Wat dacht je toen je het script las? Eerlijk…
Benjamin Walker:
Ik wilde weten wie het zou gaan regisseren. Toen ik hoorde dat Timur(Bek-
mambetov, die eerder Wanted maakte) op de regiestoel ging zitten, was ik er gerust op.

President als vampierjager
Benjamin Walker, met bijl, als jonge Abraham Lincoln

Hoe heb je je voorbereid?
Benjamin Walker:
Ik heb drie of vier boeken gelezen. Het boek dat me het meest hielp was
Lincolns Melancholy, omdat dat gaat over Lincolns jeugd en over hoe hij met dood en ellende
omging. Het is een beetje gothic, net als de film.

Wat is het meest verrassende dat je over Lincoln hebt ontdekt?
Benjamin Walker:
Dat hij een heel normale kerel was van bescheiden afkomst. Dat maakt
hem bijzonder, want in die tijd was het allesbehalve normaal om carrière te maken vanuit
een dergelijke positie.
This film image released by 20th Century Fox shows Benjamin Walker portraying Abraham Lincoln in a scene from "Abraham Lincoln: Vampire Hunter."
Scène uit 'Abraham Lincoln: Vampire Hunter'

Je bent nieuw in een lange rij 'vampire hunters'. We hadden Buffy, Blade en ga nog maar
even door…
Benjamin Walker:
We jagen ze al een tijdje over de kling ja.

Hoe heb je je Lincolns mimiek en maniertjes aangeleerd? Er zijn geen bewegende beelden
uit die tijd (Lincoln was president van 1861 tot zijn dood in 1865).
Benjamin Walker:
Wat we van hem weten is hetgeen er over hem geschreven is. Van zijn stem
weten we bijvoorbeeld dat die aan de hoge kant was, een beetje irritant volgens sommigen.

This film image released by 20th Century Fox shows Benjamin Walker portraying Abraham Lincoln, left, and Dominic Cooper portraying Henry Sturgis in a scene from "Abraham Lincoln: Vampire Hunter."


Benjamin Walker als Abraham Lincoln en Dominic Cooper als Henry Sturgis in 'Abra-
ham Lincoln: Vampire Hunter'


Je speelt de jonge en de oudere Lincoln. Hoe lang zat je dagelijks in de grimage?
Benjamin Walker:
Gemiddeld een uurtje of zes.


Mocht je het eraf halen wanneer je huis ging of moest je het laten zitten voor de volgen-
de dag?
Benjamin Walker:
Het moest elke dag opnieuw. Op de dagen dat ik moest vechten op de set,
werd ik tussendoor bijgewerkt, want je zweet het er vanaf. Wanneer ik de jonge Abraham speel-
de, droeg ik een nepneus en neporen. Voor de oudere Abe maakten Greg Cannon en Will Huff
een mix van zijn gezicht en het mijne. Die twee zijn echt de besten op dat gebied, ze hebben ook
'The Curious Case Of Benjamin Button' gedaan.

FILE - This publicity file photo released by 20th Century Fox, shows Anthony Mackie portraying Will Johnson, left, and  Benjamin Walker portraying Abraham Lincoln in a scene from "Abraham Lincoln: Vampire Hunter." The movie tells the story of Lincoln's life with a fictional twist, where he discovers a vampire plan to take over the United States. The horror thriller opens in theaters on June 22.

Was je tevreden met het besluit om een horror-actie film van deze film te maken in plaats
van alleen maar drama?
Benjamin Walker:
Ik was bang dat het niet campy zou worden. Een grap in de titel en dat het
daar dan bij zou blijven.


Laten we het even over de paardenscène(Lincoln achtervolgt Barts door een kudde op hol
geslagen paarden) hebben. Ik hoorde dat een deel daarvan echt was. Hoe ging dat?
Benjamin Walker:
Het is deels echt en het komt deels uit de computer. We namen op in open
veld en dan zetten ze de paarden er later in en we namen scènes met echte paarden. Maar dan
waren we niet zo betrokken als de film doet geloven. Het echte actiewerk werd door stuntman-
nen gedaan want stel dat ik in de eerste opnameweek een trap van een paard krijg, dan ligt de
productie een tijd lang stil en dat kost bakken met geld.



'Abraham Lincoln: Vampire Hunter' draait momenteel in de zalen.