Anderhalf jaar geleden openden Katja Retsin en Babs Janssens hun kledingzaak
Close-up. Samen bepalen ze de kledingstijl waar ze ondertussen voor gekend zijn: vrouwelijk, trendy en betaalbaar. Close-up heeft op korte tijd een trouw clienteel opgebouwd dat houdt van de persoonlijke benadering. De winkel is in januari een tikkeltje uitgebreid: drie paskamers erbij. Toch blijft het een kwestie van dag en nacht werken, geeft Babs grif toe. 'Maar wel met passie', zeggen ze allebei. Katja: Ik vind het heerlijk om na een lange dag op de VRT nog een keer langs onze winkel te komen. Het voelt even goed als thuiskomen. Babs: We werken op het scherp van de snee, elke 14 dagen gaan we naar het buitenland, Italië of Frankrijk om nieuwe kleren te kiezen. Met collecties voor een heel seizoen werken, is voor ons gevoel moeilijk. In maart willen we kleren voor maart kunnen verkopen. Katja en Babs wilden hetzelfde concept als een H&M, Zara of Mango.
Katja: Die ketens waren een zegen: we konden betaalbare en modieuze kleren kopen en er waren altijd nieuwe dingen. Alleen jammer dat iedereen hetzelfde aan had. Voor ons is exclusiviteit even belangrijk.Je betaalt in dezelfde prijsklasse, maar je weet zeker dat je niet hetzelfde draagt als iemand anders.Trendy en modieus moet het dus zijn, maar niet extreem fashion.
Babs: We mikken op draagbare mode en we werken voor vrouwen tussen 25 en 65, die zich goed voelen in hun vel. Italiaanse maten zijn per definitie niet groot, maar we proberen dat wat bij te schaven. Katja: We kennen onze klanten goed, we weten waarmee ze mooi zijn en waarin ze zich goed voelen. Met dat beeld voor ogen kunnen we kleren uitkiezen. Onder het motto 'alles onder één dak', biedt Close-up ook schoenen, tassen, en andere accessoires aan.
Vijf zomertrends van Close-Up Close-up, Loofblommestraat 23, 9051 Sint-Denijs-Westrem (Gent). 09-330.41.77
|