Kurt Claesen - Heidi Erkens - Aron - Tomas
Inhoud blog
  • LCC Lanaken
  • Kerstcorrida Meeuwen
  • Cross Dilsen
  • Terhills trail/examens
  • Cross Bree
  • ATLA-ledenfeest + cross Genk
  • Opnieuw van start
  • Back in business !!
  • Geen Posterholt - marathonvoorbereiding
  • Kerstcorrida Meeuwen

    Foto

    Foto

    verslag van (o.m.) onze pogingen tot een, na vele jaren onderbreking, "comeback"; verslag van een gedeelde passie, naast onze allergrootste passie, onze mannen Aron en Tomas! verslag van pijn, ontgoocheling, slaaptekort, ongeduld maar ook (af en toe) kleine succesjes, plezier, gezelligheid, spanning, nieuwe ervaringen, grenzen verleggen, enz. (een soap...)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    vroegere berichten op http://www.blogweb.be/kurtheidi
    15-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiesta!
    Dit weekend geen wedstrijd. Allemaal te wijten aan het fantastische feestje dat Heidi's collega Kurt (jaja, nog zo'n geval) in Houthalen gaf vrijdag, n.a.v. zijn 40ste verjaardag. Inclusief optredens van twee bands, het was héél dik in orde. Maar ja, heb me een beetje veel laten gaan, en het vervolg liet zich zaterdag raden: miserie! Het verhaal van de ezel en de steen hé .
    Toch goed getraind deze week. Met als uitschieters de 8x1' dinsdag op een stevige boshelling (volledig maar dan ook volledig verzuurd, kon bijna niet meer mee met het uitlopen), 15x400m op donderdag, weliswaar extensief, met zeer stijve pootjes, en enkele langere duurlopen. Hopelijk zal het vanaf volgende week terug wat renderen. Afhankelijk van al dan niet deelname aan de aflossingskampioenschappen wordt dat dan ofwel zaterdag 3000m/zondag 1500m ofwel zondag Champignonloop met de lange afstand als voorbereiding op de 10000m de week erop.
    Nog enkele fotootjes van de Terrasjogging. Op eentje ervan zie je de reactie van Luc Nassen als ik hem vraag of hij nog niet moe en voldaan was, hij had immers net ervoor al de 5 km gelopen. Uit het vervolg bleek dus van niet .



    Reageer (0)

    09-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bilzen-Terrasjogging: foto's
    Enkele fotootjes van het gezwoeg van gisteren, vooral die foto met Sabine is me dierbaar :







    Reageer (0)

    07-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bilzen: Terrasjogging
    Morgen voor mij een nieuw hoogtepunt van het seizoen: de Terrasjogging! Ondanks het bijwijlen vervelende parcours met veel draaien en keren, en een aantal stukken vals plat, loop ik daar meestal redelijk goed, in tegenstelling tot de Bilzenrun. Altijd veel bekenden en een leuke sfeer, organisatie van de BJC, Bilzerse Joggingclub. Of het resultaat morgen ook goed zal zijn? Hangt ervan af. Sinds woensdag een felle neusverkoudheid (tja het is zomer he al merk je daar soms op vakantie weinig van). Met als gevolg 's nachts niet zo goed slapen. Gelukkig kan ik van die rotzooi van neussprays afblijven, dat blijft nu beperkt tot zoutwateroplossingen. Maar dat is bij een verkoudheid natuurlijk niet zo werkzaam . Toch voelen de benen goed. Donderdagavond op training kunnen meedoen met Willy, Jonas, Nicky, en Samuel. 5x1000m extensief, allez, extensief voor die vier anderen. Maar ik ben toch helemaal niet voluit moeten gaan om ze min of meer te kunnen volgen. De laatste heb ik zelf getrokken in 3'20", als een metronoom, 20" per 100m. 3'20" is dus voor die mannen extensief he, ze moesten zich sparen voor zondag, een belangrijke (GP Jos Surinx op Atla) 800m . Gelukkig was het voor mij ook niet echt intensief, en zal ik tegen morgen zeker gerecupereerd zijn. Vandaag en gisteren lekker wat losgelopen, het voelt echt goed.
    Verslag
    Tja, hoogtepunt... Het aantal bekenden viel om te beginnen tegen. Niet echt veel deelnemers, alhoewel de kwaliteit wel ok was. Héél maar dan ook héél weinig clubgenoten, op de 10 km enkel Benny, Bert en Sabine. Redelijk snelle start, bij me in de buurt herkende ik alleen Marc Maurissen en Luc Nassen (ook al tweede op de 5 km). Na twee onbekende snelle vertrekkers een groepje met Marc en Luc, en deze kon ik een ronde (iets meer dan 2,5 km) redelijk gemakkelijk volgen. Toen heb ik metertje bij metertje moeten lossen, heb ook niet echt aangedrongen, en het ging nog vlot tot zowat km 4. Toen werden mijn benen pulp, en stroomde heel veel kracht weg. Heb dan toch er het beste van gemaakt, maar echt goed ging het niet meer. Een van de snelle starters zag ik terugzakken, dat was een beetje een mikpunt. Maar alhoewel deze bij het ingaan van de laatste ronde maar een tiental meter voor me liep, kwam ik geen meter meer korter. En van de traditionele versnelling op het einde kwam niets meer in huis. Jammer, maar misschien wel perfect te verklaren door de veelheid aan kortere wedstrijdjes de laatste tijd. Of de grote hoeveelheid snot en de slechte slaap de laatste dagen. Of misschien toch wat te gek gedaan op training donderdagavond? Ik hou het op het eerste. Het wordt tijd om terug iets langer werk in wedstrijden aan te vatten. Eindtijd na precies 10,500 km, op een toch wel wisselend parcours met constant draaien en keren: ongeveer 38'45" (37'00" na 10 km), toch nog goed voor een 7de of 8ste plaats en ik denk 2de M35, heb dus toch nog een fles wijn en handdoek mee naar huis mogen nemen .

    Reageer (3)

    02-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterschei: kermisloop
    Vandaag voor de eerste maal naar de kermisloop van Waterschei getrokken. Is een kleinschalige maar heel gezellige loop met start en aankomst in de Herenstraat, alwaar het plaatselijke feestcomité voor het nodige had gezorgd. Was de laatste dagen wel niet echt ok, vrijdag op zaterdag in Duitsland bijna niet geslapen door felle Kopfschmerzen, en de laatste dagen wat keelpijn en een beetje versuft. Maar omdat het nog vakantie is, toch naar Waterschei getrokken, waar Tom en Piet ook aanwezig bleken te zijn. Tom heeft er verstandig voor gekozen om enkele (relatieve) rustweken in te bouwen om wat pijntjes te laten helen, Piet kwam een volgende stap voorwaarts zetten. Nog vele bekende Atla-, Macd- en andere gezichten, te veel om op te noemen. Behalve aan de start van de 5 km, waar Piet zowat de enige bekende was. Na de start, met vooral lokaal en zeer jong geweld van Atletiek Genk op de voorste rij, raakten we eerst met vieren weg. Piet, ik, Rudi Rutten (bekend van wedstrijden vooral in de Kempen) en ene Marc Geersels of zoiets. Na de eerste kilometer moest Piet beetje bij beetje lossen, en bleven we nog met drieën over. Rudi deed af en toe ook een beetje kopwerk, die Marc kwam echter geen meter op kop. Omdat ik het een beetje de spuigaten vond uitlopen, heb ik me enkele malen vanachter gezet, met als enige resultaat dat het tempo stokte en het bijna surplacen werd. Ongelooflijk gewoon. Heb geprobeerd om enkele malen een gat te slaan, maar de twee konden redelijk gemakkelijk volgen. Om me opnieuw de leiding op te dringen. Bij mijn laatste poging, zo'n 500 m voor de aankomst, bleek dat ik vandaag toch niet zoveel jus in de benen had, en waren de twee anderen veel en veel sneller. Superprofiteur Marc finishte als eerste. Dus kwam ik een beetje teleurgesteld als derde over de meet. Maar ja, dat hoort er ook bij, ik denk niet dat het resultaat anders zou zijn geweest als ik op een andere manier had gelopen, maar zo'n geprofiteer, daar kan ik niet tegen. Ik zou me doodschamen om op zo'n manier te winnen.
    Merci Tom voor de foto's, die opmerking over fotogeniekheid zal ik maar met een korrel zout nemen zeker .









    Reageer (4)

    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Im Schwarzwald
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Afgelopen tien dagen waren we er even niet. We waren in het Schwarzwald. Nooit geweest, ik dacht dan ook aan een Oostenrijk light. Is het eigenlijk ook wel, al zijn de wandel-, fiets- en loopmogelijkheden van de wouden zowat oneindig. En is alles uitstekend aangeduid. En begroet men je daar ook met Grüss Gott. En is het natuurschoon meer dan aanwezig. We waren ook geland in een lieflijk stadje, blijkbaar een van de grootsten van het Schwarzwald, namelijk Freudenstadt. Het hotel was ok, alleen het weer liet het volledig afweten . Tot vandaag, tot we terug naar huis moesten vertrekken. Vandaag een prachtig zonnetje in een helblauwe lucht . Ben bijna iedere morgen voor het ontbijt gaan lopen, maar ben twee keren noodgedwongen de (saaie) loopband moeten gaan opzoeken (die er gelukkig was). En voor de rest: zwembad, bubbelbad, sauna, massageke, rondhossen in het stadje, tussen de buien door wat wandelen, enz. De kids hebben de vakantie van hun leven gehad, en dat is voor ons wat telt natuurlijk. Al hebben we daarvoor wel enkele keren de tijd zitten aftellen in een indoor speeltuin . Och, al bij al een goede vakantie gehad, nu nog een weekje thuis en dan hopelijk volkomen uitgerust terug aan het werk. Zoals vermeld heb ik toch wel wat kunnen trainen, en was het enkele keren redelijk pittig door de niet al te vlakke wegen. Hoogtepunt daarbij was de laatste ochtendloop, mét zonnetje dit keer, waarbij ik een groep van zo'n 50 joggers tegenkwam die me volgens mij allemaal, stuk voor stuk, hebben begroet. Fantastisch! Nu terug thuis, alle spullen terug opgeruimd, Heidi heeft het wasmachine aan het werk gezet, blog bijwerken , en terug wat op adem komen van de toch wel lange rit. Vooral lang dankzij de idioten die ongevallen veroorzaken waardoor je weer een hele tijd in de file mag doorbrengen. Staus vandaag in Baden-Würtemberg en Rheinland-Pfalz, ongelooflijk gewoon. Maandagavond misschien naar Waterschei voor een stratenloopje, dat moeten we nog bekijken.

    Reageer (2)

    20-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgharen: foto's
    Enkele fotootjes van Borgharen. Op http://www.fotoschoolmaastricht.nl vind je vele andere foto's van veel mooiere mensen terug . Morgen woensdag geen uurloop voor mij, vandaag en gisteren allerlei shit met gasketel, bijkomende werkjes aan veranda, kids terug van logeren, Heidi die een ongelooflijk drukke wachtdienst heeft en in haar eerste shift alle records slaat , de onzekerheid over het weer enz. Jammer maar helaas, was een mooie meting geweest van hoe ver ik nu sta.



    Reageer (1)

    17-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgharen

    Zondagvoormiddag naar Borgharen (tegenover Smeermaas) voor de jaarlijkse Kastielluip, evenement waar telkens een heel aantal toppers komen opdagen omdat er een zeer leuke hoofdprijs (€500) is voorzien. Voor de rest, de mindere toppers dus, ligt er na aankomst heel wat minder te wachten, maar daar doen we het niet voor he (waarvoor dan wel?)? Deze week weer goed getraind, met o.m. dinsdag 3x10' en donderdag 4x1500m met weinig rust, eigenlijk met het oog op het provinciaal kampioenschap uurloop in Heusden volgende woensdag. Bedoeling was/is om morgen de korte loop (5,5 km) te doen, omdat ik ook helemaal niet heb afgebouwd en de training van donderdagavond nog serieus in de benen zit, en woensdag de uurloop, maar ben nu toch aan het twijfelen over die uurloop, omdat het woensdag misschien en alweer geen echt loopweer wordt. En de voorspellingen elkaar momenteel een beetje tegenspreken. Er mogelijks onweer zal volgen. We zullen zien, vanavond moet ik de knoop doorhakken. Als woensdag niet doorgaat, loop ik morgen de 10 km. Op een vrij snel parcours, met een zeer mooie vertrek- en aankomstlocatie.
    Verslag
    T/p toch maar gekozen voor de korte loop. Misschien woensdag toch naar de uurloop, afhankelijk van een aantal zaken, o.m. van de wachtdienst van Heidi die het de afgelopen dagen zeer druk heeft gehad. Niet zo veel volk in Borgharen, wat een verschil met vroeger, maar de toppers waren toch present (moneymoneymoney ). Op de 10 km zag ik o.m. Stefan Vandebroek, Othmakov, Mon Billen, Willy, enz. Bij de start van de 5,5 km waren alleen Vincent Nardozza en Bart Pepels me bekend, voor de rest allemaal jonge mennekes. De start ging heel snel, vooral Vincent vloog enorm snel weg, ik vertrok in zowat tiende positie. Beetje bij beetje kon ik wat lopers inhalen, en in de verte zag ik Bart volle gas geven. Na enkele km's leek ik echter dichterbij te komen, rond km 3,5 kon ik hem inhalen, en al was het mijn bedoeling om een tijdje bij hem te blijven en af te wachten tot het laatst om te strijden voor de vijfde plaats, Bart kon snel niet meer volgen, en dan heb ik maar verder mijn eigen tempo gelopen. Nummer 4 was te ver weg om nog te kunnen inhalen, dus kwam ik redelijk ontspannen en zonder echt voluit te gaan na 5,64 km aan in zowat 20'35", goed voor positie 5 algemeen. Nu, enkele uurtjes later, al helemaal bekomen, goed uitgelopen, goed gerecupereerd, nog wat nagepalaverd met o.m. Jo Schoonbroodt, en als het woensdag niet te heet wordt, gaan we proberen om een degelijke uurloop af te werken.

    Reageer (3)

    11-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hell of a week
    Miljaar, wat is me dat nu? Eigenlijk goed getraind. Tot en met donderdag. Donderdagavond intervaltraining op Atla, 4x400/1000m op de piste, en gezien de hitte, het slepen met beton (klinkers) thuis, en het enorme gebrek aan slaap (door de hitte), ging het niet zo goed. Willy/Niky, maar ook onze nieuwe clubgenoot Alex, lieten me ter plaatse trappelen/zwoegen/afzien, kon totaal niet volgen. Zonder enige vorm van souplesse en met ongelooflijk afzien toch enkele keren onder 3'30" geraakt ocharme. Leek net een muur waar we tegenop moesten (deed me terugdenken aan Alpe d'Huez zonder enige vorm van fietstraining). En al hadden we 400m recuperatie, ik kon tussendoor totaal niet op adem komen. Nu, ik had nog een excuus . Maar wat vrijdag? 's Avonds vertrokken voor een rustig duurloopje, en met ongelooflijk veel moeite een tempo van 5'20" kunnen halen. Moordende hitte, en bijna geen zuurstof in de lucht. Verschrikkelijk gewoon. Kwam na dat slakkegangetje totaal kapot terug thuis . Omdat we zaterdag thuis een bbq hadden en redelijk wat werk, en de omstandigheden het eigenlijk totààl niet toelieten, zaterdag maar niets gedaan. Omdat het onweer zaterdagavond totaal niets afdeed van de weersomstandigheden, vandaag zondag maar op de crosstrainer gekropen voor 45', maar nu weet ik hoe inspanningen in zo'n compressiekamer moeten aanvoelen. De inspanning op zich viel wel mee, maar totaal géén zuurstof, al had ik twee ramen tegen elkaar open gezet, en na verloop van tijd stond er een énorme plas zweet naast het machine. Echt happen naar adem, om dan bijna niets binnen te krijgen.
    Nou ja, hopelijk wordt het morgen ietske minder heet, en kunnen we weer terug "normaal" trainen. Ben al blij dat er voor de komende dagen géén 36°C meer worden voorspeld... Nu op naar de tweede bbq in evenveel dagen, zal proberen mijn manieren te houden . En me vanaf dan degelijk proberen voor te bereiden op Borgharen (korte loop) en het LK uurloop in Heusden. Hopelijk zonder alweer extra kg's door al die "extra" activiteiten .

    Reageer (2)

    05-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oversteekrun/MM zingt: foto's
    Enkele fotootjes van de Oversteekrun (die van Koen en Tom moest er ook bij, schitterend gewoon), en dan nog enkele sfeerbeeldjes van Maasmechelen Zingt, de cooling-down :








    Reageer (0)

    02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oversteekrun
    Morgen staat de Oversteekrun op het programma, de sinds enkele jaren bestaande loopwedstrijd tussen afwisselend Lafelt en Rosmeer. Ik zal paraat staan op de 5 km, ook al gezien de hevige hitte van afgelopen week. Vandaag 36°C! Morgen zou de temperatuur enkele graadjes lager aanduiden, maar ter compensatie wordt het ultraultraultrazwoel met kans op onweer. Dat belooft! 5 km moet lukken, ik heb alweer medelijden met de deelnemers aan de 10 km zoals we in Bilzen medelijden hadden met die van de halve marathon.
    Afgelopen week het redelijk rustig aan gedaan, moest ook wel. De afgelopen nachten niet zo goed kunnen slapen. Ons huis is redelijk goed geïsoleerd, maar eens de hitte binnen krijg je het er weer moeilijk uit . Enkel dinsdag echt doorgetraind, met 7x2' tempo, voor de rest met wat korte duurloopjes geprobeerd de conditie wat te onderhouden. Ondertussen weer zuipenzuipenzuipen, in de hoop dat het morgen toch een beetje meevalt...
    Ondertussen zijn ook de resultaten van onze studentjes bekend. Aron mag het vierde studiejaar gaan opzoeken, het vrouwtje gaat met onderscheiding het laatste jaar in Leuven in (en zowat voltijds werken alstublieft). Den deze was al meer dan content om eens met voldoening in tweede zit te slagen...
    Verslag
    De temperatuur was effe voor de wedstrijd toch wel wat gezakt, maar in de plaats was het zeer zwoel geworden, een hoge luchtvochtigheid. Minder volk blijkbaar dan vorig jaar, is wel een mooie plezante goede organisatie (met warempel o.m. Lambert Schoenmakers van RLKM die ik daar drank zag voorzien en in het dorp woont). Het parcours is golvend tot zeer golvend over landelijke betonwegen, wel heel mooi. Maar ook hard door de bij momenten toch wel redelijke wind die er stond. Bij de start niet zo veel bekenden, Cederic Hauben kwam wat loslopen na twee dagen Werchter , verder Kris Nicolaes en Tom's maat Piet Crommen. Bij de start met een groepje van vijf weg, maar na bijna 1 km vond Cé het welletjes en trok hij er vandoor. Kris Nicolaes en twee jongere gasten probeerden verder aan te klampen, ik liet verstandig een gaatje. Verder bergop bergaf verder van katoen proberen te geven, en die twee jonkies vielen, zoals verhoopt, enkele kilometers verder een beetje plat. Alleen de tweede kon nog eventjes aanpikken. Ondertussen was ook het gaatje met Nicolaes kleiner geworden, toch hij kon het nog goed houden tot, eindelijk, de aankomst eraan kwam, na iets meer dan 5 moeilijke zware kilometers. Derde en eerste master.
    Daarna een mooie wedstrijd over 10 km gezien, met toch wel weer een heel Atla-legioen. Na zowat 5 km zagen we Marc Maurissen aan kop, met iets daarachter Tom Partoens met daarbij Koen Neven! Koen is 7 km bij Tom gebleven, alvorens effe orde op zaken te stellen. Zeer knap. Marc werd tweede, Tom derde en nieuwe clubgenoot Alex Verhooghe legde knap beslag op de vierde plaats.  
    Daarna nog eens goed gezondigd, een aantal pinten achterover geslagen (we moesten lang wachten op de prijsuitreiding he ), een goeie friet gegeten, en met het vrouwtje naar Maasmechelen Zingt getrokken, een zeer prettig evenement, waar we toch wel wat langer zijn gebleven als gedacht... Daar binnenkort ook enkele (actie)fotootjes van. Gelukkig hoort bij een foto geen geluid .

    Reageer (3)

    25-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bilzenrun
    Zondag staat de Bilzenrun op het programma. Dit jaar geen halve marathon, maar de 10 km. Gelukkig maar, want er zijn tropische toestanden voorspeld, zoals altijd het laatste weekend van juni in Bilzen. Deze week een betere week gehad, geen rugproblemen meer, wat beter geslapen (totdat onze kleinste aan ons bedje staat om 6 uur 's morgens ) en goed getraind, met o.m. dinsdag een pittige bosloop en donderdag 6x1000 m op de piste (vlot maar niet voluit). Vooral de donderdagtraining was een goede temperatuursvoorbereiding op zondag, al zal het dan natuurlijk véél en véél erger zijn. Zal me verder zo goed mogelijk proberen voor te bereiden, en proberen om eens fris aan de start te staan .
    Verslag  
    Pure waanzin gewoon, anders kun je dit niet omschrijven. Op voorhand gezopen en gezopen, met Heidi en de kids ruim op voorhand naar Bilzen getrokken (waar het voor de kinderen gewoon te warm was om veel op de speeltuigen op de markt te spelen, stel je voor), weinig opgewarmd, en dan vertrokken voor een helse tocht. Direct na de start een kopgroepje van zo'n 15 atleten, ik mooi vanachter, het was duidelijk dat men tot minstens bovenaan de Brugstraat zou wachten om door te lopen, en zo gebeurde ook. Iets verder spatte het groepje uit elkaar en was het zaak om zo goed mogelijk te doseren. Maar dat was moeilijk , gewoon door de hitte. Na 5 km lagen de posities zowat vast. Ik was daarvoor o.m. Kevin Vanbrabant gepasseerd, en zowel voor als achter me was niet veel meer te winnen of te verliezen. Daarom gewoon eigen tempo gelopen, maar dat was al extreem moeilijk en zwaar. Temeer daar er maar 1 (één!) bevoorradingspost was voorzien, waar ik dan ook nog eens zowat de volledige inhoud van mijn bekertje verspilde. Zo'n organisatie, tot in de puntjes alles in orde, en dan in zo'n extreme omstandigheden slechts één bevoorrading voorzien Sorry hoor, maar dat vond ik een serieus minpunt. Maar soit, we hebben het alweer overleefd, de laatste kilometers was gewoon pitsen om nog een beetje deftig vooruit te geraken, en dat was het dan. Ben content over de wedstrijd, natuurlijk niet over de tijd want die was schandalig, maar in zulke omstandigheden ook geen referentie. Dit was gewoon 15 kg extra moeten meesleuren, en dat is gelukt. Op naar de Oversteekrun voor de korte run.

    Reageer (9)

    19-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aterstoase Tongeren
    Geen Buffelrun dit jaar. Jammer, werkelijk prachtig parcours, en vorig jaar 2de en 1ste master op de 6 km geworden. Is nogal moeilijk door vanalles: verbouwingswerken thuis, en ook maandag "door mijn rug gegaan", met de nodige nachten pijn en weinig slaap. Wat wil je, maandagnamiddag om een onbekende reden pijn gekregen, en 's avonds toch keihard op de piste gaan trainen, op spikes, iets wat ik al jaren niet meer op de (harde) piste heb aangehad... Erom vragen hé. Nu is het al heel wat beter, heb ook terug wat kunnen trainen, maar de Buffelrun vanavond zie ik niet zitten. Morgen voor de eerste keer naar Aterstoase ("achter het station") Tongeren, waar blijkbaar een mooie wedstrijd wordt georganiseerd door de plaatselijke KWB en chiro, en waar ze dit jaar massaal promotie voor hebben gemaakt. Hoop tegen morgen terug wat frisser te zitten, en dan zien we wel. Heb gekozen voor de wedstrijd van 5,4 km. Volgende week in Bilzen wordt het trouwens geen halve marathon, maar ga ik braafjes aan de 10 km meedoen. Vanaf nu geen lange wedstrijden meer in de zomer, het risico op hoge temperaturen en/of hoge luchtvochtigheid is te groot, en als "zweetvarken" (à la Sven Nys) heb ik het daar veel te moeilijk mee.

    Heb deze week trouwens een second opinion gevraagd aan Jos Bijnens, mijn trainingsschema's eens aan hem voorgelegd. Ik probeer in de mate van het mogelijke de schema's van de groep te volgen, maar ik vul die momenteel zelf aan. Ik dacht dat ik verstandig aan het trainen was, maar het is altijd eens nuttig om iemand anders opinie daar over te vragen, omdat je het zelf altijd eenzijdig bekijkt. En blijken er toch wel een aantal zaken niet volledig in orde te zijn, dat heeft Jos heel goed opgemerkt, nl. de recuperatie na een wedstrijd (dag na wedstrijd vaak een veel te lange duurloop), en de intensiteit van bepaalde duurlopen die waarschijnlijk te hoog is. Mijzelf is ook opgevallen dat ik veel te weinig afbouw voor wedstrijden, maar ja, als je bijna iedere week (momenteel toch) een wedstrijdje meepikt... In elk geval: merci Jos, ik pas het nodige aan, of beter gezegd, ik heb dat zelfs nu al gedaan
    Verslag
    Na een miserabele week, en wat ziekjes, toch naar Tongeren vertrokken. Nog even getwijfeld, want hier viel een fikse stormbui. In Tongeren was er echter geen druppel gevallen, er stond wel een felle wind, parcours grotendeels onverhard met enkele heuveltjes, de vele promotie had voor heel wat opkomst gezorgd, en ik zag Koen Neven de 10,8 km winnen voor Bruno Stulens en Luc Nassen. Zeer mooi podium. Omdat we moesten wachten tot de allerlaatste van deze afstand was binnengekomen, werd de start zowat een kwartiertje uitgesteld. Trekken en duwen, het was weer van dat. Ben redelijk voorzichtig gestart, net als Patrick Nys, en we liepen al snel in elkaars buurt. Bruno Stulens (alweer hij), Kris Jacobs en Christophe Roosen waren ribbedebie, alhoewel het verschil nooit echt groot werd, en op gegeven moment zelfs stabiel leek. Ondertussen haalden wij de ene na de andere bij, om ze direct ter plaatse te laten. Patrick plaatste regelmatig een tussenversnelling, waarna ik in mijn eigen tempo steeds kon terugkomen. De laatste km's kwam Luc Nassen clubgenoot Patrick bijstaan, zonder daarbij de onsportieve uit te hangen. Omdat ik mijn garmin niet op tijd had ingedrukt, en enkele km-bordjes had gemist, wist ik niet hoe ver het nog was, en besloot ik te wachten tot Patrick opnieuw zou demarreren. Dit gebeurde echter niet, en toen we nummer 4 inhaalden heb ik zelf maar het commando genomen. Patrick bleef achter me, zonder verder door te versnellen. Toen ik de speaker en de muziek van ver hoorde, besloot ik zelf te demarreren, daarbij botste Luc Nassen tegen me aan (ik denk dat dit niet zijn bedoeling was) maar na het nodige oponthoud bleek Patrick toch niet te kunnen volgen, en kon ik zonder nog verder volledig voluit te gaan afgescheiden aankomen als vierde, niet zover achter Roosen en Jacobs. Ben daar wel content mee, wel jammer dat bij zo'n wedstrijd enkel de 3 eersten algemeen een prijs(je) krijgen maar is op zich wel een leuke wedstrijd. Achteraf opnieuw een klop, en voel me weer niet al te fantastisch, alweer op het randje, rustig aan morgen en alles nu in het teken van recuperatie op weg naar Bilzen.
    Zéér opvallend: behalve mezelf gewoon NIEMAND van Atla, heb de eer in een toch wel bekendere wedstrijd in de buurt alweer helemaal alleen moeten verdedigen. Waar waren jullie allemaal??? Recupereren van de zware trainingsinspanningen op weg naar Bilzen zeker

    Reageer (6)

    18-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Munster: foto's
    Enkele fotootjes van de Kristoffelloop, eentje van ik denk Bult, de andere van de organisatie zelf, net na de wedstrijd met Lode en Pascal, blijkbaar was het een heel plezante wedstrijd :



    Reageer (1)

    10-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Munsterbilzen: Kristoffelloop
    Zaterdag gaan we, na Zutendaal, nog verder terug naar mijn roots. Mijn eerste tien levensjaren heb ik in Munsterbilzen doorgebracht, waar dit jaar weer de Kristoffelloop wordt georganiseerd. Kleinschalige maar gezellige organisatie van de plaatselijke schutterij, op een volledig vlak parcours. Vorig jaar al babbelend met Marc Heymans afgelegd, dit jaar wil ik het (10,7 km) toch een minuutje sneller doen. De trainingen tot vandaag (donderdag) zijn goed en vlot verlopen, alleen zondagmorgen kwam ik niet vooruit door de hevige benauwdheid. Zondagnamiddag was interclub van de masters, jammer dat het zo moeilijk is om in de ploeg te geraken, volgend jaar zal dat nog moeilijker worden als bepaalde kleppers (rarara ) een (officiële) overstap zullen doen. Heb vrijdagmiddag nog een telefoontje gekregen om desnoods ipv een clubgenoot te gaan, maar ondertussen had ik andere verplichtingen op zondagnamiddag waar ik niet meer onderuit kon. Misschien wel de laatste kans, zeer jammer, maar helaas, temeer daar de ploeg ook nog eens uit 1ste afdeling is gedegradeerd. Maar dat moet volgend jaar terug goed te maken zijn, kan niet anders. En krijgen we weer van die fantastische foto's te zien zoals vorig jaar!
    Voor de rest is het hier examenperiode. Heidi heeft haar eerste examen afgelegd, ze heeft er nog twee te gaan. Het tweede is zaterdag heel vroeg in de morgen, waardoor de huisgenoten ook zéér vroeg wakker zullen worden. En we alweer een geldig excuus hebben bij een mindere prestatie in Munster . Aron is ook met zijn eindejaarstoetsen bezig, niet te geloven dat ons manneke al bijna in het vierde studiejaar zit. De jongste gaat dan naar de laatste kleuterklas, en is momenteel vooral gepassioneerd/gebiologeerd door zijn vrouwelijke klasgenootjes, in het bijzonder zijn vriendinnetje Indira .
    Verslag
    Vandaag met vrouwtje en kids naar Minstere, nadat Heidi om 8 uur al een examen had afgelegd in Leuven. Fijn om nog eens samen naar een wedstrijdje te trekken, morgen vaderdag zeker ? Ter plaatse al heel wat volk, en we zagen net de 5 km vertrekken, gewonnen door een autoritaire Lode, gevolgd door o.m. alweer een goede Tom. Bij het inlopen bleek het beter loopweer dan in Zutendaal, veel lagere t°, maar toch wel redelijk hoge luchtvochtigheid. En het parcours was eigenlijk niet zo vlak als mijn geheugen me alweer verkeerdelijk deed geloven, een redelijk stuk vals plat en zowat 30% onverhard lagen op ons te wachten. Bij de start een ongezien deelnemersveld voor Minstere, we zagen Pascal Van Marcke, Ronald Janssen, Jeroen Hendrickx, Lode opnieuw (straffe boel!), e.a.

    De start was snel, misschien dat ik mijn jongens wat wilde imponeren . Maar ook daar bleek de enorm sterke bezetting van dit wedstrijdje. Na iets meer dan een km passeerde Lode me, gelukkig probeerde ik niet te lang aan te pikken. Na 3 à 4 km kreeg ik het al redelijk lastig, had het benauwd, maar probeerde er het beste van te maken met vooral Marc Maurissen en Rudi Neven in de buurt. Van Rudi werd ik trouwens hoorndol, dan liep hij weer voor me, dan achter me, dan langs me, dan spurtte hij weer naar voren om dan weer af te zakken, miljaar. De laatste km kon ik gewoontegetrouw nog wat versnellen, en kwamen we bijna terug tot bij Marc en een andere loper, maar toen Rudi opnieuw versnelde brak bij mij, zowel fysiek als mentaal, de veer. En kwam ik als zowat 11de over de streep (tijd was vorig jaar goed voor een 3de plaats algemeen, dat zegt genoeg).

    Nu, het goede nieuws is dat ik bijna 2' (twee minuten!) sneller ben dan vorig jaar. Waaruit toch alweer de nodige progressie blijkt. Minder content was ik over de plaats, temeer daar de jongens waren meegekomen... Heidi kan het wel plaatsen, hoop ik toch... Toen ik bijna over de aankomst liep hoorde ik onze jongste ontgoocheld zeggen "papa is toch niet eerste vandaag he", en dan breekt mijn hartje  .

    Reageer (6)

    07-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zutendaal: foto's
    Foto's van de hel, met dank aan Tom en Nico:











    Reageer (0)

    05-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zutendaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen %%%FOTO1%%% Tijd voor Zutendaal, de jaarlijkse natuurloop, over een zeer afwisselend parcours. Zal aan de 10,5 km deelnemen, dat is daar zwaar genoeg. Zullen de gelegenheid krijgen om de rode blos op het Mariabeeld van nabij te kunnen bekijken, maar tegen die tijd zullen we zelf ook al heel rood aangelopen zijn . Trainen afgelopen week was okay, heb dinsdag interval gedaan ipv donderdag, maar ben niet fris, alweer slecht geslapen en donderdag met kasseien in de tuin liggen slepen, en de hamstrings zitten momenteel volledig vast. Hoop ze tegen het begin van de wedstrijd terug wat los te krijgen, en dan zien we wel. Zal zeer warm worden, maar in het bos hebben we daar natuurlijk wat minder last van. 
    Verslagje
    Manmanman, wat was me dat. Na alweer een ongelooflijke nacht, onze Tomas had besloten om ons zowat de ganse nacht wakker te houden, begonnen ze voor half zeven bij de buren de nieuwe klinkers aan te drillen (of hoe zeg je dat). Sjiek. En dan de rechterhamstring die nog serieus vast zat. Temperaturen tot 30°C...Het beloofde wat te gaan worden . In de mate van het mogelijke geprepareerd met vooral grote hoeveelheden vocht op voorhand. Ter plaatse vertrok net de 5 km, met heelwat bekend volk. En wie won er? Een zeer overtuigende Tom Partoens kon een zeer mooie overwinning behalen. Proficiat! Met daarachter een hele Atla-garde met o.m. Nicky, Kris, Jana, Tibeau, ...Bij het inlopen begon de miserie al, het voelde of ik terug 103 kg woog, onvoorstelbaar. En toen moest de wedstrijd nog beginnen. Nu, het moet gezegd, de eerste 3 à 4 km's gingen vlot, 10'40" na 3 km over een zeer selectief parcours, ik zat vlak achter een groepje met o.m. Ruben Max (wat is die vooruitgegaan de laatste tijd zeg, zou het toch iets met de trainer te maken hebben?) en Steven Opsteyn (die ook weer enorm goed bezig is). Maar effe later begonnen de krachten serieus af te nemen, verdween de souplesse als sneeuw voor de zon, en was ook de eerste van de halve marathon, Yves Wijnen, ribbedebie. Harken tot en met, en opnieuw het gevoel alsof je zoveel zwaarder bent geworden. Nu, de tegenstand viel wel mee, zodat ik niet echt tot het uiterste moest gaan tot de meet, ben geëindigd als 4de algemeen en 1ste master, maar de tijd, meer dan 20" langzamer dan 2 jaar geleden toen ik lang niet zo goed zat als nu, zegt genoeg he. Bij de halve marathon bijna-lijken zien binnenkomen, ben blij dat ik geen tweede ronde moest afleggen. En heb ondertussen ook dikke spijt van mijn inschrijving voor Bilzen, voor de ... halve marathon, temeer omdat het in Bilzen altijd, elk jaar opnieuw, stikkeheet is.    

    Reageer (7)

    04-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.intermezzo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sta me toe om ook even een beetje melig te zijn. Dit staat op de site van de de wedstrijd van Bemelen, zie http://www.bemelsbeste.nl/, en ik vind het gewoonweg prachtig. Merci Daisy voor het doorsturen.

    Reageer (0)

    28-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Teutenjogging Zonhoven
    Op vrijdagavond, door de files vol met gefrustreerde chauffeurs, naar Zonhoven voor de Teutenjogging. We wisten wat te verwachten: een -parcours vol met scherpe bochten, en zowat 80% onverhard. Niet mijn lievelingsloop, maar in elk geval een goede snelheidstraining (alhoewel geen snel parcours) voor wat binnenkort allemaal komen gaat. Bij het inlopen keizware benen, al had ik de weerstandtraining van de avond ervoor maar voor 1/3 meegedaan. We zouden wel zien, en er het beste van maken.
    De start was verschroeiend, de oranje bende van Rik Ceulemans/Time2Run (Tim Stessens en consoorten) vlogen er vandoor, en door het vele draaien en keren op het grasparcours van de eerste km, was het kwestie om mee te zijn. Nu, mee is veel gezegd, maar na de eerste km begon het inhalen, de jonge gasten begonnen een na een stil te vallen , en dan komt deze diesel op gang. Na zowat 3 km echter was er in een bosje een bocht naar links, maar den deze ging rechtdoor omdat er ook nergens iets stond aangeduid. Maar omdat de mannen achter me zo sportief waren om direct "links" te roepen, bleef de schade beperkt. Ik kon opnieuw aansluiten, en de ene na de andere "opvreten", om er in de laatste km nog eens extra de pees op te leggen (5 km in 17.35, 5,14 km in 18.00) en te eindigen enkele secondjes na wat Marc Schoels bleek te zijn. Nu, omdat beide afstanden samen waren vertrokken, was er totaal geen overzicht. Misschien, had ik me in die ene bocht niet vergist, was ik misschien nog tot bij Marc geraakt, maar Marcs eindsprint kennende zou het toch moeilijk zijn geweest. Nu, vierde, in een toch wel goed bezette wedstrijd, en zonder afbouwen, dat mag er toch wel zijn. Een half minuutje sneller dan vorig jaar. Maar ja, den deze is nooit content hé , waarom vierde als je misschien, héél misschien, ook derde had kunnen zijn ???
    Nu, de traditionele spaghetti achteraf smaakte wel, en nu is het zaak om me te bedwingen en NIET naar het frietkot hier schuin tegenover te gaan, maar braafjes het soepje van moeder de studerende vrouw op te eten, gevolgd door wat rijst . Zeker zo lekker, en geen schuldgevoelens achteraf, én niet de ganse nacht wakker liggen van de vuiligheid in mijn maag . Groetjes!

    Reageer (5)

    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bassenge: nog meer foto's ...
    In tegenstelling tot de seingevers, hebben de fotografen overuren geklopt in Bassenge ... Alle foto's: http://www.joggingdebassenge.be/joggingdebassenge/Photos.html.













    Reageer (0)

    24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bassenge: Brouwers-foto's
    Peter Brouwers heeft weer een hele hoop leuke foto's genomen. Een selectie:
    Foto 1: na ongeveer 1 km, in gezelschap van o.m. Robert Willems die de aflossingsrace liep
    Foto 2: in volle inspanning, blijkbaar bijna grienend ...
    Foto 3: nagenietend in gezelschap van Pascal
    Foto 4: de familie Brouwers die zich bezint onder de kerktoren van het lokale bedevaartsoord







    Reageer (0)

    Welkom op de blog van Tomas, Aron, Heidi en Kurt; verslag van een "comeback" en andere nieuwtjes

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Favorieten(1)
  • atla
  • brouwersnet
  • lode raskin
  • marc lenaerts
  • ralf buntinx
  • tom partoens
  • jo schoonbroodt
  • rudi smeets
  • frans pasmans
  • raymond billen

    Foto

    Foto


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 08-2014
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs