Foto
Inhoud blog
  • Vakantie !!!
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 09-2005
    Foto

                 Trailers

  • Man of Steel 19/06/2013
  • Star Trek Into Darkness 05/06/2013
  • Fast & Furious 6 22/05/2013
  • The Great Gatsby 15/05/2013
  • Iron Man 3 24/04/2013
  • Parker 17/04/2013
  • Oblivion 10/04/2013
  • G.I. Joe 2: Retaliation 03/04/2013
    Foto
                  Video-
          interviews
    FILMS - ACTUEEL
  • The Company You Keep(interview Robert Redford)
  • Stoker(interview Nicole Kidman)
  • Iron Man 3(interview Robert Downey Jr.)
  • Warm Bodies(interview Nicholas Hoult)
  • Side Effects(interview Jude Law)
  • The Croods(interview Emma Stone en Nicolas Cage)
  • The Sessions(interview Helen Hunt)
  • FILMS - ARCHIEF - DEEL 1
  • Hitchcock(interview Anthony Hopkins)
  • Lincoln(interview Steven Spielberg)
  • The Last Stand(Arnold Schwarzenegger)
  • Gangster Squad(Josh Brolin)
  • Gangster Squad(Ryan Gosling)
  • Alex Cross(interview met Matthew Fox)
  • The Hobbit(interview met Peter Jackson)
  • Argo(interview Ben Affleck)
  • Skyfall(interview cast)
  • Skyfall(interview Daniel Craig)
    FILMS - ARCHIEF - DEEL 2
  • The Dark Knight Rises(interview cast)
  • Brave(interview John Lasseter)
  • The Amazing Spider-Man(interview cast)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Rock of Ages(interview Malin Akerman)
  • Dark Shadows(interview Johnny Depp/Michelle Pfeiffer)
  • Mirror Mirror(interview Julia Roberts)
  • Titanic 3D(interview Kate Winslet en James Cameron)
  • Perfect Sense(interview Eva Green)
  • Safe House(interview Denzel Washington)
    FILMS - ARCHIEF: DEEL 3
  • Captain America: The First Avenger
  • Fast & Furious 5
  • Water for Elephants
  • Thor
  • Just go with it
  • I am number four
  • Salt
  • Eat Pray Love
  • The Green Hornet
  • Clash of the Titans
    ACTEURS
  • Russell Crowe
  • Sandra Bullock
  • Adrien Brody
  • Jessica Alba
  • Jean Reno
  • Thandie Newton
  • Michael Madsen
  • Foto
            


    Filmsites
    Nederlandstalig
  • Cinenews
  • Cinebel
  • De Filmblog
  • Supercalifragilistic
  • Filmfreak
  • Filmtotaal
  • Movienewz
  • Moviemachine
  • Movie
  • In de bioscoop
  • Biosagenda
  • Cinevox
  • Vlaamse Film
  • Cineme
  • Cinema
  • Moviegids
  • De Filmkrant
  • Filmabides
  • De betere film
  • Moviesnet
    Engelstalig
  • Internet Movie Database
  • Film.com
  • Deadline
  • Empire
  • Movieinsider
  • Moviefanatic
  • The Wrap
  • Hollywoodreporter
  • The Film Stage
  •       


    Bioscopen
  • Kinepolis
  • UGC
  • Utopolis
  • Cartoon's
  • Euroscoop


  • Filmmaat-
    schappijen
  • Paramount Pictures
  • Universal Studios
  • Warner Bros
  • Sony Pictures
  • Fox
  • Miramax
  • MGM
  • Touchstone pictures
    Foto
  • Hollywood Walk of Fame
  • Startpagina !
    CINEMA - UW ONLINE FILMKRANT

    21-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tarantino krijgt César voor hele oeuvre.
    Quentin Tarantino krijgt een ere-César voor zijn gehele oeuvre. Dat maakte de
    Académie des César vrijdag bekend.
    De organisatie noemt de Amerikaanse regisseur van films als Pulp Fiction, Kill Bill
    en Inglourious Basterds een 'groot internationaal kunstenaar'.

    ©Steve Granitz/WireImage.com

    De 'Franse Oscars' hebben dit jaar een internationaal tintje. Zo is de Engelse actrice
    Kristen Scott Thomas genomineerd voor haar hoofdrol in 'Haar naam was Sarah'
    (Elle s'appelait Sarah). De thriller 'The Ghost Writer' van de Franse regisseur
    Roman Polanski met Ewan McGregor in de hoofdrol, is genomineerd in de categorie
    Beste film.

    De Césars worden op 25 februari uitgereikt, de Oscars twee dagen later.

    21-01-2011 om 20:14 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dossier wereldsterren: deel 13: interview met Ben Affleck.

    Niets is zo onvoorspelbaar als een carrière in Hollywood. Ben Affleck kan
    erover meepraten.
    Tien jaar geleden won hij samen met boezemvriend Matt Damon een Oscar
    voor hun scenario van Good Will Hunting, dat ze schreven om hun loopbanen
    als acteurs een zetje te geven. Dat zetje werd een flinke boost: Ben ging als een
    komeet omhoog door Hollywood, met rollen in films als Armageddon, Shakespeare
    in Love, Pearl Harbor en Daredevil. Maar net zo snel als de filmstad verliefd op hem
    was geworden, kotste deze hem weer uit. Na een paar flops en zijn overexposure
    als het vriendje van Jennifer Lopez, droogde de stroom goede aanbiedingen op en
    werd het stil rond Ben. Dat beetje rust heeft hem goed gedaan.

    ©Steve Granitz/WireImage.com

    Terugkijkend zal Affleck over die periode zeggen: ‘Ik was niet langer de baas over
    mijn eigen leven. Ik dacht dat ik bepaalde dingen nodig had, maar dat was helemaal
    niet zo. Ik was de weg kwijt. Voelde me verstikt, miserabel en vies. Ik had nooit zo
    de publiciteit moeten kiezen. Ik was getypecast als mezelf. Geloof me, zoiets is slecht
    voor je gezondheid en slecht voor je carrière. Dus kneep ik er tussenuit en liet de boel
    betijen.’

    Affleck neemt uiteindelijk twee jaar vrijaf. Hij besluit even professioneel te gaan pokeren
    (wint ook een toernooi en de hoofdprijs van 356.000 dollar), en keert in 2006 sterk terug
    naar de cinema. Als acteur in Hollywoodland(2006), en nog sterker als regisseur, met zijn
    regiedebuut Gone Baby Gone(2007).

    Gone Baby Gone is een broeierige misdaadfilm over een privédetective, gespeeld door
    Bens jongere broer Casey Affleck, die voor grote morele dilemma’s komt te staan.
    De film is ook een ode aan Boston, de stad waar de broertjes Affleck zijn opgegroeid.
    De film zit vol met kleine, bijna documentaire-achtige vignetjes van echte Bostonians, en
    de camera dwaalt vaak bijna achteloos door de achterbuurten van de stad.

    ©Chris Ashford/Camera Press/Retna Ltd.

    'Gone Baby Gone' is onderhoudend, grimmig en moraliserend tegelijk. Dat
    was nogal ambitieus voor een debutant.
    Ben Affleck:
    In wezen gaat de film over de vraag of het moreel rechtvaardig is om
    kinderen bij hun ouders weg te halen als die niet voor hen kunnen zorgen en als ze
    elders een beter leven kunnen krijgen. En daar bestaat nooit een zwart-wit antwoord
    op. Het is ook een actueel thema. Je hebt die bekende mensen die kinderen uit derde-
    wereldlanden adopteren. En je hebt ook steeds meer mensen die over alles en iedereen
    morele oordelen vellen, vooral vanuit religieuze hoek. Ik heb de film niet gemaakt met
    specifieke personen of gebeurtenissen in het achterhoofd, maar ik zag het werk van
    Lehane - dat in wezen gewoon een spannende detectiveroman is - toch vooral als een
    platform om bepaalde actuele thema's te becommentariëren.
    Enkele jaren geleden ben ik zelf vader geworden en is de vraag of we wel goed genoeg
    voor onze kinderen zorgen automatisch komen bovendrijven. Plus: ik wilde de film ook
    een persoonlijk cachet geven door naar mijn geboortestad Boston te trekken, naar de
    arbeidersbuurten en de mensen waartussen ik opgegroeid ben.


    Heb je daarom je broer Casey, die eerder dit jaar ook al schitterde in 'The
    Assassination of Jesse James', gecast als de lokale privédetective die op zoek gaat
    naar het verdwenen meisje?

    Ben Affleck:
    Dat was een van de hoofdredenen, ja. Casey kent het accent, de locatie en
    de mensen. Onze vader was maatschappelijk werker en onze moeder lerares, dus zijn we
    opgegroeid met de sociale problemen die in de film ter sprake komen. Je voelt dat
    Casey thuis is in die buurt, wat zijn vertolking geloofwaardiger en natuurlijker maakt.
    Maar hij was sowieso de beste keuze voor de rol. Ik heb het hoofdpersonage iets jonger
    gemaakt dan in het boek - zodat hij dichter bij de moeder van het verdwenen meisje staat -
    en daardoor kwam ik onmiddellijk uit bij een Bostonian van rond de dertig die kan acteren
    maar toch geen echte ster is. Een echte ster zou niet passen in zo'n milieu.



    'Mystic River' van Dennis Lehane is ook een detectiveverhaal met een sterke
    sociale en morele onderstroom en werd eerder verfilmd door Clint Eastwood.
    Was je niet bang voor vergelijkingen?
    Ben Affleck:
    Natuurlijk. Maar als je een film maakt, zal die sowieso afgewogen
    worden tegen Citizen Kane, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben een debutant.
    Clint Eastwood is een grootmeester die al dertig jaar bezig is. Ons vergelijken zou
    zowel absurd als laf zijn. En ik kan mijn beslissingen toch moeilijk baseren op angst?
    Ik wilde dit verhaal graag vertellen omdat het me raakte en omdat ik al langer wilde
    regisseren.


    Wat waren je voorbeelden?
    Ben Affleck: The Verdict, Dog Day Afternoon, The French Connection. Niet dat mijn
    film even goed is, maar ik heb toch vooral naar die urban thrillers uit de jaren 70 gekeken.
    En naar de films van Gus Van Sant. Ik wilde Boston vatten zoals hij in zijn films Portland
    vat. Datzelfde sfeertje van vuile, grootstedelijke poëzie oproepen. Ik heb Gus ook vaak
    gebeld en om advies gevraagd. In het algemeen kwam dat erop neer dat ik vooral mijn
    goesting moest durven te doen. Niet te veel luisteren naar producenten of nadenken
    over scenariowijzigingen. Gewoon je instinct volgen en bij je eerste beslissingen blijven.

    ©Miramax Films
    Ben Affleck op de set van Gone Baby Gone

    Was het lastig om de kans te krijgen deze film te regisseren?
    Ben Affleck: „
    Ja, maar ik ben ook weer niet allerlei deuren langsgegaan met de
    vraag of ik mocht regisseren. Het is allemaal geleidelijk verlopen: ik stuitte op het
    boek, begon het samen met een andere schrijver te bewerken tot een scenario, en
    dat kostte heel veel tijd. Tussendoor acteerde ik ook nog en probeerde ik moed te
    verzamelen om de film zelf te regisseren. Bovendien was ik niet van plan om te
    gehaast te werk te gaan. Ik wilde er alleen aan beginnen, als ik zeker wist dat ik
    goed werk kon leveren. Als ik m’n eerste kans zou verprutsen, zou er geen tweede
    meer komen.”


    Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt door deze film als je regiedebuut
    te kiezen...
    Ben Affleck:
    „Tja, ik had wel een makkelijker film kunnen vinden om mee te beginnen,
    maar dat zou misschien niet zo’n goede film zijn geworden. En dat is wat ik zocht.
    Ik heb geprobeerd iets te vinden, dat ik interessant vind om te doen, en daar het beste
    van te maken. Niet dat ik heel actief heb gespeurd; dit kwam op mijn pad en daarna heb
    ik niet meer naar iets anders gekeken. En ook al was het niet het eenvoudigste project om
    mee te beginnen, het is ook weer geen ruimtespektakel ofzo.
    Ik vind het prettig dat het in deze film uiteindelijk draait om de acteurs. Daar voelde ik me
    lekker bij. De moeilijkste aspecten van de film waren de dingen die niet met het regisseren
    van acteurs te maken hadden.”

    ©Miramax Films
    Morgan Freeman en Ben Affleck op de set van Gone Baby Gone

    Zoals het omgaan met het beladen onderwerp van de ontvoering van een kind?
    Ben Affleck: „
    Dat was moeilijk ja. Aan de ene kant wilde ik de realiteit niet
    verbloemen, want het verhaal gaat over de impact die deze afschuwelijke wreedheden
    met kinderen op de hoofdpersoon hebben. Je moet door de film kunnen begrijpen
    waar kinderen in de wereld allemaal aan blootgesteld kunnen worden. Als je daaraan
    voorbij gaat, doe je de realistische toon van de film tekort.
    Aan de andere kant moet je uitkijken dat je niet in platte sensatie vervalt. Die dunne lijn
    wilde ik bewandelen en ik hoop dat dat is gelukt.
    In de heel traumatische scènes heb ik er bijvoorbeeld voor gekozen om te werken met
    cuts naar zwart, zodat je ze ziet zoals iemand met traumatische ervaringen ze zou herinneren:
    met zwarte gaten.”


    Tijdens een interview van een tijdje geleden zei je vrouw(de actrice Jennifer Garner)
    dat ze het aan-vankelijk nogal beangstigend vond dat je een thriller maakte over kinder-
    misbruik en -ontvoering, terwijl jullie toen net zelf een kind hadden. Begrijp je haar?
    Ben Affleck: (
    grijnst) Dat arme kind: het is nog niet erg genoeg dat ze thuis met mij moet
    leven, en dan maak ik haar ook nog tijdens interviews het leven moeilijk. Natuurlijk begrijp ik
    dat sommigen dit een zwaar en ongemakkelijk thema vinden. Maar ik maak er geen goedkope
    sensatie van en de personages zijn genuanceerd. Het is ook een film die écht met het lot van
    kinderen is begaan. Jennifer en ik zijn in elk geval nog altijd heel gelukkig samen. Maak je geen
    zorgen.


    Ze vertelde ook dat je, toch wat je carrière betreft, egocentrischer bent geworden.
    Ben Affleck:
    Daar heeft ze gelijk in. Wij beiden trouwens. Ik ben selectiever geworden als
    acteur en ik wil graag nog meer regisseren. Met Hollywoodland heb ik bewezen dat ik een goeie
    rol kan neerzetten en Gone Baby Gone kreeg bijna overal positieve kritieken, dus ook als regisseur
    word ik geapprecieerd. Ik hoop dat ik daarmee die negatieve spiraal van enkele jaren geleden
    eindelijk heb kunnen doorbreken.


    Smaakt deze ervaring naar meer?
    Ben Affleck
    : „Ik wil zeker blijven regisseren, en dat vergt veel concentratie. Ernaast blijven
    acteren kan, maar dat is veel werk. Ik ga wel proberen het allebei te doen.”


    Waarom mochten er trouwens geen vragen worden gesteld over de zaakMcCann?
    Als de zaak niet relevant was, waarom werd de film in Engeland dan met vier maanden
    uitgesteld?
    Ben Affleck:
    Men wou gewoon vermijden dat de film aan die zaak gelinkt wordt, en eerbied
    tonen. Da's alles.
    Gone Baby Gone had niks met de zaak-McCann te maken, en omdat niemand verkeerdelijk
    die indruk zou krijgen is de film in Engeland met een paar maanden uitgesteld. Daar heb ik
    niks op tegen. Het is niet verkeerd om rekening te houden met bepaalde gevoeligheden.
    Het is gewoon een kwestie van tact.


    In 'Hollywoodland' speel je wijlen George Reeves, de tragische 'Superman'-acteur die
    ooit beloftevol begon met een bijrol in 'Gone with the Wind', maar daarna op een zijspoor
    belandde en uiteindelijk in drank en depressies sukkelde. Herkenbaar?
    Ben Affleck:
    (grijnst) Tot op zekere hoogte. Maar dat is het voor elke acteur. Doorbreken in de
    filmbranche is moeilijk, maar aan de top blijven nog veel moeilijker. Als acteren je passie en je
    levensdroom is, kan falen tragische gevolgen hebben. Bij George waren dat depressies en
    verslavingen. Bij mij gelukkig niet meer dan een paar mentale tikjes. Het verschil tussen mij
    en George is ook dat hij niet zonder die schijnwerpers kón. Hij voelde zich een totale
    mislukking toen hij alleen nog tv-rolletjes aangeboden kreeg en besefte dat hij een glorieuze
    carrière als die van Clark Gable wel kon vergeten.
    Ik daarentegen hou me even graag bezig achter de coulissen met scenario's schrijven en
    regisseren. Ik kan me zelfs perfect voorstellen dat ik nooit meer voor een camera sta.



    Was je verrast toen je in Venetië werd uitgeroepen tot beste acteur?

    Ben Affleck: Of ik verrast was dat iemand vond dat ik kon acteren, bedoel je? (lacht) Meestal
    weet je als acteur zelf wel of je goed werk hebt geleverd of niet. Met bepaalde negatieve
    recensies op mijn vroegere werk was ik het volkomen eens. Alleen kan ik me ergeren aan het
    cynisme van sommige critici. Je vindt me slecht in een bepaalde film? Schrijf dat dan en leg
    de lezer uit waarom. Maar kom niet met twintig synoniemen af voor dement en debiel.
    Da's als criticus gewoon showen hoe scherp je bent; dat heeft niks meer met eerlijke feedback
    te maken.
    In onze mediacultuur wordt ook alles overdreven. Gigli kwam uit en ik was meteen de slechtste
    acteur aller tijden in de slechtste film ooit. Ik moest vermoord worden! Gekielhaald! Gespietst!
    Later won ik een prijs voor Hollywoodland en plots was ik amazing! Subliem! Grandioos!
    Goeie quotes allemaal, maar alleen bedoeld om boekjes te verkopen. Ik besef dat ik een
    paar domme blockbusters heb gemaakt waardoor ik als acteur van het cool-lijstje getuimeld ben,
    maar er zijn belangrijker dingen in het leven. Een goeie vader zijn bijvoorbeeld. Er loopt
    tegenwoordig een wezentje rond dat mijn achternaam draagt(intussen heeft hij reeds 2 kinderen)
    dus kijk ik voortaan wel uit met onnozele blockbusters (lacht).



    Zelfs toen je samen met Matt Damon een Oscar kreeg voor het scenario van 'Good Will
    Hunting' werd er gefluisterd dat topscenarist Bill Goldman (van o.a. 'Butch Cassidy &
    The Sundance Kid', 'All the President's Men', 'Marathon Man';)  jullie eigenlijk geholpen
    had. Dat moet frustrerend zijn.
    Ben Affleck: We hadden Bill inderdaad ontmoet en hij had ons inderdaad wat tips gegeven, maar
    de roddel is nu eenmaal boeiender dan de waarheid. Sinds Good Will Hunting is het trouwens
    alleen maar erger geworden, want er zijn steeds meer magazines en websites die allemaal met
    spectaculaire verhalen moeten worden gevuld. Er is dan ook meer aandacht voor wat zich behind
    the scenes afspeelt en het privéleven van filmsterren, terwijl je vroeger nog mysterie en glamour
    had. Toen ik nog met Jennifer Lopez samen was, was het echt choquerend om te zien hoe goed
    de paparazzi van alles op de hoogte waren. Ik kon mijn hele doen en laten volgen in de
    roddelrubrieken. Welk restaurant ik had bezocht, welke trui ik had gekocht. De onnozelste
    dingen. Dan komt het erop aan zo snel mogelijk een methode te vinden om daarmee om te
    gaan en een olifantenhuid te kweken.


    Jouw methode lijkt: zo eerlijk en openhartig mogelijk zijn.
    Ben Affleck:
    Voor een stuk wel. Ik ga natuurlijk niet alles aan je neus hangen,
    maar hoe meer je verzwijgt, hoe meer ze tegen je kunnen gebruiken. Na elk
    interview komt mijn manager klagen: 'Waarom kon je niet gewoon voor de
    honderdste keer hetzelfde vertellen?' Geniet er dus van zolang het duurt: straks
    krijg ik mediatraining en dan word ik zo saai als de pest.

    ©Zade Rosenthal
    Jennifer Garner en Ben Affleck in Daredevil

    Dat laten we ons geen twee keer zeggen! Voor welke films schaam je je?
    Ben Affleck:
    Voor geen één. Ik heb altijd mijn best gedaan en ik heb altijd gewerkt
    met getalenteerde mensen, maar soms valt het resultaat nu eenmaal tegen.
    De grootste ontgoocheling was allicht Paycheck. Omdat de film geregisseerd was
    door John Woo, omdat ik mocht acteren met Aaron Eckhart, Uma Thurman en
    Paul Giamatti en omdat het script superspannend was, maar op de een of andere
    manier werkte het gewoon niet. En de meest vervelende ervaring was zonder twijfel
    Daredevil. Ik was een enorme fan van die comic maar tijdens de opnames besefte ik
    dat het nooit zou werken. Ik zag geen steek met die helm op, ik zag er belachelijk
    uit met dat spandexpakje, en toen de regisseur me vroeg om mijn vijanden op te
    snuffelen, dacht ik 'mijn carrière gaat duidelijk niet de goeie kant op'. This is just plain
    silly (lacht).

    ©Warner Bros. Pictures
    Jon Hamm en Ben Affleck in The Town

    Ook The Town, Afflecks tweede film als regisseur, speelt zich af in Boston.
    In een bijzondere wijk in Boston, Charlestown. Een wijk met voornamelijk
    Ierse immigranten, waar jaarlijks in Amerika – zo lezen we aan het begin van
    de film – de meeste bankovervallen worden gepleegd per hoofd van de bevol-
    king.
    Doug MacRay (Ben Affleck) is een van die bankovervallers. Samen met drie
    vrienden heeft hij zich toegelegd op snelle, goed georganiseerde bankkraken.
    Maar bij een van die kraken gaat het mis. Jem, het opgewonden standje van het
    viertal, gijzelt een bankmedewerkster. Nadat ze weer is vrijgelaten ontfermt Doug
    zich over haar en wordt niet alleen verliefd, maar begint ook na te denken over een
    toekomst buiten Charlestown.

    ©Jeff Vespa/WireImage.com
    Acteurs Jon Hamm en Rebecca Hall, regisseur Ben Affleck,
    producer Basil Iwanyk, Jeremy Renner, Blake Lively, Chris
    Cooper en auteur Chuck Hogan tijdens het filmfestival van
    Toronto(september 2010).

    Begin september 2010 kwam Affleck naar het filmfestival van Toronto ter gelegen-
    heid van de Noord-Amerikaanse première van de film. Een gesprek met de acteur
    en regisseur:

    U speelt de hoofdrol in de film, waarom wilde u hem ook regisseren?
    Ben Affleck: ‘Dat wilde ik aanvankelijk niet, want ik wilde niet getypecast worden
    als de regisseur die, omdat- ie zelf in Boston is opgegroeid, alleen maar films over
    Boston kan maken. Maar ik keek er nog eens naar en kwam tot de ontdekking dat
    het veel meer was dan een film over Boston. Het was een geloofwaardige film over
    echte mensen, een liefdesverhaal over verlossing, verstopt in een fijne bankoverval-
    film.’

    ©Warner Bros. Pictures

    Door welke klassieke bankovervalfilms heeft u zich laten inspireren?
    Ben Affleck: 'Heat. Dat was wel de belangrijkste. Maar ik heb ook goed gekeken
    naar Rififi, The Bank Job en The Friendsof Eddie Coyle. Zelfs Seven. Ik heb gejat
    van de besten.’


    Wat wilde u met deze film aan het genre toevoegen?
    Ben Affleck: ‘Je kan een genre niet opnieuw uitvinden, alles op zijn kop gaan zetten.
    Dat moet je ook niet willen. Je moet het gewoon goed doen. En je moet proberen
    origineel te zijn.
    Wat ik goed vond aan dit verhaal is dat in Charlestown het plegen van bankovervallen
    eigenlijk een soort familiebedrijf is geworden. Iets wat wordt doorgegeven van vader
    op zoon. Wat ook heel professioneel en precies gebeurt. Als je dat combineert met een
    liefdesverhaal en verlossing, dan is het eindresultaat iets wat ik nog niet eerder heb
    gezien.’


    U bent acteur en regisseur, heb je daar twee persoonlijkheden voor nodig?
    Ben Affleck
    : ‘Je hebt in ieder geval meer concentratie nodig. Robert Redford en
    Clint Eastwood, de grote meesters, kunnen het vast met hun ogen dicht, maar ik moest
    zorgen dat ik naast alle aandacht voor het acteren nog iets overhield voor het regisseren.’



    Ik vraag het omdat Rebecca Hall(de gegijzelde bankmedewerkster met wie
    Doug een relatie krijgt) zei dat ze erg bang voor u was tijdens de opname
    waarin u een Skeleton-masker draagt, maar dat ze moest lachen als u ver-
    volgens ging regisseren met dat masker nog op.
    Ben Affleck
    : ‘Ja. Haha. Ik vergat inderdaad nogal eens als ik met iemand van het
    licht sprak dat ik dat masker nog ophad en een machinegeweer in handen had.
    Wat overigens nooit kwaad kan: een automatisch wapen in handen hebben als je
    wilt dat iemand luistert. Haha.’


    Is de angst om als regisseur te mislukken groter dan de angst om als acteur te
    mislukken?

    Ben Affleck: ‘Zeker, want je hebt driehonderd mensen die hun uiterste best voor je
    hebben gedaan. Je hebt een handvol fantastische acteurs die hun carrière en imago
    aan je hebben toevertrouwd. En daar komt nog bij dat je als acteur vier, vijf films
    per jaar maakt. Als regisseur ben je veel langer met een film bezig.
    The Town is de optelsom van de laatste twee jaar van mijn leven. En inderdaad, dat
    is heel veel druk.’



    De film opende in Amerika in Fenway Park, het honkbalstadion van de Boston
    Red Sox…
    Ben Affleck
    : ‘Ja, dat was een droom die in vervulling ging. Ik kwam daar als kind al.’



    Volgende week, filmfreaks, kunnen jullie op deze site een interview lezen met
    Jennifer Garner, echtgenote van Ben Affleck.














    21-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    20-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen: deel 13 in de reeks interviews met wereldsterren: Ben Affleck.
    ©Jeff Vespa/ContourPhotos.com
    Ben Affleck

    20-01-2011 om 17:19 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Debra Granik n.a.v. Winter's Bone.

    Winter’s Bone, de tweede film van de Amerikaanse cineaste Debra Granik, won
    in januari 2010 de hoofdprijs op het Sundance-festival en groeide uit tot een van
    de meest bejubelde films van het jaar.

    Een afgelegen Amerikaans berggebied, vijandige inlanders die schijnbaar allemaal
    familie van elkaar zijn, geheimzinnige clandestiene praktijken, banjomuziek.
    Knappe filmmaker die met zulke ingrediënten de hillbillyclichés weet te omzeilen
    die werden gevestigd in de naargeestige cultklassieker Deliverance en de eindeloze
    parodieën daarop.


    Debra Granik op de set van Winter's Bone

    De Amerikaanse cineaste Debra Granik deed een dappere poging en slaagde
    wonderwel. Winter’s Bone, haar tweede film na het indringende drugsdrama
    Down to the Bone, won zoals gezegd januari de hoofdprijs op het Sundance-
    festival en groeide uit tot een van de meest bejubelde films van het jaar.
    Oscarnominaties liggen voor de hand. En dat terwijl er weinig Hollywood
    doorschemert in de onafhankelijke productie, die je zou kunnen omschrijven
    als een naturalistische noir-western.

    Het scenario werd door Granik en producente Anne Rosellini afgeleid van de
    gelijknamige roman van Daniel Woodrell, over een onverschrokken tienermeid
    die in het onherbergzame Ozark-berggebied in de staat Missouri een odyssee
    onderneemt om haar criminele vader op te sporen. Hoewel Winter’s Bone wordt
    bevolkt door nogal wat extreme types, maakt de film een zeldzaam authentieke
    indruk. Je zou vermoeden dat de makers op zijn minst enige voorkennis hadden
    van het markante gebied dat ze opvoeren, maar niets is minder waar.

    Debra Granik Winter's Bone

    ‘Anne Rosellini en ik zijn stadsmensen in hart en nieren,’ vertelt Debra Granik
    telefonisch vanuit de VS. ‘Maar we waren enorm onder de indruk van de roman
    van Daniel Woodrell, van de sterke vrouw in de hoofdrol en de beeldende manier
    waarop haar omgeving wordt geschetst. We zagen al snel in dat een verfilming
    alleen zou slagen als we die op locatie opnamen, en dat we dus heel veel voorwerk
    zouden moeten verrichten. Eerst gingen we op zoek naar een betrouwbare gids,
    want als buitenstaander begin je niets in zo’n gesloten gebied. Via de schrijver
    kwamen we langzaam aan in contact met wat plaatselijke mensen – een sheriff,
    een muzikant, een paar families. Die lieten we de roman lezen en legden we onze
    intenties uit, daarna was het een kwestie van vaak terugkomen, de sfeer opnemen
    en het vertrouwen van de mensen winnen.’


    Was u niet bang dat de stugge plattelanders in het verhaal allerlei Deliverance-
    achtige clichés zouden oproepen?
    Debra Granik
    : ‘Van dat gevaar zijn we ons voortdurend bewust geweest. Ook nu
    de film voltooid is, ontkom je er niet aan dat sommige kijkers zullen zeggen: “Zie je
    wel, al die plattelanders zijn gewelddadig en verslaafd.” Over elke plek bestaan
    bepaalde generalisaties en als je niet bereid bent verder te kijken zul je je vooroor-
    delen altijd bevestigd zien. Maar Daniel Woodrell heeft in zijn boek al veel zorg
    besteed aan het vermijden van stereotypen. Zijn personages zijn nooit zwart-wit,
    altijd zwart én wit. De oom van hoofdpersoon Ree is agressief en verslaafd én
    bereid zijn nek voor haar uit te steken. De oudere vrouw die Ree mishandelt, blijkt
    ook over een geweten te beschikken. En Ree zelf is ook niet volmaakt, ze is dapper
    én gevaarlijk naïef.’



    Hoe zat het met uw eigen vooroordelen?
    Debra Granik: ‘O, die had ik zeker. Voor zover ik me daar niet van bewust
    was, liep ik er tijdens het filmen wel tegenaan. Amerika is een land met zulke
    extreme uitersten; als je aan de kust bent opgegroeid, zoals ik, kun je je nooit
    een echte voorstelling maken van het leven in het heartland.
    We hebben voor de film nauw samengewerkt met de plaatselijke bevolking –
    mensen spelen bijrollen en we hebben in hun huizen gefilmd. Dat was echt
    even wennen.
    Het klinkt misschien afgezaagd, maar ik besefte op dat moment pas hoeveel
    luxe ik gewend ben. Dat het een luxe is om vegetariër te zijn, om maar iets
    te noemen. In zulke streken is soms in geen mijlen verse groente te vinden,
    hooguit maïs voor de dieren.
    Ik ben altijd nogal uitgesproken geweest over de jacht,die ik alleen kende als
    recreatie, maar hier zag ik dat mensen er echt van afhankelijk kunnen zijn –
    dat ze soms maandenlang weinig meer binnenkrijgen dan een zelf geschoten
    hert of zelfs eekhoorns. Hoe meer ik met ze optrok, hoe meer bewondering
    ik kreeg voor hun doorzettingsvermogen en onderlinge trouw en verbonden-
    heid met de natuur.’

    ©Roadside Attractions

    U hebt deze cultuur authentiek en genuanceerd willen neerzetten, tegelijk
    vraagt het verhaal een haast sprookjesachtig naargeestige setting. Botste
    dat niet?
    Debra Granik
    : ‘Het was inderdaad ingewikkeld om de juiste toon te vinden.
    Als kijker zie je de omgeving door de ogen van Ree, die de streek weliswaar van
    binnenuit kent, maar ook een buitenstaander is – ze is teleurgesteld in de mensen
    uit haar gemeenschap en wil niets te maken hebben met hun geheimen en corruptie.
    Het beeld is dus per definitie gekleurd. Maar tot mijn opluchting merkte ik dat de
    mensen met wie we samenwerkten zich goed met Ree konden identificeren.
    Ze heeft iets van een volksheldin, met haar zelfredzaamheid en sterke plichtsgevoel.
    Dat zijn belangrijke deugden op het platteland. Het werd ook gewaardeerd dat Ree
    niet vervalt in de slechte gewoonten van haar familieleden – drugs en criminaliteit
    zijn echt grote problemen in deze streek.’



    Was het om die reden niet riskant om daar als buitenstaander een film over te
    komen maken? Heeft u zich ooit onveilig gevoeld?
    Debra Granik
    : ‘Nee, en daar is een heel specifieke verklaring voor: we maakten
    een fictieve speelfilm, geen documentaire. We kwamen geen moeilijke journalistieke
    vragen stellen; als iemand niet wilde meewerken zochten we gewoon verder. Als we
    echt onderzoek hadden willen doen naar geweld en drugsproblemen, ja, dan hadden
    we geheid gedonder gekregen. Overigens helpt het ook om vrienden te maken in zo’n
    gebied die een oogje in het zeil houden.’


    U hebt geen documentaire gemaakt, maar schetst wel een verpletterend beeld
    van de problemen rond de drug ‘crystal meth’. Maatschappelijk engagement?
    Debra Granik
    : ‘Ik heb geen torenhoge pretenties op dat gebied, maar natuurlijk
    speelt het een rol. Over de problemen rond drugs en geweld, en de dieper liggende
    politieke en economische oorzaken daarvan, hebben we veel boeiende gesprekken
    gevoerd na filmvertoningen in het land. Maar zulke dingen kun je in een speelfilm
    zelf niet expliciet benoemen. Wat dat betreft is mijn persoonlijke agenda bescheidener:
    als ik iets meer begrip en empathie kan opwekken voor culturen waar mensen onbekend
    mee zijn, vind ik dat al geweldig. En in de internationale markt hoop ik dat ik misschien
    enig tegenwicht kan bieden aan de verschrikkelijke blockbusters die met mijn land worden
    geassocieerd. Ik zou graag laten zien dat niet alle Amerikanen in Beverly Hills wonen, met
    een zwembad en drie auto’s. In de filmindustrie is zwaar behoefte aan diplomaten van het
    andere, minder bekende Amerika.’



    Na het succes van Winter’s Bone zult u ook wel eens een interessant aanbod
    voor zo’n blockbuster krijgen. Slaat u dat dan principieel af?
    Debra Granik
    : ‘Ik krijg meer scripts binnen dan vroeger, dat is zeker. Laatst
    bijvoorbeeld voor een grootschalige western, een ouderwets verhaal waar van die
    woeste Apaches in voorkwamen. Ik wil niet te politiek correct klinken, maar daar
    kan ik echt niet mee leven. Zodra ik dan in onderhandeling ga en aangeef wat er
    allemaal moet veranderen, raken die mensen al heel snel hun interesse kwijt, dus
    dat wordt toch nooit iets. Ik maak liever films in de Europese traditie van bijvoor-
    beeld Mike Leigh of de gebroeders Dardenne. “Ga daar dan heen,” krijg ik vaak
    te horen als ik dat zeg, haha.’



    Terwijl het succes van Winter’s Bone suggereert dat er in de VS ook een markt
    is voor zulke films.

    Debra Granik: ‘Dat is zo. Voor kleine distributeurs en eigenzinnige filmmakers is het
    een opsteker. Het zou geweldig zijn als deze film bijdraagt aan meer diversiteit binnen
    de Amerikaanse filmindustrie. Maar ik maak me geen illusies over hogere budgetten
    of zo. Als je van de formules afwijkt blijft dat voor de grote studio’s veel te riskant.
    Mij maakt het weinig uit, ik kan prima uit de voeten met een bescheiden budget.
    Zolang we alle medewerkers maar fatsoenlijk kunnen betalen – bij Winter’s Bone
    kwamen we daarvoor nét tekort, dat moet een volgende keer beter.’ 

    20-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    19-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anne Hathaway in The Dark Knight Rises .
    Warner Bros maakte enkele uren geleden bekend dat Anne Hathaway een rol
    heeft gekregen in The Dark Knight Rises.
    In deze derde film van de Batman-reeks van regisseur Christopher Nolan speelt
    ze Selina Kyle, beter bekend als Catwoman.

    ©Steve Granitz/WireImage.com
    Anne Hathaway

    Begin januari werd bekend dat Hathaway samen met Keira Knightley en Jessica
    Biel in de race was voor een van de twee vrouwelijke hoofdrollen.Wie de andere
    hoofdrol toegewezen krijgt, is nog niet bekend.

    Wel is een andere schurk bevestigd, namelijk Bane. Deze ontsnapte gevangene
    die in de stripversie van Batman bovenmenselijk kracht heeft door zich vol met
    drugs te stoppen, wordt gespeeld door Tom Hardy.

    ©Warner Bros. Pictures
    Tom Hardy in Inception

    Hardy was al bevestigd als acteur, maar nu is dus duidelijk wie de Inception-ster
    gaat spelen. Bane kwam ook voor in de film Batman & Robin (1997).

    The Dark Knight Rises gaat op 20 juli 2012 wereldwijd in première.

    19-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeff Bridges (61) staart in de nieuwe 'Tron' zichzelf als jongeman in het gelaat.
    Het zal je maar overkomen. Je herneemt een filmrol van bijna 30 jaar geleden
    en je staat plots oog in oog met je jonge zelf van toen. Het overkomt Jeff Bridges
    in de sciencefictionfilm 'Tron legacy', de eerste filmhype van 2011.
    'Op mijn leeftijd snap je geen moer van computers en sciencefiction, maar ik heb
    me kostelijk geamuseerd.'

    ©Steve Granitz/WireImage.com

    Jeff Bridges wordt een dagje ouder. Tijdens een gesprek in een Parijse hotelkamer,
    kan hij zijn leesbril niet vinden en iemand biedt hem de zijne aan. 'Ik zie dat wij
    elkaar goed zullen begrijpen', zegt hij met die typische, ietwat lijzige bromstem die
    nog altijd herinnert aan The big Lebowski, de film van de broers Coen waarin hij
    als The Dude de meest onvergetelijke rol uit zijn carrière neerzette.

    'Yeah, The Dude bewaar ik op een speciaal plekje in mijn hart. In zijn geheel heb
    ik The big Lebowski maar een keer of zes, zeven gezien maar ik ben een zapper.
    Al zappend heb ik al kilometers door die film afgelegd en telkens blijf ik geamuseerd
    hangen bij een ander stukje. The Dude, dat is een beetje mijn Godfather. Pas op, ik
    spoel ook wel eens door mijn andere films. Het is een manier om herinneringen op te
    pikken en om te zien hoe je langzaam oud bent geworden.'

    ©Steve Granitz/WireImage.com
    Jeff Bridges op de première van Tron:
    Legacy te Los Angeles dd. 10/12/2010


    Zó oud bent u toch ook niet?
    Jeff Bridges:(bekijkt me alsof ik de draak met hem steek) 'Man, man. Kun jij nou
    geloven dat ik 61 ben geworden? Ik kan daar niet aan wennen, hoor.'


    Omdat u zich nog de jonge kerel van vroeger voelt?

    Jeff Bridges: 'Is het jou nog nooit overkomen dat je 's morgens in de spiegel kijkt
    en schrikt van die oude vent die terugstaart? Mij wel.'


    Dat wordt in 'Tron legacy' goedgemaakt, want u speelt tegenover uw eigen,
    pakweg 30 jaar jongere zelf.

    Jeff Bridges: 'Yeah, het is ongelooflijk wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.
    Het zal je van een oude rakker als ik misschien verwonderen, maar ik ben daar
    blij mee. Ik zie dolgraag film, maar het stoort me telkens weer wanneer een andere
    acteur de jongere of oudere versie van een personage moet spelen. Dat klopt haast
    nooit. De techniek waarmee ze je als oudere man inscannen en verjongen is verbazend
    handig.'

    ©Walt Disney Pictures

    Is het niet eng tegenover een uitgave van jezelf te spelen?

    Jeff Bridges: 'Herinner je je nog de komst van de eerste cassetterecorders? Wel, dat
    bizarre gevoel van Hé, is dat mijn stem? toen je voor het eerst naar jezelf luisterde, had
    ik ook toen ik mijn jonge ik zag. Ben ik dat? was mijn eerste reactie, terwijl ik het toch
    gewoon ben mezelf als jongere dude terug te zien in oude films. Het probleem is dat er
    iets niet klopt aan mijn jonge ik. Die Clu is niet helemaal mezelf, het is een interpretatie
    van computerartiesten.'


    Bent u nog een beetje mee met alle filmhightech?

    Jeff Bridges: (met een geamuseerde grijns) 'Ik begrijp wat je bedoelt. Nee, ik ren niet
    achter elk nieuw technologiesnufje aan. Laat ik je iets verklappen: ik ben de jongste tijd
    nogal wat onderweg geweest om Tron te promoten en ik heb al drie weken mijn e-mails
    niet bekeken. Je kunt je voorstellen wat voor een puinhoop me te wachten staat.'

    'Mijn relatie met technologie is er eentje van haat én liefde. De reden waarom ik in de
    nieuwe Tron ben gestapt, was pure nieuwsgierigheid naar hoe ze het zouden aanpakken
    om een film te draaien zonder camera's. Ze stoppen je in soort maillot met ijkpunten en
    dan moet je een kamer in gevuld met toestelletjes die op sprinklers lijken. Het zijn evenwel
    geen sproeiers maar computersensoren die je lichaam scannen. Met die gegevens kunnen
    ze personages ongeveer alles laten doen.'


    Beangstigend, toch?

    Jeff Bridges: 'Goh, wat mij vooral verontrustte was dat de nieuwe Tron een en al speciale
    effecten zou zijn en niks verhaal. Pas toen ik de garantie had dat er ook een degelijke plot
    in zou zitten, heb ik toegezegd.
    Tron is een moderne fabel over de schaduwkanten van de technologie geworden. Niets te
    vroeg, want de technologie galoppeert vooruit, zodat het niet ondenkbaar is dat we ergens
    een foute weg inslaan. Laat Tron maar een waarschuwing zijn.'


    Is er enige vergelijking mogelijk tussen de set van 'Tron' in 1982 en 'Tron' nu?

    Jeff Bridges: 'Nauwelijks. Nu komen alle effecten uit de computer, in die tijd stapten de
    acteurs door decors van zwart velours dat door Koreaanse dametjes aan elkaar was gestikt.
    Op die stof werden dan fluolinten geplakt en zo kreeg je het Grid-effect. Het klinkt allicht
    onnozel als ik zeg dat we frisbees gebruiken als computerschijven, maar vergeet niet dat we
    het over 1982 hebben. De wereld was toen helemaal anders. (pauzeert even om van zijn
    vitaminedrankje te nippen) Geen mens die vermoedde dat we ooit een paar duizend liedjes
    in een doosje ter grootte van een lucifer zouden opslaan.'

    ©Walt Disney Pictures

    Over muziek gesproken: klopt het dat u bezig bent aan een cd?

    Jeff Bridges: 'Yeah, met T-Bone Burnett. Het album moet dit jaar ergens uitkomen en we
    gaan samen ook op tournee. Onze band zal The Royal We heten, naar een zinnetje uit The
    big Lebowski.'


    Wordt muziek een late tweede carrière?

    Jeff Bridges: 'Ik speel al gitaar sinds ik een tiener was en ik heb er steeds meer zin in.
    Crazy heart (de film uit 2009 waarin hij een countryzanger speelt) heeft alle planeten
    op één lijn geplaatst, waardoor mijn muziekdroom plots uitkomt.'


    'Crazy heart' was me het filmpje wel: hij leverde u ook uw eerste Oscar op.

    Jeff Bridges: 'Zeg dat wel. Een Oscar schept natuurlijk ook stress, hoewel ik die vooral
    voel als het over mijn muziek gaat. Op een podium kruipen is als op het baseballterrein
    staan sterven omdat je die ene bal moet vangen. Cool blijven is de boodschap.'

    ©Walt Disney Pictures

    Van wie heeft u eigenlijk die relaxte houding?

    Jeff Bridges: 'Van mijn moeder (actrice Dorothy Dean Bridges). Elke dag besteedde ze
    aan elk van haar kinderen een uur waarin je alle aandacht kreeg. Ik herinner me zelfs nog
    mijn favoriete spelletje. Ik speelde een ruimteschip en zij was het monster dat me moest
    aanvallen. Nooit mopperde ze dat ik telkens hetzelfde vroeg.'


    Speelt u nu ook met uw drie dochters?

    Jeff Bridges: 'Net als destijds mijn pa (acteur Lloyd Bridges) was ik vaak afwezig terwijl
    mijn meisjes opgroeiden. Maar dat heb ik een beetje goedgemaakt met Tron legacy.
    Mijn middelste meisje, Jessica Lily, was mijn assistente in de film: zij weet alles van
    computers. Ze hield ook een oogje op me, want ik moet een beetje uitkijken met mijn rug.'

    Tron: Legacy

    19-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.James Franco speelt seriemoordenaar in The Night Stalker.
    James Franco is een van de meest gevraagde filmsterren van het moment!
    Aan zijn overvolle schema heeft de 127 hours-acteur een nieuw project toe-
    gevoegd: The Night Stalker. Naast de vertolking van de hoofdrol neemt Franco
    de regie op zich van deze biopic over de notoire seriemoordenaar Richard Ramirez.



    The Night Stalker is gebaseerd op de gelijknamige non-fictie bestseller van Philip
    Carlo. In 1985 was het zuiden van Californië in de ban van Richard Ramirez en zijn
    reeks slachtpartijen. Hij werd uiteindelijk opgepakt en ter dood veroordeeld voor
    dertien moorden, vijf pogingen tot moord, elf seksuele vergrijpen en veertien inbraken.
    Op dit moment zit Ramirez nog steeds vast in een dodencel in Californië.

    Het scenario is al geschreven door Nicolas Constantine. Volgens de scriptschrijver zal
    The Night Stalker geen smakeloze sensatiefilm worden. "Dit is geen horrorfilm," zegt
    Constantine. "Ook zal het Ramirez op geen enkele manier verheerlijken. Philip Carlo
    creëerde een verbazingwekkend portret van Ramirez als mens, en hoe hij uiteindelijk
    dat monster werd. James Franco deelt die visie en we zijn het allemaal erover eens dat
    hij de enige acteur en regisseur is, die deze visie recht kan doen."

    Scenarioschrijver Nicolas Constine zal de film produceren met Chris Cornell. Rockfanaten
    kennen Cornell als de leadzanger van de band Soundgarden. De opnames van The Night
    Stalker moeten aankomende zomer beginnen.

    ©Fox Searchlight
    James Franco in 127 hours

    Naast The Night Stalker zijn er meerdere films waarin we Franco binnenkort kunnen
    bewonderen. Vanaf 16 februari is hij in de Belgische bioscopen te zien in het spannende
    bergbeklimdrama 127 hours van regisseur Danny Boyle(Slumdog Millionaire). Verder  
    kunnen we hem nog zien in de independent-film Howl en in de komedie Your Highness.
    Aan het einde van dit jaar kunnen we hem verder nog bewonderen in Rise of the Apes.
    En als klap op de vuurpijl presenteert James Franco samen met Anne Hathaway dit jaar de
    Oscaruitreiking op zondag 27 februari.












    18-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cameron Diaz over haar rol in The Green Hornet, ouder worden en de tol van de roem.
    Een gesprek met de ster van de nieuwe film 'The Green Hornet': "Ik word er altijd zo
    vrolijk van als mensen mij vergelijken met Gwyneth Paltrow.”



    Cameron Diaz wil een ding duidelijk maken: Ze houdt van het ouder worden.
    Een van de grappigste momenten in de nieuwe film ‘The Green Hornet’ is wanneer
    acteur Seth Rogen, die de rol van lompe krantenmagnaat Britt Reid speelt, grappen
    maakt over de "hoge" leeftijd van Diaz karakter ‘Lenore’. De actrice beweert dat ze
    verre van beledigd was door die grappen.


    "Dat zou betekenen dat ik wel heel erg ijdel ben", zegt ze. "Ik heb totaal geen probleem
    met mijn leeftijd. Sterker nog, ik hou van het ouder worden. Iedereen die jong wil blijven
    moet waarschijnlijk nog een keer goed in de spiegel kijken, want zo leuk is dat niet.
    Ik voel me nu (Cameron is 38 jaar oud) beter dan ik me ooit heb gevoeld in mijn leven.
    Ik voel me sterker en ik ken mezelf beter.
    Het leven is op dit moment beter dan het ooit
    is geweest. Ik zou nooit meer 25 willen zijn. "




    Hoewel ze niet meespeelt in de grote actiescènes met Rogen en co-ster Jay Chou,
    was de rol van Diaz in ‘The Green Hornet’ toch een kans om een beetje fysiek in actie
    te komen.
    Dat was juist een aspect van de rol waar Diaz opgewonden over was.
    "Ik ben altijd een atleet geweest, ik ben nog steeds een atleet", zegt ze. "Weet je, ik ben
    niet zoals een ballerina, ik ben een echte atleet. Ik bedoel, ballerina's zijn natuurlijk ook
    geweldige atleten. Ballerina's zijn waarschijnlijk de meest verbazingwekkende atleten,
    maar ze zijn zo sierlijk. Ik ben absoluut niet sierlijk. Ik ben meer een kogelstootster."


    Cameron Diaz is wellicht een van de bekendste actrices ter wereld en ze staat dus altijd
    in het middelpunt van de aandacht. Een feit waar ze mee heeft leren leven. "Het is een
    zegen en een vloek", zegt ze. "Ik kan dit buitengewone leven niet hebben zonder dat de
    media daar een onderdeel van is, dus moet ik accepteren dat die aandacht er bij hoort.
    Het is natuurlijk niet altijd even makkelijk.”


    Seth Rogen en Cameron Diaz in The Green Hornet

    Toch vind de Amerikaanse al die aandacht niet altijd even erg: "Ik was bij mijn moeder thuis,
    en ik kreeg trek in koffie dus ging ik die even halen bij een lokale supermarkt kiosk," herinnert
    ze zich.
    "Komt er een vrouw naar me toe en die roept 'Oh mijn God! Oh mijn God! Jij lijkt echt
    sprekend op Gwyneth Paltrow! Dat hoor je vast vaker? 'En ik zei,' Ik krijg dat de hele dag door
    te horen, dank u wel.’ Ik word er altijd zo vrolijk van als mensen mij vergelijken met Gwyneth
    Paltrow.”












    18-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    17-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche: Tron: Legacy.


    Plot: Tron: Legacy is een high-tech 3D avontuur dat zich afspeelt in
    een digitale wereld. Sam Flynn (Garrett Hedlund), de 27 jaar oude
    rebelse zoon van Kevin Flynn (rol van Jeff Bridges) doet onderzoek
    naar de verdwijning van zijn vader, ooit bekend als 's werelds vooraan-
    staande gameontwikkelaar. Tijdens zijn zoektocht leidt een vreemd
    signaal, afkomstig van zijn vader, hem naar Flynn's Arcade waar hij in
    de digitale wereld van Tron wordt getrokken. Dezelfde wereld waar
    zijn vader al 20 jaar blijkt te leven. Samen met Kevin's vertrouweling
    Quorra (rol van Olivia Wilde) komen vader en zoon in een levens-
    gevaarlijk gevecht terecht met een meedogenloze vijand. Zij moeten
    zien te ontsnappen uit een prachtige visuele cyberwereld met nog nooit
    eerder uitgevonden voertuigen, wapens en landschappen. Een wereld
    die niet alleen heel geavanceerd blijkt te zijn, maar ook heel erg gevaar-
    lijk.


    Tron: Legacy speelt in de Kinepolis-bioscopen vanaf 19 januari 2011.


    Regie:  Joseph Kosinski
    Cast:    Michael Sheen, Garreth
                Hedlund, Olivia Wilde
                Jeff Bridges
    Genre:  Actie, Science-Fiction
    Duur:    122 minuten

    17-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    15-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Colin Firth krijgt ster op Hollywood Walk of Fame.
    De Britse acteur Colin Firth heeft een ster gekregen op de befaamde Hollywood
    Walk of Fame. Firth droeg de onderscheiding op aan zijn vrouw Livia Giuggioli,
    die ook op de onthulling aanwezig was: "Ik wil iedereen bedanken die me heeft
    bijgestaan op deze uitzonderlijke trip. Maar Livia heeft meer dan ik me ooit kon
    voorstellen altijd aan mijn zijde gestaan, vreugdevol en oprecht. Wanneer ik naar
    deze ster kijk, zie ik haar naam."

    Colin Firth krijgt ster op Hollywood Walk of Fame

    Firth brak in 1995 door met de BBC-reeks Pride and Prejudice en was daarna te
    zien in films als The English Patient, Love Actually en A Single Man. Voor die
    laatste film kreeg hij ook een Oscarnominatie.
    Firth is momenteel in Los Angeles voor de uitreiking van de Golden Globes
    aanstaande zondag. The King's Speech, waarin hij de stotterende koning George VI
    speelt, is genomineerd voor 7 prijzen. Naar alle verwachting zal die film op 25 januari
    ook voor verschillende Oscars genomineerd worden.

    Firths ereteken is de 2429e ster op de Hollywood Boulevard en kreeg een plaatsje
    naast die van de Britse actrice Emma Thompson.

    15-01-2011 om 19:19 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Social Network wint prijs van Amerikaanse filmcritici.
    Amerikaanse filmcritici hebben 'The Social Network' uitgeroepen tot de beste film van 2010.
    De veelbesproken prent over het ontstaan van internetfenomeen Facebook was vrijdagavond
    de blikvanger op de uitreiking van de Critics' Choice Awards in Hollywood.


    Scène uit The Social Network

    Naast de prijs voor beste film ging The Social Network ook aan de haal met de onderscheidingen
    voor beste regie (David Fincher), beste draaiboek (Aaron Sorkin) en beste filmmuziek.

    Met haar rol als ballerina in de film 'The Black Swan' leverde actrice Natalie Portman volgens de
    critici de beste vrouwelijke acteerprestatie van het jaar. Die eer was bij de mannen weggelegd
    voor Colin Firth met zijn vertolking van de Engelse koning George VI in 'The King's Speech'.


    Colin Firth in The King's Speech








    15-01-2011 om 17:38 geschreven door Patje007


    14-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Serie Dynasty keert terug in de bioscoop.
    De jaren '80 blijven erg geliefd in Hollywood. Na The A-Team en The Dukes of Hazzard krijgt nu de
    legendarische televisieserie Dynasty een filmadaptatie.

    In de jaren '80 keken miljoenen televisiekijkers wekelijks naar de beslommeringen van Carringtons in
    Dynasty. Negen seizoenen lang regeerde de dominante patriarch Blake Carrington (John Forsythe) met
    ijzeren vuist over zijn familie en oliebedrijf. Hierbij werd hij gesteund door zijn vrouw Krystle (Linda
    Evans). Flinke tegenwerking ondervond Blake dan weer van zijn ex-vrouw Alexis (Joan Collins).
    In 1990 kwam er een einde aan de reeks door dalende kijkcijfers, enorme kosten en verhaallijnen die
    almaar hysterischer werden. Sindsdien heeft de serie echter een cultstatus gekregen, en vinden
    bedenkers Esther en Richard Shapiro de tijd nu rijp voor een filmadapatie.

    Dynasty
















    Het echtpaar Shapiro is nu bezig met het scenario van de filmversie. Dit meldt de entertainmentsite
    The Wrap. "Nostalgie doet het altijd goed, maar we willen het gegeven iets verder doorvoeren," aldus
    Esther Shapiro. De schrijvers willen namelijk een filmprequel maken, waarin de voorgeschiedenis van
    de hoofdpersonages uit de doeken wordt gedaan.
    De opkomst van Blake Carrington en de ontmoeting met zijn eerste vrouw Alexis zullen specifiek
    centraal staan. Qua tijdsperiode zal de film gesitueerd worden in de jaren '60, net zoals de huidige
    populaire tv-serie Mad Men. "Het geeft ons de mogelijkheid om helemaal opnieuw te beginnen, zonder
    de beperkingen die destijds op onze personages in de serie werden toegepast," zegt Esther Shapiro.

    Esther en Richard Shapiro hopen volgend jaar met de opnames van de film te kunnen beginnen.
    Over de cast en een mogelijke premièredatum is nog niets bekend.








    14-01-2011 om 13:42 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halle Berry kruipt in de huid van Aretha Franklin.

    Halle Berry kruipt in de huid van soullegende Aretha Franklin. Hoe de filmbiografie zal
    heten, is nog niet duidelijk.

    ©Steve Granitz/WireImage.com

    Halle Berry

    "Berry zal de oudere ik spelen, de jongere actrice is nog niet bekend" aldus Franklin. Ze
    kreeg eerder ook al aanbiedingen om een film over haar leven te maken, maar sloeg die
    allemaal af.
    Op dit moment herstelt de 68-jarige zangeres van een operatie. Franklin scoorde wereld-
    wijd hits met nummers als 'Think', 'Respect' en 'You Make Me Feel Like a Natural Woman'.


    Aretha Franklin

    De 44-jarige Berry lijkt bezig met een comeback. Afgelopen jaar was ze na drie jaar afwezig-
    heid te zien in Frankie and Alice en dit jaar is ze te zien in de romkom New Year's Eve en de
    actiethriller Dark Tide. Ook staat ze genoteerd voor nog vier andere films die in 2011 en 2012
    moeten uitkomen.









    14-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dossier wereldsterren: deel 11: interview Monica Bellucci.

    Monica Bellucci is zo’n model dat geen make-up nodig heeft om er oogverblindend
    uit te zien. Iedereen zwijgt automatisch als de 46-jarige Italiaanse schone de kamer
    betreedt voor een gesprek. Of zij ook interesse in jou heeft, verraden haar ogen:
    zodra een vraag haar niet kan boeien, dwaalt haar blik af naar een pakje sigaretten
    of een vogel voor het hotelraam. Deze godin heeft alles al eens gezien, alles al eens
    gedaan en heeft elke vraag al eens beantwoord. Een gesprek met de diva:


    Monica Bellucci

    Je lijkt graag in bloederige films te spelen: The Passion of the Christ,
    Irréversible en Shoot ’em Up…

    Monica Bellucci: „Ik vind de laatste niet in het rijtje thuishoren, als ik eerlijk
    ben. Het geweld in Shoot ’em Up kun je onmogelijk serieus nemen: het is in
    mijn ogen meer een comedy. Het is een vrolijk stripverhaal, waarin alles kan
    en alles mag.
    In The Passion of the Christ en Irréversible stonden het bloed en het geweld
    in dienst van het verhaal; zonder al dat bloed hadden we de verhalen niet
    kunnen vertellen, die ons voor ogen stonden.”


    Kijk je nog wel eens naar je eigen films?

    Monica Bellucci: „Nee, ik heb er simpelweg de tijd niet voor. Of liever gezegd:
    ik wil daar de tijd niet voor maken. Ik ben geen mens dat zichzelf graag terugziet
    op het scherm. Ik denk wel graag terug aan de keuzes die ik in mijn leven heb
    gemaakt, ook op het gebied van films. Dan zie ik wat ik tien jaar geleden koos
    en wat ik nu kies, en kan ik constateren dat ik nu verder ben dan tien jaar terug.
    Dat vind ik een geruststellende gedachte. Ik zit nu beter in mijn vel dan toen,
    durf aanbiedingen af te slaan. Ik ben zelfverzekerder geworden; dat is één van
    de voordelen van het ouder worden.”

    ©Tony Barson/WireImage.com


    Mag je dochter Deva wel al je films zien?

    Monica Bellucci: „De meeste films zullen haar nu nog niet boeien: ze is nu op een
    leeftijd waarop kinderen Disney ontdekken. Dat is een discussie die ik later nog wel
    eens met Vincent (Cassel, haar man) zal hebben. Op dit moment maak ik me eerlijk
    gezegd meer zorgen over mijn moeder. Ik heb haar echt verboden om naar bepaalde
    films van mij te kijken; ik denk dat ze zou sterven als ze de verkrachtingsscène in
    Irréversible zou zien.


    Amerikaanse filmmakers casten je heel graag in hun films. Waarom blijf je
    toch in Europa wonen?

    Monica Bellucci: „Ik denk dat je je daar op verkijkt hoor. Ik mag niet klagen,
    maar de meeste actrices van boven de veertig komen amper meer aan het werk in
    Hollywood.
    Amerika is nog meer geobsedeerd door schoonheid en jeugdig uiterlijk dan Europa
    - en er zijn niet veel vrouwen van boven de veertig die nog aan die strenge criteria
    voldoen. Ik weiger ook moeite te doen om er beter uit te zien dan ik van nature
    doe. Ik ben 46, ik hou van eten, ik ben lui en ik heb een kind gebaard. Daar schaam
    ik me niet voor, dat mag iedereen aan mij zien!”

     Monica Bellucci, Antoine Fuqua in
    Monica Belluci in Tears of the Sun

    Wanneer had je voor het eerst in de gaten dat je bloedmooi bent?
    Monica Bellucci: „O god... Dat is me al zo vaak gevraagd. Ik kan me het exacte
    moment niet meer herinneren... Waar het volgens mij om gaat, is dat je je geliefd
    voelt. Dan ben je op je mooist.” 



    Mooie vrouwen kunnen mannen betoveren. Hoe heb je jouw man veroverd?

    Monica Bellucci: „Met magie... Nee hoor, haha! We zijn al tien jaar samen.
    We hebben het geluk dat we een mooie relatie hebben. Ik denk dat het normaal
    is in het leven om alleen te zijn, en dat samen zijn iets speciaals is.”


    Is het niet moeilijk om met een man te zijn, die door miljoenen meisjes aanbeden
    word?


    Monica Bellucci: „Ik denk dat het veel interessanter is. Kun je je voorstellen dat je
    met een man bent, die door niemand anders leuk wordt gevonden? Daarbij hou ik wel
    van een beetje risico! Het leven is onvoorspelbaar.”

    Monica Bellucci

    Het leven is ook vaak keihard.


    Monica Bellucci: „Absoluut! Daarom snap ik ook vaak het commentaar niet dat
    films te gewelddadig zouden zijn. De waarheid is veel harder dan wat we in films
    zien. Films halen hun inspiratie uit het leven, niet andersom. Ik denk ook niet dat je
    in een film te ver kunt gaan.”


    Zou je, als moeder, nog steeds een film maken als Irréversible, waarin je bruut
    verkracht en mishandeld wordt?


    Monica Bellucci: „Natuurlijk. Ik mag dan moeder zijn, ik blijf ook actrice. Ik hou van
    het idee dat ik bang word van moeilijke projecten. En of zo’n film uiteindelijk een succes
    word, maakt me niet veel uit. Wat mijn vrienden en familie van zo’n rol vinden, doet me
    ook niks. Ik hou van ze en zij van mij, maar dat betekent niet dat ze ook van mijn werk
    houden. Zolang ik maar gelukkig ben; pas dan kan ik anderen gelukkig maken.”

    ©AP


    Volgende week, filmfreaks, kunnen jullie op deze filmblog een interview lezen met
    Ben Affleck, een acteur die de laatste jaren als regisseur een serieuze comeback
    gemaakt heeft met de films Gone Baby Gone en The Town(waarin hij trouwens
    ook de hoofdrol voor zijn rekening neemt).

    ©Chris Ashford/Camera Press/Retna Ltd.












    14-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    13-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen deel 11 in de reeks interviews met wereldsterren: Monica Bellucci.

    Monica Bellucci

    13-01-2011 om 17:38 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interview met Sofia Coppola n.a.v. de release van Somewhere.

    'Het komt heus wel goed met de kleine Cleo. Want ik ken het slimme en grappige
    meisje, op wie het personage gebaseerd is. En neen, ik heb het hier niet over mezelf',
    lacht Sofia Coppola.
    In haar nieuwe film Somewhere schetst ze het portret van een geblaseerde Hollywood-
    ster, die door het hernieuwde contact met zijn elfjarig dochtertje zijn lege leventje weer
    in de juiste plooi tracht te krijgen.

    In Somewhere gebruikt Coppola, die als dochter van Francis Ford Coppola on-
    vermijdelijk zelf als 'Hollywood royalty' beschouwd wordt, haar kennis van de Dream
    Factory om het verhaal te vertellen van de succesrijke acteur Johnny Marco
    (Stephen Dorff), die zich verliest in drank, drugs en onenightstands, omdat hij zich geen
    raad weet met de eenzaamheid, de verveling en de media-aandacht.
    Maar als hij opnieuw in contact komt met zijn elfjarige dochtertje Cleo (Elle Fanning),
    van wie hij al een tijdje vervreemd was, probeert hij zijn leven toch weer onder controle
    te krijgen.

    ©Steve Granitz/WireImage.com

    Het grote publiek kent u vooral van de film Lost in Translation, waarvoor u
    trouwens de Oscar voor het beste scenario kreeg. Zouden we als alternatieve
    titel voor Somewhere nu ook Lost in Boredom mogen gebruiken?
    Sofia Coppola
    : Zeker. U mag dat gerust als titel boven uw artikel plaatsen. Voor mij
    is dit het verhaal van een man die zwalkt. Iemand die de voeling met zichzelf verloren
    heeft en die zich laat gaan in een decadente levensstijl.

    Een leven waarin hij gepamperd wordt en iedereen hem op zijn wenken bedient.
    Drank, drugs, vrouwen, feestjes: hij heeft het allemaal.
    Sofia Coppola
    : Ja, en dus zou je denken: 'What's the problem?' Ik vergelijk het met de
    hele tijd snoepgoed eten. Je kan er niet van leven. Dus ja, de man is er zo'n beetje
    verdoofd en ongevoelig voor geworden. Hij is afgestompt. Maar ik wou er toch ook
    geen 'drama' van maken.


    Wat Johnny Marco doet of wat hem overkomt, is inderdaad niet echt voer
    voor de tabloids. Het 'ergste' dat gebeurt, is dat hij tijdens het vrijen in slaap
    valt.
    Sofia Coppola
    : Ja, dan maak je een film over een Hollywoodster en er gebeurt niks!
    Ik wou een portret maken van een man, op een welbepaald punt in zijn leven.
    Maar zonder dramatische toestanden die doorgaans in films gebeuren. Iemand
    suggereerde bijvoorbeeld dat er iets moest gebeuren met de dochter. Ze zou plots erg
    ziek worden en dan moest hij voor de medicamenten zorgen. Maar dat soort dingen
    wou ik dus absoluut niet.

    Personages die proberen te ontsnappen uit een leeg bestaan. Het lijkt een thema
    dat vaker opduikt in uw films.
    Sofia Coppola
    : Het is toch niet ongewoon dat creatieve mensen dezelfde thema's
    blijven onderzoeken, zodat er bijna vanzelf sprake is van een soort voortzetting.
    Mijn personages zijn vaak mensen die op zoek zijn naar hun identiteit. Mensen die
    vaststellen dat ze in een wereld verzeild zijn geraakt die ze niet zelf gekozen hebben.

    Somewhere

    Het verlies van onschuld zou ook zo'n terugkerend thema kunnen zijn.
    Sofia Coppola
    : Ja? Jij kan dat daarin zien. Zelf ben ik daar niet zo mee bezig.
    Ik begin aan een film te schrijven via de personages. Het is een intuïtief proces.
    Eerst komen de personages. Aan de thema's denk ik meestal pas later. Maar bij
    deze film wist ik wel op voorhand waarover ik het wou hebben, die fascinatie in
    de Amerikaanse populaire cultuur, met al die realityshows om absoluut beroemd
    te willen worden. Ik wou daar de andere zijde van laten zien.

    Had u voor het personage van Johnny Marco iemand specifiek voor ogen?
    Sofia Coppola
    : Op een bepaald moment zijn er in de pers nogal wat artikelen
    verschenen over enkele gasten, die succesvolle sterren waren, maar dan
    geconfronteerd werden met allerlei persoonlijke problemen. Daar heb ik mijn
    inspiratie vandaan gehaald. En na zo'n 'girly' film als Marie Antoinette, waarin
    vooral mijn vrouwelijke kant aan bod was gekomen, wou ik dit keer iets schrijven
    vanuit het standpunt van een man.
    Ik probeer ook altijd over dingen te schrijven vanop een afstand. Ik woonde in
    Los Angeles toen ik over Japan (Lost in Translation) en over Frankrijk (Marie
    Antoinette) schreef. En dit scenario over Los Angeles heb ik in Parijs geschreven.
    Ik heb wat afstand nodig om over een bepaalde plek te schrijven. Ik was toen ook
    net bevallen van mijn dochter en dus dacht ik na over de manier waarop ouderschap
    iemands prioriteiten verandert.
    Ten tijde van Lost in Translation was ik nog getrouwd (met filmmaker Spike Jonze)
    en toen heb ik mijn eigen vragen en bedenkingen in verband met het huwelijk ook in
    die film gestopt.

    ©Theo Wargo/WireImage.com

    Deze film is qua stijl veel soberder en realistischer dan zijn voorganger
    Marie Antoinette.
    Sofia Coppola
    : Ik was nu meer in de stemming om iets te maken dat minima-
    listischer en naturalistischer was. Intimistischer ook, zodat ik meer kon focussen
    op die twee personages van vader en dochter. In Hollywoodtermen is dit een
    lowbudgetfilm, dus voel ik mij ook niet gedwongen om met een superster te
    werken en kon ik ook een verhaal vertellen dat niet door een traditionele plot
    voortgedreven wordt.

    U besteedt altijd veel aandacht aan de soundtrack van uw films.
    Sofia Coppola
    : Ja, ik luister altijd naar muziek terwijl ik aan het schrijven ben.
    En soms gebeurt het dat een of andere song uiteindelijk ook in de film belandt.
    Voor Somewhere was dat bijvoorbeeld het geval met 'Smoke Gets in Your Eyes'
    van Bryan Ferry. Het is niet zo dat ik bepaalde scènes speciaal schrijf om bij
    een song te passen.

    ©Theo Wargo/WireImage.com

    In uw film zitten scènes waarin acteur Johnny Marco met de media
    geconfronteerd wordt. Is dat de weerspiegeling van uw eigen ervaringen
    met journalisten?
    Sofia Coppola
    : Bedoel je de vragen op de persconferentie?

    Ja, maar ook het 'interview' met die bijna hysterische Italiaanse televisie-
    journaliste.
    Sofia Coppola
    : Dat was iets anders. Ik wou een scène met een MTV-achtige
    zender en zo'n hyperactieve journaliste die alleen maar tot zo'n donzig interview
    in staat is. Voor de persconferentie heb ik gebruik gemaakt van vragen die mij
    zelf ooit gesteld werden en andere vragen die ik verzonnen had. Ik heb de aan-
    wezigen toen ook de kans geboden om zélf met een vraag voor de dag te komen
    en toen kwam die Russische man, een echte journalist trouwens, met een of
    andere fitnessvraag aanzetten, die ik zelf nooit had kunnen verzinnen.
    Maar het is niet bedoeld als veralgemening voor álle journalisten.
    De persconferentie van Johnny Marco is trouwens bedoeld als promotie voor
    zijn nieuwe actiefilm. Hier in Europa vraagt men mij soms of ik een verschil merk
    tussen Amerikaanse en Europese journalisten. En dan zeg ik altijd dat Europese
    journalisten meer intellectueel zijn. Grapje! (lacht)

    Hoe reageerden de Italianen bij de première in Venetië op uw voorstelling
    van de showbizz in hun land, meer bepaald met die Italiaanse journaliste en
    die waanzinnige televisieshow, waarin Johnny Marco tussen al die schaars-
    geklede danseressen verzeild geraakt?
    Sofia Coppola
    : Ze vonden het een accurate weergave. Op het feestje na de
    première liepen er trouwens een paar gelijkaardige vrouwen rond. Het was zo'n
    beetje alsof we nog steeds in de film zaten.
    Ik ben zelf ook ooit aanwezig geweest bij zo'n show. In Amerika zijn we niet zo
    vertrouwd met die Italiaanse televisiecultuur. Het is zo over the top. Het enige
    waarmee ik het zou kunnen vergelijken is Las Vegas. Maar het is natuurlijk maar
    één aspect van Italië. Amerikanen zien Italië nog meer als een land met een klassieke
    cultuur.

    Somewhere

    Somewhere speelt sinds 5 januari 2011 in de Kinepolis-bioscopen
    en wordt u geserveerd onder het Cinémanie-concept.


    Regie:  Sofia Coppola
    Cast:    Stephen Dorff, Benicio
                Del Toro, Michelle
                Monaghan
    Genre:  Dramatische komedie
    Duur:    108 minuten

    13-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    12-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michel Gondry zet superhelden in hun hemd.

    Het superheldenverhaal van 'The Green Hornet' gaat al lang mee. In de jaren 30
    was het een radioprogramma, in de jaren 60 maakte de tv-serie Bruce Lee razend
    populair en nu is er de bioscoopversie, opgestart door de bekende komiek Seth
    Rogen(Knocked Up) en geregisseerd (in 3D) door de Franse videoclipspecialist
    Michel Gondry(Eternal Sunshine of the Spotless Mind).

    De antiheld van ‘The green Hornet’ is Britt Reid (Rogen), een luie, infantiele,
    hedonistische klier die na de moord op zijn vader een bizarre vriendschap sluit met
    Kato (Jay Chou), de voormalige assistent van zijn pa zaliger.
    Toevallig raakt het (gemaskerde) duo betrokken in een vechtpartij en worden ze
    afgeschilderd als schurken. Dat wordt dan hun dekmantel om anoniem het onrecht
    te bestrijden.

    Michel Gondry
    Michel Gondry

    ‘The Green Hornet’ is zo helemaal anders dan uw vroegere werk. Wilde u
    iets compleet anders doen en had u geen angst om te mislukken?
    Michel Gondry
    : «(lacht) Ik ben het gewend om te falen. Ik heb dus geen angst
    om opnieuw op mijn gezicht te gaan. Ik zou graag hebben dat ik enkel hits had,
    maar iedereen weet dat ik geen vlekkeloze box office-lijst heb.
    Toch heb ik daar niet al te veel aan gedacht. Ik probeerde enkel een film te maken
    die ik zelf zou willen zien.»

    The Green Hornet

    Deze film is klassieker dan uw vorige, stilistisch meer krankzinnige films.
    Hoeveel Gondry zit er nog in ‘The Green Hornet’?
    Michel Gondry
    : «Er zitten heel wat elementen in waarin je mij kan herkennen.
    Maar ik denk niet dat de producers mij vrij spel zouden hebben gegeven om meer
    obscure dingen te doen. Dat weet je op voorhand: toen ik tekende, wist ik welke
    film ik ging afleveren. Maar begrijp me niet verkeerd, ik hou wel van films voor
    een heel breed publiek.»


    De film lijkt wel een parodie op ‘Batman’ of een andere superheld. Maar daar
    bent u het niet mee eens?
    Michel Gondry
    : «Neen, dit is geen parodie. Ik heb geen enkele beslissing genomen
    om gewoon grappig te zijn. Alle beslissingen staan in functie van het verhaal en de
    personages. Als er humor is die het verhaal kan dienen, zullen we die zeker gebruiken.
    Maar we hoeven hier niet per se grappig te zijn. Het belangrijkste is dat je meeleeft
    met Britt en Kato.»

    The Green Hornet





    12-01-2011 om 11:15 geschreven door Patje007


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische actrice Lubna Azabal schittert in ‘Incendies’.
    'Incendies’ is de vierde langspeler van de Canadese regisseur Denis Villeneuve,
    maar het is ook de film van Lubna Azabal. Het mysterieuze verleden van haar
    personage Nawal Marwan wordt in de film stukje bij beetje gereconstrueerd
    door haar kinderen Jeanne en Simon. Voor haar prestatie werd Azabal, een
    Belgische met Marokkaanse en Spaanse roots, bekroond op het festival van
    Abu Dhabi.

    ©Jeff Vespa/WireImage.com

    U spreekt in deze film Arabisch, is dat uw moedertaal?
    Lubna Azabal
    : «Nee hoor, mijn vader is een Berber, zijn moedertaal heeft niets
    te maken met het Arabisch. Mijn moeder komt uit Spanje. Ze is bekeerd tot de
    islam maar spreekt ook geen Arabisch. Wij zijn vooral in het Frans en Spaans
    opgevoed. Ik heb dus fonetisch Arabisch moeten leren met de hulp van een coach.
    En dat was geen makkie, zelfs al heeft die taal sommige keelklanken gemeen met
    het Berbers. Maar ik ben het gewend om in het buitenland te spelen en om me
    vreemde talen eigen te maken. Ik heb bijvoorbeeld Armeens geleerd (voor de film
    ‘Here’, die op het Sundance Film Festival wordt voorgesteld), en dat is volgens mij
    nog moeilijker dan Chinees omdat het een van de oudste talen ter wereld is.»


    Moeilijker nog dan de taal lijkt me de waaier aan emoties die u dit personage
    moet doen beleven.
    Lubna Azabal
    : «Ja, maar het is vooral op voorhand dat je je zorgen maakt. Na een tijdje
    laat je die angst los. Het is zoals wanneer je in het water belandt als je niet kan zwemmen.
    De eerste bewegingen zijn lastig, maar na een tijdje raak je zo door je personage opgeslorpt
    dat je je zelfs geen vragen meer stelt. Je moet gewoon het moment beleven. De moeilijkheid
    zit hem erin om de gevoelens er niet te dik op te gaan leggen.
    Weet je, ik ben eigenlijk zoals een kind. Als je aan een kind zegt: ‘Speel Zorro’, dan gaat het
    echt denken dat het Zorro ís. Wel, zo speel ik ook.»

    Incendies

    Welke scène vond u het moeilijkst om te spelen?
    Lubna Azabal
    : «Ze waren allemaal moeilijk, maar de zwaarste scènes voor mij
    waren die waar ik in de gevangenis zit. Die hebben we in een studio in Montreal
    gefilmd. Er overkomen me daar vreselijke dingen, en die scènes moesten nu net
    als eerste ingeblikt worden… Ik had nog niet de tijd gehad om echt in mijn
    personage te kruipen, want we hadden het begin van het verhaal nog niet opge-
    nomen. Dat stresseerde me enorm, ik heb soms echt zitten flippen.
    Maar dan moet je gewoon springen.»


    U speelt Nawal op erg verschillende leeftijden. Een dankbare rol?
    Lubna Azabal
    : «Ja, voor een actrice is dat het summum! We zien mijn personage
    tussen 17 jaar en 60 jaar. Ook daar voelde ik me weer als een spelend kind: ik werd
    helemaal gemaquilleerd en verkleed om er ouder uit te zien.
    Aanvankelijk werd nog overwogen om een andere actrice te zoeken die de jongere
    Nawal zou spelen, maar uiteindelijk heb ik het toch zelf gedaan. Dankzij een dieet
    van véél groenten, véél omega 3, en véél slaap. (lacht) Ik moest heel gezond gaan
    leven om er fris uit te zien, wat kalmer aan doen. Ik smeerde gezichtscrèmes en drie
    maanden lang heb ik niets anders dan water gedronken.»

    ©Sony Pictures Classics

    Nawals dochter Jeanne is in sommige scènes maar moeilijk te onderscheiden
    van haar moeder. Was dat de bedoeling?
    Lubna Azabal
    : «Ik heb dat zelf pas gemerkt toen ik de film voor het eerst zag, en
    ik vond het geweldig.
    Op een bepaald moment wisten zelfs mijn naaste vrienden en familie niet meer of ze
    nu naar mij of naar Jeanne zaten te kijken! Ik ben zelf geen mama, maar ik denk dat
    een kind het verlengde is van zijn moeder. Het voelde dus heel juist aan dat die twee
    vrouwen soms heel moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn.
    Jeanne onderzoekt het verleden van haar moeder, zij zit met vragen die mijn personage
    beantwoordt. Ze vervolledigen elkaar en geven iets door aan mekaar.»


    De film toont ook hoe geweld en haat worden doorgegeven.
    Lubna Azabal
    : «Dat is het centrale thema van de film, die overdracht. Nawal zit vast
    in een spiraal van woede. Door alles wat ze in haar leven heeft meegemaakt – oorlog,
    opsluiting, geweld – is ze ook niet in staat geweest om haar kinderen liefde te geven.
    Ze heeft hen grootgebracht, maar heeft hen nooit kunnen zeggen: ‘Ik hou van jullie’.
    Via haar testament wil ze die spiraal doorbreken. Ze geeft haar kinderen de opdracht
    om hun broer en vader te gaan zoeken, opdat zij wel vergiffenis zouden kunnen schenken.
    Pas in de twee brieven die ze hen nalaat kan ze haar kinderen eindelijk zeggen dat ze hen
    graag ziet. Eindelijk kan ze hen in haar armen sluiten.»


    Wat betekent de titel volgens u?
    Lubna Azabal
    : «Ik heb ‘incendies’ (brandhaarden) altijd begrepen als een verwijzing
    naar de hel. De hel van alle oorlogen die de wereld teisteren en die de mens in een soort
    wild beest veranderen. Overal heeft oorlog hetzelfde resultaat: mensen die liggen te
    creperen in plassen bloed, ellende en vreselijke angst. Zelfs in Ex-Joegoslavië eindigt het
    met hakmessen en bijlen. Die helse ‘brandhaarden’ zijn universeel, daarom speelt de film
    zich ook af in een onbestaand land. Nawal heeft heeft de hel aanschouwd, en ze is er nooit
    meer uit kunnen ontsnappen.»

    Incendies

    Incendies speelt vanaf vandaag oa in UGC en Cartoon's.


    Plot: De tweeling Jeanne en Simon Marwan is verbijsterd wanneer
    zij bij de notaris twee brieven ontvangen van hun overleden moeder
    Nawal. Eén brief is gericht aan hun vader, van wie ze dachten dat
    hij overleden was en één is voor hun broer, van wie ze het bestaan
    nooit hebben gekend. Deze raadselachtige brieven verklaren voor
    Jeanne de ongrijpbare stilte van haar moeder in de laatste weken
    van haar leven. Jeanne besluit naar het Midden-Oosten te vertrekken
    om meer te weten te komen over haar familiegeschiedenis.
    Haar broer Simon wordt niet geraakt door de hersenspinsels van zijn
    moeder, die voor hem altijd koud en afstandelijk was.
    Toch is de liefde voor zijn zus zo sterk dat hij zich aansluit bij de
    zoektocht naar hun familiegeschiedenis. Samen met de notaris
    ontdekken ze het tragische lot van hun moeder, dat zowel getekend
    is door oorlog en haat als door de moed van een uitzonderlijke vrouw.



    Regie:  Denis Villeneuve
    Cast:    Lubna Azabal
    Genre:  Drama
    Duur:   130 minuten













    12-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007


    11-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmaffiche 'The Green Hornet'.
    The Green Hornet

    The Green Hornet speelt vanaf 12 januari 2011 in de Kinepolis-bioscopen.


    Regie: Michel Gondry
    Cast:   Seth Rogen,
               Cameron Diaz
    Genre: Actie
    Duur:   90 minuten

    11-01-2011 om 18:40 geschreven door Patje007


    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collin Farrell in remake 'Total Recall'.

    Collin Farrell zal de hoofdrol spelen in de remake van de kaskraker 'Total Recall'.
    De opnames gaan binnen enkele maanden van start. De regie is in handen van Len
    Wiseman. Die werkte eerder aan films zoals 'Die hard 4' en 'Underworld'.

    ©Universal Pictures

    In de originele film, geregisseerd door de Nederlander Paul Verhoeven, speelde
    Arnold Schwarzenegger, de voormalige gouverneur van Californië, de hoofdrol.

    'Total recall' is gebaseerd op het kortverhaal 'We can remember it for you wholesale'
    van Philip K. Dick, waarin een bouwvakker op Mars enkele booswichten bekampt


     

    10-01-2011 om 00:00 geschreven door Patje007




    Foto

            ACTEURS/
         ACTRICES

    Foto

  • Andy Garcia

    Foto

  • Charlize Theron

    Foto

  • Robert De Niro

    Foto

  • Sharon Stone

    Foto

  • Al Pacino

    Foto

  • Julia Roberts

    Foto

  • Johnny Depp

    Foto

  • Sandra Bullock

    Foto

  • Christian Bale

    Foto

  • Gwyneth Paltrow

    Foto

  • Denzel Washington

    Foto

  • Nicole Kidman

    Foto

  • Jack Nicholson

    Foto

  • Halle Berry

    Foto

  • Tom Cruise

    Foto

  • Ashley Judd

    Foto

  • Nicolas Cage

    Foto

  • Michelle Pfeiffer

    Foto

  • Michael Douglas

    Foto

  • Meryl Streep

    Foto

  • Tom Hanks

    Foto

  • Angelina Jolie

    Foto

  • Matt Damon

    Foto

  • Jodie Foster

    Foto

  • Daniel Day-Lewis

    Foto

  • Kim Basinger

    Foto

  • Edward Norton

    Foto

  • Renée Zellweger

    Foto

  • Ed Harris

    Foto

  • Helen Hunt

    Foto

  • Russell Crowe

    Foto

  • Cameron Diaz

    Foto

  • John Travolta

    Foto

  • Cate Blanchett

    Foto

  • Mel Gibson

    Foto

  • Demi Moore

    Foto

  • Brad Pitt

    Foto

  • Natalie Portman

    Foto

  • Clint Eastwood

    Foto

  • Scarlett Johansson

    Foto

  • James Franco

    Foto

  • Eva Mendes

    Foto

  • George Clooney

    Foto

  • Keira Knightley

    Foto

  • Richard Gere

    Foto

  • Rebecca Romijn

    Foto

  • Mark Wahlberg

    Foto

  • Diane Lane

    Foto

  • Colin Farrell

    Foto

  • Hilary Swank

    Foto

  • Leonardo DiCaprio

    Foto

  • Jessica Alba

    Foto

  • Gene Hackman

    Foto

  • Megan Fox

    Foto

  • Bruce Willis

    Foto

  • Jennifer Connelly

    Foto

  • Samuel L. Jackson

    Foto

  • Reese Witherspoon

    Foto

  • Will Smith

    Foto

  • Jennifer Garner

    Foto

  • Pierce Brosnan

    Foto

  • Naomi Watts

    Foto

  • Sean Penn

    Foto

  • Famke Janssen

    Foto

  • Harrison Ford

    Foto

  • Uma Thurman

    Foto

  • Kevin Bacon

    Foto

  • Julianne Moore

    Foto

  • James Woods

    Foto

  • Catherine Zeta-Jones

    Foto

  • Jason Statham

    Foto

  • Kate Winslet

    Foto

  • Alec Baldwin

    Foto

  • Penélope Cruz

    Foto

  • Hugh Jackman

    Foto

  • Kate Beckinsale

    Foto

  • Paul Newman

    Foto

  • Madeleine Stowe

    Foto

  • Jude Law

    Foto

  • Jennifer Lopez

    Foto

  • Marlon Brando

    Foto


    Foto

  • Orlando Bloom

    Foto

  • Salma Hayek

    Foto

  • Sean Connery

    Foto

  • Denise Richards

    Foto

  • Clive Owen

    Foto

  • Vera Farmiga

    Foto

  • Keanu Reeves

    Foto

  • Carrie-Anne Moss

    Foto

  • Matt Dillon

    Foto

  • Liv Tyler

    Foto

  • Joaquin Phoenix

    Foto

  • Rebecca De Mornay

    Foto

  • Michael Madsen

    Foto

  • Rachel Weisz

    Foto

  • John Voight

    Foto

  • Sienna Miller

    Foto

  • Sylvester Stallone

    Foto

  • Jessica Biel

    Foto

  • John Malkovich

    Foto

  • Milla Jovovich

    Foto

  • Kevin Costner

    Foto

  • Anne Hathaway

    Foto

  • Ray Liotta

    Foto

  • Diane Kruger

    Foto

  • Paul Walker

    Foto

  • Alicia Silverstone

    Foto

  • Anthony Hopkins

    Foto

  • Neve Campbell

    Foto

  • Tim Robbins

    Foto

  • Kirsten Dunst

    Foto

  • Guy Pearce

    Foto

  • Monica Bellucci

    Foto

  • Tommy Lee Jones

    Foto

  • Christina Ricci

    Foto

  • Lee Marvin

    Foto

  • Michelle Rodriguez

    Foto

  • Jamie Foxx

    Foto

  • Carice Van Houten

    Foto

  • Benicio Del Toro

    Foto

  • Elizabeth Banks

    Foto

  • Robert Duvall

    Foto

  • Helena Bonham Carter

    Foto

  • James McAvoy

    Foto

  • Juliette Lewis

    Foto

  • Liam Neeson

    Foto

  • Jennifer Jason Leigh

    Foto

  • Hugh Grant

    Foto

  • Sigourney Weaver

    Foto

  • Viggo Mortensen

    Foto

  • Kristin Scott Thomas

    Foto

  • Ben Kingsley

    Foto

  • Jennifer Aniston

    Foto

  • James Gandolfini

    Foto

  • Sophia Loren

    Foto

  • Mickey Rourke

    Foto

  • Winona Ryder

    Foto

  • Ben Affleck

    Foto

  • Tery Hatcher

    Foto

  • Daniel Craig

    Foto

  • Julia Ormond

    Foto

  • Chazz Palminteri

    Foto

  • Katie Holmes

    Foto

  • Steve Buscemi

    Foto

  • Kate Hudson

    Foto

  • John Cusack

    Foto

  • Jessica Lange

    Foto

  • Joe Pesci

    Foto

  • Mandy Moore

    Foto

  • Nick Nolte

    Foto

  • Kathleen Turner

    Foto

  • Jean Reno

    Foto

  • Robin Wright

    Foto

  • Morgan Freeman

    Foto

  • Rachel McAdams

    Foto

  • Woody Harrelson

    Foto

  • Susan Sarandon

    Foto

  • Forest Whitaker

    Foto

  • Carey Mulligan

    Foto

  • Kiefer Sutherland

    Foto

  • Meg Ryan

    Foto

  • Kevin Spacey

    Foto

  • Mila Kunis

    Foto

  • Billy Bob Thornton

    Foto

  • Andie MacDowell

    Foto

  • Donald Sutherland

    Foto

  • Ellen Barkin

    Foto

  • Harvey Keitel

    Foto

  • Emily Blunt

    Foto

  • Philip Seymour Hoffman

    Foto

  • Mary Elizabeth Mastrantonio

    Foto

  • Adam Sandler

    Foto

  • Frances McDormand

    Foto

  • Eric Bana

    Foto

  • Faye Dunaway

    Foto

  • Ewan McGregor

    Foto

  • Ali MacGraw

    Foto

  • Dustin Hoffman

    Foto

  • Olivia Wilde

    Foto

  • Sean Bean

    Foto

  • Amanda Seyfried

    Foto

  • Robert Redford

    Foto

  • Michelle Williams

    Foto

  • Cuba Gooding Jr.

    Foto

  • Rebecca Hall

    Foto

  • Jeff Bridges

    Foto

  • Zoe Saldana

    Foto

  • Gerard Butler

    Foto

  • Geena Davis

    Foto

  • Owen Wilson

    Foto

  • Maggie Gyllenhaal

    Foto

  • Sam Worthington

    Foto

  • Franka Potente

    Foto

  • Willem Dafoe

    Foto

  • Minnie Driver

    Foto

  • Edward G. Robinson

    Foto

  • Jamie Lee Curtis

    Foto

  • Sydney Poitier

    Foto

  • Maggie Q

    Foto

  • Dennis Hopper

    Foto

  • Michelle Monaghan

    Foto

  • Robin Williams

    Foto

  • Heather Graham

    Foto

  • James Dean

    Foto

  • Judi Dench

    Foto

  • Michael Caine

    Foto

  • Thandie Newton

    Foto

  • Robert Downey Jr.

    Foto

  • Patricia Arquette

    Foto

  • Michael Keaton

    Foto

  • Rosamund Pike

    Foto

  • Jim Carrey

    Foto

  • Sophia Bush

    Foto

  • Don Cheadle

    Foto

  • Gemma Arterton

    Foto

  • Javier Bardem

    Foto

  • Emma Thompson

    Foto

  • Arnold Schwarzenegger

    Foto

  • Evangeline Lilly

    Foto

  • Gregory Peck

    Foto

  • Marion Cotillard

    Foto

  • Omar Sharif

    Foto

  • Gong Li

    Foto

  • Matthew McConaughey

    Foto

  • Veerle Dobbelaere

    Foto

  • Wesley Snipes

    Foto

  • Elizabeth Taylor

    Foto

  • Liev Schreiber

    Foto

  • Melanie Griffith

    Foto

  • Antonio Banderas

    Foto

  • Antje De Boeck

    Foto

  • Kurt Russell

    Foto

  • Lucy Liu

    Foto

  • Val Kilmer

    Foto

  • Grace Kelly

    Foto

  • Tom Selleck

    Foto

  • Connie Nielsen

    Foto

  • Jet Li

    Foto

  • Ursula Andress

    Foto

  • Richard Burton

    Foto

  • Bridget Fonda

    Foto

  • Ben Stiller

    Foto

  • Amanda Peet

    Foto

  • Eric Roberts

    Foto

  • Freida Pinto

    Foto

  • Tom Sizemore

    Foto

  • Emma Stone

    Foto

  • Pete Postlethwaite

    Foto

  • Courteney Cox

    Foto

  • Adrien Brody

    Foto

  • Evan Rachel Wood

    Foto

  • James Caan

    Foto

  • Kelly Macdonald

    Foto

  • James Cromwell

    Foto

  • Laura Linney

    Foto

  • Humphrey Bogart

    Foto

  • Maria Bello

    Foto

  • Jonathan Rhys Meyers

    Foto

  • Marcia Gay Harden

    Foto

  • Josh Brolin

    Foto

  • Melissa George

    Foto

  • Gary Oldman

    Foto

  • Julia Stiles

    Foto

  • Kirk Douglas

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Jeroen Krabbé

    Foto

  • Natalie Wood

    Foto

  • Jan Decleir

    Foto

  • Diane Keaton

    Foto

  • Warren Beatty

    Foto

  • Eva Green

    Foto

  • William H. Macy

    Foto

  • Juliette Binoche

    Foto

  • Vincent Cassel

    Foto

  • Blake Lively

    Foto

  • William Forsythe

    Foto

  • Ashley Greene

    Foto

  • Jeremy Irons

    Foto

  • Kim Novak

    Foto

  • Ryan Reynolds

    Foto

  • Tara Reid

    Foto

  • Casey Affleck

    Foto

  • Amy Adams

    Foto

  • Charles Bronson

    Foto

  • Kristen Bell

    Foto

  • Gary Cooper

    Foto

  • Kristanna Loken

    Foto

  • Dennis Quaid

    Foto

  • Marilyn Monroe

    Foto

  • Ken Watanabe

    Foto

  • Ingrid Bergman

    Foto

  • Ralph Fiennes

    Foto

  • Michelle Yeoh

    Foto

  • Robert Pattinson

    Foto

  • Kristen Stewart

    Foto

  • Colin Firth

    Foto

  • Kate Bosworth

    Foto

  • John C. Reilly

    Foto

  • Olga Kurylenko

    Foto

  • Dwayne Johnson

    Foto

  • Mary Elizabeth Winstead

    Foto

  • Freddie Prinze Jr.

    Foto

  • Lauren Bacall

    Foto

  • Josh Hartnett

    Foto

  • Vanessa Hudgens

    Foto

  • Ving Rhames

    Foto

  • Keri Russell

    Foto

  • Bill Pullman

    Foto

  • Greta Garbo

    Foto

  • Geoffrey Rush

    Foto

  • Rose McGowan

    Foto

  • Daniel Baldwin

    Foto

  • Vivien Leigh

    Foto

  • Christopher Lee

    Foto

  • Emma Watson

    Foto

  • Billy Chrystal

    Foto

  • Anjelica Huston

    Foto

  • Gary Sinise

    Foto

  • Brigitte Bardot

    Foto

  • Gabriel Byrne

    Foto

  • Rooney Mara

    Foto

  • Paul Bettany

    Foto

  • Anna Kendrick

    Foto

  • Danny De Vito

    Foto

  • Ava Gardner

    Foto

  • Christopher Walken

    Foto

  • Maggie Grace

    Foto

  • John Hurt

    Foto

  • Isabelle Adjani

    Foto

  • Koen De Bouw

    Foto

  • Kelly Brook

    Foto

  • Ashton Kutcher

    Foto

  • Bridget Moynahan

    Foto

  • Burt Reynolds

    Foto

  • Marisa Tomei

    Foto

  • Terrence Howard

    Foto

  • Anna Paquin

    Foto

  • Sam Elliott

    Foto

  • Elisabeth Shue

    Foto

  • Ray Winstone

    Foto

  • Noomi Rapace

    Foto

  • Chris Pine

    Foto

  • January Jones

    Foto

  • Chris Evans

    Foto

  • Jennifer Lawrence

    Foto

  • Channing Tatum

    Foto

  • Kate Mara

    Foto

  • Ryan Gosling

    Foto

  • Kelly Preston

    Foto

  • Bradley Cooper

    Foto

  • Alice Braga

    Foto

  • Paul Giamatti

    Foto

  • Amber Heard

    Foto

  • Aaron Eckhart

    Foto

  • Rose Byrne

    Foto

  • Vin Diesel

    Foto

  • Elsa Pataky

    Foto

  • Tobey Maguire

    Foto

  • Leelee Sobieski

    Foto

           REGISSEURS
    Foto

  • Martin Scorsese

    Foto

  • Francis Ford Coppola

    Foto

  • Alfred Hitchcock

    Foto

  • Michael Mann

    Foto

  • Steven Spielberg

    Foto

  • Ron Howard

    Foto

  • Wolfgang Petersen

    Foto

  • Sergio Leone

    Foto

  • Ridley Scott

    Foto

  • James Cameron

    Foto

  • Stanley Kubrick

    Foto


    Foto

  • Christopher Nolan

    Foto

  • Oliver Stone

    Foto

  • Peter Jackson

    Foto

  • Paul Verhoeven

    Foto

  • John Woo

    Foto

  • Orson Welles

    Foto

  • Jonathan Demme

    Foto

  • Spike Lee

    Foto

  • Joel Schumacher

    Foto

  • Brian De Palma

    Foto

  • Steven Soderbergh

    Foto

  • Paul Greengrass

    Foto

  • Tony Scott

    Foto

  • Sydney Pollack

    Foto

  • Tim Burton

    Foto

  • Paul Haggis

    Foto

  • John Frankenheimer

    Foto

  • Curtis Hanson

    Foto

  • Barry Levinson

    Foto

  • David Fincher

    Foto

  • Robert Zemeckis

    Foto

  • William Friedkin

    Foto

  • George Lucas

    Foto

  • Mike Nichols

    Foto

  • Quentin Tarantino

    Foto

  • John Schlesinger

    Foto

  • Bryan Singer

    Foto

  • Elia Kazan

    Foto

  • Sidney Lumet

    Foto

  • John Ford

    Foto

  • John Cassavetes

    Foto

  • Paul Thomas Anderson

    Foto

  • J.J. Abrams

    Foto

  • Gus Van Sant

    Foto

  • Frank Darabont

    Foto

  • John McTiernan

    Foto

  • Peter Weir

    Foto

  • John Huston

    Foto

  • David Lynch

    Foto

  • Darren Aronofsky

    Foto

  • Stephen Frears

    Foto

  • Edward Zwick

    Foto

  • Kathryn Bigelow

    Foto

  • Kevin Macdonald


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs