig mogelijk mensen te werken, daar stonden voortdurend honderd man om me heen. Ook bij een eenvoudige scène van Michiel die door het bos loopt. Mensen voor de verwarming, paardenverzorgers, strontscheppers. En dan werkten ze nog met minder mensen dan ze gewend zijn. Tijdens het communisme was er een levendige filmindustrie. Die is in elkaar gestort, maar er worden nu wel Russische en Amerikaanse producties gedraaid. Ik zag in de studio nog foto's hangen van Thekla Reuten en Rutger Hauer.

    Hoe is het je gelukt om componist Pino Donaggio te strikken?
    Ik ben al fan van hem sinds ik als puber zijn muziek hoorde in films van Brian De Palma. Wat me bij Pino Donaggio vooral aanspreekt is de lyriek en pathos. Daarvoor moet je denk ik uit het land van de opera komen. Alleen Italianen weten met een paar akkoorden zo'n emotie op te roepen. Dat gevoel zocht ik ook voor Oorlogswinter. Dat het gelukt is hem te overtuigen, is ongelofelijk. Hij vertelde me laatst welke regisseurs hij heeft afgezegd omdat hij te druk is. Dat waren grote namen. Ik heb hem gewoon het scenario opgestuurd en dat vond hij mooi. Bij onze eerste ontmoeting vertelde ik wat ik met de muziek wilde. De hele film draait om de jongen, het thema is verlies van onschuld. Zo kwam ik op het idee het thema muzikaal te laten vertolken door een jongenssopraan. Dat vond hij een prachtige vondst en was voor hem de inspiratie voor de soundtrack. De eerste keer dat hij me iets liet horen, was geweldig. Ik herkende het als echte Pino Donaggio-muziek, maar het past tegelijk perfect bij mijn film.

    01-12-2008 om 20:41 geschreven door Patje007




    Foto

            ACTEURS/
         ACTRICES

    Foto

  • Andy Garcia

    Foto

  • Charlize Theron

    Foto

  • Robert De Niro

    Foto

  • Sharon Stone

    Foto

  • Al Pacino

    Foto

  • Julia Roberts

    Foto

  • Johnny Depp

    Foto

  • Sandra Bullock

    Foto

  • Christian Bale

    Foto

  • Gwyneth Paltrow

    Foto

  • Denzel Washington

    Foto

  • Nicole Kidman

    Foto

  • Jack Nicholson

    Foto

  • Halle Berry

    Foto

  • Tom Cruise

    Foto

  • Ashley Judd

    Foto

  • Nicolas Cage

    Foto

  • Michelle Pfeiffer

    Foto

  • Michael Douglas

    Foto

  • Meryl Streep

    Foto

  • Tom Hanks

    Foto

  • Angelina Jolie

    Foto

  • Matt Damon

    Foto

  • Jodie Foster

    Foto

  • Daniel Day-Lewis

    Foto

  • Kim Basinger

    Foto

  • Edward Norton

    Foto

  • Renée Zellweger

    Foto

  • Ed Harris

    Foto

  • Helen Hunt

    Foto

  • Russell Crowe

    Foto

  • Cameron Diaz

    Foto

  • John Travolta

    Foto

  • Cate Blanchett

    Foto

  • Mel Gibson

    Foto

  • Demi Moore

    Foto

  • Brad Pitt

    Foto

  • Natalie Portman

    Foto

  • Clint Eastwood

    Foto

  • Scarlett Johansson

    Foto

  • James Franco

    Foto

  • Eva Mendes

    Foto

  • George Clooney

    Foto

  • Keira Knightley

    Foto

  • Richard Gere

    Foto

  • Rebecca Romijn

    Foto

  • Mark Wahlberg

    Foto

  • Diane Lane

    Foto

  • Colin Farrell

    Foto

  • Hilary Swank

    Foto

  • Leonardo DiCaprio

    Foto

  • Jessica Alba

    Foto

  • Gene Hackman

    Foto

  • Megan Fox

    Foto

  • Bruce Willis

    Foto

  • Jennifer Connelly

    Foto

  • Samuel L. Jackson

    Foto

  • Reese Witherspoon

    Foto

  • Will Smith

    Foto

  • Jennifer Garner

    Foto

  • Pierce Brosnan

    Foto

  • Naomi Watts

    Foto

  • Sean Penn

    Foto

  • Famke Janssen

    Foto

  • Harrison Ford

    Foto

  • Uma Thurman

    Foto

  • Kevin Bacon

    Foto

  • Julianne Moore

    Foto

  • James Woods

    Foto

  • Catherine Zeta-Jones

    Foto

  • Jason Statham

    Foto

  • Kate Winslet

    Foto

  • Alec Baldwin

    Foto

  • Penélope Cruz

    Foto

  • Hugh Jackman

    Foto

  • Kate Beckinsale

    Foto

  • Paul Newman

    Foto

  • Madeleine Stowe

    Foto

  • Jude Law

    Foto

  • Jennifer Lopez

    Foto

  • Marlon Brando

    Foto


    Foto

  • Orlando Bloom

    Foto

  • Salma Hayek

    Foto

  • Sean Connery

    Foto

  • Denise Richards

    Foto

  • Clive Owen

    Foto

  • Vera Farmiga

    Foto

  • Keanu Reeves

    Foto

  • Carrie-Anne Moss

    Foto

  • Matt Dillon

    Foto

  • Liv Tyler

    Foto

  • Joaquin Phoenix

    Foto

  • Rebecca De Mornay

    Foto

  • Michael Madsen

    Foto

  • Rachel Weisz

    Foto

  • John Voight

    Foto

  • Sienna Miller

    Foto

  • Sylvester Stallone

    Foto

  • Jessica Biel

    Foto

  • John Malkovich

    Foto

  • Milla Jovovich

    Foto

  • Kevin Costner

    Foto

  • Anne Hathaway

    Foto

  • Ray Liotta

    Foto

  • Diane Kruger

    Foto

  • Paul Walker

    Foto

  • Alicia Silverstone

    Foto

  • Anthony Hopkins

    Foto

  • Neve Campbell

    Foto

  • Tim Robbins

    Foto

  • Kirsten Dunst

    Foto

  • Guy Pearce

    Foto

  • Monica Bellucci

    Foto

  • Tommy Lee Jones

    Foto

  • Christina Ricci

    Foto

  • Lee Marvin

    Foto

  • Michelle Rodriguez

    Foto

  • Jamie Foxx

    Foto

  • Carice Van Houten

    Foto

  • Benicio Del Toro

    Foto

  • Elizabeth Banks

    Foto

  • Robert Duvall

    Foto

  • Helena Bonham Carter

    Foto

  • James McAvoy

    Foto

  • Juliette Lewis

    Foto

  • Liam Neeson

    Foto

  • Jennifer Jason Leigh

    Foto

  • Hugh Grant

    Foto

  • Sigourney Weaver

    Foto

  • Viggo Mortensen

    Foto

  • Kristin Scott Thomas

    Foto

  • Ben Kingsley

    Foto

  • Jennifer Aniston

    Foto

  • James Gandolfini

    Foto

  • Sophia Loren

    Foto

  • Mickey Rourke

    Foto

  • Winona Ryder

    Foto

  • Ben Affleck

    Foto

  • Tery Hatcher

    Foto

  • Daniel Craig

    Foto

  • Julia Ormond

    Foto

  • Chazz Palminteri

    Foto

  • Katie Holmes

    Foto

  • Steve Buscemi

    Foto

  • Kate Hudson

    Foto

  • John Cusack

    Foto

  • Jessica Lange

    Foto

  • Joe Pesci

    Foto

  • Mandy Moore

    Foto

  • Nick Nolte

    Foto

  • Kathleen Turner

    Foto

  • Jean Reno

    Foto

  • Robin Wright

    Foto

  • Morgan Freeman

    Foto

  • Rachel McAdams

    Foto

  • Woody Harrelson

    Foto

  • Susan Sarandon

    Foto

  • Forest Whitaker

    Foto

  • Carey Mulligan

    Foto

  • Kiefer Sutherland

    Foto

  • Meg Ryan

    Foto

  • Kevin Spacey

    Foto

  • Mila Kunis

    Foto

  • Billy Bob Thornton

    Foto

  • Andie MacDowell

    Foto

  • Donald Sutherland

    Foto

  • Ellen Barkin

    Foto

  • Harvey Keitel

    Foto

  • Emily Blunt

    Foto

  • Philip Seymour Hoffman

    Foto

  • Mary Elizabeth Mastrantonio

    Foto

  • Adam Sandler

    Foto

  • Frances McDormand

    Foto

  • Eric Bana

    Foto

  • Faye Dunaway

    Foto

  • Ewan McGregor

    Foto

  • Ali MacGraw

    Foto

  • Dustin Hoffman

    Foto

  • Olivia Wilde

    Foto

  • Sean Bean

    Foto

  • Amanda Seyfried

    Foto

  • Robert Redford

    Foto

  • Michelle Williams

    Foto

  • Cuba Gooding Jr.

    Foto

  • Rebecca Hall

    Foto

  • Jeff Bridges

    Foto

  • Zoe Saldana

    Foto

  • Gerard Butler

    Foto

  • Geena Davis

    Foto

  • Owen Wilson

    Foto

  • Maggie Gyllenhaal

    Foto

  • Sam Worthington

    Foto

  • Franka Potente

    Foto

  • Willem Dafoe

    Foto

  • Minnie Driver

    Foto

  • Edward G. Robinson

    Foto

  • Jamie Lee Curtis

    Foto

  • Sydney Poitier

    Foto

  • Maggie Q

    Foto

  • Dennis Hopper

    Foto

  • Michelle Monaghan

    Foto

  • Robin Williams

    Foto

  • Heather Graham

    Foto

  • James Dean

    Foto

  • Judi Dench

    Foto

  • Michael Caine

    Foto

  • Thandie Newton

    Foto

  • Robert Downey Jr.

    Foto

  • Patricia Arquette

    Foto

  • Michael Keaton

    Foto

  • Rosamund Pike

    Foto

  • Jim Carrey

    Foto

  • Sophia Bush

    Foto

  • Don Cheadle

    Foto

  • Gemma Arterton

    Foto

  • Javier Bardem

    Foto

  • Emma Thompson

    Foto

  • Arnold Schwarzenegger

    Foto

  • Evangeline Lilly

    Foto

  • Gregory Peck

    Foto

  • Marion Cotillard

    Foto

  • Omar Sharif

    Foto

  • Gong Li

    Foto

  • Matthew McConaughey

    Foto

  • Veerle Dobbelaere

    Foto

  • Wesley Snipes

    Foto

  • Elizabeth Taylor

    Foto

  • Liev Schreiber

    Foto

  • Melanie Griffith

    Foto

  • Antonio Banderas

    Foto

  • Antje De Boeck

    Foto

  • Kurt Russell

    Foto

  • Lucy Liu

    Foto

  • Val Kilmer

    Foto

  • Grace Kelly

    Foto

  • Tom Selleck

    Foto

  • Connie Nielsen

    Foto

  • Jet Li

    Foto

  • Ursula Andress

    Foto

  • Richard Burton

    Foto

  • Bridget Fonda

    Foto

  • Ben Stiller

    Foto

  • Amanda Peet

    Foto

  • Eric Roberts

    Foto

  • Freida Pinto

    Foto

  • Tom Sizemore

    Foto

  • Emma Stone

    Foto

  • Pete Postlethwaite

    Foto

  • Courteney Cox

    Foto

  • Adrien Brody

    Foto

  • Evan Rachel Wood

    Foto

  • James Caan

    Foto

  • Kelly Macdonald

    Foto

  • James Cromwell

    Foto

  • Laura Linney

    Foto

  • Humphrey Bogart

    Foto

  • Maria Bello

    Foto

  • Jonathan Rhys Meyers

    Foto

  • Marcia Gay Harden

    Foto

  • Josh Brolin

    Foto

  • Melissa George

    Foto

  • Gary Oldman

    Foto

  • Julia Stiles

    Foto

  • Kirk Douglas

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Jeroen Krabbé

    Foto

  • Natalie Wood

    Foto

  • Jan Decleir

    Foto

  • Diane Keaton

    Foto

  • Warren Beatty

    Foto

  • Eva Green

    Foto

  • William H. Macy

    Foto

  • Juliette Binoche

    Foto

  • Vincent Cassel

    Foto

  • Blake Lively

    Foto

  • William Forsythe

    Foto

  • Ashley Greene

    Foto

  • Jeremy Irons

    Foto

  • Kim Novak

    Foto

  • Ryan Reynolds

    Foto

  • Tara Reid

    Foto

  • Casey Affleck

    Foto

  • Amy Adams

    Foto

  • Charles Bronson

    Foto

  • Kristen Bell

    Foto

  • Gary Cooper

    Foto

  • Kristanna Loken

    Foto

  • Dennis Quaid

    Foto

  • Marilyn Monroe

    Foto

  • Ken Watanabe

    Foto

  • Ingrid Bergman

    Foto

  • Ralph Fiennes

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Robert Pattinson

    Foto

  • Kristen Stewart

    Foto

  • Colin Firth

    Foto

  • Kate Bosworth

    Foto

  • John C. Reilly

    Foto

  • Olga Kurylenko

    Foto

  • Dwayne Johnson

    Foto

  • Mary Elizabeth Winstead

    Foto

  • Freddie Prinze Jr.

    Foto

  • Lauren Bacall

    Foto

  • Josh Hartnett

    Foto

  • Vanessa Hudgens

    Foto

  • Ving Rhames

    Foto

  • Keri Russell

    Foto

  • Bill Pullman

    Foto

  • Greta Garbo

    Foto

  • Geoffrey Rush

    Foto

  • Rose McGowan

    Foto

  • Daniel Baldwin

    Foto

  • Vivien Leigh

    Foto

  • Christopher Lee

    Foto

  • Emma Watson

    Foto

  • Billy Chrystal

    Foto

  • Anjelica Huston

    Foto

  • Gary Sinise

    Foto

  • Brigitte Bardot

    Foto

  • Gabriel Byrne

    Foto

  • Rooney Mara

    Foto

  • Paul Bettany

    Foto

  • Anna Kendrick

    Foto

  • Danny De Vito

    Foto

  • Ava Gardner

    Foto

  • Christopher Walken

    Foto

  • Maggie Grace

    Foto

  • John Hurt

    Foto

  • Isabelle Adjani

    Foto

  • Koen De Bouw

    Foto

  • Kelly Brook

    Foto

  • Ashton Kutcher

    Foto

  • Bridget Moynahan

    Foto

  • Burt Reynolds

    Foto

  • Marisa Tomei

    Foto

  • Terrence Howard

    Foto

  • Anna Paquin

    Foto

  • Sam Elliott

    Foto

  • Elisabeth Shue

    Foto

  • Ray Winstone

    Foto

  • Noomi Rapace

    Foto

  • Chris Pine

    Foto

  • January Jones

    Foto

  • Chris Evans

    Foto

  • Jennifer Lawrence

    Foto

  • Channing Tatum

    Foto

  • Kate Mara

    Foto

  • Ryan Gosling

    Foto

  • Kelly Preston

    Foto

  • Bradley Cooper

    Foto

  • Alice Braga

    Foto

  • Paul Giamatti

    Foto

  • Amber Heard

    Foto

  • Aaron Eckhart

    Foto

  • Rose Byrne

    Foto

  • Vin Diesel

    Foto

  • Elsa Pataky

    Foto

  • Tobey Maguire

    Foto

  • Leelee Sobieski

    Foto

           REGISSEURS
    Foto

  • Martin Scorsese

    Foto

  • Francis Ford Coppola

    Foto

  • Alfred Hitchcock

    Foto

  • Michael Mann

    Foto

  • Steven Spielberg

    Foto

  • Ron Howard

    Foto

  • Wolfgang Petersen

    Foto

  • Sergio Leone

    Foto

  • Ridley Scott

    Foto

  • James Cameron

    Foto

  • Stanley Kubrick

    Foto


    Foto

  • Christopher Nolan

    Foto

  • Oliver Stone

    Foto

  • Peter Jackson

    Foto

  • Paul Verhoeven

    Foto

  • John Woo

    Foto

  • Orson Welles

    Foto

  • Jonathan Demme

    Foto

  • Spike Lee

    Foto

  • Joel Schumacher

    Foto

  • Brian De Palma

    Foto

  • Steven Soderbergh

    Foto

  • Paul Greengrass

    Foto

  • Tony Scott

    Foto

  • Sydney Pollack

    Foto

  • Tim Burton

    Foto

  • Paul Haggis

    Foto

  • John Frankenheimer

    Foto

  • Curtis Hanson

    Foto

  • Barry Levinson

    Foto

  • David Fincher

    Foto

  • Robert Zemeckis

    Foto

  • William Friedkin

    Foto

  • George Lucas

    Foto

  • Mike Nichols

    Foto

  • Quentin Tarantino

    Foto

  • John Schlesinger

    Foto

  • Bryan Singer

    Foto

  • Elia Kazan

    Foto

  • Sidney Lumet

    Foto

  • John Ford

    Foto

  • John Cassavetes

    Foto

  • Paul Thomas Anderson

    Foto

  • J.J. Abrams

    Foto

  • Gus Van Sant

    Foto

  • Frank Darabont

    Foto

  • John McTiernan

    Foto

  • Peter Weir

    Foto

  • John Huston

    Foto

  • David Lynch

    Foto

  • Darren Aronofsky

    Foto

  • Stephen Frears

    Foto

  • Edward Zwick

    Foto

  • Kathryn Bigelow

    Foto

  • Kevin Macdonald


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs