peter gelaude gaat aktie voeren tegen oranje-blauw
Lees mee op :http://regio.acw.be/kortrijk/lees_meer/121007persactieacw.htm
Probleem, aldus de gemeentelijke
beleidsvoerders (OCWM voorzitters - gaucho), is dat je in een (nog paarse)
sfeer van belastingsverlagingen, moeilijk gemeentelijk de belastingen fors kan
verhogen. In feite zou de hogere overheid veel zwaarder over de brug moeten
komen met steun aan de gemeenten. Lees: het is tijd voor actie!
Beste Peter, indien het U menens is om dit suïcidale plan uit te voeren en U hoopt bijvoorbeeld om daarna te noodlanden bij de Pittemse sp.a, geef
gerust een seintje. Aktie voeren is, in tegenstelling tot de U vertrouwde opcentiemen, gesneden brood voor gaucho's. In afwachting, zal U het ons vast weinig kwalijk nemen, dat we bij dergelijke ideeën enige scepsis en leut aanhouden.
Op 6 april dit jaar nog te gast bij gaucho met de film An unconvenient
truth en vandaag Nobelprijs winnaar.De
afwezigen (zie archief maart) blijken ook dit keer weer eens ongelijk gehad te hebben. Wat niet weet, niet
deert.
Vandaag zijn mijn schoonouders ook vijftig jaar
samen. Ze trouwden om half acht 's morgens. Beiden heb ik de loop der jaren
leren kennen als blijmoedige mensen, die met elkendeen overweg kunnen.Nochtans hebben zij, voorgemelde afwezigen, met dezelfde blijmoedigheid verzocht om hen niet met een visite te vereren vandaag. Wat weet, deert darentegen des te meer
Het kruim van de Pittemse heemkundigen verzocht om aan de goegemeente de oude nummers van Spots online aan te bieden.Voortaan kunnen de gretige lezers van de
blog zich op gauchos antiquariaat hoekje (linksonder deze bladzijde) vergapen aan hoe jong we ooit oogden.
Het nieuwe ABVV logo vind je hiernaast.Het al even nieuwe manifest Voor solidariteit, tegen egoïsme wordt
sinds vandaag verspreid. Dit manifest is het sluitstuk in een campagne, waar ook
www.reddesolidariteit.be inpast. "Werknemers hebben niets te
winnen bij een verdere staatshervorming, zegt voorzitter Rudy De Leeuw. Of
het nu gaat over de splitsing van de gezondheidszorg, de regionalisering van de
arbeidsmarkt of de fiscale autonomie, het ABVV verwacht weinig goeds van een
staatshervorming. "Regionalisering staat gelijk met sociale
achteruitgang", stelde Anne Demelenne, algemeen secretaris van het ABVV. Bij een verdere splitsing dreigen Waalse en Vlaamse
werknemers concurrenten van elkaar te worden. Anne
Demelenne: Een verschillend loon voor het zelfde werk is een
onrechtvaardigheid die we nooit gaan aanvaarden. Maar als dat mogelijk wordt,
zal men aan Vlaamse en Waalse werknemers zeggen dat ze hun looneisen moeten
matigen om competitief te blijven tegenover elkaar.
De avond rond het Belgische fenomeen Soeur Sourire, gepland voor 29
september wordt verdaagd naar een later tijdstip. Luc M. die deze avond zou presenteren ondergaat
een medische behandeling.
Onder
het motto 'Red de solidariteit' lanceren 400 bekende Belgen een petitie als
tegengewicht voor het 'discours van splitsen dat bij de
regeringsonderhandelingen hoogtij viert'.
'In het licht van de wereldproblemen snap ik echt niet hoe je je zorgen kunt
maken om een futiliteit als Brussel-Halle-Vilvoorde', foetert Luc De Vos.
Daarom heeft hij de petitie ondertekend, met een duidelijke boodschap aan de
politici: 'Doe toch eens normaal, zeg.'
"Uiteindelijk gaat het in die regeringsonderhandelingen maar om één
ding", treedt Axl Peleman hem bij. "Wie heeft de langste fluit?"
Maar ondertussen brengen ze met hun stellingenoorlog wel de eenheid van dit
land in gevaar, want, zegt gewezen journalist Walter Zinzen, "heel de
politieke wereld lijdt onder toenemende navelstaarderij".
De rake oneliners komen van de culturo's, de idee voor de petitie zelf is
gerijpt in vakbondsmiddens. Het doel is een tegenstem op gang te brengen, met
een tekst die vraagt om het land niet te splitsen en de sociale zekerheid
intact te laten. "We willen niet dat het solidariteitsbeginsel wordt
vervangen door wedijver en egoïsme", luidt het in de tekst.
De actie start morgen officieel en krijgt alvast de steun van 400 prominenten
uit de meest uiteenlopende hoeken van de samenleving. Bij de eerste
handtekeningen zitten onder meer die van Hugo Claus, Axelle Red, Geert Van
Istendael, Wim Opbrouck en de meisjes van het 4x100 meterteam dat op de
Wereldkampioenschappen in Osaka brons behaalde.
(Bron - De Morgen - Gorik Van Holen)
Deze blog wordt in Mozilla Firefox gelayout. Indien deze bladzijde met een
andere browser bekeken wordt, kan het gebeuren dat de pagina vervormt.Gretige lezers van deze blog die Microsoft
Internet Explorer 7 gebruiken, meldden deze week zon mankement. Ondertussen is
dit defect opgelost, door het invoegen van een simpele <br>,
een line break.
Deze week is ook Mozilla Firefox aan release 2 versie 0.0.7 toe.Firebox biedt, naast het ultieme voordeel www.bloggen.be/gaucho perfekt weer te
geven, talloze andere aardigheidjes. Je
kan Firefox gratis downloaden via www.mozilla.org
Gaucho is een open brief voor het Pittemse gemeentebestuur ineen aan het
knutselen.Het ding verkeert nog in embryonale
vorm.Laat horen wat jullie, gretige
bezoekers van deze blog, ervan denken. Wie wil meeschrijven laat dit gewoon weten
via gaucho.pittem@gmail.com. Onderstaand is de versie bestemd voor de plaatselijke pers.
Microsoft is een monopolist, die zijn macht
misbruikt, oordeelde het Europese Hof van Justitie gisteren, in een beroepszaak
tegen dit software bedrijf.In grote
lijnen gaat deze kwestie over koppelverkoop, maar ook over hoe Microsoft hun
marktaandeel afschermen door het bewust achterhouden van informatie over hun
producten, waardoor mededingers er geen verbeteringen kunnen op aanbrengen en uiteindelijk
hierdoor de technologische vooruitgang stremt. De
parallellen tussen de uitwassen van eeneconomisch monopolie, zoals dit van Microsoft, en een politiek monopolie,
waarover de CD&V te Pittem beschikt, zijn de leidraad van deze open brief. Wat
betreft het achterhouden van informatie. Het Pittemse gemeentebestuur houdt hun
vertrouwdheid met enkele mistoestanden, waar Pittemnaren hen in de loop der
jaren op attent maakten, liefst binnenskamers.
Ivan
Delaere, CD&V burgemeester te Pittem, is bijvoorbeeld sinds jaren op de
hoogte van onveilige verkeerssituatie aan de schoolpoort van de Gesubsidieerde
Vrije Basisschool (GVB) en van het veiligheidsrisico dat overnachtende vrachtwagens
in de Fonteinstraat creëeren.
Ivan
Delaere is hierover respectievelijk ingelicht geworden door de directie van de
GVB en door de inwoners van de Fonteinstraat. De nieuwsbrief van de GVB van
juli laatstleden is een sluitend bewijs van het eerste punt. Bewoners uit de
Fonteinestraat bevestigenden aan mijzelf dat zij burgemeester Ivan Delaere, schepen
Christine Deceunick en schepen Danny Pollet ingelicht hebben over de last die
vrachtwagens hen veroorzaken.Diezelfde
inwoners hebben ook de plaatselijke politie, waar Ivan Delaere aan het hoofd van
staat, ook herhaaldelijk hierover aangesproken. De plaatselijke politie beschikt
over een commandopost in de Fonteinstraat. Naar aangenomen mag worden is ook de
politie voldoende op de hoogte, wat overnachtende en weekend verblijvende
vrachtwagens aangaat.
Om
te beginnen nemen we de verkeerssituatie aan de GVB onder de loupe. De resultaten
van het tevredenheidsonderzoek dat de GVB verleden schooljaar uitvoerde onder
de ouders de leerlingen, zijn uitmuntend voor wat dit de inspanningen van de directie,
de leerkrachten en het oudercomite van de GVB betreft maar deze resultaten zijn
ronduit beschamend voor wat het Pittemse gemeentebestuur aanbelangt.De grafiek bij deze open brief illustreert
dit knelpunt voor het Pittemse gemeentebestuur. De groengekleurde informatie toont hoezeer
ouders akkoord gaan met de uitspraak: De schoolomgeving is verkeersveilig. De
staafdiagrammas tonen de verhouding tussen de mate, waarin ouders zich in voorgenoemde
uitspraak terug kunnen vinden, en de antwoorden op de rest van de vragen in de
rondvraag.
Het blijkt dat wanneer het onderwerp verkeersveiligheid aan bod komt,
iedereeneen uitgesproken mening heeft. Het
valt op dat maar 2% van de ouders geen mening hebben over de verkeerssituatie
bij de GVB, terwijl over de andere onderwerpen drie keer meer (6%) van de
bevraagden geen opinie heeft.
Dit
is een eerste opmerkelijk gegeven: de verkeersveiligheid aan de schoolpoorten houdt
de ouders bezig.
Er
zijn ook zeer weinig ontevreden ouders in de GVB (54% en 37% van de antwoorden situeren
zich binnen het positieve domein).Behalve
wanneer het onderwerp verkeersituatie aan bod komt.Dan wordt er 5 maal meer niet akkoord en
meestal niet akkoord geturfd. Het aantal keren dat een volmondig akkoord genoteerd
kon worden, kalft in verhouding met de andere vragen tot bijna de helft af (54%
naar 32%). Dit
is het tweede opmerkelijke gegeven: De verkeerssituatie wordt door ouders
ervaren als niet goed. De
verkeersituatie aan GVB is statistisch uitzonderlijk. Het maximale aantal
negatieve reacties wordt opgetekend bij dit onderwerp; en het minimale aantal positieve
reacties wordt ook opgetekend bij dit onderwerp. Dit
betekent dat de waardering die ouders hebben voor de verkeerssituatie afwijkt
van de beoordeling die ouders hebben voor het normale reilen en zeilen bij de
GVB. Dit
is het derde uitzonderlijke gegeven: de verkeerssitutie aan de GVB staat in
disproportie tot de algemene appreciate die ouders hebben voor de GVB. Dit
extremisme valt makkelijk te begrijpen: de oplossing van dit probleem is extern
aan de GVB, ttz. het probleem moet buiten de school om opgelost te worden. Ivan
Delaere, die ook optreedt als wegbeheerder te Pittem, is op de hoogte gebracht
door de GVB hieromtrent. Deze nota zorgt ervoor dat de heer Ivan Delaere aanvullend
voorzien wordt van een niet mis te verstane interpretatie van de enquête
resultaten. Dit is wiskunde, en dit zijn de opmerkingen die de ouders maakten
over de verkeerssituatie aan de GVB. probeer nog wat te doen rond de veiligheid. Maak ouders
er attent op als ze fout geparkeerd staan. Het gaat om de veriligheid van onze
kinderen. Het is aan de school veel te druk bij het afhalen van de
kinderen. Er wordt niet trager gereden en mensen kijken niet uit bij het wegrijden
omdat ze zich haasten om als eerste weg te zijn. Het zou eenrichtingsverkeer
moeten worden en maar aan 1 kant parkeemogelijkheid Ik vind dat er veel meer politiecontrole zou moeten zijn.
De foutparkeerder niet verwittigen, maar beboeten en het zwaar verkeer uit de
bebouwde kom weghouden De schoolomgeving zou veiliger kunnen zijn door een
regelmatige aanwezigheid van bijvoorbeeld de politie in functie van foutgeparkeerde
autos De schoolomgeving is niet veilig, doordat er teveelkinderen met wagens gebracht worden en er
wild geparkeerd wordt. Meer aandacht geven aan voetgangers en fietsers Het zou veiliger zijn als er geen autos aan de
schoolport zouden parkeren. Het parkeren aan de school hindert niet alleen het
doorgaand verkeer, maar maakt dat zelfs voetpaden en zebrapaden onveilig zijn verkeersveiligheid, discipline ouders is zoek De schoolomgeving is veilig, met dank aan de gemachtigde
opzichters s Avonds is het eigenlijk één chaos aan de schooldpoort.
Ze mogen in de twee richtingen parkeren en doen dat ook op de straat (opvang).
Er staat dan 1 file en de kinderen met de fiets rijden dan kriskras tussen de
autos door. De Koolskampstaat richting kruispunt is gevaarlijk
Er
valt veel te zeggen over deze suggesties. Zo stel ik me vragen bij de
effectiviteit van de repressieve aanpak die blijkbaar een voorkeur geniet.
Gelukkig hoef ik geen oplossing voor dit probleem te verzinnen, dit komt het
gemeentebestuur overweldigend toe.
Het
gemeentebestuur bracht bij het begin van dit schooljaar parkeerverbodsborden
aan in de Koolskampstraat. Deze borden bestendigen alleen maar wat de wegcode
sinds jaar en dag oplegt in de Koolskampstraat. De borden hebben niettemin de
verdienste een typevoorbeeld te zijn van de daadkracht van behoudensgezind
geïnspireerde oplossingen: bestendigen wat al is. Monopolisten lijden steevast
aan immobilisme en creativiteitsgebrek, behalve wanneer er een façade
opgetrokken moet worden.
De Pittemse Truck Spotters en amateurs van grote aanhangwagens
altegaar vonden het weekend van 1 september hun gading in de Fonteinestraat.Op de foto hierneffen een weather-beaten
container en een gesloten oplegger van 100 kubiek.King-size machinerie, die best een stukje wegbreedte
behoeft. Diegenen met scherp zicht kunnen op de rechtse foto net nog het coördinatie centrum van
de plaatselijke politie zien.
In ernst. De bewoners van de Fonteinestraat hebben burgemeester én hoofd
van de plaatselijke politie én wegbeheerder, Delaere; de schepenen Deceuninck
en Nollet; en politie ambtenaren bij herhaling op de hoogte gesteld van het
risico dat weekend-verblijvende vrachtwagens inhouden. Dezelfde bewoners hebben
voorgenoemde mandatarissen en ambtenaren ook vaak geduid op de overlast die overnachtende
vrachtwagens hen bezorgen. In een notendop. Deze overlast varieert tussen het
verstoren van hun nachtrust, tot zelfs het scheuren van de façade. De bewoners van de Fonteinestraat en gaucho zijn alvast benieuwd, om 'es te mogen vernemen van de burgemeester
hoe hij het motiveert om, wel wetende van inbreuken, de wetcode niet toe te laat passen.
In scherts dan. Onderstaand een tekst die uitgaande van de idee reasonable
person, de delicten ernstige en grove nalatigheid inleidt.Meer inlichtingen over de gevolgen van het
gebrek aan voorzorg zijn te bekomen bij de Damse burgemeester Dirk Bischop, zie maar hier.
Negligence is a legal concept often used to achieve
compensation for accidents and injuries. Negligence is a type of tort or delict
and a civil wrong, but can also be used in criminal law. Negligence means
conduct that is culpable because it misses the legal standard required of a
reasonable person in protecting individuals against foreseeably risky, harmful
acts of other members of society. Negligent behaviour towards others gives them
rights to be compensated for the harm to their body, property, mental
well-being, financial status, or relationships. Negligence is used in
comparison to acts or omissions which are intentional or willful. The law of
negligence at common law is one aspect of the law of liability. Although
resulting damages must be proved in order to recover compensation in a
negligence action, the nature and extent of those damages are not the primary
focus of this discussion.
George Bush woont in België en steunt Yves Leterme
From: programmasbe1.m2@edpnet.org
Sent: woensdag 5 september 2007 10:34
To: gaucho.pittem@gmail.com
Subject: maker steunleterme
Hallo,
Ik heb uw artikel gevonden via google over mijn
site. Die site is niet malafide, waar haal je dat nu weer vandaan?
En geen enkele internet petitie kan gecheckt
worden op echtheid (ik ben software ontwikkelaar, dus weet er wel ietsje
van). Als iemand Marie Rose uit Antwerpen invuld is dat even onwaarschijnlijk
als George Bush (er zijn mensen met die naam in Belgie).
Als iemand een andere naam
gebruikt, dan is dat een stem erbij, dus misbruik het zoveel je wilt, het helpt
de zaak alleen maar.
Zomaar kwaad schrijven over een site is typisch
iets voor bloggers, pseudojournalisten die alles maar overnemen ipv.
eens de eigenaar te contacteren. Maar dan heb je natuurlijk geen sensatie hé.
Op 11 juni vroeg het sp.a partijbureau aan Patrick Janssens om een
analyserapport over socialistische verkiezingsnederlaag te maken. Dit rapport is er nu. Patrick Janssens tekende voor de inleiding. De
rest van het rapport werd door de heren Pelleriaux en Rutten opgesteld, de bedenkers van de Ja! campagne. Het rapport zet daarnaast de cijfers
van 10 juni op een rijtje en kijkt het naar de lange termijn evolutie van de
partij.Gedrieën komen ze tot de laconieke bevinding
dat er vandaag geen socialisten meer zijn. Wat het Tieltse aangaat, bevestigt het cijfermateriaal dit alvast. Benieuwd hoe het nu verder evolueert. U kan het documenthiergewoon
oppikken.
Bonafide internet petities herken je onmiddellijk doordat er uitdrukkelijk gevraagd
wordt een email addres te specifiëren. Dit email address wordt immers aangewend om de
ondertekenaar te authenticeren en op die manier meteen ook de petitie te valideren.De
geldigheid van de ondertekening van een individu wordt gegarandeerd door een zogenaamde "handshake" procedure.
De ondertekenaar ontvangt kort nadat hij zijn gegevens in de petitie invoerde, een boodschap op
het email address dat de ondertekenaar zopas meedeelde. Deze bevestigingsboodschap bevat in eerste plaats een URL (een linkje). Pas indien de respondent deze URL
aanklikt wordt de ondertekening geaccepteerd voor waar. Indien binnen een bepaalde tijd geen
respons komt op dit authenticatie verzoek, wordt de intekening automatisch ongedaan
gemaakt (roll back). Sommige authenticatie mechanismen bevatten een
tweede URL, waarmee de intekening ongedaan gemaakt kan worden. Bollebozen begrijpen wel waarvoor dit handig kan zijn.
De betere internet petities laten ook toe om aan te geven welke van de persoonlijke gegevens publiek gemaakt mogen worden. Dit is een
mooie geste van de opsteller van de petitie om de confidentialiteit van de
contactgevens van een ondertekenaar te bewaren. Contactgegevens verbergen doet geen afbreuk aan de geldigheid van een elektronisch ondertekende petitie.
Een malafide internet petitie is ontegensprekelijk www.steunleterme.be.De authenticiteit van de intekenaar wordt
immers niet geverifieerd door de petitie software.Tenware natuurlijk dat Kolonel Kadafi, president Amedimedjan en Joëlle
Milquet de petitie effectief ondertekenden.Deze petitie is dan ook een zogenaamde hoax en beschikt buiten amusements- over generlei waarde.
Deze korte handleiding is bestemd voor de leden van het Pittemse gemeentebestuur, de Pittemse OCMW raadsleden en
Pittemse CD&Vers allerlei, die met zijn allen vandaag 'en masse' de internet petitie www.steunleterme.be ondertekenden.Mochten jullie het niet beseffen; beste dorpsgenoten, je werd gerold.Kruis die vingers van jullie en hoop dat een "niet al te zeer extreem rechts" achter deze site steekt.
Blij toe om vanuit de diepten van de cyberspace es ter dienste van de CD&V te kunnen zijn geweest .
Vanavond (dinsdag 28 augustus) werden volgende trucks gespot in de Fonteinestraat - een fonkelnieuwe metallisé blauwe Renault Premium met lange oplegger. De
chauffeur ondernam duidelijk een inspanning om niet op de rijweg geparkeerd te
staan.Het trottoir bood gelukkig
ruimschoots plaats om uit te wijken. - een aftandse DAF XF 93.280 weliswaar met space cab en een extended chassis geladen met een zeecontainer
Pro memorie voor de Pittemse burgemeester, een fervent oplegger fanaat, want vaak te vinden in de
Fonteinestraat; maar ook verantwoordelijk voor het plaatselijke wegbeheer.
(uit vraag aan Vraag nr. 1279 van de heer
Malcorps vice-eerste minister en minister van Mobiliteit en Vervoerd.d. 9 mei 2001 over
de rechten van de voetganger in het verkeer)
Het behoort in de eerste plaats de
wegbeheerders toe een oordeelkundige afweging te maken op het gebied van de
ruimte die de respectieve categorieën van zachte weggebruikers ter beschikking
wordt gesteld. Er moet vanzelfsprekend tot elke
prijs vermeden worden de veiligheid en het comfort van de voetgangers op hun
exclusief domein, het voetpad, aan te tasten. Dergelijke aantastingen zijn in de
praktijk niet altijd of niet uitsluitend te wijten aan een te geringe breedte
van het voetpad; ze vloeien bijvoorbeeld ook voort uit het gedogen van het
parkeren op het trottoir, door de aanwezigheid van allerlei hindernissen,
enz.
Op zaterdag 25/08 konden truck spotters 48 uur lang hun hart ophalen aan een display van vrachtwagens geparkeerd in de Fonteinstraat - een prachtige lichtblauwe Volvo FH met oplegger - een knalrode Volvo FM12 met oplegger, majestueus volgestouwd met betonblokken - een DAF XF tractor in subtiel blauw-gele two tone finish Op deze trucks lagen 30 cm brede banden. De radiaal groeven van alle rechterbanden lijnden zich estetisch af tegen het wegdek van de Fonteinestraat, goed dat de parkeerstroken in de Fonteinestraat voldoende smal zijn.
Ter opfrissing voor de Pittemse burgemeester, naast het hoofd van de plaatselijke
politie ook een enthousiast truck liefhebber, want recentelijk vaak 'gespot' in de
Fonteinestraat :
Momenteel bestaat er
geen algemeen parkeerverbod voor zware vrachtwagens in een woongebied. In de
Wegcode wordt wel in het algemeen gesteld dat het verboden is een voertuig te
laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een
gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hen
onnodig zou kunnen hinderen. Dat is natuurlijk een subjectief gegeven, want men
mag uiteraard niet parkeren waar het zou leiden tot verkeersonveilige
situaties.
Er staat in de Wegcode
ook een beperking op het langdurig parkeren voor zware voertuigen. Binnen de
bebouwde kom is het immers verboden op de openbare weg autos, slepen en
aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan
acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het parkeren
door een verkeersbord toegelaten is. In een aantal specifieke gevallen geldt
een parkeerverbod in een woongebied. Zo is in woonerven het parkeren verboden
voor voertuigen behalve op plaatsen waar het specifiek wordt toegelaten.
Uiteraard kan elke gemeente via een aanvullende reglementering wetgeving maken
waardoor het verboden wordt te parkeren.
Gaucho-linx+ gaat tien dagen off-line. Gaucho verheugt zich nu al in de deugddoende idee
weer te zullen vertoeven in gemeenten waar dieprood het burgemeesterlint omgordt. Gaan mee in de rugzak:The yiddish policeman union van Michael
Chabon, Terrorist van John Updike, The
steep approach to Garbadale van Ian Banks, The road van Cormac McCarthy, maar vooral de Horrario
van de Rede de Expressos. Para um futuro encarnado.
Deel twee van De kracht van mensendoor Yves Leterme. Op bladzijde 19 van dit 2de deel genaamd Uitdagingingen ombuigen tot kansenwordt de rechtse consensus onambigu verwoord
als volgt : De regering zorgt ervoor dat de sociale voordelen die eigen zijn aan
inactiviteit - [niet meteen na het beëindigen van de inactiviteit worden
stopgezet], of - [stapsgewijs na het beëindigen van de activiteit worden stopgezet] zodat mensen sneller geneigd zijn weer aan de slag te gaan.
Voor alle duidelijkheid en wars van vierkante haakskes: Het ABVV houdt verder vast aan de eisen van het gemeenschappelijk memorandum met het ACV, waarin o.a.: - respect voor het sociaal overleg en het bestaande overlegmechanisme voor de welvaartsvastheid; - herfinanciering van de federale overheid die 93% van de vergrijzingskosten zal moeten dragen, i.p.v. overdracht van sociale zekerheidsmiddelen aan de gewesten, wat alleen zal leiden tot ongelijke toepassingen tussen en chaotisch beleid binnen de ondernemingen; - syndicale aanwezigheid in KMOs vanaf 20 werknemers; - meer zekerheid voor flexibele en deeltijdse werknemers; - een sterkere investering in openbare diensten.
Reinhard Goupil en Les sept nains beide van Marc Van Oppen (marvano)
vormen samen het tweeluik Berlin.Beide strips bestrijken onderwerpen die ooit gaucho's jongensdroom
uitmaakten, piloot in een Lancaster bommenwerper worden of minder hachelijk : transportvlieger
voor Freddy Laker, wiens aftandse C119s toendertijd nog landden te Oostende.De "7 dwergen" vertelt
over mannen, te jong om alcohol te kunnen consumeren in een Engelse pub, maar
wel oud genoeg om Dresden plat te mogen gooien. Reinhard verscheen tot voor
kort dagelijks in de Metro, bekend bij trein- en metroreizigers, en speelt
zich af in het na-oorlogse stukgebombardeerde Berlijn.Allebei zijn het directe erfgenamen van Vic Hubinon's Buck Danny verhalen en zijn het prachtige voorbeelden van de Belgische strip.Hoeft die straks ook niet staatshervormd te worden? Walen mogen dan wel intellectueel tot weinig in staat zijn, estetisch kennen zij klaarblijkelijk hun gelijken niet.
Bezoekers van de Pittemse feestmarkt wisten gaucho's niet-commerciële "fietsen op
rollen" evenement best te smaken.Zotte
Maandag kon voor hen daarna alvast niet meer stuk. Vijftienjarige Niels D. klokte die voormiddag de snelste tijd : 200 meter vlakke
spurt in 14.22 sekonden. De fotoreeks genomen tijdens die aktie kan U bekijken door op de
afbeelding hiernaast te klikken. Gaucho-curieus dankt de mensen van de Vlaamse Wielerbond, de medewerkers
van Curieus West-Vlaanderen maar vooral de vele pistiers voor hun tomeloze inzet.