De Zoo van Antwerpen organiseerde vandaag zondag de officiële babyborrel voor Kai-Mook. Het werd een mooie afsluiter voor de marketingstunt van het jaar, met veel bezoekers en genodigden zoals Kris Peeters.
De babyborrel die de Zoo van Antwerpen zondag georganiseerd heeft om de geboorte van baby-olifant Kai-Mook te vieren was een daverend succes. Volgens woordvoerster Ilse Segers genoten naar schatting tienduizend mensen er van een hapje en een drankje. Acht à negenduizend dierenliefhebbers brachten meteen ook een bezoekje aan de Zoo om de kleine ster in levende lijve te zien. Sinds haar geboorte op 17 mei lokte Kai-Mook al een kleine 200.000 mensen naar de Zoo.
De weergoden waren de baby-olifant nog relatief goed gezind. Buiten af en toe wat gedruppel bleef het droog. Bezoekers konden aan de eet- en drankkraampjes Thais eten, frieten en pannenkoeken kopen. Tussen 17 en 18 uur tapte burgemeester Patrick Janssens pintjes uit twintig gratis vaten K-bier. De eerste party van Kai-Mook werd heel de middag opgeluisterd met kinderanimatie en allerlei optredens.
Dierenliefhebbers konden hun goed hart laten zien door het K-groeiplan te steunen. Met deze actie wordt geld ingezameld voor het olifantenverblijf in Planckendael en voor een olifantenhulpproject in Azië. Er werden tal van gadgets verkocht ten voordele van het plan.
Ter gelegenheid van de geboorte van Kai-Mook heeft de Antwerpse brouwerij De Koninck ook een speciaal bier bedacht.
K Rosé is een fruitig biertje, die geserveerd wordt met een aardbei op de rand van het glas.
Anja Stas, commerciële directeur van de Zoo, met directeur Rudy Van Eysendeyk en Kris Peeters
|