Foto
Inhoud blog
  • Vakantie !!!
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 09-2005
    Foto

                 Trailers

  • Man of Steel 19/06/2013
  • Star Trek Into Darkness 05/06/2013
  • Fast & Furious 6 22/05/2013
  • The Great Gatsby 15/05/2013
  • Iron Man 3 24/04/2013
  • Parker 17/04/2013
  • Oblivion 10/04/2013
  • G.I. Joe 2: Retaliation 03/04/2013
    Foto
                  Video-
          interviews
    FILMS - ACTUEEL
  • The Company You Keep(interview Robert Redford)
  • Stoker(interview Nicole Kidman)
  • Iron Man 3(interview Robert Downey Jr.)
  • Warm Bodies(interview Nicholas Hoult)
  • Side Effects(interview Jude Law)
  • The Croods(interview Emma Stone en Nicolas Cage)
  • The Sessions(interview Helen Hunt)
  • FILMS - ARCHIEF - DEEL 1
  • Hitchcock(interview Anthony Hopkins)
  • Lincoln(interview Steven Spielberg)
  • The Last Stand(Arnold Schwarzenegger)
  • Gangster Squad(Josh Brolin)
  • Gangster Squad(Ryan Gosling)
  • Alex Cross(interview met Matthew Fox)
  • The Hobbit(interview met Peter Jackson)
  • Argo(interview Ben Affleck)
  • Skyfall(interview cast)
  • Skyfall(interview Daniel Craig)
    FILMS - ARCHIEF - DEEL 2
  • The Dark Knight Rises(interview cast)
  • Brave(interview John Lasseter)
  • The Amazing Spider-Man(interview cast)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Dark Shadows(interview Johnny Depp/Michelle Pfeiffer)
  • Mirror Mirror(interview Julia Roberts)
  • Titanic 3D(interview Kate Winslet en James Cameron)
  • Perfect Sense(interview Eva Green)
  • Safe House(interview Denzel Washington)
    FILMS - ARCHIEF: DEEL 3
  • Captain America: The First Avenger
  • Fast & Furious 5
  • Water for Elephants
  • Thor
  • Just go with it
  • I am number four
  • Salt
  • Eat Pray Love
  • The Green Hornet
  • Clash of the Titans
    ACTEURS
  • Russell Crowe
  • Sandra Bullock
  • Adrien Brody
  • Jessica Alba
  • Jean Reno
  • Thandie Newton
  • Michael Madsen
  • Foto
            


    Filmsites
    Nederlandstalig
  • Cinenews
  • Cinebel
  • De Filmblog
  • Supercalifragilistic
  • Filmfreak
  • Filmtotaal
  • Movienewz
  • Moviemachine
  • Movie
  • In de bioscoop
  • Biosagenda
  • Cinevox
  • Vlaamse Film
  • Cineme
  • Cinema
  • Moviegids
  • De Filmkrant
  • Filmabides
  • De betere film
  • Moviesnet
    Engelstalig
  • Internet Movie Database
  • Film.com
  • Deadline
  • Empire
  • Movieinsider
  • Moviefanatic
  • The Wrap
  • Hollywoodreporter
  • The Film Stage
  •       


    Bioscopen
  • Kinepolis
  • UGC
  • Utopolis
  • Cartoon's
  • Euroscoop


  • Filmmaat-
    schappijen
  • Paramount Pictures
  • Universal Studios
  • Warner Bros
  • Sony Pictures
  • Fox
  • Miramax
  • MGM
  • Touchstone pictures
    Foto
  • Hollywood Walk of Fame
  • Startpagina !
    CINEMA - UW ONLINE FILMKRANT

    31-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview Michael Mann
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Michael Mann heeft de naam geen makkelijke man te zijn. Voor 'The Last of the Mohicans' (met Daniel Day-Lewis als blanke man die als kind werd geadopteerd door een Mohikaan nadat zijn familie was uitgemoord door Huron-indianen) was dat niet anders.

    Naar verluidt deed hij gemiddeld 20 takes over élke scène. Van pure wanhoop stuurde de Fox-studio een mannetje naar de set met als enige taak de regisseur op tijd en stond op de schouder te tikken. Nog eentje? Na een lange dag riep Mann eens door de luidsprekers over de uitgestrekte set: 'Wat is dat oranje licht daar in de verte? Kan iemand dat licht uitdoen!' Waarop iemand antwoordde: 'Da's de zon, Michael.'

    - Je begon je carrière in de reclamewereld. Komt dat maniakale kantje daaruit voort?

    Michael Mann «Integendeel. Ooit moest ik een filmpje bedenken voor een bekend ijsjesmerk. Mijn grote droom op dat moment was om eens in een Ford GT4 te racen, dus heb ik mijn opdrachtgever één of ander concept aangepraat over ijsjes eten in een racecar. Zoiets zou ik nu ondenkbaar vinden: werkelijk álles in mijn films moet betekenis hebben, niks is zomaar.»

    - Speciaal voor 'Mohicans' liet je een gigantische frontier farm nabouwen, plus een dorp voor de indianenstam én een compleet militair fort.

    Mann «Tja, er stond niks te huur in de categorie 'indianendorp' of 'achttiende-eeuws fort'. Ik stond erop dat alles er zo echt mogelijk uitzag, tot de afgesleten mocassins toe.»

    - Ook de imposante landschappen zien er bijzonder realistisch uit.

    Mann «Ik had me laten beïnvloeden door Albert Bierstadt, de negentiende-eeuwse landschapsschilder. Ik was er altijd van uitgegaan dat die zijn woeste Amerikaanse landschappen fel romantiseerde. Maar bij 'Mohicans' ben ik gaan beseffen dat het er écht zo moet hebben uitgezien: bossen met bomen van 400 à 500 jaar oud, een torenhoog bladerdak en vrijwel geen kreupelhout.»

    - Het was dan ook je eerste wildernisfilm. De rest van je repertoire speelt in de urban jungle.

    Mann «En da's een stuk makkelijker werken. Een donkere straat ziet er tussen zonsondergang en zonsopgang min of meer hetzelfde uit. Een bos verandert constant. Tegen de tijd dat je je camera hebt gericht, valt het licht uit een andere hoek, is de wind van richting gedraaid, is de magie weg. Sinds 'Mohicans' weet ik: er gaat niks boven filmen op een geasfalteerd parkeerterrein onder een rij neonlampen, vér weg van al het groen.»



    31-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    30-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meryl Streep: nog steeds onzeker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ze begon ooit bij een rondreizend theatergezelschap in een hippiebusje. Tegenwoordig is Meryl Streep de vrouw met de meeste Oscarnominaties tot nu toe. Toch wordt ze nog steeds nerveus en onzeker als ze aan een nieuwe film begint. Binnenkort laat deze veelzijdige actrice zich van een muzikale kant zien. In de verfilming van de musical Mamma Mia! zingt Streep ABBA-liedjes, en draait ze zelfs voor de split haar hand niet om. ‘Ik ben eigenlijk nog aan het begin van mijn carrière.’


    De feiten 
    Geboren: 22 juni 1949, Summit, New Jersey, Verenigde Staten als Mary Louise Streep                   

    Actief als: actrice

    Eerste film: Julia (1977)

    Prijzen: Streep is tijdens haar carrière overladen met prijzen. Ook houdt ze met 14 nominaties het record van meest genomineerde vrouw voor een Oscar. Een greep uit haar prijzenkast: Won twee Oscars voor beste hoofdrol – in 1980 voor Kramer vs. Kramer en in 1983 voor Sophie’s Choice, won in 1982 een BAFTA voor The French Lieutenant’s Woman, kreeg in 2003 de Zilveren Beer in Berlijn voor haar rol in The Hours, werd in 1989 gekozen tot Beste Actrice in Cannes voor haar rol in Evil Angels, won zes Golden Globes waaronder voor beste bijrol in Adaptation in 2002 en voor beste hoofdrol The Devil Wears Prada in 2007. Heeft sinds 1998 een ster op de befaamde Walk of Fame.

    Beste film
    Er zijn een aantal films in Streeps oeuvre waar zelfs haar criticasters niet omheen kunnen en die dus ook in dit lijstje niet mogen ontbreken. Streeps rollen in Sophie’s Choice en Kramer vs. Kramer leverden haar terecht een Oscar op. In beide films is Streeps optreden ingetogen en krachtig. Met een minimalistische mimiek weet ze uiteenlopende emoties geloofwaardig over te brengen. Ook haar rollen in films als The Hours, The French Lieutenant’s Woman en The Bridges of Madison County mogen door Streep-liefhebbers niet gemist worden.  

    Slechtste film
    Hoewel haar acteerstijl af en toe wat afstandelijk kan zijn, zijn er bijna geen films te vinden waarin Streep ondermaats acteerwerk levert. In Death Becomes Her komt ze echter aardig in de buurt. In deze hysterische film schmiert Streep er samen met Goldie Hawn op los als narcistische actrice, die haar lichamelijk verval niet onder ogen wil zien. Het script is wankel, en voor een komedie is Death Becomes Her nauwelijks grappig. Een andere misser is de She-Devil, waarin de actrice, ondanks haar onverwachte komische talent, de film niet overeind kan houden. Ook mijden: The House of the Spirits.

    Handelsmerk
    Streep staat erom bekend dat ze zeer perfectionistisch is wanneer ze zich op een rol voorbereidt. Zo liet ze de Deense nanny van Jeremy Irons een bandje inspreken waarnaar ze luisterde om haar Deense accent in Out of Africa onder de knie te krijgen. De actrice is zowel geprezen als bekritiseerd om de verschillende accenten die ze aannam in films. Zo speelde ze onder andere Britse, Poolse, Australische en Ierse personages, met bijbehorend accent. Aangezien Streep inmiddels ruim dertig jaar meedraait, zijn het soort rollen dat ze speelt in de loop der tijd veranderd. In het begin van haar carrière was ze vaak te zien in als labiele of gekwelde vrouw. De actrice vertolkte veel zware, emotionele rollen zoals in Kramer vs. Kramer en A Cry in the Dark. Later was ze ook te zien in romantische films als The Bridges of Madison County. Tegenwoordig speelt Streep steeds vaker sterke, zakelijke vrouwen zoals in The Devil Wears Prada en Lions for Lambs. Ook waagt ze zich meer en meer aan komische personages, bijvoorbeeld in Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events.

    Meryl Streep over Meryl Streep
    ‘Ik keek vroeger tegen bepaalde acteurs op, mensen die me inspireerden. Dus ik voel me vereerd als ik zo iemand ben voor jongere acteurs. Maar die grote reputatie verstoort meestal ook het proces tijdens de eerste repetitiedag. Je komt binnen en ontmoet alle acteurs, je zit aan een tafel en iedereen heeft z’n script bij de hand. Maar bij mij valt er altijd zo’n stilte als ik binnenkom. Meestal is dat gelukkig zo weer voorbij.’
    (About.com, 2002)

    Tijdens het in ontvangst nemen van een Emmy voor Angels in America: ‘Er zijn dagen waarop ik zelfs denk dat ik overschat wordt, maar niet vandaag.’
    (Imdb, 2003)

    ‘Nadat ik mijn eindexamen had gehaald was ik een soort hippie in een klein theatergezelschap in Vermont. We reisden rond in een Volkswagenbusje. Ik weet nog dat ik dacht “dit is niet goed genoeg. Deze mensen zijn interessant en slim en uitdagend, maar het is niet rigoureus genoeg. En ik moet ergens heen waar mensen serieuzer met acteren omgaan.” Ik had dat nog nooit gevoeld. Ik realiseerde me dat er dingen waren waaraan ik wilde werken – ik wist niet eens wat voor dingen – en dat ik ergens heen wilde waar mensen het beter konden. Dus ik besloot me aan te melden bij de drama-afdeling van Yale.’
    (Interview, 1998)

    ‘Ik ben een beruchte lastpak voor de meeste kostuumontwerpers, omdat ik zo veel meningen heb over hoe mijn personages eruit horen te zien. Ik vind het heel belangrijk dat we beslissingen maken over wat we vertellen over het personage en wat we achterhouden via de kleding. Voor mij zijn de kleren het personage.’
    (The Cinema Scource, 2005)

    Over de eerste keer dat ze acteerde: ‘Ik was dol op mijn oma. Toen ik acht jaar oud was, had ik haar wenkbrauwpotlood gepakt, en allemaal strepen op mijn gezicht gezet waar ik dacht dat ik later rimpels zou krijgen. Ik had een sweater aangedaan omdat ik wilde weten hoe het voelde om mijn oma te zijn. En mijn moeder heeft foto’s genomen. Ik heb ze nog steeds.’
    (USA Weekend, 2002)

    ‘Ik ben eigenlijk nog aan het begin van mijn carrière, of ten minste in het midden ervan… of aan het begin van het midden. Enerzijds voel ik me heel oud met al die nominaties en prijzen. Anderzijds lijk ik een beetje op Michael Jordan ofzo, iemand die almaar aan de top blijft.’
    (Hollywood Journal, 2003)

    ‘Iedere keer als ik aan een film begin neemt mijn zelfvertrouwen af en haat ik mezelf. De ene keer is dat erger dan de andere keer. Dan heb ik veel twijfels en zeg ik altijd tegen mijn man dat ik me nog nooit zo nerveus heb gevoeld.’
    (The Calgary Sun, 2003)



     

    30-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    27-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Dark Knight

    De titel luidt The Dark Knight, maar vergis je niet. De echte hoofdrol wordt opgeëist door Heath Ledger, die als de psychopatische Joker zijn stempel op de hele film drukt. 
    Een echte (super)held wordt gedefinieerd door zijn tegenstander. Hoe imposanter de schurk, hoe beter de held ervan afkomt.
    'You complete me,' lispelt Ledger zeer terecht.
    Jarenlang was The Joker syniniem met Jack Nicholson. Diens vertolking van Batmans aartsvijand in de Batman van Tim Burton was legendarisch (ook vanwege de gage: Nicholson hield er zo'n 60 miljoen dollar aan over.).
    Maar in The Dark Knight speelt Heath Ledger in zijn laatst voltooide rol de rol van Joker, en het moet gezegd, hij doet die  van Nicholson verbleken tot een amateur mimespeler. Met zijn gruwelijke littekens, uitgesmeerde schmink, sinistere spraakgebrek en waanzinnige blik creëert Ledger een angstaanjagende griezel die Hannibal Lecter en Freddy Krueger nog nachtmerries zou bezorgen... en de kijker.
    En in ieder geval Batman. 

    Heath Ledger als The Joker in The Dark Knight

     
    De titel klopt: de toon is inderdaad darker dan dark. Batman was al nooit een lachebekje, maar met een moordlustige Joker die Gotham op stelten zet is verdwijnt het laatste straaltje zonneschijn.
    Deze totaal gestoorde anarchist maakt handig gebruik van het door Bats gecreëerde machtsvacuüm, want sinds Batman Begins zitten de schurken netjes achter tralies. Voor openbaar aanklager Harvey Dent (Aaron Eckhart), inspecteur Gordon (Gary Oldman) en Bruce Wayne (Christian Bale) zijn de bizarre misdaden van de misdaadclown bittere ernst.
    Ook alle andere vertrouwde gezichten uit Batmans Begins zijn weer van de partij, zoals Michael Caine als trouwe butler en Morgan Freeman als uitvinder van handige gadgets, waaronder de scène stelende Bat-Pod. Alleen Katie Holmes mocht niet op herhalingsoefening. Haar rol -het liefje van Batman én Dent- wordt nu overgenomen door Maggie Gyllenhaal. Een enorme verbetering.

    In de filmgeschiedenis is het nog steeds een zeldzaamheid: een sequel die het origineel overtreft. Aan het sleets geraakte rijtje Godfather Part II, The Empire Strikes Back en Aliens kan nu The Dark Knight worden toegevoegd.
    Niet omdat Batman Begins een slechte film was, verre van dat. Maar in het vervolg is werkelijk alles bigger & better. De scoop is groter, de actie overrompelender en de personages intenser. De film is ook langer: 152 minuten. The Dark Knight is (op Following na) de eerste film waarin Christopher Nolan niet met tijd goochelt. Dat maakt het verhaal niet minder ambitieus of complex.
    Temidden van al het spektakel worstelen de personages met morele dilemma's en worden actuele politieke parallellen -zoals elektronische surveillantie of de aanpak van terrorisme - niet geschuwd. Voor popcorn moet je bij collega's Iron Man en de Hulk zijn, maar met dit duistere meesterwerk wordt het superhero-genre werkelijk volwassen. 

    Christian Bale als Batman in The Dark Knight



    27-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    26-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview: Robert Knepper(T-Bag uit Prison Break).
    Amerikaans acteur Robert Lyle Knepper begon zijn filmcarrière in 1986 met het drama That’s Life!. Momenteel heeft de acteur het drukker dan ooit. Zo is hij nog steeds bezig met de opnames voor de hitserie Prison Break, waarin hij het personage Theodore ‘T-Bag’ Bagwell vertolkt. Verder speelt Knepper in films als Hostage, Good Night and Good Luck en speelde hij de Russische schurk Yuri Marklov in de actiefilm Hitman.

    Interview: Robert KnepperHoe heb je dat Russische accent in Hitman onder de knie gekregen?
    R: Ik heb met dialectcoach Tim Monich gewerkt. Hij werkte ooit met Gary Oldman aan diens Amerikaanse accent (voor Oliver Stone’s JFK, red.) en dat zette hem op de kaart. Tim werkt momenteel over de hele wereld, alle grote sterren huren hem in. Ik heb slechts een maand met hem gewerkt, maar hij was geweldig. Hij leerde me de basis en zorgde ervoor dat ik klaar was om naar Bulgarije te gaan voor de opnames. Ik had ook wel een goed begin, want de eerste twee weken dat ik ging draaien had ik eigenlijk nog geen woord tekst.

    Ach, en als ze in één land zeggen dat ze me niks vinden omdat ik niet goed Russisch spreek, dan is dat prima. Er zijn nog genoeg mensen over de hele wereld die het horen en vinden dat het Russisch klinkt. Ik bedoel, ik doe mijn best om mijn accent echt te laten klinken, meer kan ik gewoon niet doen. En genoeg journalisten die de film zagen hebben al tegen me gezegd dat ik een goed Russisch accent had. En Olga (Kurylenko, red.) wist ervoor te zorgen dat ik me helemaal goed voelde toen ze zei: “Soms dacht ik echt dat je Russisch was”. Yes!

    Heb je het spel Hitman ook gespeeld?
    R: Nee, ik ken het spel helemaal niet. Ik was bezig met opnames van het tweede seizoen van Prison Break in Dallas en ging meteen door naar Bulgarije voor de opnames van Hitman. Ik had ook geen tijd om het te spelen. Toen ik klaar was met Hitman ging ik meteen terug naar Dallas om het derde seizoen van Prison Break op te nemen. Ik zal uiteindelijk toch eens naar dat spel moeten kijken, want veel mensen vragen me er iets over. Ik had echter niet het idee dat ik het hoefde te kennen. Ik las het script en toen ik onderaan de eerste bladzijde was gekomen, vond ik het intrigerend genoeg om ja te zeggen.

    Zou iemand die in de film zat het spel hebben gespeeld?
    R: Ik denk dat Tim (Olyphant, red.) het spel wel kent. Velen zeggen namelijk dat hij erg op Agent 47 lijkt.

    En toch zegt hij dat hij enkel wat screenshots heeft gezien, meer niet.

    R: Wow, hij heeft het nog nooit gespeeld?! Mijn personage zit er overigens helemaal niet in, of wel?

    Nee.
    R: Whew! Dus niemand kan me vertellen hoe ik het precies had moeten doen!

    Wat heb je precies gedaan om jouw personage uniek te maken?
    R: Ik heb niets toegevoegd aan wat er in het script geschreven stond over mijn personage. Het maakt niet uit hoe groot een rol is, je probeert zoveel mogelijk na te denken over het leven van het personage en je probeert hem op deze wijze compleet te maken. Je moet proberen eruit te springen. Wat ik bijvoorbeeld geweldig vond is de gigantische climax tussen mijn personage en Agent 47. Het grappige is ook dat ik helemaal geen tijd had om het script uit te lezen voor ik 'ja' zei tegen de rol. Ik had het script pas uitgelezen toen ik al in het vliegtuig naar Bulgarije zat. Ik had die climax dus nog helemaal niet gelezen, maar ik wist genoeg over de film en was zeker dat ik de film wilde doen.

    Kijk, ik ben dol op Prison Break en vind het werken aan die show helemaal geweldig, maar het probleem met het spelen van een rol als die van T-Bag is, dat de hele wereld me vervolgens enkel kent als T-Bag. En die mensen gaan de komende veertig jaar mijn rekeningen niet betalen. Prison Break zal over een paar jaar eindigen en wat moet ik dan doen? De wereld rondreizen en T-Bag’s grootste hits zingen? Haha, dat gaat zeker niet gebeuren.

    Dan kun je altijd nog cameo’s doen.
    R: Oh ja, haha. ‘Hier is ie dan en nógmaals speelt hij T-Bag!’ Nee, ik doe een ding maar één keer. Ik zal dus T-Bags manieren, die tong van hem en het accent niet meer doen. En toen ik het script van Hitman las en ik zag een Russisch accent, wist ik meteen dat het geweldig zou worden. Ik had dit genre ook nog nooit gedaan. Dat James Bond-achtige genre.

    Hoe vond je het om een film te doen dat gebaseerd was op een videospel?
    R: Ik moet je vertellen dat je leven flink begint te veranderen als je kinderen krijgt. Mijn zoon is nu vijf jaar oud en ik krijg momenteel steeds meer tijd om andere dingen te doen, ik kan vaker uit. Maar ik ben niet iemand die veel films ziet en ik kijk al helemaal geen televisie. Dus het is best moeilijk om alles te volgen als je al die dingen helemaal niet meekrijgt.

    Nu hoorde ik wel dat films gebaseerd op videospellen het goed doen. Maar ook al wist ik niet dat mijn personage niet in het spel zat, ik wilde het spel toch niet spelen. Ik wilde het niet zien of beïnvloed worden door het spel. Het is tenslotte een soort tweedimensionale versie van wat ik zou gaan doen, dus een beetje onwetendheid is niet verkeerd. En als mijn personage dan wel in het spel zou zitten, zou ik geen zorgen hebben om vergeleken te worden met die gast. Ik weet immers toch van niets.

    Was je niet bang dat je getypecast zou worden als je na T-Bag nog een schurkenrol op je zou nemen?
    R: Ik ben momenteel zelfs in gesprek voor de rol van slechterik in de nieuwe Bond-film. Maar weet je, ik hou van werken en op zakelijk niveau zijn er twee manieren om er naar te kijken. Eén daarvan is, dat ik de rest van mijn leven slechteriken speel. Ongeveer acht jaar geleden speelde ik Bobby Kennedy (in Larry Shaws Jackie, Ethel, Joan: The Women of Camelot, red.), maar ik denk dat momenteel niemand me zou casten als Bobby Kennedy, nu ik Prison Break en Hitman heb gedaan. Maar ik weet dat ik het kan. Ik hou van komedie en ik zou dolgraag een keer wat zwarte humor doen.

     

    Ik denk dat er ook een andere manier is. Jarenlang kreeg ik te horen dat ik erg geschikt voor een rol was, dat ik meer aan de rol wist toe te voegen, maar dat ze me niet konden casten omdat ik geen naam had. Inmiddels heb ik een naam en kan ik in grote films de rollen spelen die ik graag wil spelen. Zo weet ik nog goed dat ik in Venetië aan het filmen was voor Woody Allens film Everyone Says I Love You, waarin de vrouw die Woody Allens dochter speelde het script las en hardop riep dat ze twijfelde over haar rol omdat ze een prostituee moest spelen. Julia Roberts, die er ook bij zat, zei toen: “Maak je niet druk, schatje. Zo’n rol kan een ster van je maken”.

    In welke fase zitten de onderhandelingen voor de Bond-film momenteel?
    R: Ik heb geen idee. Momenteel ligt het in handen van Barbara Brocolli (producent van de James Bond films, red.) en ik heb gehoord dat ze het filmen uitgesteld hebben. Op zich zou het ideaal zijn, want ik heb nu pauze van Prison Break tot juni en ik zou de film dus prima kunnen doen voor we beginnen met het draaien van het vierde seizoen.

    Heb je hen al ontmoet?
    R: Nee, ze zijn enkel bekend met mijn werk. Vooral omdat Prison Break enorm populair is in Engeland.

    Even terug naar de typecasting als slechterik; er zijn een hoop acteurs die zeggen dat ze juist liever een slechterik spelen.
    R: Zolang het maar een echt persoon is, het moet wel een mens van vlees en bloed zijn. T-Bag van Prison Break zou in de handen van slechte schrijvers het misschien één of twee afleveringen uithouden. De televisie is wat dat betreft erg veranderd. Vroeger werd een walgelijk personage als T-Bag geen terugkerend karakter, maar juist iemand waar de helden zo snel mogelijk van af wilden. Nu is hij juist belangrijk voor het plot, dat was vroeger helemaal niet denkbaar.

    De reden dat Hitman me zo beviel was, omdat ik aan het einde van de eerste pagina al doorhad dat Agent 47 een echte antiheld is, en dat is natuurlijk veel interessanter. Ik kan me herinneren dat iemand jaren geleden Robert DeNiro vroeg waarom hij zoveel slechteriken speelde en dat DeNiro zei: “Ik speel geen slechteriken, ik speel mensen die andere keuzes maken.”

    Persoonlijk ben ik ontzettend gelukkig; ik ben getrouwd en heb een prachtig zoontje van vijf jaar oud. Toch ben ik nog steeds ontzettend gefascineerd door de duistere kant; de duistere kant van T-Bag en de duistere kant van Yuri (Marklov, red.). Yuri is een man die iets doet, hoewel hij weet dat het hem de kop zal kosten. Het is verraderlijk terrein. En dat vind ik er nu juist zo interessant aan.

    26-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    23-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hollywood Walk of Fame is toe aan opknapbeurt
    De Walk of Fame, het vier kilometer lange trottoir langs Hollywood Boulevard en Vine Street in Los Angeles, viert over twee jaar zijn vijftigste verjaardag. Een feestje dat gepaard moet gaan met veel glitter en glamour, maar honderden sterren zijn hun glans kwijt en zijn eerst aan een opknapbeurt toe.

    In 1958 werden de eerste namen van filmsterren vereeuwigd in steen, maar pas in november 1960 werd de Walk of Fame officieel ingehuldigd.

    23-07-2008 om 18:20 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Will Smith is bestverdienende Hollywoodster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Acteur Will Smith is de bestverdienende Hollywoodster. Dat berekende het magazine Forbes. Het voorbije jaar (juni 2007-juni 2008) streek hij 80 miljoen dollar (50 miljoen euro) op.

    Smith is bovendien de eerste acteur ooit die acht films op rij uitbrengt die meer dan 100 miljoen dollar opbrengen aan de bioscoopkassa.

    De 39-jarige Smith steekt met zijn 80 miljoen dollar andere kleppers voorbij als Johnny Depp (72 miljoen dollar), Eddie Murphy en Mike Myers (elk 55 miljoen dollar). Leonardo DiCaprio sluit de top vijf af met 45 miljoen dollar.

    23-07-2008 om 12:07 geschreven door Patje007


    22-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wordt verwacht: The Dark Knight
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er is de laatst tijd al heel wat te doen geweest rond de nieuwe Batman- film The Dark Knight.
    Wat maakt deze film nu echter zo bijzonder en anders dan de vorige Batman-films?
    Wel het is vooral de vertolking van de begin dit jaar overleden Heath Ledger als The Joker die de film nog meer onder de aandacht heeft gebracht dan anders het geval zou zijn.                                        
    Critici zijn uitermate lovend over de prestaties van Heath Ledger in zijn rol van The Joker in de nieuwe Batman-film.
    Verschillende recensenten houden naar aanleiding van 'The Dark Knight', die later deze maand uitkomt, een pleidooi voor een Oscar voor de inmiddels overleden acteur. Volgens The Sun maakt Ledger met zijn rol als schurk de hele film. "Of hij nu wel of geen nominatie krijgt, deze rolvertolking zal in ieder geval nooit worden vergeten."
    Ook de cast van de laatste Batman-film heeft niets dan lof over de overleden collega. "Heath heeft een iconische schurk neergezet", vindt medespeler Christian Bale, die de titelrol van Batman vertolkt. "Natuurlijk zie ik graag dat de Oscar naar Heath gaat." Ledger kan de tweede acteur worden die postuum een Oscar op zijn naam schrijft. Peter Finch won de prijs in 1976 voor zijn rol in 'Network'.

    The dark knight' heeft intussen al records gebroken. De veelgeprezen zesde Batman-film is op basis van de openingsdag én het openingsweekend in de Verenigde Staten de best bezochte bioscoopfilm aller tijden.           
    Intussen raakte al bekend dat 'The dark knight' de lucratiefste nachtelijke première ooit had beleefd. Met een opbrengst van ruim 41 miljoen euro verbrak Batman het oude record van zijn superheldcollega Spiderman, wiens derde film vorig jaar 37 miljoen euro binnenhaalde op de openingsdag.
    Filmmaatschappij Warner Bros denkt dat het succes van de film mede te verklaren is door de dood van Heath Ledger. De jonge acteur, die in januari dood werd aangetroffen in zijn appartement, speelt de rol van slechterik The Joker.

    'The Dark Knight' verschijnt 23 juli in de Belgische bioscopen. Dat is zes maanden en één dagen na het overlijden van de 28-jarige acteur door een onbedoelde overdosis van voorgeschreven medicijnen.


    Tot slot kan ik jullie nog meedelen dat de jullie voor verdere informatie over deze film terecht kunnen op de website van de film (www.thedarknight.warnerbros.com) en dat de trailer van de film reeds enige tijd kan geraadpleegd worden via de linkerkolom van deze filmblog.

    Voor de rest, nog veel kijkplezier.


    Patje





    22-07-2008 om 14:29 geschreven door Patje007


    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Bale doet Terminator
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geen "I'll be back" voor Arnold Schwarzenegger deze keer. Christian Bale zal de hoofdrol spelen in de volgende Terminator-film, Terminator Salvation: the Future Begins. De acteur die al te zien was als Batman in Batman Begins en binnenkort in The Dark Knight, zal daarna waarschijnlijk ook meespelen in twee volgende spin-offs van de Terminator.    
    Over de nieuwe Batmanfilm(The Dark Knight) binnenkort trouwens meer op uw favoriete filmblog.

    17-07-2008 om 19:28 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DiCaprio en Pitt in nieuwe Tarantino
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Regisseur Quentin Tarantino voert serieuze gesprekken met Brad Pitt en Leonardo DiCaprio om de heren te overhalen in zijn nieuwe film Inglorious Bastards te schitteren.

    Pitt had drie dagen na de geboorte van zijn tweeling in Frankrijk een ontmoeting met Tarantino over een rol in de film. Donderdag heeft de regisseur een onderhoud met Leonardo DiCaprio over een andere hoofdrol in de film. Pitt zou de Amerikaanse luitenant Aldo Raine spelen, DiCaprio wordt gecast voor de rol van nazi-kolonel Hans Landa met de bijnaam 'The Jew Hunter'.

    Inglorious Bastards gaat over een geheime operatie tijdens de Tweede Wereldoorlog en is gebaseerd op het oorlogsdrama 'Quel maledetto treno blindato' uit 1977 van Enzo Castellari. Het scenario is klaar en intussen verkocht aan producent Harvey Weinstein.

    De prettig gestoorde filmmaker wil Inglorious Bastards nog dit jaar opnemen, om hem tijdens het volgende filmfestival van Cannes voor te kunnen stellen. De opnames vinden deze herfst plaats in Duitsland en Frankrijk. Tarantino werd bekend met Reservoir Dogs en Pulp Fiction en is razend populair.

    17-07-2008 om 19:09 geschreven door Patje007


    15-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview Charlize Theron
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dezer dagen is Charlize Theron te zien naast Will Smith, die de atypische, asociale en alcoholische titelheld speelt in 'Hancock', de gedoodverfde blockbuster van deze zomer.

    Blockbusters zijn nochtans dungezaaid op Therons cv: ze kiest liever voor kleinere indie-films à la 'In the Valley of Elah' of 'Battle in Seattle'.
    In Hollywood staat ze zelfs te boek als 'de actrice die een vetbetaalde hoofdrol in 'Pearl Harbor' liet schieten'. 

    Hoe komt het dat je af en toe toch kiest voor een geheide hit als 'Hancock'? De garantie op rinkelende kassa's?

    Charlize Theron «Onzin: je weet nooit van tevoren of een film zal aanslaan. Het is naïef en egoïstisch om te denken dat je kunt sturen wat mensen goed vinden. Ik heb het al zo vaak gezien: er zit een nieuwe film in de pijplijn, er ontstaat een buzz, de studio besluit er de grote middelen tegenaan te gooien en er dé hit van het jaar van te maken - en vervolgens komt-ie in de zalen en gaat geen hond ernaar kijken. Het enige waar je vat op hebt, weet ik intussen, is voor welke film je tekent. Dus kies je maar beter iets dat je ligt.

    »Toen we 'The Cider House Rules' aan het maken waren, zei m'n tegenspeler Michael Caine me: 'In mijn hoofd zitten minstens tien herinneringen aan elke film die ik ooit heb gemaakt. Op mijn sterfbed zal ik me die nog perfect voor de geest kunnen halen. Maar hoe die films het aan de kassa hebben gedaan, dat zal me vierkant gestolen kunnen worden.' En gelijk heeft-ie. Elke film kost je ettelijke maanden van je leven: je kan er dus maar beter fun aan beleven.»

    Dus opteer jij voor afwisseling in je job?

    Theron «Precies. Dat komt ook, geloof ik, omdat ik me zo snel verveel. Ik ben vreselijk ongeduldig. Vraag me niet om uren stil te zitten voor een make-upsessie, want dat lukt me niet.

    »Als kind was ik al hyperactief. Ik heb vanalles geprobeerd: ijsschaatsen, gitaar, ballet... Op mijn zestiende schreef mijn ma me in voor een modellenwedstrijd, drie weken na de dood van mijn vader (die in een dronken bui werd doodgeschoten door Charlizes moeder: ze pleitte zelfverdediging, red.). Ik won, en voor ik het wist was ik op weg naar Amerika.»

    Niet slecht, voor een Zuid-Afrikaans meisie dat opgroeide op een boereplaas in het godvergeten Benoni.

    Theron «Dankie. Waar ik woonde, hadden we maar één tv-zender, en die ging om negen uur 's avonds uit de ether. Wilden we een film zien, dan moesten we drie kwartier rijden naar de dichtstbijzijnde drive-in. Mijn ma bracht me er elke vrijdagavond naartoe. Daar droomde ik dan weg bij 'Flashdance' of 'Dirty Dancing'.»

    En nu ben je een Oscarwinnende actrice, die dagelijks wordt opgejaagd door een meute hongerige paparazzi.

    Theron «Vreselijk! Ik kan er nog inkomen dat mensen celebrity's willen zien schitteren in prachtige outfits op de rode loper. Maar foto's van me maken terwijl ik in mijn gescheurde jeans sta te tanken? Komaan zeg. Neem dan liever een abonnement op National Geographic en leer wat bij over Afrika of zo.»




     

    15-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    13-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Angelina Jolie bevallen van tweeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Amerikaanse actrice Angelina Jolie is zaterdagavond in Nice bevallen van een tweeling. Beide baby’s, een jongen en een meisje, stellen het goed, aldus gynaecoloog Michel Sussmann in de zondagseditie van de krant Nice-Matin. De tweeling met de voornamen Knox Léon en Vivienne Marcheline zijn iets voor 20.00 uur geboren, preciseert Nice-Matin. Nog volgens Nice-Matin, weegt Knox Léon 2,27 kilogram en Vivienne Marcheline 2,28 kilogram.

    Keizersnede

    Hun mama stelt het goed. De 33-jarige Amerikaanse actrice Angelina Jolie is bevallen in het ziekenhuis Santa-Maria Lenval via een keizersnede. De operatie was reeds lang op voorhand gepland maar werd enkele dagen vervroegd.

    De woordvoerder van het ziekenhuis was, iets na middernacht, niet bereikbaar om de informatie te bevestigen. De eerste foto van de tweeling is al verkocht voor 11 miljoen dollar aan een Amerikaanse krant. Het geld zal worden gebruikt voor humanitaire hulp.

    Zes kinderen

    De familie Pitt telt nu zes kinderen. De 44-jarige Brad Pitt en Angelina Jolie adopteerden drie kinderen: de 6-jarige Maddox uit Cambodja, de 4-jarige Pax uit Vietnam en Zahara, 3 jaar en geboren in Ethiopië. Samen hebben ze ook al een biologisch kind, Shiloh, dat in mei 2006 in Namibië werd geboren.

    13-07-2008 om 18:01 geschreven door Patje007


    11-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Films in de kijker: A Bronx Tale
    Waarde filmfan,

    Mag ik jullie nogmaals een filmpareltje voorstellen: a Bronx Tale, een film van 1993 die het verhaal verteld van Calogero, die als jonge snaak geïntrigeerd raakt door de gangster Sonny(rol van Chazz Palminteri).
    Wanneer Calogero op een dag getuige is van een schietpartij waarbij Sonny direct betrokken is besluit hij om dit niet aan de politie te vertellen.

    Klik op de afbeelding om de link te volgen








    Sonny is hem daar zeer dankbaar voor en nodigt Calogero al snel uit om langs te komen in de bar waar hij en zijn vrienden meestel rondhangen.
    Calogero neemt deel aan de dobbelspelen die daar gehouden worden, brengt drankjes, en er groeit een band tussen hem en Sonny.
    Lorenze, de vader van Calogero(gespeeld door Robert De Niro) een eerlijk man die van beroep buschauffeur is, is hier echter niet gelukkig mee, en probeert zijn zoon dan ook weg te houden bij Sonny en diens maten.
    Hij weigert geld en zelfs een job bij Sonny's organisatie. Het gevolg is dat Sonny min of meer gedwongen worden om een keuze te maken tussen zijn vader of Sonny. Aan de ene kant wil hij trouw blijven aan zijn vader en zijn familie, aan de andere kant heeft hij wel een zekere sympathie voor het gangersterleven dat zijn vriend Sonny leidt.
    Op latere leeftijd wordt Calogero verliefd op een Afro-Amerikaans meisje, een feit dat door zijn omgeving niet wordt aanvaard, zodat de film eveneens een accuraat beeld geeft van de raciale spanningen tussen de Amerikaans-Italiaanse inwoners van de wijk enerzijds en de zwarte bevolking anderzijds.

    Ik wil jullie nog meegeven dat a Bronx Tale het regiedebuut was van Robert De Niro(Casino, Heat, Cape Fear...)en dat het zeker geen typische gangsterfilm is.
    Je krijgt enerzijds een beeld van het leven in de Bronx, en de armoede maar anderzijds ook van de verlokkingen waaraan de mensen blootstaan, in dit geval dus het coole gangsterleven.
    In de film wordt het gangsterleven echter zeker niet verheerlijkt. Sonny wordt dan wel voorgesteld als een voorbeeld voor Calogero, maar we zijn ook meermaals getuige van zijn gewelddadig karakter.
    Dit maakt dat deze film de moeite van het bekijken meer dan waard is.

     

    11-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    08-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanrader: Tristan & Isolde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Geachte filmliefhebber,

    Mag ik jullie nogmaals een absolute aanrader presenteren, namelijk Tristan & Isolde, een film die we nog het best kunnen omschrijven als een romantische avonturenfilm.

    Het verhaal:  Tijdens een belegering van Cornwall door de Ieren raakt Tristan (James Franco) zijn beide ouders kwijt. Lord Marke (Rufus Sewell) neemt hem onder zijn vleugels en voedt samen met zijn zus Tristan op alsof het zijn eigen zoon is. Jaren later raakt Tristan tijdens een van de gevechten met de Ierse aanvallers dodelijk gewond en wordt zijn lichaam op een bootje gelegd en aan de zee geschonken. Het leven gaat door, maar niet voor Tristan. Of toch wel? Hij spoelt namelijk aan op de kustlijn van Ierland waar hij gevonden wordt door Isolde (Sophia Myles), dochter van koning Donnchadh (David O’Hara). Wonder boven wonder blijkt Tristan nog te leven. Isolde besluit hem dan ook te verstoppen in een hutje en hem daar te verzorgen tot hij genezen is. De twee worden verliefd, maar wanneer Tristan dreigt ontdekt te worden, moet hij terugvaren naar zijn land waarna niets ooit nog hetzelfde zal zijn. Het verdere verloop van het verhaal verklappen zou een regelrechte spoiler zijn, dus laat het volstaan te zeggen dat Tristan en Isolde elkaar terug zullen ontmoeten, maar dan onder omstandigheden die geen van hen twee had kunnen voorzien.


    Kortom, als je de film nog niet gezien hebt zou ik zeggen: haal de dvd vliegensvlug in huis. De film biedt voor elk wat wils: actiescenes, dramatiek, maar ook de nodige romantische momenten, en er wordt vrij goed geacteerd. Een geslaagde combinatie van een historische actiefilm en een liefdesverhaal zeg maar.

    Tot slot nog dit: de regisseur is ook niet de eerste de beste. Kevin Reynolds heeft eveneens de avonturenfilms Robin Hood: Prince of Thieves(met Kevin Costner), The Count of Monte Cristo(met oa. Guy Pearce) en de welliswaar kolossale filmflopWaterworld(eveneens met Kevin Costner), maar ervaring met historische film heeft hij dus wel.



    Regie: Kevin Reynolds
    Scenario: Dean Georgaris
    Met: James Franco, Sophia Myles, Rufus Sewell, David O’Hara, Henry Cavill, e.a.
    2006 / USA / 125 minuten




    08-07-2008 om 21:42 geschreven door Patje007


    06-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quantum of Solace: James Bond 22
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Regie Marc Forster
    Met: Daniel Craig, Goran Visnjic, Judi Dench, Giancarlo Giannini, Jesper Christensen


    Quantum of Solace brengt ons het vervolg van de avonturen die James Bond(Daniel Craig) in Casino Royale beleefde.
    Na het verraad van Vesper, de vrouw van wie hij hield , vecht 007 tegen de drang om van zijn nieuwste opdracht een persoonlijke wraakactie te maken.
    Vastbesloten om de waarheid te ontdekken ondervragen Bond en M(Judi Dench) M. White(Jesper Christensen).
    Hieruit blijkt dat de organisatie die Vesper chanteerde, veel complexer en gevaarlijker is dan iemand ooit kon vermoeden.
    Uit forensische informatie kan een verband worden gelegd tussen een MI6-verrader en een bankrekening in Haïti.
    In Haïti maakt Bond kennis met de knappe Camille(Olga Kurylenko), een vrouw die haar eigen motieven heeft, en die Bond recht naar Dominic Greene(Mathieu Amalric) leidt, een meedogenloze zakenman en belangrijk figuur in de mysterieuze organisatie.
    Tijdens een opdracht die Bond naar Oostenrijk, Italië en Zuid-Amerika voert, ontdekt hij dat Greene, die tot alles bereid is om de controle te verwerven over een van 'swerelds belangrijkste natuurlijke hulpbronnen, een deal wil sluiten met de verbannen Generaal Medrano(Joaquin Cosio).

    Greene die zijn partners in de organisatie gebruikt en zijn machtige contacten in de CIA en de Britse regering manipuleert, belooft het bestaande regime in een Latijns-Amerikaans land omver te werpen en zo de Generaal de controle over het land te bezorgen in ruil voor een schijnbaar dor stuk land.

    Verwikkeld in een web van verraad, moord en bedrog, werkt Bond samen met oude vrienden om de waarheid aan het licht te brengen. Naarmate hij dichter bij de man komt die verantwoordelijk is voor Vesters verraad, moet 007 de CIA, de terroristen en zelfs M te slim af zijn, als hij Greenes sinister plan wil ontrafelen en diens organistaite een halt toeroepen.

    Een link naar de trailer van de nieuwste James Bond-film(release in België voorzien voor 5 november 2008) vindt je op de linkerkolom(midden) van mijn blog.

     







    06-07-2008 om 15:11 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Wall-E' groot succes in Amerika
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De animatiefilm 'Wall-E' heeft na een week al meer dan honderd miljoen dollar opgebracht in de Verenigde Staten. In acht dagen tijd is de omzet van de Disneyfilm opgelopen tot 103,8 miljoen dollar (ruim 66 miljoen euro).

    Iron Man
    'Wall-E' is de achtste film dit jaar die de grens van honderd miljoen dollar overschrijdt. Eerder wisten onder meer 'Sex and the city', 'Kung fu panda', 'Horton' en 'The incredible hulk' minstens zo veel geld op te brengen. Bovenaan de lijst van bestbezochte films van dit jaar prijkt 'Iron man'.

    De animatiefilm die draait om een robotje dat wordt vergeten als de mensheid de aarde moet verlaten, oogstte al eerder positieve kritieken. Het tijdschrift Time noemde 'Wall-E' de beste animatiefilm sinds 'Finding Nemo'. De Boston Globe vindt de tekenfilm de beste Amerikaanse film van dit jaar en Wall Street Journal noemde 'Wall-E' een meesterwerk.


    06-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    03-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suggesties
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste filmfreak,

    Stilletjesaan begint mijn blog vorm te krijgen.
    Jullie zullen al gemerkt hebben dat ik niet probeer om het zoveelste overzicht te geven van het huidige filmaanbod, daar zijn naar mijn mening andere sites voor.
    Deze blog is vooral ontstaan om mijn ervaringen met film te delen met een breed publiek. Als ik een film zie waarvan ik vind dat je hem absoluut moet gezien hebben, als ik mezelf afvraag hoe het komt dat een bepaalde acteur/actrice al zolang uit beeld verdwenen is, zoek ik het antwoord en zet ik het op deze pagina.
    Op die manier probeer ik mijn blogsken verrassend te houden.

    Eén vraag zou ik jullie, lezer van deze site, willen vragen: hebben jullie suggesties van wat je graag op de site zou lezen, of hoe ik mijn site kan verbeteren, of wat jullie zeker willen lezen, of zeker niet, laat me dan gerust via mijn gastenboek iets weten.

    Voor de rest zou ik zeggen: veel filmplezier toegewenst deze zomer.


    Patje

    03-07-2008 om 00:00 geschreven door Patje007


    01-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de kijker: Gangs of New-York
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste filmliefhebber,

    Aandachtige lezers van mijn filmblogsken zullen al gemerkt hebben dat de linkerkolom van mijn blog oa. een rubriek "in de kijker" bevat.
    Hierin bespreek ik wekelijks een film waarvan ik vind dat die sterk ondergewaardeerd is, of een film die geflopt is maar waarvan ik vind dat die meer dan de moeite waard is, vergeten films zeg maar.
    Deze film zal eerst als een soort teaser een week op voorhand op de linkerkant van mijn blog te vinden zijn met een foto uit de film, en zal na een week door mezelf worden besproken.

    Gangs of New-York is naar mijn mening een wat vergeten filmpareltje. Wat is er nu zo speciaal aan deze film? Wel, om te beginnen was deze film in 2003 genomineerd voor 10 oscars, maar hij won er niet eentje, onterecht naar mijn mening.
    De film heeft een fantastische cast: Leonardo DiCaprio, Daniel Day-Lewis, Cameron Diaz, John C. Reilly(acteur uit oa. The Aviator, The perfect storm, The Thin Red Line, The River Wild...) en Liam Neeson.

    Het verhaal begint in 1846 – the five points is een wijk in New York waar immigranten van verschillende komaf worden samengegooid in een explosieve mix van vaak gewelddadige clans. The Natives, onder leiding van Bill the Butcher (Daniel Day-Lewis), is een bende van in Amerika geboren gangsters avant la lettre. Andere bendes moeten vechten om een stukje grond op te kunnen eisen, maar de enige clan die ook maar in de buurt van een overwinning komt, is The Dead Rabbits. Onder leiding van pastoor Vallon (Liam Neeson), houden ze zich schuil in catacombes onder de stad. Het komt tot een gewelddadig treffen tussen The Natives en The Dead Rabbits, waarbij Bill pastoor Vallon vermoordt, voor de ogen van diens zoon, Amsterdam.

    Amsterdam (Leonardo DiCaprio) zelf groeit op in een weeshuis met de beelden van de moord op zijn vader in zijn hoofd. Wanneer hij, in 1862, weer de wereld ingaat, heeft hij maar één doel: wraak te nemen op Bill the Butcher.


    Meer ga ik over het verhaal niet vertellen. Ik kan enkel zeggen dat als je deze film nog niet gezien hebt, je dat zeker moet doen, vooral omwille van de indrukwekkende vertolking van Daniel Day-Lewis als Bill The Butcher. Eén waarschuwing: de film is bij momenten zeer gewelddadig en is dus niet geschikt voor gevoelige magen.

    Groetjes, en veel filmplezier.


     

    01-07-2008 om 20:20 geschreven door Patje007




    Foto

            ACTEURS/
         ACTRICES

    Foto

  • Andy Garcia

    Foto

  • Charlize Theron

    Foto

  • Robert De Niro

    Foto

  • Sharon Stone

    Foto

  • Al Pacino

    Foto

  • Julia Roberts

    Foto

  • Johnny Depp

    Foto

  • Sandra Bullock

    Foto

  • Christian Bale

    Foto

  • Gwyneth Paltrow

    Foto

  • Denzel Washington

    Foto

  • Nicole Kidman

    Foto

  • Jack Nicholson

    Foto

  • Halle Berry

    Foto

  • Tom Cruise

    Foto

  • Ashley Judd

    Foto

  • Nicolas Cage

    Foto

  • Michelle Pfeiffer

    Foto

  • Michael Douglas

    Foto

  • Meryl Streep

    Foto

  • Tom Hanks

    Foto

  • Angelina Jolie

    Foto

  • Matt Damon

    Foto

  • Jodie Foster

    Foto

  • Daniel Day-Lewis

    Foto

  • Kim Basinger

    Foto

  • Edward Norton

    Foto

  • Renée Zellweger

    Foto

  • Ed Harris

    Foto

  • Helen Hunt

    Foto

  • Russell Crowe

    Foto

  • Cameron Diaz

    Foto

  • John Travolta

    Foto

  • Cate Blanchett

    Foto

  • Mel Gibson

    Foto

  • Demi Moore

    Foto

  • Brad Pitt

    Foto

  • Natalie Portman

    Foto

  • Clint Eastwood

    Foto

  • Scarlett Johansson

    Foto

  • James Franco

    Foto

  • Eva Mendes

    Foto

  • George Clooney

    Foto

  • Keira Knightley

    Foto

  • Richard Gere

    Foto

  • Rebecca Romijn

    Foto

  • Mark Wahlberg

    Foto

  • Diane Lane

    Foto

  • Colin Farrell

    Foto

  • Hilary Swank

    Foto

  • Leonardo DiCaprio

    Foto

  • Jessica Alba

    Foto

  • Gene Hackman

    Foto

  • Megan Fox

    Foto

  • Bruce Willis

    Foto

  • Jennifer Connelly

    Foto

  • Samuel L. Jackson

    Foto

  • Reese Witherspoon

    Foto

  • Will Smith

    Foto

  • Jennifer Garner

    Foto

  • Pierce Brosnan

    Foto

  • Naomi Watts

    Foto

  • Sean Penn

    Foto

  • Famke Janssen

    Foto

  • Harrison Ford

    Foto

  • Uma Thurman

    Foto

  • Kevin Bacon

    Foto

  • Julianne Moore

    Foto

  • James Woods

    Foto

  • Catherine Zeta-Jones

    Foto

  • Jason Statham

    Foto

  • Kate Winslet

    Foto

  • Alec Baldwin

    Foto

  • Penélope Cruz

    Foto

  • Hugh Jackman

    Foto

  • Kate Beckinsale

    Foto

  • Paul Newman

    Foto

  • Madeleine Stowe

    Foto

  • Jude Law

    Foto

  • Jennifer Lopez

    Foto

  • Marlon Brando

    Foto


    Foto

  • Orlando Bloom

    Foto

  • Salma Hayek

    Foto

  • Sean Connery

    Foto

  • Denise Richards

    Foto

  • Clive Owen

    Foto

  • Vera Farmiga

    Foto

  • Keanu Reeves

    Foto

  • Carrie-Anne Moss

    Foto

  • Matt Dillon

    Foto

  • Liv Tyler

    Foto

  • Joaquin Phoenix

    Foto

  • Rebecca De Mornay

    Foto

  • Michael Madsen

    Foto

  • Rachel Weisz

    Foto

  • John Voight

    Foto

  • Sienna Miller

    Foto

  • Sylvester Stallone

    Foto

  • Jessica Biel

    Foto

  • John Malkovich

    Foto

  • Milla Jovovich

    Foto

  • Kevin Costner

    Foto

  • Anne Hathaway

    Foto

  • Ray Liotta

    Foto

  • Diane Kruger

    Foto

  • Paul Walker

    Foto

  • Alicia Silverstone

    Foto

  • Anthony Hopkins

    Foto

  • Neve Campbell

    Foto

  • Tim Robbins

    Foto

  • Kirsten Dunst

    Foto

  • Guy Pearce

    Foto

  • Monica Bellucci

    Foto

  • Tommy Lee Jones

    Foto

  • Christina Ricci

    Foto

  • Lee Marvin

    Foto

  • Michelle Rodriguez

    Foto

  • Jamie Foxx

    Foto

  • Carice Van Houten

    Foto

  • Benicio Del Toro

    Foto

  • Elizabeth Banks

    Foto

  • Robert Duvall

    Foto

  • Helena Bonham Carter

    Foto

  • James McAvoy

    Foto

  • Juliette Lewis

    Foto

  • Liam Neeson

    Foto

  • Jennifer Jason Leigh

    Foto

  • Hugh Grant

    Foto

  • Sigourney Weaver

    Foto

  • Viggo Mortensen

    Foto

  • Kristin Scott Thomas

    Foto

  • Ben Kingsley

    Foto

  • Jennifer Aniston

    Foto

  • James Gandolfini

    Foto

  • Sophia Loren

    Foto

  • Mickey Rourke

    Foto

  • Winona Ryder

    Foto

  • Ben Affleck

    Foto

  • Tery Hatcher

    Foto

  • Daniel Craig

    Foto

  • Julia Ormond

    Foto

  • Chazz Palminteri

    Foto

  • Katie Holmes

    Foto

  • Steve Buscemi

    Foto

  • Kate Hudson

    Foto

  • John Cusack

    Foto

  • Jessica Lange

    Foto

  • Joe Pesci

    Foto

  • Mandy Moore

    Foto

  • Nick Nolte

    Foto

  • Kathleen Turner

    Foto

  • Jean Reno

    Foto

  • Robin Wright

    Foto

  • Morgan Freeman

    Foto

  • Rachel McAdams

    Foto

  • Woody Harrelson

    Foto

  • Susan Sarandon

    Foto

  • Forest Whitaker

    Foto

  • Carey Mulligan

    Foto

  • Kiefer Sutherland

    Foto

  • Meg Ryan

    Foto

  • Kevin Spacey

    Foto

  • Mila Kunis

    Foto

  • Billy Bob Thornton

    Foto

  • Andie MacDowell

    Foto

  • Donald Sutherland

    Foto

  • Ellen Barkin

    Foto

  • Harvey Keitel

    Foto

  • Emily Blunt

    Foto

  • Philip Seymour Hoffman

    Foto

  • Mary Elizabeth Mastrantonio

    Foto

  • Adam Sandler

    Foto

  • Frances McDormand

    Foto

  • Eric Bana

    Foto

  • Faye Dunaway

    Foto

  • Ewan McGregor

    Foto

  • Ali MacGraw

    Foto

  • Dustin Hoffman

    Foto

  • Olivia Wilde

    Foto

  • Sean Bean

    Foto

  • Amanda Seyfried

    Foto

  • Robert Redford

    Foto

  • Michelle Williams

    Foto

  • Cuba Gooding Jr.

    Foto

  • Rebecca Hall

    Foto

  • Jeff Bridges

    Foto

  • Zoe Saldana

    Foto

  • Gerard Butler

    Foto

  • Geena Davis

    Foto

  • Owen Wilson

    Foto

  • Maggie Gyllenhaal

    Foto

  • Sam Worthington

    Foto

  • Franka Potente

    Foto

  • Willem Dafoe

    Foto

  • Minnie Driver

    Foto

  • Edward G. Robinson

    Foto

  • Jamie Lee Curtis

    Foto

  • Sydney Poitier

    Foto

  • Maggie Q

    Foto

  • Dennis Hopper

    Foto

  • Michelle Monaghan

    Foto

  • Robin Williams

    Foto

  • Heather Graham

    Foto

  • James Dean

    Foto

  • Judi Dench

    Foto

  • Michael Caine

    Foto

  • Thandie Newton

    Foto

  • Robert Downey Jr.

    Foto

  • Patricia Arquette

    Foto

  • Michael Keaton

    Foto

  • Rosamund Pike

    Foto

  • Jim Carrey

    Foto

  • Sophia Bush

    Foto

  • Don Cheadle

    Foto

  • Gemma Arterton

    Foto

  • Javier Bardem

    Foto

  • Emma Thompson

    Foto

  • Arnold Schwarzenegger

    Foto

  • Evangeline Lilly

    Foto

  • Gregory Peck

    Foto

  • Marion Cotillard

    Foto

  • Omar Sharif

    Foto

  • Gong Li

    Foto

  • Matthew McConaughey

    Foto

  • Veerle Dobbelaere

    Foto

  • Wesley Snipes

    Foto

  • Elizabeth Taylor

    Foto

  • Liev Schreiber

    Foto

  • Melanie Griffith

    Foto

  • Antonio Banderas

    Foto

  • Antje De Boeck

    Foto

  • Kurt Russell

    Foto

  • Lucy Liu

    Foto

  • Val Kilmer

    Foto

  • Grace Kelly

    Foto

  • Tom Selleck

    Foto

  • Connie Nielsen

    Foto

  • Jet Li

    Foto

  • Ursula Andress

    Foto

  • Richard Burton

    Foto

  • Bridget Fonda

    Foto

  • Ben Stiller

    Foto

  • Amanda Peet

    Foto

  • Eric Roberts

    Foto

  • Freida Pinto

    Foto

  • Tom Sizemore

    Foto

  • Emma Stone

    Foto

  • Pete Postlethwaite

    Foto

  • Courteney Cox

    Foto

  • Adrien Brody

    Foto

  • Evan Rachel Wood

    Foto

  • James Caan

    Foto

  • Kelly Macdonald

    Foto

  • James Cromwell

    Foto

  • Laura Linney

    Foto

  • Humphrey Bogart

    Foto

  • Maria Bello

    Foto

  • Jonathan Rhys Meyers

    Foto

  • Marcia Gay Harden

    Foto

  • Josh Brolin

    Foto

  • Melissa George

    Foto

  • Gary Oldman

    Foto

  • Julia Stiles

    Foto

  • Kirk Douglas

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Jeroen Krabbé

    Foto

  • Natalie Wood

    Foto

  • Jan Decleir

    Foto

  • Diane Keaton

    Foto

  • Warren Beatty

    Foto

  • Eva Green

    Foto

  • William H. Macy

    Foto

  • Juliette Binoche

    Foto

  • Vincent Cassel

    Foto

  • Blake Lively

    Foto

  • William Forsythe

    Foto

  • Ashley Greene

    Foto

  • Jeremy Irons

    Foto

  • Kim Novak

    Foto

  • Ryan Reynolds

    Foto

  • Tara Reid

    Foto

  • Casey Affleck

    Foto

  • Amy Adams

    Foto

  • Charles Bronson

    Foto

  • Kristen Bell

    Foto

  • Gary Cooper

    Foto

  • Kristanna Loken

    Foto

  • Dennis Quaid

    Foto

  • Marilyn Monroe

    Foto

  • Ken Watanabe

    Foto

  • Ingrid Bergman

    Foto

  • Ralph Fiennes

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Robert Pattinson

    Foto

  • Kristen Stewart

    Foto

  • Colin Firth

    Foto

  • Kate Bosworth

    Foto

  • John C. Reilly

    Foto

  • Olga Kurylenko

    Foto

  • Dwayne Johnson

    Foto

  • Mary Elizabeth Winstead

    Foto

  • Freddie Prinze Jr.

    Foto

  • Lauren Bacall

    Foto

  • Josh Hartnett

    Foto

  • Vanessa Hudgens

    Foto

  • Ving Rhames

    Foto

  • Keri Russell

    Foto

  • Bill Pullman

    Foto

  • Greta Garbo

    Foto

  • Geoffrey Rush

    Foto

  • Rose McGowan

    Foto

  • Daniel Baldwin

    Foto

  • Vivien Leigh

    Foto

  • Christopher Lee

    Foto

  • Emma Watson

    Foto

  • Billy Chrystal

    Foto

  • Anjelica Huston

    Foto

  • Gary Sinise

    Foto

  • Brigitte Bardot

    Foto

  • Gabriel Byrne

    Foto

  • Rooney Mara

    Foto

  • Paul Bettany

    Foto

  • Anna Kendrick

    Foto

  • Danny De Vito

    Foto

  • Ava Gardner

    Foto

  • Christopher Walken

    Foto

  • Maggie Grace

    Foto

  • John Hurt

    Foto

  • Isabelle Adjani

    Foto

  • Koen De Bouw

    Foto

  • Kelly Brook

    Foto

  • Ashton Kutcher

    Foto

  • Bridget Moynahan

    Foto

  • Burt Reynolds

    Foto

  • Marisa Tomei

    Foto

  • Terrence Howard

    Foto

  • Anna Paquin

    Foto

  • Sam Elliott

    Foto

  • Elisabeth Shue

    Foto

  • Ray Winstone

    Foto

  • Noomi Rapace

    Foto

  • Chris Pine

    Foto

  • January Jones

    Foto

  • Chris Evans

    Foto

  • Jennifer Lawrence

    Foto

  • Channing Tatum

    Foto

  • Kate Mara

    Foto

  • Ryan Gosling

    Foto

  • Kelly Preston

    Foto

  • Bradley Cooper

    Foto

  • Alice Braga

    Foto

  • Paul Giamatti

    Foto

  • Amber Heard

    Foto

  • Aaron Eckhart

    Foto

  • Rose Byrne

    Foto

  • Vin Diesel

    Foto

  • Elsa Pataky

    Foto

  • Tobey Maguire

    Foto

  • Leelee Sobieski

    Foto

           REGISSEURS
    Foto

  • Martin Scorsese

    Foto

  • Francis Ford Coppola

    Foto

  • Alfred Hitchcock

    Foto

  • Michael Mann

    Foto

  • Steven Spielberg

    Foto

  • Ron Howard

    Foto

  • Wolfgang Petersen

    Foto

  • Sergio Leone

    Foto

  • Ridley Scott

    Foto

  • James Cameron

    Foto

  • Stanley Kubrick

    Foto


    Foto

  • Christopher Nolan

    Foto

  • Oliver Stone

    Foto

  • Peter Jackson

    Foto

  • Paul Verhoeven

    Foto

  • John Woo

    Foto

  • Orson Welles

    Foto

  • Jonathan Demme

    Foto

  • Spike Lee

    Foto

  • Joel Schumacher

    Foto

  • Brian De Palma

    Foto

  • Steven Soderbergh

    Foto

  • Paul Greengrass

    Foto

  • Tony Scott

    Foto

  • Sydney Pollack

    Foto

  • Tim Burton

    Foto

  • Paul Haggis

    Foto

  • John Frankenheimer

    Foto

  • Curtis Hanson

    Foto

  • Barry Levinson

    Foto

  • David Fincher

    Foto

  • Robert Zemeckis

    Foto

  • William Friedkin

    Foto

  • George Lucas

    Foto

  • Mike Nichols

    Foto

  • Quentin Tarantino

    Foto

  • John Schlesinger

    Foto

  • Bryan Singer

    Foto

  • Elia Kazan

    Foto

  • Sidney Lumet

    Foto

  • John Ford

    Foto

  • John Cassavetes

    Foto

  • Paul Thomas Anderson

    Foto

  • J.J. Abrams

    Foto

  • Gus Van Sant

    Foto

  • Frank Darabont

    Foto

  • John McTiernan

    Foto

  • Peter Weir

    Foto

  • John Huston

    Foto

  • David Lynch

    Foto

  • Darren Aronofsky

    Foto

  • Stephen Frears

    Foto

  • Edward Zwick

    Foto

  • Kathryn Bigelow

    Foto

  • Kevin Macdonald


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs