Guillermo del Toro over 'Don't be afraid of the Dark'.
Filmmaker Guillermo del Toro(Pan's Labyrinth, Hellboy) was een tijdje geleden op de San Diego Comic-Con aanwezig. Een gesprek over 'Dont be afraid of the Dark', die vanaf eerstkomende woensdag te zien is in de bioscopen. Del Toro schreef het script en produceerde deze horror- remake, waarin de hoofdrollen gespeeld worden door Katie Holmes en Guy Pearce.
Wat vond je goed aan de originele Don't Be Afraid of the Dark uit 1973? Guillermo del Toro: Dat de wezens geen grote enge monsters zijn, maar klein en boosaardig slim. Ze maken gebruik van het feit dat niemand ze kan zien en dat niemand gelooft dat ze be- staan. De film maakte op mij als kind een enorme indruk en daardoor bleef hij altijd in mijn herinnering. Toen ik hem jaren later terugzag, leek het helemaal niet meer op wat ik me ervan had voorgesteld - zoals je soms hebt als je een boek herleest of een film opnieuw ziet. In je herinnering is het een heel andere film geworden en het was díe film die ik graag wilde maken. Dus begon ik in 1998 samen met Matthew Robbins te schrijven aan een script, met de bedoeling dat ik de regie zou doen.
Waarom heb je de regie uiteindelijk aan illustrator Troy Nixey toevertrouwd? Guillermo del Toro: Ik had hem al eens ontmoet, omdat ik een grote fan was van zijn strips, met name de Jenny Finn serie. Toen we aan deze productie begonnen, bekeek ik Troy's korte film en die vond ik zeer vakkundig geregisseerd door iemand met een duidelijk wereldbeeld. Een van de voordelen als producent, is dat je nieuwe regisseurs een kans kunt geven. Ik heb liever dat iemand met nieuwe dingen komt, dan dat je op safe speelt. En ik vond dat Troy een frisse blik op het materiaal had.
Katie Holmes in 'Don't be afraid of the dark'
De film heeft een hogere leeftijdskeuring gekregen dan in eerste instantie de bedoeling was. Gaf dat in zekere zin de vrijheid om extra dingen toe te voegen? Guillermo del Toro: Nee, we hebben de film gelaten zoals-ie was. Er was misschien één shot van een opengesneden hand, waar ik met visuele effecten wat pezen zichtbaar wilde maken. Maar verder hebben we weinig toegevoegd.
Het is eigenlijk wel grappig dat Troy zich helemaal niet verbaasde over hoe het met die keuring gegaan is. Normaal sluit je een contract af met de studio dat je een film maakt voor een bepaalde leeftijdscategorie. Als de keuring hoger uitvalt, word je gedwongen om stukken uit je film te knippen. Maar dit keer bleef de studio achter ons staan. Ik kon het haast niet geloven dat ze een hogere keuring toestonden. Het voelde alsof we een eremedaille kregen.
Je hebt al verschillende films gemaakt. In welke discipline voel jij je 't meest thuis? Guillermo del Toro: Dat verschilt per project, maar het moeilijkst blijft toch het schrijven. Zonder enige twijfel. Het vullen van een blanco pagina, de eerste stap. Het is de blauwdruk van je film, de muziek op het papier. De mooiste fase van een productie vind ik de montage, want dan is al het gezeur voorbij. Je had een film in gedachte als scriptschrijver, en je had een film in gedachte als regisseur. In de montage moet je het doen met de film die je opgenomen hebt. Ondanks het budget, ondanks een acteur die nooit kwam opdagen, ondanks een studio die je onder druk zette. Je was van plan om een landhuis te bouwen met honderd kamers en honderd ramen, en je blijft achter met vijf kamers, vijf ramen en een stapeltje stenen. Dat is montage. Je bouwt wat je maken wilt. Als producent leer je ook veel. Ik denk dat Troy keuzes heeft gemaakt die compleet indruisen tegen mijn eigen instinct. Hij deed dingen totaal anders dan ik ze zou doen en toch werken ze. Het deed me denken aan de manier waarop Juan Antonio Bayona te werk ging met El orfanato. Hij maakte zijn eigen voorstelling van wat een horrorfilm was, waarvan ik nooit had verwacht dat die zou werken.
Guy Pearce in 'Don't be afraid of the dark'
Heb je overwogen om deze film in 3D te maken? Guillermo del Toro: We hebben dat wel onderzocht, omdat de studio wilde weten hoeveel het zou kosten om de film in 3D te maken. Uiteindelijk hebben we Don't Be Afraid of the Dark gemaakt voor een fractie van dat bedrag, omdat we de vrijheid wilden houden om de film te maken zoals we hem wilden maken. Met de expliciete scènes en het oorspronkelijke einde. Hoe groter je budget is, hoe meer vrijheden je verliest
Hoe werkt angst volgens jou in films? Guillermo del Toro: In essentie zijn er maar twee methoden om angst op te wekken. Je hebt de aanwezigheid van iets wat er niet hoort te zijn, zoals een geest. Of het gaat juist om de afwezigheid van iets. In wezen is dat alles, als je het maar binnen een context plaatst. Stel je een scène voor met een vrouw in een slaapkamer waar een 70-jarige man binnenkomt. Zonder context is dat niet eng, maar als die man haar dode vader is, wordt het wel eng.
Waarom roep je graag angst op? Guillermo del Toro: Angst is een heel spirituele emotie. In onze wereld die zo pragmatisch en materialistisch is, is angst de enige emotie die de moderne mens kan laten geloven in iets boven- natuurlijks. Wij zijn zo sceptisch dat het haast ouderwets geworden is om in God en engelen of een hiernamaals te geloven. Maar een moment van angst maakt onze geest zo kwetsbaar, dat het mogelijk wordt om daadwerkelijk te geloven dat er meer is. En dat is heel mooi.
Geloof jij zelf wel in bovennatuurlijke dingen? Guillermo del Toro: Ik heb wel ooit een geest gehoord. Toen ik nog betrokken was bij de pro- ductie van 'The Hobbit' nam ik mijn intrek in een beruchte hotelkamer in Waitomo waar het spookt. 's Nachts hoorde ik uit het badkamerraam geschreeuw, maar toen ik naar buiten keek zag ik alleen een verlaten steegje. Ik ging terug naar bed en hoorde toen vanaf dezelfde kant een vrouw snikken en huilen. De rest van de nacht heb ik afleveringen van 'The Unit' zitten kijken, zo bang was ik. Toch zou ik nog graag een echte geest zien, maar ik denk dat ik in m'n broek zou schijten van angst. Tijdens de productie van Hellboy 2 ging ik samen met scriptschrijver Mike Mignola en filmcompo- nist Danny Elfman speciaal naar het beroemde Langham Hotel in Londen, waar twee behekste ka- mers zijn. In de ene spookt een minnaar rond die zelfmoord heeft gepleegd, in de andere een man die zijn vrouw wurgde. Danny, Mike en ik spraken af dat we ieder een half uur in de kamer zouden gaan zitten - in je eentje met het licht uit - terwijl de andere twee in de bar bleven. Je mocht geen geintjes uithalen, geen geklop of geschreeuw. Ik zat daar en plotseling hoorde ik 'hooo'. Ik schrok de ballen uit m'n broek. Bleek het de ringtone van Danny Elfman te zijn! Eenmaal bijgekomen van de schrik, probeerde ik dat mobieltje natuurlijk in z'n reet te duwen. (lacht)
Inhoud: In 'Don't be afraid of the Dark' moet een jong meisje intrekken bij haar vader en zijn nieuwe vriendin. Ze komt erachter dat er duistere wezens leven onder de trap van de woning. In eerste instantie vindt ze de wezens interessant, totdat ze agressief worden.
Trailer:
04-12-2011 om 19:14
geschreven door Patje007
03-12-2011
Drukke tijden voor Tom Cruise.
Tom Cruise heeft het drukker dan ooit. Aan zijn overvolle productieschema is net een nieuwe titel toegevoegd. De Mission: Impossible-acteur heeft net getekend voor de hoofdrol in de sci-fi thriller 'All You Need Is Kill'.
In 'All You Need Is Kill' speelt Tom Cruise een soldaat die sterft tijdens een oorlog tegen buiten- aardse wezens. Maar na zijn dood wordt hij telkens wakker op de laatste dag van zijn leven. Door deze dag telkens opnieuw mee te maken, bouwt hij genoeg ervaring op om zo mogelijk de oorlog te winnen. In de filmindustrie roept het verhaal van 'All You Need Is Kill' vergelijkingen op met de komedie 'Groundhog Day', waarin Bill Murray eveneens telkens wakker werd op dezelfde dag. 'All You Need Is Kill' is echter gebaseerd op een graphic novel van de Japanse schrijver Hiroshi Sakurazaka.
Tom Cruise
De regie van 'All You Need Is Kill' wordt verzorgd door Doug Liman, die eerder grootse actie- scènes orkestreerde in onder andere 'The Bourne Identity' en Mr. and Mrs. Smith.
Tom Cruise is op dit moment nog bezig met de opnames van de thriller 'One Shot'. Hierna volgt de sciencefictionfilm 'Oblivion', waarin hij schittert naast Jessica Chastain(The Tree of Life). Na 'Oblivion' is hoogstwaarschijnlijk de weg vrij voor 'All You Need Is Kill'. Vermoedelijk zullen die opnames pas in het najaar van 2012 starten.
Naast deze reeks titels verwachten we Tom Cruise binnenkort nog in twee andere bioscoopfilms. Vanaf 14 december kunnen we hem voor de vierde keer als geheim agent Ethan Hunt bewonderen in 'Mission: Impossible - Ghost Protocol'. En vanaf juni 2012 schittert hij als rockster in de musical 'Rock of Ages'.
03-12-2011 om 16:45
geschreven door Patje007
02-12-2011
Interview met Ryan Gosling.
Ryan Gosling sleepte met zijn kleine films veel lof en zelfs een Oscarnominatie in de wacht. Drive biedt de dertigjarige acteur voor het eerst een hoofdrol in een grimmige actiethriller. Hij speelt de rol van een stuntcoureur die verliefd wordt op een alleenstaande moeder met een duister verleden.
Ryan Gosling in 'Drive'
Je bent nu ook te zien in The Ides of March en hebt vooral arthousefilms gemaakt. Een actie- thriller lijkt een vreemde keuze. Ryan Gosling: Dat valt best mee, ik wilde eigenlijk altijd al zon soort film maken. Maar veel actie- films gaan echt alleen maar om de explosies: er wordt geen enkele aandacht besteed aan de persona- ges. Drive biedt echter méér dan een aantal achtervolgingen achter elkaar gemonteerd. Er zit een prachtig liefdesverhaal in tussen twee mensen waarin iedereen zich wel kan herkennen.
Een belangrijk aspect in de film is de chemie tussen jou en actrice Carey Mulligan. Toch zeggen jullie amper zes woorden tegen elkaar. Ryan Gosling: Onze prille relatie vormt inderdaad het hart van de film. Er moest volgens het script een soort natuurlijke energie tussen ons zijn die maar weinig woorden nodig had. We hebben ook ge- probeerd om die scènes er in één keer op te krijgen, omdat het heel lastig is om zon specifiek moment opnieuw op te roepen. In dit soort situaties hoeven de belangrijkste dingen vaak niet gezegd te worden. Ik denk dat stilte door mensen van mijn generatie sowieso te weinig gewaardeerd wordt.
Carey Mulligan en Ryan Gosling in 'Drive'
Na drie kwartier verandert het liefdesdrama in een zeer gewelddadige misdaadthriller. Ben je niet bang dat mensen daar aanstoot aan nemen? Ryan Gosling: Nee, absoluut niet. Ik vind dat de toon van het verhaal ondanks alles een bepaalde lichtheid houdt. Zelfs in de tweede helft van de film valt er, ondanks al het bloed, nog genoeg te lachen. Juist door het allemaal heel over the top in beeld te brengen, kan het publiek die momenten eigenlijk niet te serieus nemen. Je kan het een beetje vergelijken met de stijl van Quentin Tarantino.
Volgens de persmap is Drive eigenlijk een eigentijds sprookje. Ben je het daarmee eens? Ryan Gosling: Ik vind dat wel een goede vergelijking, ja. Regisseur Nicolas Winding Refn kreeg ook inspiratie voor de film toen hij zijn kinderen sprookjes van Grimm voorlas. Heb je wel eens op- gelet hoeveel geweld er eigenlijk in die verhalen zit? En net als in sprookjes zijn alle personages in Drive ook enorme archetypen. Carey Mulligan is eigenlijk de schone prinses. En ik ben de moderne ridder die draken moet verslaan om haar te redden.
Het is wel een moderne ridder met zijn zachte kanten. Eigenlijk heeft hij veel vrouwelijke eigenschappen. Ryan Gosling: Ja, dat heb je goed opgemerkt. De film knipoogt wel opzichtig naar autofilms uit de jaren zeventig, zoals Bullitt met Steve McQueen. Maar tegelijkertijd wilden we een moderne draai aan het genre geven. Mijn personage moest wel voldoen aan de eisen van de moderne tijd, en dus iets meer metroseksuele trekjes vertonen. Vandaar dat we ook heel bewust de begintitels in het roze hebben gedaan. Je moet wel iets aan een bekend genre toe kunnen voegen. Ik denk niet dat ik snel ja zou zeggen tegen een film die alleen maar een herhaling van zetten is.
'Drive' speelt momenteel nog steeds in de Kinepolis-bioscopen.
02-12-2011 om 18:26
geschreven door Patje007
Alice Eve in Star Trek 2
Alice Eve gaat een rol spelen in Star Trek 2. De blondine is vooral bekend van de romkom She's Out of My League en was ook even te zien in Sex and the City 2.
Welke rol Eve gaat spelen is nog onbe- kend.
Alice Eve
Vorige maand werd bekend dat Benicio del Toro de schurk gaat spelen in de sciencefictionfilm. De regie is weer in handen van J.J. Abrams en de cast, waaronder Chris Pine, Zachary Quinto en Simon Pegg, keert weer terug in de hoofdrollen.
Eve is inmiddels geen vreemde meer in het sciencefictiongenre. De 29-jarige actrice is volgend jaar te zien in 'Men in Black III', waarin de personages terugreizen in de tijd. Hierin speelt ze de rol van de jonge Agent Oh, waarvan de oudere versie wordt vertolkt door Emma Thompson.
Over de plot van het officieel nog titelloze vervolg op Star Trek is, zoals bij alle films van Abrams, nog vrijwel niets vrijgegeven. De film verschijnt in mei 2013 in de Amerikaanse bioscopen, een Belgische premièredatum is nog onbekend.
02-12-2011 om 18:08
geschreven door Patje007
01-12-2011
Catfight in nieuwe clip Mission: Impossible - Ghost Protocol.
Hieronder zie je een nieuwe clip uit Mission: Impossible - Ghost Protocol, waarin de vrouwelijke hoofdrolspelers Paula Patton(Deja Vu en Precious) en Léa Seydoux(Inglourious Basterds en Robin Hood) het tegen elkaar opnemen.
Naast Patton en Seydoux hebben trouwens ook Tom Cruise, Jeremy Renner en Simon Pegg rollen in de film.
Mission: Impossible - Ghost Protocol draait vanaf 14 december 2011 in de bioscopen.
01-12-2011 om 18:39
geschreven door Patje007
Julia Roberts tekent voor rol in komedie.
Julia Roberts heeft getekend voor de hoofdrol in de komedie 'Second Act'. Ze speelt een vrouw die nooit heeft gewerkt en gedwongen wordt een baan te nemen.
Julia Roberts
De 44-jarige actrice gaat de film ook produceren. Het filmproject 'Second Act' is nog in een zeer pril stadium. De producenten zoeken nog een scenarist en een regisseur.
Roberts beviel in 2004 van een tweeling en stortte zich toen vooral op haar gezinsleven. Nu lijkt ze zich weer wat meer te richten op haar acteercarrière. De actrice was dit jaar te zien naast Tom Hanks in de komedie 'Larry Crowne' en vorig jaar had ze een rol in het romantische drama 'Eat Pray Love'. Ze heeft trouwens weer een aantal acteerklussen in de planning. Naast 'Second Act' is ze volgend jaar te zien als boze stiefmoeder van Sneeuwwitje in de sprook- jesverfilming 'Mirror Mirror'. Ze zou naar verluidt ook naast Meryl Streep een rol spelen in het dramaAugust: Osage County, maar daar heeft ze nog niet voor getekend.
01-12-2011 om 14:29
geschreven door Patje007
30-11-2011
Interview met de cast van 'Happy Feet 2'.
Zet Robin Williams voor een persmeute en hij zet gegarandeerd de hele zaal naar zijn hand. Op de persconferentie van 'Happy Feet 2' in Los Angeles was dat niet anders. Hij vuurt het ene type- tje na het andere op je af waardoor je haast zou vergeten dat ook Elijah Wood, Hank Azaria en regisseur George Miller van de partij waren. Of hij zich misschien wat te veel inleeft in zijn per- sonages? Niet helemaal, volgens de acteur: "Opgaan in je rol is zoals in je broek plassen: jij vindt het heerlijk, maar de rest merkt er niks van."
Cast van 'Happy Feet 2'
George, hoe was het om aan een sequel van Happy Feet te werken? George Miller: De personages beginnen een eigen leven te leiden in je hoofd. Je begint na te denken over wat ze de voorbije jaren allemaal meegemaakt hebben. Het voelt best raar aan want je krijgt ze maar niet uit je hoofd. Ze worden als het ware 'denkbeeldige vriendjes', zeg maar.
Halverwege het project besef je plots dat je knettergek bent en vraag je jezelf af waar je in gods- naam aan begonnen bent. Je moet gewoon blijven doorgaan, want achteraf gezien is het allemaal meer dan de moeite waard.
Elijah, hoe voelde het om opnieuw in de huid te kruipen van Mumble? Elijah Wood: Ik hou een geweldige ervaring over aan de eerste Happy Feet dus keek ik er erg naar uit om met George, Robin en deze keer ook met Hank samen te werken. En misschien niet onbelangrijk: ik wist dat George niet zomaar een sequel wilde maken om een sequel te maken. Hij had opnieuw een boeiend verhaal, ik was dan ook meteen verkocht.
Elijah Wood en Robin Williams Robin Williams: Het komt erop neer dat het een prachtig geschenk is om met George samen te werken. Wanneer je animatiefilms doet, dan zit je gewoonlijk helemaal alleen in een opnamestudio. Deze keer was dat helemaal anders: ik mocht onder andere samenwerken met Hank(Azaria) en Sofia (Vergara). Zet het hele team opnieuw samen en je beleeft gegarandeerd de tijd van je leven. En daarbij, George zou geen sequel gemaakt hebben als hij niet zeker wist of hij de eerste film kon overtreffen.
Hank Azaria: Weet je, ik ben blij om van eender welke succesvolle animatiereeks mee te profiteren (verwijst naar zijn personages in 'The Simpsons'). Ik had geen flauw idee dat dit zo'n intens project zou zijn. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat dit één van de beste werkervaringen is die ik tot nu toe ge- daan heb.
Hank Azaria
Waarom gingen jullie naar Australië om de stemmen op te nemen? Het lijkt me logisch dat jullie dat ook gewoon in LA kunnen doen, niet? George Miller: Alles draaide rond het idee van samenwerken. Dat schept een band en dat maakt toch wel een groot verschil. Ik wilde interactie zien tussen de acteurs. Het is sowieso voor iedereen leuker wanneer ze in groep kunnen werken, dat merk je heel goed aan hun prestaties. Bovendien hadden we het geluk dat iedereen min of meer op hetzelfde moment beschikbaar was voor de opnames. Het was gewoon om iedereen samen te brengen, that's all.
Elijah Wood: We hadden voor de eerste film ook een paar opnames in groep gedaan en we kregen toch een beetje het gevoel dat we als één team werkten. Wanneer je in LA bent voor filmopnames, dan gaat iedereen na het werk gewoon weer naar huis en heb je niet echt het gevoel dat je met iets bezig bent. Er is geen band.
George Miller: Wanneer je met de hele bende in de opnamestudio zit, dan voel je de mensen naast jou. Al deze acteurs hebben prachtige getrainde stemmen die jou helemaal in het verhaal meeslepen. Dat gevoel had ik vooral bij Robin, wanneer hij Lovelace speelde. Hij bulderde zo hard dat je de vloer voelde trillen!
Robin Williams
Welke animatiefilms vonden jullie als kind leuk? Hank Azaria: Ik was helemaal gek van de cartoonreeksen van Warner Brothers: Bugs Bunny, Daffy Duck, Foghorn en Leghorn... Dat is zowat het enige wat ik me uit mijn kindertijd kan he- rinneren.
Robin Williams: Ik keek als kind ook vaak naar die cartoons, 'Sylvester the cat' is mijn favo- riet. Ik hoor het hem nog zo zeggen met dat slissend stemmetje van hem: "Oh father, must you embarrass me?" Het lijkt mijn zoon wel! (lacht)
Elijah Wood: 'The Secret of Nimh' is ook ongelooflijk sterk. Een donker verhaal, dat wel, maar tegelijkertijd ook zo ontzettend goed. 'Pete's Dragon' is ook een van mijn favorieten, het is ook één van de eerste films waarin ze live action met animatie combineerden.
George Miller: Pinocchio vind ik één van de beste animatiefilms. Alles klopt: de film, het ver- haal, de muziek, de personages, alles. De kinderen die in ezels veranderen omdat ze te veel roken en pool spelen, geniaal is dat.
Common, Sofia Vergara en Elijah Wood op de LA première van Happy Feet 2
Robin, Happy Feet 2 komt er niet alleen in 2D maar ook in 3D. Hoe sta jij tegenover die hele 3D-hype? Robin Williams: Het enige dat ik niet in 3D wil zien is porno. Dat zou een beetje te veel van het goede zijn! Nee serieus, toen ik bijvoorbeeld Avatar in 3D zag, stond ik ervan te kijken hoe ze zo'n levendige wereld in elkaar konden boksen. Alles was zo gedetailleerd, wat meteen ook de reden is waarom het zo verschrikkelijk duur is om 3D-films te maken.
Susan Schneider en Robin Williams op de LA- première van Happy Feet 2
Of je nu op de set staat of interviews geeft, het lijkt wel alsof je altijd de grootste grappen- maker van de bende bent. Ben jij werkelijk altijd zo grappig? Robin Williams: Nee, lang niet altijd. Het is vreemd want heel veel mensen verwachten dat ik altijd en overal grapjes maak, maar dat is dus echt niet het geval. Ik werd op de luchthaven ooit aangesproken door een vrouw die me letterlijk vroeg om de clown uit te hangen. Dat is zoals op Baryschnikov afstappen en zeggen: "Dance, fucker!.
Maar op de set ben je wel altijd de leukste thuis? Robin Williams: Meestal wel, al kan ik moeilijk de grapjas uithangen op de set van 'Awakenings', dat snap je wel. Ik ben geen acteur die helemaal opgaat in zijn personage. Je wordt één met je type- tje, maar je moet er achteraf ook afstand van kunnen doen. Het is zoals een acteercoach me ooit ver- telde: Opgaan in je rol is zoals in een bruine velours broek plassen: Jij vindt het heerlijk, maar de rest merkt er niks van. (lacht)
Happy Feet 2 draait vanaf vandaag in de Belgische bioscoopzalen, in 2D en in 3D.
30-11-2011 om 19:01
geschreven door Patje007
29-11-2011
Tom Hanks binnenkort weer te zien in film over Tweede Wereldoorlog.
Tom Hanks gaat zich weer toeleggen op een film over de Tweede Wereldoorlog.
De 55-jarige acteur heeft met de filmmaatschappij Universal de filmrechten gekocht van het boek 'In the Garden of Beasts: Love, Terror, and an American Family in Hitler's Berlin'. Dat schrijft het Amerikaanse entertainment- tijdschrift The Hollywood Reporter.
Tom Hanks
Het boek van de Amerikaanse auteur Erik Larson gaat over de Amerikaanse ambassadeur William Dodd, die in 1933 met enige tegenzin naar Duitsland verhuist. Daar is hij getuige van de opkomst van het nazisme. Hij komt steeds meer in de problemen als zijn dochter affaires krijgt met een lid van de Gestapo en een Russische spion.
Hanks was eerder te zien in de oorlogsfilm 'Saving Private Ryan', waarin zijn personage na D-Day ver achter de geallieerde linies op zoek moet naar een vermiste parachutist. Ook coproduceerde hij de tv-series 'Band of Brothers' en 'The Pacific', over het westelijke en het oostelijke front tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hanks nam ook de regie van enkele afleveringen op zich.
Vanaf 29 februari 2012 is Tom Hanks te zien in de film 'Extremely Loud and Incredibly Close'. Hierin speelt hij een vader die bij de aanslagen van 11 september is omgekomen en nog steeds contact heeft met zijn zoontje, dat op zoek is naar een slot waar een mysterieuze sleutel van zijn vader in past.
De acteur is momenteel bezig met de opnames van een andere boekverfilming, Cloud Atlas, die volgend jaar in november moet verschijnen.
29-11-2011 om 17:19
geschreven door Patje007
27-11-2011
Real Steel: vooruitblik.
van: Shawn Levy met: Hugh Jackman, Evangeline Lilly release: 30 november 2011 Inhoud: Real Steal is een actiefilm met in de hoofdrollen Hugh Jackman en Evangeline Lilly. Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst waar boksen een hightech sport is geworden. Charlie Kenton(rol van Hugh Jackman) is een boxer die zijn glorie verloren heeft en daarmee ook zijn kans op een titel, nu stalen robots van bijna 1.000 kg en 2,5 meter lang de boksring overgenomen hebben. Als promotor verdient Charlie net genoeg geld om simpele robots in elkaar te zetten om zo van de ene ondergrondse bokswedstrijd naar de andere te kunnen gaan.
Wanneer Charlie aan lager wal raakt, is hij genoodzaakt samen te werken met zijn zoon Max (rol van Dakota Goyo) die hij nooit echt heeft leren kennen. Samen gaan ze aan de slag om een tegenstander te bouwen en te trainen die kampioenwaardig is. Charlie en Sam moeten alles op alles zetten en tegen alle verwachtingen in krijgen ze nog één laatste kans op een grote comeback.
Trailer:
27-11-2011 om 16:17
geschreven door Patje007
26-11-2011
Rachel Weisz naast Colin Firth in The Railway Man.
Rachel Weisz heeft een rol bemachtigd in de boekverfilming van Eric Lomax's biografie over zijn gevangenschap in Thailand tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De film genaamd 'The Rail- way Man' wordt geregiseerd door Jonathan Teplitzky(Burning Man).
Rachel Weisz
Het boek van Lomax is een bestseller en gaat over een man die gevangen genomen werd door Japanners in de Tweede Wereldoorlog en door hen gemarteld werd. Later in zijn leven probeert hij om zijn voormalige vijanden te vergeven. De 41-jarige Rachel Weisz zal de rol van Patti spe- len, de vrouw van hoofdpersoon Eric(rol van Colin Firth).
In februari volgend jaar zullen de opnames beginnen in Australië, Engeland en Thailand. Rachel Weisz is momenteel bezig met de opnames van 'The Bourne Legacy'.
26-11-2011 om 20:29
geschreven door Patje007
Johnny Depp over 'The Rum Diary'.
Allereerst meegeven dat 'The Rum Diary' werd geregisseerd door Bruce Robinson, bij ons enkel bekend van de thriller Jennifer Eight(1992). De hoofdrollen zijn voor Johnny Depp, Giovanni Ribisi, Amber Heard en Aaron Eckhart.
'The Rum Diary' vertelt het verhaal van Paul Kemp, die in de jaren '50 New York verruilt voor een baantje bij de lokale krant op Puerto Rico. Hij probeert de realiteit te ontvluchten door het gebruik van drank, drugs, vrouwen en muziek. Wanneer er een lokale opstand uitbreekt, raakt hij samen met een vriend verwikkeld in een corrupt ontwikkelingsplan.
In het hierondervermelde filmpje vertelt Johnny Depp jullie er meer over.
'The Rum Diary' draait vanaf 30 november 2011 in de bioscopen.
26-11-2011 om 18:52
geschreven door Patje007
Posters 'Immortals'
'Immortals', een actiefilm geproduceerd door de makers van 300, is vanaf volgende week woensdag te bekijken in de bioscopen. De hoofdrollen in deze film worden gespeeld door Mickey Rourke, Henry Cavill en Freida Pinto.
Hieronder krijgen jullie een presentatie van de posters van de film. Binnenkort meer over 'Immortals' op moviefacts.
Poster 1:
Poster 2:
Poster 3:
Poster 4:
Poster 5:
Poster 6
Poster 7:
26-11-2011 om 18:19
geschreven door Patje007
'Immortals': vooruitblik.
Zoals jullie in mijn blog van 9 november 2011 reeds konden lezen, speelt vanaf 30 november 2011 het epos 'Immortals' in de zalen. De hoofdrollen in deze film, geproduceerd door de ma- kers van '300', worden gespeeld door Henry Cavill, Mickey Rourke, Freida Pinto en Stephen Dorff.
In het hierondervermelde filmpje krijgen jullie alvast een smaakmaker:
26-11-2011 om 00:00
geschreven door Patje007
25-11-2011
Nieuw in de bioscopen: Nova Zembla.
Release: 23 november 2011 Van: Renaut Oerlemans Met: Doutzen Kroes, Jan Decleir, Derek de Lint
Inhoud: De tweede film van Reinout Oerlemans gaat over Willem Barentsz en Jacob van Heemskerk die in de zestiende eeuw naar de Russische eilandengroep reisden. De film be- schrijft de laatste ontdekkingsreis van Willem Barentsz en Jacob van Heemskerck waarbij ze met hun bemanning strandden op het eiland Nova Zembla en hier moesten overwinteren in Het Behouden Huys. Het verhaal wordt beleefd door de ogen van Gerrit de Veer en is gebaseerd op het dagboek dat hij destijds bijhield.
Trailer:
25-11-2011 om 18:50
geschreven door Patje007
Gadgetmeester 'Q' keert weer terug in Bondfilm.
Voor het eerst sinds 2002 keert het personage Q terug in de nieuwe James Bondfilm 'Skyfall', die volgend jaar uitkomt en waarvan de opnames nu plaatsvinden. Q is het hoofd van de afdeling die de geheim agent voorziet van de nieuwste technische snufjes.
De rol van de gadgetmeester zal worden gespeeld door de Engelse acteur Ben Whishaw, zo meldt de BBC vandaag op zijn website. De 31-jarige Whishaw is de jongste acteur ooit die in de rol van Q kruipt.Voor het eerst in de geschiedenis van 007 zal Q dus jonger zijn dan Bond zelf, die opnieuw wordt vertolkt door de 43-jarige Daniel Craig.
Ben Whishaw
Q verscheen voor het laatst in 'Die Another Day' uit 2002, toen John Cleese de rol speelde. Die nam de rol over van de overleden Desmond Llewelyn, die de rol 36 jaar speelde.
Ben Whishaw is bekend van de Süskind-verfilming "The perfume" van de Duitse cineast Tom Tykwer. Hij acteerde al enkele malen met Bondacteur Daniel Craig. Beide acteurs waren name- lijk te zien in "Layer cake" en "Enduring love".
De nieuwe Bondfilm wordt geregisseerd door Sam Mendes. "Skyfall" wordt de derde Bond- film voor de 43-jarige Daniel Craig. De Spaanse Oscarwinnaar Javier Bardem vertolkt de rol van slechterik in de actiefilm. "Skyfall" wordt in 2012 in de bioscoop verwacht.
25-11-2011 om 18:27
geschreven door Patje007
Nieuw op Moviefacts: Cinemax 60 seconds.
Vanaf vandaag krijgen jullie wekelijks een of meerdere filmpjes gepresenteerd onder het concept 'Cinemax 60 seconds'. In dit concept worden filmsterren geïnterviewd door... filmsterren, en dit gedurende welgeteld 60 seconden. Op deze manier krijgen jullie de acteurs/actrices ook eens op een andere(lees ludieke) manier te zien.
In video-interview 1 mag Amanda Seyfried, naar aanleiding van de release van 'In Time, een aantal korte vragen stellen aan tegenspeler Justin Timberlake. In het tweede filmpje stelt Justin Timberlake een aantal vragen aan Amanda Seyfried.
Veel kijkplezier !!!
Video 1: interview Justin Timberlake
Video 2: Interview Amanda Seyfried
25-11-2011 om 00:00
geschreven door Patje007
24-11-2011
Interview met Twilight-actrice Julia Jones.
Door haar rol van weerwolf Leah Clearwater in The Twilight Saga: Eclipse werd de Amerikaanse actrice Julia Jones in één klap bekend. In het vervolg Breaking Dawn: Part 1 heeft ze een nog grotere rol. Een gesprek met de 29-jarige in Boston(Massachusetts) geboren actrice:
Had je de boeken al gelezen voordat je de rol kreeg? Julia Jones: Twee dagen vóór de auditie ben ik begonnen, maar dat was veel te laat. De boeken zijn zo dik. Pas toen ik de rol had, heb ik ze in één keer allemaal uitgelezen.
Hoe is het om jezelf als wolf te zien? Julia Jones: Heel gek, maar ik was ook blij verrast. Het is echt mijn wolf.
Wat heb je gemeen met Leah? Julia Jones: We zijn allebei best stoer. Toen ik opgroeide ging ik veel met jongens om. Ik was altijd met ze aan het stoeien en ze aan het uitdagen. En we zijn allebei sterke persoonlijkheden. We hebben allebei veel meegemaakt en dat heeft ons gemaakt tot wie we nu zijn.
Wat was voor jou de moeilijkste scène van Breaking Dawn? Julia Jones: De dag dat we op het strand moesten vechten. Het was heel slecht weer en zo koud dat ik mijn voeten niet meer voelde en mijn huid helemaal rood zag. Het leek wel of ik uitslag had.
Een vampier of een weerwolf? Wat zou jij liever zijn? Julia Jones: Een weerwolf. Ik zou niet onsterfelijk willen zijn als een vampier. Ik zou niet eens honderdvijftig jaar willen worden.
Als jij Bella zou zijn, wie zou je dan kiezen: Edward of Jacob? Julia Jones: Edward, hij gaat voor de ware liefde. Jacob is vooral een goede vriend. Ik ben nogal romantisch en zou dolgraag willen voelen wat zij voor elkaar voelen. Daar zou ik best vampier voor willen worden.
24-11-2011 om 19:52
geschreven door Patje007
Interview met Eddie Murphy en Ben Stiller n.a.v. de release van 'Tower Heist'.
Het is de eerste keer dat we Eddie Murphy en Ben Stiller samen op het witte doek zien, maar het duo bewijst dat het vanaf de eerste keer meteen goed zit tussen hun twee. De agent uit Beverly Hills Cop laat zich na tien jaar opnieuw van zijn beste kant zien in Tower Heist. En daar is Murphy maar al te blij om : "Ik was het beu om altijd maar thuis te zitten", luidt het. Een gesprek met de acteurs over hun nieuwste film:
Eddie Murphy, we hebben jou de laatste jaren amper op het witte doek gezien... Eddie Murphy: Ik was het beu om altijd maar thuis te zitten en ik wilde opnieuw iets doen met mijn leven (lacht). Ik heb veel te lang niks gedaan, totdat ik plots zei: 'Laat me alsjeblieft gaan want ik wil iets doen.' En hier zitten we dan. Nee, nu serieus: mijn gloriedagen uit de periode van Shrek, Daddy Day Care en Norbit liggen ondertussen in een ver verleden, dat besef ik maar al te goed. Ik ben ook helemaal niet meer geïnteresseerd in dat filmgenre. Ik wil gewoon doen wat ik graag doe, anders blijf ik wel gewoon thuis om wat op mijn gitaar te tokkelen.
Hoe ben je op het verhaal van Tower Heist gekomen? Eddie Murphy: Ik wilde oorspronkelijk een Afro-Amerikaanse versie maken van Ocean's Eleven. Ik had al verschillende acteurs in gedachten: Chris Tucker, Dave Chapelle, Chris Rock of Martin Lawrence als ontevreden werknemers die wraak willen nemen op hun baas. Ik heb mijn ideeën met Brian Grazer(coproducer van de film) besproken en hij heeft mij aangeraden om het anders aan te pakken. Hij kwam met een nieuw plan op de proppen wat mij meteen aanstond. Het idee om de financiële crisis in het verhaal te verwerken komt niet van mij. Mijn origineel script had geen enkele link met de actualiteit.
Ben Stiller, waarom wilde jij in Tower Heist meespelen? Ben Stiller: Dit filmgenre is compleet nieuw voor mij. Ik vond het verhaal ook erg sterk. Mensen die onrecht worden aangedaan en eindelijk het heft in eigen handen nemen om wraak te nemen... het zijn dit soort films waar ik als kind mee opgroeide. Ik keek er ook heel erg naar uit om met Eddie, Brad en Brian samen te werken want het is de eerste film die we samen hebben gemaakt.
Hoe was het om met Eddie Murphy samen te werken? Ben Stiller: Eddie Murphy is een icoon, zeker bij mijn generatie. Hij zit ook al 25 jaar in het vak. Het is heel fijn om met een superster zoals hem samen te werken. Als ik zie wat hij allemaal neer- zet... Hij is echt goed, en dat druipt er in de film ook van af.
Eddie Murphy: Ik was al jarenlang fan van hem en ik wilde al heel lang met hem samenwerken. Dit project kwam precies op het juiste moment.
Ben Stiller: Het spreekt voor zich dat je heel wat druk voelt wanneer je samen met Eddie Murphy in een film meespeelt, ik vond het trouwens ook een hele eer om aan deze film te mogen meewerken. Ben, we hebben je al in heel wat komedies gezien. Deze film is volgens Bret Ratner dan weer helemaal geen komedie, ga jij daarmee akkoord? Ben Stiller: Ja. Om eerlijk te zijn, ik heb op geen enkel moment geprobeerd om er een komedie van te maken. Ik wilde me in de eerste plaats concentreren op het verhaal en wat er precies achter het verhaal zit. Het komische aspect kwam pas op de tweede plaats. Wat ik zo sterk vind aan het script is dat alles zo realistisch is. Ik was in de eerste plaats gewoon blij dat ik in Tower Heist mocht meespelen. De grappige momenten die je ziet zijn niet op voorhand ingestudeerd, dat is er vanzelf gekomen. Ik wilde in feite helemaal niet grappig zijn, want dat werkt toch alleen maar averechts.
Eddie Murphy, stond je door jouw terugkeer op het witte doek niet onder heel wat druk? Eddie Murphy: Nee. Acteur zijn is leuk, je hebt altijd plezier in hetgeen je doet. Je zou als acteur helemaal geen druk mogen voelen. En daarbij, het is bovendien erg leuk : je wordt een paar keer per dag gevraagd om een grappige sketch neer te zetten. Ik wil maar zeggen, er zijn heel wat beroepen die een pak saaier en een stuk moeilijker zijn dan dat. Ik was in de eerste plaats blij dat ik erbij mocht zijn.
Tower Heist draait vanaf 23 november in de Belgische bioscoopzalen.
Inhoud:Ben Stiller en Eddie Murphy voeren, zoals jullie in het hierbovenvermelde interview reeds konden lezen, de sterrencast van Tower Heist aan. De uit Queens afkomstige Josh Kovacs(rol van Ben Stiller) is al meer dan tien jaar manager van een van de meest luxueuze en best beveiligde flatgebouwen in New York. Niets ontgaat de waakzame Josh. In de hoogste en chicste flat van zijn gebouw woont de Wall Street-gigant Arthur Shaw(rol van Alan Alda), die huisarrest heeft omdat hij twee miljard dollar van zijn investeerders stal. Wie van zijn fraude-slachtoffers het hardst werd getroffen? Het personeel van het flatgebouw, van wie hij de pensioenen moest beheren.
Enkele dagen voor Arthur vrijuit zal gaan voor de perfecte misdaad, roept het team van Josh de hulp van kleine boef Slide(rol van Murphy) in, om het bijna onmogelijke uit te voeren: de diefstal van wat zich volgens hen in Arthurs streng bewaakte flat bevindt. De nieuwbakken dieven kennen het gebouw op hun duimpje. Eigenlijk hebben ze de plek al die jaren verkend, zonder het te beseffen.
Trailer:
24-11-2011 om 12:51
geschreven door Patje007
23-11-2011
Regisseur Andrew Niccol over de sci-fi thriller 'In Time'.
Na zijn sterke debuut Gattaca, de komedie S1m0ne en de misdaadfilm Lord of War, is de science- fictionthriller 'In Time' de vierde film die geschreven en geregisseerd werd Andrew Niccol, die in 1999 tevens een Oscarnominatie kreeg voor zijn script van 'The Truman Show'. Een gesprek met Andrew Niccol over zijn nieuwste film, die zich afspeelt in een toekomst waarin mensen niet ouder worden dan 25, tenzij ze geld hebben om tijd bij te kopen. Een fabrieksarbeider probeert dit corrupte systeem omver te werpen.
Het lijkt steeds moeilijker om in Hollywood een origineel script verfilmd te krijgen, maar jou lukt het telkens weer... Andrew Niccol: Tja, als je niet bezig bent met een comicverfilming of een sequel, dan heb je het bij voorbaat al een stuk moeilijker. Maar uiteindelijk hangt het af van het idee en hoe je het verkoopt. Als je een studiobaas vertelt: "In deze film wordt niemand ouder dan 25 en is elke scène een tikkende klok", dan zegt-ie gegarandeerd: "Waar kan ik tekenen?"
Hoe kwam je op het bijzondere uitgangspunt van 'In Time'? Andrew Niccol: Het begon met het idee dat je in het nu moet leven: probeer te genieten van het mo- ment! Maar niemand doet dat, dus vroeg ik me af of dat anders zou zijn wanneer je letterlijk ziet hoe elke seconde van je leven wegtikt. Tegelijkertijd bedacht ik dat deze situatie het einde zou betekenen van alle andere uitvindingen. Mensen zonder geld hebben geen tijd meer om nieuwe dingen te creëren. Dat betekent het einde van kunst, van ontdekkingen, van ideeën. En de rijke mensen worden ook niet meer aangespoord om nog iets te bereiken, want voor hen maakt het niets meer uit. Zij kunnen iets vandaag doen, maar ook volgende week of over tien jaar.
Scène uit 'In Time'
Waarom plaats je jouw verhalen graag in een futuristische setting? Andrew Niccol: Omdat het gemakkelijker is om iets over de dag van vandaag te zeggen als je dat vanuit een ander tijdperk doet. Wanneer je een verhaal in het heden laat afspelen, voelt men zich sneller aangesproken en dan krijg je bijvoorbeeld de kritiek dat sommige dingen niet helemaal kloppen. Eigenlijk bied ik mijn kijkers de gelegenheid om er persoonlijk mee weg te komen.
Maar de realiteit haalt je soms sneller in dan verwacht... Andrew Niccol: Helaas gebeurt dat elke keer. Neem nou 'The Truman Show', die uitkwam vlak voor de opkomst van reality tv. Toen zeiden mensen ook dat ik een kristallen bol moest hebben, maar dat is echt niet zo. Bepaalde ideeën hangen nou eenmaal in de lucht en verschillende mensen pikken ze op. Daardoor krijg je soms ook tegelijkertijd twee bioscoopfilms die veel op elkaar lijken.
Scène uit 'In Time'
Hou je van het genre sciencefiction? Andrew Niccol: Ik had er geen idee van dat ik sciencefiction schreef, totdat iemand mij dat duidelijk maakte. Het is het schap in de videotheek waar mijn films staan. Daar is op zich niks mis mee, maar ik schrijf gewoon de dingen die in me opkomen en dat blijkt toevallig science- fiction te zijn. Tijdens het schrijfproces ben je zo vrij als wat. Alles is mogelijk. Een van mijn favoriete uitspraken over filmmaken luidt: "Op de eerste dag van productie komen er vracht- wagens vol compromissen aangereden." Dat is filmmaken: een compromis van begin tot eind.
Is het dan niet juist moeilijker om een film te regisseren die je zelf geschreven hebt? Andrew Niccol: Ik zit constant met een innerlijke strijd tussen de rol van schrijver en van regisseur. Soms heb ik het ook over 'de schrijver', alsof het over iemand anders gaat. Ik zou de schrijver ook nooit meenemen naar een interview als dit, want hij is een dronkenlap. Maar ik ken 'm goed en ik ben de enige die met hem kan overleggen.
Cillian Murphy in 'In Time'
Is je manier van schrijven door de jaren heen veranderd? Andrew Niccol: Soms ben je een beetje aan het zappen en kom je op tv toevallig een film van jezelf tegen. Je kijkt ernaar en je herkent jezelf niet meer in degene die het gemaakt heeft. Ik ben niet meer dezelfde persoon. Acteurs zeggen hetzelfde: ze kunnen een jaar later nooit precies dezelfde rol neerzetten, omdat ze een ander mens geworden zijn. En hopelijk zal dat altijd zo zijn.
Hoe ervaar jij het om te werken in Hollywood? Andrew Niccol: Toen ik jaren geleden overstapte van commercials naar speelfilms, zei ik tegen een andere regisseur: "Eindelijk ben ik weg van al die mensen die een mes in je rug steken". Waar- op hij antwoordde: "Vanaf nu krijg je het mes tussen je ribben.
Wie zijn je voorbeelden op filmgebied? Andrew Niccol: Dat zijn er te veel om op te noemen. Maar laat ik een groot geheim verklappen: niemand vertelt je dat je juist veel opsteekt van films die je niet goed vindt. Want je leert minstens zoveel van hoe het niet moet als van hoe het wel moet. En zelfs het maken van een slechte film is zo enorm moeilijk, dat ik nooit kritiek op een ander zou willen uiten.
Je maakt een heel rustige indruk, hoe ben jij als regisseur op de set? Andrew Niccol: Ik ben niet iemand die gaat schreeuwen om iets gedaan te krijgen. Ik probeer open te staan voor samenwerking en hou dan ook van de toevallige dingen die op de set gebeuren. Soms verspreekt een acteur zich tijdens de repetities en wanneer dat beter klinkt, verander ik het meteen in het script. Alsof ik het zelf verzonnen heb.