Foto


Baekelandtloopcriterium...
  • Link naar criterium...
  • Guynemerloop...
  • Inhoud blog
  • Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • Allaert run Harelbeke 12 km
  • EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • Duathlon Ruddervoorde 2012
    Zoeken in blog

    Volgende wedstrijd -> 28 mei, duathlon Elsegem
    Mijn favorieten
  • KTDC
  • 3athlon
  • Loopsite
  • Joggings
  • Triathlon.start.be
  • Mountainbike
  • Dapalo
  • No Limit Team
  • Uitslagen 2012 (lopen, site ASSA Ronse)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • harelbeke (pascal vanaudenaerde)
        op Allaert run Harelbeke 12 km
  • Horst (Pascal Vanaudenaerde)
        op EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • pech (pascal)
        op Duathlon Geluwe 10/40/5
  • Archief per maand
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
    Sporten...een verslaving!!!

    03-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herpakken...
    Nog niet helemaal bekomen van maandag heb ik gisteren naar wekelijkse gewoonte toch mijn intervaltraining op de loopband afgewerkt.  En ik moet zeggen, het viel best mee.  Ik wou persé een goeie training om m'n mindere wedstrijd te vergeten.  Vandaag ga ik nog een goeie 2 uur fietsen want maandag was dit toch niet schitterend...  Ik ga vanaf nu 1 fietstraining toevoegen per week afhankelijk van de wedstrijden in het weekend.

    03-06-2009 om 18:39 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Off-day!

    Duathlon Elsegem...nie goed...
    Ik zag het 's morgens goed zitten, de benen voelden goed en ik had er goesting in.  De zon zou wel eens een spelbreker kunnen worden.  Er was redelijk wat wind, maar het was een stayerwedstrijd, dus dat viel wel mee.  De verhouding lopen/fietsen was wel anders vergeleken met andere wedstrijden,nl 3/32,5/3. Dus ik moest een goeie eerste loopbeurt maken om zo misschien in een groepje aan te pikken.  Dit lukte heel goed, want ik kwam met veel sterkere atleten de wisselzone binnen.  Maar de zon had me vlug te pakken.  Eens op de fiets voelden m'n benen als lood en ik zag er al direct een paar voorbij vlammen.  Er kwamen drie andere af, ik dacht inpikken, maar de benen bleven protesteren.  Toen zag ik in de verte nog een groepje met de mannen waar ik meestal bij zit op een half minuutje.  Ik dacht benen laten rusten en inpikken wanneer ze bij me zijn.  Eindelijk...dit lukte me wel, maar intussen toch een 40-tal seconden verspeeld.  De eerste 3 ronden van de 5 ging het redelijk goed, maar het liep niet over...  Ik probeerde afkoeling te zoeken door schaduw op te zoeken (maar die was er bijna niet) en water over me te gieten.
    Intussen was er een groepje met daarin Gio op komst.  Halfweg de laatste fietsronde kwamen ze aansluiten.  Dit was wel iets later in de wedstrijd dan ik gedacht had.  Deze omvangrijke (ongeveer 15 man) groep ging ook samen de wisselzone binnen.  Na een goeie wissel kon ik proberen iets goed te maken met het lopen, maar het vat was leeg.  Ik kon geen tempo meer maken, ik liep nog 14,5km/u.  Gelukkig moest ik tegen niemand meer sprinten, het zou dodelijk geweest zijn.  Ik eindigde als 25e op 110 deelnemers (Gio 27e op half minuutje).  Niet slecht, maar een top-20 moest gekund hebben.  Maar allé, niet bij de pakken blijven zitten...trainen...trainen...trainen... (zie ook foto's)

    01-06-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinksenjogging Harelbeke (11.28km)

    Vrijdagavond ben ik naar Harelbeke afgezakt.  Een paar jaar geleden heb ik daar enkele wedstrijden meegelopen in dat criterium, maar de wedstrijd aan het 'Eiland' kende ik nog niet.  Het viel me direct op dat het draaien en keren zou worden.  Paadjes en wegeltjes, voetpad op, voetpad af...  zo 11,28km verdeeld over vier ronden. 
    Dan de wedstrijd zelf...  Na de start werd er onmiddellijk een kopgroepje gevormd van een man of 8 en ik kon me daar net bij aansluiten.  We voelden direct dat Mario Vanacker (van ons AC Guynemer) de sterke man was.  Na een halve ronde moesten er dan ook al een paar lopers af, maar ik kon volhouden tot net voor de tweede ronde.  Ze waren met vier weg. Dus top-5 lag binnen bereik (wat sterk is in dat criterium). De tweede ronde kon ik mijn eigen tempo lopen en dat ging goed, maar de derde ronde was opnieuw zoals een paar weken geleden in Jabbeke... proberen mijn tempo hoog te houden maar er niet in lukken.  Toen kwamen 2 lopers (Frederik Creupelandt en Hans Detavernier) terug aansluiten.  Net iets te vroeg voor mij, want een halve ronde later kwam ik er weer door maar Hans liep zo'n 10 seconden voor mij.  Ik kon redelijk vlot weer weglopen van Frederik maar kwam geen meter dichter bij Hans.  Ik ben dus als 6e aangekomen in 39min54s (16,962km/u).  De wedstrijd werd vlot gewonnen door een zeer sterke Mario Vanacker. Proficiat é!

    31-05-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door de Zilten 3,5km.

    Vandaag ben ik zoals ieder jaar naar Roeselare afgezakt.  Daar stond een 3,5km wedstrijd op mij te wachten.  Een snelheidstestje voor maandag.  Vorig jaar heb ik dat ook gedaan net voor de Benny Vansteelant-duathlon in Torhout en dat was me goed bevallen.  Ik werd toen 1e in 11min30s.  Dit jaar zou het iets moeilijker worden dacht ik om die tijd te halen, want er was toch meer wind.  Eens gestart liep het lekker en er was direct iemand weg. Dit was te snel voor mij en bleef bij de nummer 2 hangen.  Na een goeie km kwamen we terug op de 1e loper.  En toen heb ik een klein foutje gemaakt door niet direct door te trekken.  Ik dacht me nog een paar honderd meter te sparen bij die kerel totdat een stukje windop achter de rug lag, maar er kwam een groepje aansluiten.  Ik versnelde onmiddellijk maar er kwam iemand mee.  Tot op 500 meter van de finish kon ik bij blijven, maar ik moest de laatste meters lossen.  Toch ben ik sneller geëindigd dan vorig jaar: 11min17s (18,6km/u).
    Dus ik mag tevreden zijn, Gio eindigde een minuutje later op een verdienstelijke 11e plaats!

    27-05-2009 om 21:29 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen wacht? -> Duurloopje...

    Hallo, dit weekend heb ik wachtdienst op mijn werk, maar blijkbaar is er niemand ziek vandaag...  Met GSM in aanslag ben ik vanmorgen dan toch vertrokken met AC Guynemer.  Heerlijk lopen deze morgen.  De zon was van de partij en een licht windje zorgde voor de nodige afkoeling.  Eens terug hier aan het dorpshuis hadden we 19 km, maar de benen vroegen meer... ik heb er dan nog een toertje van 6 km aangeplakt!  In totaal heb ik dus 25 km gelopen in 2u10min.  Deze namiddag zijn Sabrine, Tibo en ik dan met de fiets van de zon gaan genieten. 
    Om 4 uur kreeg ik dan telefoon van den Gio.  Als voorbereiding op Elsegem is hij naar Tielt een 2,7km wedstrijd gaan lopen.  Eens volledig de kraan openzetten... en dat heeft hij gedaan! Gewonnen met ruime voorsprong!  Het wordt een harde en mooie strijd volgende week maandag...

    24-05-2009 om 18:56 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verlengd weekend...

    Hallo, met het mooi weer de laatste dagen is het moeilijk om stil te zitten, dus... een beetje fietsen en lopen kan een oplossing bieden.  Donderdag ben ik dan ook een paar uurtjes gaan fietsen om tegen de middag thuis te zijn, 't was tenslotte een vrije dag en 's namiddag kon ik samen met Sabrine en Tibo een beetje in de tuin werken.  's Avonds begon het toch weer te kietelen... ik had deze week nog geen intervaltraining gedaan op mijn loopband en ben om 9u nog gestart.  Voor de eerste keer heb ik mijn pieken opgedreven van 17km/u naar 18km/u.  En het viel wonderwel goed mee.  Het was wel tot het uiterste gaan met blazen en puffen maar ik had al lastiger trainingen afgelegd.  Het lopen gaat in de goeie richting, hopelijk kan ik dit nog een paar maanden volhouden...
    Vrijdag moest ik werken, om 11u in Ardooie.  Dus ik had nog ruim de tijd om wat bij te fietsen.  Ik was dan ook met Gio afgesproken om vroeg te starten.  Om 7u30 de fiets op, richting Oostnieuwkerke.  Het was al direct goed weer om te fietsen, een beetje wind en de zon was van de partij...  het ging goed maar niet supervlot.  Ik voelde mijn intervaltraining van de dag voordien nog in de benen hangen...  Maar ik heb vrijdag toch een 90-tal km gefietst.  Vandaag volgt een dagje rust, en waarschijnlijk morgen ook (...wachtdienst labo).

    23-05-2009 om 09:59 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houtlandcriterium Jabbeke

    Vanavond ben ik na m'n werk vlug naar Jabbeke gereden.  Daar stond een wedstrijd van het Houtlandcriterium gepland.  Ik wou weten of m'n goeie tijd in Torhout toeval was, of zou de conditie toch in stijgende lijn gaan...?  Het was de hele dag goed weer geweest en aan de start scheen de zon nog steeds, niet brandend, maar hij was er toch.  De wedstrijd ging over 12,26km verdeeld over 5 ronden.  Eens gestart probeerde ik direct het tempo van 17 km/u te zoeken.  Dit kon ik de eerste 2 ronden goed volhouden maar de derde en de eerste helft van ronde vier zakte m'n tempo toch iets.  Helemaal geen last van ademhaling of zoiets, maar de 'speed' was weg, en hoe hard ik ook probeerde, het lukte me niet om een hoge 16/u te halen.  Halfweg die ronde vier dan toch een bekertje water over me gekiept en ik kwam er weer door.  Ik haalde opnieuw m'n snelheid van de eerste 2 rondes.  Ik ben als 20e aangekomen in een tijd van 43min54sec (16.756km/u) op 180 deelnemers.  Het verlengd weekend is goed gestart...

    20-05-2009 om 23:59 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje thuis, rustig trainen...

    Vanmorgen opgestaan, en ik had goesting... om naar ons heuvelland te fietsen.  Er was veel wind en heel warm voelde het ook niet aan.  Maar ik had tijd en bolde richting Monteberg, Zwarte berg en Rode berg.  Ik deed het rustig aan en kon genieten van de training.  Op de terugweg was het wind in de rug en kon ik eens goed doorstampen. Eens thuis had ik een goeie 70 km op de teller en de benen voelden goed, niks geforceerd!  Vanavond dacht ik van een uurtje los te lopen.  Ik ben gestart maar na een goeie regenvlaag heb ik mijn toer toch iets ingekort.  Een achttal km gelopen en doornat...

    18-05-2009 om 20:52 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainen met AC Guynemer.

    Zaterdag hebben Gio en ik de benen wat losgereden.  Er was redelijk wat wind en geregeld kregen we een vlaag over ons, maar goed, een flandrien mag daar niet van klagen é...  De benen voelden goed na de 10 in Torhout.  Vandaag had ik graag een looptraining gedaan.  Op zondag komen een 20-tal lopers samen hier in Poelkapelle om de McBriderun voor te bereiden.  We hebben 19 km gelopen aan 12 km/u.  Dit blijven voor mij nog steeds de beste trainingen.  De conditie is nog niet 100%, maar ik voel me beter worden...

    17-05-2009 om 22:28 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rembertcorrida Torhout (10km)

    Jipla!  Vrijdagavond heb ik nog eens een stratenloop meegedaan.  Dit was van Eernegem geleden.  Ik ben nu een paar weken mijn loopvolume iets aan het opkrikken en vooral mijn intervaltrainingen aan het hernemen op de loopband.  Mijn snelheid de laatste weken was nog niet zoals ik het zou willen en op de loopband had ik het dan ook lastig.  Ik kon met moeite mijn 17km/u houden tijdens de pieken van 3 minuten.Sad Ik had me dan ook deze week voorgenomen om naar Torhout te trekken.  Een snel parkoer, en indien een goeie tijd zou dit ook goed zijn voor de moral. Ik ondervind ook ieder jaar dat ik wedstrijden nodig heb om beter te worden. 
    Het weer was ideaal: een beetje wind, de ganse dag geregend maar tijdens de wedstrijd was de zon van de partij.  Vooraf had ik tevreden geweest met een tijd rond de 37 minuten.  Mijn beste tijd ooit op een juiste 10km was 36min18s.  Maar vrijdag liep alles heel goed.  Na een wat hectische start kon ik na 1 km een vlot tempo vinden en kwam na 5 km door in 17min35s.  Vlug omgerekend en rekening houdend met een vlugge 1e km zat een tijd onder de 36 minuten erin.  Ik heb de laatste 9 km constant tussen 3'30" en 3'35" per km gelopen om te finishen in 35min35sec (16,9 km/u)  Een toptijd voor mij!  Volgende woensdag probeer ik naar Jabbeke te trekken (indien ik op tijd kan vertrekken op mijn werk).

    16-05-2009 om 18:21 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duathlon Ruddervoorde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo, dit weekend stond de niet-stayerduathlon in Ruddervoorde op het programma.  Er was een stuk minder wind dan 2 weken terug in Oostende dus ik zag het wel zitten.  We waren vroeg vertrokken zodat we (Gio en ik) nog eens konden losrijden en -lopen.  De afstanden waren te vergelijken met deze in Oostende 5/22/3. Ik had mij voorgenomen om van in de start alles te geven. De eerste loopproef verliep goed, ik kwam voor Bernard Demeulemeester en Filip Vermont de wissel binnen terwijl ze in Oostende toch een stukje voor waren.  Dan de wissel... daar moet ik toch een beetje aan werken want ik verlies toch redelijk wat seconden tov de concurrentie.  Het fietsen...fantastisch goed!  Ik kon bij Bernard en Filip blijven terwijl ze twee weken terug toch meer dan een minuut sneller fietsten dan ik.  Ik hoorde ook via Sabrine dat Gio niet dichter kwam!  Alles verliep vlot, ik kon op dit iets meer bochtig parkoer hetzelfde gemiddelde (37,0 km/u)  halen als in Oostende op die lange stroken.  Ik dook redelijk fris opnieuw de wissel in (...om weer tijd te verliezen)!  Maar Tibo (mijn zoontje) riep: "Papa! Je hebt heel goed gefietst!", en ik kon met deze extra aanmoediging in de achtervolging op Filip en Bernard die reeds 150m verder liepen.  Bernard liep steeds verder uit, maar ik kwam beetje bij beetje dichter bij Filip.  Na 2 km kon ik hem passeren en mijn tempo houden tot aan de finish.  Ik eindigde voor atleten die in Oostende nog 2 minuten voor mij waren als 39e! Heel tevreden! Very Happy

    11-05-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duathlon Oostende.

    Zaterdag zijn we naar zee getrokken.  Daar stond een niet-stayerduathlon op het programma.  Ik keek er erg naar uit om mijn nieuwe tijdritfiets te testen.  Na enkele weken van rust was het afwachten, maar ik was wel gemotiveerd.  Toen we daar aankwamen was het eerst aftasten hoe de wind stond, want aan zee kan die verraderlijk zijn.  Op het eerste zicht viel dat mee maar tussen de appartementsblokken door, blies die toch hard.  Nu...de wedstrijd.  Eerst moesten we 5 km op de dijk lopen.  Ik voelde dat ik niet supersnel liep, want enkele concurrenten waar ik normaal iets voor moet zijn liepen vlak in mijn buurt.  Toen ik de wisselzone binnenliep riep Sabrine 16min37sec (waarschijnlijk toch iets minder dan 5 km).  Daar startte meteen ook de fietstijd.  De wissel duurde iets langer dan normaal, maar eens op de fiets was het genieten.  Ik had gehoopt na 20 km een gemiddelde van 33-34km/u te halen, maar na één van de drie ronden haalde ik 37 km/u.  Na de tweede ronde was dit nog steeds zo en ik haalde zowaar andere atleten in.  Dit voelde heel goed want dit was de omgekeerde wereld.  Halfweg de derde ronde kreeg ik een hevige windstoot te verwerken.  Mijn voorwiel sloeg helemaal weg, maar kon me nog rechthouden.  Ik had moeite om mijn tempo opnieuw te zoeken en verloor toch een 20-tal seconden.  Aan het keerpunt kon ik mijn tempo terugvinden en reed vlot naar de wissel.  Met een gemiddelde snelheid van 36,8 km/u was ik supercontent.  Daarna volgde een redelijke wissel en kon ik de laatste 2,5 km vlot uitlopen. 

    Vanaf deze week ga ik rustig mijn lopen weer iets opbouwen,  en het fietsen onderhouden.  Binnen 2 weken volgt de duathlon in Ruddervoorde, daar wil ik toch iets beter voor de dag komen in het lopen, en hoop ik mijn fietsprestatie te kunnen herhalen. Foto's volgen...

    27-04-2009 om 20:52 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sporen van slijtage...

    De marathon heeft toch z'n sporen nagelaten.  De pijnlijke kuit tijdens de marathon blijkt een scheurtje te zijn.  Rusten dus...  Dit weekend heb ik dan ook de bike and run in Menen laten vallen en zaterdag riskeer ik het niet om de LAKOSTA-halve marathon te lopen.  Het seizoen is nog lang en ik neem liever geen risico's.  Hopelijk kan ik dan de week nadien starten in Oostende waar ik voor de eerste keer met mijn nieuwe tijdritfiets kan pronken...

    13-04-2009 om 19:55 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yes, we can!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Vorig weekend stond de marathon van Rotterdam op de agenda met als ultieme doel onder de 3 uur te lopen. Ik wist dat de conditie goed was, maar had de laatste weken zo'n zware benen zodat de twijfel weer de bovenhand nam. 
    Nu de wedstrijd zelf.  Ik liep direct in een vlot tempo maar voelde ook dat mijn  rechterkuit niet ok was, alsof er elk moment kramp kon inschieten.  Na het eerste wedstrijduur was dit nog niet slechter geworden en lag iets voor op mijn schema.  Op de halve marathon passeerde ik met een 3-tal minuten voor op mijn snelste schema.  Alles ok dus en uitkijken naar de Erasmusbrug op 26 km waar de supporters stonden.  Ze zagen er nog fris uit!!  Op km-punt 31 kruiste ik de 2 koplopers in de wedstrijd die reeds 40 km in de benen hadden en toen wist ik het, het wordt moeilijk om te winnen!  Maar mijn tempo lag nog steeds goed, ik had nog steeds mijn 3 minuten reserve.  Bij km 33 begon ik de kilometers toch lichtjes te voelen en kwam ik mijn ergste vijand in de marathon tegen -de zon kwam tevoorschijn- en begon ik te rekenen, want ik moest en zou die 3 uur halen.  Ik zakte mijn tempo lichtjes en voelde me onmiddellijk meer op mijn gemak.  Ik had nooit het gevoel dat ik een klop van de hamer zou krijgen en voelde me sterk!  Op iedere drankpost bleef ik goed drinken (trouwens volledige marathon gelopen enkel op water)!  Mijn kuit bleef het ook nog steeds volhouden.  De laatste 3 km was genieten en toch voor de zekerheid mijn tijd controleren bij iedere km.  Op 300 meter van  de finish zag ik mijn supporters staan en vanaf dan voel je vanalles en niks meer, ik heb eindelijk onder de 3 uur gelopen, 2u59min09sec!!!  Supergevoel!  En mijn marathonervaring in Rotterdam werd nog beter toen mijn trainingsmaat Gio in een sterke 3u26min13sec binnenkwam.  We hebben er samen drie maanden naartoe geleefd en we konden samen vieren!!! Yes, we can!!!

    07-04-2009 om 11:33 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/8 duathlon Geluwe

    Gisteren stond de 1/8 duathlon in Geluwe op het programma.  Ik had dit jaar slechts 50 km in de benen bij het fietsen door mijn marathontraining en wist dat het zwaar zou worden.  Ik ben sowieso al niet de beste fietser, maar zou er het beste van maken.  De eerste loopproef liep ik op 80% om toch fris te kunnen starten aan de fietsproef, en dat bleek nodig ook.  Na een halve ronde alleen te rijden kwamen drie andere renners aansluiten en daar zat toch meer pit in.  Het was de ganse wedstrijd aanklampen tot de laatste 3 km.  Tom Willemyns gaf er een snok aan en het groepje was uiteen.  Ik kwam met een 20-tal seconden achterstand op Tom de wissel binnen, de andere twee zaten tussen ons.  Na een goeie wissel liepen we al vlug weer samen en beëindigde ik de wedstrijd op een 25e plaats op 97 deelnemers.  Vanaf nu volledig focussen op zondag!

    30-03-2009 om 08:40 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed en nie goed...

    Na een weekje rustig aan stond zaterdag een wedstrijd op het programma in Eernegem (9km).  Het was reeds van vorig jaar geleden dat ik nog een kortere wedstrijd gelopen had en was zeer benieuwd na mijn marathontraining hoe het nog met mijn snelheid zat.  Eind vorig jaar liep ik op de 10 km een kleine 17km/u en dacht dit als starttempo te nemen, maar dat was duidelijk te snel.  Na een paar km voelde ik reeds dat dit te hoog gegrepen was en zakte naar 16 km/u. (via gps gemakkelijk te volgen).  Dat tempo lag mij al veel beter en ben dan ook aangekomen in 32min40s (16,4 km/u).  Kort na de wedstrijd was ik wel iets ontgoocheld, maar moest dit vlug relativeren door het gebrek aan snelheidstraining.  Eén pluspunt toch...de benen zelf voelden heel goed tijdens het lopen en ook bij het loslopen na de wedstrijd.  En misschien moest ik 's morgens toch geen 50 km gefietst hebben, maar de eerste zon deed toch deugd!!

    Zondag stond er nog een duurtraining op het programma. Ik liep 26 km in 2u12min met een gemiddelde hartslag van 130.

    22-03-2009 om 20:10 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste keer 35 km...

    Vandaag stond de laatste duurtraining van 35 km op het programma.  En toevallig, in Waregem was er een wandeltocht van 35 km.  Samen met mijn teammakker Gio vertrok ik om 7 u deze morgen naar de hippodroom waar de start was.  Alles verliep zoals gewenst ondanks het belastend parcours in bos- en aardewegeltjes.  We hebben een gelijkmatig tempo gelopen van 11 km/u aan hartslag 135 bpm.  Deze week doe ik het iets rustiger dan de 2 laatste maanden.  Tegen zaterdag zouden er een 60-tal km op de teller moeten staan met als afsluiter een wedstrijdje in Eernegem van 9 km.  De conditie blijft goed...nog 3 weken te gaan...

    15-03-2009 om 21:19 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar Rotterdam!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo, de zwaarste trainingen voor de marathon zitten er bijna op.  Zondag nog een toereke van 35 km en dan een weekje rustig aan...
    Mijn doel voor 5 april is in de eerste plaats mijn PR verbreken (3u13) en in mijn dromen wordt dit zelfs 2u59!  Maar ja...
    En toch, de voorbereiding verliep voorlopig heel vlot... Slechts twee trainingsdagen moeten schrappen wegens lichte verrekking en voor de rest alles TOP!  Eind februari een test gedaan in Watervliet waar een 27 km-wedstrijd was.  Heel vlot gelopen in 1u48min30s met nog reserve op het eind. Toen begon ik toch te dromen van die 3 uur.  Maar natuurlijk moet de marathon dan nog beginnen... 
    Ik hou jullie op de hoogte!!!

    13-03-2009 om 22:01 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)


       FOTO
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Fieuw Christoph
    Ik ben een man en woon in Poelkapelle (West-Vlaanderen) en mijn beroep is Klinisch Laborant.
    Ik ben geboren op 08/04/1975 en ben nu dus 48 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Duathlon.
    Ik ben reeds 17 jaar samen met Sabrine Matthijs en we hebben één zoontje Tibo (7 jaar).
    Foto

    Ik ben lid van KTDC (Kortrijkse Triathlon en Duathlon Club) en AC Guynemer uit Poelkapelle.
    Links
  • Pascal Vanaudenaerde
  • Michaël Vannieuwenhuyze
  • Kenneth Vandendriessche
  • Layla Vancompernolle
  • Olivier D'haene
  • Lieven Demeestere
  • Natalie Tijtgat
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere

  • Lies Vanaudenaerde
  • Jente Samson
  • Bart Verkaemer
  • Dimitri Delombaerde
  • Bjorn Desmet
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Fabrice Laga
  • Tim Vijverman
  • Steven Hocedez

     MATERIAAL 


                                               

         MOUNTAINBIKE
                                               


    Foto

                                                              

                        RACE

                                                              


    Foto

                                              

                 
    TIJDRIT
                                              


    Foto

                             



                             


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs