Foto


Baekelandtloopcriterium...
  • Link naar criterium...
  • Guynemerloop...
  • Inhoud blog
  • Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • Allaert run Harelbeke 12 km
  • EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • Duathlon Ruddervoorde 2012
    Zoeken in blog

    Volgende wedstrijd -> 28 mei, duathlon Elsegem
    Mijn favorieten
  • KTDC
  • 3athlon
  • Loopsite
  • Joggings
  • Triathlon.start.be
  • Mountainbike
  • Dapalo
  • No Limit Team
  • Uitslagen 2012 (lopen, site ASSA Ronse)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Tijdrit Dudzele (17,5 km)
  • proficiat (Pascal Vanaudenaerde)
        op Permekeloop Jabbeke 12.1 km
  • harelbeke (pascal vanaudenaerde)
        op Allaert run Harelbeke 12 km
  • Horst (Pascal Vanaudenaerde)
        op EK Powerman Horst 15/60/7,8
  • pech (pascal)
        op Duathlon Geluwe 10/40/5
  • Archief per maand
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
    Sporten...een verslaving!!!

    27-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beachrace De Haan.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze morgen heb ik slechts één toertje gelopen met AC Guynemer omdat ik deze middag wou starten aan de beachrace.  Het was m'n eerste deelname aan zo'n race en gisteren had ik al een paar verhalen gehoord die me deden twijfelen  of ik er wel goed aan deed om deel te nemen.  Daarbij kwam dat de bandenkeuze ook wel belangrijk was.  Maar daar ik nooit in het zand rij heb ik die niet.  Ik heb dan maar mijn gewone mountainbikebanden opgelegd.  De hele morgen kwam er regen...regen...regen...  Allemaal weinig motiverend om te starten.
    Om 11u00 gingen we richting Gio want hij zou ook meedoen, om verder te rijden richting De Haan.  Wanneer we naderden begon op plaatsen de zon erdoor te komen en ik kreeg weer courage.  We haalden onze startnummers op en gingen eens verkennen.  Overal waren van die blauwe zandbandjes te zien.  Intussen troepten de wolken weer samen en de regen viel opnieuw uit de lucht.  De wind blies ook fel... het zou een zware wedstrijd worden.  Ik voelde op het zand onmiddellijk dat mijn banden toch niet ideaal waren, maar zeker niet zo slecht als ik vooraf dacht.  Na een halfuur in de startbox staan af te koelen konden we van start gaan.  Er werd direct aan een hoog tempo gestart en ik zag Gio links vooraan in m'n groepje zitten.  Dat voelde al goed, maar op de tweede golfbreker kwam een tweetal ten val waardoor het groepje brak en hij was weg.  Toen we van het strand moesten was hij reeds een goeie halve minuut voor me.  Maar toen begon het gesukkel.  Kleine paadjes, trappen, nauwe zandwegeltjes,...  Velen stapten af of vielen gewoon en het was gewoon aanschuiven op vele plaatsen waardoor veel tijd verloren ging.   Toen ik weer op het strand kwam werden groepjes gevormd.  Enkel in de stukken mul zand en de duinen werden deze een beetje door mekaar geschud.  Na halfweg hadden we een lange strook windop en de regen sloeg door de wind in ons gezicht.  Om de paar honderd meter moesten we ook door grote (zo'n 15 meter),  diepe waterplassen waardoor het sop ons in de schoenen stond.  En alsof dit nog niet volstond kregen we nog een flinke hagelbui over ons.  Ik had m'n bril wel op maar die bedampte helemaal zodat ik weinig zag.  Maar toen ik hem afzette was het niet veel beter door die hagelaanval.  We waren intussen met een groep van een 20-tal en ik wist dat de laatste 3 km opnieuw die kleine wegeltjes waren en in het laatste stuk mul zand liep ik goed door om als eerste die laatste strook te kunnen nemen.   Ik kon als eerste (van dat groepje) de laatste 3 km in en reed flink door.  Nu kon ik die wegeltjes vlot nemen daar er niemand voor me reed.  Op het laatste stuk kwam nog één iemand bij me en op het laatste stukje weg kon hij me voor blijven.  Verkleumd, doornat, rood aangeslagen van wind, regen en hagel maar tevreden over m'n eerste beachrace kon ik naar huis.  Het was een leuk verzetje om het jaar te eindigen.  Gio had pech met een lekke band.

    27-12-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    26-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mountainbiketocht Langemark.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag ben ik naar Langemark getrokken voor de jaarlijkse mountainbiketocht.  We vertrokken hier thuis met een man of drie naar de sporthal waar er nog een drietal zouden meerijden.  Het was de bedoeling om niet al te zot te rijden met af en toe eens een prikje.  Het lag er behoorlijk glad bij en vooral in de bochten was het flink opletten.  Maar het ging redelijk goed.  Vlugger dan ik verwachtte kwamen we aan de eerste bevoorrading en ik had redelijk goeie benen.  Een tiental km voor het einde sloegen 2 compagnons af en we waren nog met 4.  Het parcours was verraderlijk zwaar vond ik door de wisseling van ondergrond.  Op de ene plaats was de ondergrond nog hard bevroren en op andere plaatsen vettig waar het ijs al flink gesmolten was en dat begon de laatste km's zijn tol te eisen.  Ik had 's morgens niks gegeten en van de ene km op de andere voelde ik me volledig leeg worden...  Zo was het op het laatste nog afzien.  Maar na een pannekoek en een cola of 2 in de sporthal was ik er weer bijna door.  Vanmiddag eens kijken naar de echte mannen op tv...

    26-12-2009 om 14:31 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen opnieuw van start!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kerstmis is voorbij en zo ook m'n 2 weken volledige rust.  Vanaf morgen start ik rustig m'n trainingen om na nieuwjaar een strak schema te volgen, eens zien wat dit wordt.  Morgen begin ik alvast met een mountainbiketocht hier in Langemark.  Zondag trek ik naar De Haan om eens een beachrace mee te doen.  't Is de eerste keer dat ik zoiets uitprobeer, zonder verwachtingen weliswaar maar wie weet vind ik dit wel leuk.  Waarschijnlijk wordt het iets minder technisch dan de gewone mountainbiketochten en winterduathlons.  Allé, dat denk ik toch...  Ik doe wel de korte afstand mee, zo'n 32 km.  't Zal genoeg zijn om te starten...

    25-12-2009 om 22:07 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuwpret!!!
    Nu ik een tweetal weken het sporten links laat liggen kwam er een leuk verzetje uit de lucht dwarrelen dit weekend.  Normaal gezien ga ik op zondag met AC Guynemer gaan lopen maar deze keer hebben Gio, Nele, Sabrine en ik met de kids het parcours afgewandeld en afgesleed...


    Tibo op de slee...


    Met Nele en Laure



    Mama Sabrine met den Tibo...


    Ikke wil ook ne keer op de slee...



    Op het einde kreeg Tibo het iets te koud aan de voetjes... en was een beetje triest...

    22-12-2009 om 23:27 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuwman en iglo maken...
    Sneeuwpret!!!




    Tibo's sneeuwballen waren van een redelijk groot formaat...

    Sergio...











    Beau, het hondje van de buren...



    Sneeuwballen gooien met de buren Steve en Ellen...

    Pieter is er ook bij (...nog mottig van z'n vrijgezellenavond gisteren)



    Een iglo maken voor Sergio...

    ...of voor Tibo.

    22-12-2009 om 12:26 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Langemark.

    Vandaag stond m'n laatste wedstrijd van 't jaar op het programma en ik zou er nog eens alles geven.  Maar eerst stond Tibo aan de start bij de jeugdreeksen en hij heeft het heel goed gedaan.  Samen met z'n klasvriendje Sebe heeft hij 400 meter gelopen en hij was dolgelukkig dat hij er één had ingehaald tijdens de wedstrijd.  Ook z'n prijs, een DVD van Cars, was een voltreffer!  Met opa en oma aan de kant had hij ook z'n beste supporters mee.
    Tijdens de jogging heb ik wat losgelopen en het voelde redelijk goed tot zeer goed.  Om 15u00 konden we van start gaan.  Ik startte heel goed en zat goed mee voorin, ik zag Didier met Mario al direct afstand nemen, dit was veel te vlug voor mij , maar daar was ik op voorbereid en probeerde bij de achtervolgers te blijven.  Maar heel vlug voelde ik hevige pijn in mijn bovenbeen ter hoogte van de band die ik aanhad voor m'n hamstringblessure (te hard aangespannen ).  Halfweg de eerste ronde verergerde het nog en moest de één na de ander voor laten en ik kon niet aanpikken, ik had geen kracht in m'n linkerbeen.  Toen een groepje met Henk D'Hulster en Anthony Serryn me passeerde werd het me teveel en deed ik mijn band af.  Misschien een risico, maar zo kon ik niet verder.  En ja, het was beter.  Ik haalde dat groepje opnieuw bij en kwam bij Felix Timperman.  Die kerel heeft alles gegeven omdat hij wist dat ik er goed wou presteren.  Wanneer ik overnam duurde het geen 20 seconden of hij was daar weer.  Merci Felix!!  Ik voelde me beter en beter worden en in de laatste ronde zag ik een groepje met oa Johan Olivier een 20-25 seconden voor me lopen en probeerde ernaartoe te lopen, alles of niks, het waren de laatste wedstrijdmeters van 't jaar.  Ik kwam tot op 2 seconden maar toen zetten die mannen hun eindsprint in en ik kon niet meer dichter komen.  Mijn beoogde eindtijd heb ik wel gehaald: 37min40s over 10km650meter, volgens uitslag (10km800) 17,2, maar volgens mijn GPS dus 17.0 km/u.  Mijn eindtijd was dus goed maar zonder dat gesukkel die eerste ronde zat er meer in. Een lage 37 minuten was haalbaar.  Volgend jaar bewijs ik het, beloofd!  Mario liep een schitterende wedstrijd en eindigde net buiten de top-10!  Zo werd hij 2e in de reeks seniors van het Bakelandtcriterium na Davy Stieperaere.  Ik mag dit sterke podium vervolledigen op de derde plaats, en ben daar héél fier op!

    13-12-2009 om 23:23 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    12-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen de laatste wedstrijd van 't seizoen....

    Morgen nog eens lopen voor eigen publiek in Langemark, tevens de vierde en laatste wedstrijd in het Bakelandtcriterium.  Meestal zijn daar heel wat goeie lopers aanwezig en dat zal dit jaar niet anders zijn.  Ik ga er nog eens alles geven om een goeie tijd te lopen.  Vorig jaar liep ik er mijn beste wedstrijd van 't jaar in 38min06s over 10,8 km.  Dit jaar moet ik onder die 38 minuten é.  Het wordt zoals elk jaar ook een wedstrijd in de wedstrijd onder de AC Guynemer-leden.  Mario heeft zich dit jaar al bekroond als beste 10-km loper van de club, Wouter Mees liep 2 sterke marathons en enkele heel goeie 10 km wedstrijden, Dirk Degandt liep weinig wedstrijden maar schijnt (volgens andere bronnen) met heel goeie conditie te zitten. Ikzelf ga me daar ergens proberen tussen te mengen !

    12-12-2009 om 20:21 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevecht in de modder te Torhout...

    Man...man...man... nog nooit meegemaakt!  Zo'n parcours!  Allé, ik begin bij 't begin.  We zouden een duathlon meedoen in Torhout met als afstanden 3 km lopen, 20 km mountainbiken en 1,5 km lopen.  Weinig lopen tov het fietsen terwijl het fietsparcours heel zwaar lag .  Gio en ik wilden eens verkennen en we wisten meteen hoe laat het was.  Er was redelijk wat onverhard en de wind blies op veel plaatsen in het nadeel maar het slechtste kwam op het einde van elke ronde.  Na een helling volgde een strook van een 300 à 400 meter in de modder.  Maar niks vergeleken met gewone toertochten, zelfs Nys moest de laatste jaren geen zo'n strook meer nemen denk ik... ...  Na een tiental meter moesten we van de fiets want de helft van m'n wiel was in de modder verdwenen .  Maar het beterde niet, ik moest toen lopen door die modder en zakte op plaatsen tot bijna aan de knieën in de modder. En dat in m'n opwarmingsronde!!  Ik zag het al volledig niet meer zitten.  Ik zette m'n fiets in de wisselzone en liep nog enkele sprintjes voor m'n eerste loopnummer.  Om 15u00 was het zover... de start!  Ik zat onmiddellijk goed vooraan in de groep en wisselde rond de 10e plaats denk ik (heb nog geen uitslag).  In de wissel stonden m'n (in modder gedrenkte ) mountainbikeschoenen te wachten.  Pffsstt... (dat geluid maakten ze toen ik ze aantrok) en ik kon vertrekken.  Ik startte rustig om het zo lang mogelijk vol te houden.  Alles verliep goed tot aan de modderstrook.  De Slag om Torhout kon beginnen... Het was ploeteren, vallen, vloeken,... alles behalve mountainbiken!  Na die strook volgde de aankomststrook en Gio was komen aansluiten.  De eerste 2 ronden vroeg ik mezelf af waar ik mee bezig was maar daarna draaide ik de knop om en begon ik te genieten... vooral in die modderstrook.  We hadden leute met onze misérie en ik heb nog 3 supertoffe ronden gereden.  Gio was intussen al weggereden en was niet meer te zien.  Na het fietsen was ik blij dat ik m'n schoenen nog aanhad en zocht onder de modder m'n velcro's.  Sslrrffpp!!!  Ze waren af !!  De modder liep van m'n kousen en zo duwde ik ze in m'n loopschoenen...pppfffsst... en ik kon m'n laatste loopproef beginnen.  Ik liep in een goed tempo maar zonder heel zot te doen, wat kun je nu goedmaken in 1,5 km?  Ik heb er toch nog een 5-6 tal bijgehaald maar dat was het dan. Ik weet m'n plaats niet daar ik nog geen uitslag heb, maar vandaag heb ik eigenlijk vooral genoten van m'n wedstrijd.  Gio was een flink stuk voor me, hij kon zich eens volledig geven op z'n favoriete onderdeel... mudracing! Proficiat!!  Volgend jaar doe ik opnieuw mee als het doorgaat, maar dan met botten en zwembroek denk ik

    07-12-2009 om 00:00 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Racen in de modder...

    Vanmiddag ga ik naar Torhout voor de winterduathlon.  Het belooft hard te worden .  Heel veel wind en Kenneth mailde me gisteren nog dat hij het parcours verkend had, hij zou nog van banden wisselen omdat hij in een maïsveld te ver wegzakte.  Ook is er per ronde blijkbaar een onverharde helling... we zullen zien!  Ik voel me goed, maar het zal een kwestie van indelen worden denk ik tijdens het fietsen.  Het looponderdeel stelt weinig voor, eerst 3 km en daarna slechts 1,5 km op de weg .  Vanavond volgt een verslagje...

    06-12-2009 om 10:17 geschreven door CFieuw

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


       FOTO
    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Fieuw Christoph
    Ik ben een man en woon in Poelkapelle (West-Vlaanderen) en mijn beroep is Klinisch Laborant.
    Ik ben geboren op 08/04/1975 en ben nu dus 48 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Duathlon.
    Ik ben reeds 17 jaar samen met Sabrine Matthijs en we hebben één zoontje Tibo (7 jaar).
    Foto

    Ik ben lid van KTDC (Kortrijkse Triathlon en Duathlon Club) en AC Guynemer uit Poelkapelle.
    Links
  • Pascal Vanaudenaerde
  • Michaël Vannieuwenhuyze
  • Kenneth Vandendriessche
  • Layla Vancompernolle
  • Olivier D'haene
  • Lieven Demeestere
  • Natalie Tijtgat
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere

  • Lies Vanaudenaerde
  • Jente Samson
  • Bart Verkaemer
  • Dimitri Delombaerde
  • Bjorn Desmet
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Fabrice Laga
  • Tim Vijverman
  • Steven Hocedez

     MATERIAAL 


                                               

         MOUNTAINBIKE
                                               


    Foto

                                                              

                        RACE

                                                              


    Foto

                                              

                 
    TIJDRIT
                                              


    Foto

                             



                             


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs