Foto
Inhoud blog
  • Vakantie !!!
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 09-2005
    Foto

                 Trailers

  • Man of Steel 19/06/2013
  • Star Trek Into Darkness 05/06/2013
  • Fast & Furious 6 22/05/2013
  • The Great Gatsby 15/05/2013
  • Iron Man 3 24/04/2013
  • Parker 17/04/2013
  • Oblivion 10/04/2013
  • G.I. Joe 2: Retaliation 03/04/2013
    Foto
                  Video-
          interviews
    FILMS - ACTUEEL
  • The Company You Keep(interview Robert Redford)
  • Stoker(interview Nicole Kidman)
  • Iron Man 3(interview Robert Downey Jr.)
  • Warm Bodies(interview Nicholas Hoult)
  • Side Effects(interview Jude Law)
  • The Croods(interview Emma Stone en Nicolas Cage)
  • The Sessions(interview Helen Hunt)
  • FILMS - ARCHIEF - DEEL 1
  • Hitchcock(interview Anthony Hopkins)
  • Lincoln(interview Steven Spielberg)
  • The Last Stand(Arnold Schwarzenegger)
  • Gangster Squad(Josh Brolin)
  • Gangster Squad(Ryan Gosling)
  • Alex Cross(interview met Matthew Fox)
  • The Hobbit(interview met Peter Jackson)
  • Argo(interview Ben Affleck)
  • Skyfall(interview cast)
  • Skyfall(interview Daniel Craig)
    FILMS - ARCHIEF - DEEL 2
  • The Dark Knight Rises(interview cast)
  • Brave(interview John Lasseter)
  • The Amazing Spider-Man(interview cast)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Dark Shadows(interview Johnny Depp/Michelle Pfeiffer)
  • Mirror Mirror(interview Julia Roberts)
  • Titanic 3D(interview Kate Winslet en James Cameron)
  • Perfect Sense(interview Eva Green)
  • Safe House(interview Denzel Washington)
    FILMS - ARCHIEF: DEEL 3
  • Captain America: The First Avenger
  • Fast & Furious 5
  • Water for Elephants
  • Thor
  • Just go with it
  • I am number four
  • Salt
  • Eat Pray Love
  • The Green Hornet
  • Clash of the Titans
    ACTEURS
  • Russell Crowe
  • Sandra Bullock
  • Adrien Brody
  • Jessica Alba
  • Jean Reno
  • Thandie Newton
  • Michael Madsen
  • Foto
            


    Filmsites
    Nederlandstalig
  • Cinenews
  • Cinebel
  • De Filmblog
  • Supercalifragilistic
  • Filmfreak
  • Filmtotaal
  • Movienewz
  • Moviemachine
  • Movie
  • In de bioscoop
  • Biosagenda
  • Cinevox
  • Vlaamse Film
  • Cineme
  • Cinema
  • Moviegids
  • De Filmkrant
  • Filmabides
  • De betere film
  • Moviesnet
    Engelstalig
  • Internet Movie Database
  • Film.com
  • Deadline
  • Empire
  • Movieinsider
  • Moviefanatic
  • The Wrap
  • Hollywoodreporter
  • The Film Stage
  •       


    Bioscopen
  • Kinepolis
  • UGC
  • Utopolis
  • Cartoon's
  • Euroscoop


  • Filmmaat-
    schappijen
  • Paramount Pictures
  • Universal Studios
  • Warner Bros
  • Sony Pictures
  • Fox
  • Miramax
  • MGM
  • Touchstone pictures
    Foto
  • Hollywood Walk of Fame
  • Startpagina !
    CINEMA - UW ONLINE FILMKRANT

    04-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'True Grit'.


    True Grit speelt vanaf 16 februari 2011 in de Kinepolis-bioscopen.


    Regie:  Joel & Ethan Coen
    Cast:    Matt Damon, Jeff
                Bridges, Josh Brolin
    Genre:  Drama
    Duur:    110 minuten

    04-02-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmtip op TV: Valkyrie.

    VT4-Zaterdag 5 februari 2011-21u20

    Valkyrie

    Graaf Von Stauffenbergs echtgenote Nina wordt in Valkyrie gespeeld door Carice
    van Houten(34). Een gesprek met de Nederlandse actrice over hoe dat beviel.

    ©Steve Granitz/WireImage.com

    Hoe raakte je opeens bij zo'n groot Amerikaans project betrokken?
    Carice Van Houten
    : ‘Op een simpele, maar toch wel bijzondere manier. Ik heb
    begrepen dat Tom Cruise en Bryan Singer Zwartboek hadden gezien en toen be-
    dachten dat ze mij in de film wilden hebben. Het is niet echt des Hollywoods dat
    een beginneling geen auditie hoeft te doen. Ze belden me en vroegen meteen of ik
    beschikbaar was. De opnamen liepen toen al. Ik ben naar Berlijn gegaan en heb
    met iedereen kennisgemaakt. En ik heb nooit de indruk gehad dat ik me nog moest
    bewijzen.'


    Is het een dragende rol?
    Carice Van Houten
    : ‘Nee, ik heb maar vier scènes. Maar het is natuurlijk wel het
    vrouwtje van Tom Cruise. Een opvallende rol, maar niet een heel grote.
    Ik was heel nerveus voordat ik Cruise zou ontmoeten. Het was vroeg in de middag,
    maar ik heb serieus overwogen of ik een borreltje zou nemen. Uiteindelijk vond ik dat
    toch wat overdreven. Maar toen hij binnenkwam moest ik heel erg blozen.
    Niet een klein blosje of zo, ik werd echt knalrood. Het werd daarna gelukkig een heel
    leuk gesprek. Hij was heel vriendelijk en vroeg me hoe het met me ging en waar mijn
    ouders wonen en zo. Diezelfde avond zat ik met Cruise en nog wat van die mannen 
    aan tafel. Het gesprek ging over wat voor vliegtuigen ze wilden aanschaffen. Ik denk
    zelf meer na over wat voor i-Pod ik zal kopen...'

    ©MGM
    Tom Cruise en Carice Van Houten


    Wat had je op voorhand voor beeld van Cruise?
    Carice Van Houten
    : ‘Nou, ik ben niet zo'n fan van actiefilms, dus al die Mission:
    Impossibles heb ik niet gezien. In Magnolia is hij heel goed. Hij is op z'n best als hij
    iemand kan spelen die een probleem heeft. Zijn 'crisis-stand' is heel overtuigend.
    De intensiteit die hij als mens ook heeft kan hij in dat soort rollen goed gebruiken.'


    En toen je met 'm werkte, wat vond je toen specifiek aan Cruise?
    Carice Van Houten
    : ‘Hij is technisch heel goed. Hij weet precies waar de camera
    staat en hoe het licht valt. Je merkt aan alles dat hij dit al 25 jaar doet. Ik ben daar
    nog lang niet zo bedreven in. Hij wist alles over de technische kant van films maken.
    Er schuilt een regisseur in hem, denk ik. Hij houdt steeds in de gaten of het allemaal
    wel klopt wat er om hem heen gebeurt. Hij weet precies welke takes ze uiteindelijk
    in de montage wél en welke ze niet kunnen gebruiken. Maar hij probeert wel van
    alles uit. Hij durft fouten te maken en staat overal voor open. Hij is bovendien altijd
    goed voorbereid, en hij heeft echt alle films gezien die je maar kunt bedenken.'

    ©MGM

    Wat was het grootste verschil met het werken op Nederlandse filmsets?
    Carice van Houten
    : ‘Het is gewoon heerlijk om op een set te zijn waar niet elk
    dubbeltje hoeft te worden omgedraaid. De camera bleef bij wijze van spreken nog
    draaien als de cameraman koffie ging halen. Dat geeft zoveel rust op de set. Ik heb
    geen moment druk of stress gevoeld.'


    Kon je gewoon op je eigen manier spelen?
    Carice Van Houten
    : ‘Het scenario is van de hand van Christopher McQuarrie, een
    oude vriend van Bryan Singer. Allebei erg leuke mannen. McQuarrie is echt een schrijver,
    een man van woorden. In de scènes die ik heb wordt eigenlijk helemaal niet veel gesproken.
    Maar in het scenario stond steeds wel wat er in die scènes duidelijk moet worden gemaakt,
    wat er aan de personages te zien moet zijn. Dat had hij heel mooi opgeschreven.
    Prima, dacht ik, dan maar geen tekst. Ik heb genoeg andere manieren om dingen duidelijk te
    maken. Zet mij het liefst in een stomme film. Ik vind het een uitdaging om alles zoveel moge-
    lijk zonder tekst te doen. Singer liet me de rol spelen zoals ik dat zelf wilde. Dat vind ik
    meestal wel fijn. Maar ik kende hem nog niet, dus in het begin was ik vaak bang dat ik het niet
    goed deed. Gelukkig merkte ik al snel dat hij heel subtiele manieren had om het me te laten
    weten als het anders moest.

    ©MGM

    Hoe zie je Nina von Stauffenberg?
    Carice Van Houten
    : ‘Claus en Nina weten precies wat ze aan elkaar hebben. Ze hebben een
    heel bijzondere relatie, houden veel van elkaar. Ze zal hem koste wat kost ondersteunen.
    Toen Claus betrokken raakte bij het complot om Hitler te vermoorden, wisten ze allebei donders-
    goed wat er met ze gebeuren kon. Claus zegt dat in de film tegen haar: ‘als ik eraan ga, heeft dat
    ook desastreuze gevolgen voor jou'. Dat accepteert ze zonder morren. Dat hoorde er gewoon bij.'


    Zou het nou niet eens een keertje over moeten zijn met al die films over de Tweede Wereld-
    oorlog?
    Carice Van Houten
    : ‘Wat mij betreft niet. Het gaat natuurlijk nooit alleen over die tijd. Die oorlog
    is een toneel waar alles zich kan afspelen. Ik geloof dan ook dat we er nog lang niet over uitgepraat
    zijn. Er zijn miljoenen verhalen over te vertellen, zeker omdat we nu ook toekomen aan films als
    Valkyrie en Zwartboek, die laten zien dat niet alles zo was als we misschien wel zouden willen dat
    het was. Als we films kunnen maken die mensen op andere gedachten kunnen brengen en die ze
    misschien van hun vooroordelen af kunnen helpen, dan mag het wat mij betreft nog lang doorgaan.'

    ©Dimitrios Kambouris/WireImage.com
    Carice Van Houten en Sebastian Koch op
    de première van Valkyrie in New-York
    City dd. 15/12/2008

    04-02-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    03-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Last Tango in Paris'-actrice Maria Schneider overleden.
    De Franse actrice Maria Schneider, hoofdrolspeelster naast Marlon Brando in de
    beroemde schandaalprent 'Ultimo Tango a Parigi' (Last Tango in Paris), is deze
    ochtend in Parijs overleden aan een slepende ziekte. Dat meldden haar nabestaanden.
    Ze werd 58 jaar.
     
    Last Tango in Paris Star Maria Schneider Dies
    Marlon Brando en Maria Schneider in Last Tango
    in Paris

    Maria Schneider was amper 19 jaar oud toen zij aan Brando werd gekoppeld voor
    Bertolucci's film over passie, seksspelletjes en eenzaamheid.

    Haar stoffelijk overschot zal op het kerkhof van Père-Lachaise worden bijgezet.

    03-02-2011 om 16:40 geschreven door Patje007


    02-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanity Fair pakt uit met Hollywoodcover.
    Naar aanleiding van de Oscars brengt het magazine Vanity Fair een glamoureuze cover
    met de meest getalenteerde Hollywoodsterren van dit moment. Op de cover staan Anne
    Hathaway en James Franco, die dit jaar de Oscars zullen presenteren. Ze krijgen het
    gezelschap van Jake Gyllenhaal en Ryan Reynolds.



    Als je de cover openvouwt, worden nog elf opkomende acteurs en vaste waarden uit
    Hollywood zichtbaar: Jennifer Lawrence, Anthony Mackie, Olivia Wilde, Jesse Eisen-
    berg, Mila Kunis, veteraan Robert Duvall, Joseph Gordon-Levitt, Andrew Garfield,
    Rashida Jones, Garrett Hedlund en Noomi Rapace.

    Volgens styliste Jessica Dieh werd inspiratie gezocht bij de glamour van Shangai in de
    jaren dertig, een periode van elegantie en allure. De mannen laten zich fotograferen in
    een pak, de dames stralen in jurken van onder meer Gucci en Yves Saint-Laurent waar-
    bij niet op een glittertje gekeken werd.















    02-02-2011 om 22:34 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diaz met Firth in nieuwe film Coen-brothers.
    Cameron Diaz heeft getekend voor een rol in de film Gambit geschreven door de
    broers Joel en Ethal Coen. De Britse acteur Colin Firth speelt de hoofdrol. Dat schrijft
    de Amerikaanse filmsite Deadline.

    Cameron Diaz in 2007
    Cameron Diaz

    De nieuwe film van de Coen-brothers is een remake van Gambit uit 1966. Daarin spelen
    Shirley MacLaine en Michael Caine de hoofdrollen.
    In de film speelt Firth een kunstcurator uit Londen die een rijke verzamelaar een nep-
    Monet wil verkopen. Hij betrekt een Texaanse cowgirl, gespeeld door Diaz, in het complot.
    Firth werd vorige week genomineerd voor een Oscar voor zijn rol in The King´s Speech.

    Gambit wordt geregisseerd door Michael Hoffman, die vorig jaar de film The Last Station
    regisseerde over de laatste dagen van Tolstoj.
    De opnames van Gambit beginnen in mei dit jaar in Londen.

    02-02-2011 om 22:33 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adam Sandler krijgt ster op Hollywood Boulevard.
    Adam Sandler mag zich officieel tot een van de grootste Hollywoodsterren ter
    wereld rekenen. De Amerikaanse acteur kreeg gisterenmiddag een ster op de
    Walk of Fame op de Hollywood Boulevard.

    De Amerikaanse acteur is de 2431ste ster die zo'n naamtegel krijgt. Dat laat
    Sony Pictures, producent van Sandlers nieuwste komedie Just Go With It,
    weten.
     
    ©Armando Gallo/Retna Ltd.

    De 44-jarige Sandler treedt al vanaf zijn zeventiende op als stand-upcomedian, en maakte in
    1989 zijn eerste komediefilm. Zijn bekendste film tot nu toe is de comedy Grown Ups, die
    wereldwijd 271 miljoen dollar opbracht. In totaal brachten Sandlers films wereldwijd ruim
    drie miljard dollar op.
    In Just Go With It, vanaf 13 april 2011 te zien in de Kinepolis-bioscopen, speelt Sandler een
    plastisch chirurg met liefdesperikelen. Hierin zijn ook Jennifer Aniston en Nicole Kidman te
    zien.

    02-02-2011 om 22:33 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Matthias Schoenaerts naar aanleiding van de release van Rundskop.
    De Vlaamse film van het jaar? Er moet in 2011 al een klein mirakel gebeuren
    indien iemand Rundskop van Michaël Roskam overklast.
    Helemaal onmogelijk lijkt het ons dat een acteur meer indruk maakt dan hoofd-
    rolspeler Matthias Schoenaerts als een Limburgse hormonenboer die een zwaar
    trauma uit zijn kindertijd meedraagt.

    Matthias(33) is de zoon van het in 2006 overleden theatermonument Julien
    Schoenaerts. Hij is een bezield en gepassioneerd acteur die in 'Rundskop' op
    beklijvende wijze vetmester Jacky neerzet en daarmee nu al de rol van zijn
    leven speelt.
    Voor deze rol kwam hij 27 kilo aan. Hij is verrukt dat de opofferingen die de
    film vroeg, niets voor nieuws waren. Momenteel speelt hij eveneens de hoofdrol
    in Pulsar van regisseur Alex Stockman, sinds 19 januari 2011 te zien in de Kinepolis-
    bioscopen.

    Matthias Schoenaerts: Ik slikte tientallen pillen per dag

    Het is een film die inslaat als een bom. Is dat waar jij voor gaat: iets maken dat
    niet vrijblijvend is?

    Matthias Schoenaerts: 'Natuurlijk. Toen Michaël met het idee kwam, dacht ik: Dit
    kan bijzonder worden. En toen ik het scenario las, wist ik: dit ís bijzonder. Het was er
    allemaal: een fantastische ploeg, de grote thema's, het potentieel van grote cinema dus.
    Dan blijft altijd nog de vraag hoe dat samenkomt in een film, en Michaël heeft mij op
    dat vlak van mijn sokken geblazen. Ik ben nog nooit zo ondersteboven geweest van een
    project waaraan ik heb meegewerkt.' En als je voelt dat dat er inzit, ben je bereid om
    verregaande engagementen te maken. 'Ja. Ik dacht: Die rol is zo'n geschenk, ik moet
    Michaël nog een groter cadeau doen.'


    En dus leer je vlotjes Truiens dialect en kom je zonder morren 27 kilogram b
    ij.
    Matthias Schoenaerts: 'Ja. Ik heb een jaar niets anders aangenomen. Focussen en laat
    mij verder maar met rust. Maar op een vreemde manier heb ik dat niet beschouwd als
    een opgave. Achteraf, denk ik: Tien keer per dag eten, zes keer per week bodybuilding,
    hoe heb ik het in godsnaam gedaan? Maar op het moment zelf heb ik dat niet zo ervaren.
    Het enige wat telde, was dat beeld in mijn hoofd van de minotaurus die ik wilde worden.


    Zijn mensen anders als je er zo uitziet?
    Matthias Schoenaerts
    : 'Ja. En onbewust verander je zelf ook. Dat lichaam moet zich
    zetten, je beweegt op een andere manier. Op subtiele wijze sijpelde dat binnen.'


    Hoe was het om die kilo's weer kwijt te raken?
    Matthias Schoenaerts:
    'Heftig. Het heeft even geduurd voor het begon te verdwijnen.
    Maar op een bepaald moment schoot het gelukkig toch in gang. Maar ik heb me daarover
    geen zorgen gemaakt. Ik wist dat het eraf moest, maar hoe? Dat zou ik na de opnames wel
    zien.'


    Je personage in Rundskop is een misdadiger die op het publiek best beangstigend
    kan overkomen. Toch is het ook een heel dramatische figuur.
    Matthias Schoenaerts:
    Ik ging er nooit vanuit dat ik een misdadiger moest spelen.
    Ik speel een klein kind in een lichaam dat volledig in de war is. Rond dat kind is een
    gigantische eeltkorst gegroeid die begint af te pellen. Jacky is een heel aandoenlijke
    figuur.

    Matthias Schoenaerts in 'Rundskop'. Efficiënte hormonenkuur.

    In 'Rundskop' is vriendschap een belangrijk thema. Wat is echte vriendschap voor
    jou?
    Matthias Schoenaerts:
    'Dat is moeilijk in woorden te vatten. Ik denk dat het vooral te
    maken heeft met een soort onvoorwaardelijkheid, een no-matter-whatgevoel.'


    Moet je voor elk personage dat je speelt sympathie of minstens begrip kunnen
    opbrengen?
    Matthias Schoenaerts
    : Natuurlijk. Toen ik het script voor het eerst lag, zag ik eerst
    ook die geweldadigheid. Maar dan zoek je: waar komt dat vandaan? Van liefdeloos-
    heid en een leven vol pech. En toch draagt hij zijn lot moedig.
    Deze film velt over niemand een oordeel, en ook daarom vind ik hem zo sterk.
    Mensen zijn niet zwart of wit. Ze zijn zwart én wit, en alles daartussenin.


    Je palmares van de afgelopen jaren-Linkeroever, Loft, De Smaak van de Keyser,
    My Queen Karo, nue Pulsag en Rundskop-oogt erg mooi. Kies je instinctmatig
    de juiste rollen?
    Matthias Schoenaerts:
    Het script, de regisseur en de andere mensen met wie ik mag
    samenwerken, zijn ook belangrijk. Maar instinct speelt mee. Ik zoek projecten waar
    een ziel in zit, een noodzaak en liefde voor cinema. Werken met efficiënte, ervaren
    mensen als Erik Van Looy en Frank Van Passel, die een grote rust uitstralen, is
    geweldig. Maar ik werk ook graag met debuterende regisseurs. Als ik voel dat in
    hun project een ziel zit, wil ik de gok wel wagen.

    Matthias Schoenaerts 27 kilo zwaarder voor rol in 'Rundskop'

    Die ziel vind je vaak bij mensen uit het art-house-hoekje. Je lijkt me niet het
    blockbustertype.
    Matthias Schoenaerts:
    Ik zoek gewoon goeie cinema, en dan maakt het niet uit of
    dat mainstream is. Er zijn maar twee soorten films: goeie en slechte. Rundskop is
    speciaal: een auteursfilm-echte cinema met een eigen stijl-die het potentieel heeft
    om een groot publiek aan te spreken. Michaël Roskam zou best de Tarantino of
    Scorsese van Vlaanderen kunnen zijn.


    Sommigen zien in jou een donkere , sombere mens. Een film als Rundskop zal dat
    beel nog bevestigen.
    Matthias Schoenaerts:
    Echt? (stil) Ik ben nochtans geen donkere mens en ik geniet van
    het leven. Maar wat welk klopt is dat ik dat graag opzoek in rollen. Aan de basis van
    zo'n donkere kant ligt een conflict, en dat maakt een personage interessant.
    Het is fijn om een vrolijke mens te zijn, maar minder interessant om een vrolijke mens
    te spelen. Wat knaagt en wringt er aan een vrolijk persoon? (denkt na) Allez, zien mensen
    mij echt zo? Iemand zei me onlangs ook dat mijn personages weinig lachten. Terwijl ik heel
    de tijd lach.



    Je schrikt er echt van, hé? Dat mensen je soms een donkere figuur vinden?
    Matthias Schoenaerts:
    Kom zeg. Ik een duistere mens! Ik heb net een rol gespeeld in
    een Nederlandse komedie, De president. Daar had ik echt zin in, na Rundskop.Ik wil niet
    alleen getormenteerde, zware rollen spelen. Ik doe doodgraag komische dingen, al ben ik het
    wel eens met Charlie Chaplin. Die zei: " Bekijk mensen vanop een afstand, en je ziet een
    komedie". Maar van dichtbij zie je een tragedie. Wie in de diepte gaat, komt sowieso bij de
    tragedie terecht. Al kan daarin ook humor liggen.


    Droom je ervan om ooit zelf een film te regisseren?
    Matthias Schoenaerts:
    Ik voel sowieso de drang om zelf verhalen te vertellen en ooit wil ik zelf een film
    maken. Maar dat is een proces van hard werken, vechten en zoeken naar hoe je dat verhaal vertelt.
    Ik wil mezelf niet overschatten-ik heb nog nooit achter een camera gestaan-maar als ik het doe, wil ik me
    meten met de meesters. De lat moet zo hoog mogelijk.



    Rundskop speelt vanaf vandaag in de Kinepolis-bioscopen


    Regie:  Michaël R Roskam
    Cast:    Matthias Schoenaerts,
                Sam Louwyck
    Genre:  Drama
    Duur:    120 minuten














    02-02-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Frits en Freddy': succesverhaal ondanks nul euro overheidssteun.
    Het is nu zeker: producent en scenarist Marc Punt zal zijn broek niet scheuren
    aan Frits & Freddy, de komedie die hij zonder één euro overheidssubsidie heeft
    gedraaid, waardoor hij verplicht was om 350.000 toeschouwers te halen.
    'Die halen we zeker. Nu hoop ik op een beetje winst voor mezelf', zegt Punt.

    Guy Goossens & Marc Punt: “Er komt geen Matroesjka’s 3!”








    Marc Punt(rechts)
     
    Zo'n 330.000 mensen zijn ondertussen al naar de kaskraker van Guy Goossens
    gaan kijken en dat is nog slechts een zucht verwijderd van de 350.000 die de film
    nodig heeft om break-even te draaien. 'Die 350.000 bereiken we beslist', zegt Marc
    Punt, producent en tevens scenarist van Frits & Freddy. 'De film loopt nog op 40
    schermen en trekt nog altijd flink wat volk. Ik zal dus uit de kosten komen, maar nu
    hoop ik dat er ook nog wat winst te rapen valt. Iedereen die aan Frits & Freddy heeft
    meegewerkt is ondertussen keurig betaald, alleen mijn kantoor (Independent Films) en
    ikzelf dus nog niet. Het zou fijn zijn als ik aan de twee jaar hard werk die deze film heeft
    gekost, ook nog iets over zou houden.'

    Of dat sowieso niet het geval is gezien de film het straks allicht ook op dvd goed zal doen?
    'De opbrengst van dvd en vod (video on demand op tv) hadden we al ingecalculeerd.
    Maar als Frits & Freddy meer dan 350.000 toeschouwers haalt, hou ik niet alleen iets over
    aan de extra ticketverkoop, maar gaat ook de dvd- en vod-prognose naar boven.'

    Frits en Freddy

    De prent heeft 2 miljoen euro gekost maar kreeg onverwacht geen subsidie van het VAF
    (Vlaams Audiovisueel Fonds), waardoor er plots een gat van 650.000 euro viel.
    Punt bracht dan maar zelf dat geld samen. 'Op eigen risico,' verduidelijkt hij, 'en dan hou je
    je hart vast wanneer je film in de bioscoop komt op een moment dat het land lam ligt door
    het strenge winterweer.'

    Bovendien moest Frits & Freddy, met Tom Van Dyck en Peter Van den Begin in de hoofd-
    rollen, het opnemen tegen twee andere Vlaamse producties, de Jan Verheyen-blockbuster
    Zot van A en Hilde Van Mieghems romantische komedie Smoorverliefd.
    Peter Van den Begin toont zich alvast verheugd dat Frits & Freddy een succes is geworden:
    'Dat hebben we te danken aan de mond-tot-mondreclame. De humor, de spitse dialogen en
    manier waarop het klikt tussen mij en Tom Van Dyck spreken het publiek blijkbaar aan.
    Bovendien hebben we een beetje genoten van onze underdogpositie: de mensen hadden
    sympathie voor dat eigenzinnige filmpje dat geen subsidies kreeg.' 

    Het VAF, dat blijkbaar twijfelde aan de kansen en/of kwaliteiten van Frits & Freddy, heeft
    nog niet gereageerd op het succes van de film. 'Geen reactie, geen gelukwens', aldus Marc
    Punt. 'Wat wil je, die mensen krijgen natuurlijk niet graag ongelijk. Daarom ben ik er niet
    van overtuigd dat ik voor een volgende film wél subsidies zal ontvangen.'

    frits freddy lokken mooi volk naar metropolis

    Bij het VAF onderstreept intendant Pierre Drouot desgevraagd dat niemand iets tegen Punt
    heeft. 'Zijn film werd door de commissie positief beoordeeld, maar een andere film kreeg
    een nog iets meer positieve beoordeling. Marc Punt had Frits & Freddy opnieuw ter
    subsidiëring kunnen indienen, maar gezien zijn draaischema kon hij niet wachten.
    Ik kan nu alleen maar zeggen: Proficiat dat uw film het zo goed doet.'

    Punt heeft niet meteen nieuwe filmplannen maar beraadt zich over de toekomst. 'Je kunt er
    niet zomaar van uitgaan dat het je nog eens lukt een film te draaien die de top vijf van het
    jaar haalt. Concluderen dat je in Vlaanderen films kunt draaien zonder subsidies, is onjuist.'

















    01-02-2011 om 13:46 geschreven door Patje007


    31-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Henry Cavill wordt nieuwe Superman.
    De Britse acteur Henry Cavill heeft de eer om binnenkort in de huid van Superman
    te kruipen. Dat maakte fillmaatschappij Warner Bros. bekend.
    Cavill (27) speelt mee in de reeks The Tudors. In december 2012 is hij te bewonderen
    in de zalen in de nieuwe Supermanfilm.

    Henry Cavill















    De prent wordt geregisseerd door Zack Snyder. 'In de galerij van superhelden is Super-
    man het meest erkende en gerespecteerde personage ooit. Ik voel me vereerd dat ik
    mag meewerken aan zijn terugkeer op het grote scherm', aldus Snyder.

    De regisseur is ook bijzonder opgetogen met de hoofdrolspeler. 'Henry is de perfecte man
    om de cape te dragen.'

    31-01-2011 om 18:05 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De SAG awards-de winnaars.
    Natalie Portman heeft op de SAG Awards in Los Angeles de prijs voor beste actrice
    gewonnen voor haar rol als ballerina Nina Sayers in 'Black Swan'. De zwangere actrice
    straalde in een wit kleedje op de rode loper.
    Portman is ook favoriete om een Oscar in de wacht te slepen. Die worden op 27 februari
    uitgereikt. Ze won eerder al de Golden Globe en Critic’s Choice Award.


    Natalie Portman

    Tijdens de opnames van 'Black Swan' ontmoette Portman haar verloofde Benjamin Millepied.
    De 33-jarige Fransman is choreograaf en danser bij het New York City Ballet.

    'The King's Speech' mocht twee Screen Actors Guild Awards aan zijn prijzenverzameling toe-
    voegen. Eerder deze maand won de film een Golden Globe en een Producer Guild Award.
    Colin Firth werd uitgeroepen tot beste acteur en de hele cast werd ook gezamenlijk bekroond
    voor zijn acteerprestatie.

    Christian Bale en Melissa Leo, die beiden te zien zijn in 'The Fighter', wonnen respectievelijk
    de prijs voor beste mannelijke en vrouwelijke bijrol. Ze wonnen bij de Golden Globes ook al
    beiden.

    'Inception' kreeg een prijs voor het goede stuntwerk en diezelfde onderscheiding ging naar
    'True Blood' in de televisiecategorie. Alec Baldwin won voor de vijfde keer achter elkaar een
    Screen Actors Guild Awards voor zijn rol in de komedieserie '30 Rock'.
    De 89-jarige Betty White werd benoemd tot beste actrice in een televisiekomedie voor haar rol
    in 'Hot in Cleveland'.

    De cast van de tv-komedie 'Modern Family' viel ook in de prijzen. Steve Buscemi ('Boardwalk
    Empire') en Julianna Margulies ('The Good Wife') speelden volgens hun collega's de beste rollen
    in een televisiedrama. De hele ploeg van 'Boardwalk Empire' won als beste cast in een televisie-
    drama.

    Steve Buscemi
    Steve Buscemi

    De prijzenregen voor 'The King's Speech' lijkt nog niet voorbij. De film is veertien keer genomineerd
    voor de Britse filmprijzen de Bafta's en twaalf keer voor de Oscars. De Screen Actors Guild Awards 
    zijn de belangrijkste Amerikaanse prijzen voor film en televisie van de Amerikaanse acteursvakbond.


    SAG -Awards: overzicht van de winnaars:

    FILM

    Outstanding Performance by a Male Actor in a Leading Role
    Colin Firth, The King’s Speech

    Outstanding Performance by a Female Actor in a Leading Role
    Natalie Portman, Black Swan

    Outstanding Performance by a Male Actor in a Supporting Role
    Christian Bale, The Fighter

    Outstanding Performance by a Female Actor in a Supporting Role
    Melissa Leo, The Fighter

    Outstanding Performance by a Cast in a Motion Picture
    The King’s Speech

    TV

    Outstanding Performance by a Male Actor in a Television Movie or Miniseries
    Al Pacino, You Don’t Know Jack

    Outstanding Performance by a Female Actor in a Television Movie or Miniseries
    Claire Danes, Temple Grandin

    Outstanding Performance by a Male Actor in a Drama Series
    Steve Buscemi, Boardwalk Empire

    Outstanding performance by a Female Actor in a Drama Series
    Julianna Margulies, The Good Wife

    Outstanding Performance by a Male Actor in a Comedy Series
    Alec Baldwin, 30 Rock

    Outstanding Performance by a Female Actor in a Comedy Series
    Betty White, Hot in Cleveland

    Outstanding Performance by an Ensemble in a Drama Series
    Boardwalk Empire

    Outstanding Performance by an Ensemble in a Comedy Series
    Modern Family

    Outstanding performance by a stunt ensemble in a motion picture
    Inception

    Outstanding Performance by a Stunt Ensemble in a Television Series
    True Blood

    Screen Actors Guild Awards 47th Annual Life Achievement Award
    Ernest Borgnine















    31-01-2011 om 18:05 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.King's Speech wint Directors Guild Award.
    Het historische filmdrama The King's Speech, dat genomineerd is voor liefst twaalf
    Oscars, heeft een maand voor de uitreiking een belangrijke prijs gewonnen.
    Regisseur Tom Hooper kreeg zaterdag (lokale tijd) de jaarlijkse onderscheiding van
    de Directors Guild of America, de vakbond voor Amerikaanse regisseurs.


    Tom Hooper

    De DGA-award wordt gezien als een belangrijke graadmeters voor de Oscars, die eind
    februari worden uitgereikt. Bijna altijd is het de winnaar van de DGA-award die ook de
    Oscars binnensleept.

    The King's Speech vertelt over het stotterprobleem van de Britse koning George VI
    (1895-1952), vertolkt door Colin Firth. De film is onder meer genomineerd voor de Oscars
    voor beste film, beste acteur, beste regie, beste script, beste mannelijke en vrouwelijke bijrol
    en beste kostuums.

    31-01-2011 om 00:31 geschreven door Patje007


    30-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koen De Graeve, Vlaanderens beste acteur, had nooit de behoefte om op tv te komen.
    Hoogdagen voor acteur Koen De Graeve (37). Twee keer tot beste acteur gekroond,
    momenteel nog in de Kinepolis-bioscopen te zien in de films Zot van A en smoor-
    verliefd, en nog nagenietend van zijn rollen die door heel Vlaanderen werden gesmaakt.
    Van de Mike in 'Van vlees en bloed' tot den dikke in 'Loft'. Om nog maar te zwijgen
    van het drankorgel Celle uit 'De helaasheid der dingen'.
    Hij mag dan wel op Humo's Pop Poll en de Nacht van de Vlaamse Televisiesterren
    uitgeroepen zijn tot beste acteur, van enige sterallures is geen sprake. Integendeel.

    the lord of the rings maakt koen de graeve even slimste mens

    Twee keer tot beste acteur uitgeroepen. Je kan moeilijk
    zeggen dat het je niets doet, hé.
    Koen De Graeve
    : 'Dat is waar. Maar toch moet ik zeggen dat het me eigenlijk geen
    - euh - reet kan schelen. Ik ben nog altijd dezelfde, hé.
    Vroeger, toen ik dertien was, kon ik in bed liggen dromen van een mensenzee die me
    toejuichte. Nu ben ik daar te realistisch voor. Het is fijn om in de bloemetjes gezet te
    worden, maar ik voel mij er ook een beetje onwennig bij.
    Op de Nacht van de Vlaamse Televisiesterren kwam iedereen een praatje slaan, ook
    mensen die ik niet kende: Yo, dag Koen. Heel raar. Dat nodigde mij alleen maar uit
    om heel snel naar huis te gaan, naar mijn vrienden en familie die me echt kennen.'


    Je bent nu 37. Je bent laat ontdekt.
    Koen De Graeve
    : 'Ik hoor dat geregeld. Ik heb echt geen vijftien jaar zitten wachten
    om ontdekt te worden. Ik speel al jaren theater en heb me al kostelijk geamuseerd.
    Ik heb nooit echt die behoefte gevoeld om op tv te komen.'



    Was je tijdens de promotie van de Helaasheid der Dingen onder de
    indruk van de grote sterren in Cannes?

    Koen De Graeve: 'Toen we in onze smoking op de rode loper liepen, werden
    we straal genegeerd door al die zeshonderd fotografen. Die vonden ons maar
    een stelletje vreemde, bebaarde smokinghufters. (glinsterende ogen). Ik zag er
    wel Robin Wright Penn, een fantastische actrice en een vonk van een vrouw.
    Plots kwam ook regisseur Quentin Tarantino binnen. Ik zei tegen Wouter
    (Hendrickx, Lowie 'Petrol' Strobbe in 'De helaasheid') dat ik hem zou aanraken.
    Maar ik durfde niet. Ik denk dat hij ook bodyguards rond zich had.'


    Waarom heb jij eigenlijk slavistiek gestudeerd?
    Koen De Graeve
    : 'Ik kom uit een slimme familie. We zijn met zes thuis. Mijn zus
    en ik waren nakomertjes, de drie andere zussen en mijn broer hebben allemaal
    universiteit gevolgd. Die vier, daar werd thuis altijd naar verwezen. Zij waren hét
    voorbeeld. Ik had het gevoel dat ik moest doen wat zij hadden gedaan, namelijk
    aan de universiteit studeren. Ik was toen nogal een lamzak en heb de richting
    gekozen die het minste aantal lesuren bevatte. Maar ik wou eigenlijk iets anders:
    naar Studio Herman Teirlinck gaan om acteur te worden. Op een dag heb ik mijn
    vader opgebeld om te zeggen dat we eens moesten babbelen.'



    Hoe reageerde hij?
    Koen De Graeve
    : 'Hij zei onmiddellijk dat hij dat niet kon betalen. Hij was vooral
    bang dat ik iemand was die van de hak op de tak zou springen en maar wat zou
    rondlummelen. Maar toen ik slaagde voor het eerste jaar, zag hij dat het menens was.
    Hij is nu 81 en heel trots op mij. Bij De helaasheid kwam hij zelfs vier keer kijken op
    de filmset. Hij was onder de indruk, de schellen vielen van zijn ogen.'



    Je hebt drie dochters. Je bent dus constant omringd door vrouwen.
    Koen De Graeve
    : 'Ik heb nooit iets anders gekend, ik ben opgegroeid met vier
    zussen. Alleen: nu moet ik alles regelen voor mijn dametjes en dat was vroeger
    wel anders. Ik heb zeker niet nee gezegd tegen de attenties van mijn zussen.
    Als jongste heb ik 'verwend zijn' zo'n beetje uitgevonden. (lacht) Wij waren met zes,
    maar met drie kinderen is mijn gezin groot genoeg. Mijn vriendin is ook actrice, en
    omdat we allebei onregelmatige uren hebben, is het een hele organisatie om alles
    geregeld te krijgen. Maar het is prettig dat zowel zij als ik de dingen kunnen doen
    die we willen doen. Dat is een mooi geschenk dat we elkaar kunnen geven.
    Maar daarnaast moeten we uiteraard nog die drie kleine leventjes bijsturen, regelen
    en de mist insturen.


    Koen De Graeve(uiterst links) in Loft

    Heb je nog tijd genoeg voor hen?
    Koen De Graeve: 'Ja, als acteur heb je een redelijke nine to five-job, hoor. Zeker in
    een film. Een theatervoorstelling neemt meer tijd in beslag. Dan ben je de laatste
    weken voor de première dag en nacht bezig. In een film moet je enkel acteren. '


    Kijk je op zondagochtend dan samen met hen naar 'Mega Mindy'?
    Koen De Graeve
    : (enthousiast) 'Jazeker! Ik probeer dan altijd samen met hen te
    raden wie de slechterik is. Ik kies vaak partij voor de commissaris, ook al zeggen
    mijn kindjes dat die alleen maar wil eten en niet goed is voor Mega Mindy.
    Ik geniet daarvan.'


    Zou je ooit willen meespelen in een kinderprogramma?
    Koen De Graeve
    : 'Ja, maar nu nog niet. Ik heb ooit sinterklaas gespeeld voor mijn
    oudste twee dochters. Ik weet nog hoe mijn oudste dochter Anna op mijn schoot zat,
    haar ogen op vijf centimeter van de mijne. Ik zag de paniek in haar ogen toen men zei
    dat ze de sint een zoentje mocht geven. Ze begon te wenen. Mijn hart brak. Ik had
    onmiddellijk zin om die mijter en baard eraf te trekken. Maar ik mocht niet. Kinderen
    willen keihard in dingen geloven. Dat mag niet worden verbrod. Mocht ik opeens op de
    televisie naast Mega Mindy verschijnen, dan zouden ze denken: is Mega Mindy dan niet
    echt? Ik zou dat mezelf nooit kunnen vergeven.'


    Koen De Graeve tijdens de uitreiking van de Vlaamse filmprijzen

    Is je alomtegenwoordigheid het gevolg van een uitgekiende strategie?
    Koen De Graeve: '
    Nee, het is toeval. Je kunt nog zo strategisch zitten nadenken als
    je wilt, als er niemand op je zit te wachten, kom je nergens. Ik doe al twaalf jaar theater
    en voel me daar goed. Maar ik was ook nieuwsgierig naar film en tv, en hoe ik daarin zou
    functioneren. Ik heb hier en daar een paar gastrollen gespeeld, niet voldoende om er een
    kick van te krijgen, wel om mijn interesse op te wekken. Dat de films en series elkaar nu
    zo snel opvolgen, is een samenloop van omstandigheden. Voor Los heb ik gewoon auditie
    gedaan. Felix Van Groeningen heeft me ooit zien spelen en vroeg me voor Dagen zonder
    Lief. Erik Van Looy vond dat een goede film, vandaar Loft. Zo gaat die bal aan het rollen.'


    Loft en Van Vlees en Bloed waren allebei gigantische successen. Geluk, of heb je
    daar een neus voor?
    Koen De Graeve
    : 'Geluk. Absoluut. Maar soms kun je het geluk wel uitdagen. Ik had bij
    beide projecten het gevoel dat het resultaat goed zou zijn. Het enthousiasme van de makers,
    de vakkundigheid van de scenario's, de collega's, het was een extreem groot genoegen om
    daaraan mee te werken. Het is altijd geweldig als het succes op zijn zachtst gezegd meevalt,
    maar ik ben even trots op andere dingen die ik heb gedaan en waar minder volk op af is
    gekomen. (N)iemand van Patrice Toye, daar heb ik maar twee draaidagen aan meegewerkt,
    maar dat was een plezante set waar ik graag wat meer had rondgelopen.



    Kom je uit een creatief gezin?
    Koen De Graeve
    : 'Dat is het minste wat je kunt zeggen. Mijn vader heeft vijftien jaar geleden
    nog een schildersschool opgericht. Hij speelt meer instrumenten dan er bestaan, en is al dertig
    jaar dirigent van het Klein Kinderkerstmiskerkkoor, waar ik zelf begonnen ben als sopraan en
    geëindigd ben als bas. Mijn moeder zong ook geweldig. Ik speel gitaar en al mijn zussen en
    mijn broer spelen of speelden een instrument.


    Je moeder is twee jaar geleden overleden aan kanker. Zij heeft het succes van
    'Van vlees en bloed' en 'De helaasheid' niet meer kunnen meemaken.
    Koen De Graeve:
    'Nee, en dat is echt jammer. Ze heeft de film Dagen zonder lief,
    waar ik in meespeelde, nog gezien en vond het fantastisch. Ze glunderde. Ik besefte
    toen heel goed dat haar klok enorm aan het tikken was.
    Ik ben blij dat ze wist dat ik zou meespelen in Loft. Ze was een grote fan van regisseur
    Erik Van Looy. Ze wastrots op me. Maar naar het einde toe praatten we daar niet meer
    over. Dan wordt alles zo extreem relatief en word je opgeslorpt door het nakende einde.


    Denk je nog vaak aan haar?
    Koen De Graeve
    : 'Soms is er een dag dat ik niet aan haar denk. Dat is heel raar. Maar ons
    ma zal niet vervagen. Door haar dood wil ik nu voortdurend aan mensen zeggen dat ik hen
    graag zie. Dat ik hen apprecieer. Mijn kinderen worden er soms zot van.
    Ja papa, het is goed zo. In het laatste echte gesprek met mijn ma verklaarde ik ook de hele
    tijd mijn liefde. Zelfs zij zei toen dat weet ik toch al.' (glimlacht)



    Wat wil je nog in je leven?
    Koen De Graeve
    : (wijst naar een wereldkaart aan de muur) 'Een paar toerkes rond de wereld
    doen. Met alle respect en liefde voor de film, het theater en de Nacht van de Vlaamse Televisie-
    sterren, maar de sterren aan de hemel in het echte leven zijn nog zoveel mooier. Ik wil de wereld
    zien.'



    30-01-2011 om 17:42 geschreven door Patje007


    29-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klassieker op TV: Three Kings.

    VT4-Zaterdag 29 januari 2010-23u25

    Three Kings

    Na twee neurotische familiekomedies - Spanking the Monkey en Flirting With
    Disaster - gooide David O. Russell(binnenkort komt zijn nieuwe film The Fighter,
    een boksdrama met Mark Wahlberg en Christian Bale, uit) in 1999 met zijn derde
    film het roer om. In Three Kings speelt George Clooney een van de drie soldaten
    die tijdens de laatste dagen van de Golfoorlog in de woestijn van Irak op zoek
    gaan naar de goudstaven die Saddam van de Koeweiti's heeft gestolen.

    Three Kings is een jongensboek over hebzucht en avontuur, in de grote traditie
    van The Treasure of the Sierra Madre, maar het is ook een film die de keer-
    zijde laat zien van de mediaoorlog die vooral via cleane computerbeelden
    onze huiskamer instraalde. Niet alleen toont Russell waar de bommen
    landden, er zijn ook surrealistische beelden die in gruwelijk biologische details
    de impact van een kogel op ons lichaam laten zien. In een ander krankzinnig
    moment wordt een koe aan flarden geblazen (en krijgen de helden de brok-
    stukken op hun hoofd). Er zijn ook documentair aandoende beelden waarin
    vogels vastplakken in de olie, een triest spektakel dat zelfs het meest taaie
    personage te veel wordt - een vrouwelijke correspondente, gemodelleerd naar
    Christiane Amanpour van CNN.

    In de meest schokkende scène wordt Mark Wahlberg ondervraagd en
    gemarteld door een Irakees die bijzonder veel belang stelt in Michael Jackson.
    Maar geleidelijk krijgt de folteraar een menselijk gezicht en kunnen we
    begrip opbrengen voor zijn psychische ontreddering en wraakgevoelens.

    Three Kings dompelt ons in de chaos en absurditeit van de oorlog in de
    Perzische Golf, maar het is een bijzonder knap gecontroleerde warboel die
    Russell op het doek gooit. De hypernerveuze, snel wisselende en pseudo-arbitraire
    visuele stijl is grotendeels ook het gevolg van de drie soorten pellicule waarmee
    de film werd gedraaid. Bijna de helft van de film is gedraaid met Ektachrome,
    met overbelichte beelden in felle kleuren die de oorlog tegelijk tastbaar en
    onwezenlijk maken.

    De energie op de set (de film werd gedraaid op locatie, in de woestijn van
    Arizona) werd nog flink aangewakkerd door de twee acteurs die Clooney
    flankeren: de rapper Ice Cube en de ex-rapper en het voormalig Calvin Klein-
    model Mark Wahlberg (vroeger Marky Mark).

    Schrijver-regisseur David O. Russell en zijn steracteur George Clooney hebben
    moeten knokken om hun visie op het doek te krijgen. In deze beslist
    ongewone productie van een studio - Warner Brothers - gespecialiseerd in vrij-
    blijvend formulevoer, kreeg ook de desastreuze politiek van de regering-Bush
    meermaals een veeg uit de pan. Een van de centrale thema's is dat de
    Amerikaanse regering op het einde van de oorlog Iraakse opstandelingen
    aanmoedigde om Saddam te bestrijden en vervolgens deze vrijheidsstrijders
    liet stikken.

    Een interview met George Clooney over de controversiële Golfoorlogfilm:

    George Clooney

    Kon u zich vinden in de politieke boodschap van 'Three Kings', met
    name in wat de film vertelt over de Amerikaanse buitenlandse politiek?
    George Clooney: Three Kings heeft mijn opinie over de Amerikaanse
    buitenlandse politiek niet gewijzigd, maar tijdens mijn research heb ik wel een
    en ander bijgeleerd over het Midden-Oosten. Ook ik kreeg mijn informatie
    over de Golfoorlog van CNN, dat alleen toonde wat het ons wilde tonen.
    En als je dan in Los Angeles woont, wordt alles wat met het Midden-Oosten
    te maken heeft toch op een hoopje gegooid.

    De opvoeding die ik meekreeg in Kentucky heeft me tot een liberal democraat
    gemaakt. Mijn vader was tv-reporter en schreef ook een column voor
    een plaatselijke krant in Cincinatti. Hij heeft ons altijd aangemoedigd om ons
    goed te informeren en om bij elke politieke kwestie zo veel mogelijk naar de
    verborgen achtergronden te peilen. Om te weten te komen hoe de vork precies
    in de steel zit, zei mijn vader altijd: follow the money!



    'Three Kings' is uitdrukkelijk political incorrect
    George Clooney: Daar kan ik best inkomen, mijn politieke denkbeelden zijn
    haast altijd politiek incorrect. In de vroege jaren '60 kon je je nog populair
    maken met liberaal democratische standpunten, maar sindsdien is dit gedachten-
    goed niet echt in trek in Amerika.

    Ik heb me altijd vierkant uitgesproken tegen de oorlog met Irak, die in mijn
    land een bijzonder populaire oorlog was. En nog altijd is, want veel Amerikanen
    vinden het alleen maar jammer dat we de job niet hebben afgemaakt.
    Terwijl ik me als rechtgeaarde democraat in de eerste plaats afvraag waarom
    we die oorlog sowieso zijn begonnen en niet hebben geprobeerd om via andere
    wegen onze eisen af te dwingen. Sommigen zeggen dat economische sancties
    het zwaarst doorwegen op de burgerbevolking, maar het doet toch minder pijn
    dan hun huizen te bombarderen. Want dan is niet alleen hun economie om
    zeep en moeten ze hun verwoest land opnieuw opbouwen, maar moeten ze ook
    nog eens hun familie begraven.

    Bovendien maakt zulke agressie een held van mensen die echt geen held zouden
    mogen zijn, waardoor Saddam Hoessein nog steviger in het zadel zit. 
    Natuurlijk is Saddam een schurk, maar waarom hij wel en Pinochet niet?
    Als we ons dan toch geroepen voelen om in de nieuwe wereldorde de politieman
    te spelen, waarom kiezen we er dan de ene uit en de andere niet? Wat zijn de
    criteria?



    'Three Kings' toont de Golfoorlog als pure waanzin, maar we beleven er wel
    veel plezier aan: de film is op een wrange manier ontzettend grappig.
    George Clooney: Het is inderdaad geen documentaire maar entertainment. Als
    mensen na het zien van Three Kings de behoefte voelen om meer te weten te
    komen over wat wij, Amerikanen, daar hebben uitgespookt - en wat het heeft
    opgeleverd - dan is dat prima meegenomen. Ik hoop alleen maar dat ze onze film
    niet als enige referentie gebruiken in hun kennis van de Golfoorlog. Je komt nu
    al kinderen tegen die alles wat ze weten over Kennedy uit JFK gehaald hebben
    en denken dat het om één groot complot ging - Hoffa, Johnson, de maffia, de
    Cubanen, het militair-industrieel complex, allemaal samen in één kamer om de
    moord op Kennedy te beramen.


    Veel Hollywoodacteurs stappen ook in de politiek.
    George Clooney: Wees gerust, daar moet je met mij niet bang voor zijn. Ik heb
    mijn opinies, maar als een burger, niet als filmster. Ik herinner me ooit wat Paul
    Newman zei toen hij in 1968 campagne voerde voor Bobby Kennedy. Men vroeg
    hem of het wel fair was dat iedereen naar hem kwam luisteren, omdat hij zo
    beroemd was. Hij antwoordde dat dit waarschijnlijk onfair was voor anderen,
    maar dat het feit dat hij beroemd was toch niet wilde zeggen dat hij geen mening
    mocht verkondigen en opkomen voor mensen en zaken waarin hij geloofde?

    Je moet daar als showbizzfiguur een evenwicht in vinden. Het is niet omdat je
    als acteur in een film speelt die politiek een standpunt inneemt, dat je je moet
    geroepen voelen om op Crossfire op CNN de expert te gaan uithangen. Tenzij je
    echt goed beslagen bent, sla je makkelijk een mal figuur en breng je de goede zaak
    alleen maar schade toe. Ieder zijn vak.

    Ik was het roerend eens met de politieke ideeën in Three Kings, maar wat me in
    de eerste plaats aanspraak, was dat het een verduiveld sterk script was. Dàt is waar
    je als acteur altijd naar op zoek bent.
    Bij het begin van je carrière weet je dit misschien niet altijd, want dan heb je maar
    één doel voor ogen: aan een job geraken. Eens je van de straat bent en wat naam
    begint te maken, begin je meestal te zoeken naar wat in het jargon een goed vehikel
    heet, een project dat je carrière vooruit moet helpen en waarin je zelf een
    goed figuur slaat. Big mistake! Meestal ben je zo geïnteresseerd in je eigen aandeel,
    dat de rest van de film je gestolen kan worden. Maar het enige wat telt, is het
    project in zijn totaliteit. Uiteindelijk moet je je leren toespitsen op het script: dat is
    alles wat je nodig hebt. Probeer maar eens een prima film te maken uit een rot
    scenario. Onmogelijk. Ik heb geleerd om naar goede projecten te zoeken, niet naar
    goede rollen voor mijn persoon.

    Three Kings

    Op het einde neemt 'Three Kings' flink gas terug en wordt het erg sprookjesachtig.
    George Clooney: U bedoelt dat ze met zijn allen het goud teruggeven en de
    vluchtelingen helpen de grens over te steken? Ik vond dat dit klopte. Three Kings blijft
    hoe dan ook een formulefilm die in zekere mate de toeschouwer met een goed
    gevoel naar huis wil sturen. De man op wie mijn personage is geïnspireerd, sergeant
    Parker, gaf het goud ook terug. Ik weet dat hij samen met zijn makkers 's nachts in 't
    geniep klopjacht maakte op Saddams Republikeinse Wacht, uit frustratie omdat ze
    overdag lijdzaam moesten toezien hoe de sjiieten werden afgeslacht. Bij veel
    manschappen was er woede en frustratie omdat ze niets mochten ondernemen
    en tijdens de ontknoping van de film worden die gevoelens uitgeleefd.

    Three Kings wordt soms vergeleken met Kelly's Heroes, met M.A.S.H. of Catch 22.
    Dat zijn valabele vergelijkingen. De humor is bijtend en droog en niemand knipoogt
    naar de camera, er zijn goddank geen inside jokes. Het wordt allemaal opgediend met
    een uitgestreken gezicht.



    Om uw zin te krijgen, hebt u ook een robbertje moeten knokken met de
    producerende studio, Warner Bros.
    George Clooney: De simpelste en beste manier om een film gemaakt te krijgen die
    een studio niet echt wil maken, is je vraagprijs laten zakken. Ik had deals met Warner
    Brothers voor diverse projecten. Maar ik wou absoluut Three Kings doen en was bereid
    mijn salaris in te krimpen, om zodoende tot een budget te komen dat voor de studio aan-
    vaardbaar was om zijn geld terug te winnen.

    Enkele weken voor de opnamen zouden beginnen, belegde co-voorzitter Terry Semel
    van Warner Brothers een vrij geheime vergadering, die hij me vroeg bij te wonen.
    Bijna niemand wist van die meeting: zelfs regisseur David O. Russell was niet
    gevraagd. De Warnertop was ongerust door de veranderingen in het politieke klimaat:
    Planet Hollywood was gebombardeerd, er kwam een omstreden film in omloop,
    The Siege, waarvan men verwachtte dat hij voor opschudding bij de Arabische gemeen-
    schap zou zorgen. De koorts was aan het stijgen en daar zat Warner met een potentieel
    controversiële film die absoluut niet typisch was voor de productie van deze studio. Ze
    waren nerveus.

    Terry Semel gaf me drie opties: we geven de film terug aan de regisseur en hij gaat
    bij een andere studio aankloppen; we stellen de opnamen zes maanden uit en zien hoe het
    klimaat evolueert; we vragen David O. Russell om het script drastisch te herschrijven.
    David heeft dat laatste ook gedaan: hij gaf ze een versie die een pure actiefilm was, een
    vreselijk script, niet zijn schuld: hij deed gewoon wat hem werd gevraagd.

    Terwijl ik in de zomer van 1998 op het filmfestival van Venetië zat voor Out of Sight,
    schreef ik Terry een brief met al mijn bezwaren tegen deze nieuwe versie. Ik zei hem ook
    dat ik niet geloofde dat het maken van die film ons leven in gevaar bracht. Mocht dit toch
    het geval zijn, dan was het nog een reden te meer om de film te maken. Het is alsof iemand
    dreigt: als je durft opdagen ga je eraan. Dan moet je wel komen opdagen, zoniet geef je je
    gewonnen.

    Ik schreef Terry ook dat het mijn taak was om het script te beschermen. Zonder dit script,
    was er voor mij van de film geen sprake meer. Indien hij als baas van Time Warner voor
    zijn duizenden werknemers vreesde, dan moest hij maar de stekker uittrekken. Het was
    een beetje een schaakspel. Maar het resultaat was dat ik mijn zin kreeg. Het geweldige is
    dat ze ons uiteindelijk de film hebben laten maken zoals wij het zagen en dat Warner ons
    door dik en dun is blijven steunen.

    ©Armando Gallo/Retna Ltd.

    Op de set van 'Three Kings' maakte u flink ruzie met David O. Russell.
    George Clooney: Ja, we hebben stevig gevochten. Maar het kwam altijd de film ten goede,
    het had niks met onze ego's te maken. Dit is gewoon een film die aanzet tot uitgesproken
    opinies. Ruzie maken hoort bij het creatief proces - en dan nog eens vijf maanden
    in de woestijn van Arizona! Er waren meningsverschillen waar ik plezier aan beleefde.
    We hebben nooit op elkaars gezicht geslagen. Ik zou trouwens niet durven: heb je David al
    gezien: zo'n klein kereltje!


    Nog altijd geïnteresseerd in romantische komedies?
    George Clooney: Ja, als het script ook wat meer biedt. Out of Sight was een geweldige
    romantische komedie omdat er meer achter zit. De film eindigt niet zoals het hoort,
    speelt met de conventies, maar wordt toch voortgestuwd door de romantiek.

    Doorgaans zijn romantische blijspelen totaal voorspelbaar. Neem nu One Fine Day, een
    prima film, daar niet van, maar we weten altijd precies wat er gaat gebeuren. Dat is het
    vervelende aan klassieke romantische komedies. Voor mij is het niet voldoende dat je
    duimt voor twee aardige mensen en hoopt dat ze alle obstakels overwinnen zodat ze
    eindelijk in elkaars armen kunnen vallen. Het is een heel moeilijk genre om nu nog
    te beoefenen. Ik denk dat het maar echt werkt en boeit als je het combineert met iets
    anders, zoals Jerry Maguire.


    De scènes met Jennifer Lopez in 'Out of Sight' waren echt erotisch en
    sprankelend. Wat deden jullie om het zo goed te doen klikken?
    George Clooney: Sorry dat ik je moet ontgoochelen: ook hier lag het gewoon aan het
    script. Je kunt zoiets niet plannen, je kunt niet proberen te acteren dat het vonkt
    tussen twee acteurs. Op toneel kan je twee acteurs dezelfde scène zien doen, en drie
    van de tien avonden is het pure magie, de andere zeven avonden zakt het als een
    pudding in elkaar. Hoe komt dat? Het aardige bij een film is dat je een scène vele
    keren kunt opnemen om er de beste momenten uit te kiezen. Out of Sight was een
    prima script, Steven Soderbergh is een briljant regisseur en Jennifer is een uitstekende
    actrice. Het kwam allemaal samen in een goed verteld verhaal.





     







     




































    29-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    28-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ed Harris over zijn bijdrage aan The Way Back.

    Op 28 november 2010 is Ed Harris 60 jaar geworden, maar als het aan de acteur
    zelf ligt is het einde van zijn werkende leven nog lang niet in zicht. “Ik houd van
    het vak en ik hoop er zeker nog twintig jaar van te genieten”, zegt de acteur die
    sinds woensdag 26 januari in The Way Back te zien is.

    Ed Harris

    Harris beseft dat je als acteur niet altijd in de positie bent om je vol passie op een
    rol te storten. Soms neem je een rol aan omdat er gewoonweg brood op de plank
    moet komen. “Je kunt in de positie komen dat je al een tijdje niet gewerkt hebt en
    je een bepaald bedrag aan dollars geboden wordt om vijf dagen voor een film te
    werken”, legt hij uit. “Dan zeg je: ‘Ja, ik heb het geld nodig’. Hopelijk vind je dan
    nog iets interessants in het verhaal. Je rationaliseert het voor jezelf, je geeft gewoon
    toe dat het een klus is die je doet voor de toekomst van je gezin.
    Maar zelfs als je iets doet dat vooral om entertainment en een beetje geld verdienen
    draait, is het nog steeds een leerzame ervaring om voor de camera te staan.”

    Gelukkig was The Way Back niet zo’n klus, Ed Harris deed simpelweg mee omdat
    hij weer met regisseur Peter Weir wilde werken. “Ik had al met hem gewerkt aan
    The Truman Show twaalf jaar geleden”, vertelt Harris, “en sindsdien heb ik zitten
    hopen dat er een kans zou komen om weer met hem te werken. Hij is de meest door-
    tastende, toegewijde filmmaker die ik ken.”


    Jim Sturgess, Colin Farrell en Ed Harris in 'The Way Back'

    Maar ook het verhaal over een groepje gevangenen dat in 1940 uit een Russisch straf-
    kamp ontsnapt en te voet duizenden kilometers vlucht, sprak Harris al snel aan.
    “Hoe meer ik betrokken raakte bij het verhaal en de periode, hoe enthousiaster ik ook
    daarover werd.”
    Zelfs de ontberingen die zijn bijna 60 jaar oude lichaam tijdens de opnames moest door-
    staan, onderging hij met liefde. “Ik heb echt een goed gevoel over mijn bijdrage aan deze
    film, ik was er goed op voorbereid, mentaal, fysiek en emotioneel. 
    Ik heb veel fysiek werk gedaan voordat ik daar naartoe ging, ik ben zo mager geworden
    als mijn lichaam toeliet, ik was erg gedisciplineerd.” 

    Ed Harris regisseerde tot nog toe twee films: Pollock, over de Amerikaanse schilder
    Jackson Pollock en de western Appaloosa. Hij zegt uit te kijken naar een mooie gelegen-
    heid om opnieuw in de regisseursstoel plaats te nemen. “Ik heb al wat projecten bekeken,
    maar het gaat mij niet om regisseren om het regisseren. Ik wil wel iets vinden waar ik echt
    bevlogen van raak.”

    28-01-2011 om 16:46 geschreven door Patje007


    27-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dossier wereldsterren: deel 14: interview met Jennifer Garner.
    Ze stond haar mannetje in de spyfi-serie 'Alias', zwaaide met dolken als super-
    heldin Elektra en in de politieke actiethriller 'The Kingdom' duikt ze nu het mijnen-
    veld van het Midden-Oosten in. Jennifer Garner over testosteron, goede Arabieren
    en haar wederhelft Ben Affleck. 'Ik ben de domste thuis.'

    Jennifer Garner

    Sexy, elegant en timide: op het eerste gezicht heeft Jennifer Garner (38) weinig gemeen
    met de stoere meiden die ze de jongste jaren op het grote én het kleine scherm vertolkte
    In Alias bijvoorbeeld, de populaire spionageserie waarvoor ze een Golden Globe won.
    Of in de superheldenfilms Daredevil en Elektra, waarin ze in bloedrode latexpakjes
    rondhost. En ook in The Kingdom, een politieke actiethriller uit 2007 waarin ze samen
    met drie mannelijke collega's (Jamie Foxx, Chris Cooper en Jason Bateman) een elite-
    eenheid van de FBI vormt die naar Saudi-Arabië wordt gestuurd na een bloedige terreur-
    aanslag op Amerikaanse doelwitten.

    Haar officiële rol binnen het team is die van forensisch experte, al mag Garner
    vooral in combatoufit door het ziedend hete woestijnzand ploegen en er een paar kratten
    kogels doorheen jagen in de klopjacht op de daders. Subtiel of complex kon je deze
    energieke genrefilm niet meteen noemen en ondanks de realistische look en het
    op dat moment actuele thema richtten regisseur Peter Berg en producent Michael Mann
    zich duidelijk meer op de boxoffice dan op de assemblee van de VN. 'Het was in de eerste
    plaats een actiefilm', geeft Garner grif toe. 'Maar daarom is het nog géén Team America.
    De film stelt kritische vragen bij het geweld en brengt zowel Arabieren als Amerikanen op
    een genuanceerde manier in beeld.'



    Had je deze film ook gemaakt zonder Michael Mann als producent, Peter Berg
    als regisseur en Jamie Foxx als leading man?
    Jennifer Garner:
    Goeie vraag. Ik geef toe dat met hen kunnen werken de hoofdreden
    was waarom ik heb toegehapt, maar ik vond het scenario (van Matthew Michael
    Carnahan, de jonge scenarist die ook 'Lions for Lambs' heeft geschreven, het politieke
    drama van Robert Redford) ook meeslepend en beangstigend tegelijk. Het is géén
    propaganda of nationalistische flauwekul, hoewel ik aan je gezicht merk dat je het niet
    met me eens bent (lacht).


    Subtiel gaat het er toch ook niet toe? Het gaat over vier FBI-agenten die een
    terreurnetwerk oprollen en daarbij minstens honderd Saudi's neermaaien die
    die terroristen blijkbaar niet kunnen of willen vatten.
    Jennifer Garner: Het verhaal wordt inderdaad verteld vanuit Amerikaans perspectief.
    Maar de Arabische personages zijn zeker geen karikaturen. Heel wat stereotiepen
    zoals die de jongste jaren door Hollywood werden opgevoerd, worden zelfs resoluut
    doorbroken. In zekere zin biedt The Kingdom een antwoord op het ongenuanceerde
    beeld dat de Amerikaanse media sinds 9/11 ophangen van de islamitische wereld.
    Daarin is het altijd 'de goeie blanke westerlingen' tegen 'die gemene bruine Arabieren'.
    De echte held van deze film is zelfs een Arabier: de Saudische officier die de
    Amerikanen helpt om de terroristen te pakken en daar het leven bij inschiet, maar die
    verder als een gewone huisvader wordt neergezet die zijn kinderen niet wil zien op-
    groeien in een wereld van haat en geweld. Niet elke Arabier is een fanaticus die
    bommen wil gooien op de VS: daar mocht het Amerikaanse publiek wel eens aan
    worden herinnerd.

     Jennifer Garner, Peter Berg in
    Scène uit The Kingdom

    Hoe was het om geregisseerd te worden door Peter Berg, die zelf ook acteur
    is?
    Jennifer Garner:
    Geweldig. Peter is hyperenergiek en plaatst je voortdurend
    voor verrassingen. Hij laat ook drie camera's tegelijk draaien.
    Die documentaire, handbewogen stijl van hem - waarbij de cameramannen
    voortdurend in je nek zitten - dwingt je in elk geval om steeds alert te blijven.
    Heel wat scènes kwamen al improviserend tot stand, en je wist nooit of je in
    beeld was of niet, wat het realisme geweldig de hoogte injaagt. Om dat te durven,
    moet je echter een hele goeie acteursregisseur zijn.


    En een goeie actieregisseur. Net als in 'Alias' en 'Elektra' had je weer een
    fysiek veeleisende rol.
    Jennifer Garner: Eigenlijk viel dat nog mee. Met uitzondering van die ene
    lange actiescène waarin mijn personage wellicht voor het eerst in haar carrière
    onder vuur komt te liggen. Ze reageert daarin dan ook puur instinctief en uit
    overlevingsdrang. En zo hebben we die scène ook gedraaid: Peter joeg ons
    letterlijk de set op met drie cameramannen achter ons aan. Niet dat ik niet gebrieft
    was of geen fysieke training gevolgd had, maar het was in elk geval stukken
    gevaarlijker dan de actiescènes in Alias. Daarin werd alles tot in het kleinste detail
    georkestreerd. Hier waren Peters instructies gewoon: 'Men probeert je te vermoorden.
    Just don't let them. ' (lacht).

     Jennifer Garner, Mark Waters in

    Er is ook een stuntman gesneuveld, hoorde ik.
    Jennifer Garner:
    Helaas. Een dom ongeval. Ik was er zelf niet bij die dag, maar
    na dat voorval hebben we gezegd: 'Laten we er een goeie film van maken, alleen al
    als eerbetoon aan die knul.' Als ik die laatste scène zie, waarin hij is omgekomen,
    krijg ik nog altijd een krop in de keel.


    Ben je niet bang dat je getypecast wordt als de stoere meid?
    Jennifer Garner: Nee. Ik krijg ook romantische en komische rollen aangeboden,
    maar actie is gewoon iets wat ik dolgraag doe. Ik hou privé ook van kickboxen en
    powertraining. Misschien heb ik gewoon een teveel aan testosteron (lacht).

     Jennifer Garner, Rob Bowman in
    Jennifer Garner in Elektra

    Over testosteron gesproken. Je bent zo ongeveer de enige vrouw in de
    film. Heb je veel bijgeleerd over de manier waarop vrouwen in de Arabische
    wereld worden behandeld?
    Jennifer Garner:
    Een van de leukste dingen aan acteren is dat je voortdurend
    nieuwe dingen bijleert over andere werelden en culturen.    
    Voor deze film heb ik met verschillende FBI-vrouwen gesproken die in het Midden-
    Oosten hebben gewoond en gewerkt. Wat eten ze ginds als ontbijt? Wanneer
    moeten moslims bidden? Welke kleren moet je dragen? Hoe gaan Saudi's om met
    vrouwen? Met de antwoorden op die vragen heb ik mijn personage zo realistisch
    mogelijk ingevuld, ook al ben ik zelf niet in Saudi-Arabië geweest en hebben we
    de film opgenomen in Arizona en Abu Dhabi.
    Dat ik geen make-up of blitse broeken draag en altijd lolly's bij me heb om aan de
    kinderen te geven, zijn bijvoorbeeld concrete dingetjes die ik uit die research heb
    overgenomen. En ook van mijn echtgenoot, die een Midden-Oostenexpert is, heb
    ik heel veel opgestoken.


    Ben Affleck is een Midden-Oostenexpert?
    Jennifer Garner: Ben heeft Midden-Oostenstudies gevolgd aan de universiteit
    (waar hij het na één jaar al voor bekeken hield) en me met heel veel geduld uit-
    gelegd hoe dat nu ook alweer zat met soennieten, sjiieten, Koerden en noem
    maar op. Ik heb ondertussen dus ook geleerd dat ik de domste ben thuis (lacht).

     Jennifer Garner in

    Jullie hebben een dochtertje. Was het niet moeilijk om naar zijn regiedebuut
    'Gone Baby Gone' te kijken, een donker drama over de ontvoering van een
    piepjong meisje?
    Jennifer Garner:
    Zeker. En daarom wilde hij ook absoluut de juiste toon treffen.
    Hij wist dat het een loodzwaar onderwerp was waaruit je zeker geen enter-
    tainment kon puren. Het moest intens, spannend en cathartisch tegelijk zijn.
    Hij heeft het zichzelf dus niet makkelijk gemaakt, maar toen hij de eerste, lovende
    reacties hoorde, viel er een enorme druk van zijn schouders. Soms dacht ik wel
    eens: 'Hoe kan hij daar nu in vredesnaam een film over maken? Hij is zelf pas
    vader geworden en moet dus wel een psychopaat zijn.' Maar toen ik het resultaat
    zag, was ik heel trots en tevreden.


    De jongste jaren was hij ook de pispaal van Hollywood. Zette dat extra druk
    op jullie huwelijk?
    Jennifer Garner: He had a tough break. Maar het is nooit zo erg geweest dat hij
    geen opdrachten meer kreeg of voortdurend op de sofa lag te huilen. Op een gegeven
    moment heeft hij gewoon besloten kritischer te zijn en alleen nog de films te doen die
    hem ook écht interesseerden.
    Hij heeft ook geleerd om meer aan zichzelf te denken. Als acteur sta je soms onder
    enorme druk van je entourage. In die zin dat je een bedrijf op jezelf bent en verschillende
    mensen moet onderhouden: een manager, een bodyguard, een oppas, noem maar op.
    Dan neem je soms dingen aan voor het geld, met alle gevolgen van dien.

     Jennifer Garner, Victor Garber in
    Scène uit Alias

    Mis je 'Alias', de succesreeks waarmee je 5 jaar geleden bent gestopt?
    Jennifer Garner:
    Absoluut. But I've got so much stuff going on. Wat ik vooral
    mis, naast de crew die echt familie was geworden, is de directheid en de
    continuïteit van tv. Je werkt aan een episode en een paar weken later kan je het
    resultaat al zien. En dat wekelijks gedurende drie, vier maanden per jaar.
    Een film komt meestal maar een half jaar na de opnames uit en meer dan twee
    per jaar kun je er niet maken. Anderzijds is het ook onmogelijk geworden om nog
    aan dat Alias-tempo te werken, zeker sinds ik moeder geworden ben en een eigen
    productiemaatschappij heb opgericht.


    Waarom heb je die opgericht?
    Jennifer Garner: Omdat ik mijn leven onder controle wil hebben. Da's extra
    belangrijk nu ik een gezin heb. Ik wil niet langer afhankelijk zijn van managers.
    Ik wil zelf projecten opstarten en mijn eigen films kiezen. If I want to be a mother,
    I gotta be a big girl.

    ©Kevin Mazur/WireImage.com

    Volgende week, filmfreaks, kunnen jullie op mijn blog een interview lezen met
    Forest Whitaker, die we vooral kennen uit films als Street Kings, Vantage Point
    en The Last King of Scotland.







    27-01-2011 om 12:50 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donald Sutherland onthult ster op Hollywood Walk of Fame.
    De 75-jarige acteur Donald Sutherland heeft woensdag zijn ster op de Hollywood
    Walk of Fame onthuld. De Amerikaanse acteur is de 2.430ste persoonlijkheid die
    in de bloemetjes wordt gezet op de wereldberoemde boulevard. Donalds ster ligt
    naast die van zijn zoon, "24"-acteur Kiefer Sutherland.
    Zoon Kiefer woonde de plechtigheid niet bij wegens werkverplichtingen.



    "Dit is veel beter dan een steen op een kerkhof. Deze kan ik zelf komen bewonderen",
    aldus papa Sutherland in zijn speech.

    Acteur Colin Farrell kwam wel opdagen. Hij speelde ooit samen met de oude Sutherland
    in 'Horrible Bosses'. Farrell las wat warme woorden voor van Kiefer. "Ik wilde er graag bij
    zijn, zodat ik je kan vertellen hoe trots ik ben dat jij mijn vader bent."

    Donald Sutherland is in ruim 150 films te zien. Tot twee keer toe won hij een Golden Globe.



    27-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    26-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen: deel 14 in de reeks interviews met wereldsterren: Jennifer Garner.

    Jennifer Garner

    26-01-2011 om 15:20 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Peter Weir naar aanleiding van de release van 'The Way Back'.

    In The Way Back wordt het (min of meer) waargebeurde verhaal verteld van
    een groep gevangenen van diverse origine die, anno 1941, een ontsnappings-
    poging onderneemt uit een Russisch strafkamp. Dat blijkt relatief makkelijk,
    maar dan begint het pas: de duizenden kilometers lange tocht door Siberië, de
    Gobiwoestijn, de Himalaya, om pas in 1942 in de Britse kolonie India te
    arriveren. Een overlevingstocht om u tegen te zeggen.

    De Australische scenarist-regisseur Peter Weir (°1944) werd wereldberoemd
    met films als Witness, Dead Poets Society en The Truman Show maar heeft
    inmiddels ook een stevige reputatie opgebouwd als de maker van oorlogs- en
    avonturenfilms, zoals Gallipoli, The Year of Living Dangerously, The Mosquito
    Coast en Master and Commander.
    Voor zijn nieuwe film The Way Back liet hij zich inspireren door het boek The
    Long Walk: The True Story of a Trek to Freedom van de Poolse luitenant
    Slavomir Rawicz.

    ©Jean-Paul Aussenard/WireImage.com
    Peter Weir

    Laat ons maar meteen met de onvermijdelijke vraag beginnen: hoe waarheids-
    getrouw is de 'true story' van Slavomir Rawicz?

    Peter Weir: Toen ik het boek las, was ik er meteen weg van. En ik liet dat meteen
    ook weten aan producente Joni Leven. 'Wat een verhaal!', zei ik.
    'En het is nog waar-gebeurd ook!' Haar reactie was: 'Wel... er bestaat nogal wat
    controverse rond.'
    Sinds het boek in 1956 gepubliceerd werd, was er namelijk twijfel gerezen over het
    feit of Rawicz wel aan die overlevingstocht had deelgenomen.
    De BBC had documenten ontdekt waaruit moest blijken dat Rawicz nooit ontsnapt
    was, maar in 1942 zou vrijgekomen zijn na een algemene amnestie. 'Dan kan ik deze
    film niet maken', was mijn conclusie.
    Maar ik vond het zó jammer. 'Heeft die lange mars toch echt plaatsgevonden?',
    probeerde ik nog. 'Ik geloof het wel', was haar voorzichtige antwoord. Ik heb toen
    gezegd: 'Als we vanuit onafhankelijke hoek bevestiging van die mars kunnen krijgen
    en als ik het verhaal mag fictionaliseren, dan wil ik het toch nog doen.' En zo is het
    gegaan.

    Als film is The Way Back dus niet 'gebaseerd op' maar 'geïnspireerd door' het boek
    The Long Walk. Ik voel mij trouwens comfortabeler bij fictie. Daardoor voelde ik mij
    ook vrij om het einde te veranderen, als een manier om The Long Walk nog langer te
    maken, want het verhaal van de film eindigt niet in 1956, het jaar waarin het boek
    gepubliceerd werd.
    Met dat nieuwe einde wil ik ook duidelijk maken dat voor veel Oost-Europeanen de
    Tweede Wereldoorlog niet echt geëindigd was in 1945, maar pas in 1989, met de val
    van de Berlijnse Muur.


    De film brengt het relaas van een epische overlevingstocht. Was het vooral dat
    survival-aspect dat u aansprak?

    Peter Weir: Ik heb graag dat een verhaal zijn eigen metafoor in zich draagt. Ik ben
    geen priester, geen sociaal werker of propagandist.
    Ik kan als filmmaker niet beginnen met een bepaalde thesis en die dan illustreren.
    Ik ben een verhalenverteller van de oude stempel. Iemand die rond het kampvuur
    verhalen doorgeeft over de stam en over wat ons aan de gang houdt.
    In dit verhaal gaat het om een tocht en dat is op zichzelf al een van de oudste meta-
    foren: de levensreis. Overleven in een stad is al moeilijk genoeg, en dan zie je de
    extreme druk waaraan die personages in die verschillende natuurlijke omgevingen
    blootgesteld werden. Waarom houden ze vol? Waarom willen ze absoluut overleven?

    In het geval van de Poolse officier Janusz (rol van Jim Sturgess) is het duidelijk: hij is
    in dat strafkamp terechtgekomen op beschuldiging van spionage, na een valse aanklacht
    die aan zijn vrouw onttrokken werd door foltering. Janusz wil ontsnappen en naar huis
    terugkeren om zijn vrouw te vergeven, om een einde te kunnen maken aan de vreselijke
    schuldgevoelens waaronder ze ongetwijfeld gebukt gaat. Janusz wordt niet gedreven
    door wraak maar door de wil om vergiffenis te schenken.

    ©Newmarket Films
    Ed Harris en Colin Farrell in The Way Back

    U hebt ook nog kunnen spreken met echte overlevenden.
    Peter Weir
    : Ja, en daar hebben we heel wat van opgestoken in verband met de
    menselijke natuur. Het was fascinerend om die mensen te horen praten over hun
    ervaringen. Dat was onvergetelijk. En dat heeft ook een grote invloed gehad op
    de film. Het heeft ons geholpen om zoveel mogelijk Hollywoodachtige scènes
    achterwege te laten.
    Alles wat ik in de film laat zien, inclusief de dialogen, komt ergens vandaan.
    Ik kan voor alles terugschakelen naar een specifieke bron, of die nu uit die
    gesprekken komt of uit een of ander boek, want ik heb voor The Way Back ook
    veel literatuur doorgenomen.


    Omdat de periode en locaties van The Way Back niet echt tot uw Australische
    achtergrond behoren?
    Peter Weir
    : Australiër met Schotse voorouders. (lacht) Maar het klopt.
    In Australië hebben we veel jonge mannen naar allerlei oorlogen zien vertrekken en
    weten sneuvelen. Maar als land hebben we geen ervaring met bombardementen,
    massale hongersnood, invasies... althans niet in de Europese nederzettingen.
    En als je dan in Europa komt, voel je het gewicht van de geschiedenis.
    En je beseft dat die mensen uit Oost-Europa totaal andere levens geleid hebben. Hoe
    zij en hun kinderen geleden hebben onder regeringen in Sovjetstijl. Ze hebben hongers-
    noden gekend, familieleden weten executeren, hebben soms hun kinderen moeten
    begraven. En dus komt steeds weer diezelfde vraag terug: wat hield hen overeind?
    Maar ze waren natuurlijk niet allemaal even inspirerend als Janusz. Auteur Primo Levi
    heeft dat zeer mooi weergegeven in Se questo è un uomo, zijn verslag over het jaar dat
    hij doorgebracht heeft in Auschwitz. Daarin beschrijft hij hoe de meeste mensen alleen
    met zichzelf begaan zijn. Om te kunnen overleven. Maar er waren ook opmerkelijke
    mensen die, ook al stierven ze of werden ze vermoord, heel inspirerend waren.

    ©Newmarket Films
    Colin Farrell

    De personages ontsnappen uit het strafkamp, maar dat aspect staat niet
    centraal in de film. Het is vooral de overlevingstocht die u interesseerde?
    Peter Weir
    : Door de nadruk te leggen op de ontsnapping zou dit een andere film
    geworden zijn.
    Er is zeker niets mis met 'prison break'-films waarin vooral aandacht besteed wordt
    aan de voorbereiding van zo'n ontsnapping. Maar zoals de kampcommandant in het
    begin van de film terecht laat horen aan een nieuwe lading gedetineerden: 'Siberië is
    jullie gevangenis.' Een gevangenis van miljoenen vierkante kilometer.
    Die Russische kampen waren misschien wel minder efficiënt dan de Duitse, en men
    kon er wellicht makkelijker ontsnappen, maar wat dan?
    Die kampen lagen zo geïsoleerd! Als je toch in een of ander dorp zou geraken, dan
    werd je meteen opgepakt, want daar kregen de inwoners een vergoeding voor.

    ©Newmarket Films
    Saoirse Ronan in The Way Back

    De typische beelden van bewakers die met honden achter ontsnapte
    gevangenen aanzitten, hoeft men hier evenmin te verwachten?
    Peter Weir
    : We hebben dat soort scènes al zo vaak gezien! Ik wilde het fris
    houden. Hoe? Door het zo simpel mogelijk te houden en zoveel mogelijk van die
    typische 'cliffhanger'-situaties weg te laten en het toch spannend te houden.
    Dus in plaats van hen door bewakers te laten achtervolgen, is er nu de sequentie
    waarin ze achternagezeten worden door... een zwerm muggen. Dat heeft niemand
    eerder gedaan. (lacht) Maar iedereen die tijdens de lente of de zomer ooit in Siberië
    is geweest, zal je kunnen vertellen dat die muggen verschrikkelijk zijn.

    26-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    25-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'The Way Back'.
    The Way Back

    The Way Back speelt vanaf 26 januari 2011 in de Kinepolis-bioscopen


    Regie:   Peter Weir
    Cast:    Jim Sturgess,
                Colin Farrell,
                Ed Harris
    Genre:  Drama
    Duur:    131 minuten

    25-01-2011 om 13:05 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oscarnominaties bekendgemaakt.

    Vandaag zijn in Los Angeles de Oscarnominaties bekend gemaakt. Het Britse
    The King's Speech van Tom Hooper en The Social Network van David Fincher
    zijn met respectievelijk twaalf en acht nominaties op papier de grote favorieten.

    ©Columbia Pictures
    Scène uit The Social Network

    De uitreiking van de 83ste Academy Awards leek een klassieke tweestrijd te gaan
    worden tussen The Social Network (winnaar 4 Golden Globes) en The King's Speech
    (winnaar publieksprijs Toronto). De films zijn beiden genomineerd in haast alle
    belangrijke categorieën: beste film, beste regie, beste scenario en beste mannelijke
    hoofdrol.

    ©The Weinstein Company
    Colin Firth in The King's Speech

    True Grit van de gebroeders Coen doet het met tien nominaties (eveneens in haast alle
    belangrijke categorieën) nog net iets beter dan grote favoriet The Social Network, maar
    geldt onder kenners niet als een serieuze kanshebber voor de hoofdprijs.

    De Oscars worden uitgereikt op 27 februari in het Kodak Theatre in Hollywood. Het gala
    wordt dit jaar gepresenteerd door acteurs James Franco en Anne Hathaway.

    Academy Awards Winners - 1927 to present









    Beste film:

    127 Hours (2010)
    Black Swan (2010)
    The Fighter (2010)
    Inception (2010)
    The Kids Are All Right (2010)
    The King's Speech (2010)
    The Social Network (2010)
    Toy Story 3 (2010)
    True Grit (2010)
    Winter's Bone (2010)


    Beste regie

    Darren Aronofsky for Black Swan (2010)
    Ethan Coen, Joel Coen for True Grit (2010)
    David Fincher for The Social Network (2010)
    Tom Hooper for The King's Speech (2010)
    David O. Russell for The Fighter (2010)


    Beste mannelijke hoofdrol

    Javier Bardem for Biutiful (2010)
    Jeff Bridges for True Grit (2010)
    Jesse Eisenberg for The Social Network (2010)
    Colin Firth for The King's Speech (2010)
    James Franco for 127 Hours (2010)


    Beste vrouwelijke hoofdrol

    Annette Bening for The Kids Are All Right (2010)
    Nicole Kidman for Rabbit Hole (2010)
    Jennifer Lawrence for Winter's Bone (2010)
    Natalie Portman for Black Swan (2010)
    Michelle Williams for Blue Valentine (2010)


    Beste mannelijke bijrol

    Christian Bale for The Fighter (2010)
    John Hawkes for Winter's Bone (2010)
    Jeremy Renner for The Town (2010)
    Mark Ruffalo for The Kids Are All Right (2010)
    Geoffrey Rush for The King's Speech (2010)


    Beste vrouwelijke bijrol

    Amy Adams for The Fighter (2010)
    Helena Bonham Carter for The King's Speech (2010)
    Melissa Leo for The Fighter (2010)
    Hailee Steinfeld for True Grit (2010)
    Jacki Weaver for Animal Kingdom (2010)


    Beste scenario (origineel):

    Another Year: Mike Leigh
    The Fighter: Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson
    Inception: Christopher Nolan
    The Kids Are All Right: Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg
    The King's Speech: David Seidler


    Beste scenario (gebaseerd op een eerder werk):

    127 Hours: Danny Boyle, Simon Beaufoy
    Toy Story 3: Michael Arndt, John Lasseter, Andrew Stanton, Lee Unkrich
    True Grit: Joel Coen, Ethan Coen
    Winter's Bone: Debra Granik, Anne Rosellini


    Best animatiefilm

    How to Train Your Dragon
    L'illusionniste
    Toy Story 3


    Beste niet-Engelstalige film

    Biutiful: Alejandro González Iñárritu(Mexico)
    Kynodontas: Giorgos Lanthimos(Greece)
    Hævnen: Susanne Bier(Denmark)
    Incendies: Denis Villeneuve(Canada)
    Hors-la-loi: Rachid Bouchareb(Algeria)

    25-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007




    Foto

            ACTEURS/
         ACTRICES

    Foto

  • Andy Garcia

    Foto

  • Charlize Theron

    Foto

  • Robert De Niro

    Foto

  • Sharon Stone

    Foto

  • Al Pacino

    Foto

  • Julia Roberts

    Foto

  • Johnny Depp

    Foto

  • Sandra Bullock

    Foto

  • Christian Bale

    Foto

  • Gwyneth Paltrow

    Foto

  • Denzel Washington

    Foto

  • Nicole Kidman

    Foto

  • Jack Nicholson

    Foto

  • Halle Berry

    Foto

  • Tom Cruise

    Foto

  • Ashley Judd

    Foto

  • Nicolas Cage

    Foto

  • Michelle Pfeiffer

    Foto

  • Michael Douglas

    Foto

  • Meryl Streep

    Foto

  • Tom Hanks

    Foto

  • Angelina Jolie

    Foto

  • Matt Damon

    Foto

  • Jodie Foster

    Foto

  • Daniel Day-Lewis

    Foto

  • Kim Basinger

    Foto

  • Edward Norton

    Foto

  • Renée Zellweger

    Foto

  • Ed Harris

    Foto

  • Helen Hunt

    Foto

  • Russell Crowe

    Foto

  • Cameron Diaz

    Foto

  • John Travolta

    Foto

  • Cate Blanchett

    Foto

  • Mel Gibson

    Foto

  • Demi Moore

    Foto

  • Brad Pitt

    Foto

  • Natalie Portman

    Foto

  • Clint Eastwood

    Foto

  • Scarlett Johansson

    Foto

  • James Franco

    Foto

  • Eva Mendes

    Foto

  • George Clooney

    Foto

  • Keira Knightley

    Foto

  • Richard Gere

    Foto

  • Rebecca Romijn

    Foto

  • Mark Wahlberg

    Foto

  • Diane Lane

    Foto

  • Colin Farrell

    Foto

  • Hilary Swank

    Foto

  • Leonardo DiCaprio

    Foto

  • Jessica Alba

    Foto

  • Gene Hackman

    Foto

  • Megan Fox

    Foto

  • Bruce Willis

    Foto

  • Jennifer Connelly

    Foto

  • Samuel L. Jackson

    Foto

  • Reese Witherspoon

    Foto

  • Will Smith

    Foto

  • Jennifer Garner

    Foto

  • Pierce Brosnan

    Foto

  • Naomi Watts

    Foto

  • Sean Penn

    Foto

  • Famke Janssen

    Foto

  • Harrison Ford

    Foto

  • Uma Thurman

    Foto

  • Kevin Bacon

    Foto

  • Julianne Moore

    Foto

  • James Woods

    Foto

  • Catherine Zeta-Jones

    Foto

  • Jason Statham

    Foto

  • Kate Winslet

    Foto

  • Alec Baldwin

    Foto

  • Penélope Cruz

    Foto

  • Hugh Jackman

    Foto

  • Kate Beckinsale

    Foto

  • Paul Newman

    Foto

  • Madeleine Stowe

    Foto

  • Jude Law

    Foto

  • Jennifer Lopez

    Foto

  • Marlon Brando

    Foto


    Foto

  • Orlando Bloom

    Foto

  • Salma Hayek

    Foto

  • Sean Connery

    Foto

  • Denise Richards

    Foto

  • Clive Owen

    Foto

  • Vera Farmiga

    Foto

  • Keanu Reeves

    Foto

  • Carrie-Anne Moss

    Foto

  • Matt Dillon

    Foto

  • Liv Tyler

    Foto

  • Joaquin Phoenix

    Foto

  • Rebecca De Mornay

    Foto

  • Michael Madsen

    Foto

  • Rachel Weisz

    Foto

  • John Voight

    Foto

  • Sienna Miller

    Foto

  • Sylvester Stallone

    Foto

  • Jessica Biel

    Foto

  • John Malkovich

    Foto

  • Milla Jovovich

    Foto

  • Kevin Costner

    Foto

  • Anne Hathaway

    Foto

  • Ray Liotta

    Foto

  • Diane Kruger

    Foto

  • Paul Walker

    Foto

  • Alicia Silverstone

    Foto

  • Anthony Hopkins

    Foto

  • Neve Campbell

    Foto

  • Tim Robbins

    Foto

  • Kirsten Dunst

    Foto

  • Guy Pearce

    Foto

  • Monica Bellucci

    Foto

  • Tommy Lee Jones

    Foto

  • Christina Ricci

    Foto

  • Lee Marvin

    Foto

  • Michelle Rodriguez

    Foto

  • Jamie Foxx

    Foto

  • Carice Van Houten

    Foto

  • Benicio Del Toro

    Foto

  • Elizabeth Banks

    Foto

  • Robert Duvall

    Foto

  • Helena Bonham Carter

    Foto

  • James McAvoy

    Foto

  • Juliette Lewis

    Foto

  • Liam Neeson

    Foto

  • Jennifer Jason Leigh

    Foto

  • Hugh Grant

    Foto

  • Sigourney Weaver

    Foto

  • Viggo Mortensen

    Foto

  • Kristin Scott Thomas

    Foto

  • Ben Kingsley

    Foto

  • Jennifer Aniston

    Foto

  • James Gandolfini

    Foto

  • Sophia Loren

    Foto

  • Mickey Rourke

    Foto

  • Winona Ryder

    Foto

  • Ben Affleck

    Foto

  • Tery Hatcher

    Foto

  • Daniel Craig

    Foto

  • Julia Ormond

    Foto

  • Chazz Palminteri

    Foto

  • Katie Holmes

    Foto

  • Steve Buscemi

    Foto

  • Kate Hudson

    Foto

  • John Cusack

    Foto

  • Jessica Lange

    Foto

  • Joe Pesci

    Foto

  • Mandy Moore

    Foto

  • Nick Nolte

    Foto

  • Kathleen Turner

    Foto

  • Jean Reno

    Foto

  • Robin Wright

    Foto

  • Morgan Freeman

    Foto

  • Rachel McAdams

    Foto

  • Woody Harrelson

    Foto

  • Susan Sarandon

    Foto

  • Forest Whitaker

    Foto

  • Carey Mulligan

    Foto

  • Kiefer Sutherland

    Foto

  • Meg Ryan

    Foto

  • Kevin Spacey

    Foto

  • Mila Kunis

    Foto

  • Billy Bob Thornton

    Foto

  • Andie MacDowell

    Foto

  • Donald Sutherland

    Foto

  • Ellen Barkin

    Foto

  • Harvey Keitel

    Foto

  • Emily Blunt

    Foto

  • Philip Seymour Hoffman

    Foto

  • Mary Elizabeth Mastrantonio

    Foto

  • Adam Sandler

    Foto

  • Frances McDormand

    Foto

  • Eric Bana

    Foto

  • Faye Dunaway

    Foto

  • Ewan McGregor

    Foto

  • Ali MacGraw

    Foto

  • Dustin Hoffman

    Foto

  • Olivia Wilde

    Foto

  • Sean Bean

    Foto

  • Amanda Seyfried

    Foto

  • Robert Redford

    Foto

  • Michelle Williams

    Foto

  • Cuba Gooding Jr.

    Foto

  • Rebecca Hall

    Foto

  • Jeff Bridges

    Foto

  • Zoe Saldana

    Foto

  • Gerard Butler

    Foto

  • Geena Davis

    Foto

  • Owen Wilson

    Foto

  • Maggie Gyllenhaal

    Foto

  • Sam Worthington

    Foto

  • Franka Potente

    Foto

  • Willem Dafoe

    Foto

  • Minnie Driver

    Foto

  • Edward G. Robinson

    Foto

  • Jamie Lee Curtis

    Foto

  • Sydney Poitier

    Foto

  • Maggie Q

    Foto

  • Dennis Hopper

    Foto

  • Michelle Monaghan

    Foto

  • Robin Williams

    Foto

  • Heather Graham

    Foto

  • James Dean

    Foto

  • Judi Dench

    Foto

  • Michael Caine

    Foto

  • Thandie Newton

    Foto

  • Robert Downey Jr.

    Foto

  • Patricia Arquette

    Foto

  • Michael Keaton

    Foto

  • Rosamund Pike

    Foto

  • Jim Carrey

    Foto

  • Sophia Bush

    Foto

  • Don Cheadle

    Foto

  • Gemma Arterton

    Foto

  • Javier Bardem

    Foto

  • Emma Thompson

    Foto

  • Arnold Schwarzenegger

    Foto

  • Evangeline Lilly

    Foto

  • Gregory Peck

    Foto

  • Marion Cotillard

    Foto

  • Omar Sharif

    Foto

  • Gong Li

    Foto

  • Matthew McConaughey

    Foto

  • Veerle Dobbelaere

    Foto

  • Wesley Snipes

    Foto

  • Elizabeth Taylor

    Foto

  • Liev Schreiber

    Foto

  • Melanie Griffith

    Foto

  • Antonio Banderas

    Foto

  • Antje De Boeck

    Foto

  • Kurt Russell

    Foto

  • Lucy Liu

    Foto

  • Val Kilmer

    Foto

  • Grace Kelly

    Foto

  • Tom Selleck

    Foto

  • Connie Nielsen

    Foto

  • Jet Li

    Foto

  • Ursula Andress

    Foto

  • Richard Burton

    Foto

  • Bridget Fonda

    Foto

  • Ben Stiller

    Foto

  • Amanda Peet

    Foto

  • Eric Roberts

    Foto

  • Freida Pinto

    Foto

  • Tom Sizemore

    Foto

  • Emma Stone

    Foto

  • Pete Postlethwaite

    Foto

  • Courteney Cox

    Foto

  • Adrien Brody

    Foto

  • Evan Rachel Wood

    Foto

  • James Caan

    Foto

  • Kelly Macdonald

    Foto

  • James Cromwell

    Foto

  • Laura Linney

    Foto

  • Humphrey Bogart

    Foto

  • Maria Bello

    Foto

  • Jonathan Rhys Meyers

    Foto

  • Marcia Gay Harden

    Foto

  • Josh Brolin

    Foto

  • Melissa George

    Foto

  • Gary Oldman

    Foto

  • Julia Stiles

    Foto

  • Kirk Douglas

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Jeroen Krabbé

    Foto

  • Natalie Wood

    Foto

  • Jan Decleir

    Foto

  • Diane Keaton

    Foto

  • Warren Beatty

    Foto

  • Eva Green

    Foto

  • William H. Macy

    Foto

  • Juliette Binoche

    Foto

  • Vincent Cassel

    Foto

  • Blake Lively

    Foto

  • William Forsythe

    Foto

  • Ashley Greene

    Foto

  • Jeremy Irons

    Foto

  • Kim Novak

    Foto

  • Ryan Reynolds

    Foto

  • Tara Reid

    Foto

  • Casey Affleck

    Foto

  • Amy Adams

    Foto

  • Charles Bronson

    Foto

  • Kristen Bell

    Foto

  • Gary Cooper

    Foto

  • Kristanna Loken

    Foto

  • Dennis Quaid

    Foto

  • Marilyn Monroe

    Foto

  • Ken Watanabe

    Foto

  • Ingrid Bergman

    Foto

  • Ralph Fiennes

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Robert Pattinson

    Foto

  • Kristen Stewart

    Foto

  • Colin Firth

    Foto

  • Kate Bosworth

    Foto

  • John C. Reilly

    Foto

  • Olga Kurylenko

    Foto

  • Dwayne Johnson

    Foto

  • Mary Elizabeth Winstead

    Foto

  • Freddie Prinze Jr.

    Foto

  • Lauren Bacall

    Foto

  • Josh Hartnett

    Foto

  • Vanessa Hudgens

    Foto

  • Ving Rhames

    Foto

  • Keri Russell

    Foto

  • Bill Pullman

    Foto

  • Greta Garbo

    Foto

  • Geoffrey Rush

    Foto

  • Rose McGowan

    Foto

  • Daniel Baldwin

    Foto

  • Vivien Leigh

    Foto

  • Christopher Lee

    Foto

  • Emma Watson

    Foto

  • Billy Chrystal

    Foto

  • Anjelica Huston

    Foto

  • Gary Sinise

    Foto

  • Brigitte Bardot

    Foto

  • Gabriel Byrne

    Foto

  • Rooney Mara

    Foto

  • Paul Bettany

    Foto

  • Anna Kendrick

    Foto

  • Danny De Vito

    Foto

  • Ava Gardner

    Foto

  • Christopher Walken

    Foto

  • Maggie Grace

    Foto

  • John Hurt

    Foto

  • Isabelle Adjani

    Foto

  • Koen De Bouw

    Foto

  • Kelly Brook

    Foto

  • Ashton Kutcher

    Foto

  • Bridget Moynahan

    Foto

  • Burt Reynolds

    Foto

  • Marisa Tomei

    Foto

  • Terrence Howard

    Foto

  • Anna Paquin

    Foto

  • Sam Elliott

    Foto

  • Elisabeth Shue

    Foto

  • Ray Winstone

    Foto

  • Noomi Rapace

    Foto

  • Chris Pine

    Foto

  • January Jones

    Foto

  • Chris Evans

    Foto

  • Jennifer Lawrence

    Foto

  • Channing Tatum

    Foto

  • Kate Mara

    Foto

  • Ryan Gosling

    Foto

  • Kelly Preston

    Foto

  • Bradley Cooper

    Foto

  • Alice Braga

    Foto

  • Paul Giamatti

    Foto

  • Amber Heard

    Foto

  • Aaron Eckhart

    Foto

  • Rose Byrne

    Foto

  • Vin Diesel

    Foto

  • Elsa Pataky

    Foto

  • Tobey Maguire

    Foto

  • Leelee Sobieski

    Foto

           REGISSEURS
    Foto

  • Martin Scorsese

    Foto

  • Francis Ford Coppola

    Foto

  • Alfred Hitchcock

    Foto

  • Michael Mann

    Foto

  • Steven Spielberg

    Foto

  • Ron Howard

    Foto

  • Wolfgang Petersen

    Foto

  • Sergio Leone

    Foto

  • Ridley Scott

    Foto

  • James Cameron

    Foto

  • Stanley Kubrick

    Foto


    Foto

  • Christopher Nolan

    Foto

  • Oliver Stone

    Foto

  • Peter Jackson

    Foto

  • Paul Verhoeven

    Foto

  • John Woo

    Foto

  • Orson Welles

    Foto

  • Jonathan Demme

    Foto

  • Spike Lee

    Foto

  • Joel Schumacher

    Foto

  • Brian De Palma

    Foto

  • Steven Soderbergh

    Foto

  • Paul Greengrass

    Foto

  • Tony Scott

    Foto

  • Sydney Pollack

    Foto

  • Tim Burton

    Foto

  • Paul Haggis

    Foto

  • John Frankenheimer

    Foto

  • Curtis Hanson

    Foto

  • Barry Levinson

    Foto

  • David Fincher

    Foto

  • Robert Zemeckis

    Foto

  • William Friedkin

    Foto

  • George Lucas

    Foto

  • Mike Nichols

    Foto

  • Quentin Tarantino

    Foto

  • John Schlesinger

    Foto

  • Bryan Singer

    Foto

  • Elia Kazan

    Foto

  • Sidney Lumet

    Foto

  • John Ford

    Foto

  • John Cassavetes

    Foto

  • Paul Thomas Anderson

    Foto

  • J.J. Abrams

    Foto

  • Gus Van Sant

    Foto

  • Frank Darabont

    Foto

  • John McTiernan

    Foto

  • Peter Weir

    Foto

  • John Huston

    Foto

  • David Lynch

    Foto

  • Darren Aronofsky

    Foto

  • Stephen Frears

    Foto

  • Edward Zwick

    Foto

  • Kathryn Bigelow

    Foto

  • Kevin Macdonald


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs