Bezoek ook eens www.movingstoregent.be onze supersponsor!!!
Foto
Inhoud blog
  • HOLLANGE; 39ste alg.
  • Wevelgem-Kluisbergen-Wevelgem; 10de
  • 6 uren vn Langdorp in team of solo; mario 10de solo
  • Ghost sauerland marathon; mario 24ste sen 1
  • CHAPELLE L HERLAIMONT 16de
    Zoeken in blog

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 26/09-02/10 2005
    Moving Marathon Team
    Wedstrijdverslagen & Uitslagen van het 'Moving Marathon Team' : Wouter & Mario.
    03-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuin, raid de la haute sambre. Mario 26ste alg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op zondag 24/05 afgezakt naar Thuin (wouter ng steeds in Frankrijk), een regio waar ik telkens graag terug kom. De organisaties zijn meestal goed en gemoedelijk en de omgeving is best te doen. Deze wedstrijd telde mee voor enkele regelmatigheidscriteriums waardoor er zo een 150-tal renners aanwezig waren. Het is een vrije start maw alle tijd om ons klaar te maken en het zonneke is reeds vroeg van de partij en zorgt voor een zeer aangename temperatuur. Net voor de start steek ik nog een nieuwe binnenband om zeker te zijn. De aanloop is snel en loopt over verharde wegen, bospadjes,weg, singletracks.... Alles ligt er zeer hard en droog bij op enkele plaatsen na. Het parcours loopt over verschillende delen van vroeger gereden wedstrijden zo weet ik wat er af en toe komt. De beentjes lijken ok en de rugpijn is eindelijk van de baan, dus besluiten we maar eens gas te geven en te kijken waar we uitkomen. De zon doet me lekker zweten en de omgeving gaat mooi op en af. Af en toe neem ik de tijd om effe rond me te kijken zoals bij de ruine.... Na een 3tal uur voel ik dat het beste er af is maar we naderen het einde en er zijn mij maar een paar renners voorbij gereden. Ik maak op het einde nog een extra overbodig luske (soms was het zeer goed uitkijken naar de splitsingen) waardoor er nog wat tijd verloren gaat. De aankomst en registratie is wat aan de povere kant maar hey een 26ste plaats alg op 80% van mijn kunnen is voor alweer een geslaagde training  en nu hop met de beentjes naar Duitsland.

    03-06-2009 om 11:07 geschreven door Teamlid


    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saarschleifen bike marathon, 103km, 2600hm: 1e plek, Mario 76ste sen 1.




    Nadat ik er vorig jaar mijn podiumkansen verspeeld had door maagkrampen en diarree, was ik op revanche gebrandt…
    Het parcours was lichtjes gewijzigd, namelijk meer singeltracks en speelstukjes, dus dat was zowiezo ok!!

    In de 1e ronde waren we weg met een groepje van een man of tien. In de eerste lange mooie klim versnelde Faruhn en
    kon enkel ik nog volgen. Toch besloten we om te wachten, aangezien het parcours ook veel snelle stukken bevat en
    samenrijden een serieus voordeel oplevert. Nog 2 mannen kwamen aansluiten (Rob en ??).  In alle technische stukjes
    nam ik de kop, aangezien ik er duidelijk voordeel had met mijn Cannondale Scalpel. Elke keer nam ik een paar
     honderd meter voorsprong en was het aan de rest om het gat weer dicht te rijden. In een langere afdaling speelden
    we dan ook onze 4de man kwijt.  Op het einde van de eerste ronde was er nog een tussenspurt voor 50euro die ik
     makkelijk won. Toch vermoedde ik dat de Duitser sneller was, want in alle klimmen had hij overschot en moesten
    Rob en ik alle zeilen bijzetten om te volgen… In het begin van de 2de ronde waren de andere 2 zo sportief om niet
     te versnellen toen ik mijn 2 verstopte bidons met de noodzakelijke  High 5 brandstof oppikte uit het bos. Thanks!!
     Kort daarna sloeg het noodlot toe bij Rob: lekke band…. Toen waren we nog met 2. De samenwerking verliep
    perfect, maar in de klimmen kon ik nauwelijks volgen. Telkens wachtte Faruhn op me en zo bleven we samen
     tot op 15km van de streep. Hier probeerde hij het verschil te maken en nam hij 300m. In de daaropvolgende
    technische afdaling haalde ik hem weer in (dankzij valpartij voor zijn neus …) Nu probeerde hij niet meer weg te
     rijden. Ik verwachtte nochtans de finale aanval, maar die bleef uit. Hij had ondertussen ook al 20km geen drinken
     meer en misschien was het beste ervan.. Het werd dus een spurt, maar naar welke boog?? Er waren er 2!!
    Bij de 1ste was het een fotofinish, maar aangezien er geen reaktie kwam van de speaker deden we nog maar
    een spurt en hier had ik een fietslengte voorsprong… 1e plek dus!!!! Revanche is binnen!!

     

    Wouter Cleppe


    Nog nooit zo op tijd geweest voor een wedstrijd als dit weekend, even verbroederen met onze Belgische buren en het reevax team. Tijd voor een etentje bij de Italiaan en op tijd naar bed. Reeds vrij vroeg uit de veren en alles klaarmaken op een zeer relaxe manier. Even de tijd genomen om op te warmen en de bidons in het bos langs het parcours weg te steken. Deze marathon telt me voor zowel een Nederlandse als een Duitse marathon cup, vandaar massa's renners. Mooi netjes aanschuiven in de 1ste startbox en weg zijn we. De eerste 15km gaan verdomd hard, eigelijk te hard naar mijn zin maar je kan niet aarzelen of er passeert je 100 man. Eindelijk komt de 1ste klim er aan en valt het tempo terug vanaf nu gaat het telkens mooi op en af met soms zeer technische afdalingen en verdomd steile klimstukken. Alles ligt er kurkdroog en stofferig bij. Bij doorkomen halfweg denk ik dat het gewoon een lang gerekt lint is van renners,pfffffffff. Iets verder de de bidons verwisseld en voor op het snellere,saaie stuk me proberen handgaven in een groepje. Helaas denkt er een Nederlander anders over en die trekt alles uit mekaar om zo alsnog de wind op kop te hebben. Ik begin kracht en plaatsen te verliezen. Stillaan steekt er een honger gevoel op en mijn lichaam smeekt naar eten. Uiteindelijk maar gestopt aan de bevoorrading geprobeert om wat vast voedsel tot mij te nemen. Na een tijdje kom ik er weer door en kan ik het tempo wat opdrijven. Aan de laaste bevoorraading zie ik cola staan njamie, njamie. Dit zorgt voor dat beetje energie dat ik nog te kort kwam. De laaste 10km besluit ik 100% te gaan en zoveel mogelijk plaatsen goed te maken. Moet zeggen het lukt me aardig, niemand kan aanklampen en ik vlieg iedereen voorbij. Miljaar had ik dit maar iets eerder begonnen. Na 5u30m vliegen we over de meet waar de Wouter me opwacht met een overwinning. Een dikke proficiat aan mijn maatje. Dit weekend was meer dan geslaagd en doet ons alweer uitkijken naar de volgende sportieve uitdaging.


    02-06-2009 om 00:00 geschreven door Teamlid


    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chemins du soleil 2009, Ken van den Bulke en Wouter Cleppe: 2e plek



    Dag 1: Zoals de laatste jaren al steeds het geval was, wordt er van in de eerste km serieus de pees op gelegd. Op die manier ontstaat er kopgroep van een 8-tal teams. In de eerste lange klim wordt die groep snel uitgedund tot 3 à 4 teams. De daaropvolgende afdaling is er direct een om U tegen te zeggen en ondanks een serieus tempo, zien we de eerste 3 teams niet direct terug.  Dan komt er een stukje via ferrata en hier is het verplicht te voet + geneutraliseerde tijd. Het  2e en 3e team staat nog te wachten. Dan komt de rest van de afdaling. Ken’s achterrem begint te roken en we verliezen een beetje tijd, maar verder gaat alles heel vlot. In de chemins is er nooit veel tijd om te recupereren en dus dus hup, de volgende lange klim.. Niemand meer te zien voor ons, noch achter ons. We besluiten om op HF te rijden en blijven het tempo strak houden. Dit maakt zelfs dat we team 3 en 2 oprapen… Na nog zo’n extravagante afdaling, waar ik zelfs mijn kaarten verlies komen we bij de laatste bevoorrading van de dag. Hier horen we dat de leiders al 8 min gepasseerd zijn!! Wij moeten nu een paar minuten stoppen om al onze flessen te vullen en eens goed te eten… Ondertussen zijn de temperaturen al boven de 30 gestegen en ik merk dat ik weer enorm veel mineralen aan het verliezen ben… Merde!! Ik had zout moeten in mijn drinken doen! Wat te verwachten is, laat niet meer lang op zich wachten, ik voel mijn krachten minderen en nu neemt Ken het commando over. Gelukkig is het einde in zicht: nog 1 immens lange klim en dan moeten we er ver zijn.. De klim gaat nog net, maar ik voel het tempo zakken. In de afdaling verlies ik weer de kaarten en dus ook weer wat tijd. Achter ons nadert het Ego bike team (onze concurrenten uit de limousin…) Ze passeren ons net voor de finish, maar ik ben niet meer in staat om aan te klampen, te veel gevaar voor krampen… Op die manier eindigen we op een 3e plek, op maar een paar seconden van nr2 en op meer dan 14min van de leiders…

     

     

    Dag 2 = nachtrit: Veel gegeten (ook zout) en weinig gerust… Toch hebben we er zin in!!

    De startklim is lang en het tempo is gezellig. Maar hoe verder we klimmen, hoe hoger het tempo en wanneer we de top bereiken, blijven we over met de top 3. Nu volgt de afdaling en de leiders vliegen er weeral vandoor. Ken moet wat zoeken naar de juiste afstelling van zijn lichten en door dat gesukkel zijn we de aansluiting met de leiders kwijt. Maar we vinden ons ritme en alles gaat goed tot…. die afdaling. Net hadden we de leiders gepasseerd die een lekke band aan het herstellen waren of  pffffffff, ook lek! Deju!! Tja, zo snel mogelijk herstellen en ondertussen passeren er ons veel teams… Daarna zitten we alleen en we gaan weer over op ons ritme. 1 voor 1 rapen we de teams op, maar we hebben er echt geen gedacht van wat onze positie is… De laatste klim gaat over asfalt en ik leg er nog eens de pees op. Niemand meer te zien voor ons… Na het laatste CP heb ik mijn twijfels over het traject (kaarten controleren)  en daardoor komt er weer een team aansluiten. Het zijn onze Limousin vrienden! We vliegen samen naar de finish en blijkt dat we 2e en 3de zijn…


     

    Dag 3: Toch 2 uutjes gerust en olé, daar gaan we weer. Dezelfde startklim als deze nacht en het zelfde verloop. Op de top blijven we met 3 over. Ik hoor ondertussen dat team 2 5min straftijd heeft opgelopen wegens het missen van een CP. Hierdoor zijn wij nu 2de. Maar de kerels willen aanvallen!! Gelukkig voor ons is er bij hen een groot verschil ontstaan in het niveau tsn de rijders. Op die manier zal de zwakste ‘doodgereden’ worden… In de afdaling toch wat verwarring en de top 5 komt weer samen. In de volgende klim zien we de zwakste ego-biker beginnen te zwalpen… Wanneer hij dan ook nog lek rijdt, zijn we zeker van ons resultaat en wordt het echt genieten. We rijden samen met de leiders en krijgen wat uitleg over het skigebied en de bergen rondom ons. Prachtig!! Maar het tempo is eruit en daarom besluiten we te versnellen. We nemen wat voorsprong, maar dan zien we de bevoorrading. Aangezien we met een veilige voorsprong zitten, besluiten we om eens uitgebreid te tafelen… De leiders (die onderweg steeds bevoorraad worden) gaan er vandoor. Na een paar minuten vertrekken we weer, maar dan gaat het fout: we rijden verkeerd en hebben direct 5min aan ons broek. De stress stijgt en Ken begint te jagen. Dan rijdt hij ook lek en we verliezen nog eens een paar minuten.. Dit is het teken voor Ken om op overdrive te gaan… Het kan dus snel keren van een ontspannend ritje tot 1.5u hellrace!!!! Het zweet loopt van me, maar van vertragen is er geen sprake.. Uiteindelijk zien we onze concurrenten voor ons opdoemen. Ondanks de zekerheid dat onze positie safe is, wil de Ken toch verder sleuren… We komen samen met 2 teams toe op het golfterrein. Ik ben kapot! Ken loopt nog 10min te hyperventileren, maar de buit is binnen: 2e plek algemeen!!

    Na nog wat babbelen blijkt dat het 1e team niets aan het toeval heeft overgelaten: 3 keer verkend, overal begeleiding, hotels…. Daar kunnen we niet tegenop! Wij waren 100% selfsupporting en dan is het eigenlijk geen eerlijke strijd… Nog zo trots op onze 2de stek!!!

     

    Wouter  









    01-06-2009 om 00:00 geschreven door Teamlid




    Foto

    E-mail ons

    Druk op onderstaande knop om ons te e-mailen.


    Gastenboek
  • There is no limit the sky is the limit....
  • mario
  • Zotte Wouter!
  • Sportieve groetjes van het fietserke
  • albanie

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek


    Mijn favorieten
  • Moving Marathon Team
  • Digital Photo's Nohemads
  • Movingstore Gent
  • Cannondale
  • Maxxis Tires
  • High-5 Sportvoeding

  • Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs