Patrick Castelain van Scents heeft zich gespecialiseerd in geurmarketing met de bedoeling om een subtiele meerwaarde in een interieur te integreren. Een woonkamer die naar de lente ruikt of een zwoele zomergeur in de slaapkamer werkt ontspannend. Of zou je het leuker vinden om in een frisse, groene badkamer het aroma van appeltjes in te ademen? In totaal heeft de Belgische geurpionier een gamma met 150 standaardgeuren.

Pizza of zware koffiearoma’s blijven beter weg uit je woning. Deze snuifjes kunnen wel strategisch gebruikt worden in winkels. In een shop waar het lekker ruikt is aangenamer vertoeven en je zal hoogstwaarschijnlijk meer willen kopen. Bovendien is de kans groot dat je klant blijft, want lekkere geuren blijven achtervolgen.

Het is wetenschappelijk bewezen dat bepaalde aroma’s het gedrag van mensen kunnen beïnvloeden. Zo werkt een appelsienengeur kalmerend en zal iemand zich in een casino langer door de jackpots laten verleiden indien hij vanille of lavendel ruikt. Je zal ook sneller overtuigd zijn om een nieuwe sportoutfit te kopen in een zaak waar de geur van vers gemaaid gras hangt. (nieuwsblad)