Muriel's tales
Over schijnbare eenvoud die iets teweegbrengt
Inhoud blog
  • Goede voornemens
  • Valentijn
  • Eurostar
  • Lopen, lopen ,lopen
  • 2010
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • cultuurweb
  • Canvas
  • www.cyclo-cross.info
  • www.youtube.com
  • Joggings
  • Val
  • start to run
  • uit in brussel
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    mgguy
    www.bloggen.be/mgguy
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    vitalskiblogt2008
    www.bloggen.be/vitalsk
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde van Vlaanderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Stijn Devolder (bis)


    Voor zowat elke vlaming is de Ronde van Vlaanderen toch een beetje "onze tour". De Fransen hebben de Tour de France, de Italianen de tirreno adriatico en de Giro , de Spanjaarden de Vuelta en wij de ronde van Vlaanderen.

    Al van toen ik klein was had die ronde een speciale betekenis. Mijn grootouders woonden op de Edelareberg en elk jaar was die dag voor mijn Bompa een hoogdag. Het was toen ook nog een hele belevenis want net zoals nu nog altijd in de Tour de France caravaan werden er in die tijd nog gadgets, foto's en snoepjes uit de voorbijrijdende wagens naar de toeschouwers gegooid.

    Als klein kind was dit gewoon "het einde" en de Ronde van Vlaanderen werd achteraf nog ettelijke malen herhaald op de keukenvloer bij mijn grootouders met mijn kleine coureurkes. Zoetemelk, Hinault, Van Impe elk op toer wonnen ze mijn ronde.

    Ook vandaag hangt er rond de ronde nog een speciale sfeer.




    We waren vandaag op de grote markt gaan kijken . Reeds bij het voorbijrijden van de wedstrijdwagen en de bijhorende melodie "Rodaniaaaaaaaaa" hing de rondesfeer in de lucht. De enorme caravaan, de overvliegende helikopters en de massa volk die uitgelaten en vol verwachting langs de dranghekkens staat te wachten op de vluchtige passage van de beste renners ter wereld al die dingen maken van het evenement iets unieks.  


    Zoals elk jaar zocht ik in de massa renners mijn topfavoriet, Fabian Cancellara wiens kansen vooraf niet hoog werden ingeschat maar die op het moment dat ze op de markt van Oudenaarde reden nog in de middenmoot zat. Een tiental minuten later waren zijn kansen al serieus geslonken wanthij ging te voet de Koppenberg naar omhoog om uiteindelijk op te geven.

    Grote overwinnaar vandaag was trouwens zoals vorig jaar Stijn "Briek" Devolder die net zoals vorig jaar op de muur serieus pilon begon te geven en zo de overwinning in de wacht sleepte. Devolder is gewoon de laatste Flandrien




    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knack Ladies Run
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ladies Run Kortrijk


    Vandaag zijn Dimitri en de kinderen mee gaan lopen op de Finse piste
    Het schema van de dag was

    +O ++OO ++OO +++OOO +++OOO

    Wat in totaal dus 20 minuten maakt.
    Niemand had het hiermee echt lastig, behalve Killian misschien maar die had het in het begin vooral lastig met zichzelf . Omdat hij niet van meet af aan op kop lopen en is nogal competitief is. Eens hij een beetje was gerodeerd was er geen houden meer aan en vond hij het zelfs spijtig dat onze tijd er al op zat.

    De kinderen gaan in ieder geval terug mee maandag. Wat Dimitri betreft misschien......
    Ik heb deze avond trouwens een beetje druk gezet op mezelf om het wel degelijk een tijdje vol te houden want ik heb me zonet ingeschreven voor de Knack Ladies Run in Kortrijk op 1 juni.Mijn ventje ziet dat niet echt zitten maar ik wil er wel voor gaan.

    Ik heb dus nog zo'n 2 maand tijd om me voor te bereiden . Dit moet gewoonweg lukken, desnoods kruip ik gewoon over de finish. Dit is gewoon iets wat ik voor mezelf moet doen en Dimitri heeft gezegd dat hij aan de aankomst zal staan om te supporteren samen met Killian en Luna trouwens.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielertoerisme
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ronde van Vlaanderen week end


    Reeds heel de week zijn er  wielertoeristen te bespeuren in Oudenaarde en vandaag en morgen zijn de topdagen: De ronde van vlaanderen voor wielertoeristen en voor profs. Voor- en tegenstanders van het evenement hebben de laatste dagen hun genoegen en ongenoegen al op alle mogelijke manieren en in elke vorm van pers te kennen gegeven. Ik kan de mening van beide partijen wel volgen maar kan eigenlijk geen van beide 100% gelijk geven.

    Tegenstanders beweren dat de wielertoeristen de streek terroriseren, vervuilen, roekeloos rijden enz. En in zeker mate is dat wel zo, elk evenement dat zoveel volk op de been brengt is in zeker mate belastend voor de omgeving.(vraag maar eens aan menig Gentenaar wat hij van de Gentse feesten vindt).

    Het is echter al te kortzichtig om enkel deze negatieve punten in overweging te nemen, men vergeet al snel dat het gebeuren ook de middenstand en plaatselijk toerisme ten goede komt.Maar daar wordt ogenschijnlijk niet aan gedacht, zelfs niet door één van onze plaatselijke schepenen, die probeert te scoren op de kap van de heisa in de actualiteit rond het evenement.

    Het is ook niet zo dat dit eeuwigdurend is hé, het is ocharme twee dagen en je kan je er toch een beetje naar schikken , zo heb ik mijn boodschappen extra vroeg gedaan deze morgen en heb geen enkele hinder ondervonden.

    Voorstanders hebben echter ook niet ten volle gelijk. Vaak ,doordat ze in kuddes rijden, voelen ze zich daardoor een beetje (veel) onschendbaar, en worden dan roekelozer.

    De organisatie probeert hier echter iets aan te doen want klaarblijkelijk hebben ze deze morgen voor de start opgeroepen tot een veilig rijgedrag. Als de renners zich daar een beetje naar schikken is er toch geen probleem.
    Een beetje discipline van iedereen en alles komt in orde.






    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lopen, Dag 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    I'm Jogging........

    Yes, ik ben gelanceerd. Deze morgen heb ik mijn joggingschoenen aangetrokken en ben op de Finse piste aan de Rode los toertjes gaan lopen. Ik heb uiteindelijk voor het trainingsschema van Mieke Broeckx gekozen en  mijn loopschema van vandaag is

    +O+O ++ OO++OO+++OOO


    waarbij + lopen is en O wandelen en ik dus  in principe 18 minuten  in beweging ben.

    Ik had gevreesd dat dit mij niet van de eerste keer zou lukken maar wonder boven wonder het ging.
    Tot nu toe was ik altijd met Dimitri samen gaan lopen wat voor mij niet echt werkte want je spiegelt je al gauw aan de persoon die met je meeloopt en de conditie van Dimitri is wat lopen betreft toch stukken beter dan de mijne. Ik kan nogal moeilijk tegen mijn verlies en dit bracht dus nogal eens de nodige spanningen met zich mee.

    Vandaag ben ik dus vertrokken  met mijn MP3 en the Pogues als enige gezelschap. Goed gezelschap dat wel want op de tonen van fiesta scheurde ik over de finse piste en de 18 minuten waren voorbij voor ik er eigenlijk erg in had.

    Ondertussen heb ik me ook ingeschreven voor een start to run cursus in de buurt namelijk in Maarkedal.Op 13 april is er een infosessie en ik zie wel of ik me dan effectief inschrijf.

    Deze middag ben ik trouwens vlug nog efkens over en weer gereden naar een pas geopende sportzaak in Ronse om mij een korte broek, MP3 tasje en chrono-uurwerk aan te schaffen, kwestie van goed uitgerust te zijn . Voor wat de schoenen betreft ga ik echter nog een beetje wachten tot na de infosessie.






    02-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jogging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Start to run.

    De eerste zon zet precies iedereen aan om te gaan sporten. Vandaag was dat wel overduidelijk, fietsers en joggers waren overal te zien in de stad. Dimitri en ik gaan dit vanaf morgen ook doen we gaan namelijk een keertje proberen om een loopschema te volgen.

    Ik had al van verschillende mensen gehoord dat de podcast van Start to run met Evy Gruyaert een goed hulpmiddel is om de loopsessies vol te houden . Deze middag heb ik dus efkens geprobeerd om die fameuze podcast van het internet te halen maar klaarblijkelijk is dit dus absoluut niet meer mogelijk, het zou een kwestie van auteursrechten zijn of zo. Op verschillende blogs werd zelfs de juridische reactie van de VRT toegevoegd en die bleek bij illegaal downloaden allesbehalve mals.

    Uiteindelijk heb ik op de site van de VRT zelf gevonden dat de podcast binnen 17 dagen terug legaal te downloaden valt, je kon je zelf inschrijven om hiervan op de hoogte gehouden te worden. Afwachten is dus de boodschap.

    Ondertussen gaan we echter niet blijven stilzitten, ik ben in de bibliotheek het boek Loop van Mieke Boeckx gaan halen en daar staan ook tal van trainingsschema's, voedings en motivatietips in die we intussentijd zullen volgen. We zullen dus de komende weken dit boek als leidraad gebruiken.

    Mijn loopschoenen en outfit liggen klaar en mijn mentale coach heeft er meer dan zin in. (Mentale coach= Dimitri, als die iets in zijn hoofd heeft is er geen ontkomen meer aan); De bedoeling is om de 5 km te halen en het zeker vol te houden tot aan ons verlof.

    Ik ga voor de zekerheid toch nog efkens checken of er toevallig bij ons in de buurt binnenkort geen start to run sessies starten want in groep lukt zoiets toch nog altijd beter.




    01-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanrijding in Oudenaarde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




    Blikschade

    Ik was vandaag in verlof en dacht er een ontspannende dag van te maken, de kinderen op school afzetten , wat boodschappen doen en efkens naar het reisbureau. Dit was dus klaarblijkelijk buiten het lot gerekend.

    Op weg naar school werd ik aangereden door een auto die aan volle snelheid op me inreed. De bestuurder reed weg van een parkeerstrook en had me duidelijk niet gezien want zelfs toen ik claxoneerde en voluit op mijn rem ging staan reageerde hij absoluut niet en reed aan een hoge snelheid op mijn wagen in.

    Het is eigenlijk de eerste keer dat ik bots en ik was eerlijk gezegd een beetje van mijn melk. Ik beefde gewoonweg bij het invullen van mijn aanrijdingsdocument . Gelukkig was de bestuurder, van de andere wagen geen blonde viking maar een kalm en eerlijk mens, hij discusseerde absoluut niet bij het invullen van het voornoemde document.

    De kinderen, die achter in de wagen zaten waren ook duidelijk onder de indruk, en Killian heeft de rest van de dag niet meer op zijn gemak gezeten bij mij in de auto.

    Al bij al bleek de schade aan mijn auto nog mee te vallen, een beschadigde linkervleugel, kapot licht, bumper, kortom allemaal blikschade.Toch heb ik de hele dag niets anders gedaan dan papierwerk en achternageloop voor dit stom accident. Naar de verzekeraar daarna naar de garage voor een prijsofferte en een afspraak met de expert.

    Mijn dag verlof werd dus niet echt wat ik mij had voorgesteld.

    Men zegt trouwens altijd dat slecht nieuws zich vlug verspreidt en vandaag is dit nogmaals bewezen. Mijn broer belde s'middags naar mijn ma om te vragen of het waar was of ik een ongeluk had gehad ;hij had dit gehoord in de pitta in Eine van Ghandi, die het op zijn beurt had gehoord van Mustapha, die het dan weer had gehoord van.....

    Toen ik Dimitri trouwens opbelde was er niemand op zijn werk die mij geloofde. ze dachten allemaal dat het een fameuze 1 aprilgrap was.






    30-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marmot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pasen


    Deze morgen vroeg een collega op het werk of ik geen last had ondervonden had van het zomeruur,welnee absoluut niet, ik heb gewoon het gehele week end doorgeslapen.

    Zo moe was ik in lange tijd niet meer geweest, ik moest nog maar de zetel raken of ik lag al te slapen. Eigenlijk is het niet echt verwonderlijk dat ik een beetje uitgeput ben, ik heb de laatste tijd nogal de gewoonte om mijn agenda propvol te steken , je weet wel van elke dag genieten alsof het de laatste is. Jammer genoeg hou je dat niet continu vol en afgelopen week end was dus pauze moment.Compleet futloos.

    Dit en het feit dat de kinderen volgende week Paasverlof hebben heeft mij er trouwens toe aangezet om op het werk een paar dagen verlof te nemen, en het gedurende die paar dagen een beetje rustiger aan te doen.

    Alhoewel, ik heb toch al een paar activiteiten voor die dagen gepland. Een dagje gaan shoppen in Antwerpen met een vriendin, haar en mijn dochter, een dagje brol afvoeren naar het containerpark, Killian's kamer eens en voorgoed afwerken, naar de ronde van Vlaanderen gaan kijken,......





    Archief per week
  • 20/12-26/12 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    freelance
    www.bloggen.be/freelan
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Laatste commentaren
  • Helaas (Han)
        op Het strijkijzer is terug
  • vrijdagse groetjes (Lydia)
        op Trap
  • dag mama (luna)
        op Tandartsbezoek
  • ik (killian)
        op Citytrip 2
  • killi (killi/luna)
        op Nero en company
  • Zoeken met Google


    Foto
    Een interessant adres?
    Zoeken in blog

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs