MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    21-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genoeg afwisseling om wakker te blijven en ...
    ... te warm om te slapen.  Ik ben blij dat die verzengende hitte voorbij is.  Overdag boven de 30 graden vind ik te warm maar nog uit te houden, als die temperatuur 's avonds amper daalt wordt het problematisch.  Even heb ik eraan gedacht om aan de schapenscheerder te vragen mij ook eens onder handen te nemen maar ik had geen zin om met drie poten vastgebonden in het gras te liggen.  Houdini en Zoetemelk ondergingen de behandeling zonder al te veel tegenspartelen en wegen nu nog maar de helft.  
    Nonkel Luc had de warmste dag van het jaar uitgekozen om zijn tentenvoorraad aan een inspectiebeurt te onderwerpen en zo is er nu dus een volwaardige camping ontstaan in de tuin.  Straks wordt alles weer afgebroken om binnen enkele weken weer opgesteld te worden ergens in de Dordogne.  
    Gisterenavond was de eerste boombal avond van de Gentse Feesten 2016 en er volgen er nog drie.  Als je het ook eens wil meemaken kom dan tegen 19u30 naar het Baudelo park.  



















    19-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    Enkele rustige dagen achter de rug.  Zondag slechts een paar uurtjes naar de Feesten geweest en dan vooral om de Skyblasters te zien in het Huis van Alijn.  Vroeger dé reggaegroep uit de lage landen, dan een hele tijd opgehouden en later opnieuw begonnen.  Hun eerste optreden na vele jaren van inactiviteit was in de buurt van Blaarmeersen en toen was het duidelijk : hier zat nog geen sleet op ! Weer enkele jaren later sloeg het noodlot toe met de dood van drummer PDW.  Nu kan je genieten van een semi-akoestische set en dat klinkt echt fantastisch ! Vrijdag 22 juli spelen ze op het grote podium van Pole Pole, ik ben benieuwd hoe het dan zal klinken.
    Gisteren was Nancy met Macho naar Gent gekomen.  Nancy heeft het zo niet begrepen op te veel drukte en als je tussen 12u en 16u rondloopt in de stad valt het allemaal best mee.  Je krijgt dan een goede indruk van de gezelligheid zonder dat Macho vertrappeld wordt.  Qua optredens en animatie is er dan echter nog weinig aanbod, de Feesten blijven toch vooral een avond- en nachtgebeuren.
    Rond 17u zat Nancy alweer op de trein richting huis en ik op de bus naar Lochristi.  Vandaag is het voor mij zelfs helemaal een rustdag om er daarna weer voor 4-5 dagen in te vliegen.  Van woensdag tot en met zaterdag kan je elke avond naar het Baudelo park voor een boombal, allen daarheen !



















    17-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé Feesten zijn begonnen !
    Zo, inmiddels heb ik de tweede dag van de Gentse Feesten ook overleefd.  Vrijdagavond heb ik lang getwijfeld en ben uiteindelijk pas rond 22u vertrokken om met de nachtbus van 4u terug naar Lochristi te rijden.  Druk is het altijd maar ik had toch de indruk dat het minder was dan vorig jaar.  De openingsavond was nochtans zeer geslaagd met optredens van o.a. Willem Vermandere, King Dalton en Jaune Toujours.  
    Gisteren kwam de opperheks uit Boom naar hier en er werd van mij verwacht dat ik haar wegwijs zou maken in het feestgewoel.  Eerst met de bus naar Zuid en dan langs de verschillende feestlocaties naar de Korenlei voor een optreden van Les Bandits de Belleville, niet echt mijn soort muziek (beetje jazzy-swing-zigeuner) maar meer uit sympathie aanwezig omwille van de muzikanten die ik ken uit de folkwereld.  Ook hier weer niet heel veel volk maar dat is niet ongebruikelijk om 16u en heeft zeker niets met terreurdreiging te maken. Omdat er voorlopig nog geen duikbootterroristen opgedoken zijn, gingen we aan boord van een van de vele bootjes voor een kleine rondvaart over de Leie.  Ook al ken ik Gent intussen vrij goed, vanop het water ziet een stad er toch altijd anders uit.  
    Een klein uurtje later zetten we onze tocht te voet verder tot we aan het Baudelo park kwamen, daar zijn we dan blijven hangen.  Het blijft nog altijd mijn favoriete stek en iedereen die naar mij op zoek is tijdens de Feesten : hier kan je me meestal vinden ! Het grote podium is dit jaar fantastisch aangekleed (met de balkons en poppen die de vorige jaren in een zijstraat niet genoeg aandacht kregen) en in de spiegeltent kregen we een mooi concert van Ghent Folk Violin Project voorgeschoteld.  Tussen pakken friet, potjes muntthee, bickyburgers en gebakjes door, kreeg ik eindelijk Joni Sheila nog eens te zien.  Joni is al enkele jaren de allerbeste straatmuzikant die je kan tegenkomen en ze heeft altijd al snel de aandacht van het voorbijwandelende publiek te pakken.  Zonde dat zo iemand nooit "doorbreekt" terwijl je op de radio soms dingen hoort waarvan je denkt : "Wie heeft er ooit beslist om die een platencontract te geven ?".  Rond 23u zaten we op de bus richting "huis", en na enkele uurtjes foto's bekijken kon ik naar bed. 



















    14-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog één keer slapen.
    De voorbije dagen werden vooral gebruikt om te niksen, de lamzak uit te hangen en uit te rusten.  Dat zal nodig zijn want morgen beginnen de Gentse Feesten en dat wordt weer een uitputtingsslag, ik heb steeds meer tijd nodig om te recupereren.  Gisteren moesten we in Gent zijn voor een nieuwe snaar op de viool van Isabel en zo konden we getuige zijn van de voorbereidende werken.  Werkelijk overal werden kraampjes geplaatst, terrassen uitgebouwd, podia getimmerd enz.  En nu maar hopen op mooi weer !
    En nog een extraatje : ik heb absoluut geen verstand van wielrennen en/of de Tour de France maar wat zou er gebeuren als nummer 96 zonder fiets valt en niet Froome ? De Brit moet er maar voor zorgen dat hij op tijd kan stoppen als er iets in de weg staat/ligt.  









    10-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerst veel lawaai, daarna veel wind.
    Deze middag, net als vorig jaar, naar Bassevelde-Assenede geweest voor groot Harley feest.  Ik heb de brommerkes vorig jaar niet geteld en ook nu niet maar de opkomst was enorm met het mooie weer.  Iemand van de organisatie vertelde me dat er 580 rijders waren ingeschreven voor de rit.  In totaal moeten er zeker 1000 moto's aanwezig geweest zijn.  Er was ook weer een zeer grote groep Hell's Angels, Blue Angels en Red Devils aanwezig.  De stripact was dezelfde dan vorig jaar, ik herkende de blondine aan een aantal details Laughing.  Mij stoort het niet maar ik blijf het raar vinden dat dit zomaar kan terwijl ook meneer pastoor en/of een van zijn onwettige kinderen daar kunnen rondlopen.  
    Na het lawaai was het tijd om de bootjes te gaan uitzwaaien.  Ik reed naar Griete bij Terneuzen maar daar was rond 16u30 nog niet veel te zien, er was dus nog ruimschoots tijd voor een terrasje.  Ook na het terrasje was het nog een hele tijd wachten tot de eerste zeilboot in de verte in zicht kwam.  En geloof het of niet maar door de stevige frisse wind werd het gewoonweg koud. Mooie foto's maken was ook niet simpel want de schepen bleven op een grote afstand en het was heiig.  Rond 19u hield ik het voor bekeken.



















    09-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig.
    Gisterenavond voor ik naar bed ging eerst nog alle foto's bekeken, voor ik er erg in had was het alweer 3u.  Vanmorgen lekker uitslapen dus, tot 7u.  Ik zou dringend enkele weken slaap moeten inhalen maar het lukt niet, hoe moe ik ook ben.  Tot de middag ben ik op halve snelheid blijven draaien.  Jaja, ik kan nog trager dan jullie van mij gewend zijn ! Tegen 15u stond ik in het park van Hoboken voor het gratis Shift Rock festival.  Heel veel onbekende namen, aanstormend talent wordt dat dan genoemd - je weet maar nooit.  Twee uurtjes later was het tijd voor de Rupelsoldaten, daarvoor was ik gekomen.  Altijd plezant om ze nog eens aan het werk te zien.  










    08-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bootjes en muziek.
    Vanmorgen naar Antwerpen gereden om enkele administratieve zaken te regelen en dan aansluitend naar de bootjes van de Tall Ships Race gaan kijken.  Het was druk in de stad maar niet eens overdreven.  Nancy was naar de stad gekomen omdat zij ook een en ander moest regelen en dus hadden we afgesproken.  We hadden trouwens ook iets te vieren vandaag : Macho is zes jaar geworden !
    Omdat Nancy niet zo van mensenmenigtes houdt (lees : meer dan vier mensen per km²) ging ze al snel naar huis en zo had ik ruim de tijd om langs de kaaien en dokken te wandelen om alle schepen te bewonderen.  Als je dan bij het MAS komt, kan je niet anders dan met de roltrappen naar de panoramaverdieping gaan om alles vanuit de hoogte te bekijken.
    Om uit te rusten koos ik Mama's Garden, niet geheel toevallig omdat ik dan meteen ook een lekkere falafel schotel kon bestellen.  Daarna nog even naar de Grote Markt om de matrozenparade te aanschouwen maar daar stond zo veel volk dat het bijna onmogelijk was om iets te zien.  Uiteindelijk had ik toch een goed plekje gevonden en op het moment dat de scheepsbemanningen eraan kwamen, haalden twee mensen hun tablet tevoorschijn om boven hun hoofd foto's te maken - weg zicht voor de rest van de belangstellenden.  Tegen de muur !
    Tijd om Antwerpen te verlaten en koers te zetten naar de kust want naar jaarlijkse gewoonte stond kameraad Rudi met Blue ConneXXion daar op het podium.



















    07-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watou.
    Ik had het vorig jaar al geprobeerd maar toen lukte het niet.  Ik ben er wel geweest maar vond toen geen parkeerplaats voor de camper.  Dit jaar dus opnieuw, deze keer met de gewone auto : het kunstenfestival in Watou.  Door de besparingen op cultuur - voor wanneer de boekenverbranding ? - meer dan waarschijnlijk ook meteen de laatste keer dat dit georganiseerd wordt.  De subsidies worden geschrapt vanwege te "laagdrempelig", nog even en de gewone werkmens mag ter vermaak nog enkel naar de 358e herhaling van FC De Kampioenen kijken. 
    Watou, verder weg kunnen ze een dorpje niet verstoppen.  Helaas, ook deze kant van België is niet meer filevrij.  Even leek het alsof ik in de buurt van de Kennedytunnel aan het rijden was.  Nochtans lag deze tunnel toch maar tussen Aalbeke (wat ?) en Wevelgem (waar ?), toch heb ik bijna een uur meer stilgestaan dan gereden.  Bijna drie uur om van Gent in Watou te geraken, een mens zou van minder over zijn toeren geraken.  Als je dan eindelijk op de A19 geraakt, wordt duidelijk waarom je zo lang moest aanschuiven : voor NIKS - NUL -NADA ! Er stonden kegeltjes om iedereen naar rechts te dwingen maar kilometers lang werd er nergens echt gewerkt.  Geen putje, geen strookje nieuwe asfalt - helemaal NIKS !!! Mijn humeur was dus al onder het nulpunt gezakt en om het compleet te maken waren ze ook overal tussen Poperinge en Watou aan het werken.  En dan kom je in het dorpje ... en meteen word je rustig.  Het kerkplein met zijn vele terrasjes, parkeerplaats in overvloed en de zon schijnt : dit moet (toch nog) een mooie dag worden.  En dat wordt het ook !
    De kunstwerken zijn verspreid over een tiental adresjes, in totaal moet je ongeveer 2,5 km wandelen.  Die afstand mag je voor mij x 3 doen want er waren ook enkele caches te vinden.  Liefhebbers van Rubensiaanse kunst zijn hier niet op hun plaats.  Alle creaties zijn van de moderne soort en bijwijlen absoluut indrukwekkend.  Neem daar dan nog het uitgebreide poëzie-aanbod bij en je blijft niet op je honger zitten.  Dat Patti Smith dit jaar ook extra aandacht krijgt, is mooi meegenomen.  Allen daarheen !
    Op de terugweg ben ik nog even in Poperinge gestopt.  Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit eerder geweest ben maar het lijkt me een mooie stad.  Probleempje : er stond een grote kermis en dus werd het zicht op de historische gebouwen flink belemmerd.  Toch maar een terrasje gedaan, een beetje rondgewandeld en nog enkele caches gezocht.
    De file op de A19 terug naar huis was van een aanvaardbare lengte maar toen hoorde ik op de radio dat er een ongeval was gebeurd op knooppunt Destelbergen en dat de omgeving van Gent beter vermeden kon worden.  Moeilijk als je naar Lochristi moet ...  Weer aanschuiven dus en tijd genoeg om na te denken over het avondeten.  Het zou Lunch Garden in Oostakker worden.  Je stapt daar binnen en het eerste wat je ziet in het zelfbedieningsrestaurant : mensen die aanschuiven om hun honger te stillen.  Pffff ...



















    04-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volgend jaar een heel weekend mooi weer aub !
    Er werd gisteren droog weer voorspeld én ik kon de auto van nonkel Luc gebruiken, de ideale combinatie om dan toch maar naar Vorselaar af te zakken en de laatste dag van dit gezellige festival mee te pikken.  Goed op tijd doorgereden in Lochristi zodat ik een veilig en droog plekje kon zoeken om de auto achter te laten.  Op de "camping". vond ik al snel de vaste festivalbende terug.  Ik had een tijdje het gevoel dat ik hen in de steek had gelaten door dit slechte weer.  Ter plaatse bleek al snel dat mijn beslissing om vrijdag niet met de motorhome te komen, absoluut gerechtvaardigd was.  Het waren bijna apocalyptische beelden, slechts hier en daar was er een vierkante meter die niet onder water stond.  Overal modder en rubberlaarzen.  Gisteren werden al constant auto's door een tractor uit de blubber gesleurd en dat spektakel zal vandaag ongetwijfeld verdergezet worden.
      
    De festivalweide zelf bleek er, tegen alle verwachtingen in, vrij goed bij te liggen en dus begaven we ons al snel de pubtent voor het eerste pintje van de dag.  Zoals altijd opende de harmonie van Vorselaar de derde dag van Na Fir Bolg.  Een allegaartje van film-, pop- en klassieke muziek en je voelt je al snel in "Night of the Proms" sfeer.  Iets later kregen we een Neil Diamond coverband, de stem van de zanger leek verbazend veel op die van de grote ster zelf maar ze speelden net iets te lang om te blijven boeien, ook al werden op het einde de grote hits van onder het stof gehaald.

    Gelukkig waren we het op tijd afgetrapt bij Diamonds on the Rocks en konden we genieten van een spetterend optreden van Elanor.  Living Roots was een topper, dat kan niet anders als je o.a. Jan De Smet, Ronny Mosuse, Fay Lovski en Tom Theuns samen op een podium zet.  Tussendoor konden we ook The Henhouse Prowlers best smaken.

    Rond 22u zakte iedereen af naar de grote tent voor Bart Peeters.  Of je nu fan bent of niet : die gast zorgt ALTIJD voor ambiance en dat was nu niet anders.



















    02-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kon - had - zou - bijna ...
    maar vooral NIET ! NIET tevreden met het eindresultaat.  De tijd dat wij als Belgen op voorhand overtuigd waren dat we in de eerste ronde uitgeschakeld zouden worden, ligt al ver achter ons.  Dit is en blijft een ploeg met uitzonderlijk veel talent, talent dat evenwel de laatste jaren niet echt zichtbare vooruitgang heeft geboekt.  Wij zijn niet meer tevreden met de kwartfinale, wij willen verder ! Veel verder ! En dan stop ik nu met "wij" en ga verder als "ik".  Ik ben zeker dat de uitslag anders had geweest met onze normale verdediging.  Ik kan geen enkele speler iets verwijten.  Ik ben teleurgesteld.  En vooral : IK WIL EEN ANDERE TRAINER ! ! !










    01-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry NFB !
    We zijn intussen weer enkele dagen verder en ik sta nog steeds in Lochristi.  Hier regent het ook - zoals overal - maar wegzakken in de modder is er hier niet bij.  Wat ik hier doe ? De ladder vasthouden, tentenkampen controleren, bij de haard zitten, aperitiefje drinken en eten - veeeeeeeel eten.  Huisgemaakte kost in alle kleurtjes, mosselen, simpele boterhammetjes met heel veel keuze om er tussen te leggen of te smeren.  Gisteren zijn we gaan wokken op de Steenweg, ik ben er nog een beetje ongemakkelijk van Shocked.
    Woensdag ben ik met de camper naar Temse gereden voor de jaarlijkse vochtcontrole en om enkele kleine probleempjes op te lossen.  Zaken die vergeleken met de Rimor Koala echt niets voorstellen want bij de vorige ging werkelijk alles stuk.  Nancy was ook naar Temse gekomen en samen hebben we dan een kleine route met de auto gereden om caches te zoeken.  
    En dan het "slechte" nieuws : normaal had ik nu in Vorselaar moeten zijn voor het Na Fir Bolg festival maar ik vrees dat ik de vaste festivalbende in de steek zal moeten laten.  Ondanks alle positieve berichten van de organisatie ga ik het risico niet nemen om tot mijn voorruit weg te zakken in de modder.  Of de festivalweide zelf een smerig boeltje is of niet, daar maak ik mij geen zorgen over.  Zelfs maandagochtend gered worden door een tractor om weg te geraken stoort mij niet maar er misschien zelfs niet in slagen om op je plek te komen is niet echt een aanlokkelijk vooruitzicht.  De ondergrond moet daar oververzadigd zijn, dat kan niet anders na weken regenen zonder ophouden.  In het weekend ziet het er voorlopig iets beter uit maar zelfs dan blijft het waarschijnlijk niet droog.  Spijtig voor mij en ik hoop dat het geen financiële ramp voor de organisatie.  Op radio en televisie gaat alle aandacht naar Rock Werchter - ook daar is niet iedereen even gelukkig met de gang van zaken - maar veel andere festiviteiten doorheen het hele land zullen veel minder volk zien opdagen door het fantastische zomerweer.















    27-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afspraakje.
    Midden in het moessonseizoen blijft het regenen, vooral verrassingen.  Dat Italië van Spanje wint, kan je nog enigszins verwachten ook al had ik het liever andersom gezien.  Ik wil vooral dat de beste ploeg verdiend wint en dat was zeker het geval.  Spanje was ronduit zwak.
    Dé verrassing van de dag kwam van IJsland.  Hoeveel dieper kan Engeland nu nog zinken ? Eerst heel Europa over hen heen na de idiote uitslag van hun referendum en nu de complete vernedering op het EK 2016.   Rule Britannia, Britannia rules the waves ? Eerder een zinkend schip ...
    En of IJsland nu Frankrijk, Oostenrijk of Engeland uitschakelt - dat maakt niet eens uit.  Het is gewoon fantastisch dat zo'n voetbaldwerg een groot land uitschakelt.  Als ze in de finale België uitschakelen zou ik het niet eens erg vinden.  Maar dan wil ik er wel een afspraakje met Björk aan overhouden ! ! !

    26-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.0-4 ! ! !
    Wie gaat er nu nog lachen met de Belgen ? De wedstrijd van deze avond was absoluut van topniveau en ook al werden er te veel kansen gemist, met 0-4 mag je niet klagen.  Nog mooier was bijvoorbeeld 2-7 geweest, een uitslag die best mogelijk was geweest en eerlijk gezegd : de Hongaren verdienden zeker ook een doelpunt.  
    Ik was samen met nonkel Luc gaan kijken op het feestterrein van café Picasso in Lochristi.  Vorige keer eindigde alles in mineur na de nederlaag tegen Italië maar deze keer was het absoluut een feestje ! Klik HIER !













    25-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overkappen !
    Héhé, alweer een drukke dag.  Eerst naar Ramblas, waarschijnlijk veruit de gezelligste straatfeesten van Antwerpen.  Een mengeling van eetkraampjes, rommelmarkt, braderij en allerlei animatie.  In het begin denk je : "wat een bende marginalen" maar als je goed kijkt zie je hoe deze buurt samenhangt.  Iedereen kent er iedereen en er wordt vanalles georganiseerd.  Vermits ik zelf ook aan het randje van de maatschappij leef voel ik mij er onmiddellijk thuis Smile en ik kom er altijd wel iemand tegen om tegen te praten.  Ik was graag wat langer blijven hangen maar aan de andere kant van de stad werd ik verwacht op het Ringland Festival.
    Voor de derde keer op rij werd hier veel volk verwacht om de overkapping van de Antwerpse Ring te steunen.  Of ik het ooit ga meemaken wordt steeds twijfelachtiger maar ik blijf achter het idee staan.  De opkomst was dit jaar iets minder maar de oorzaak was waarschijnlijk het mindere weer.  Aan de affiche kon het zeker niet liggen : van Johnny den Artiest over de Ringlandband (met tal van bekende figuren als Slongs, Stan, Bart, Halve, Klaas - verzin de achternamen er zelf maar bij) tot Arbeid Adelt en Vive la Fête.  



















    24-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Straatmuzikanten.
    Het was nieuws dat stevig binnenkwam, deze ochtend : de Britten hadden voor de Brexit gestemd.  Toch een verrassing want de laatste peilingen gaven een meerderheid aan de voorstanders van de Europese Unie.  Rechtstreeks ben ik er helemaal niet bij betrokken bij heel die gang van zaken en heb er dan ook een dubbel gevoel bij.  Ondanks de logge organisatie die Europa is, is het toch verdomme gemakkelijk om zonder grenzen en geld wisselen rond te reizen.  En de Britten : als ze halsstarrig links blijven rijden, niet willen meedoen met de euro, blijven rekenen in feet en alleen hun allerlelijkste specimens naar Spanje sturen om een spoor van kots achter te laten - moeten we dan niet blij zijn dat ze zich terugtrekken ? En nu gaan ze stevig onderhandelen om een nauwe samenwerking met Europa te bewerkstelligen ... Oprotten godverdomme ! 
    Zelf moest ik vandaag noodgedwongen aan een infuus.  Nu ja, niet ik - de auto.  Door een gebrek aan zon begon het voltage van de woonbatterij dramatisch laag te zakken en dus heb ik betaald voor een dagje stroom.  En wat gebeurt dan daarna : volle zonneschijn !
    Mooi weer dus om een beetje te kuieren in de stad.  Ik had me voorgenomen om vandaag alle straatmuzikanten iets te geven, gelukkig ben ik er maar vier tegengekomen.  Eentje - aan frituur number 1 - was erg goed : op een rijtje Led Zeppelin, Neil Young en Cat Stevens spelen maakt mij blij, ook al zat hij er met de tekst regelmatig een stukje naast.  Neil Young was trouwens uitdrukkelijk aanwezig in het straatbeeld.  Ik heb op enkele uurtjes vijf t-shirts van de man gespot.  Geen toeval natuurlijk, op het moment dat ik dit schrijf geeft hij ongetwijfeld een memorabel concert in het Sportpaleis.
    Ook uitdrukkelijk aanwezig waren de defecte roltrappen van de metro.  Ik ben slechts één werkende roltrap tegengekomen.  De lift van de voetgangerstunnel was natuurlijk ook buiten gebruik, daar kijkt niemand nog van op.  Wat ik veel erger vindt, is dat ze na middernacht de roltrappen ook stilleggen.  Dat wil dus zeggen dat je met je fiets al die trappen moet af- en oplopen zonder hulp.  Doe dat maar met een elektrische fiets van 30 kg, vooral dan omdat meestal oudere mensen met zoiets rijden.  Maar ja, waarom klagen ? Het is een voetgangerstunnel en geen fietstunnel. Vandaag was de fiets trouwens het beste vervoersmiddel om je te verplaatsen want door de gedeeltelijke staking bij het openbaar vervoer was het verkeer enorm druk in de binnenstad.
    Wat ik echt fantastisch vind, is dat werkelijk alle bevolkingsgroepen deze dagen Rode Duivel zijn.  Of ze nu bruine krulletjes, een sproetenneus, spleetogen of groene tepels hebben : rood is de dominerende kleur.
    Mijn avondprogramma werd door de staking noodgedwongen aangepast.  Ik was graag naar Hemiksem geweest om een optreden van Katastroof mee te pikken maar dat zal voor een andere keer zijn.
    Een positief gevolg hiervan was dat ik live de seizoensfinale van Thuis kon bekijken Smile.

















    23-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lelijk.
    Neen, een goede wedstrijd was het niet.  Neen, op deze manier zullen de Rode Duivels geen kampioen worden.  Maar moeten we daar van wakker liggen ? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN ! We gaan naar de volgende ronde en dat is het belangrijkste.  Winnen van de Hongaren zal ook niet simpel zijn, dat is al gebleken maar dat zijn zorgen voor zondag.  
    Het was gezellig gisterenavond op de Groenplaats met mijn vriend Jan.  Alleen die idiote hoeden (genre Napoleon), wie bedenkt zoiets ? Iedereen is tegenwoordig al tussen de 2 meter en 2,50 meter groot en als je daar dan als dwergje tussen staat is het al moeilijk genoeg om het scherm te kunnen zien.  Met al die hoeden in het publiek moesten we constant van plaats veranderen om alles te kunnen volgen. Klein filmpje van na de match HIER !
    Na de wedstrijd zijn we nog iets gaan drinken in een Ierse pub en daar werd flink gezongen.  Ierse liedjes ? Neen, het leek wel of de voltallige RAFC aanhang daar was neergestreken.
    Vandaag was het rustdag.  Dat rusten moest dan wel in de schaduw gebeuren want in de zon was het niet uit te houden.  Ik ben wel eventjes gaan wandelen en heb van in de verte de skyline van Antwerpen nog eens bewonderd.  Nieuw dit jaar is dat lelijke gedrocht bovenop het nieuw havenhuis.  Als alleenstaand gebouw zou ik het kunnen appreciëren maar bovenop het oude Hansagebouw ? Nee, daar kan ik mij niet mee verzoenen.
    Ik heb ook een hele tijd staan kijken naar de capriolen op het nieuwe skateterrein hier vlak naast de camping.  En het zicht op de Schelde met spelende kinderen op het "strand" en op de achtergrond de industrie, het blijft toch iets speciaals.



















    22-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen.
    Intussen sta ik al enkele dagen op camping De Molen (Antwerpen-Linkeroever).  Maandag ging het vanuit Lochristi rechtstreeks naar 's Gravenwezel voor de jaarlijkse controle bij de dermatoloog.  Tot enkele maanden geleden was de praktijk nog in Wilrijk en dat was toch veel handiger, ik denk dat ik volgend jaar toch maar op zoek ga naar een andere.  Zowel maandag als dinsdag zijn dagen om snel te vergeten, zowat de hele dag regen - het begint na een tijdje toch te vervelen.  Het worden donkere tijden.  Ik heb immers niet betaald voor elektriciteit op de camping en reken op mijn zonnepaneel.  Met constant een zwaarbewolkte lucht is de opbrengst echter te verwaarlozen.  Kaarsjes worden zo mijn enige verlichting ...
    Voor de rest heb ik weinig reden tot klagen, gisteren de mooiste voetbalwedstrijd tot nu toe gezien - spijtig genoeg met een verkeerde winnaar : Kroatië - Spanje.  Tijdens de rust, netjes uitgerekend, werd mijn pizza geleverd.  Foutje gebeurd, een large in plaats van een medium - uiteraard aan dezelfde prijs.  Ik heb heel erg mijn best gedaan maar teveel is teveel.
    Deze ochtend kwam Nancy me halen om me naar Medipolis in Wilrijk te brengen.  Eerst naar de tandarts, alles in orde.  Ben ik echt de enige mens zonder gaatjes ? Dan aansluitend naar de oogarts, daar zie ik altijd het meeste tegenop.  Gezichtsveld meten met minutenlang die onnozele witte lichtjes, oogdruk - plof !, druppeltjes, met veel te hevig licht in je ogen schijnen ) IK HAAT HET ! ! ! Die druppeltjes zorgen ervoor dat je pupillen wijd open gaan staan.  En net als je dan geen zon kan gebruiken gaat ze schijnen.  Ik was zo goed als blind tijdens de rit naar "huis".  
    Ik hoop dat het vanavond droog blijft, dan kan ik op de Groenplaats gaan kijken hoe de Zweden afgemaakt worden door de Rode Duivels.  Macho en Nancy waren al helemaal klaar voor de wedstrijd !











    19-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een goed gevulde dag.
    Vandaag kon ik over de Skoda Superb beschikken - nog eens dank u - en dus kon ik op stap.  Eerst naar de open deur dagen van American Lifestyle, de Harley dealer in Zwijndrecht.  Jef en Brigitte waren er ook, we hebben alles eens goed bekeken : ik de kleinere brommerkes, Jef de grotere en zwaardere exemplaren.  Mijn keuze is in ieder geval gemaakt maar zolang er geen geld uit Spanje komt door de verkoop van de Sportster, zal het bij dromen blijven.  Iets drinken kon nog wel maar ik kon mijn gezelschap niet overtuigen om samen iets te gaan eten.  
    Ik ben dan verder gereden naar camping De Molen op linkeroever om te gaan kijken hoe het daar gesteld is met de modder want de volgende dagen zal ik daar toch min of meer noodgedwongen moeten verblijven (doktersbezoeken e.d.).  Het zag er daar allemaal redelijk uit maar morgen verwachten ze weer veel regen ...
    De volgende stop was het Ubuntu festival in Boom.  Hoewel drie jaar geleden begonnen als opvolger van het mega grote Mano Mundo heeft het nooit hetzelfde succes gekend.  Een festival kan je niet meer noemen maar gezellig is het wel.  Een mooie mix van markt, kermis en kraampjes van goede doelen met als extra een groot podium waar je live muziek voorgeschoteld krijgt.  Vóór ik mij in het feestgewoel stortte, ging ik eerst nog enkele caches in de buurt zoeken.
    Het werd een zeer geslaagde namiddag, zelfs de zon was van de partij ! Ook goed gelachen met oude en nieuwe kameraden.  Om de honger te stillen was er genoeg keuze maar die "haute dog" van Jeroen Meus voor 9 euro is veel te duur voor het gebodene.  Lekker was hij wel, hoewel moeilijk te eten zonder te morsen.



















    18-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo mogen er nog veel dagen volgen !
    Het kon niet verkeerd gaan : ik had al pasta en M&M's in de Belgische kleuren gevonden.  Die kleuren waren ook dominant aanwezig in het straatbeeld.  Niet alleen vlaggen en vlaggetjes aan gevels en auto's, in elke winkel die je binnenstapte was de steun aan de Rode Duivels overduidelijk.  Personeel met zwart-geel-rood op het gezicht, gehuld in duivelse t-shirts, de helft van de koopwaar verwijzend naar het EK 2016 - iedereen probeert zijn graantje mee te pikken.  Mooi om te zien hoe België nog eens als één land naar voor komt.
    En dan moest het allemaal nog beginnen ...
    In de voormiddag wist ik al dat het allemaal goed ging komen.  De winkelgoden waren mij zeer gunstig gezind.  In een sportwinkel hier in de buurt had ik enkele dagen eerder een paar goede wandelschoenen gezien maar de prijs was toch aan de hoge kant.  Ik heb alles een beetje laten bezinken, op internet gevonden dat de schoenen een heel goede waardering krijgen van de "testwandelaars", alle eurocentjes op een rijtje gelegd en toch maar besloten om ze te kopen.  In de winkel zag ik iemand zitten met een geocaching t-shirt aan dat je kon loggen, wat ik dan ook gedaan heb.  We hebben een hele tijd zitten praten over onze gezamenlijke hobby, altijd plezierig.
    Daarna de schoenen gepast, ze zaten nog altijd prima en dus kon ik niet meer weerstaan.  Bij de t-shirts waren er ook enkele verleidelijke aanbiedingen en t-shirts, dat blijft toch altijd mijn zwak punt.  Af en toe mag dat, ik geef tenslotte weinig geld uit aan scheermesjes, oogschaduw en nagellak.  
    Hoe meer t-shirts je kocht, hoe goedkoper de prijs per stuk en ik zette me even opzij tot iemand anders zijn keuze had gemaakt.  Toen sprak ik de jongeman aan en gooide het op een akkoordje om samen naar de kassa te gaan, hij zou minder betalen en ik ook.  Na het afrekenen aan de kassa vond hij (het inmiddels door hem betaalde) t-shirt toch niet zo mooi.  Ik opperde nog om het te gaan wisselen maar daarvoor had hij geen tijd en zei : "Hou jij het maar" en weg was hij ...  Een extra - gratis - t-shirt in mijn kast dus Smile.  
    Om eerlijk te zijn : ik kon ook niet snel genoeg verdwijnen.  De juffrouw van de kassa had de beveiliging van de wandelschoenen verwijderd en had ze gescand maar ... op de rekening waren ze niet terug te vinden.  Een flinke besparing én ik lig er niet van wakker.  Ik voel me wel ongemakkelijk bij zoiets maar langs de andere kant : ook arme mensen hebben recht op goede schoenen voor weinig geld SmileSmileSmile.
    En toen was het tijd voor voetbal : België-Ierland 3-0 en opeens is ons nationale elftal weer het allerbeste van de hele wereld en ver daarbuiten.  De wanprestatie tegen Italië is helemaal vergeten en vergeven en we staan al met één been in de volgende ronde.  Eén puntje tegen Zweden is voldoende om daarna door te stoten naar de kwartfinale.  De achtste finale kunnen we net zo goed overslaan.  Portugal, IJsland of Hongarije - allemaal te pakken en gewoon een tussendoortje om in het goede ritme te blijven. 


    17-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tapas.
    En nog altijd worden de dagen tussen 15u en 23u gevuld met voetbal, spijtig genoeg meestal met weinig spectaculair voetbal.  Dikwijls zelfs met totaal onaantrekkelijk voetbal.  We zijn nu een week ver en voorlopig heb ik nog altijd geen enkele ploeg gezien die er met kop en schouders bovenuit steekt.  En zo weinig doelpunten ... Volgende keer een wijziging in de reglementen : er mogen geen doelmannen opgesteld worden.  Laat dat dan net zijn waar de Belgen altijd in uitblinken : goede keepers ! Wat blijft er dan nog over van de Rode Duivels ? Nog altijd een superploeg natuurlijk want morgen - hoe sympathiek ze ook mogen zijn - gaan de Ieren voor de bijl.  Met liefst drie goals verschil, ongezien in dit EK 2016 !
    Doe ik nog iets anders dan voetbal kijken ? Ja, natuurlijk : tijdens de voorspelde droge periodes een wandelingetje maken en kletsnat worden door de zoveelste plensbui.  En uren onzin uitwisselen met nonkel Luc, dat verveelt nooit ...
    Af en toe passeert er ook een film : My big fat Greek wedding 2 bijvoorbeeld.  Verstand op nul en lachen, prettige afwisseling.
    Gisteren was dan weer een speciale dag.  Toegegeven, ik had er ook nog nooit van gehoord maar een of andere marketing specialist heeft beslist dat de derde donderdag van juni (dit jaar 16 juni dus) International Tapas Day is.  Geen blinde vinken, witloof met kaas en hesp in de oven, biefstukken met pepersaus deze keer maar tapas.  Bij supermarkt Delhaize vonden we genoeg eetbare dingen om de tafel helemaal vol te zetten, aangevuld met nog wat overschotjes van de vorige dagen.  De kinderen helpen dan graag mee, eentje om bordjes te schikken en de andere zorgt voor de muzikale ondersteuning.











    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs