Zoeken in blog

"Allerlei linken"

Google maps

Google nieuws

Google vertalen

Den Bosrand


Routeplanner

fietsen in Oost-Vlaanderen

Vertalen met AltaVista

Vertalen met Google

Bureaublad achtergrond
Archiefkast

Recepten zoekmachine
 
Zandstorm creatief atelier


Verstuur één kaartje

Infolijn
schoolvakantie's

Millenniumschool

Take my hand

Lucky-Birds

ABC gezondheid

Tuinadvies

Kruiden

"Gastronomisch plezier"

 
Degustation

 Dôme

Het gebaar

 Eric Fernez

Kruidenmolen

 In de Wulf

"Kranten"

Nieuwsblad

Het laatste nieuws

Gazet van Antwerpen

De zondag

De standaard
"Vrouwenblad"

Libelle

Flair

Nina

Plusmagazine

Story

Lili
Archief per maand
  • 12-2024
  • 09-2019
  • 05-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 12-2018
  • 09-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 04-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 09-2005
  • 07-2005
  • 01-2005
  • 01-2004
  • 01-2003
    Betoverend veelzijdig

    12-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom je winkelverkoopsters nooit moet geloven
    Het is een herkenbaar scenario: je bent op zoek naar een rok en plots sta je met een hele nieuwe outfit die de verkoopster je heeft aangesmeerd voor de spiegel. Het zijn vaak die stukken die voorgoed achteraan in de kast verdwijnen zonder ooit gedragen te worden. Daarom enkele tips om opdringerige verkoopsters het hoofd te bieden.


    Crisis
    Nu met de crisis krijgt het winkelpersoneel er in gepeperd dat ze goed moeten verkopen. Onlangs bleek nog dat het Japanse merk Uniqlo zijn verkopers elke morgen traint hoe ze moeten omspringen met de klanten. Ze krijgen 16 standaardzinnen die elke verkoper wereldwijd moet kennen. Andere winkelketens als het Britse LK Bennet leren hun verkopers vijf stappen aan die een verkoop zouden moeten garanderen. Als een klant een paar schoenen wil proberen, moeten ze bijvoorbeeld nog twee andere opties meebrengen. Als iemand kledij past, moeten ze ook nog een handtas tonen. De verkoopsters zouden er ook op commissie werken, die 1 procent bedraagt.

    De meest gebruikte verkooptrucs en hoe ze te vermijden:

    1. Zeggen dat je een minimumaantal kledingstukken moet meenemen en je opzettelijk basics mee te geven die goed passen bij je stijl in de hoop dat je meer zal kopen. Vermijd dit door enkel de dingen te passen die je wil passen, de dingen die je niet zelf koos, kun je best negeren.

    2. Topjes, jasjes of schoenen meegeven die zouden passen bij wat je uitkoos. Dit kun je vermijden door basics te dragen tijdens het shoppen en een paar schoenen in je handtas mee te nemen.

    3. Zeggen dat je dingen terug kunt brengen. Dit kun je vermijden door het beleid van de winkel te controleren. Kijk ook of je tijd hebt om de dingen terug te brengen binnen de vooropgelegde termijn. Je kunt ook vragen dat ze het kledingstuk opzij leggen terwijl jij even nadenkt of je het item wel echt wil.

    4. Een kredietkaart aansmeren zodat je korting krijgt. Vaak is deze korting laag, dus is het meestal niet de moeite om een kredietkaart te nemen. Als je niet veel koopt, is het meestal niet de moeite om de papieren in orde te brengen. Is dit wel het geval, kun je de kaart best meteen stopzetten na je aankoop, zodat je niet verleid wordt nog meer te kopen. 

    5. Proberen onderhoudsproducten bij je aankoop aan te smeren. Zeg dan dat je deze producten al thuis hebt.

    6. Je op een klantenlijst zetten, vaak krijgen verkoopsters hier een commissie voor, je wordt vanaf dan voortdurend gebombardeerd met mails. Geef je gegevens niet zonder te vragen waar ze voor gebruikt gaan worden. Als de verkoopster echt te opdringerig is, kun je 'per ongeluk' een spelfout in je mailadres zetten. (ep)


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



     Eigen hoekje

    't Blogkrantje

    Place2beyvette

    Yvi magazine

    Yvi pagina

    Intro

    Medium 4 you


    "Uit Kuurne"

    Centrumschool

     

    Go santiago


    Mordekoi

    Marc van Roosje




    "Vrije tijd"

    Motel-Saint-Michel

    Le CLos domange
    (Igé)


    Het boerderijleven
    voor kinderen

    Warandehof

    Pieterkenshoeve

    Reutelhoeve

    't Klein Gerigt

    Wilgenhof

    Populierenhoeve

    Schraevenacker

    Klein Burkelhof

    Hof de Abeeleboom

    De Bouwhoeve

    Predikerhof
     
    Jos theys boerderij

    Hageland

    Wambashoeve


    Het Weidehof

    "Franse streken"

    Vakantiestreken in frankrijk

    1/Savoie mont blanc maurienne

    2/Aube en champagne

    3/Ardeche

    4/Aubergne

    5/ De Jura

    Archief per maand
  • 12-2024
  • 09-2019
  • 05-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 12-2018
  • 09-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 04-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 09-2005
  • 07-2005
  • 01-2005
  • 01-2004
  • 01-2003


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs