De redactie heet u welkom op de Crespoblog. Ons credo: het bewaren van de goeie smaak! We geven onze commentaar, met een serieuze korrel zout en zijn behoorlijk maatschappij -en mediakritisch. Alles komt aan bod... Humor, epicurisme, een bourgondische aanpak en visie, fait-divers, nieuws zowel lokaal als (inter)nationaal,...
16-03-2009
Zesde Zintuig - Znd vd Zndtd
Alweer een schitterend stukje Zonde van de Zendtijd.
De vaste Crespobloglezers zullen wel al weten dat ik geregeld mijn gal spui op de paragnosten-helderzienden-bedriegers-geldkloppers van deze wereld.
Henk en Bert tonen hoe makkelijk het is, om met een beperkte kennis van hoe mensen in mekaar zitten, hen helemaal te "lezen". Ze bevestigen door middel van het volgende reportagetje mijn eerder geplaatste stelling over het onderwerp.
Het is misschien oud nieuws, maar ik wou jullie deze beelden toch niet ontzeggen. In de hoofdrol zien we David Hasselhoff met een schijtezatte kop een hamburger naar binnen wurgen.
Ooit was the Hofster nog mijn idool toen hij in the Knight Rider alle bad guys wist te strikken. De soundtrack vind ik nu nog altijd erg catchy! Nadien heeft hij met Baywatch bakken met geld verdiend. Hij was het brein achter dit rode badpakken spektakel.
Inmiddels is Hasselhof het opperhoofd van de kitscherige 80's geworden en zo te zien aan lager wal geraakt.
Extra: uiteraard circuleren er op het net enkele grappige spoofs van dit schouwspel: de poppenversie, de behind-the-scenes,...
Neem samen met de mannen van Biertijd.com eens een kijkje in het nieuwe Porsche-museum.
De redactie is ooit zelf naar Stuttgart getrokken voor een geleid bezoek in de fabriek. We hadden een persoonlijke gids die op onvervalste Allo-Allo-achtige wijze vakkundig uitleg verschafte. "Zse Mariagge" was bijvoorbeeld het deel in de assemblage, wanneer de motor in de carrosserie geplaatst wordt.
Hallucinante beelden leverde het bezoek op, toen bleek dat medewerkers de Porsches rechtstreeks van de band uitprobeerden in de straten van Stuttgart.
Qua museum was het niet veel soeps in die tijd. Inmiddels hebben de Duitsers beter hun best gedaan en een redelijk investerinkje geleverd.
Zoals jullie allen weten zitten we bij de Crespoblog niet om een primeurtje verlegen.
Regelmatig worden de regionale paginas vant Belangske (lees: Jef Croughs) of Truineer.be (Lees: Raf Vanmechelen) op snelheid geklopt
Vandaag kunnen we jullie met enige trots het definitieve logo voorstellen van de Truiense Bigarreaux, en dit geheel exclusief en volledig dankzij onze goede contacten bij VeeTee-eM!
We zien een redelijk klassiek design, een beetje barok / rococo - achtig vormgegeven... In elk geval bijzonder stijlvol uitgevoerd, een goede start voor een klassevol etablissement!
Dé fuif die in de negentiger jaren in het Truiense de standaard zette was toch wel Hangar 66. Wat begon als de achttienjarigenfuif voor de Truiense jongeren groeide uit tot een megafestijn met alles derop en vooral deraan!
De eerst editie vond plaats in het jaar 1997. De redactie was toen slechts 14 à 15 prille lentes jong, maar schuimde toch al af en toe eens een fuifzaal af. Gelukkig zijn onze melkmuilkes niet terug te vinden op de beelden, maar wie wel kunnen terugzien is onder meer:
- Joël van The Pub (in zijn tijd een legendarisch cafébaas) - Franky de militair (later ook nog uitbater geweest van datzelfde initiatiefnemend café en volgens de geruchten zou hij dolgraag Hangar nieuw leven inroepen. Persoonlijk heb ik op zijn Tropicalparty eens mijn gewicht in bier gewonnen, waardoor mijn b-day-party @ home volledig uit de hand liep) - één van de oprichters David - Voet (in the VIP) - Lange Michel (achter den tap) - Picard (toen nog mét lang haar) - enkele nobele onbekenden, die nog steeds niet volledig uit het uitgaansmilieu verdwenen zijn. - Herbie (RIP) - de early house beats van de nineties
- in het Duitse Winnenden bij Stuttgart is er opnieuw een dolle schutter in een middelbare school in het wilde weg beginnen vuren. Balans: zeker tien doden en heel wat gewonden. Het zou gaan om een zeventienjarige jongen wiens ouders veel wapens in huis hebben. De dader is kunnen vluchten, de klopjacht is geopend. Wordt dus letterlijk vervolgd... Updeet! De schutter in inmiddels neergekogeld door de Duitse Polizei, na een wilde achtervolging. Volgens de laatste berichten zijn 10 leerlingen en 3 leraars omgekomen in het bloedbad. Nadien kaapte hij een auto, liet de bestuurder gaan en doodde nog twee mensen. Weer onschuldige slachtoffers... waar gaat dat met de wereld naartoe? Updeet 2! Tegenstrijdige berichten in de media doen verwarring ontstaan over het aantal slachtoffers. (nu al 16 doden)
De Nederlandse GSM fabrikant en provider KPN heeft een ware hetze doen ontstaan rond hun commercial.
In de spot zie je doodgewone mensen die spreken in afgekorte sms-taal.
Geniaal gevonden natuurlijk, want half Nederland begroet mekaar inmiddels wel eens met 'Goeiemoggel' of vraagt wanneer het 'transploft' eraan komt.
Brand recognition guaranteed! In 2007 kaapte de spot zelfs de Gouden Loekie weg, zowat de Oscar's van de Nederlandse reclamewereld.
Bovendien vond ik het gewoon een geweldig filmpje met een pointe die iedereen wel snapt. Het bedrijf zorgt voor een omgekeerde reactie: in plaats van de mensen te laten praten in een nonsensicaal sms-taaltje, zorgt KPN ervoor dat ze alles gezegd krijgen in hun Short Messages.
De opvolger vind je hier en is minstens even grappig, en hier kan je de Engelse versie zien.
Al wie het geluk heeft reeds gezegend te zijn met een nageslacht zal het met mij eens zijn dat een zoon of dochter voor heel wat leuke momenten zorgt:
Een lach, een traan, gespeel en geknuffel... Ze geven je de kans om ongestraft zelf terug kind te zijn. Je bent altijd weer de held als een kapot stuk speelgoed ineens terug marcheert, of de papfles weer eens perfect van temperatuur is. Je staat op gelijke hoogte van god de vader himself want je hebt de kracht om pijntjes, heimweetjes en verdrietjes allerhande zomaar weg te toveren...
Keerzijden van de medaille:
Choco en gelei op het behang, kleurtjes en stiften op de zetel. Babysitters nalopen. Huilbuien tijdens je favoriete TV-programma. Gesleep met buggy's en cosimosi's. Gratis ritjes op de kermismolen. De aankoop van een Porsche met minstens 20 jaar uitstellen. Een fortuin aan pampers zien volgescheten worden. Een badkamer zo nat als een zwembad, en dit na élk badbezoek. In het middelpunt van de (ongewenste) belangstelling staan bij élk restaurantbezoek. Ook op zaterdag en zondag om 7u liefdevol gewekt worden, terwijl je dan ooooh zo graag eens lekker lang wil uitslapen.
Veel hangt natuurlijk ook af van de opvoeding die je je kleine kapoen wil geven. Vele ouders bekommeren zich tot in de puntjes over de goede manieren en de "savoir-vivre" van hun kroost. Anderen zien in hun 3-jarige dochter nu al een soortement van raveteef, en laten ze aphex-twin gewijze youtube onveilig maken! Enjoy!
Roddels uit wel ingelichte bron vertellen ons het volgende :
de Nouveaux-Trudeaux-Mijn Restauranters Ann en Tom hebben ervoor geopteerd een andere naam uit te kiezen voor hun zaak. Het eerder geopperde 'Omnivoor' is (gelukkig) aan de kant geschoven voor 'Bigarreaux'.
De naam doet me denken aan een carnavalsvereniging, maar voor mensen die kortbij de Maas wonen zal dit geen tegenargument vormen. De echte toedracht van een 'bigaro' is een geconfijte Franse kers die vooral gebruikt wordt als garnering op gebakjes allerhande.
De kledij zal verzorgd worden door Stijn Helsen, wat toch zal zorgen voor een stylish gekleed personeel. Hopelijk gaat Helsen niet de glittertoer op, maar haalt hij de mosterd eerder bij iemand als Karl Lagerfeld, wiens collecties immer een zekere tijdloze stijl uitstralen.
Het logo zal enorm op dat van Exquisa lijken, aangezien hetzelfde bureau aangesproken wordt om dat klusje te klaren. Volgens insiders tappen ze daar de inspiratie meestal uit hetzelfde vaatje.
Uiteraard blijft de redactie als één blok achter Ann en achter Tom staan en zullen we vanavond wederom aan onze kijkbuis gekluisterd zijn.
Crespo.
UPDEET Een beetje angstig voor een overkill aan "Mijn Restaurant" hebben we de berichtgeving de laatste dagen een beetje ingehouden maar de roddels vligen ons om de oren dus... here we go:
- De Diestse zusjes Rebecca en Deborah zouden in een vorig leven getuigen van Jehova zijn geweest, onder druk van hun ouders. Op hun18e zijn ze er mee gestopt en momenteel zijn de twee "niet meer gelovig"
- De tapasbar van Ben (kandidaat Sint-Niklaas) zou volgens het Gentsche roddelmilieu op de fles zijn gegaan omdat Bennyboy een vieze seksverslaafde is. Als gevolg hiervan is zijn huwelijk én zijn zaak op de klippen gelopen.
- De Kortrijkse verbouwingen (bij Gaëlle en Claudio) zouden zijn stilgelegd omdat er (nog) geen bouwvergunning voor handen is!
Uit de grote aantal (al dan niet uit de lucht gegrepen) vertelsels, blijkt toch maar weer de populariteit van het format, en wat misschien voorlopig nog belangrijker is: onze Omnivoren blijven rustig buiten schot...
M!lf is een namelijk een nieuw programma dat vanaf 26 maart op 2BE zal verschijnen.
M!lf staat hier voor Man Liberation Front. Jan Van Looveren (de Joeri) en Philippe Geubels presenteren de show die ijvert voor de ontvrouwelijking der Vlamingen. Hun standpunten: - er zijn al genoeg nieuwe mannen. - laat een man een man zijn.
Uiteraard is alles maar om te lachen, maar ze vatten het passend samen in enkele zinnen: "Ooit was het leven van de man simpel. Hij at vlees, dronk bier, keek enkel naar vrouwen en voetbal.
Maar plots, verloor hij zijn mannelijkheid. Hij begon zich in te smeren met dagcrème, kruidenthee te drinken, zijn ballen te scheren en zelfs zijn eigen hemden te strijken.
Maar, er is hoop, twee echte mannen met maar één missie, de man terugzetten, waar hij ooit stond."
Zeker de moeite waard om in het oog te houden! Het programma komt uit dezelfde verdorven breinen als de makers van "Tomtesterom" en "Trigger Happy". (productiehuis Toreador)