Foto
Inhoud blog
  • Vakantie !!!
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 09-2005
    Foto

                 Trailers

  • Man of Steel 19/06/2013
  • Star Trek Into Darkness 05/06/2013
  • Fast & Furious 6 22/05/2013
  • The Great Gatsby 15/05/2013
  • Iron Man 3 24/04/2013
  • Parker 17/04/2013
  • Oblivion 10/04/2013
  • G.I. Joe 2: Retaliation 03/04/2013
    Foto
                  Video-
          interviews
    FILMS - ACTUEEL
  • The Company You Keep(interview Robert Redford)
  • Stoker(interview Nicole Kidman)
  • Iron Man 3(interview Robert Downey Jr.)
  • Warm Bodies(interview Nicholas Hoult)
  • Side Effects(interview Jude Law)
  • The Croods(interview Emma Stone en Nicolas Cage)
  • The Sessions(interview Helen Hunt)
  • FILMS - ARCHIEF - DEEL 1
  • Hitchcock(interview Anthony Hopkins)
  • Lincoln(interview Steven Spielberg)
  • The Last Stand(Arnold Schwarzenegger)
  • Gangster Squad(Josh Brolin)
  • Gangster Squad(Ryan Gosling)
  • Alex Cross(interview met Matthew Fox)
  • The Hobbit(interview met Peter Jackson)
  • Argo(interview Ben Affleck)
  • Skyfall(interview cast)
  • Skyfall(interview Daniel Craig)
    FILMS - ARCHIEF - DEEL 2
  • The Dark Knight Rises(interview cast)
  • Brave(interview John Lasseter)
  • The Amazing Spider-Man(interview cast)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Dark Shadows(interview Johnny Depp/Michelle Pfeiffer)
  • Mirror Mirror(interview Julia Roberts)
  • Titanic 3D(interview Kate Winslet en James Cameron)
  • Perfect Sense(interview Eva Green)
  • Safe House(interview Denzel Washington)
    FILMS - ARCHIEF: DEEL 3
  • Captain America: The First Avenger
  • Fast & Furious 5
  • Water for Elephants
  • Thor
  • Just go with it
  • I am number four
  • Salt
  • Eat Pray Love
  • The Green Hornet
  • Clash of the Titans
    ACTEURS
  • Russell Crowe
  • Sandra Bullock
  • Adrien Brody
  • Jessica Alba
  • Jean Reno
  • Thandie Newton
  • Michael Madsen
  • Foto
            


    Filmsites
    Nederlandstalig
  • Cinenews
  • Cinebel
  • De Filmblog
  • Supercalifragilistic
  • Filmfreak
  • Filmtotaal
  • Movienewz
  • Moviemachine
  • Movie
  • In de bioscoop
  • Biosagenda
  • Cinevox
  • Vlaamse Film
  • Cineme
  • Cinema
  • Moviegids
  • De Filmkrant
  • Filmabides
  • De betere film
  • Moviesnet
    Engelstalig
  • Internet Movie Database
  • Film.com
  • Deadline
  • Empire
  • Movieinsider
  • Moviefanatic
  • The Wrap
  • Hollywoodreporter
  • The Film Stage
  •       


    Bioscopen
  • Kinepolis
  • UGC
  • Utopolis
  • Cartoon's
  • Euroscoop


  • Filmmaat-
    schappijen
  • Paramount Pictures
  • Universal Studios
  • Warner Bros
  • Sony Pictures
  • Fox
  • Miramax
  • MGM
  • Touchstone pictures
    Foto
  • Hollywood Walk of Fame
  • Startpagina !
    CINEMA - UW ONLINE FILMKRANT

    23-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanrader op TV: There will be blood.

    23/03/2011-Canvas: 20u40

    There Will Be Blood

    Inhoud: There will be blood is een meeslepend epos over familie, geloof, macht
    en olie. Het speelt zich af tegen de achtergrond van de jacht naar olie in het
    Californië in het begin van de 20ste eeuw. De film volgt de levensgeschiedenis
    van Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis) die zich als alleenstaande vader eigen-
    handig opwerkt van arme mijnwerker tot oliemagnaat.

    Wanneer Plainview een mysterieuze tip krijgt over een klein stadje in het Westen
    waar de olie letterlijk uit de grond zou spuiten, gaat hij met zijn zoontje H.W. (rol
    van Dillon Freasier) op avontuur, op weg naar het stoffige Little Boston.
    In dit stadje slaan Plainview en H.W. hun slag. Maar ook al maakt de olie hen rijk,
    toch blijft niets bij het oude wanneer de conflicten escaleren en alle menselijke
    waarden – liefde, hoop, geloof, ambitie, gemeenschap en zelfs de band tussen
    vader en zoon – onder vuur komen te liggen als gevolg van corruptie, bedrog en
    de rijkelijk vloeiende olie.

    ©Paramount Vantage Pictures

    Hapte je meteen toe toen Paul Thomas Anderson je vroeg?
    Daniel Day-Lewis:
    Ik was een fan van Pauls films, hoe graag ik ook met hem wilde
    werken, als het script van 'There Will Be Blood' me niet meteen had aangegrepen, dan
    had ik hem gezegd: 'Sorry man, alle respect, maar zoek maar een ander.' Enfin, 't is
    anders uitgedraaid: ik had het script nog niet uit of mijn koffers waren al gepakt.


    Voor een personage als Daniel Plainview valt vast veel te researchen. Hoe ver ben
    je daarin gegaan?
    Daniel Day-Lewis:
    Niet zo ver als iedereen schijnt te denken(lachje). Ik heb de roman
    'Oil!' gelezen (van Upton Sinclair), waarop Paul zijn verhaal losjes gebaseerd heeft.
    Sinclair geeft een rake beschrijving van de mannen die honderd jaar in Californië naar
    olie speurden. Erg fascinerend, dat wel.
    Ik heb ook briefwisseling uit die tijd gelezen: mannen van allerlei slag - bankbediendes,
    scheepsbevrachters, leraars - die schreven naar vrouwlief, die ze thuis met de kinderen
    hadden achtergelaten in de hoop een snelle dollar te gaan verdienen in het Wilde
    Westen. Nu ja, eigenlijk modderden ze maar wat aan. Eerst wist niemand zelfs goed hoe
    dat moest, boren naar olie. Ze schepten het goedje gewoon uit de grond met steelpannen!
    De mens in zijn meest dierlijke gedaante: graaiend door de viezigheid, op zoek naar iets
    van waarde.
    Wist je dat Los Angeles gebouwd is op die smurrie? Als je de foto's van de stad van rond
    1900 bekijkt, dan zie je niks anders dan boortorens, met hier en daar een huisje ertussen
    gesandwicht. Stapten de mensen er hun voordeur uit, dan stonden ze enkeldiep in een
    moeras van olie. De kinderen speelden zelfs in die vuiligheid.

    ©Paramount Vantage Films

    Naar het schijnt ben je je ook gaan inleven op een boorplatform.
    Daniel Day-Lewis:
    Sorry, maar da's een kwakkel. Er wordt zoveel onzin geschreven.
    Ik las zelfs dat ik een boortoren in mijn achtertuin had laten bouwen. Compleet verzonnen
    natuurlijk. Al moet ik toegeven: toen ik het las, dacht ik: 'Da's bijlange geen slecht idee!'
    Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, maar alleen omdat ik niemand vond die mij erbij kon
    helpen.
    Ik sta altijd versteld van de verhalen die de ronde doen over hoe ik me voorbereid op mijn
    rollen. Ik zou ze stuk voor stuk kunnen ontkrachten, maar er is geen beginnen aan. Ik snap
    wel dat mensen gefascineerd zijn door details - in welk ziekenhuis of in welke gevangenis
    ik me heb zitten inleven in mijn rol en zo. Natuurlijk is inleving ook belangrijk, maar mijn
    verbeelding doet het gros van het werk. Dáár moet het gebeuren. 


    De gehandicapte kunstenaar uit 'My Left Foot', de angstaanjagende slager in 'Gangs of
    New-York', de donderprekende olieondernemer uit 'There Will Be Blood' : lichtvoetig kun
    je de rollen van Daniel Day-Lewis bezwaarlijk noemen. Het hoefde dan ook niet te verbazen
    dat zijn 'Nine, zijn  eerste musical ook geen hapklaar spektakel was.

    ©The Weinstein Company
    Daniel Day-Lewis en Marion Cotillard in 'Nine'.


    Uw prachtprestatie in 'There Will Be Blood' ligt nog vers in het geheugen.
    'Nine' was voor uw doen een redelijk snelle opvolger
    .
    Daniel Day-Lewis: Je moet niet overdrijven. De opnamen van There Will Be Blood
    lagen al twee jaar achter me toen ik aan Nine begon. Maar goed : ik heb al weleens
    vrijaf genomen. ( lacht)


    De verschillen tussen uw twee recentste projecten - en hun regisseurs - zijn
    hemelbreed.

    Daniel Day-Lewis: Paul Thomas Anderson staat dankzij films als Boogie Nights en
    Magnolia bekend als intelligent arthouse-icoon, terwijl Rob(Marshall) als een flam-
    boyante showman te boek staat. Toch spreken beide individuen me evenveel aan.
    Hun films zijn zonder twijfel de meest bevredigende uit mijn carrière.

    ©The Weinstein Company
    Nicole Kidman en Daniel Day-Lewis in 'Nine'.

    Wordt het niet steeds moeilijker om uitdagende projecten te vinden ?

    Daniel Day-Lewis: Angst en opwinding zijn onlosmakelijk verbonden met het
    acteerproces. Het uitkiezen van projecten en de voorbereidingsperiodes ervaar ik
    nog altijd als ware afrodisiaca. Het spelen zelf kan soms iets te technisch worden,
    maar ik voel nog steeds dezelfde prikkels die ik op mijn eerste filmsets voelde.
    Als dat niet het geval was, zou ik 'lege' bijdragen leveren waar niemand iets aan zou
    hebben.

    Er is al veel geschreven over uw intense werkmethode. Zo zou u in Nine ook
    naast de set met een Italiaans accent hebben gepraat.

    Daniel Day-Lewis: Mijn manier van werken bevalt me. Als jij ze vreemd of extreem
    vindt, so be it. Denk echter niet dat ik andere methoden minacht. Als ik me zou af-
    sluiten van mijn omgeving, zou ik compleet verloren zijn. Met zo'n attitude heb je niks
    te zoeken op een filmset. Je moet openstaan voor de fantasieën van anderen.
    Het kernwoord van mijn vak blijft spelen.

    ©Paramount Vantage Films
    Daniel Day-Lewis in 'There will be blood'.

    U kunt uw passie voor uw stiel amper bedwingen.
    Daniel Day-Lewis
    : Jezelf een tijdlang verliezen in een rol is het fijnste gevoel dat
    ik ken. Vergelijk het met jezelf verliezen in een goede film. Als ik de zoveelste flut-
    prent bekijk, betrap ik mezelf erop dat ik het interieur van de bioscoop begin te be-
    studeren. ( lacht) Maar als het goed is, ben ik compleet verloren. Die magie, die
    alchemie van de cinema boeit me mateloos. Ik ken de knepen van het vak en toch
    slagen bepaalde cineasten er nog steeds in me te betoveren.


    Welke Italiaanse cineast betoverde u het meest ?
    Daniel Day-Lewis: Lijstjes boeien me niet. Eerste plaats, tweede plaats, derde plaats:
    who fucking cares ? Pasolini, Visconti, Rossellini, Fellini : ze hebben stuk voor stuk
    onvergetelijke films afgeleverd. De cinema van het naoorlogse Italië vormt een meer
    dan uniek hoofdstuk in de filmgeschiedenis.

    ©Paramount Vantage Films
    Daniel Day-Lewis in 'There will be blood'


    U verbleef er zelf enige tijd, toen u twijfelde of u ooit nog zou acteren.
    Daniel Day-Lewis: Een moeilijke periode zou ik het niet noemen. Ik wil er
    gewoon niet over praten met de pers. Sommige zaken behoren nu eenmaal tot de
    privé-sfeer. Voor alle duidelijkheid : ik heb ongelooflijk genoten van mijn verblijf in
    Italië. Ik heb geproefd van de lokale dranken en spijzen, ik heb gelezen, ik heb gerust,...


    Terug naar 'Nine' : u stond op de set zij aan zij met actrices van uiteenlopende
    nationaliteiten. Ontdekte u tijdens de shoot grote culturele verschillen ?
    Daniel Day-Lewis
    : Als ik zulke dingen zou opmerken, zou dat betekenen dat ik mezelf
    niet ten volle geef. Op de set heb ik geen tijd voor een objectieve, theoretische analyse
    van het werk van mijn collega's. Ik benader hen als de personages die ze spelen.
    Natuurlijk hebben ze allemaal hun eigen trekjes en methoden, maar op zulke momenten
    ben ik me daar niet bewust van.

    ©Paramount Vantage Films
    Scène uit Daniel Day-Lewis

    Stoot het u niet tegen de borst dat de meeste van uw 'Nine'-tegenspeelsters op-
    duiken in reclamecampagnes voor modehuizen en make-upfabrikanten ?
    Daniel Day-Lewis
    : (glimlachend) Ik geloof nog steeds dat er een grens is tussen kunst
    en commercie. Moest die vervagen, dan zou ik niet langer deel uitmaken van de film-
    wereld. Natuurlijk is het niet toevallig dat we dit onderwerp aanraken in Nine. Het is
    immers een problematiek waarmee Fellini geregeld werd geconfronteerd. De gedachte
    dat hij stijl boven inhoud zou verkiezen maakte hem gek. En dat kan ik best begrijpen.

     

     



















    23-03-2011 om 18:15 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elizabeth Taylor (79) overleden.
    De Brits-Amerikaanse actrice Elizabeth Taylor is vanmorgen op 79-jarige leeftijd
    overleden. Ze kreeg een hartstilstand in het Cedars-Sinai ziekenhuis in Los Angeles,
    waar ze twee maand geleden werd opgenomen.
    De Hollywoodlegende bij uitstek schitterde in zowel komische als dramatische rollen.
     


    Taylor leed al jaren aan hartfalen, een aandoening waarbij het hart onvoldoende bloed
    door het lichaam pompt. Daarnaast had ze vijfmaal haar rug gebroken, een hersentumor
    overleefd en tweemaal een levensbedreigende longontsteking gehad. De jongste jaren
    was ze aan een rolstoel gekluisterd.

    Taylor was niet alleen een grote actrice, ze hield ook enorm van film. Haar 79ste verjaar-
    dag, op 27 februari, keek ze vanop haar ziekbed nog naar de oscaruitreiking.

    Taylor, de ultieme Hollywoodlegende, won Oscars voor haar rollen in de films 'Butter-
    field 8' (1961) en 'Who's Afraid of Virginia Woolf?' (1967). Ze was ook vermaard om haar
    acht huwelijken. Ze was twee keer getrouwd met de inmiddels overleden acteur Richard
    Burton. De jongste jaren was ze aan een rolstoel gekluisterd.

    Met Richard Burton vormde Taylor het ultieme showbizzkoppel, hoe stormachtig hun huwelijk ook was. 
    Elizabeth Taylor en Richard Burton


    Carrière-overzicht
    :

    Haar acteertalent, haar schoonheid en haar tumultueuze liefdesleven maakten van
    Taylor al in de jaren vijftig dé publiekslieveling, zowel op het scherm als in de roddel-
    rubrieken.

    Elizabeth Rosemond Taylor werd in 1932 geboren in Londen. Ze was een kind van
    Amerikaanse ouders die naar Engeland waren verhuisd.
    De groeiende angst voor een wereldoorlog deed haar ouders besluiten terug te keren
    naar de VS. In haar nieuwe woonplaats Los Angeles vielen haar donkere schoonheid
    en doordringend blauwe ogen al snel op.



    Taylor werd een gevierd kindsterretje dankzij films als 'Lassie Come Home' (1943) en
    'National Velvet' (1944). Later stapte ze vlot over naar ernstiger rollen met films als
    'A Place in the Sun' en 'Giant', met de rijzende ster James Dean.

    Vanaf 1957 werd ze in vier opeenvolgende jaren genomineerd voor een Oscar, onder
    meer voor 'Cat on a Hot Tin Roof' en 'Butterfield 8', waarvoor ze haar eerste Academy
    Award kreeg.

    In 1963 kon ze zo als eerste actrice ooit het toen waanzinnig hoge bedrag van een
    miljoen dollar vragen voor 'Cleopatra'. Dat kostuumdrama won vier Oscars en was de
    bestbezochte film van het jaar, maar zorgde met een prijskaartje van 44 miljoen dollar
    ei zo na voor het bankroet van studio 20th Century Fox. Aangepast aan de inflatie werd
    de film recentelijk uitgeroepen tot duurste film aller tijden.


    Elizabeth Taylor in Cleopatra


    Aan de film hield Taylor haar haar vijfde echtgenoot, Richard Burton. Hoewel ze nog
    getrouwd was met acteur-zanger Eddie Fisher, viel ze voor Richard Burton, die haar
    geliefde Marcus Antonius speelde.

    Burton en Taylor vormden in die tijd het ultieme showbizzkoppel, van dezelfde orde
    als Brad Pitt en Angelina Jolie vandaag. Samen speelden ze in tien films, waarvan
    'Who's Afraid of Virginia Woolf' de beste was. Taylor kreeg voor haar rol van Martha
    een tweede Oscar.

    In 1974 scheidden Taylor en Burton. Een jaar later probeerden ze het nog eens, maar
    dat huwelijk strandde na tien maanden. Taylor zou nog twee keer trouwen, onder meer
    met senator John Warner, maar geen van die huwelijken hield zo lang stand als dat met
    Burton.

    Taylors carrière duurde nog drie decennia, maar zou nooit meer de hoogtepunten
    van de jaren zestig halen. Haar laatste rol in een bioscoopfilm was die van de schoon-
    moeder van Fred Flintstone in 1994.



    Ook zonder kaskrakers bleef Taylor in de spotlights. Ze zette zich in voor de strijd
    tegen aids nadat haar tegenspeler Rock Hudson aan de ziekte overleed. Ze hielp met
    het oprichten van de American Foundation for AIDS Research (amfAR). Naar schatting
    verzamelde ze in 1999 50 miljoen dollar voor de bestrijding van aids.

    Ook verdedigde ze vol overtuiging haar vriend Michael Jackson toen die werd beschuldigd
    van kindermisbruik. Twee jaar geleden woonde ze nog zijn begrafenis bij.

    Door haar slechte gezondheid verscheen ze de voorbije tien jaar nog maar zelden in het
    openbaar en waren er al jaren geruchten dat ze stervende was.







    23-03-2011 om 16:00 geschreven door Patje007


    22-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'Drive Angry'.
    Drive Angry 3D

    Drive Angry speelt vanaf 23 maart 2011 in de Kinepolis-bioscopen.



    Inhoud:  De mysterieuze Milton(rol van Nicolas Cage) is tot alles bereid
    om de moordenaar van zijn dochter en kidnapper van zijn kleindochter te
    vinden. Samen met de verleidelijke Piper(rol van Amber Heard) achtervolgt
    hij sekteleider Jonah King en zijn volgelingen, van Colorado tot Louisiana.
    Maar de jager is zelf ook een doelwit. Een vreemde man met bovennatuurlijk
    krachten, de Boekhouder(William Fichtner) genaamd, zit hem namelijk op de
    hielen. Zal Milton er in slagen om Jonah King bij te halen voordat de Boek-
    houder hem bij de lurven grijpt? Met de voet stevig op het gaspedaal begint
    Milton aan zijn missie. Hij heeft nog drie dagen voordat King en zijn sekte zijn
    kleindochter zullen offeren bij volle maan...


    Regie:  Patrick Lussier &
                Todd Farmer
    Cast:    Nicolas Cage,
                Amber Heard
    Genre:  Actie
    Duur:    104 minuten

    22-03-2011 om 18:33 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Matthew McConaughey kiest andere rollen door vaderschap.
    Matthew McConaughey maakt andere keuzes sinds hij vader is. Waar de acteur
    voor de geboorte van zijn kinderen meestal in romantische komedies speelde,
    kiest hij nu voor serieuzere rollen, zegt hij tegen persdienst Reuters.
    Volgens de Texaan is hij niet bewust veranderd door het vaderschap, maar zorgt
    het er wel voor dat hij andere keuzes maakt.

    ©Moris Puccio/Photomovie/Retna Ltd.

    Matthew McConaughey
    : "Ik denk niet: O, nu heb ik een familie, laat ik andere
    keuzes maken, maar dat ik dat doe is geen toeval."

    De 41-jarige McConaughey heeft met zijn Braziliaanse vriendin Camila Alves een
    2-jarig zoontje Levi en een 1-jarig dochtertje Vida.
    Door zijn gezinsleven heeft hij ook meer plezier in het maken van films.
    De acteur speelt in zijn nieuwste film The Lincoln Lawyer een keiharde advocaat
    die zijn werk doet vanaf de achterbank van zijn auto. McConaughey is vooral bekend
    van romantische komedies als How to Lose a Guy in 10 Days uit 2003 en Surfer Dude
    uit 2008. Hij zegt het spelen in dit genre films moeilijker te vinden dan dramatische
    rollen. Romantische komedies zijn niet zo realistisch en 'dat kost meer acteerwerk', al-
    dus McConaughey.

    The Lincoln Lawyer is vanaf 25 mei 2011 te zien in de bioscopen.

    22-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feo Aladag, de vrouw achter 'Die Fremde'.

    De Oostenrijkse Feo Aladag(39) werd in Duitsland bekend als actrice in televisie-
    drama's. Ze tekent bij haar aangrijpend regiedebuut 'Die Fremde', dat ze ook schreef
    en produceerde, meteen voor een van de beste films van het jaar.
    De film won intussen de Grote Prijs van het 37ste Filmfestival van Vlaanderen-
    Gent.
    Inhoud: In ‘Die Fremde’ laat Feo Aladag voelen hoe niet alleen een mishandelde
    vrouw, maar ook haar ganse familie, in de afgrond wordt gesleurd door onmenselijke
    regels en tradities. Een Turkse vrouw (Sibel Kekili uit ‘Gegen die Wand’) verlaat
    haar gewelddadige man in Istanboel om een nieuw leven te beginnen in Berlijn.
    Maar haar familie kan niet met de schande leven en verstoot haar.

    Het verhaal van ‘Die Fremde’ is eenvoudig, maar de situatie waarin de vrouw belandt,
    kan niet complexer zijn.

    Feo Aladag

    Wat was er eerst: de wens om te regisseren of de noodzaak dit verhaal te
    vertellen?
    Feo Aladag
    : Dat ging min of meer gelijk op. Ik heb altijd wel ergens het verlangen
    gehad te regisseren, maar heb daar nooit actief naar toe gewerkt.
    Pas toen ik met dit onderwerp in aanraking kwam, ben ik me bewuster gaan afvragen
    wat al die gasten eigenlijk leren op de filmschool. Ik had de angst dat je daar een soort
    recept meekrijgt dat je in de praktijk niet leert. Dus ben ik twee jaar terug naar de film-
    school gegaan, waar ik workshops kreeg van fantastische regisseurs als Mike Leigh,
    Bertrand Tavernier en Stephen Frears.
    Aanvankelijk wilde de directeur me niet toelaten op de school. Hij zei letterlijk tegen
    me: ‘je hebt nu vuur voor films, en dat vuur zal doven als je naar deze school komt.'
    Een behoorlijk absurde stelling voor een directeur van zo'n school!


    Had hij achteraf gelijk?
    Feo Aladag
    : Nee. Wel in de zin dat je geen films leert maken op een filmschool.
    Dat kan alleen door het echt te doen. Dat recept bestaat dus niet. Wat me echter
    erg heeft geholpen is om samen met ervaren filmmakers naar film te kijken.
    In praktische zin heb ik er niets geleerd dat ik niet ook in de praktijk had kunnen
    leren, maar het gaf me veel meer focus. Ik begreep na die twee jaar veel beter wat
    voor films ik wil maken: cinema vanuit het meest humanistische oogpunt mogelijk,
    begrip hebben voor het feit dat films over mensen van vlees en bloed gaan. Ik ben
    in de eerste plaats geïnteresseerd in menselijke relaties.



    Tegelijkertijd was u dus al bezig met het onderwerp 'eerwraak'?
    Feo Aladag
    : Min of meer. Door Amnesty International was ik eerder al benaderd
    om een reeks filmpjes te maken voor hun campagne rond 'geweld tegen vrouwen'.
    Een breed onderwerp, waarvoor ik wagonladingen research kreeg toegestuurd.
    Toen ik klaar was met de spotjes merkte ik dat het onderwerp aan me bleef knagen.
    Tegelijkertijd kwamen er meer en meer berichten in de Europese en Duitse pers over
    eerwraak. Die twee zaken kwamen toen samen. Het beeld dat daarbij in mijn hoofd
    bleef zitten, was dat van een uitgestoken hand. De hand die zegt: 'misschien leef je
    niet zoals ik zou leven, maar ik geef nog steeds om wie je bent.' Die hand wordt
    meestal uitgestoken door onze familie, maar bij eerwraak is die juist afwezig.


    In de dialogen van de film lopen Duits en Turks door elkaar. Spreekt u de taal?
    Feo Aladag
    : Een beetje. Ik versta het beter dan ik het spreek. Het is een prachtige
    taal, omdat het vol zit met emotionele beelden. Het is echt een beeldende taal, en heel
    zacht op een bepaalde manier. En doordat ik het versta, kon ik tijdens de opnamen zeer
    rigide controle houden op mijn scenario; als iemand twee woordjes verwisselde zat ik er
    direct bovenop.



    Gold dat ook voor de non-verbale communicatie? Die is misschien nog wel belang-
    rijker dan de dialogen.
    Feo Aladag
    : Dat element was voor mij fundamenteel, al tijdens het schrijven van het
    scenario. Het grootste deel van de menselijke communicatie is niet verbaal. We merken
    vaak langs andere wegen zoals via blikken en lichaamshouding hoe we ons tot een ander
    verhouden. Dat is ook waar ik zelf in films het liefst naar kijk. Dus veel van die momenten
    staan al in het scenario. Omdat dat is wat ik zie wanneer ik schrijf.


    Dus u bent vooral een acteursregisseur?
    Feo Aladag
    : Het beeld is natuurlijk evengoed belangrijk; het is geen radio. Maar mijn
    aandacht gaat inderdaad vooral uit naar het werk met de acteurs. Je kunt nog zulke mooie
    kadreringen en prachtig uitgelichte beelden hebben, als het acteerwerk niet goed is, komt
    de film niet aan bij het publiek.
    We hebben dus lang gerepeteerd, ook omdat een aantal van de acteurs nooit eerder geacteerd
    hadden. Zij moesten leren dat het niet alleen gaat om wat zij zelf doen maar ook om de acteur
    die tegenover ze staat. Tegelijkertijd werkt dat door in hoe de beelden zijn opgebouwd. Hoe de
    acteurs ten opzichte van elkaar in een ruimte en in het filmkader staan, zegt zo veel. Zonder dat
    het publiek zich daar bewust van is, voelen ze er het effect van. Het is iets dat je niet echt kunt
    uitleggen.


    De film komt zo geloofwaardig en accuraat over dat je zou denken dat u Turkse
    roots heeft. Waar haalde u de inspiratie voor dit verhaal?
    Feo Aladag
    : Ik heb geen Turkse roots, maar ik ben getrouwd met een Duits-Turkse
    man. Dat heeft me geholpen met de taal, maar ook met de familiestructuren. Ik heb zelf onder-
    vonden hoe sterk de familiebanden zijn in een Turkse familie en hoe belangrijk de familie wel
    is, vooral wanneer je naar een ander land migreert. Ik was eveneens geïnspireerd door de liefde
    en trouw die ik binnen de familie van mijn man gevoeld heb. Maar ik denk dat ik hetzelfde
    verhaal zou verteld hebben, moest ik met een Rus getrouwd zijn geweest (lacht).
    Voor ik met de opnames begon, heb met mijn Turkse schoonvader gepraat. Hij vond het heel
    belangrijk dat ik deze film maakte, wat mij erg motiveerde.
    Daarnaast speelde ook mijn werk voor Amnesty International een rol en baseerde ik mij op
    mijn observaties in de Europese media van waargebeurde incidenten in Berlijn, de stad waar
    ik nu woon.


    Heeft uw opvoeding ook niet wat geholpen?

    Feo Aladag: Zeer zeker. Mijn moeder was een feministe en mijn vader steunde haar visie.
    Hij zei ooit: ‘Een vrouw moet drie keer meer studeren dan een man en twee keer zo hard
    werken om dezelfde mogelijkheden te hebben.’ Ik zag de toestand voor vrouwen in sommige
    maatschappijen zeker verbeteren en ik denk dat we op de goed weg zitten, maar het blijft
    toch nog een probleem.


    Die Fremde gaat over eremoord in Berlijn, niet in Kaboel. Dat is niet hetzelfde verhaal.
    Feo Aladag
    : Het probleem hier is dat minderheden zich afgewezen voelen en dus niet geneigd
    zijn om de oude structuren en gewoontes te laten varen. Die zorgen voor veiligheid, rust, aan-
    vaarding, een identiteit, een eigenwaarde. Omdat er een vacuüm is, ontlenen ze een identiteit
    aan een oude set waarden.

    Hoe meer de meerderheid, migranten van álle generaties, het gevoel heeft dat ze er volledig bij
    horen mét hun inbreng aan taal, cultuur, hoe beter. Dat zal het de jongere generatie verge-
    makkelijken om eer anders in te vullen. Dat zal de oudere generatie helpen om de jongeren
    kinderen van hun tijd te laten zijn. Ouders hebben het niet gemakkelijk. Je concepten in twijfel
    moeten trekken, aanvaarden dat je kinderen anders leven dan jij, dat is voor niemand ge-
    makkelijk. Dat lukt nooit als je je niet aanvaard voelt. Je moet ergens trots op kunnen zijn. Je
    moet proberen saamhorigheid te creëren. De weg is nog lang. Het kan niet zijn dat je kansen op
    een job slinken als je Mehmet heet in plaats van Max.



    Dat vergt tijd. Zijn die eremoorden geen urgent probleem?
    Feo Aladag
    : Daar ben ik het mee eens. Eremoord is een zeer complex, breed en politiek thema.
    Dit gaat niet enkel over vrouwenrechten dit gaat over mensenrechten. Er lijkt geen beginnen
    aan. Hoeveel makkelijker is het niet om je in te zetten voor mijnwerkers die in Chili vastzitten?
    Maar je moet ergens beginnen. Duitsland kan geen dertig slachtoffers per jaar tolereren, en al
    helemaal niet het mechanisme dat erachter steekt. Dat mechanisme moet onderzocht en be-
    sproken worden.


    Is uw mening veranderd door intensief onderzoek te voeren naar eremoord?
    Feo Aladag
    : Mij frappeerde de pijn van alle betrokken familieleden. Sommigen openden zich
    meteen, anderen moest ik tien keer interviewen, zeker als ze zich ergens voor schaamden of
    bang voor waren. Maar telkens stootte ik op kolossaal veel pijn. Ik vind het mijn plicht om die
    pijn te tonen.

    De media lossen niets op door broers die zo’n eremoord begaan, monsters te noemen. Na zo’n
    eremoord is iedereen getraumatiseerd. Officieel is de eer van de familie hersteld, maar in de
    praktijk is het ellende troef. Maar dat verschoont niets. Je moet luid en duidelijk zeggen dat
    eremoorden totaal onaanvaardbaar zijn. We hebben er geen begrip voor. Tegenargumenten –
    sharia hier, sharia daar – hebben geen enkel gewicht.



    Ik veronderstel dat niet iedereen van ‘Die Fremde’ zal houden. Was er kritiek vanuit
    linkse hoek en van radicale moslims?
    Feo Aladag
    : Ik ben blond, maar niet dom (lacht). Toen ik besloot de film te maken, wilde ik
    hem ook schrijven, regisseren én produceren. Ik kon me dus niet verstoppen achter iemand.
    Ik wist daarbij op voorhand dat extreem links én extreem rechts me zouden aanvallen.
    De grote verrassing was dat dat niet gebeurd is. Niet in Duitsland en niet in de rest van de
    wereld. Ik heb mijn film van Duitsland tot Pakistan voorgesteld en hem op 88 filmfestivals
    getoond. De discussie bleef uiteindelijk beperkt tot een dialoog tussen minderheid en meerder-
    heid.
    In Duitsland was de minderheid tegen die behandeling van vrouwen. ‘Daar strijden we tegen’,
    vertelden ze. ‘Maar we willen ook de meerderheid van de maatschappij dwingen om na te
    denken over waarom kleine groepen van migranten zo vastklampen aan oude regels en structuren’,
    klonk het.

    Mijn film vraagt begrip voor alle personages in de film. Ik wilde geen zwartwitbeeld geven en de
    karikatuur van enkele jaren geleden in Duitse films vermijden. Je had toen de monsterlijke vader
    en de al even monsterlijke broer. Ze werden volledig ontdaan van al het menselijke. Maar of het
    nu in Duitsland of Pakinstan is, er is geen enkele vader die niet zal lijden als zijn dochter verstoten
    wordt.

    Die Fremde

    Heeft u de film in conservatieve milieus getoond?
    Feo Aladag
    : Je moet niet verwachten dat bijvoorbeeld imams komen kijken. Je kan die mensen
    niet dwingen. Als ze niet uit vrije wil naar de film komen, moet je die beslissing respecteren.
    Je kan kunst trouwens nooit opdringen. Maar ik heb de film in Pakistan getoond en daar waren
    tijdens voorstellingen een of twee mannen in het publiek die bij ons beeld van jonge extremisten
    zouden passen. Ze gedroegen zich helemaal volgens de clichés en werden uiteindelijk door de rest
    van de toeschouwers naar buiten gejaagd (lacht). Ik heb dus zeker reacties gehad van radicale
    mensen, maar ze waren zeer zeldzaam.

    Je moet weten dat dé Turkse gemeenschap niet bestaat. Het is een zeer diverse, niet homogene
    samenleving. ‘Die Fremde’ was voor veel mensen een echt cultureel volksevenement. Mensen
    begonnen na de film zelfs spontaan hun eigen verhaal of ervaring te vertellen.



    Die Fremde speelt sinds 9 maart 2011 in Cartoon's









     

    22-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    21-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'The Adjustment Bureau'.
    The Adjustment Bureau

    The Adjustment Bureau speelt vanaf 23 maart 2011 in de Kinepolis-bioscopen.


    Inhoud:  Bepalen we zelf onze lotsbestemming, of worden we gemanipuleerd door onzichtbare krachten?
    Dat is het thema van The Adjustment Bureau, eenthriller waarin Matt Damon de rol speelt van een man
    die een glimp opvangt van wat het lot voor hem in petto heeft en beseft dat hij iets anders wil.
    Om dat te bereiken, moet hij de enige vrouw van wie hij ooit gehouden heeft, dwars door en onder de
    straten van het hedendaagse New York achternagaan.

    Net als hij op het punt staat een zitje te krijgen in de Amerikaanse senaat, ontmoette de ambitieuze
    politicus David Norris (Damon) immers de aantrekkelijke ballerina Elise Sellas (Emily Blunt), een vrouw
    zoals hij er nog nooit één ontmoet heeft. Maar zodra hij voor haar begint te vallen, spannen geheimzinnige
    mannen samen om de twee uit elkaar te houden.
    David komt te weten dat hij het moet opnemen tegen de agenten van het lot zelve - de mannen van het
    Adjustment Bureau - die alles zullen doen wat in hun aanzienlijke macht ligt om te verhinderen dat David
    en Elise samen zijn.
    Nu de kansen tegen hem gekeerd zijn, moet hij kiezen of hij haar loslaat en zijn voorbestemd pad aanvaardt...
    of alles waagt om het lot te tarten en met zijn geliefde samen te zijn.



    Regie:   George Nolfi
    Cast:     Matt Damon,
                 Emily Blunt
    Genre:   Thriller
    Duur:     106 minuten


    21-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1000.
    Hello filmfreaks,

    Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar mijn filmblog bestaat vandaag 1000 dagen, een
    periode waarin ik jullie zoveel mogelijk heb proberen te voorzien van relevante filminformatie
    met, zoals jullie sinds het begin van mijn blog(23/06/2008), hebben kunnen zien, vooral de
    nadruk op interviews met bekende acteurs en actrices.

    Ik ben, nu ongeveer 3 jaar geleden,  met een filmblog gestart omdat er, naar mijn gevoel, weinig
    (Nederlandstalige) sites zijn waar de filmsterren de hoofdrol spelen, waar acteurs, actrices en
    regisseurs aan het woord worden gelaten over de reden dat zij in de filmwereld zijn gestapt,
    waarom zij voor een bepaalde film kiezen, hoe het is om bekend te zijn...

    Hopelijk hebben jullie tot nu toe genoten van mijn blog. Naar de toekomst toe ga ik jullie zeker
    blijven voorzien van jullie dagelijkse filminformatie.


    Groetjes,

    20-03-2011 om 15:02 geschreven door Patje007


    19-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jodie Foster heeft geen spijt van samenwerking met Mel Gibson.
    Actrice Jodie Foster heeft recent op het Texaanse South by South-
    west Film Festival een goed woordje gedaan voor Mel Gibson, de
    veelbesproken hoofdrolspeler van het door haar geregisseerde
    komisch drama The Beaver.
    De acteur kwam de laatste tijd vooral op negatieve wijze in de
    belangstelling, maar Foster heeft geen spijt van hun samenwerking.

    Jodie Foster
    Jodie Foster

    Mel Gibson haalde vorig jaar het nieuws door een aanklacht van huiselijk
    geweld jegens zijn ex-vriendin, en een uitgelekt voicemailbericht waarin
    hij haar de huid vol scheldt en op brute wijze dood wenst.
    Eerder berichtten de media al hoe Gibson aangehouden werd wegens
    autorijden onder invloed, en tijdens zijn arrestatie racistische leuzen uit-
    kraamde. Als gevolg van het geweld tegen zijn ex-vriendin werd de
    controversiële acteur en filmmaker vorige week door de rechter veroor-
    deeld tot drie jaar voorwaardelijk voor het slagen en verwonden van zijn
    toenmalige vriendin. Hij moet ook in therapie voor zijn agressief gedrag,
    zestien uur gemeenschapsdienst uitvoeren en een boete betalen.

    Zulke negatieve aandacht zou Gibsons nieuwe film The Beaver kunnen
    schaden, maar regisseuse Jodie Foster neemt het voor hem op. "Natuurlijk
    is er nogal wat met hem gebeurd," aldus Foster, maar "ik heb absoluut geen
    spijt van de samenwerking met Mel."

    In het komisch drama The Beaver speelt Gibson een depressieve zakenman
    die bij wijze van therapie een handpop ter hand neemt en alle communicatie
    via de pop, een bever, laat verlopen. Deze bizarre wending heeft een
    indringende uitwerking op zijn gezin, bestaande uit zijn vrouw (gespeeld door
    Jodie Foster) en tienerzoon (Anton Yelchin).
    Ook de begin dit jaar voor een Oscar genomineerde Jennifer Lawrence
    (Winter's Bone) heeft een rol in de film.


    Jodie Foster en Mel Gibson in 'The Beaver'

    Mel Gibson is intussen zelf naar de politie gestapt nadat hij veroordeeld
    werd voor het slaan van zijn ex-vriendin Oksana Grigorieva. De politie
    nam zijn vingerafdrukken en maakte ook een foto van Gibson, die zo de
    première miste van zijn nieuwe film The Beaver.

    The Beaver speelt vanaf 31 mei 2011 in de Kinepolis-bioscopen.







    19-03-2011 om 17:16 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de week: Gemma Arterton is het nieuwe gezicht van G-Star.

    Gemma Arterton is het gezicht van de nieuwe lente- en zomercollectie van het
    jeansmerk G-Star. De Britse actrice is een van de rijzende sterren in filmland
    en schitterde vorig jaar in Prince of Persia en de stripverfilming Tamara Drewe.

    Ondanks haar internationale bekendheid blijft Gemma met beide benen op de
    grond staan.
    Gemma Arterton: “Ik voel me eigenlijk als een sterke vrouw in een mooie jurk
    en ik denk dat G-Star hetzelfde uitstraalt. Ik hou van de combinatie glamour en
    duurzaam”.

    Gemma Arterton werd door niemand minder dan Anton Corbijn(regisseur van 
    The American) gefotografeerd.
    De nieuwe Spring/Summer 2011 campagne is sinds half februari te zien op straat,
    in etalages en in tijdschriften.


    Fotogalerij:
































    19-03-2011 om 17:15 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colin Firth wordt oplichter in remake van Gambit.
    Na zijn majesteitelijke rol rol in ‘The King’s Speech’, laat Oscarwinnaar Colin
    Firth zich van een heel andere kant laten zien. In mei beginnen namelijk de
    opnamen van zijn nieuwe film ‘Gambit’, waarvoor Joel en Ethan Coen het
    scenario schreven. Michael Hoffman(a Midsummer Night's Dream, one fine day) 
    zal instaan voor de regie.

    ©Steve Granitz/WireImage.com
    Colin Firth

    Colin Firth geeft in Gambit gestalte aan een kunsthandelaar die vergevorderde
    plannen heeft om de rijkste man van Engeland op te lichten. Daarvoor roept hij
    de hulp in van een aantrekkelijke rodeo-ruiter uit Texas, gespeeld door Cameron
    Diaz.

    Gambit

    ‘Gambit’ is een remake van de gelijknamige film uit 1966, waarin Michael Caine
    en Shirley MacLaine de hoofdrollen vertolkten.










    19-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    18-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dossier wereldsterren: deel 21: Sean Penn: een portret.

    Met Into The Wild draaide Sean Penn in 2007 zijn vierde film als
    regisseur. In deze film vertrekt een rijkeluiszoon naar Canada om
    daar in de wildernis te leven. Een portret van deze temperament-
    volle acteur en regisseur. ‘Als teveel mensen je leuk vinden doe je
    iets verkeerd.’



    De feiten

    Geboren: 17 augustus 1960, Santa Monica, Californië, VS als Sean
    Justin Penn

    Actief als: regisseur, acteur, producer, scenarioschrijver                    

    Eerste film: Fast Times at Ridgemont High (1979)


    Prijzen
    Won in 2004 een Oscar en een Golden Globe voor beste mannelijke
    acteur in Mystic River, kreeg in 1997 de Zilveren Beer op het festival
    van Berlijn voor Dead Man Walking, in datzelfde jaar ontving hij ook
    de Gouden Palm in Cannes voor zijn rol in She’s So Lovely, won de
    Gotham Award in 2007 voor zijn film Into the Wild, ontving in Venetië
    in 2003 de Volpi Cup voor zijn rol in 21 Grams, won in 2009 een Oscar
    en een Screen Actors Guild Award voor zijn rol in Milk.

    ©Michael Caulfield/WireImage.com
    Sean Penn bij de ontvangst van zijn Oscar als beste acteur in
    een hoofdrol voor de film Mystic River


    Beste film

    In Mystic River (2003) van Clint Eastwood is Penn goed op dreef
    als ex-crimineel wiens dochter wordt vermoord. Hoewel het verhaal
    om drie personages draait, steelt de acteur de show. Hij weet als geen
    ander hoe hij drama, pijn en misère zowel verbaal als non-verbaal
    moet overbrengen. Zo ook in 21 grams (2003) waarin hij, ondanks dat
    hij het grootste gedeelte van de film op sterven ligt, het lijden van zijn
    personage schrijnend en indringend weet neer te zetten.
    Omdat Penn vaak balanceert op het randje van overacting, komt hij
    juist in deze ingetogen rol goed uit de verf. Dat Penn niet alleen een
    verdienstelijk acteur is blijkt vooral uit het door hem geregisseerde The
    Pledge (2001). Penns derde film liet zien dat hij zich langzamerhand
    ontwikkelt tot een zelfverzekerde acteursregisseur met een persoonlijke
    stijl.

    ©Columbia Pictures

    Slechtste film

    Het slaapverwekkende Madonna-vehikel Shanghai Surprise uit 1986,
    waarin Penn met zijn nieuwbakken vrouw twee uur lang over gestolen
    opium en juwelen praat.
    Door Madonna in de hoofdrol te casten als maagdelijke missionaris en
    Penn in te zetten als Indiana Jones-achtige avonturier, had de film niet
    veel ridiculer kunnen worden.
    Penns vervelende neiging om met dominant acteerwerk de film naar
    zich toe te trekken is niet alleen in Shanghai Surprise, maar ook in de
    komedie We’re No Angels (1995) eenprobleem. Ook te mijden: The
    Falcon And the Snowman (1984) en I Am Sam (2001).



    Handelsmerk

    Penn is alles behalve vriendjes met de paparazzi. Regelmatig raakt hij
    slaags met een fotograaf, waaronder op de begrafenis van zijn broer,
    acteur Chris Penn.
    Als acteur speelt hij vaak intense rollen en onaangename types zoals in
    She’s So Lovely (1997) van Nick Cassavetes. Penn vertolkt zijn rollen
    vol overgave wat de ene keer goed uitpakt en de andere keer tot over-
    dreven emotioneel acteerwerk leidt.
    In zijn acteren is hij net zo compromisloos als in zijn dagelijks leven,
    waarin hij vooral bekendstaat als linkse activist. De acteur was indertijd
    een grote criticaster van het beleid van president George Bush. Zo haalde
    hij in een live-interview met Larry King hard uit naar de regering en
    noemde hij Bush een verrader. Ook schreef hij een open brief in de
    Washington Post waarin hij de president verzocht geen oorlog in Irak te
    beginnen. Zelf reisde hij voor het begin van de oorlog af naar Irak, om
    kennis te maken met ‘de mensen die hij van zijn overheid moest haten.’

    ©Alexandra Wyman/WireImage.com

    Sean Penn over Sean Penn

    ‘Ik beschouw mezelf niet speciaal als politiek. Ik zie het werken als
    acteur als iets menselijks. De zorgen die ik heb die onder het kopje
    politiek vallen, zijn menselijke zorgen.’(Interview, 1995)

    ‘Ik vind het regisseren van films eigenlijk veel belangijker dan acteren.
    Maar als het telkens vijf jaar kost, moet ik wel aan het werk blijven.’
    (BBC Movies, 2001)

    ‘Ik hoop op verlossing. Ik kan niet zeggen dat ik erin geloof. De films
    die me aanspreken laten meestal zien hoe je om moet gaan met
    onherroepelijk verlies en hoe je daarna door moet gaan met leven.
    Zoiets als Eric Clapton, wiens zoontje uit het raam viel. Hij heeft het punt
    bereikt waarop hij daarover moet en kan schrijven. Er zijn een hoop nacht-
    merries in het leven. En ik ben geïnteresseerd in films die demonen en
    nachtmerries kunnen uitdrijven.’ (Box Office online Sneak Preview, 1995)

    ‘Ik heb minder geld verdiend dan wie dan ook met hetzelfde beroep. Ik
    bedoel, ik denk dat ik het best goed doe en ik denk dat ik best hard werk.
    Geloof me, ik bluf niet als ik zeg dat ik lach zodat ik niet hoef te huilen.’
    (The Observer, 2001)

    ‘Ik heb geluk gehad dat acteren bij ons thuis een gerespecteerd beroep was.
    Het was niet iets dat werd gedaan door tragische bohemiens, maar we waren
    ook weer geen familie die was geobsedeerd door cinema.’
    (New York Magazine, 2004)

    ‘Na ongeveer tien jaar als acteur gewerkt te hebben kwam ik erachter dat de
    meeste regisseurs zó slecht zijn dat ik dacht: Waarom zou ik het niet proberen?’
    (CNN, 2001)

    ‘Als teveel mensen je leuk vinden doe je iets verkeerd.’(NY Magazine, 2004)

    ‘Woede kan een probleem zijn maar het heeft ook enorm veel potentie. Je moet
    gewoon uitzoeken wat je ermee kan doen.’(The Guardian, 2007)

    ©Graeme Robertson/Camera Press/Retna Ltd.
    Sean Penn met zijn ex(Robin Wright Penn)

    Conclusie: Hollywood heeft filmsterren en acteurs. Sean Penn hoort
    bij de laatste groep. Vriend en vijand zien hem als één van de meest
    getalenteerde maar ook lastigste mensen in Hollywood.



    Sean Penn over...


    Acteren
    „Ik zie mezelf als een timmerman. Voor elke rol zoek ik in mijn gereedschaps-
    kist naar de juiste instrumenten. In de loop der jaren heb ik er steeds meer
    gereedschap bij gekregen, zodat het wat makkelijker wordt. Maar eigenlijk is
    acteren niet meer dan een manier voor me om geld te verdienen om mijn eigen
    films te maken. Ik vind het lang zo leuk niet meer als toen ik jong was.”

    Over Hollywood
    „Ik heb niks tegen mainstream films. Niet dat ik er veel zie, ik hou er niet van
    om steeds opnieuw een kaartje te kopen voor dezelfde film.”

    Over zijn Oscar
    „Ik ben heel blij met de erkenning, maar laten we eerlijk zijn: iedere acteur
    weet dat ‘de beste zijn’ helemaal niet bestaat.”

    Over Madonna
    „Zij wilde de grootste ster op aarde worden, ik wilde films maken en me dan
    weer in huis opsluiten. En ja, natuurlijk botste dat.
    We hadden eigenlijk maar één ding gemeen: we gedroegen ons allebei onuitstaan-
    baar. We hebben in vier jaar geen fatsoenlijk gesprek gehad, we schreeuwden
    alleen maar. Pas jaren na onze scheiding ontdekte ik dat er achter dat vreselijke
    gedrag ook nog een heel leuk mens zat.”

    ©Lester Cohen/WireImage.com
    Sean Penn en Madonna


    Over zijn opvliegende karakter

    „Volgens mij zit je pas na je midlifecrisis goed in je vel. ik ben niet meer
    zo negatief als ik was, ik heb niet meer zo’n hekel aan anderen, en ik heb
    vooral niet meer zo’n hekel aan mezelf.”

    Over de paparazzi
    „Het zijn de strontvliegen van de samenleving. Ze ruiken naar poep, pis en
    pus en ik zal ze altijd intens blijven haten. Zet een camera op mijn kinderen
    en ik verlies al mijn zelfbeheersing. Aan de andere kant: mijn goede vriend
    Jack Nicholson zegt altijd dat ik maar een benzinestation moet beginnen als ik
    problemen heb met de roddelpers.”

    Over politiek
    „Mensen beschuldigen me ervan dat ik maar een acteurtje ben, dat zo
    nodig politieke uitspraken moet doen. Maar je hoeft geen politicus te zijn
    om te weten wat er aan de hand is in Irak. Ik heb met eigen ogen gezien hoe
    kinderen doodgaan door de Amerikaanse bezetting. Hoe soldaten sterven.
    Hoe onschuldige burgers sterven. Ik ben niet eens een pacifist, maar luister:
    bombardementen worden altijd beantwoord met bombardementen, martelingen
    met martelingen en doden met doden.”













     

     

    18-03-2011 om 12:09 geschreven door Patje007


    17-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Butler Alfred uit Batmanfilms overleden.
    De Britse acteur Michael Gough is donderdag op 94-jarige leeftijd
    overleden. Dat meldden diverse Britse media op hun website.
    Gough werd vooral bekend als de butler Alfred in de vier succes-
    volle films over superheld Batman die in de jaren tachtig en negentig
    werden gemaakt.


    Michael Gough(rechts) in Batman

    De filmcarrière van Gough duurde meer dan zestig jaar en telt
    bijna tweehonderd titels.
    Behalve door zijn rol als butler Alfred verwierf de acteur ook
    bekendheid met de horrorfilms in de jaren zestig waar hij in
    speelde, zoals Dracula (1958), The Phantom of the Opera (1962)
    en Horrors of the Black Museum (1959).

    De laatste jaren werkte Gough nog vaak samen met regisseur Tim
    Burton, die de eerste twee Batman-films, Batman(1989) en Batman
    Returns (1992), maakte. Zo was de overleden acteur nog te zien in
    Sleepy Hollow(1999) en leende hij zijn stem aan personages in
    Corpse Bride(2005) en vorig jaar nog Alice in Wonderland.

    17-03-2011 om 18:13 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liam Neeson kiest toch voor Taken 2.
    Na enige onzekerheid en meerdere onderhandelingen heeft acteur Liam Neeson zich
    alsnog vastgelegd voor de sequel Taken 2. Dit meldt de site Deadline.

    ©20th Century Fox

    Nadat de actiefilm Taken(2008) een verrassende hit bleek aan de bioscoopkassa's, leek
    niets een vervolg in de weg te staan. Het overvolle werkschema van hoofdrolspeler Liam
    Neeson leidde echter tot vertraging in de planning van producent Luc Besson. Desondanks
    begon Besson samen met Robert Mark Kamen aan het scenario van het vervolg, en huurde
    hij Olivier Megaton(Transporter 3) in voor de regie.
    Het enige dat de productie nog in de weg stond, was de medewerking van Liam Neeson.

    De acteur bleek zeker bereid om het vervolg te maken. De enige voorwaarde was dat de
    opnames van Taken 2 werden uitgesteld. Liam Neeson heeft namelijk niet eerder zoveel
    gewerkt als in de afgelopen jaren. Na de huidige opnames van Clash of the Titans 2 wil de
    acteur daarom een lange rustperiode inlassen. Maar Luc Besson eiste dat de opnames van
    Taken 2 in de komende maanden zouden beginnen.
    Het gerucht gaat dat de producent zelfs een lijst had opgesteld met vervangers van Liam
    Neeson. Zo zag hij Ralph Fiennes(The English Patient), Mickey Rourke(The Wrestler) en
    Ray Winstone(Beowulf) als potentiële kandidaten.

    ©20th Century Fox

    Maar voordat het zover kwam, zijn Luc Besson en Liam Neeson het alsnog met elkaar eens
    geworden. De makers zijn bereid om enkele maanden te wachten tot hun hoofdrolspeler
    volledig uitgerust is. Hoogstwaarschijnlijk zullen de opnames van Taken 2 eind 2011 of begin
    2012 starten. Wanneer de sequel in de bioscopen draait, is nog niet bekend.

    17-03-2011 om 17:18 geschreven door Patje007


    16-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'The Eagle', een Romeinse western in Schotland.

    De 43-jarige Schot Kevin Macdonald, een begenadigd documentairefilmer die een Oscar won voor zijn
    München-document ‘One Day in September’, maakte in 2006 met ‘The last King of Scotland’ zijn eerste
    fictiefilm. En het smaakte naar nog. Met ‘The Eagle’ brengt hij zowaar een Schotse sandalenwestern.

    ©Focus Features

    ‘The Eagle of the Ninth’ is één van de populairste Britse jeugdboeken, in 1954 geschreven door
    Rosemary Sutcliff. De schrijfster situeerde de actie in de 2de eeuw na Christus aan de Muur van
    Hadrianus, de noordelijke grens van het Romeinse Rijk in Engeland. De held van dienst is Marcus
    Flavius Aquila (Channing Tatum), een jonge uitgerangeerde Romeinse veldheer die samen met zijn
    slaaf Esca (Jamie Bell) de bronzen arend van zijn vader - ook een legeraanvoerder - uit de handen
    van de Picten wil recupereren. Een interview met de regisseur:


    De film doet wat denken aan de Canadese western ‘Black Robe’. Toeval?
    Kevin Macdonald
    : «Zeker niet. Ik heb ‘The Eagle’ altijd als een western gezien. Tegen de financiers
    hadden we gezegd: ‘Dit wordt een Romeinse western in Schotland’. Toen ik nadacht over de film zelf
    en over de cultuur van de Kelten was het westerngenre bijna evident. En de beste voorstelling van een
    angstaanjagende vreemde cultuur is ‘Black Robe’. Die film van Bruce Beresford is volgens mij min of
    meer een meesterwerk.»


    Zoals ‘Black Robe’ heeft ‘The Eagle’ een gewelddadige ruwheid over zich.
    Kevin Macdonald
    : «Ik wilde ook een beetje breken met een traditie. Ik had een sandalenfilm voor ogen
    die nu eens geen epische blockbuster vol enorme legers was, maar een meer menselijke en naturalistische
    historische film die wil laten zien wat het moet geweest zijn om als Romein in een drijfnat en koud Schots
    landschap te vertoeven.»


    Channing Tatum in 'The Eagle'


    Hebt u ‘Centurion’ gezien, nog een Britse sandalenfilm die zich afspeelt op en achter de Muur
    van Hadrianus?
    Kevin Macdonald
    : «Neen, maar ik wist uiteraard over het bestaan van die film af.
    De mensen van ‘Centurion’ gingen in productie toen wij pas hadden beslist om ‘The Eagle’ te maken.
    We hebben toen een discussie gehad of we onze film al dan niet moesten maken. Maar we vonden dat we
    toch een ander verhaal te vertellen hadden.
    Gelukkig voor ons bleken de grote Amerikaanse distributeurs geen interesse te hebben voor ‘Centurion’ en
    liet de prent, in de VS toch, geen grote indruk na.
    Dat we onze film met een aantal maanden hebben uitgesteld, heeft deels te maken met het feit dat we afstand
    wilden houden van ‘Centurion’.»

    16-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    15-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Jamie Bell naar aanleiding van de release van The Eagle.

    Na zijn doorbraak als Billy Elliot in 2000 is de acteercarrière van de Britse acteur Jamie Bell flink
    bergopwaarts gegaan. Dit jaar is hij in ieder geval in vijf grote producties te zien, waarvan The
    Eagle de eerste is die verschijnt.
    Als slaaf van een Romeins soldaat (rol van Channing Tatum) trekt Bell in die film de bergen van
    Schotland in, op zoek naar de waarheid achter de mysterieuze verdwijning van de vader van zijn
    baas. Voor de rol kreeg Bell onderkoeling, lessen in de
    Gaelische taal en het gewicht van Channing
    Tatum te verduren.


    Jamie Bell


    Hoeveel Gaelisch heb je uiteindelijk geleerd te spreken?
    Jamie Bell
    : Ik kan me de teksten uit de film niet eens meer herinneren, maar wat we vooraf hebben
    moeten leren was best wel veel. Er waren een paar scènes waarin het best wel belangrijk was dat je
    die zinnen op een geloofwaardige manier uit kon spreken. Ik heb het fonetisch geleerd, een beetje
    hetzelfde als wanneer ik een accent moet aanleren. Het is ook erg duidelijk wanneer het mis gaat,
    want dan klinkt het totaal niet meer als Gaelisch, dan klinkt het nergens naar.


    Het opnameproces was fysiek best wel veeleisend toch?
    Jamie Bell
    : Voor het laatste deel van de film hebben we op rivieren rondgedreven en hebben we in
    het koudste water dat je je kan voorstellen moeten springen. Als je in dat water terechtkomt wordt je
    borstkas samengedrukt en kan je bijna niet meer ademhalen en gaat je hart tekeer. Je hersenen slaan
    op hol en proberen je te vertellen dat, als je niet uit dat water gaat, je gewoon het loodje legt. Ik deed
    het twee keer totdat de artsen zeiden dat ik er echt niet meer in mocht, dat was wel een moment dat ik
    het gevoel had dat ik Kevin (McDonald, de regisseur) teleurstelde, omdat hij me smeekte om het nog een
    keer te doen. Maar ik kon echt niet meer. Ik ben niet zo goed met water, zeker niet als ik Channing Tatum
    op mijn rug moet meeslepen.

    ©Focus Features
    Channing Tatum en Jamie Bell in The Eagle

    Wat heb je gedaan om in vorm te komen voor de rol?
    Jamie Bell
    : Ik had niet het idee dat naar de sportschool gaan om gewichten te liften en proteïne-
    shakes drinken echt zou passen bij het idee van het tijdperk van de Romeinen. Ik wilde gewoon
    een beetje gespierder worden, zodat het eruit zou zien dat ik wel mijn eigen boontjes kan doppen
    als het nodig is. Maar hij was ook een slaaf, dus was waarschijnlijk ook al een behoorlijke tijd onder-
    voed.


    Waar breng je op het moment meer tijd door, Californië of Engeland?
    Jamie Bell
    : Ik woon op het moment in Californië, ik vind het te gek hier. Ik ga wel zo’n vier of vijf keer
    per jaar terug naar Engeland, ik vind Californië niet per se een plek waar ik altijd zou moeten blijven. Het
    draait om de industrie, vergelijkbaar met de plek waar ik opgegroeid ben. Hier is de voornaamste industrie
    alleen entertainment, de plek waar ik ben opgegroeid was vooral staal en verf.


    Scène uit The Eagle

    Hoe vermijd je de valkuilen die op de loer liggen bij een leven in Hollywood?
    Jamie Bell
    : Het roemgedeelte, als ik eerlijk ben, daar merk ik eigenlijk niet zo veel van. Ik maak
    niet de echt gigantische blockbusters, die mensen hebben waarschijnlijk een erg gecompliceerd,
    lastig leven. Ik hou ervan om naar de supermarkt te gaan en gewoon te relaxen in een leuk tentje,
    ik denk dat het een groot voordeel voor mij is dat mensen me dan niet snel herkennen.


    Misschien dat dit verandert als The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn later
    dit jaar verschijnt. Wat kunnen we daarvan verwachten?
    Jamie Bell: Ik zag Kuifje voor het eerst toen ik zeven was, op televisie. Hij was anders dan andere strip-
    figuren omdat hij niet zomaar iemand was die domweg achter iemand anders aan zat. Hij heeft meer in
    zich, dat vond ik toen al magisch. Stephen Spielberg ziet dat precies hetzelfde en voor mij was het
    interessant dat hij met technologie (motion capture) die figuur tot leven wilde brengen. We zijn erg trouw
    gebleven aan de kwaliteit van de illustraties. Ik denk dat als je er een film van zou maken met alleen maar
    echte mensen dat er een hoop van die kwaliteit verloren gaat.












    15-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    14-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Channing Tatum over zijn rol in het epische The Eagle
    In de epische avonturenfilm The Eagle speelt Channing Tatum de Romeinse legerofficier Marcus
    Aquila die in het Groot-Brittannië van de 2de eeuw op zoek gaat naar het verdwenen legioen van
    zijn vader. In de woeste Schotse heuvels trekt hij samen met zijn Britse slaaf het vijandelijk gebied
    in om een adelaarsmascotte terug te vinden en zijn familienaam in ere te herstellen. Een gesprek
    met de Amerikaanse acteur over deze Britse productie:

    ©Focus Features

    Je hebt gezegd dat met deze film een jeugdwens in vervulling gaat...
    Channing Tatum
    : Toen ik opgroeide was Braveheart eigenlijk mijn Star Wars. Het was in ieder
    geval een droom om ooit in zo'n historisch epos te mogen spelen. Wat mij betreft mogen in iedere
    film die ik doe paarden en zwaarden zitten. Als kind speelde ik het al na.


    Moest je leren paardrijden voor deze film?

    Channing Tatum: Nee, want dat doe ik al zo'n beetje m'n hele leven, hoewel ik nooit een eigen
    paard heb gehad. Ik heb niet speciaal iets moeten leren voor de film, maar het was wel een hele
    uitdaging om dertien uur per dag doorweekt in de vrieskou te moeten staan.


    Hoe heb je dat uitgehouden?

    Channing Tatum: Het is gewoon iets waar je doorheen moet. Wij allemaal. Er ontstond ook
    een hechte band onderling. Er zit weinig anders op in de highlands van Schotland met een kleine
    crew. Als jij in het ijskoude water staat, geldt dat ook voor de cameraploeg. Dan zie je ze ook rillen
    van de kou, alleen maar om het goede shot te krijgen. Eigenlijk sta je met elkaar op het slagveld. Ik
    denk niet dat je een film als deze kan maken als er geen kameraadschap is op de set.


    Channing Tatum in The Eagle

    Is het toeval dat je na films als Stop-Loss, G.I. Joe en Dear John opnieuw een soldaat
    speelt?
    Channing Tatum
    : Ik weet niet of ik een goede soldaat zou zijn geweest, maar het had best gekund.
    Niet dat ik graag wil vechten, maar ik hou wel van gevechtstraining, martial arts en wapens.
    Heroïsche verhalen zoals dat van Marcus Aquila spreken me enorm aan.


    Marcus is een geboren leider. Herken jij jezelf daarin?

    Channing Tatum: Ik speel al m'n hele leven football, en daarbij moet je ook wel de leiding kunnen
    nemen om de verschillende posities aan te wijzen. Maar om nou te zeggen dat ik een leider ben...
    Iedereen die bereid is om naar het front te gaan en zelf mee te doen wat hij aan andere mensen
    vraagt, is in mijn ogen een leider. Je geeft leiding door een voorbeeld te stellen.



    Heeft regisseur Kevin Macdonald je veel laten trainen voor deze rol?
    Channing Tatum
    : Dat was wel raar. Kevin wilde niet dat ik eruitzag alsof ik naar de sportschool
    was geweest, dus ik dacht: "Geweldig, ik hoef helemaal niks te doen." Totdat bleek dat ik wel wat
    leniger en dunner moest worden voor deze rol. Want in de Romeinse tijd waren de soldaten de hele
    dag door bezig - marcheren, bouwen, vechten - maar ze hadden geen cheeseburgers of zo. Ze aten
    alleen maar granen en vlees. Ik moest dus in korte tijd heel wat afvallen en mezelf uithongeren op een
    dieet van broccoli en kip.


    Naast The Last King of Scotland en State of Play heeft Kevin Macdonald vooral veel
    documentaires op zijn naam staan. Was dat van invloed op deze film?

    Channing Tatum: Hij wilde inderdaad dat alles zo nauwkeurig maar ook zo mooi mogelijk neer-
    zetten. Ik denk dat hij de schoonheid zocht in de rauwe realiteit en daarvoor de barre omstandig-
    heden gebruikte. Kevin is erg bedachtzaam en welbespraakt.
    Hij richtte zich vooral op de onderlinge relaties van de soldaten. Dat maakt van deze film meer dan
    puur een documentaire-achtige reconstructie van wat er gebeurd is. Kevin heeft echt geholpen om
    deze personages te begrijpen. Deze mensen, deze vrienden in buitengewone omstandigheden. Daar
    draait deze film om.


    Channing Tatum in The Eagle


    Naar aanleiding van de release van The Eagle kan u morgen op Cinefilm een interview lezen
    met acteur Jamie Bell.








    14-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'The Eagle'.
    ©Focus Features

    The Eagle speelt vanaf 16 maart 2011 in de Kinepolis-bioscopen


    Inhoud: The Eagle, geregisseerd door Oscarwinnaar Kevin Macdonald
    (The Last King of Schotland), speelt zich af in het deels door Rome
    bezette Groot-Brittannië in de 2de eeuw. Legerofficier Marcus Aquila
    (Channing Tatum) arriveert vanuit Rome om de mysterieuze verdwijning
    van zijn vader op te lossen. Die verdween als commandant van het
    Negende Legioen samen met al zijn mannen en hun Romeinse adelaars-
    mascotte in de woeste Schotse heuvels. Samen met zijn Britse slaaf
    (Jamie Bell), trekt Marcus vijandelijk gebied in. Hij is vastbesloten om
    The Eagle terug te vinden en zo zijn familienaam in ere te herstellen.


    Regie:   Kevin Macdonald
    Cast:    Jamie Bell, Channing Tatum
    Genre:  Drama
    Duur:    114 minuten 

    13-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    12-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Film 'Code 37' strikt Nathalie Meskens en Maaike Neuville.
    Nathalie Meskens, Maaike Neuville en Aline Van Hulle worden de nieuwe gezichten
    van Code 37. Niet de succesvolle VTM-policier die nu aan zijn tweede seizoen bezig
    is, wel de bioscoopversie die dit najaar een van de grote filmevenementen moet worden. 

    Nathalie Meskens in nieuw programma 'De Kazakkendraaiers'
    Nathalie Meskens


    Never change a winning team, dus neemt Veerle Baetens als straffe politiemadam Hannah
    Maes zowat haar hele ploeg uit de tv-reeks mee in de langspeelfilm Code 37 - De film, die
    op 26 oktober in de zalen wordt verwacht.
    Nu mag Code 37 zich verheugen in een gemiddeld kijkcijfer van om en bij de 940.000, een
    scheut vers bloed kan nooit kwaad om een speelfilm net dat extraatje te geven. En dus komen
    Nathalie Meskens (Kaat & Co, Tegen de sterren op), Maaike Neuville(Katarakt, De Smaak
    van De Keyser), Aline Van Hulle(Smoorverliefd), Peter De Graef(David) en Jurgen Delnaet
    (Aanrijding in Moscou) mee op de aftiteling van de langspeelfilm, waarvan de opnamen al over
    tien dagen van start gaan.

    Jonge Leeuwen: Maaike Neuville maaike186
    Maaike Neuville


    Code 37 - De film zal in het Gentse nachtleven spelen, meer bepaald rond de prostitutie van
    studentes. 'Het onderwerp hebben we van de Gentse flikken', zegt filmproducent Dirk Impens.
    'Prostitutie door meisjesstudenten bestaat, maar er wordt weinig over gepraat omdat zich nauwe-
    lijks problemen voordoen.'

    'De klanten worden geronseld via het internet, het zorgt niet voor overlast op straat en de meisjes
    die het doen zijn intelligent en weten precies hoeveel geld ze eruit willen slaan om hun studies te
    financieren. Voor de politie is het eigenlijk een gedroomde vorm van prostitutie.
    Bovendien is het fenomeen actueel, want die business floreert nu er almaar meer financieel arm-
    lastige eenoudergezinnen zijn waarin de kinderen zelf moeten opdraaien voor de kosten van hun
    studies.'

    Of dat dan pittige cinema oplevert? 'Ons eerste scenario hebben we in de vuilnisbak gekieperd',
    zegt Impens. 'Film, zo dachten we eerst, dat wil zeggen: meer actie, meer schieten, meer
    ongelukken. Tot we inzagen dat we zo onze succesformule geweld aandeden.
    We zullen de extra tijd die een langspeelfilm biedt niet gebruiken voor meer kogels, maar voor
    meer emotie en psychologie.'

    'We gaan Gent niet opblazen', vult regisseur Jakob Verbruggen aan. 'Het succes van Code 37 op
    tv is net de herkenbaarheid. Het gaat over mensen zoals u en ik die net dat ene stapje te ver zetten.'



    De makers trekken dan ook de lijn van de tv-reeks door in de film, die ook te smaken moet zijn als
    je nog geen enkele Code 37 op tv zag. 'Het succes zit 'm in de combinatie van policier, thriller en
    comedy. Bovendien voeren wij helden op die niet voor de hand liggen. Je verwacht Kevin Janssens,
    Koen De Bouw en Stan Van Samang, maar wij kiezen voor Marc Lauwrys, Gilles De Schryver en
    Michael Pas', aldus Verbruggen, die zegt zelf verrast te zijn door het succes van een reeks waaraan
    toch een behoorlijk rauw randje zit.
    'Bij VTM stonden ze er aanvankelijk weigerachtig tegenover wegens té', aldus Impens. 'We hadden
    het geluk dat ze een gat in hun programmatie hadden, anders was de reeks er allicht nooit gekomen.'

    De filmversie van Code 37 zal zo'n 1,5 miljoen euro kosten, geld dat helemaal uit de privéhoek komt.
    'We hebben geen subsidies gevraagd omdat we vinden dat dit soort films met een commercieel
    potentieel het moet kunnen doen zonder overheidssubsidies. De fondsen van het VAF kunnen beter
    naar 'moeilijker' genres gaan.'



    12-03-2011 om 16:18 geschreven door Patje007


    11-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Film op TV: Kung Fu Panda.
    VT4- 12 maart 2011: 21u10

    Kung Fu Panda

    In de animatiefilm Kung Fu Panda speelt Dustin Hofgman een grootmeester
    die met zijn wijsheden zijn volgelingen naar een hoger niveau tilt.

    De geanimeerde rode panda Shifu in Kung Fu Panda verspreidt zijn wijze
    lessen soms met een glimlach, maar soms ook met stekend venijn. De man
    die hem van een stem voorziet, hanteert dezelfde tactieken, blijkt tijdens het
    volgende interview. Helemaal letterlijk moet je dat ook weer niet nemen;
    het personage van Dustin Hoffman mag dan gezegend zijn met ultieme kungfu-
    kwaliteiten, hijzelf is dat niet bepaald.
    Tenzij je zijn halfslachtige vechttechnieken uit Meet the Fockers zou bestempelen
    als martial arts.

    Dustin Hoffman

    Dustin Hoffman
    :„Ik weet niks van gevechtskunsten. Ik heb geen flexibiliteit.
    Voor Fockers heb ik nog wel wat capoeira-lessen genomen. Toen ik mijn ‘moves’
    aan de regisseur moest laten zien, zette ik mijn beste beentje voor. Daarna vroeg ik
    hem: Zal ik ook eens proberen om het komisch te laten lijken? Waarop de regisseur
    spottend zei: Nee hoor, dit is leuk zat.”

    Afgezien van het feit dat Hoffman een belabberde vechter is, zien we nog genoeg
    overeenkomsten met zijn personage Shifu.
    Allereerst is de rode panda net als Hoffman één van de beste in zijn vakgebied. Wie
    The Graduate of Rain Man ooit gezien heeft, weet dat de 73-jarige Hollywoodster een
    acteerkanon is, waar je niet omheen kunt.
    En dan is er nog de aaibaarheidsfactor: dat is net als bij zijn wollige animatiepersonage
    opvallend aanwezig. Van de complete voicecast van Kung Fu Panda, onder wie Jack
    Black, Angelina Jolie en Lucy Liu, is hij hét gezelschapsmens. Vriendelijk, guitig, open,
    beleefd en met zo’n gevoel voor humor, dat je je afvraagt waarom Hoffman niet een paar
    decennia eerder is begonnen met comedy.

    ©Paramount Pictures

    Dustin Hoffman
    :  „Ik heb respect gekregen voor animatiemakers, voor mij was het de
    eerste keer. Zij verzinnen niet alleen de plot, ze creëren ook de personages. Je krijgt
    gewoon een karakter, waar je het mee moet doen. Dat is anders dan ik gewend was;
    normaal gesproken creëer ík het personage. Het gerucht gaat dat Mike Myers Shrek van
    tevoren heeft ingesproken en na het zien van de afgemonteerde film alles opnieuw heeft
    gedaan. Want toen pas had hij door hoe zijn personage moest klinken.
    Ik kan er nog een leuke metafoor op loslaten. Het is als een vrouw die een man trouwt:
    Vrouwen trouwen de buitenkant en vullen de rest naar eigen inzicht in. De man wordt
    zoals zij dat willen.”


    Een acteur die in Kung Fu Panda nóg dichterbij zijn personage staat, is Hoffmans tegen-
    speler Jack Black. Hij doet de stem van hoofdrolspeler Po, een reuzenpanda met over-
    gewicht die intensieve kungfu-lessen van Shifu krijgt. Hoffman en Black delen in de
    animatiewereld van Kung Fu Panda geregeld het witte doek, maar tijdens de inspreek-
    sessies was het tweetal slechts één dag samen.

    ©Paramount Pictures

    Dustin Hoffman
    : „Het is niet mogelijk ons altijd bij elkaar te zetten, want we werken niet
    elke dag. Je bent maar een paar dagen bezig, waarna het animatieteam aan de slag gaat.
    Drie maanden later word je dan nog eens gevraagd te komen voor een paar dagen werk.
    Als de acteurs tóch elke dag zouden komen opdraven, dan nog is het niet aan te raden om
    ze samen in de studio te zetten. Dan verlies je gigantisch de controle”

    Het waren dus eenzame dagen in de geluidsstudio. En daarmee bewijst Hoffman onbewust
    een ijzersterke method actor te zijn. De rode panda - door de Chinezen ook wel kleine beer-
    kat genoemd - is een solitair wezen; de bamboe-eters leven op zichzelf.
    De dierenencyclopedie vermeldt ook dat de beestjes een uitstervende diersoort zijn.
    Hoffman beaamt lachend dat dat ook het geval is met acteurs op leeftijd. Maar hij ziet een
    oplossing:

    Dustin Hoffman
    : „Als er een computerversie van mezelf beschikbaar komt, zou ik heel blij
    zijn: dan krijg ik weer hoofdrollen! Ik kan niet wachten op The Graduate 2!”

    ©Paramount Pictures

    11-03-2011 om 13:16 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de week: sterren brengen Disneyklassiekers tot leven.
    Voor de Disneycampagne 'Laat de herinneringen beginnen' brengt de wereldberoemde fotografe Annie
    Leibovitz weer enkele tekenfilmklassiekers zoals Belle en het Beest, Sneeuwwitje en De Kleine Zeemeer-
    min tot leven.

    Voor de nieuwe reeks kunstfoto's kon Leibovitz sterren strikken zoals Jeff Bridges en Penélope Cruz. Een 
    aantal van deze foto's vindt u hieronder:  

    Fotogalerij:































    Jeff Bridges en Penélope Cruz als Belle en het Beest


































    Olivia Wilde als de Duivelse Koningin uit Sneeuwwitje en de zeven dwergen en Alec Baldwin als de
    magische spiegel


































    Queen Latifah als de zeeheks Ursula uit De Kleine Zeemeermin





    ©Disney Resorts, Annie Leibovitz/AP
    Whoopi Goldberg als het onzichtbare wezen uit Aladdin


































    Jennifer Lopez en Marc Anthony als Jasmine en Aladdin


































    Jessica Biel als Pocahontas


































    Danser Mikhail Baryshnikov als Peter Pan, model Gisele Bündchen's als Wendy en Tina Fey als
    Tinker Bell


































    Actrice Julie Andrews als de blauwe fee uit Pinocchio en actrice Abigail Breslin als Fira


































    Beyonce als Alice in Wonderland, Oliver Platt als 'The Mad Hatter' en Lyle Lovett als 'The March Hare'


































    Julianne Moore als Ariel uit de Kleine Zeemeermin en zwemmer Michael Phelps als meerman


































    Zac Efron als de koningszoon en Vanessa Hudgens als Doornroosje


































    Rachel Weisz als Sneeuwwitje


































    Scarlett Johansson als Assepoester



    11-03-2011 om 00:00 geschreven door Patje007




    Foto

            ACTEURS/
         ACTRICES

    Foto

  • Andy Garcia

    Foto

  • Charlize Theron

    Foto

  • Robert De Niro

    Foto

  • Sharon Stone

    Foto

  • Al Pacino

    Foto

  • Julia Roberts

    Foto

  • Johnny Depp

    Foto

  • Sandra Bullock

    Foto

  • Christian Bale

    Foto

  • Gwyneth Paltrow

    Foto

  • Denzel Washington

    Foto

  • Nicole Kidman

    Foto

  • Jack Nicholson

    Foto

  • Halle Berry

    Foto

  • Tom Cruise

    Foto

  • Ashley Judd

    Foto

  • Nicolas Cage

    Foto

  • Michelle Pfeiffer

    Foto

  • Michael Douglas

    Foto

  • Meryl Streep

    Foto

  • Tom Hanks

    Foto

  • Angelina Jolie

    Foto

  • Matt Damon

    Foto

  • Jodie Foster

    Foto

  • Daniel Day-Lewis

    Foto

  • Kim Basinger

    Foto

  • Edward Norton

    Foto

  • Renée Zellweger

    Foto

  • Ed Harris

    Foto

  • Helen Hunt

    Foto

  • Russell Crowe

    Foto

  • Cameron Diaz

    Foto

  • John Travolta

    Foto

  • Cate Blanchett

    Foto

  • Mel Gibson

    Foto

  • Demi Moore

    Foto

  • Brad Pitt

    Foto

  • Natalie Portman

    Foto

  • Clint Eastwood

    Foto

  • Scarlett Johansson

    Foto

  • James Franco

    Foto

  • Eva Mendes

    Foto

  • George Clooney

    Foto

  • Keira Knightley

    Foto

  • Richard Gere

    Foto

  • Rebecca Romijn

    Foto

  • Mark Wahlberg

    Foto

  • Diane Lane

    Foto

  • Colin Farrell

    Foto

  • Hilary Swank

    Foto

  • Leonardo DiCaprio

    Foto

  • Jessica Alba

    Foto

  • Gene Hackman

    Foto

  • Megan Fox

    Foto

  • Bruce Willis

    Foto

  • Jennifer Connelly

    Foto

  • Samuel L. Jackson

    Foto

  • Reese Witherspoon

    Foto

  • Will Smith

    Foto

  • Jennifer Garner

    Foto

  • Pierce Brosnan

    Foto

  • Naomi Watts

    Foto

  • Sean Penn

    Foto

  • Famke Janssen

    Foto

  • Harrison Ford

    Foto

  • Uma Thurman

    Foto

  • Kevin Bacon

    Foto

  • Julianne Moore

    Foto

  • James Woods

    Foto

  • Catherine Zeta-Jones

    Foto

  • Jason Statham

    Foto

  • Kate Winslet

    Foto

  • Alec Baldwin

    Foto

  • Penélope Cruz

    Foto

  • Hugh Jackman

    Foto

  • Kate Beckinsale

    Foto

  • Paul Newman

    Foto

  • Madeleine Stowe

    Foto

  • Jude Law

    Foto

  • Jennifer Lopez

    Foto

  • Marlon Brando

    Foto


    Foto

  • Orlando Bloom

    Foto

  • Salma Hayek

    Foto

  • Sean Connery

    Foto

  • Denise Richards

    Foto

  • Clive Owen

    Foto

  • Vera Farmiga

    Foto

  • Keanu Reeves

    Foto

  • Carrie-Anne Moss

    Foto

  • Matt Dillon

    Foto

  • Liv Tyler

    Foto

  • Joaquin Phoenix

    Foto

  • Rebecca De Mornay

    Foto

  • Michael Madsen

    Foto

  • Rachel Weisz

    Foto

  • John Voight

    Foto

  • Sienna Miller

    Foto

  • Sylvester Stallone

    Foto

  • Jessica Biel

    Foto

  • John Malkovich

    Foto

  • Milla Jovovich

    Foto

  • Kevin Costner

    Foto

  • Anne Hathaway

    Foto

  • Ray Liotta

    Foto

  • Diane Kruger

    Foto

  • Paul Walker

    Foto

  • Alicia Silverstone

    Foto

  • Anthony Hopkins

    Foto

  • Neve Campbell

    Foto

  • Tim Robbins

    Foto

  • Kirsten Dunst

    Foto

  • Guy Pearce

    Foto

  • Monica Bellucci

    Foto

  • Tommy Lee Jones

    Foto

  • Christina Ricci

    Foto

  • Lee Marvin

    Foto

  • Michelle Rodriguez

    Foto

  • Jamie Foxx

    Foto

  • Carice Van Houten

    Foto

  • Benicio Del Toro

    Foto

  • Elizabeth Banks

    Foto

  • Robert Duvall

    Foto

  • Helena Bonham Carter

    Foto

  • James McAvoy

    Foto

  • Juliette Lewis

    Foto

  • Liam Neeson

    Foto

  • Jennifer Jason Leigh

    Foto

  • Hugh Grant

    Foto

  • Sigourney Weaver

    Foto

  • Viggo Mortensen

    Foto

  • Kristin Scott Thomas

    Foto

  • Ben Kingsley

    Foto

  • Jennifer Aniston

    Foto

  • James Gandolfini

    Foto

  • Sophia Loren

    Foto

  • Mickey Rourke

    Foto

  • Winona Ryder

    Foto

  • Ben Affleck

    Foto

  • Tery Hatcher

    Foto

  • Daniel Craig

    Foto

  • Julia Ormond

    Foto

  • Chazz Palminteri

    Foto

  • Katie Holmes

    Foto

  • Steve Buscemi

    Foto

  • Kate Hudson

    Foto

  • John Cusack

    Foto

  • Jessica Lange

    Foto

  • Joe Pesci

    Foto

  • Mandy Moore

    Foto

  • Nick Nolte

    Foto

  • Kathleen Turner

    Foto

  • Jean Reno

    Foto

  • Robin Wright

    Foto

  • Morgan Freeman

    Foto

  • Rachel McAdams

    Foto

  • Woody Harrelson

    Foto

  • Susan Sarandon

    Foto

  • Forest Whitaker

    Foto

  • Carey Mulligan

    Foto

  • Kiefer Sutherland

    Foto

  • Meg Ryan

    Foto

  • Kevin Spacey

    Foto

  • Mila Kunis

    Foto

  • Billy Bob Thornton

    Foto

  • Andie MacDowell

    Foto

  • Donald Sutherland

    Foto

  • Ellen Barkin

    Foto

  • Harvey Keitel

    Foto

  • Emily Blunt

    Foto

  • Philip Seymour Hoffman

    Foto

  • Mary Elizabeth Mastrantonio

    Foto

  • Adam Sandler

    Foto

  • Frances McDormand

    Foto

  • Eric Bana

    Foto

  • Faye Dunaway

    Foto

  • Ewan McGregor

    Foto

  • Ali MacGraw

    Foto

  • Dustin Hoffman

    Foto

  • Olivia Wilde

    Foto

  • Sean Bean

    Foto

  • Amanda Seyfried

    Foto

  • Robert Redford

    Foto

  • Michelle Williams

    Foto

  • Cuba Gooding Jr.

    Foto

  • Rebecca Hall

    Foto

  • Jeff Bridges

    Foto

  • Zoe Saldana

    Foto

  • Gerard Butler

    Foto

  • Geena Davis

    Foto

  • Owen Wilson

    Foto

  • Maggie Gyllenhaal

    Foto

  • Sam Worthington

    Foto

  • Franka Potente

    Foto

  • Willem Dafoe

    Foto

  • Minnie Driver

    Foto

  • Edward G. Robinson

    Foto

  • Jamie Lee Curtis

    Foto

  • Sydney Poitier

    Foto

  • Maggie Q

    Foto

  • Dennis Hopper

    Foto

  • Michelle Monaghan

    Foto

  • Robin Williams

    Foto

  • Heather Graham

    Foto

  • James Dean

    Foto

  • Judi Dench

    Foto

  • Michael Caine

    Foto

  • Thandie Newton

    Foto

  • Robert Downey Jr.

    Foto

  • Patricia Arquette

    Foto

  • Michael Keaton

    Foto

  • Rosamund Pike

    Foto

  • Jim Carrey

    Foto

  • Sophia Bush

    Foto

  • Don Cheadle

    Foto

  • Gemma Arterton

    Foto

  • Javier Bardem

    Foto

  • Emma Thompson

    Foto

  • Arnold Schwarzenegger

    Foto

  • Evangeline Lilly

    Foto

  • Gregory Peck

    Foto

  • Marion Cotillard

    Foto

  • Omar Sharif

    Foto

  • Gong Li

    Foto

  • Matthew McConaughey

    Foto

  • Veerle Dobbelaere

    Foto

  • Wesley Snipes

    Foto

  • Elizabeth Taylor

    Foto

  • Liev Schreiber

    Foto

  • Melanie Griffith

    Foto

  • Antonio Banderas

    Foto

  • Antje De Boeck

    Foto

  • Kurt Russell

    Foto

  • Lucy Liu

    Foto

  • Val Kilmer

    Foto

  • Grace Kelly

    Foto

  • Tom Selleck

    Foto

  • Connie Nielsen

    Foto

  • Jet Li

    Foto

  • Ursula Andress

    Foto

  • Richard Burton

    Foto

  • Bridget Fonda

    Foto

  • Ben Stiller

    Foto

  • Amanda Peet

    Foto

  • Eric Roberts

    Foto

  • Freida Pinto

    Foto

  • Tom Sizemore

    Foto

  • Emma Stone

    Foto

  • Pete Postlethwaite

    Foto

  • Courteney Cox

    Foto

  • Adrien Brody

    Foto

  • Evan Rachel Wood

    Foto

  • James Caan

    Foto

  • Kelly Macdonald

    Foto

  • James Cromwell

    Foto

  • Laura Linney

    Foto

  • Humphrey Bogart

    Foto

  • Maria Bello

    Foto

  • Jonathan Rhys Meyers

    Foto

  • Marcia Gay Harden

    Foto

  • Josh Brolin

    Foto

  • Melissa George

    Foto

  • Gary Oldman

    Foto

  • Julia Stiles

    Foto

  • Kirk Douglas

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Jeroen Krabbé

    Foto

  • Natalie Wood

    Foto

  • Jan Decleir

    Foto

  • Diane Keaton

    Foto

  • Warren Beatty

    Foto

  • Eva Green

    Foto

  • William H. Macy

    Foto

  • Juliette Binoche

    Foto

  • Vincent Cassel

    Foto

  • Blake Lively

    Foto

  • William Forsythe

    Foto

  • Ashley Greene

    Foto

  • Jeremy Irons

    Foto

  • Kim Novak

    Foto

  • Ryan Reynolds

    Foto

  • Tara Reid

    Foto

  • Casey Affleck

    Foto

  • Amy Adams

    Foto

  • Charles Bronson

    Foto

  • Kristen Bell

    Foto

  • Gary Cooper

    Foto

  • Kristanna Loken

    Foto

  • Dennis Quaid

    Foto

  • Marilyn Monroe

    Foto

  • Ken Watanabe

    Foto

  • Ingrid Bergman

    Foto

  • Ralph Fiennes

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Robert Pattinson

    Foto

  • Kristen Stewart

    Foto

  • Colin Firth

    Foto

  • Kate Bosworth

    Foto

  • John C. Reilly

    Foto

  • Olga Kurylenko

    Foto

  • Dwayne Johnson

    Foto

  • Mary Elizabeth Winstead

    Foto

  • Freddie Prinze Jr.

    Foto

  • Lauren Bacall

    Foto

  • Josh Hartnett

    Foto

  • Vanessa Hudgens

    Foto

  • Ving Rhames

    Foto

  • Keri Russell

    Foto

  • Bill Pullman

    Foto

  • Greta Garbo

    Foto

  • Geoffrey Rush

    Foto

  • Rose McGowan

    Foto

  • Daniel Baldwin

    Foto

  • Vivien Leigh

    Foto

  • Christopher Lee

    Foto

  • Emma Watson

    Foto

  • Billy Chrystal

    Foto

  • Anjelica Huston

    Foto

  • Gary Sinise

    Foto

  • Brigitte Bardot

    Foto

  • Gabriel Byrne

    Foto

  • Rooney Mara

    Foto

  • Paul Bettany

    Foto

  • Anna Kendrick

    Foto

  • Danny De Vito

    Foto

  • Ava Gardner

    Foto

  • Christopher Walken

    Foto

  • Maggie Grace

    Foto

  • John Hurt

    Foto

  • Isabelle Adjani

    Foto

  • Koen De Bouw

    Foto

  • Kelly Brook

    Foto

  • Ashton Kutcher

    Foto

  • Bridget Moynahan

    Foto

  • Burt Reynolds

    Foto

  • Marisa Tomei

    Foto

  • Terrence Howard

    Foto

  • Anna Paquin

    Foto

  • Sam Elliott

    Foto

  • Elisabeth Shue

    Foto

  • Ray Winstone

    Foto

  • Noomi Rapace

    Foto

  • Chris Pine

    Foto

  • January Jones

    Foto

  • Chris Evans

    Foto

  • Jennifer Lawrence

    Foto

  • Channing Tatum

    Foto

  • Kate Mara

    Foto

  • Ryan Gosling

    Foto

  • Kelly Preston

    Foto

  • Bradley Cooper

    Foto

  • Alice Braga

    Foto

  • Paul Giamatti

    Foto

  • Amber Heard

    Foto

  • Aaron Eckhart

    Foto

  • Rose Byrne

    Foto

  • Vin Diesel

    Foto

  • Elsa Pataky

    Foto

  • Tobey Maguire

    Foto

  • Leelee Sobieski

    Foto

           REGISSEURS
    Foto

  • Martin Scorsese

    Foto

  • Francis Ford Coppola

    Foto

  • Alfred Hitchcock

    Foto

  • Michael Mann

    Foto

  • Steven Spielberg

    Foto

  • Ron Howard

    Foto

  • Wolfgang Petersen

    Foto

  • Sergio Leone

    Foto

  • Ridley Scott

    Foto

  • James Cameron

    Foto

  • Stanley Kubrick

    Foto


    Foto

  • Christopher Nolan

    Foto

  • Oliver Stone

    Foto

  • Peter Jackson

    Foto

  • Paul Verhoeven

    Foto

  • John Woo

    Foto

  • Orson Welles

    Foto

  • Jonathan Demme

    Foto

  • Spike Lee

    Foto

  • Joel Schumacher

    Foto

  • Brian De Palma

    Foto

  • Steven Soderbergh

    Foto

  • Paul Greengrass

    Foto

  • Tony Scott

    Foto

  • Sydney Pollack

    Foto

  • Tim Burton

    Foto

  • Paul Haggis

    Foto

  • John Frankenheimer

    Foto

  • Curtis Hanson

    Foto

  • Barry Levinson

    Foto

  • David Fincher

    Foto

  • Robert Zemeckis

    Foto

  • William Friedkin

    Foto

  • George Lucas

    Foto

  • Mike Nichols

    Foto

  • Quentin Tarantino

    Foto

  • John Schlesinger

    Foto

  • Bryan Singer

    Foto

  • Elia Kazan

    Foto

  • Sidney Lumet

    Foto

  • John Ford

    Foto

  • John Cassavetes

    Foto

  • Paul Thomas Anderson

    Foto

  • J.J. Abrams

    Foto

  • Gus Van Sant

    Foto

  • Frank Darabont

    Foto

  • John McTiernan

    Foto

  • Peter Weir

    Foto

  • John Huston

    Foto

  • David Lynch

    Foto

  • Darren Aronofsky

    Foto

  • Stephen Frears

    Foto

  • Edward Zwick

    Foto

  • Kathryn Bigelow

    Foto

  • Kevin Macdonald


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs