Luiermerk Huggies lokte vorige week op internet heel wat reacties los bij Amerikanen. Het reclamefilmpje van een luier met jeanslook waarin een stoere babyjongen de aandacht van verschillende mooie vrouwen trekt, zou de seksualisering van baby's bevorderen.
Chic De baby wandelt als een stoere bink door straten. Een begeleidende stem zegt. "Mijn luier is vol, vol met chique dingen." Vooral dat zinnetje schiet bij heel wat Amerikanen in het verkeerde keelgat. Eerder dit jaar bedacht een Koreaanse producent van luiers een babyversie van de reclame van David Beckham voor Armani-ondergoed. Ook hier reageerden velen erg onthutst op.
Creatief directeur van het merk Richie Glickman zegt dat het merk tegenwoordig meer voor humor in zijn spotjes kiest. Huggies bedacht de luier nadat uit onderzoek bleek dat 40 procent van de moeders bijna elke dag jeans draagt, 57 procent koopt een jeansbroek voor zijn baby tijdens de eerste zes maanden. "We weten dat mama's leven in hun jeans, nu kunnen baby's dat ook doen", aldus de fabrikant. (ep)