De redactie heet u welkom op de Crespoblog. Ons credo: het bewaren van de goeie smaak! We geven onze commentaar, met een serieuze korrel zout en zijn behoorlijk maatschappij -en mediakritisch. Alles komt aan bod... Humor, epicurisme, een bourgondische aanpak en visie, fait-divers, nieuws zowel lokaal als (inter)nationaal,...
22-10-2008
Ringo
Ringo Starr van the Beatles heeft het hier toch wel even verkorven voor mij persoonlijk zunne. Hij zegt hier doodleuk dat gij niets meer wenst te ontvangen van zijn fans... maar doet dit op zo'n lullige manier. Van mij krijgt hij de titel: asshole van de week! Down the drain met hem!
Onze vrienden uit het Brusselse verrassen ons met iets nieuws. De Jupiler Tauro, een pittig blond biertje, met een alcoholgehalte van maar liefst 8,3%. Van zodra ik het geproefd heb, volgt een bespreking. Op de website van Jupiler kan je zelfs een spelletje spelen met de Tauro als onderwerp.
UPDEET: Ik heb het genoegen gehad het nieuwe brouwsel aan de lippen te mogen zetten. In café 'Sunshine' had waard Benny Tauro op de lijst gezet. Ik moet eerlijk zeggen, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtingen. De eerste indruk: een stevig glas, modern gestyled, doch niet té ver afwijkend van wat we van Jupiler mogen verwachten. De kleur is iets donkerder dan de gewone pils, maar parelen doet ie even hard. Mooie en grote witte schuimkraag, waar je je toch even moet doorworstelen. Maar dan komt het: de slok. Ik kan het maar op één manier passend samenvatten: het gaat hier over de onmiskenbare smaak van Jupiler, maar dan zo zoet dat hij wel gemakkelijk naar beneden vloeit, en toch zo sterk dat je er een ver-Duveld beneveld gevoel aan over houdt. Tip: drink er niet téveel van, want het kleine mannetje met de grote hamer zou wel eens rapper dan je denkt achter de hoek vandaan kunnen komen. Het gaat hier in een notendop om een straffe Jup, niet meer maar zeker niet minder! Schol!
Ik probeer al een tijdje mijn voorstel erdoor te krijgen bij totalltlookslike.com, maar ze willen niet luisteren. Dan doe ik 't maar op mijn eigen manier.
Nog een gouden tip van broeder Piet. Jeremy 'Hoogste Versnelling' Clarkson heeft het aan de stok met dubbeldekkerliefhebbers... En wel hierom (laatste seconden van 't filmpje)
Gisterenavond op de Andy-Show gezien dat de Lama's ermee gaan ophouden. Leuk is anders. Maar ze zouden wel terugkomen met iets nieuws. Geen impro meer, maar waarschijnlijk wel iets leuks en iets voorbereids. Hier maken ze 'n muziekclippersiflage. Lekker lachen met zichzelf en al die hiphopclips. Money, bling, bitches,... etc.
Even serieus nu: wat een staatsbegrafenis heeft onze vriend Andreeke Hazes gekregen in Holland? Volledig terecht bovendien. Ik moet toegeven, heb altijd wel zijn liedjes kunnen pruimen. Ik zapte wat rond, en kwam toevallig uit op de live-beelden. Verdulleme, de krop in de keel en de haren in de nek recht. Hier 'Geef mij je angst' gebracht door Meeuwis Guus:
'Balls of Steel' is een Britse televisieshow, waar allerlei rariteiten de revue passeren. Naast the Cheecky Devil is het leukste onderdeel toch wel Neg met z'n Urban Sports. Hier een voorbeeldje:
<br>In 2004 bracht Morgan Spurlock een film uit over de slechte invloed van de MacDonaldsen in deze wereld, genaamd: 'Supersize Me'. Fast food zou de oorzaak van het overgewicht van de gemiddelde Amerikaan. Spurlock moest zich dertig dagen houden aan een fastfood dieet. Na 't zien van de film, heb ik mijn conclusie gemaakt: de Amerikanen zijn zo dik, omdat ze geen maat kennen en niet kunnen stoppen met vreten. Ieder pondje gaat door het mondje. Da's alles. Mad TV maakte dit grappige filmpje om de draak te steken met dit alles:
Mijn eerste stapjes in download-land... en ik kwam uit op dit filmpje.. echt ne klassieker zonder weerga! A Night at the Roxbury-spoof van Saturday Night Live, met in de hoofdrollen Jim Carrey, Will Ferrel en ik denk die kerel van The O.C.
Een viral is een soortement reclamemethode. Door een hip, grappig, vunzig of gewoon goed gemaakt filmpje op het net te plaatsen, dat op het eerste zicht niets te maken heeft met de uitgever, komen er erg veel mensen kijken op het net naar dat filmpje... Toch is er altijd wel een subtiele hint of verwijzing naar het merk of naar het product, die soms wel een tijdje na het originele filmpje op de proppen durft te komen. Gratis reclame dus, waarmee je op de koop toe nog eens een breed publiek mee kan bereiken. Een mooi voorbeeld hiervan is de Viral van Diesel. Kunstig gemaakt. Niemand kan hier aanstoot aan nemen, er is namelijk niets stouts te zien. Wait and see: