MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    24-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm, nog altijd.
    Echt zonnig kan je het de laatste dagen niet noemen, maar de temperaturen blijven hoog.  De volgende dagen kunnen we eventueel regen verwachten en dus heb ik er vandaag van geprofiteerd om een ritje met de Harley te maken.  Eind november en in t-shirt naar El Campello !
    Op de terugweg even gestopt bij de Carrefour supermarkt om een kerstmanpak te kopen.  De vorige jaren kocht ik er altijd een bij de Chinese winkel voor enkele euro's maar terwijl je het aantrok scheurde het al.  Deze keer dan een luxe exemplaar van de Carrefour voor een paar euro's meer - en ook made in China Rolling Eyes.
    Terug bij de auto nog altijd dezelfde taferelen dan de vorige dagen : iedereen is altijd maar bezig met zijn auto te poetsen.  Ik zie het nut er niet van in, hij wordt toch terug vuil ?
    En wat ook meteen opvalt : als de hemel opnieuw blauw kleurt kruipen de mensen in de schaduw.  Ik ga volop voor de zon !









    23-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 kilometers en meer ...
    Het was weer moeilijk om te kiezen : een ritje met de club of naar de 10 km en halve marathon in Benidorm. Omdat er nog veel ritten zullen komen heb ik maar voor het sportieve evenement gekozen. En meteen ook zelf nog eens sportief geweest en met de fiets naar beneden gereden. Dat is toch altijd het gemakkelijkste, veel straten zijn dan afgesloten en met de fiets kan je uitwijken naar het voetpad om daar de scootmobiels te beconcurreren. 
    Dit jaar konden we echt voor iemand supporteren : Age, de broer van Marja. Hij liep de halve marathon en was daarvoor speciaal uit Nederland naar hier gekomen. Ik heb 100 meters meegelopen en toen kon ik niet meer volgen, ook al had hij al meer dan 15 kilometers afgelegd ! 
    Toen de laatsten waren gepasseerd ben ik naar Hospital de Levante gefietst. Niet om mij te laten verzorgen na mijn inspanning maar om Guy M. te bezoeken die daar al enkele dagen te gast is. Voor je plezier lig je uiteraard niet in het ziekenhuis maar er zijn weinig hotels waar je zo'n mooie kamer krijgt, inclusief privé terras ! 
    Mijn volgende bezoekje was aan onze pa op camping Almafra en nog iets later was het tijd voor een terrasje. Café Albeniz begint hier stilaan mijn stamkroeg te worden sinds de Sprint een beetje uit de richting is. Als je iets bestelt krijg je altijd een tapa en zo was mijn middaghonger ook alweer gestild.


















    21-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een tussendoortje.
    DIT FILMPJE moet je gewoon zien - ook al ben je niet geïnteresseerd in voetbal.  Gewoon hilarisch !

    20-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker.
    Deze middag even langs ex-buurman Georges om een jasje terug te geven dat ik een tijdje geleden van hem geleend had.  De honden waren toen al aan hun siesta begonnen.  Onderweg nog enkele bekenden gezien (Theo, Marie-Jeanne, Martine en Eddy) maar lang kon ik niet blijven praten want om 14u was er naar wekelijkse gewoonte een tafeltje gereserveerd bij Sabor.  De menu's werden zonder probleem een beetje aangepast en het smaakte weer voortreffelijk.  Daarna ben ik even gaan kijken in de plaatselijke speelgoedwinkel voor een kerstman outfit maar ik zal een andere keer terug moeten gaan, want de dozen waren nog niet uitgepakt.














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe hond - neen, niet ik !
    Tahnee, de dochter des huizes heeft een beslissing genomen.  Vanmorgen kwam ze haar nieuwste aanwinst voorstellen, voorlopig nog naamloos.  Het is een mooie speelse hond en met Toto (die met de flaporen) lijkt het wel te klikken.  Uiteraard kwam iedereen een kijkje nemen en op dat moment kan je je dan afvragen wie er opgesloten zit ...
    Filmpjes kan je HIER en HIER bekijken. 












    19-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honden.
    Deze voormiddag naar het hondenasiel hier in de buurt gaan kijken..  Het asiel wordt binnenkort gesloten en de aanwezige honden en katten moeten allemaal elders een plaatsje krijgen.  Het zag er allemaal heel netjes uit en opvallend : geen puppy's.  In het asiel van La Nucia hebben ze altijd veel jonge hondjes zitten, hier dus niet.  Wel genoeg keuze uit allerlei kruisingen en Tahnee heeft haar oog laten vallen op twee middelgrote teefjes.  Vanavond valt de beslissing en hopelijk krijgt morgen één van de twee dan bij haar een nieuwe thuis.  
    De rest van de dag werd weer gevuld met in de zon zitten, om 17u20 was het buiten in de schaduw nog altijd 24 graden.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SoA
    Sons of Anarchy loopt stilaan ten einde, het aantal doden is niet meer te tellen.  Bijna alle vijanden zijn uitgeschakeld en vele broeders zijn gruwelijk aan hun einde gekomen.  Wie zal er na de laatste aflevering van het zevende (en allerlaatste) seizoen nog overblijven ? Stukje voor stukje komt de waarheid boven, een waarheid die de trouwe kijker al lang kent ...


    18-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En toen moest het hoofdgerecht nog komen.
    Al enigszins overeten kwam iets later het hoofdgerecht, een flink stuk zalm lekker krokant - rechtstreeks van de grill.  Bijna iedereen had moeite om zijn/haar bord leeg te krijgen maar met Jef aan tafel is dat geen probleem : alle restjes kan je bij hem kwijt.  We hebben hem dan ook maar meteen een nieuwe bijnaam gegeven : Jef Basura, vrij vertaald Jef de Vuilnisbak Smile.
    Na nog een stukje amandeltaart met chocoladesaus en een koffie konden we nog even genieten van het mooie uitzicht en toen werd het tijd om weer naar beneden te rijden.  Ik zal weeral enkele dagen nodig hebben om de calorieën er af te krijgen.
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag Brigitte.
    Ter gelegenheid van Brigitte's verjaardag gingen we vandaag eten bij L'Obrer in Benimantell.  Jef en Brigitte hadden er dikwijls over verteld en beloofd ons een keertje met de auto mee te nemen en vandaag was het dan zover.  We kozen voor het degustatiemenu, je krijgt dan zoveel tapa's vooraf dat het hoofdgerecht eigenlijk niet meer hoeft ...
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wauw.
    Gisterenavond eindelijk nog eens een echt goede film gezien.  Het soort films waar ik echt van hou, zijn bijna nooit echte kaskrakers.  Integendeel, soms verdwijnen ze al na een week uit de zalen omdat de mensen halverwege de vertoning buitenlopen
    Deze keer "Under the skin" : bevreemdend, minimalistisch, donker, weinig dialogen en een "verhaal" waar iedereen zijn of haar eigen invulling aan kan geven.
    Sommige scènes zijn echt van het soort waarbij je niet illegaals mag gerookt hebben want dan ga je flippen.  Van de regisseur (Jonathan Glazer) had ik nog nooit gehoord maar de hele sfeer die hij opbouwt doet me sterk denken aan Lars Von Trier.  En waarschijnlijk overbodig : Scarlett Johansson is ook in deze weinig glamoureuze rol oogverblindend mooi.
    Een film die ik bij ga houden, ook al zal ik hem waarschijnlijk nooit een tweede keer zien.


    17-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een onverwacht mooie dag.
    Het begon gewoontjes, zoals alle vorige dagen : frisjes maar met de zon die al snel boven de Sierra Helada kwam piepen.  Ik wou wel een stukje met de motor gaan rijden maar in de bergen zou het vast wat kouder zijn dan hier beneden.  Rond 13u een extra t-shirt met lange mouwen aangetrokken en vroem ...
    Langs de CV-70 richting La Nucia en dan langs Guadalest verder naar Benimantell en Confrides.  Ik had gezien dat er in de buurt van dat laatste dorp een cache te vinden was en hoewel ik mijn Garmin niet bij had heb ik hem toch gevonden, meer nog : er zat zelfs een travel bug in ! 
    Omdat de zon niet echt veel moeite deed en de temperatuur amper boven de tien graden kwam, ben ik opnieuw naar beneden gereden, Alcoy zal voor een andere keer zijn.
    Een pizza zou me wel kunnen opwarmen maar er was niet meteen een parkeerplaats in de buurt.  De Sacristan dan maar, daar was ik na de zomer nog niet geweest.  Vlak bij ook geen parkeerplaats maar dat was niet erg, verder in de straat was plaats genoeg.  Ik werd al meteen aangesproken door een Aziatisch type die de Harley heel mooi vond en er zelf ook een zou willen kopen.  En de volgende vraag : "Heb je al gegeten ?" was niet om me bij hem thuis uit te nodigen, wel om me zijn restaurant binnen te lokken.  Een aanbod om Thais te eten kan ik niet zomaar weigeren en dus stapte ik binnen bij SHAKTI, absoluut een meevaller en meer dan een restaurant alleen.  Er is een winkel, je kan er Tai Chi en yoga volgen, allerlei gevechts- en verdedigingssporten aanleren, genieten van een massage (zag er allemaal deftig uit, geen happy ending dus Wink) enz.
    Het eten was ook heel lekker, betaalbaar en meer dan genoeg - ik kreeg het zelfs niet allemaal op ! Maar het allermooiste was toch het extraatje van Pong - de kok : hij had een paprika in de vorm van een adelaar (symbool van Harley-Davidson) voor me uitgesneden om mijn bord te versieren.  Als attentie kan dat tellen en het is iets dat blijft hangen.
    Nog even langs Lidl en dan net een beetje te vroeg thuis want ik heb Vicky haar siesta verstoord, volgende keer een beetje langer weg blijven ... dan is het ook mooier.















    16-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lui.
    Veel gepland (onderhoud caches, nieuwe caches leggen, naar de markt) maar niks gedaan.  Zelfs op het knopje van de wasmachine duwen was te veel vandaag.  Zondag rustdag, zoals het ooit voor iedereen was ...
    De zon scheen net hard genoeg om schaars gekleed in het stoeltje te zitten, alleen de wind was af en toe spelbreker.
    Deze avond twee films gezien : A million ways to die in the west, een western-komedie die af en toe een glimlach op mijn gezicht kon toveren en dat betekent al heel wat voor een zuurpruim.  Toen een poging gewaagd om naar "Dawn of the planet of the apes" te kijken maar na tien minuten heb ik al afgehaakt, ik vond het maar niks.  De derde in het rijtje werd wel helemaal uitgekeken : Chariot.  Niet echt schitterend maar net boeiend genoeg om te blijven hangen.  Het gaat over een mislukt experiment in de USA waarbij een aantal mensen onvrijwillig op een vliegtuig worden gezet om te zoeken naar foutjes in een soort evacuatieprogramma waarbij - moest het ooit nodig zijn - hooggeplaatste personen naar veilige oorden worden overgebracht.  Bestaand of onbestaand - wie zal het zeggen ? Ik hou in ieder geval van dit soort samenzweringstheorieën, er wordt trouwens verwezen naar een Boeing die ooit gestolen werd in Angola (registratienummer N844AA) - dus absoluut wel een link naar de realiteit.

    15-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Namiddag.
    Eddy die niet blijft om iets te eten ? Klinkt nogal raar waarschijnlijk ... maar om 14u moest ik op mijn winterplek zijn want Rita van Leo verjaarde vandaag en we waren allemaal uitgenodigd voor een drankje.  Het werd meer dan een drankje.  Het begon met een aantal lege tafels op een rij maar al snel kwam de cava.  Het eindigde met whisky-cola en tussendoor kwamen er nog buñuelos (smoutebollen met pompoen !) en stokbrood met allerlei lekkers !












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voormiddag.
    Deze voormiddag met vier Harleys (Jef, Ellie, Mick en ik) en een volgwagen (Brigitte en onze pa) naar de nieuwe camping - El Torres - in Villajoyosa gaan kijken.  Qua uitzicht kan het niet mooier : geen flatgebouwen, alleen maar bergen en zee.  Vroeger waren er aan de baai drie campings maar die zijn jaren geleden allemaal gesloten omdat de grond werd opgekocht door bouwpromotoren.  Na het gedeeltelijk instorten van de immobiliënmarkt is er dan toch iemand op het idee gekomen om op dezelfde plaats een nieuwe camping te beginnen.  Het resultaat mag er zijn, al zijn de kleinste plaatsen toch een beetje krap voor de doorsnee motorhome van tegenwoordig.  Ik zou er zelf eerder met een caravan gaan staan omdat je dan ook meteen een auto hebt om ergens te geraken.  Zowel La Cala als Villajoyosa zelf zijn te voet bereikbaar maar het is toch een eindje stappen om bv boodschappen te doen.  Rustig zit je aan de baai in ieder geval.  Voorlopig stond er één camper, een Carthago uit Liechtenstein - waarschijnlijk de helft van alle ingeschreven campers in dat piepkleine vorstendom.
    Na onze inspectieronde zijn we iets gaan drinken bij Dixieland.  Ik ben rond 13u30 doorgereden, de rest bleef nog iets eten.













    13-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ritje en Sabor.
    Om 14u was er een tafel gereserveerd bij Sabor maar gewoon zitten wachten tot ik honger zou krijgen zou een beetje idioot zijn met het mooie weer.  En dus pakte ik de Sportster en ging een eindje rijden.  Ik wou iets gaan drinken bij Dixieland in Villajoyosa maar het café was nog gesloten.  Dan maar naar La Cala de Finestrat en een beetje aan het strand gezeten.  Omdat het nog altijd een beetje te vroeg was om naar Altea te rijden ben ik dan eens gaan kijken op camping Benisol waar een heleboel ex-klanten van Costa Blanca staan.  Benisol is een grote camping aan de rand van Benidorm en ze staan allemaal een beetje verspreid.
    En toen was het tijd voor Sabor, deze keer met Jef en Brigitte en twee vrienden van hen.  Salade met ananas, scampi's en curry als voorgerecht en daarna duo van zeetong en zalm.  Alles was weer heel lekker en de dame blanche en de koffie achteraf maakten het compleet.













    12-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuurwerk.
    Na de optocht verplaatste de mensenmassa zich richting kerk en Poniente strand om het vuurwerk af te wachten.  Dat deden wij ook, maar wel met een ijsje in de hand en wadend door tonnen confetti en platgetrapte snoepjes.  Het vuurwerk was dit jaar echt prachtig ! Knallen doet het altijd even hard maar er waren dingen te zien die ik nooit tevoren had gezien, echt schitterend !
    Een klein filmpje over de stoet kan je HIER bekijken en het vuurwerk HIER (de finale ontbreekt Sad). 











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag fiestas Benidorm.
    Met een overvolle bus naar Benidorm, blijkbaar waren er meer mensen van plan om naar de feesten af te zakken.  Onderweg werd ik aangekeken door een voor mij onbekende man die me na een tijdje toch aarzelend aansprak, al snel werd duidelijk dat mijn visueel geheugen fel achteruit gaat.  Het waren Bert en Anja, Nederlanders die de blog volgen en me vorig jaar ook al eens hadden aangesproken in winkelcentrum La Marina. 
    In het centrum van Benidorm was het al een drukte van jewelste maar ik had nog tijd genoeg om mijn vaste plaats in te nemen, vlak bij het pizza- en churros hoekje.  Na een tijdje kwam Ronny ook aanwandelen en zo konden we samen de grote stoet zien passeren.  Zoals elk jaar waren er mooie wagens bij maar het leek wel alsof ze het verbod hadden gekregen om veel lawaai te maken.  Er was dan ook niet echt veel ambiance en dat werd helemaal duidelijk toen twee vrouwen die de Sevillana dansten meer applaus kregen dan de praalwagens.















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter.
    Na het slechtere weer van gisteren zag het er vroeg op de ochtend al een stuk beter uit. Op de eerste foto de kant waar de zon opkomt, op de tweede foto de andere (berg)kant die al oranje kleurt. Nu nog een beetje minder wind en ik ben helemaal klaar om straks naar Benidorm te gaan voor stoet en vuurwerk ! 




    11-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Somber.
    Sombere dag vandaag, enkel in de verte een streepje blauwe lucht en voor de rest enkel wolken en regen.  Het gevolg daarvan is dat er weer een aantal gigabytes extra vrije ruimte is op de harde schijf van de laptop.  Een paar opvullerkes als "Alloo bij de wegpolitie" en "De rechtbank" die je gemakkelijk kan volgen terwijl je iets anders aan het doen bent maar ook Mystery Road en Dracula Untold moesten er aan geloven.  Mystery Road schetst een beeld van Australië dat je niet meteen doet besluiten een vliegtuigreis in die richting te ondernemen.  Dracula Untold maakt van de beruchte graaf een soort onoverwinnelijke kruising tussen Superman en Spiderman.  Soms een beetje potsierlijk maar wel knappe cinema ! Dat alles werd onderbroken door "ting" het geluid van het elektrisch oventje : de lasagne is klaar ! Geen gewone lasagne, wel met prei en spekjes - dank u Vicky !





    10-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mascletas.
    De twee vorige dagen bijna tot helemaal niks gedaan wat het vermelden waard is.  Ook niet echt mooi weer om te gaan rijden of wandelen maar vandaag was het opnieuw zonnig en kon de Harley nog eens van stal.  Eerst een oorbeschadigende tussenstop in Alfaz waar het om 13u30 tijd was voor de mascletas.  Het was even wachten tot de Reina met haar gevolg arriveerde en op het startknopje mocht drukken.  Mascletas : aan draden over de straat zijn talloze voetzoekers en ander knallend materiaal opgehangen die dan weer apart, dan weer allemaal tesamen beginnen knallen.  De finale is echt pijnlijk, ik had mijn oordopjes in maar de schokgolven waren echt enorm.
    Tussen de eerste en tweede veiligheidsperimeter liepen de mannen van de civiele bescherming, politie en brandweer allemaal zonder gehoorbescherming, sommigen rookten zelfs een sigaretje terwijl er daar genoeg explosieven gebruikt werden om de Eiffeltoren op te blazen ! HIER kan je een filmpje van deze middag bekijken.
    Na het lawaai tijd voor een beetje rust, de "lichtjes lawaaierige" uitlaten van de Sportster klonken als een slaapliedje vergeleken met wat ik net doorstaan had.  Volgende stop : Pizza4U, dat had ik wel verdiend.  Ik had geluk dat er net een plaatsje vrij kwam, zo druk was het.  Met de dorpsfeesten is het hier een plaatselijke feestdag en er waren bijgevolg veel Spanjaarden op stap.  
    Na het eten nog een ritje gemaakt richting Polop om te eindigen in de Aldi supermarkt van La Nucia.  De volgende dagen voorspellen ze regenachtig weer en dus moest ik een voorraadje aanleggen om te overleven.













    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs